https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pri-stavbe-dukovan-se-nevydavejte-madarskoku-cestou-varuje-expert-istrate
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Při stavbě Dukovan se nevydávejte maďarskou cestou, varuje expert Istrate

30.3.2021 11:57 | PRAHA (Ekolist.cz)
Jaderná elektrárna Dukovany.
Jaderná elektrárna Dukovany.
Příprava zakázky na dostavbu nového jaderného bloku elektrárny Dukovany se významně podobá maďarskému scénáři pro dostavbu jaderné elektrárny Paks. Upozorňují na to experti z bezpečnostního centra Evropské hodnoty. V Maďarsku byla zakázka přidělena ruské společnosti Rosatom z rozhodnutí premiéra Viktora Orbána bez soutěže a po mnoha neveřejných krocích.
 
Česká vláda přitom provádí některé obdobné kroky s nedostatkem transparentnosti, které nahrávají účasti ruské společnosti Rosatom. V pondělí 29. 3. například vláda na návrh ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka odvolala vládního zmocněnce pro jadernou energetiku Jaroslava Míla. Míl mimo jiné nesouhlasil s tím, aby ministr Havlíček zaslal zadávací dokumentaci k dostavbě Dukovan možným zájemcům o tendr včetně ruského Rosatomu. Vláda však odůvodnila odvolání tím, že Jaroslav Míl nemá dostatečnou bezpečnostní prověrku. To podle Havlíčka komplikovalo komunikaci mezi expertní skupinou, kterou vedl, a ministerstvem.

Tento krok svou rozporuplností připomíná scénář zapojení Rosatomu do jaderného projektu Paks 2 v Maďarsku.

„Aliance Maďarska a Ruska slouží jako varovný a odstrašující příklad toho, jakou cenu Česko zaplatí, pokud se nebude řídit doporučeními vlastních bezpečnostních institucí,“ komentuje přípravu tendru na Dukovany Jakub Janda, ředitel Bezpečnostního centra Evropské hodnoty.

Putin a Orbán pořádají od roku 2014, kdy uzavřeli dohodu o dostavbě elektrárny Paks 2, každoroční summit. Ilustrační snímek.
Putin a Orbán pořádají od roku 2014, kdy uzavřeli dohodu o dostavbě elektrárny Paks 2, každoroční summit. Ilustrační snímek.
Zdroj | kremlin.ru

Chystaná výstavba pátého bloku jaderné elektrárny Dukovany pokročila k přípravě soutěže. Stát zvažuje, jaké zájemce do tendru pozve. Zatímco čínská společnost CNG byla z tendru vyřazena pro bezpečnostní rizika, ruský zájemce Rosatom by osloven být měl. Stejně tak další tři zájemci: francouzská společnost EdF, jihokorejská KNHP a kanadsko-americký Westinghouse.

Právě oslovení ruského zájemce vzbuzuje na politické scéně rozpory. Před účastí ruského zájemce varovaly české tajné služby. Ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček však doporučil Rosatom oslovit a měl vydat pokyn, aby ČEZ předal všem uchazečům včetně Rosatomu zadávací dokumentaci. Podle části poslanců a senátorů se jedná o faktické zahájení tendru, přestože to má být oficiálně ponecháno až na nové vládě.Ve čtvrtek ráno se podle vyjádření ministra Havlíčka na postupu pro přípravu dostavby Dukovan shodla bezpečnostní rada státu. Podle informací Deníku N ministr Havlíček uvedl, že Rusko patří ke klíčovým energetickým partnerům Česka. Stejným způsobem – tedy dlouhodobými vztahy a obeznámeností s technologiemi – bylo odůvodňováno zapojení Rosatomu do maďarského projektu, uvedl na tiskové konferenci pořádané bezpečnostním centrem Evropské hodnoty Dominik Istrate. Maďarský analytik z budapešťského think-tanku Political Capital Institute je autorem studie Ruský vliv v Maďarsku: Paks 2 a snahy Kremlu o hledání vlivu skrze jadernou energii. Ta popisuje, jak byl jaderný projekt Paks 2 v Maďarsku využit ke zvýšení mocenského vlivu Ruska za nevýhodných podmínek pro Maďarsko.

Jaderná elektrárna Paks.
Jaderná elektrárna Paks.

Projekty Dukovany 2 a Paks 2spojuje podle bezpečnostního centra Evropské hodnoty šest hlavních bodů:

1. prosazování projektu ve prospěch Ruské federace od nejvyšších státních představitelů (v ČR prezident Zeman a vicepremiér Havlíček, v Maďarsku premiér Orbán),

2. výrazná a neospravedlnitelná netransparentnost ze strany státu, který projekt organizuje,

3. technický požadavek na instalovaný výkon elektrárny, který jednoznačně zvýhodňuje ruský Rosatom a prakticky znevýhodňuje další uchazeče,

4. silný tlak podnikatelských skupin s přímými ruskými vazbami na domácí politické prostředí(v ČR například Aliance české energetiky),

5. zásadní zapojení vlivné lobbistické skupiny Rothschild & Co při vyjednávání s Evropskou komisí,

6. argumentace novým jaderným zdrojem bez dostatečného posouzení dalších možných alternativ, ať už z hlediska energetického potenciálu, či jejich ekonomické nákladnosti.

„Jaderný projekt není jediný důvod, proč se Maďarsko přiklonilo k ruskému spojenectví, ale je to jeden z významných stavebních prvků této aliance, protože se jedná o geostrategicky důležitý, dlouhodobý a nákladný projekt maďarského státu,“ uvádí Jakub Janda z centra Evropské hodnoty.Podle něho Karel Havlíček tlačí zájmy Ruské federace i přes varování českých bezpečnostních institucí. „Povede to k rostoucímu závazku Česka vůči Rusku,“ tvrdí Janda.

Případ Paks 2

Výstavba dvou nových bloků v jaderné elektrárně Paks se plánuje od roku 2014, kdy maďarský premiér Viktor Orbán nečekaně podepsal s ruským prezidentem Vladimírem Putinem dohodu, že ruská společnosti Rosatom bude primárním dodavatelem. Zároveň maďarská vláda zajistila půjčku od ruské Sberbankv hodnotě 10 miliard eur (cca 250 miliard Kč), která měla pokrýt 80 % nákladů projektu. Půjčku mělo Maďarsko začít splácet od roku 2026 s tím, že finance musí vrátit v průběhu 21 let.

„Projekt od začátku provází řada netransparentních rozhodnutí a postupně vyplouvají na povrch podezření na rozsáhlé korupční kauzy,“ píše ve zprávě Dominik Istrate. Ve stejném roce se Maďarsko stalo výrazným obhájcem ruské zahraniční politiky. „Tento koordinovaný postup, kdy Maďarsko slouží jako nejhlasitější spojenec ruských zájmů v EU, obě země domlouvají na každoročním summitu Orbán – Putin,“ popisuje Istrate.

O rozhodnutí na výstavbu dvou nových jaderných bloků se podle Istrateho zprávy v Maďarsku nevedla politická ani veřejná debata. Nebyla vypsána veřejná soutěž. Viktor Orbán k projektu ale přistupoval, jako by podporu parlamentu měl. Poslanci byli o plánované dohodě s Ruskem pouze informováni, a to několik týdnů před jejím oznámením v Moskvě.

Klíčové smlouvy držela vláda v tajnosti. Vládní opozice se domohla zveřejnění části smluv až na základě soudního rozhodnutí. Tajná ale zůstává cena, platební schéma a podmínky, za jakých by Maďarsko mohlo od smlouvy odstoupit.

Jak uvedl Dominik Istrate na tiskové konferenci k uveřejnění zprávy, Maďarsko zřejmě na výstavbě elektrárny nevydělá kvůli nepříliš výhodné půjčce od Sberbank. Technologie reaktoru VVER-1200 je navíc pro Rosatom nová a o její bezpečnosti se stále na půdě Evropského parlamentu diskutuje.

Pro srovnání, český tendr na Dukovany II začal být projednáván v prvním čtvrtletí roku 2020, kdy byla pozornost médií a společnosti pohlcena rozbíhající se pandemií covidu-19. Česká pobočka Transparency International opakovaně upozorňuje na netransparentnost příprav tendru a jednání mezi polostátním ČEZem a ministerstvem průmyslu a obchodu.

„Výstavba tak obrovsky komplexního, dlouhodobého a drahého projektu, jako je jaderná elektrárna, není ani zdaleka jen technickým problémem. Energetická bezpečnost se nevztahuje pouze na technické provedení projektu. Problém nekončí například často zmiňovanou ochranou řídicích systémů. Rizika mohou být také finanční, politická či personální,“ komentoval přípravu výstavby nového bloku v Dukovanech expert na energetickou bezpečnost Martin Jirušek z Masarykovy univerzity v Brně. „,Maďarská cesta‘ ukazuje na nebezpečí, která mohou nastat, pokud je projekt podřízen partikulárním zájmům,“ dodal Jirušek.

Vladimir Putin s německým lobbistou Klaisem Mangoldem v roce 2000.
Vladimir Putin s německým lobbistou Klaisem Mangoldem v roce 2000.
Foto | Kremlin.ru / Wikimedia Commons

Evropský dohled

Maďarský projekt výstavby dvou nových jaderných bloků Paks 2 prošel i přes evropské instituce. Přestože Evropská komise vůči Maďarsku zahájila řízení kvůli nesplnění povinnosti vypsání veřejné zakázky a zakázané státní podpoře projektu, obojí nakonec skončilo ve prospěch Maďarska a projekt byl odsouhlasen.

„Jak u Paks I2, tak u Dukovan 2 sehrávají klíčovou roli vlivný německý lobbista Klaus Mangold a finanční a lobbyistická skupina Rothschild & Co, jejíž účast byla při vyjednávání výjimky z evropské legislativy u Evropské komise zásadní,“ uvádí tisková zpráva centra Evropské hodnoty.

Klaus Mangold působí podle informací centra Evropské hodnoty jako předseda dozorčí rady ruské pobočky a místopředseda německé pobočky konzultační a lobbyistické společnosti Rothschild & Co a disponuje úzkými vazbami a sítí kontaktů na vysoce postavené evropské politiky. Firma Rothschild & Co má uzavřený kontrakt také s českým ministerstvem průmyslu a obchodu právě v souvislosti s přípravou Dukovan II. Výše kontraktu činí 41,5 milionu korun.

Při udělení maďarské výjimky z evropské legislativy nakonec u Evropské komise rozhodl specifický technický požadavek na nominální výkon poptávaných reaktorů. Ten byl schopný zajistit pouze Rosatom. ČEZ má podobný požadavek na konkrétní výkon dodávaného reaktoru.

Aby ruské zapojení v maďarském projektu Paks 2 nebylo příliš výrazné, Orbán projekt internacionalizoval. Byly vytvořeny vedlejší projekty, do nichž byly zapojeny společnosti z dalších evropských zemí, například General Electric, Bauer a Siemens. To posloužilo jako legitimizace většinového ruského zapojení.

Spolu s realizací nového jaderného bloku a nevýhodnou půjčkou od ruské Sberbank na financování projektu byly Rusku svěřeny i další zakázky, například výstavba nových stanic metra v Budapešti. Zároveň si Rusko zajistilo u Maďarska navýšení podílu ruského plynu.

Ruské technologie mají podle Martina Jiruška v zemích východní Evropy silnou pozici, protože s nimi byly provázané v minulosti. Stejně tak funguje i personální provázanost skrze absolvování škol za socialismu či přímé zkušenosti jednotlivých lidí působících v energetice.

Podle Dominika Istrateho využívá Kreml s čele s Vladimírem Putinem jaderné energetiky k šíření svých mocenských zájmů.
Podle Dominika Istrateho využívá Kreml s čele s Vladimírem Putinem jaderné energetiky k šíření svých mocenských zájmů.
Zdroj | kremlin.ru

Dukovany 2

Nový blok jaderné elektrárny Dukovany by se měl začít stavět v roce 2029 a zkušební provoz se plánuje od roku 2036. Vládní opozice se snažila v případě stavby Dukovan prosadit, aby stát nesměl využít nabídky firem ze zemí, které nepřistoupily k mezinárodní dohodě o vládních zakázkách.

Mezi tyto státy patří vedle Číny také Rusko, což je jeden z důvodů, proč je ruská účast na vnímána jako bezpečnostní riziko.

Jak v maďarském, tak českém případě se jako hlavní odůvodnění výstavby nových bloků uvádí dekarbonizace energetiky. Oba státy také v rámci EU usilovaly o to, aby byla jaderné energie zahrnuta v Zeleném údělu pro Evropu. Oba státy zároveň nemají podkladové studie, které by srovnávaly potenciál různých zdrojů energie a energetických úspor, včetně cenových nákladů.

Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček oznámil, že osloví čtyři zájemce o výstavbu nových jaderných bloků v Dukovanech, včetně ruského státního Rosatomu, s dotazy, jak budou naplňovat bezpečnostní požadavky české strany. Odpovědi Praha očekává až v listopadu. Tendr samotný má tak ČEZ vypsat až na základě rozhodnutí a parametrů stanovených příští vládou, která vzejde z letošních říjnových voleb.


reklama

 
foto - Kováříková Zdeňka
Zdeňka Kováříková
Autorka je redaktorkou Ekolistu.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (101)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 11:00
Tohle je přece další silný důkaz, co tvrdí už delší dobu BIS, že naše vláda je ovládaná ruskými agenty. Proč by se jinak jednali proti zájmů ČR?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.3.2021 19:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Musíte nejprve určit, co to jsou české zájmy. A raději se na to neptejte spolku Evropské hodnoty, protože ten prosazuje úplně jiné zájmy, které jsou pro Česko nevýhodné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 08:14 Reaguje na Richard Vacek
České národní zájmy přece už dobře definoval soudruh estébák. Je to tunelování evropských dotací a stavění si luxusních sídel miliardářů za peníze pro malé podnikání. Takhle nás prezentoval v EU.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

30.3.2021 19:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Všechny JE na území Česka jsou ruské provenience a pokus s americkým palivem, ke kterému dotlačili ČEZ američtzí agenti (z velvyslanectví USA v Praze), musel být pro naprosté fiasko zrušen, takže se palivo pro obě JE dál odebírá z Ruska, proti zájmům z USA.
Odpovědět
sv

30.3.2021 20:18 Reaguje na Jiří Daneš
Tak, tak, užvanění lidoví rusáci recyklují další fantasmagorii, tentokrát o "fiasku" amerického paliva. Realitou je, že se obdobně deformovalo jak palivo od Westinghousu tak palivo od Tvelu. A žádná z těchto deformací nebyla mimo normu. Viz https://www.sujb.cz/jaderna-bezpecnost/jaderna-zarizeni/jaderna-elektrarna-temelin/sledovani-stavu-paliva
Na palivo od Tvelu se v Temelíně přešlo čistě kvůli kšeftu. Dneska se v Temelíně dokonce testuje palivo od obou dodavatelů zároveň.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 20:27 Reaguje na Jiří Daneš
Lžete jak dycky, viz výše.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.3.2021 21:08 Reaguje na Pavel Hanzl
výše nebo níže je jedno pane Hanzl, všichni vědí, kdo je tu největší lhář. Podívejte se do zrcadla a uvidíte ho.
Odpovědět
sv

30.3.2021 22:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
V tomto případě žvaní, jako když russia today vysílá, daneš.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.3.2021 11:14
Ne, vydáme se finskou ... Frantíky nám BIS (a Hanzl:-) posvětí a do 50 let máme hotovo:-))).

https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/finske-olkiluoto-3-obdrzelo-povoleni-zavezeni-paliva-reaktoru
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 11:40 Reaguje na Svatá Prostoto
Někdy je dobré (i když náročné), když si diskutující přečte článek, na který reaguje. Ovšem třešničkou na dortu je, když ho zkusí i pochopit.
Odpovědět
MG

Milan G

30.3.2021 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Že to říkáte zrovna vy, který se tady přiznal k tomu, že nejen ty články, ale i příspěvky nečtete celé a hned na ně reagujete.
O nějakém pochopení nemůže být ani řeči.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 12:20 Reaguje na Milan G
To jsem nepsal, to jste si mě s někým spletl.
Odpovědět
MG

Milan G

30.3.2021 12:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako dycky lež.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:09 Reaguje na Milan G
Důkaz? jak dycky..
Odpovědět
MG

Milan G

30.3.2021 17:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Co chcete dokazovat? To, že pořád lžete, překrucujete a vymýšlíte si? To není třeba dokazovat, to vidí všichni. Ale to znáte, už na Reflexu vám to říkali.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.3.2021 15:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná byste mohl začít u sebe a s tím mým příspěvkem ... je o dost kratší, takže byste to mohl dát i vy:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Mám to furt vysvětlovat?
Ten článek je o tom, že my jdeme Maďarskou (nikoliv Finskou) cestou. Mlžení, tajné dohody, nesouhlas opozice, nevýhodné podmínky v utajení, gigantická korupce.
Kdybyste to četl, je to tam napsané.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.3.2021 16:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Přečtěte si, co jsem napsal "dole" ... JE musí v prvé řadě fungovat. Až potom má cenu řešit to ostatní. Sorry jako.

Cywe ... to není střední třída v kombíku, aby i v té dnešní mizérii bylo pořád relativně z čeho vybírat. Odpálíte čongy, sověty a kdo vám tam zbyde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 16:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Pí Drábová je na jádro kadet a má ráda Jihokorejce. Ale postavíme stejně kulový i s přehazovačkou, což bude asi to nejlepší.
Odpovědět
sv

30.3.2021 20:30 Reaguje na Svatá Prostoto
ANo, finskou cestu rozhodně nelze doporučit. https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/zprovozneni-finske-jaderne-elektrarny-hanhikivi-bylo-odlozeno-4-roky
A co takhle zkusit indickou cestu?
https://www.hindustantimes.com/india/kudankulam-nuclear-power-project-delayed/story-g5a0DHAcb7hHLaH4xJtf3I.html
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

30.3.2021 11:39
Jako obvykle plno propagandy a žádné čísla.
Není to náhodou tak že u nás máme ru elektrárny a z nich levnou elektřinu? Nebo si chcete zopakovat tu chybu s dostavbou Temelína, kdy americká dostavba byla stejně drahá jako elektrárna celá od Rosatommu?
Proč také investigativci nezveřejní výšku úplatků a záhadná zbohatnutí zájmových odeesáků a lidovců z té doby?
A to nemluvím o posledním případu v Usa, kdy po normální sněhové vánici byli lidé týden bez elektriky!!!
https://www.foxbusiness.com/energy/texas-in-a-third-world-situation-following-winter-storm-ex-shell-oil-president
Opravdu nekdo střízlivý to chce pustit sem?
To by mě zajímalo co bude mládež týden dělat bez školy (FB) a gedžetů...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

30.3.2021 12:30 Reaguje na Kamil Krabice
A o tom to je !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:08 Reaguje na Kamil Krabice
Čísla jsou na nic, za ně se dá schovat naprosto cokoliv. Soudruzi bolševici měli čísel vždy vagóny a dotáhli to do bankrotu a rozpadu celého soc. bloku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.3.2021 15:45 Reaguje na Pavel Hanzl
No, v tom TX ta čísla byla z teploměrů a fuck to tam nebylo nic moc. A před zimou se schovává dost blbě, když není čím topit.-)))
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 18:28 Reaguje na Kamil Krabice
To snad chcete naznačit, že za ten kiks v USA mohly jejich jaderné elektrárny? Nespletl jste si zkratky?
FVE a JE není totéž!
Odpovědět
kk

karel krasensky

30.3.2021 12:00
Neuvažujte nad tím kdo bude stavět,ale nad tím proč si JE nestavíme sámi.Ono z toho plyne,že čr je malý ,bezvýznamný,zaostalý,neschopný stát ve východní Evropé.Je zajímavé.že zaostalé státy jako Rusko a Čína kde bída a chudoba jsou na denním pořádku podle našeho mainstreamu a nevyroste tam ani kopřiva JE jsou schopny postavit.A k tomu expertovi z Evropských hodnot.To je obskurní spolek.který si vymyslel na cucaní dotaci gay porno herec Jakub Janda.
Odpovědět
MG

Milan G

30.3.2021 12:17
...Oba státy zároveň nemají podkladové studie, které by srovnávaly potenciál různých zdrojů energie a energetických úspor, včetně cenových nákladů...
tohle tvrdí kdo? Takže vlády když dělají dlouhodobou energetickou strategii kouknou z okna a když bude svítit slunce tak dají zelenou FVE? Nedělám si iluzi, ale nechce se mi věřit, že tyhle podklady ty vlády nemají.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 18:32 Reaguje na Milan G
Právě proto že je mají, správně rozhodly nevsadit jen na dílem nejisté, dílem úplně iluzorní možnosti jako jsou FVE a další OZE, natož na úplné pitomosti jako jsou elektromobily.
Buď za to jejich vládám dík.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.3.2021 12:58
Kdo je to tzv. spolek Evropské hodnoty ?

„Bráníme liberální demokracii.“ Tak zní hlavní heslo spolku Evropské hodnoty (EH) v jehož čele nalezneme Jakuba Jandu, který se do širšího povědomí dostal , když vyšlo najevo, že natočil porno pro gaye, v němž vystupoval pod pseudonymem Patrik Jakl.
Notnou dobu vznikají také otazníky nad financováním samotného spolku Evropské hodnoty. Významnou část peněz dostávají ze zahraničí a ne vždy je původ peněz zřejmý.

Činnost spolku lze shrnout takto :

Vše co je z Ruska, Číny apod. je špatné a podvratné, vše co je z Bruselu a USA nemá žádnou chybu a musí se to podporovat.
Vlastní myšlení a názor na věc je téměř trestuhodné a řadu lidí,veřejně známých pro jejich postoje v ČR /typicky Landa, Csáková..., z politiků pak zástupci zejména SPD / , by nejraději viděli izolované za ostnatým drátem.

Těmito exoty vydán i pamflet "ČESKU KVŮLI DUKOVANŮM HROZÍ OVLÁDNUTÍ
RUSKEM"
jehož přečtení vyvolává dojem, že vítězství Ruska nad Hitlerem bylo snad
historickou chybou.

Rosatom zajisté zájem o Dukovany má , stejně jako další uchazeči. Blíže se s postoji Rosatomu k tendru na Dukovany můžete seznámit zde :

https://cz.sputniknews.com/nazory/2021032913403170-rusky-expert-rosatom-si-hlavu-z-tendru-na-dostavbu-dukovan-nedela/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Sputnik samozřejmě kouzelně lže, že Dukovany jsou ruské technologi, ovšem ovládání je komplet dávno překopané na západní standardy a ruské je tam jen to železo.
Nepochybně Rosatom o Dukovany zájem má (i kdyby tam vůbec nic nestavěl), ale u ostaních silně pochybuji.
Pokud v tendru budou Rusi, není potřeba ho vůbec vyhlašovat, vítěz je předem dán.
Navíc Česko se propadá do systémové ekonomické krize a totálně neschopná vláda, která asi vyhraje i další volby, tu zem potopí totálně.
Nevím, která firma by tady chtěla něco stavět, možná dají nějakou nabídku jen tak na šmé.....
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.3.2021 15:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Že vyhraje dnešní věrchuška volby ... na to jste přišel jak? Bo zatím to tak nevypadá ani smykem.

Takže pokud podle vás za všechno může Bába s Hamim, tak nevím co vyšilujete, ten cca půl rok snad už vydržíte. Sice to bude doma na zahradě s košíkem na čumáku ... to ne vy, ale my všichni ... ale přeci jen to není věčnost. Jinak bych si to ostatně snad hodil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Věrkuška ví, jak se u nás volby vyhrávají, bo si to už dvakrát vyzkoušela na volbách presidenta.
Před tím i na parlamentních.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.3.2021 15:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ehm ... srovnávat přímou volbu s klasikou do Sněmovny ... vy jste byl dneska nějak víc na sluníčku?

A i když budu brát všechny ty průzkumy s nutnou rezervou, tak jak z nich chcete poskládat repete toho dnešního zmaru by mne fakt zajímalo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 16:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Jednoduše: rozjedu hnusnou dezinformační kampaň proti Pirátům, kde bude dominovat přijetí kopa muslimských připrchlíků, šikana důchodců, korupce a ponížené jednáni k EU a nlavně Německu (to zabírá pořád, i nějací Sudeťáci se přihodí).
A k tomu nám dostaneme vysvětlení, že demokratičtí plitici kradou jak straky všude na světě a proto je nejlepší osvícený diktátor (že to má být Putin se zásadně neobjeví nikdy).
Estébák bude vylíčen jako zachránce národa před covidem (logiku v tom nehledejte), nikdo by to přece nazvládl lépe.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

30.3.2021 19:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Co takhle návštěva psychiatra? Máte už na čase Hanzl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 20:30 Reaguje na Jiří Daneš
Vy jste si určitě nevšiml, jakými sprototami a lžemi byl odstřelem pan Drahoš v presidentské volbě, že?
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.3.2021 20:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Želé se odstřelilo samo svým bezpáteřným postojem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 07:31 Reaguje na Viktor Šedivý
Muhehehhehee zatímco čučkař je přímo "páteřák"!!!
Na plazení před čínkými despoty a ještě šaškování s krtečkem, na líbání řitě Putinovi (viz. Sputnik) je potřeba mít páteř z Uralské ocele!!!
"V Kalifornii se rozhořely lesní požáry a nejmenovaný parapresident propadlého státu úlisně přiskotačil s prohlášením "i u nás vyrábíme sirky"..........rádio Jerevan...
Odpovědět
VH

Vladimír Hošek

1.4.2021 10:41 Reaguje na Pavel Hanzl
No, pan Drahoš se nám perfektně profiluje v senátu a denně nám ukazuje, že na presidenta nemá.
Takže žádné lži jej neodstřelili, jen lži provázejí vaše vyjadřování.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2021 10:47 Reaguje na Vladimír Hošek
proti tomu, co se válí v Lánech (do práce zásadně nechodí) je to skutečně nebe a dudy.
Odpovědět
VW

Vladimír Wagner

30.3.2021 15:31
V poslední době prožívám opravdu déja vu. Za mlada mě fascinovali správně kovaní soudruzi a soudružky, kteří o dané věci nic nevěděli, ale ta západní technologie musela být špatná, protože pocházela od těch zločinných imperialistů. Když jsem byl v 89 v Činoheráku u zrodu Občanského fóra, tak mě absolutně nenapadlo, že po více než třiceti letech budou v naší politice a životě opět dominovat postavy s nulovou znalostí, ale se správně ideologicky kovaným pohledem, tentokrát správně protiruským a protičínským. Ideologická zaslepenost způsobila pád komunismu, obávám se, že současná ideologická zaslepenost bude mít podobné dopady.
Napsat, že technický požadavek na omezení výkonu, který je dán omezenou možnosti chlazení v Dukovanech, je: "technický požadavek na instalovaný výkon elektrárny, který jednoznačně zvýhodňuje ruský Rosatom a prakticky znevýhodňuje další uchazeče", je opravdu absurdita, která říká vše o daném think-tanku.
Podrobněji o politické absurditě současné situace okolo nového bloku v Dukovanech zde:
https://www.idnes.cz/technet/technika/dostavba-dukovan-vladimir-wagner-jaderna-elektrarna-komentar.A210329_112324_tec_technika_mla
https://www.osel.cz/11474-jaka-je-realita-okolo-noveho-bloku-v-dukovanech.html
https://www.osel.cz/11576-ceska-energetika-v-klestich-ideologii-a-politikareni.html
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:35 Reaguje na Vladimír Wagner
"Spousta lidí ani neví, že jsou zmanipulovaní, že? Myslí si, že je to jejich vlastní názor.
Přesně. Poznáte je, když vám začnou vysvětlovat, že Rusko nemá žádný zájem na ovlivňování voleb jiných zemí a zasahování do politického dění. Že Rusové nemají žádné trollí farmy a ty už vůbec nešíří ruskou propagandu. Přesně toto Rusové tvrdí. Vytváří tím v západních zemích masy lidí, kteří vůbec nevěří, že ruští trollové existují. Geniální, to se jim musí nechat".

https://denikn.cz/369982/kamkoliv-prijdu-pomateni-lide-me-chteji-zabit-snazim-se-pripravit-na-nejhorsi-rika-novinarka-aro/?ref=pop&fbclid=IwAR3gs0nLdYAWFlIRKtwsW7LoLTwSzPJrm66y9zoc2CeQP9y1a6HH-jHob48
Odpovědět
VW

Vladimír Wagner

30.3.2021 15:38 Reaguje na Vladimír Wagner
Vzhledem k tomu, že se uvidí, jak dopadne výstavba jaderných bloků VVER1200 ve Finsku a Maďarsku, budeme moci v reálu srovnat tamní výsledek a výsledek, kterého dosáhnou správně ideologicky kovaní "soudruzi" s tím správným protiruským pohledem u nás.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:46 Reaguje na Vladimír Wagner
To bude už pozdě. Ale začátek paní Drábová popsla, že je jim to "zle nevyplatilo".
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.3.2021 15:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Zatímco Finsku se Areva se Siemensem fakt vyplatila.

Vona taková JE sice vod kámošů, ale za několikanásobek původní ceny a s termínem dokončení "jednou, snad, možná, někdy" ... ta je tak trochu na pikaču, víme?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 16:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Já si ve skrytu duše myslím, že na pikaču je celý mastodont...a je fuk, kdo ho staví, je to technologie minulého století...
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.3.2021 20:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Takové kolo na hřídeli je technologie asi tak předpředminulého tisíciletí ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 07:32 Reaguje na Viktor Šedivý
To jistě. A my se chystáme něco takového postavit za 200 miliard??
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 18:46 Reaguje na Pavel Hanzl
No - za peníze, které nás dosud stály FVE, by se ty bloky postavily dva...

Ale promiňte, zapomněl jsem. FVE nestaví Rusové, takže jsou OK.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 19:01 Reaguje na Karel Ploranský
Ty peníze rozkradli solární a hlavně biopalivoví baroni, s nějakými OZE to nic společného nemá.
Odpovědět
sv

31.3.2021 10:24 Reaguje na Vladimír Wagner
"Ideologicky kovaní soudruzi s tím správným proruským pohledem" hlavně ignorují fakt, že jak ve Finsku tak v Maďarsku mají projekty Rosatomu několikaleté zpoždění.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 15:44 Reaguje na Vladimír Wagner
Pane Wagnere, možná jste si jen spletl článek, ale ten není o jaderné technologii, ten je o politice, ekomonice a geopolitice, ktré tomu tendru dominují.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.3.2021 19:28 Reaguje na Pavel Hanzl
A vy chcete nefunkční model jaderky v měřítku 1:1, nebo funkční jaderku dodávající elektřinu? Protože o tom to taky je. A Česko skutečně nemůže za to, že se západní země vydaly jiným směrem a ztratily kompetence ve výstavbě jaderných zdrojů. Dnes je top Rusko, za deset, dvacet let to bude možná Čína.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 19:45 Reaguje na Richard Vacek
VŠICHNI ,kteří jdou do toho tendru, mají ve svém portfoliu dokončené projekty tohoto typu a jejich schopnosti jsou srovnatelné. Pouze požadovaný reaktor je pro nás zbytečně velký. To říká paní Dana Drábová. Ono to víc sedí Rusům, samozřejmě.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 18:42 Reaguje na Vladimír Wagner
Pane Wagnere, Vy se často dopouštíte jedné a té samé chyby.
Že přeceňujete znalosti oponentů.
Proč (a odkud) by paní Kováříková měla vědět, že při stanovení limitu výkonu reaktoru je nutné brát ohled na možnosti chlazení? Takové věci jsou pro zapálené aktivisty nepodstatné.

Ale ten problém ukazuje na jednu pitomost, které se opakovaně dopouštíme. Bohužel i v případě těch Dukovan.
Zblbnutí strašením (a kdopak nás strašil a stále straší?) se snažíme jaderné elektrárny stavět co nejdál od míst, kde by bylo možné užitečně spotřebovat alespoň část odpadního tepla. Takže giganta, u kterého už teď to odpadní teplo nedokážeme využít, ještě zvětšujeme...

Heslem pro budoucnost by mělo být: Malé elektrárny plus KOGENERACE.
Odpovědět
kk

karel krasensky

30.3.2021 16:19
Obyvatelstvo protektorátu by se nemělo k stavbě JE vyjadřovat,ale trpělivé vyčkat jak rozhodne hlavní město Berlín
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2021 06:56 Reaguje na karel krasensky
Jenže se jak na sviňu vyjadřuje Moskva. Kdo nechal vyhodit Blatného a Petříčka? Berlín snad?
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

30.3.2021 17:41
Stejne je ale zajimave, jak casto se vaze zeleny bigotni fundamentalismus se zaslepenou protiruskou nenavisti
Odpovědět
kk

karel krasensky

30.3.2021 18:16
Abychom uzavřeli tuto velemoudrou diskusi.Co je vlastně česku a nějakým pisalkum po tom od koho a za kolik si nechalo Madarsko postavit JE. Tečka
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 19:15 Reaguje na karel krasensky
Je to důležité vědět, protože naše paravláda se chová stejně a tak se dají čekat asi stejné výsledky.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.3.2021 19:20
Maďaři si vyjednali skvělé finanční podmínky. Cena zakázky j ekonečná, takž ežádné vícenáklady. A jak víme z velkých investičních projektů, vícenáklady jsou schopny klidně navýšit původní rozpočet na dvojnásobek. Dále si vyjednali, že splácení půjčky bude až po dokončení projektu. Prostě samá pozitiva. A nejen pro ně. Řada našich firem je na realizaci zapojena. A je předpoklad, že i u nás by naši zaměstnanci pracovali na obdobném projektu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 19:48 Reaguje na Richard Vacek
To vám asi nakukali špinavci, nejen v tomhle článku je jasně psané, že je to celé naopak.
Proč by se měli Rusi chovat v Maďarsku jako miliusové, když se všude jine chovají jako dobytek (Sýrie, Ukrajina, Gruzie, Čečensko....)???
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.3.2021 20:25
Tak jsem si ještě dal tu práci, abych věděl , kdo je autor článku. Pan Dominik Istrate, Foreign Policy Analyst, člen spolku Evropské hodnoty má i tyto názory :

1) Pod ruskou vládou čelí krymští Tataři útlaku a zneužívání
2) Obnovitelná energie by mohla být hnacím motorem pro evropské zotavení
Covid-19
3) Viktor Orbán získává více síly, aby si zajistil znovuzvolení
atd.atd.

Co se dá ještě dozvědět? Třeba tohle :
MapInfluenCE se zaměřuje na vliv Číny a Ruska ve střední Evropě, konkrétně v Česku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Rozšiřuje a formuje odborné i veřejné debaty o vlivu a aktivitách Číny/Ruska v regionu střední Evropy.

A nakonec vyleze i šídlo z pytle ven : " MapInfluenCE je založen a provozován Asociací pro mezinárodní záležitosti (AMO), pražským zahraničněpolitickým think tankem a nevládními organizacemi."
Zde už autor povýšil do hodnosti Šemíka jako "Ruský analytik".

A závěr nemá chybu, prosím zejména pana Hanzla, aby pozorně četl.

Celý spolek pak placen "Národní nadací pro demokracii" v čele s CARLEM GERSHMANEM , tedy Kongresem USA podporované grantové instituce s posláním posilovat demokratické instituce po celém světě.
Pan Gershman byl (1984) vrchním poradcem zástupce Spojených států při OSN,
jako zmocněnec pro lidská práva a byl také náhradníkem zástupce USA v Radě bezpečnosti OSN. Tedy žádné béčko.

Tak to nemá chybu. USA cedí peníze přes tři organizace, aby jimi placení pisálci křičeli v ČR o rusko-čínském nebezpečí, postarali se o likvidaci konkurence Westinghouse u JE Dukovan apod.

A neschází ani poděkování :
MapInfluenCE je mezinárodní projekt....s velkorysou podporou National Endowment for Democracy (NED) .

zdroj: https://www.ned.org/experts/carl-gershman/
https://mapinfluence.eu/en/about/
======================================================================
Tohle se prolátnout o Rusech, že si někde v USA/Kanadě založili obdobnou smečku, která říká Američanům a Kanaďanům co mají dělat, dávají komentáře do médií a prokazatelně ovlivňuji vnitřní věci v těchto státech ve prospěch Ruska , tak je to na třetí světovou válku.

Pane Hanzl, dají si mokrý hadr na čelo, ať to ustojí !

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 20:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste prostě ten jejich aktivista, nadšený, přesvědčený neplacený. Kličkováním mezi nesmysly vytváříte nepřehlednou změť nesmyslů, což je asi účelem.
"Rozumný člověk napadne názor, hlupák autora", říkával klasik.

Skutečnost, že Rusi natáhli Maďary v Paksu jak hady je všeobecně známé, psalo se o tom už před lety, v EU taky vyhodili jeich vyjednavače kvůli gigakorupci, taky Maďaróni kupují předražený ruský plyna celkově Orbán Putinovi líže podrážky.
Už tam jede tvrdá cenzura a přišli o standardní právo. EU jim nechce platit dotace, Orbán krade snad víc, než Bába.
Tohle všechno nás čeká a to velmi brzy.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.3.2021 21:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Na stříbrném podnose jste dostal důkaz, že USA platí pisálky a politiky ,aby vyštípali ze soutěže o JE Dukovany Čínu (povedlo se) a Rusko (ještě se nepovedlo).

Nepřípustné vměšování se do záležitostí třetích zemí, stejně jako když se provalilo, že USA napíchly mobil i Mutti Merkel. (ta to přešla,ale nezapomněla ) , a proto frčí Nord Stream II až se za kočárem práší.

Musíte se pane Hanzle vzdělávat, to fyzickou sílou nenahradíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.3.2021 21:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Fyzickou sílu nemám, ale vy jste prostě jejich, máte všechno rusky naopak.
Článek o nebezpečí maďarské cesty není žádné "vyštípání", to jejen jeden z řady článků na tohle téma uveřejněných.
Ovšem "vyštípáním" se dá pojmenovat vyhození Míla, jako zmocněnce pro JE, protopže odmítal Rosatom. V dalším kroku půjde asi Drábové, tohle jsou čistky dle ruského vzoru.
Tady je jasně vidět, že u nás rozhodují už ruští agenti a jasně proti zájmům ČR, to "nepřípustné vměšování" provádí Rusko dle bodu A) ruské demgogie.
Žádní Emeričani v tom nejedou, ti mají náš propadlý babišistán totálně v paži.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.3.2021 21:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak ať sebou házíte ze sna, poslední novina:

Expertní skupina Evropské komise označila jadernou energii za ekologicky čistý zdroj
30. březen 2021, 20:31
Odpovědět
MG

Milan G

30.3.2021 23:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Čím víc dodáte relevantních důkazů, tím víc bude Hanzl lhát, lhát, no a lhát.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2021 11:08 Reaguje na Milan G

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 18:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Už mnohokrát jste prezentoval technologie pro akumulaci přebytků z FVE (a abch byl přesný, z OZE obecně) jako v podstatě HOTOVÉ,
doyvinuté, dokonce už v provozu osvědčené.
Jednou to byly baterky, pak vodík...

Byla to pravda?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 19:03 Reaguje na Karel Ploranský
NIKDY. Vždycky to prezentuji jako "na začátku vývoje".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 06:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
NO A CO?
Já snad mám něco proti JE? Vy jste už naprosto mimo, vy fakt vůbec nechápete, o čem se tu celou dobu bavíme?
Odpovědět
li

30.3.2021 22:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to musí být (RUŠTÍ AGENTI) i v tom vašem vysněném Německu,protože se na desítky let přisají na ruský plyn at si USA říká co chce-a hlavní vyjednavač je bývalý kancléř.To vám nevadí?Stát se to tady tak skáčete kilometr vysoko-jste všem k smíchu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 06:59 Reaguje na
Ruský plyn můžete OKAMŽITĚ vypnout a kupovat třeba americký, máte to celé v rukách.
Mastodonta v Dukovanech můžou vypnout ovšem Rusi, já to vidím jako podstatný rozdíl.
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

31.3.2021 09:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Téměř hotový Zwentendorf asi vypnul nějaký ruský agent. Osobně si myslím, že větší riziko představuje zelená ideologie než Rusko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 17:43 Reaguje na Karel Tejkal
Tenkrát to nezvládli politici (nie sme sami chuji) a hlavně je to problém referenda. To je značně problematický nástroj protože za ně nikdo nenese zodopovědnost. Rakouští zelení by to z vládní pozice nikdy nazablokovali.
Odpovědět
MG

Milan G

30.3.2021 23:33 Reaguje na Pavel Hanzl
....Tady je jasně vidět, že u nás rozhodují už ruští agenti....máte k tomuhle tvrzení nějaký důkaz nebo link? Anebo je to lež, kterou jste si vymyslel?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 07:04 Reaguje na Milan G
Parapresident sem tlačí Sputnik a žádá vyhození lidí, kteří odmítají porušovat naše zákony.
Drmola Havlíček potajmu rozesílá jakési pozvánky do tendru pro Rosatom, i když tajné služby shodně Rusko odmítají.
Do rady ČT jsou jmenováni proruští jedinci, kteří chystají odvolání Dvořáka a nahrazení tím "správným". Což je začátek cenzury.
Pro začátek to stačí, ne?
Odpovědět
MG

Milan G

31.3.2021 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen kecy jako dycky, důkaz žádný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 17:45 Reaguje na Milan G
Noviny nečtete, na TV se nedíváte, co se děje u nás nevíte. Já vím, na Paroubkův Mars je to fakt daleko.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 18:55 Reaguje na Milan G
Pokud by ruští agenti byli opravdu tak schopní a všemocní, že u nás ROZHODUJÍ, tak by sotva byli pitomí aby dovolili, aby se k lidem o tom dostaly důkazy.
Takže pokud pan Hanzl takové důkazy má, mělo by ho to uklidnit - v takovém případě nejsou ruští agenti ani zdaleka tak nebezpeční, jak pan Hanzl předpokládá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2021 09:48 Reaguje na Karel Ploranský
Ten důkaz není možno utajit.
Havlíček dal (nedal?) zadávací dokumentaci k JED Rusům a my máme ještě média, která nejsou úplně zkorumpaovaná.
Důkaz druhý: všichni hovoří, že je potřeba konsensus a ví, že může nastat pouze tehdy, kdy nebude v tendru Rusko.
Proč teda nevypíšou tendr bez Rosatomu??
Prostě by jim to už v Kremlu neprošlo.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

31.3.2021 06:59
Jako celé toto téma opět ukazuje v jak zprasené zemi žijeme.... není vůbec žádný důvod zvát do tendrů na dostavbu kritické infrastruktury země řízené diktátory a nedodržující základní mezinárodní zákony a pravidla hry.... to by člověk musel být opravdu retard, aby do tohoto šel.... navíc platí ekonomické i jiné sankce proti tomuto zločineckému režimu, a tak nechápu, proč bychom jim měly dát vydělat takové velké prachy....

Celé to prostě vůbec nedává smysl.... v této zemi má člověk poslední dobou pocit, že vládnou opět komunisti.... a on to bohužel není jen pocit... mají spolu se Zemanem příliš velký vliv na směřování této země....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 07:08 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Přesně tak, tady je vlmi hezký rozhovor s novinářkou z Finska, které je v hybridní válce stejně jak my, jenže oni bojují:

"Spousta lidí ani neví, že jsou zmanipulovaní, že? Myslí si, že je to jejich vlastní názor.

Přesně. Poznáte je, když vám začnou vysvětlovat, že Rusko nemá žádný zájem na ovlivňování voleb jiných zemí a zasahování do politického dění. Že Rusové nemají žádné trollí farmy a ty už vůbec nešíří ruskou propagandu. Přesně toto Rusové tvrdí. Vytváří tím v západních zemích masy lidí, kteří vůbec nevěří, že ruští trollové existují. Geniální, to se jim musí nechat".

https://denikn.cz/369982/kamkoliv-prijdu-pomateni-lide-me-chteji-zabit-snazim-se-pripravit-na-nejhorsi-rika-novinarka-aro/?ref=pop&fbclid=IwAR3gs0nLdYAWFlIRKtwsW7LoLTwSzPJrm66y9zoc2CeQP9y1a6HH-jHob48
Odpovědět
MG

Milan G

31.3.2021 09:17 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Prosim tě nevyjadřuj se k věci, které vůbec, ale opravdu vůbec nerozumíš. Mleči nesmyslů.
Jen tak mimochodem, kolik času ze svého zbytečného života jsi prožil v komunismu? Že o tom tak zasvěceně mluvíš.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 07:35
Jaroslav Míl, teď odvolaný vládní zmocněnec pro jadernou energetiku:

"Nejde o technickou kvalitu nabídky a projektu, ale o celkové souvislosti spojené s tímto rozhodnutím. Země tím dává najevo, s kým chce rozvíjet svou kritickou infrastrukturu na příštích 80 let. Sděluje tím, kdo je jejím nejbližším partnerem a s kým chce být politicky, hospodářsky a v rozvoji energetiky do budoucna provázána. Je to o tom, jaké hodnoty máme a s kým je chceme sdílet. Chceme rozvíjet jadernou energetiku v Evropě s evropským dodavatelem, chceme ji rozvíjet se sousedními zeměmi, v rámci širokého evropského projektu? Chceme se hospodářsky propojit s jednou nejvýkonnějších ekonomik světa – Jižní Koreou? Tak zní výzva, která je před námi".

https://www.e15.cz/rozhovory/chybi-odvaha-rusum-rict-ze-nemame-zajem-rika-odvolany-zmocnenec-pro-jadro-mil-1379203
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

31.3.2021 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Výzva, která je před námi velí rychle vybrat uchazeče o dostavbu a JE zprovoznit as soon as possible.
A hlavně z vyhodnocovacích kritérií vyhodit zapšklou ideologii. Té jsme si užili dost za komančů a teď tohle hlupáctví musím poslouchat znovu. Jen nalakováno jinak "hodnotami" pana Hanzla a neomarxisty ze Západu.
Připomíná to Gottwaldovo ohánění krvavou sekerou v 50tých letech.
Odpovědět
sv

31.3.2021 10:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
"soon as possible" rozhodně s burešem u vládního koryta nehrozí. Od toho lze očekávat tak maximálně neustále odkládání rozhodnutí a přehazování odpovědnosti na jiné.
"lakují" tak akorát "staromarxisté" z východu, a to v tom smyslu, že lze ignorovat doporučení českých bezpečnostních služeb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 17:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
A co kdybychom se vymastili na celého mastodonta a investovali radši do moderních technologií?

Kdo za posledních možná 20 let dokázal v Evropě postavit JE bez průtahů, problémů, brutálního předražování atd???
Jakou šanci tohle zvládnout má neschopný a zkorumpovaný babišistán?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.3.2021 17:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mě pořád unikají ty vaše "ideologie", můžete vysvětlit, co máte na mysli?
Odpovědět
JV

Jaroslav Vyhňák

1.4.2021 12:30
Politika je jedna věc a byznys je druhá věc. Ale to fanatičtí zaslepenci typu Hanzla nikdy nepochopí a přes svoji zaslepenost ani nejsou schopni pochopit a proto pane Vinklere a ostatní nenechte se těmito primitivy zbytečně provokovat, oni nic jiného neumí a je to marné...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2021 20:33 Reaguje na Jaroslav Vyhňák
A holínky a hodinky jsou taky to samé, oboje se natahuje....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2021 11:07 Reaguje na Jaroslav Vyhňák
Rusko používá byznys k politickým cílům. Proč asi všude po světě vnucuje svoji vakcinu Sputnik V, když nemá naočkováno ani 2% vlastních obyvatel?
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 19:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, Rusko používá byznys mimo snahy vydělat i k politickým cílům. To přece nikdo ani nezpochybňuje!

Ale pouze a jenom vy, pane Hanzle, nevidíte (nebo NECHCETE VIDĚT), že je to úplně normální a pochopitelné.
Že na světě neexistuje stát, který by se nesnažil využívat byznys i k politickým cílům. ANI JEDEN!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2021 09:35 Reaguje na Karel Ploranský
Hluboký omyl. Zkuste mi vysvětlt, jak státy, které sem vozí zboží (80% je ze zemí EU) tu provádí politický vliv.
Kupuji italské špagety a nikdo mi nenakecává nic italského.
V Maďarsku staví Rusi Paks a už tam jede tvrdá cenzura médií, Orbán krade skoro jak bába, mají problémy se základy právního státu a celkově Maďarsko upadá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2021 09:42 Reaguje na Karel Ploranský
Příklad: Rusko tlačí do celého světa Sputnik V, přitom nemá neočkováno ani 2% vlastní populace.
Proč to dělá? Proč vládě to občané neomlátí od hlavu?
Doma se mohutně prsí, jak je Evropa neschopná, jak západní vakcíny nefungují a jak Rusko musí EU zachraňovat.
Jsou to čistě demagogické lži, ale jejich fašismus je na tom založen.

Lavrov teď vykládá, jak dokážou totálně zničit Ukrajinu, přitom jsou garanti její bezpečnosti.

Kdo tohle vykládal naposled?? Myslím že Adolf Hitler.

Prostě jsem ZÁSADNĚ PROTI, abychom tomuto státu dali klíče k naší energetice.

Je to těžké pochopit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.4.2021 21:06 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1142743803-reporteri-ct/221452801240012

Tady je vše v kostce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.4.2021 19:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Konečně naši mašlonci pochopili, co jsou Rusi za svoloč a vyhodili 18 agentů jaokobydiplomatů. Bude to stačit?
To vím přesně: NEBUDE.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.4.2021 03:43
A co by probíhalo lépe, kdyby v Maďarsku realizoval jaderku někdo jiný?
Vždyť Rusko je největším výrobcem jaderek. A nabízí i atraktivní platební podmínky. Od koho jiného si je objednat? Bude jiný dodavatel za pár let ještě existovat, když západ se od jádra odvrací a přestává ho podporovat? Rusko a Čína dávají celkem jistotu, že i za 50 let tam bude jaderný sektor vyspělý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2021 16:46 Reaguje na Richard Vacek
Je asi fakt nesmysl v Evropě stavět mastodonta JE. Kdy naposled někdo to postavil bez fatálních problémů??? Za posledních 20 let? Obávám se, že nikdo. A proč to nesmí stavět Rosatom se pdívejte v reportáži hned nad vaším příspěvkem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.4.2021 22:36
Svitla skutečná naděje, že ti naši mašlonci skutečně POCHOPÍ !!!! co jsou Rusi zač a zablokují Rosatom pro JED!

Tady je to hezky shrnuto, jenže bude to stačit??
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist