https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/o-zasobovani-centra-prahy-se-postaraji-nakladni-elektrokola.na-tesnove-vznikne-prvni-cyklodepo
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

O zásobování centra Prahy se postarají nákladní elektrokola. Na Těšnově vznikne první cyklodepo

24.9.2020 03:41 | PRAHA (Ekolist.cz)
Vizualizace budoucího cyklodepa.
Vizualizace budoucího cyklodepa.
Zdroj | Praha.eu
Na pražském Těšnově vznikne první pražské nákladní mikrodepo pro překlad zboží z nákladních vozů na nákladní elektrokola - na místě bývalého parkoviště pod magistrálou. Příprava mikrodepa začne v říjnu tohoto roku. První nákladní elektrokola by pak měla vyjet do ulic v polovině listopadu. V příštím roce bude pilotní projekt pražské city logistiky vyhodnocen. Informuje o tom pražský magistrát.
 

„V praxi bude projekt fungovat tak, že dopravní společnost doveze nákladním vozem balíčky do těšnovského mikrodepa, odkud budou přeloženy do skladovacích kontejnerů. Z nich pak budou nakládány na dopravní elektrokola a rozváženy ke koncovým zákazníkům," říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr. "Lokalita je dopravně dobře dostupná, jelikož se nachází pod pražskou magistrálou, má velké kapacity i skvělé napojení přímo do centra města. Dnes je plocha v pronájmu, který bude koncem měsíce končit.“

Projekt reaguje na celkové zklidňování centra města, které by do budoucna mělo omezit i průjezd tranzitní dopravy. Podobná regulace zásobování v České republice zatím neexistuje. Na vytipování nejvhodnější lokality pro umístění mikrodepa se podílel IPR. Nakonec byl vybrán městský pozemek na Těšnově, a to na místě bývalého parkoviště.

„Inspirovali jsme se zahraniční praxí. Zejména pak berlínským projektem KoMoDo. Cílem celého projektu je zlepšit podmínky jak pro obyvatele Prahy tím, že ulehčíme centru města, tak i samotným zásobovacím společnostem, se kterými město právě teď jedná,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje.

Celý pilotní projekt těšnovského mikrodepa koordinuje společnost ekolo.cz, která má v České republice nejdelší zkušenost s nákladními elektrokoly. „Řešení poslední míle prostřednictvím nákladního elektrokola dává Praze šanci zařadit se mezi moderní metropole, kde je tento systém doručování již běžný,“ popisuje Jakub Ditrich, ředitel společnosti.

Zavedení nákladních elektrokol vychází ze studie city logistiky, která má za cíl ulevit pražské dopravě, a to zejména v centru Prahy.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (11)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

24.9.2020 06:36
Cesta správným směrem. Ještě by se odpad místo popelářským vozem mohl vyvážet na elektrickém kolečku a máme tady zklidněné město přátelské ke svým občanům.
https://youtu.be/BI-Tu92E5HM
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

24.9.2020 07:00
Sympatické řešení :)
Odpovědět

Viktor Šedivý

24.9.2020 09:02 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Ano - proč to dělat efektivně, když to můžeme udělat mnohem dráž, zato ideologicky správně.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.9.2020 07:25
Z hlediska produkce CO2 naprosté šílenství. Tento způsob rozvážky ho bude produkovat několikanásobek. Je to další názorná ukázka faktu, že ekologickým aktivistům o snižování emisí tohoto plynu vůbec nejde.
Odpovědět

Viktor Šedivý

24.9.2020 09:01
Taxi? Proč, nahradí ho rikša!
Vodovod? Nosiči vody to jistí!
...
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

24.9.2020 13:01 Reaguje na Viktor Šedivý
Ano, to je cíl ekoaktivistů. Podmínkou ovšem je, že oni nebudou ty rikše tlačit, ani nebudou nosiči vody, ale budou vše řídit z kanceláře a brát dál dotace.
Odpovědět
MG

Milan G

24.9.2020 18:43
Tohle je opravdu famózní řešení. Doufám, že až si do toho elkola zasedne Scheisherr tak nám dá vědět tohle chci vidět, tu logistiku. Tady vyložit, naložit na elkolo, odvézt klientovi, opět vyložit. Famózní, jen si tak říkám kdo to bude dělat?

„Řešení poslední míle prostřednictvím nákladního elektrokola dává Praze šanci zařadit se mezi moderní metropole, kde je tento systém doručování již běžný,“ popisuje Jakub Ditrich, ředitel společnosti. Škoda, že nám Ditrich zapomněl sdělit konkrétně ty moderní metropole, kde je to běžné, samozřejmě kromě boševickýho Berlína, tam je možné opravdu vše.
Odpovědět

Viktor Šedivý

24.9.2020 20:43 Reaguje na Milan G
Bombaj?
Odpovědět
JD

Jakub Ditrich

25.9.2020 09:20 Reaguje na Milan G
Moc rád. Stuttgart, Mnichov, Graz, Gdansk, Budapest, Nuremberg, Hamburg, at vyjmenujeme alespoň ty velká, jinam MicroHUBů jsou stovky. Ono se vyplatí si o problematice něco zjistit a pak až komentovat, viďte Milane G ?
Odpovědět
MG

Milan G

25.9.2020 11:03 Reaguje na Jakub Ditrich
V Mnichově jsem bydlel 4 roky, nic z toho co uvádíte jsem tam neviděl. Nuremberg neznám, ale do Nürnberg jsem dost často jezdil, ale také nic neviděl. Možná to tam je, ale v tak mizivé míře, že to nestojí za řeč. A až opadne to křepčení kolem, tak to skončí tak rychle jak to začalo.

„Řešení poslední míle prostřednictvím nákladního elektrokola dává Praze šanci zařadit se mezi moderní metropole, kde je tento systém doručování již běžný,“ popisuje Jakub Ditrich, ředitel společnosti....pokud se něčím chlubíte, buďte konkrétnější, jinak vypovídací hodnota té vaší informace se limitně blíží nule. A dál to znamená, že pokud by Praha nepřistoupila k onomu doručování nebude moderní metropolí?

Vzhledem k tomu, že v centrech měst jsou i poměrně velká restaurační zařízení, jak vypadá logistika v jejich případech? Náměstek Scheisherr blábolí něco o balíčkách, co si máme pod tím představit? O jakém objemu převáženého zboží se vlastně bavíme? V kg, v tunách, v desítkách tun nebo gramech? Jedná se o to že ty elkola budou zásobovat všechny prodejny a restaurace a pivnice v centrech?

Protože vaše firma to celé koordinuje, mělo by být ve vašem zájmu podat co nejvíc informací hned v prvopočátku a ne ten newspeak typu moderní metropole atd., co vy na to Jakube Ditrichu?

Odpovědět

Viktor Šedivý

25.9.2020 16:36
Dost tu chybí nějaká bilance. Ona totiž doprava samotná není příliš drahá (tedy zas až tolik zdrojů nespotřebovává). Nákladná je především manipulace, překládání, přebalování atp.
Měl bych tedy dost vážnou obavu, že je mnohem levnější (čímž myslím i šetrnější ke spotřebě zdrojů a znečištění prostředí) zajet dodávkou přímo na cílové stanoviště, než vykládat v nějakém "mikrodepu", tam překládat na nákladní kola a po kouskách rozvážet.
Ujetých kilometrů moc neubyde (pokud vůbec), zato hromada energie i lidské práce vyletí zbůhdarma komínem.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist