https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pojeti-navrhu-eu-na-renovace-budov-je-podle-majitelu-domu-direktivni-a-nerealne?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Pojetí návrhu EU na renovace budov je podle majitelů domů direktivní a nereálné

15.3.2023 01:39 | ŠTRASBURK (ČTK)
V Česku bylo podle sčítání z roku 2021 přes 200 000 obydlených bytových domů a 1,7 milionu rodinných domů. Krček upozornil na to, že největší problémy se budou týkat starší zástavby, přičemž podle zákona o hospodaření energií domy postavené před rokem 1947 nyní nemusí mít průkaz energetické náročnosti budovy.
V Česku bylo podle sčítání z roku 2021 přes 200 000 obydlených bytových domů a 1,7 milionu rodinných domů. Krček upozornil na to, že největší problémy se budou týkat starší zástavby, přičemž podle zákona o hospodaření energií domy postavené před rokem 1947 nyní nemusí mít průkaz energetické náročnosti budovy.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Předseda Občanského sdružení majitelů domů (OSMD) Milan Krček považuje schválený návrh směrnice na podporu renovací budov v Evropské unii za nereálný a aktivistický. Podle něj jde o bezprecedentní zásah do práv především soukromých majitelů nemovitostí. Podle schváleného návrhu by obytné budovy měly do roku 2033 dosáhnout minimálně energetické náročnosti třídy D, což může podle Krčka vyvolat i paniku a způsobí to další nárůst cen stavebních materiálů i prací. Sdělil to ČTK.
reklama

 

Obytné budovy by měly podle návrhu EU do roku 2030 dosáhnout minimálně třídy energetické náročnosti E a do roku 2033 pak třídy D, a to na stupnici od A do G, přičemž G označuje 15 procent energeticky nejnáročnějších budov daného členského státu. O finálním znění právního předpisu ještě bude Evropský parlament (EP) jednat s členskými státy.

Krček napsal jménem OSMD otevřený dopis českým europoslancům, aby pro směrnici nehlasovali. Po jejím včerejším schválení uvedl, že je přesvědčen o nereálnosti provedení. "Je to další megalomanská vize klimatických aktivistů, která udělá více škody než užitku," myslí si šéf OSMD, které v současnosti sdružuje přibližně 3000 členů. Jsou především majiteli nájemních bytových domů, v drtivé většině prvorepublikových a starších staveb. Před rokem 1900 bylo postaveno 26 procent domů vlastněných členy OSMD.

V Česku bylo podle sčítání z roku 2021 přes 200 000 obydlených bytových domů a 1,7 milionu rodinných domů. Krček upozornil na to, že největší problémy se budou týkat starší zástavby, přičemž podle zákona o hospodaření energií domy postavené před rokem 1947 nyní nemusí mít průkaz energetické náročnosti budovy. "U mnoha starých budov nebude vůbec možné některé věci provádět. Jak chcete obalit polystyrenem secesní dům se zlacenými prvky na fasádě? To je absurdní," uvedl Krček. Dodal, že EU tímto dává zhruba osm let na renovaci zhruba 35 až 40 procent všech budov v unii.

Peníze na renovace mají jít primárně z evropských fondů. Podle Krčka bude sice možné využít dotací, ale jejich přidělení trvá a ne každý se k nim dostane. Odhadl, že komplexní renovace pětipatrového rohového činžovního domu z roku 1912 v Praze vyjde zhruba na 25 milionů korun. "Jen jedno trojdílné okno stojí okolo 140.000 korun a na patře je jich dvanáct," řekl Krček.

Myslí si, že může nastat panika na trhu, až se bude blížit termín nařízení. Osmdesát procent domů ho nebude splňovat a otázkou je, co to udělá s cenami materiálů a stavebních prací a podobně, řekl Krček. Upozornil na to, že budou rovněž chybět specialisté na rekonstrukce a zateplování.

Navrhovaná revize směrnice o energetické náročnosti budov má za cíl snížit emise, vytvořit nová pracovní místa, omezit energetickou závislost na ruských fosilních palivech i snížit účty za energie. Budovy jsou v unijním bloku podle Evropské komise (EK) zodpovědné za 40 procent spotřeby energie a za 36 procent emisí skleníkových plynů.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (42)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

15.3.2023 07:40
Je to nesmyslné celé. Plynové topení může postupně přecházet na vodík, elektrické na fve, dálkové na SMR a uhlí na dřevo nebo peletky.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.3.2023 09:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Zjevně nemáte ucelenou představu, co všechno dekarbonizace společnosti obnáší. Ano, takové jednotlivé výkřiky mohou osamoceně fungovat. Když si ale všechna potřebná opatření dáte dohromady, zjistíte, že bychom na takto pojatý udržitelný život potřebovali 10 našich planet.

Stavebnictví je jedna obrovská uhlíková černá díra a jentak něco/někdo s ním nepohne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.3.2023 20:01 Reaguje na Jiří Svoboda
Žádných 10 planet nepotřebujete, i spálení současných fosilních paliv by totálně zničilo tuhle.
Proto je potřeba rozvíjet OZE a postupně pořád fosil vytlačovat. To prostě odzigac nedá, pokud to nezvádneme, uvaříme se. A žádní ropáci s tím nic neudělají, můžou jen brzdit a sabotovat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.3.2023 08:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Včera byl v TV hezký dokument o vyhynutí dinosaurů.
Jednou z teorií je sopečná aktivita Země a to, že po
erupcích obsahovala atmosféra Země 4-5 x více CO2
než nyní ! Planeta nezanikla, ale naopak vzkvétala
a pralesy byly i na pólech. Z té doby tu máme taky
ta fosilní paliva. Tato epizoda nezničila planetu,
jak tu strašíte vy a ostatní klimaalarmisté, ale
pouze se změnily podmínky života na ní. To samé se
děje nyní a možná opět dojde na to ukládání uhlíku
přes rostliny do ložisek, jak je známe nyní. Jen
se koukněte koho to oteplování postihuje nejvíce
a jak nic nedělá. Nejvíce teď pláčou v USA a co
dělají? Dál jezdí svými třílitry, budou těžit
ropu na Aljašce, těží ji a plyn z břidlic, topí
v nezateplených domech topnými oleji a nemají ani
tanky na elektřinu. Doporučuji se naučit změnám
přizpůsobit a být na ně připraven, protože zbytek
obyvatel Země na úspory a nebo dokonce na pasivní
energetickou náročnost budov z vysoka kadí. Jinak
i u nás vidíme příklady plýtvání, když se kvůli
hodinové inauguraci prezidenta vytápí týden zcela
nezateplený sál Pražského hradu a téměř pořád sály
sněmovny a senátu. Scházejí se občas, ale sály se
musí minimálně temperovat na takovou teplotu, aby
tam nebylo Markétě zima( nechodí tam ve svetru).
Svazácké kydy o šetření jsou hezké i z parlamentu
EU, který má tisíce zaměstnanců v obrovských budovách a dokonce ve dvou městech, mezi kterými
ten cirkus kočuje. Jinak vy ropák NEJSTE, když
topíte plynem, používáte spalovák, létáte po
Zemi se rekreovat a vysedáváte 24 hodin u PC?
Zameťme si každý před svým prahem a vy zvláště.
Já nikam nelétám, nemám auto, topím obnovitelným
dřívím, zateplil jsem dům za své už před 30. léty
a takové budou trestat novým zateplováním, neboť
to původní bylo ve své době dostačující, ale dnes
nikoliv! Víte co já za těch 30. let ušetřil paliva, které bylo tehdy za hubičku a zateploval jsem z
přesvědčení a nikoliv přinucen cenou energií a
nařízením vlády a z EU? Pak mne klidně nazve
ropákem někdo, kdo by si bez dotací soláry sám
nikdy nepořídil! Vy to sabotujete celý život
a bojujete proti CO2 pouze od klávesnice PC!
Jste typický ropácký pokrytec, který si nevidí
do úst! Hnus!
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.3.2023 11:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Jsou tu dvě otázky:
1. Jak se stavět k oteplování globálního klimatu?
2. Pokud oteplování globálního klimatu nechceme, jak to máme řešit?

Promíchávat tyto dvě otázky v argumentaci do jednoho guláše je nesmyslný přístup.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.3.2023 14:09 Reaguje na Jiří Svoboda
Ad,1.Stavět se k tomu stejně jako zbytek světa
a nesnažit se být lídry v sebemrskačství!
Ad,2.Řešit to postupně a nikoliv radikálními
zákazy. Až budeme mít dostatek JE a nebo
případně bez dotací ekonomicky výhodných
OZE, tak teprve odstavovat fosilní zdroje
a nedělat to naopak, jako třeba Němci a
už i my. Jaderky v nedohlednu, uhelky na
pokraji životnosti a přibývá tepelných
čerpadel a elektromobility. Jakpak to asi
dopadne? Po roce 2030 tu bude deficit
elektřiny a co pak? EU je potřeba říci,
že až postavíme dostatek jaderek, tak
splníme všechny ty jejich nesmysly, ale
dříve je to kravina!
Odpovědět
FP

FRANTIŠEK PTÁČNÍK

20.3.2023 16:54 Reaguje na Jiří Svoboda
Kde se mění klima. Pouze jsou to výkyvi teplotní, takjak probíhají po tisíciletí. Podívejte se do minulosti, př. za Marie Terezie, sucho, větší než dnes a to dnes došlo k obrovskému odvodnění, tzv. meliorace, no a začlo pršet po tom co nelétala letadla, naše lesy to je pouze likvidace státem, přez LČR.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

18.3.2023 07:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Nielen to že život prekvital, ale v dobe Ordovicko-Silúrskeho zaľadnenia pred 450 mil rokov bolo v atmosfére 20 násobné množstvo CO2 oproti dnešnému. Chápete že CO2 v oveľa vyššej koncetrácii nezabránil veľkej dobe ľadovej s poklesom morskej hladiny o 100 metrov a veľmi nepriaznivou studenou celosvetovou klímou. Z hľadiska geológie aj paleológie sú súčasné teórie absolútnym nezmyslom. Inak väčšina uhlíka nie je uložená vo fosílnych palivách, ale vo vápencoch, takže minulé koncetrácie CO2 už nikdy nedosiahneme aj keby sme spálili všetko čo horí.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

16.3.2023 11:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Podle vaší reakce lze velmi dobře posoudit stupeň vaší nechápavosti/omezenosti.

Vytlačování fosilu bude poškozovat planetu jiným způsobem. Pokud se to bude nadále dít prasáckými metodami - dotace, zákazy a příkazy vyvolených opatření či zpoplatnění jen nějakého uhlíku a systémově se nepodchytí všecha proklimatická rozumná opatření, půjde to do kytek mnohem rychleji, než je nutné.
Odpovědět
MH

Martin Hájek

16.3.2023 02:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako že si v zimě budete topit fotovoltaikou? Měl byste zavolat Chocholouškovi...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.3.2023 08:06 Reaguje na Martin Hájek
Hanzl to má vymyšleno! Bude na ně svítit reflektory napájenými elektřinou z uhelné elektrárny !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.3.2023 18:36 Reaguje na Martin Hájek
Kdo vám takovou cypovinu zase nakukal?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.3.2023 22:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy to tu tvrdíte dokola. Nabízel jste při výpadku Opatovice teplárny, že si lidé dají na střechu pár panelu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

15.3.2023 09:24
No a jak si bruselští představují, když to domy nebudou plnit? Jejich majitel bude zastřelen? Dům bude zbourán a nájemníci posláni do stanových městeček? Z Bruselu přijede četa europolitiků, vyhrne si rukávy a dům zateplí?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.3.2023 10:17 Reaguje na Richard Vacek
Nejspíš musí dojít k implementaci Směrnice do českého právního řádu.
Pak musí být nějaké prováděcí předpisy.
A potom přijde národní buzerace ve formě pokut , omezení vlastnických práv, zdanění emisí apod.
Doufejme, že mezitím se EU rozpadne a ten smrad samovolně vyvětrá.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.3.2023 11:15 Reaguje na Miroslav Vinkler
Já četl, že všechny domy si musí pořídit energetický štítek a podle jeho hodnoty se bude platit stále narůstající daň.

Korupce jen pokvete a hned budou všechny domy krásně zatepleny.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.3.2023 20:11 Reaguje na Jiří Svoboda
Já myslím, že nejlepší by bylo daň z nemovitosti navýšit třeba 10000000000000x. Eurovocasove nevědí, že 1000000000000x 0 je 0. Návod???? Nechte nemovitost prohlásit MK za kulturní památku, a část zpřístupněné veřejnosti. Já to udělal, a daň z nemovitosti platím 0. A když s tím někdo něco bude chtít dělat, ať řekne co konkrétně, a dá na to prasule. Pak bude možné tu secesní fasádu roztriskat.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.3.2023 20:11 Reaguje na Jiří Svoboda
Já myslím, že nejlepší by bylo daň z nemovitosti navýšit třeba 10000000000000x. Eurovocasove nevědí, že 1000000000000x 0 je 0. Návod???? Nechte nemovitost prohlásit MK za kulturní památku, a část zpřístupněné veřejnosti. Já to udělal, a daň z nemovitosti platím 0. A když s tím někdo něco bude chtít dělat, ať řekne co konkrétně, a dá na to prasule. Pak bude možné tu secesní fasádu roztriskat.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.3.2023 10:51 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.3.2023 18:37 Reaguje na Richard Vacek
Proč stahovat kalhoty, když brod nejen není vidět, ale normální lidé ví, že ani žádný není.
Odpovědět

Jirka Černý

15.3.2023 10:29
Na takové porušování vlastnických a jiných práv musí staří komouši jen závistivě čučet. A přitom stačilo tak málo, přebarvit se z rudé na zelenou.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

15.3.2023 10:51 Reaguje na Jirka Černý
1**
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.3.2023 11:36
Z českých europoslanců hlasovali pro tento návrh pouze čtyři – tři piráti + jeden lidovec (Gregorová, Peksa, Kolaja + Niedermayer)

Tato čtyřka je taková klasika :-).
Odpovědět
RV

Richard Vacek

15.3.2023 11:57 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je divné. Piráti mají většinou mladé voliče. A že těm by nevadilo, že se jim možnost bydlení zase o něco vzdálí?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.3.2023 12:32 Reaguje na Richard Vacek
Připadá mi, že tito europoslanci hlasují zcela mimo, co prezentuje strana na domácí úrovni.
Viz např. podpora jaderné energetiky. Doma Piráti prezentují podporu pro JE a přitom europoslanci doposud na půdě EP byli vždy proti podpoře JE.
No a nebo prostě svým voličům lžou.
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.3.2023 20:41 Reaguje na Richard Vacek
Oni doufají, že stát bude zabavené (či nuceně vykoupené) nemovitosti přidělovat svým věrným.
Odpovědět
PB

Petr Brok

15.3.2023 13:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
Niedermayer je za TOP 09 .
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.3.2023 14:23 Reaguje na Petr Brok
Ano, máte pravdu. Děkuji za opravu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

15.3.2023 15:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Od Peksy jsem pár článků četl a s hrůzou jsem si říkal "jak tohle může sedět v europarlamentu". Silně mi připomíná kadeta Bieglera ze Švejka.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.3.2023 18:22 Reaguje na Miroslav Vinkler
Právě kvůli p. Peksovi a podobným jsem k představitelům EU tak kritický.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.3.2023 20:03 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste kritický naprosto ke všem, svět je podle vás pokryt pouze hlupáky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.3.2023 20:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl Hanzle, ale vzhledem k tomu, že si nepamatujete, co jste napsal včera, to není překvapivé.

V případě někoho, kdo rozhoduje o budoucnosti mé potažmo ČR / EU není na místě schovívavost.
Ve vašem případě to je ovšem zcela jasné.
Odpovědět
LV

Lubomír Vrána

15.3.2023 19:00
Tak to jo, to se Bruselským něco podařilo. Máme tady válku na krku, nejdražší energie, neprůjezdné komunikace, padající mosty, kůrovce, sucho, čím dál víc důchodců, třistatisíc ukrajinskejch mamin s děckama, potřebujem vyzbrojit vlastní armádu a pětkrát ji zvětšit, jezdit jenom na elektriku, postavit všude větrníky atd atd. Tak na to určitě máme, to se povede....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.3.2023 20:06 Reaguje na Lubomír Vrána
Je to fakt nářez. Hlavně estébákova vláda za 8 let neudělala vůbec nic, třeba důchody prokaučovala tak totálně, že už dobré řešení neexistuje. Přitom Nečas reformu udělal a tihle blbové ji zase zrušili.
Odpovědět

Radek Čuda

16.3.2023 15:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Zásadním odpůrcem tzv. druhého pilíře byla ČSSD a jeho zrušení bylo jedním z bodů jejího volebního programu. Volby vyhrála.
Součástí vládní koalice byla i KDU-ČSL, která se zrušením druhého pilíře souhlasila a jeho zrušení ve Sněmovně jednomyslně podpořila.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.3.2023 18:48 Reaguje na Radek Čuda
Socani a komunisti zásadně blokovali jakoukoliv smysluplnou důchodovou reformu už od devadesátek, i když Miloš Zeman slíbil, že ji zavede hned, jak se dostne k moci.
A v roce 14 tam vládl jednoznačně místopředseda Babiš, kterému to bylo celé (jako vše ostatní) totálně egál. Takže si to prosadili socani a kdo jak hlasoval je fuk, prostě za dalších 8 let nikdo nehnul ni prstem. A dnes je už pozdě.
Odpovědět
VS

Vilda Smakal

15.3.2023 21:16
Musíme si říci narovinu, že tato věc je sice možná, ale nikdo neřekne, kde my všichni v dnešní době na to máme brát.......Celou EU bych rozehnal !
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

17.3.2023 08:09 Reaguje na Vilda Smakal
Kontrarevoluce proti Greendealu se začíná rýsovat ve více zemích EU. Viz třeba https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-nizozemska-politika-zazila-zemetreseni-prevalcovali-ji-farmari-227886#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.web.nexttoart Pro přírodu a společnost to dobře nebude ale akce vyvolává reakci.
Odpovědět
FP

FRANTIŠEK PTÁČNÍK

17.3.2023 21:44
Vážení CO2 je stavební prvek rostlin. Zdá se mi, že právě proto aby se mohl rozjed kšeft eko, tak musí zmizet naše lesy. Ano kůrovec je uměle rozmnožen, mohou za to LČR je to státní organizece a právě ona porušila zákon. Bez stromů bude vše velký problém. Prý krávy vypouštějí CO2 dobré. Tak to příroda vytvořila a EVROPSKÁ UNIE je nejspíš nadbůch. Abych upřesnil o ničení lesů. Začlo to Šumavou. Tyto lesy byly lesy hospodářské, proto jsme se o ně měli starat a pokud se vyskytl nějaký problém, kalamita, tak okamžitě zasáhnout, to je ze zákona. Jenže LČR, vynechám nyní Šumavu, se vymluvily na výběrové řízení, ale proč? Jejich vedení nejspíš není k ničemu, protože dali firmě co pro ně dělala a měla ještě několik let pro ně dělat, výpověď a udělali nové výběrové řízení a počkali až se škůdce namnoží a pak to již nešlo zastavit. Proč to neměli v dlouhodobých smlouvách zanešeni, ano zde byla chyba. Jenže oni zničily lesy všem, výhružky od státu pokutami. No a dnes straší omezením CO2, ano mladé stromky nikdy nenahradí starý les. Ano tento stát s organizací LČR zničil prostředí na 30 let minimálně. Bravo a nyní je buzerace a šikana. Ono stejně na topení nebude a budem závislí na zahraničí. Je divné, že změna klimatu a kůrovec je hlavně v ŽR, jak je to možné, že? Dál nemá cenu mluvit, protože bude i větší odpařování vody a to jsem si uvědomil, prý je málo vody, odtýká jí v řekácj málo. Ano, když odtával sníh tak prostě většina vody odteče, ale příroda to reguluje a letos se dobře vsakuje, ale opět chystají nějakou habadˇuru na lidi, jinak meliorace dál fungují a dost ve velkém, proč se odvádí dál voda a ještě v trubkách? Chtějí opravdu zachovat přírodu a život a nebo je to dobrý kšeft? Zatím ano a lidé se nechají zblbnout....
Odpovědět
FP

FRANTIŠEK PTÁČNÍK

17.3.2023 21:49 Reaguje na FRANTIŠEK PTÁČNÍK
Omlouvám se napsal jsem ŽR ale má být v ČR.
Odpovědět
ji

18.3.2023 09:51
Zajímalo by mne, odkud pan Krček vzal data ke svému tvrzení "Osmdesát procent domů ho nebude splňovat"... :-)
Odpovědět
FP

FRANTIŠEK PTÁČNÍK

20.3.2023 16:47
Když se dívám na onen měřící přístroj v ruce a vše je špatně, tak se zeptám, je léto vše je zelené a tedy teplo, barák se ohřeje z venku a tedy vykazuje energetickou náročnost, barák zateplený nejímá teplo a bude tedy v pořádku. Jenže já když v tom starym baráku v zimě nezatopim tak mi voda nezamrzne, pokud nebudete topit v tom novim tak zamrzne. Co je tedy náročnější na energie, pokud ve starym domě budu topit tak jak v tom novim tak uspořim a nebo to bude stejné, ale ten starý barák dýchá. Říkám měření mimo topnou sezonu je podvod. To je vidět na tom obrázku.
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist