Ostravské komunikace spotřebovaly 5400 hektolitrů vody na ochlazení města
Ostravské komunikace skrápí ve velkém rozsahu ulice zpravidla od dopoledne do 18:00. V průměru v horkých dnech za týden najedou řidiči zhruba 150 kilometrů. "Vozy produkující vodní mlhu se přitom pohybují převážně v nejprohřátějších obydlených částech města, tedy v centru, v Porubě, Jihu, Vítkovicích nebo v Mariánských Horách," uvedla Kijonková. Kropící vozy svlažují například okolí Fakultním nemocnice Ostrava, Svinovské mosty, okolí Dolních Vítkovic či zoo nebo některé frekventované ulice města.
Vývoj počasí, teplot i případných srážek sledují na dispečinku společnosti. "Pokud během dne či přes noc prší nebo se přeženou bouřky, kropicí vozy nadbytečně nevyjíždějí, aby se vodou neplýtvalo," doplnila mluvčí.
Náklady na tvorbu vodní mlhy jsou na jeden den zhruba 23 000 korun. Zatím ji vozy vyráběly v deseti dnech. Vodní mlha se musí vyrábět z pitné vody, a to kvůli bezpečnosti lidí, kteří mohou vdechovat částečky vody. Pokud ale řidiči kropí a čistí silnice vodou, využívají k tomu Ostravské komunikace své tři studny.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (1)
Jana K
21.8.2024 08:22Vysadit stromy na každé volné místečko, to je na přemýšlení asi mnohem složitější.