Praha podá stížnost proti rozsudku, který zrušil změnu trasy pochodu aktivistů
Ekologičtí aktivisté chtěli 12. září pochodovat po magistrále z Bubenské ulice k Národnímu muzeu. Magistrátní odbor živnostenský a občanskosprávní jim však uložil podmínky uskutečnit průvod podél magistrály po chodnících a v místech, kde nejsou, jít po náhradní trase mimo vytíženou komunikaci. Rovněž uložil zdržet se plánovaného zablokování dopravy před Národním muzeem, kde chtěli protestující kreslit na vozovku.
Městský soud v Praze zrušil rozhodnutí úřadu o náhradní trase průvodu mimo magistrálu. Současně aktivistům zamítl možnost pořádat happening na vozovce před muzeem. Blokace dopravy je podle soudu nelegitimní a nelze ji vykonávat podle shromažďovacího práva.
"Proti zrušující části rozsudku budeme podávat kasační stížnost, neboť se s nastíněnou argumentací neztotožňujeme. V konkrétních námitkách však vyčkáme na doručení písemného vyhotovení rozsudku," sdělil Hofman.
"Jsem stále přesvědčen, že by šlo (trasa vedoucí po chodnících) o přijatelnější a bezpečnější řešení," uvedl primátor Bohuslav Svoboda (ODS) na svém účtu na síti X (dříve twitter). Podání kasační stížnosti podpořil.
Veronika Holcnerová z Poslední generace včera na on-line tiskové konferenci řekla, že i aktivisté zvažují podání kasační stížnosti proti verdiktu Městského soudu v Praze. Nejsou spokojeni s tím, že jim soud neumožnil uspořádat akci před muzeem. Happening by se podle nich nekonal v době dopravní špičky. "Další důvod je, že my jsme podobný happening uspořádali v Brně a vše proběhlo zcela legálně a vlastně i za asistence magistrátu," uvedla Holcnerová. Soud se také podle aktivistů nevyjádřil k možné systémové podjatosti úředníků, kteří mohli být ovlivněni přáním svých nadřízených.
Pochod za zklidnění dopravy na magistrále nyní Poslední generace chystá na úterý 3. října. Aktivisté chtějí zároveň nahlásit sérii pochodů na další půlrok dopředu.
Aktivisté začali s pořádáním pochodů po dopravních tepnách v Praze 1. března a zatím jich byly téměř dvě desítky, většinou na magistrále. Požadují plošné snížení nejvyšší povolené rychlosti v metropoli na 30 kilometrů v hodině, což má snížit emise a zvýšit bezpečnost v ulicích. Zástupci vedení Prahy argumentaci odmítli s tím, že se nebrání omezení rychlosti v případě rezidenčních oblastí.
Téma snížení rychlosti podle Holcnerové převzaly jiné skupiny aktivistů, a Poslední generace se proto hodlá nyní soustředit právě na zklidnění magistrály. Aktivisté chtějí dosáhnout mimo jiné toho, aby na magistrále bylo více chodníků a přechodů pro chodce, bezpečného prostoru pro cyklisty.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (8)
smějící se bestie
16.9.2023 04:31Zbyněk Šeděnka
16.9.2023 14:30 Reaguje na smějící se bestieMarcela Jezberová
18.9.2023 08:29 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaJaroslav Řezáč
18.9.2023 09:08 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaJiří Kvítek
17.9.2023 16:31Pokud toho docílí, pak to nebude plnit funkci magistrály, vybudované za tak hříšné peníze za peníze, které pak chyběly na opravu silnic v celé republice!
Pražáci, proč se s nimi tak mažete? Udělejte to jako Němci. Spolková ministryně vnitra to řekla naprosto přesně:
"...Červená čára v právním státě je vždy jasná, legitimní protest končí tam, kde začínají trestné činy a kde jsou porušována práva ostatních,". "Když se červená čára překročí, policie musí jednat,..."
Tleskám německé policii a doufám, že ta naše bude postupovat podle stejné metodiky. Koneckonců, jsme ve stejné EU.
zdroj této informace na EKOLIST.CZ:
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/policie-v-nemecku-provedla-razie-u-clenu-klimatickeho-hnuti-letzte-generation#dis-id-
P.S.
Na magistrále chodec ani cyklista nemají na komunikaci pro auta co pohledávat! Na dálnici také nejsou a nikomu to nepřijde divné.
Stačí osadit zákaz vstupu chodcům a vjezdu cyklistům do příslušných pruhů a pak už je můžete sbírat jak padlé švestky...
A je úplně jedno, jak soud rozhodne :-)
Radek Čuda
18.9.2023 13:55 Reaguje na Jiří KvítekZbyněk Šeděnka
17.9.2023 18:40Na pokyn pana ředitele Ing. Krejči Vám k podnětu pana Šeděnky posílám naše vyjádření.
Umístění dopravní značky "Zákaz pohybu osob na vozovce" apod. by bylo podle nás nadbytečné, neboť už z § 53 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích vyplývá, že chodec musí využívat především chodníku, příp. pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky, nese-li předmět, který by mohl ohrozit provoz na chodníku. Především ale platí zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, který dává každému právo se pokojně shromažďovat k využívání svobody projevu a dalších ústavních práv a svobod, k výměně informací a názorů a k účasti na řešení veřejných a jiných společných záležitostí vyjádřením postojů a stanovisek, a to na veřejných i neveřejných prostranstvích včetně pozemních komunikací bez ohledu na stanovený dopravní režim na komunikaci, tedy i umístěné dopravní značení.
Instalace předmětných dopravních značek, kterých by navíc muselo být podél komunikace bezpočet, tak uvedený problém nevyřeší.
S pozdravem
Ing. Filip Kolerus
specialista silničního správního úřadu
HLAVNÍ MĚSTO PRAHA
MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Radek Čuda
18.9.2023 14:00 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaJá jsem zvědav, co na to v Brně. NSS není dokonalý, ale obecně jde zřejmě o nejrozumnější soud v republice.