O zásobování centra Prahy se postarají nákladní elektrokola. Na Těšnově vznikne první cyklodepo
„V praxi bude projekt fungovat tak, že dopravní společnost doveze nákladním vozem balíčky do těšnovského mikrodepa, odkud budou přeloženy do skladovacích kontejnerů. Z nich pak budou nakládány na dopravní elektrokola a rozváženy ke koncovým zákazníkům," říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr. "Lokalita je dopravně dobře dostupná, jelikož se nachází pod pražskou magistrálou, má velké kapacity i skvělé napojení přímo do centra města. Dnes je plocha v pronájmu, který bude koncem měsíce končit.“
Projekt reaguje na celkové zklidňování centra města, které by do budoucna mělo omezit i průjezd tranzitní dopravy. Podobná regulace zásobování v České republice zatím neexistuje. Na vytipování nejvhodnější lokality pro umístění mikrodepa se podílel IPR. Nakonec byl vybrán městský pozemek na Těšnově, a to na místě bývalého parkoviště.
Přečtěte si také |
Když na nákup, tak na kole. Na bicyklu lze odvézt téměř vše„Inspirovali jsme se zahraniční praxí. Zejména pak berlínským projektem KoMoDo. Cílem celého projektu je zlepšit podmínky jak pro obyvatele Prahy tím, že ulehčíme centru města, tak i samotným zásobovacím společnostem, se kterými město právě teď jedná,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje.
Celý pilotní projekt těšnovského mikrodepa koordinuje společnost ekolo.cz, která má v České republice nejdelší zkušenost s nákladními elektrokoly. „Řešení poslední míle prostřednictvím nákladního elektrokola dává Praze šanci zařadit se mezi moderní metropole, kde je tento systém doručování již běžný,“ popisuje Jakub Ditrich, ředitel společnosti.
Zavedení nákladních elektrokol vychází ze studie city logistiky, která má za cíl ulevit pražské dopravě, a to zejména v centru Prahy.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (11)
Richard Vacek
24.9.2020 06:36https://youtu.be/BI-Tu92E5HM
Viktor Šedivý
24.9.2020 09:02 Reaguje na Lukáš KašpárekJan Šimůnek
24.9.2020 07:25Viktor Šedivý
24.9.2020 09:01Vodovod? Nosiči vody to jistí!
...
Jiří Daneš
24.9.2020 13:01 Reaguje na Viktor ŠedivýMilan G
24.9.2020 18:43„Řešení poslední míle prostřednictvím nákladního elektrokola dává Praze šanci zařadit se mezi moderní metropole, kde je tento systém doručování již běžný,“ popisuje Jakub Ditrich, ředitel společnosti. Škoda, že nám Ditrich zapomněl sdělit konkrétně ty moderní metropole, kde je to běžné, samozřejmě kromě boševickýho Berlína, tam je možné opravdu vše.
Jakub Ditrich
25.9.2020 09:20 Reaguje na Milan GMilan G
25.9.2020 11:03 Reaguje na Jakub Ditrich„Řešení poslední míle prostřednictvím nákladního elektrokola dává Praze šanci zařadit se mezi moderní metropole, kde je tento systém doručování již běžný,“ popisuje Jakub Ditrich, ředitel společnosti....pokud se něčím chlubíte, buďte konkrétnější, jinak vypovídací hodnota té vaší informace se limitně blíží nule. A dál to znamená, že pokud by Praha nepřistoupila k onomu doručování nebude moderní metropolí?
Vzhledem k tomu, že v centrech měst jsou i poměrně velká restaurační zařízení, jak vypadá logistika v jejich případech? Náměstek Scheisherr blábolí něco o balíčkách, co si máme pod tím představit? O jakém objemu převáženého zboží se vlastně bavíme? V kg, v tunách, v desítkách tun nebo gramech? Jedná se o to že ty elkola budou zásobovat všechny prodejny a restaurace a pivnice v centrech?
Protože vaše firma to celé koordinuje, mělo by být ve vašem zájmu podat co nejvíc informací hned v prvopočátku a ne ten newspeak typu moderní metropole atd., co vy na to Jakube Ditrichu?
Viktor Šedivý
25.9.2020 16:36Měl bych tedy dost vážnou obavu, že je mnohem levnější (čímž myslím i šetrnější ke spotřebě zdrojů a znečištění prostředí) zajet dodávkou přímo na cílové stanoviště, než vykládat v nějakém "mikrodepu", tam překládat na nákladní kola a po kouskách rozvážet.
Ujetých kilometrů moc neubyde (pokud vůbec), zato hromada energie i lidské práce vyletí zbůhdarma komínem.