Stavba uměleckého díla z plechovek má poukázat na problém s jejich tříděním
Třetina Čechů, konkrétně 36 procent, konzumuje nápoje z plechovek denně nebo několikrát týdně. Vyplývá to z průzkumu, který si iniciativa nechává každoročně zpracovat od společnosti STEM/MARK. Téměř polovina respondentů, 45 procent, si kupuje nápoje v plechovce pro domácí konzumaci. Dalších 31 procent si nápoj z plechovky vychutná nejčastěji na cestách a 12 procent v zaměstnání.
"Skvělá zpráva je, že povědomí o nekonečné recyklovatelnosti hliníkových plechovek stále vzrůstá. Z našeho každoročního průzkumu vyplynulo, že zatímco v roce 2023 mělo tuto informaci 38 procent dotázaných, letos to bylo již 44 procent respondentů," uvedla Tereza Gyurjánová, která iniciativu Každá plechovka se počítá v Česku vede.
S tvrzením, že pro zlepšení třídění by bylo nejlepší zvýšit počet kontejnerů na kov, souhlasí 69 procent dotázaných v průzkumu. Dalších 54 procent míní, že by pomohlo zavést zálohový systém. Zavedení povinného zálohového systému na nápojové plechovky podporuje dokonce 74 procent respondentů.
Průzkumu se účastnilo 500 respondentů. Zaměřil se na lidi, kteří kupují nápoje v plechovkách alespoň jednou měsíčně, ve věku 18 až 45 let.
Iniciativa Každá plechovka se počítá funguje od roku 2009. Jejím cílem je zvýšit povědomí o třídění hliníkových plechovek a dosažení stoprocentní recyklace tohoto odpadu.
reklama