https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/taxonomie-eu-uprednostnuje-nemecke-a-francouzske-zajmy.a-napomaha-rusku-upozornuje-mezinarodni-centrum-pro-udrzitelne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Taxonomie EU upřednostňuje německé a francouzské zájmy. A napomáhá Rusku, upozorňuje Mezinárodní centrum pro udržitelné finance

14.6.2022 10:10 | PRAHA (Ekolist.cz)
Zemní plyn byl Evropskou komisí označen za příznivý pro životní prostředí v rámci takzvané taxonomie EU. Ta má nasměrovat soukromé investice do činností, které jsou nezbytné k dosažení klimatické neutrality. Z podmínek nastavených taxonomií ale bude mít prospěch hlavně Německo a Francie, upozornilo na Twitteru Mezinárodní centrum pro udržitelné finance. EU má ještě šanci tyto podmínky zvrátit. V rámci dnešního hlasování může Evropský parlament podmínky nastavené doplňkovým delegovaným aktem k taxonomii EU vetovat.
 

„Podle kritérií pro plyn (nahrazující uhlí při přechodu na bezemisné ekonomiku) to vypadá, že označení zelené získá 0 % plynáren v Polsku, Litvě, Lotyšsku, Belgii, Rakousku, na Maltě a Kypru, zatímco 100 % plynáren ve Francii a Německu,“ uvedlo na Twitteru Mezinárodní centrum pro udržitelné finance s odkazem na plenární zasedání Evropského parlamentu, kde na to upozornil ekonom Sebastien Godinot.

Podobné je to podle stejné organizace u nastavení kritérií pro jadernou energetiku, které jsou výhodné pro Francii, Finsko, Švédsko a Estonsko, ale nevýhodné pro země střední a východní Evropy. Ty z nastavení taxonomie nemají téměř žádný benefit.

Postavení plynu se v rámci energií v posledním roce dramaticky mění. Nejdříve byl Evropskou komisí vnímán jako bezpečné a dostupné palivo využitelné v době přechodu na obnovitelné zdroje energie. To se změnilo spolu s ruskou válkou na Ukrajině, která ukázala, jaká rizika představuje závislost na dodávkách plynu z Ruska.

Mezinárodní centrum pro udržitelné finance upozorňuje na to, že zelená nálepka je pobídkou pro dlouhodobé investice do plynáren, po plynu se zvyšuje poptávka, čímž na trhu roste cena plynu.

Právě Rusko má největší zásoby zemního plynu a je jeho největším vývozcem na světě. Obrovský nárůst cen plynu prospívá režimu Vladimíra Putina, zatímco v Evropě představuje další finanční zátěž pro občany, kteří chudnou spolu s rostoucí inflací.

„To, že zařazení plynu mezi zelené investice pomůže zemím diverzifikovat a přeorientovat se na LNG, je mýtus. Doplňkový delegovaný akt se vztahuje pouze na elektrárny, nikoli na LNG terminály,“ uvádí Mezinárodní centrum pro udržitelné finance na Twitteru.

Vnímání plynu jako tranzitního paliva bylo podle této organizace pochybné od začátku, protože nové plynárny produkují 330–350 g CO2, čímž uhlíkovou stopu EU nesnižují, ale naopak zvyšují. Taxonomie je zároveň v rozporu s plánem RePower EU na zbavení se závislosti na ruských fosilních zdrojích.

Výhrady k nastavení taxonomie vyjádřili i někteří investoři, které netěší, že plyn má být podporovaným zdrojem. Jsou mezi nimi BlackRock, IIGCC, Evropská investiční banka, síť investorů PRI a Eurosif.

Podle Mezinárodního centra pro udržitelné finance pomáhá delegovaný akt k taxonomii Rusku, zvýhodňuje německé a francouzské zájmy, zatímco nepomáhá zemím střední a východní Evropy, mate finanční trhy a obchází Evropský parlament a veřejnost.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (84)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JO

Jarka O.

14.6.2022 10:26
:-) a někoho to překvapuje? Včetně předchozího mlžení nebo hlasitého ticha? Tohle se schválí min. 100% hlasů, piráti zvednou obě ruce pro.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.6.2022 10:36 Reaguje na Jarka O.
Se rouháte, p. Hanzlem budete označena za ropáka :-)
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2022 10:57 Reaguje na Jaroslav Studnička
To už mám zavařeno dávno:-) Chtělo by to najít nějaký citát p. Hanzla o demokratickém rozhodování v EU, abychom se zasmáli, ale není čas...on zas něco legračního napíše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 12:35 Reaguje na Jarka O.
Eu rozhoduje samozřejmě demokraticky, jenže vy nevíte, co to znamená. Podle vás je demokracie podvod na lidi a všichni jsou tam darebáci, podvodníci a korupčníci. Jako demokratické považujete jen ta rozhodnutí, která se vám líbí. Protože ale máte ryze totalitní způsob myšlení, moc toho prostě nebude.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 14:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl ... vaše pojetí demokracie je takové ... lidové ... a všichni víme, jak ta lidová demokracie vypadala:-))).

Pokud prostě velký stát přehlasuje malý stát, bo má holt víc duší, tak je to co? Furt demokracie? Protože touhle logikou byl bývalý Ost-blok demokracií jak víno, Sovětům se líbilo jak to bylo a demokratické hlasování by pro nás, s těmi tehdy 15 mio dopadlo asi jak:-)?

Vy jste prostě šmoula:-)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 14:39 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak snad Vám nevadí politický systém v ČR, ten je na tom podobně. Jednotlivé kraje mají také různé počty mandátů. :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 14:52 Reaguje na Petr Eliáš
Až si budu plést státní suverenitu s územní samosprávou, tak mi to vadit začne:-))).
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 14:58 Reaguje na Svatá Prostoto
No jo, státní suverenita - oblíbené zaklínadlo na cokoliv. :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 15:09 Reaguje na Petr Eliáš
Jj, třeba kousek vedle, na Donbasu, to teď docela frčí ... že se na to nevyprdnou:-))).
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 15:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Já to myslel tak, že státní suverenita je zaklínadlo pro lidi bojující proti EU. ;) Jinak jsem rád, že ÚS má celou řadu nálezů o tom, jak EU porušuje státní suverenitu ČR ...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 16:33 Reaguje na Petr Eliáš
Co je to bojuje proti EU? Bo si musíme říci o jaké EU je řeč. Já absolutně nejsem proti evropské spolupráci v mnoha směrech. Ale zcela rozhodně jsem proti jakýmkoli federalizujícím tendencím.

A nebudu sám ... stačí se po té Evropě rozhlédnout a nebo si vzpomenout na velký sukces s referendy
o ratifikací Evropské ústavy. Což ve Francii a Nizozemí šlo tak super, že to pak raději ojebali a bylo ... bez referenda.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 14:56 Reaguje na Svatá Prostoto
Člověče nešťastná, proč si o tom něco nepřečtete??
Pokud hlasují státy, tak má každý stát jeden hlas (třeba v OSN). Pokud hlasují lidé (třeba v EU) tak mají státy počet poslanců dle počtu obyvatel. A ty se združují ne ve státních politických stranách, ale v celoevropských.
Takže v OSN může být přehlasován stát, ale v EU nikoliv. Někam si to napište.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 15:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase páté přes deváté, stát ... pro vás klidně upřesním občané státu ... může být právě v EP přehlasován velmi snadno. Právě proto, že i pokud poslanci za tento stát zvolení budou v podstatě jednotní, tak mohou být ostatními v klidu přehlasováni ... takže fakticky na názoru zástupců občanů daného státu nebude vůbec záležet.

Klasika to byla před pár dny u e-mobilů. Z našich 21 poslanců bylo 17 proti, tedy drtivá většina. Lze tedy říci, že drtivá většina těch, kterým jsme dali v eurovolbách mandát byla proti a ? A hovno? V podstatě na jejich názoru ... našem názoru ... vůbec nezáleželo a co chce nějakých 10 mio občanů ČR, nebo klidně poměrně 81 %, je úplně jedno, šumák a můžeme tak max držet hubu a krok.

Jak píšu, takhle se mohlo hlasovat v RVHP nebo VS a bylo by to lautr stejné. Na takovouhle pseudodemokracii bez pardonu seru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:24 Reaguje na Svatá Prostoto
To fakt není možný, ani něco tak jednoduchýho nedáváte??
Takže demokracie je podle vás to, že strýčci z řepákova v počtu 10 kusů mají přehlasovat Němčoury a Frantíky? Zvláště v případě, kdy vůbec o žádný stát nejde, ani o řepákov ne.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 16:38 Reaguje na Pavel Hanzl
To je vy lopato právě ten rozdíl mezi společenstvím suverénních nezávislých států a jakousi pochybnou eurofederací.

A strýčci z řepákakova samozřejmě mají mít právo přehlasovat Němce a Frantíky ... ve všem, co se týká toho řepákova. A Němci a Frantíci ať si zase bez strýčků z řepákova rozhodují u sebe.

Jinak vy byste za ty neustálé urážky jak občanů ČR, tak ČR jako takové fakt potřeboval pořádně přes hubu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 09:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Neurážím žádné občany ČR, ale jen tutany a vohnouty doblblé ruskou propagandou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.6.2022 15:15 Reaguje na Pavel Hanzl
A kteří to jsou určuje vševědoucí a osvícený Hanzl, že jo?

A hlavně si berete velmi často do té své nevymáchané huby fakt celý národ, to nevokecáte.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 15:40 Reaguje na Svatá Prostoto
A jaké že to byla účast v posledních volbách? 28-30%? A 4 byli pro? Takže 80% z 28-30% voličů (ne občanů) bylo proti? .. To má k 10 mil asi hodně daleko.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 16:42 Reaguje na Petr Eliáš
Pokud k volbám nejdete, byť vám v tom nic nebrání, tak tímto svým nekonáním akceptujete, že v příslušném subjektu ... zde EP ... za vás budou rozhodovat zástupci, kteří byli zvoleni těmi, co se jít voli uráčili.

Pohoda, jazz, v právu se tomu říká konkludentní jednání.
Odpovědět
Ze

Zellosh

14.6.2022 23:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Nene šmoula,ale pitomec k pohledání.
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2022 14:23 Reaguje na Pavel Hanzl
No no, p. Hanzle.Také elitáři, kamarádi... EP nemá rozhodovací pravomoc. Už to, že i tam za česko sedí nadmíra pirátů, nevypadá demokraticky. Pravomoci správní, výkonné, legislativní a částečně i soudní má EK. Rozhodovat by měla Rada EU.
Ale to je jedno, správnost rozhodnutí EU nám osvětlíte vy a Eliáš, xperti povolanější než Bloomberg, nějací ekonomové, statistici a zpravodajové :-)
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 14:49 Reaguje na Jarka O.
Jooo, je to strašně nedemokratické, když si lidé do EP zvolí toho, koho chtějí. :D

Jaké rozhodnutí chceš vysvětlit? A znáš alespoň základy fungování EU (parlament, rada eu, evropská komise), nebo jsi jen prostě něco plácla?
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2022 18:00 Reaguje na Petr Eliáš
Jistě. Právě ta zoufalá xpertní "vysvětlení reality" a la rádio Jerevan a posedlost kursem rublu nepotřebuji, na to jsem myslela. Tykejte si svým, soudruhu. A jděte kritizovat macrona.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:04 Reaguje na Jarka O.
EP má rozhodovací pravomoci dle zákona a že se to vám nelíbí, na demokratičnosti toho orgánu se nic nemění. Spíš to bude tím, že o tom víte kulový. Fakt, že tam sedí moc pirátů, není žádná diktatura Paroubkových Marťanů, ale fakt, že si je tam lidi demokraticky zvolili.
Každé rozhodnutí EU prochází oponentním a schvalovacím řízením a hlasuje se o tom, proto to tak dlouho trvá. Demokracie prostě není hop na krávu...
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2022 17:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Podle zákona nebo podle traktátů? EK je fakticky vláda a má většinou poslední slovo, a také navrhuje většinu právnich norem. EP získal více pravomocí v některých oblastech, to je asi vše. Takže vím co vím, jestliže do nějaké instituce volí opakovaně pod 50% voličů, tak by mělo následovat referendum o smyslu té instituce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 09:07 Reaguje na Jarka O.
Pokud se na valné hromadě třeba ČEZ nesejde polovina akcionářů, je potřeba ČEZ zrušit.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.6.2022 11:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Minite tím, že je dobré řídit stát jako firmu? :-)
Je přeci známé, že když něco neslouží tak jak většina chce, tak to nevydrží. To platí o spoustě věcí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 12:23 Reaguje na Jarka O.
To je populismus. Ale zastupitelská demokracie je o tom, že lidé volí své zástupce, kteří mají systémové myšlení a vidí dál, než na jedno volební období.
Proto Babiš stále tvrdil, že není politik, vše rozházel a rozkradl stylem "po nás potopa".
A tu máme už teď a ještě vylepšenou válkou na Ukrajině.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.6.2022 15:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Dál než na jedno volební období tu někdo viděl naposledy za bolšánů ... bohužel to byl pohled směrem, ze kterého by jeden blil a byla neskutečná klika, když to skončilo.

Na pár let, koukám ... kua ... no, ale aspoň ty devadesátky byly pěkný.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.6.2022 13:08 Reaguje na Jarka O.
Tak Hanzl nezklamal, jeho příspěvek je opět světový :-)))
Odpovědět
JO

Jarka O.

14.6.2022 14:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
:-))ano. Čekala jsem něco vtipnějšího. Vycucal si to z palce, dokázat to nemůže a do posledních voleb, se mi zdá, že ta charakteristika dost dobře seděla na něj samého.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.6.2022 10:46
Kdyby jen taxonomie. Ale i sankce Rusku dost pomáhají. Stačí se podívat, jak posiluje rubl. Dokonce mohli snížit základní úvěrovou míru na předválečnou úroveň 9.5% a uvolnit povinnost pro exportéry k převodu deviz na ruble:
https://tradingeconomics.com/russia/currency
A ta taxonomie pomáhá i Číně, která ovládá trh s fotovoltaikou, bateriemi a kovy nezbytnými pro elektromobilitu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 10:54 Reaguje na Richard Vacek
Další ekonomický odborník na úrovni Vinklera? :-)
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.6.2022 12:40 Reaguje na Petr Eliáš
Odborník snad ne, ale někdo, kdo se dovede podívat i kousek za humna a nebojí se sdělit, co tam viděl.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 12:46 Reaguje na Richard Vacek
Hezký. Jen takový menší problém - tomu co tam vidí totálně nerozumí. :D
Odpovědět
pp

pavel peregrin

14.6.2022 13:19 Reaguje na Petr Eliáš
Hlavně že tomu rozumíte vy, komiku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 13:25 Reaguje na pavel peregrin
Rozumím tomu víc, než ta celá vaše místní rudá úderka, soudruhu kolchozníku. ;)
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.6.2022 15:04 Reaguje na Petr Eliáš
Zatím jste tu ale místo kydání hnoje nic nepředvedl vážený experte.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 15:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak ono na kydání hnoje na komunisty a demagogy není nic špatného. :-) A co chcete předvést? Tak ono na tom není nic co k předvádění. Kurz rublu je uměle udržovaný - absolutně neodpovídá realitě. Úroková sazba šla dolu protože vysoká úroková sazba brzdí ekonomiku. A snížení povinnosti převodu deviz na ruble, no to je něco, z 80% na 50%. :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 16:46 Reaguje na Petr Eliáš
S kurzem rublu máte pravdu, o tom žádná ... ale že by někdo, kdo zastává opačný názor musel být nutně demagog je nesmysl. O těch komunistech už vůbec nemluvě.

Takže kdybyste tu svoji kritiku, a opakuji, z mého pohledu zde věcně zcela oprávněnou, soustředil spíše na ty věcné argumenty a méně na ty urážky, tak byste udělal líp.

Takhle to vypadá, že sice máte pravdu, ale chováte se jak pííp. Sorry jako.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 17:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Vacek je demagog - neustále to tu opakuje, i když je to totální blbost a už mu to i víc lidí psalo. Proto se na něho již nedá věcně argumentovat. Peregrin je komunista, šířící ruskou propagandu - přečtěte si některé z jeho komentářů.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

14.6.2022 19:56 Reaguje na Petr Eliáš
Právě proto musíte předkládat argumenty - třeba i formou odkazů na relevantní fakta. Tím, že tady ostatní osočujete, nepřidáte svým názorům váhu. Vemte si příklad ode mne. Pokud něco tvrdím, jde-li to, přiložím odkaz, kde si každý může ověřit, jak jsem k tomu přišel.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.6.2022 20:57 Reaguje na Richard Vacek
Tááák to jo, z grafu potěmkinova rublu vyčtete, že sankce russku pomáhají. To jste borec. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 12:41 Reaguje na Richard Vacek
Vy jste skutečný komik - eskamotér!!
Rusku sankce tak děsivě pomáhají, že i přes x násobné ceny surovin mají problém splatit dluhovou splátku, lehly tam prakticky všechny automobilky a x dalších velkých fabrik a firem. I mohutně podšprajcovávaný rubl nemá směnitelnost vůbec žádnou, ty cifry jsou stanovené ouředně, asi jak za komára. Úvěrové procento je taky čurinovní údaj, protože tam už nikdo nic investovat nebude.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

14.6.2022 13:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Najděte si validní informace a asi se budete divit. A jen pro váš klid, nehledejte je na Aeronetu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:07 Reaguje na pavel peregrin
Všechny "validní - invalidní" informace jsou z ruských statistik a jejich ouřadů. To je celý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 12:32
Netuším, co je Mezinárodní centrum pro udržitelné finance, ale v tom článku je série jakýchsi obvinění, ovšem bez jediného vysvětlení nebo důkazu. Informační hodnota nula.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 14:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Hmm ... to by vás mohli vzít mezi sebe, ne:-)?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 14:04
No, ono bude zajímavé, jak to vlastně dopadne ... protože EP opět v akci ...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-jadro-a-plyn-nejsou-ekologicke-investice-prohlasily-klicove-vybory-ep-205983#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

... a jádro je opět nástroj ďáblův.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.6.2022 15:03 Reaguje na Svatá Prostoto
No tě pic...to je squadra.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:14 Reaguje na Svatá Prostoto
To je hezké, ale o čem to je? Prakticky o ničem. Demagogové z taxonomie zase udělali velblouda, ovšem výsledkem je, že nějaké dotace půjdou na čisté OZE a na tyhle enrgie nikoliv. Ropáčci se stejně pořád prsí, že jsou daleko levnější než OZE, tak na co by jim byly dotace??
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 15:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak souvisí vaši oblíbení ropáčci s JE?

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:34 Reaguje na Svatá Prostoto
Je to stejná sorta. Prostě ruští vohnouti, kteří papouškují jejich demagogie.
Proč zrovna ropa a jádro?
Především proto, že Rusko je vývozce na tom naprosto fatálně závislý a jádro je jediný špagát, na kterém nás může pořádně vydírat. Stačí se podívat na Orbána.
A neméně důležité je dělat z EU parchanty a debily a spolíhat na to, že vohnouti si odhlasují vystoupení. Nic složitějšího tam hledat není nutné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.6.2022 16:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Těmi ruskými vohnouty myslíte zřejmě tyto ... "Evropská komise navrhla zařazení jádra a plynu mezi takzvané přechodové zdroje v lednu s cílem přesvědčit investory, že se do nich vyplatí vložit peníze. Unijní exekutiva tím vyšla vstříc požadavkům velké skupiny členských zemí včetně Francie, Polska nebo Česka, které chtějí využívat jeden či oba zdroje jako náhradu za uhlí nebo ropu."

A řeč kupodivu není o EU, ale o EP, respektive některých skupinách v něm.

Ale já vím, to je na vás moc složité.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.6.2022 18:00 Reaguje na Svatá Prostoto
Ten v tom zase plave, že :-)?
Jednou tu oslavuje Polsko a jejich memoranda s Westinghouse o stavbě JE, nebo vývoj SMR od NuScale a najednou jaderná energetika spadá mezi ty zlé.
To je prostě blázen Hanzl...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 09:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkusím to zjednodušit na dřeň: jádro považuji za nutné zlo a stavět dnes velké bloky za asi hraniční možnost, každopádně nešikanovat ale extra nepodporovat.
Pro totálně uhelné Poláky to asi logiku má, čort zanjet. Větru na Baltu mají taky dost.
SMR považuji za dobrou cestu, ale taky porozumu. S nějakou taxonomií to nemusí vůbec nijak souvislet.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.6.2022 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, když nerozumíte energetice a plácáte páté přes deváté, tak vám nepomůže nic.

Pokud chcete dekarbonizovat energetický sektor a financování v EU se odvíjí od taxonomie, pak nezařazení JE do této taxonomie je šikana.

Ano, nemusí to s taxonomií souviset, ale pak v EU žádný výrazný rozvoj těchto technologií včetně SMR nepočítejte. Do toho žádný soukromý investor nepůjde. Jediný možný rozvoj bude za peníze a garance státu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 12:15 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pořád tady vysvětlujete, jak je jádro výhodné a ekonomicky rentabilní a zrazu plesk!!
Nikdo do toho nepůjde. Proč?? Stát to garantuje zcela normálně s taxonomií, nebo bez ní.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.6.2022 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Z vašeho příspěvku je patrné, že zcela nemáte tušení jak probíhá financování a výstavba podobných projektů.

Jeden názorný příklad. V drtivé většině si v rámci dodavatelského řetězce musíte zajišťovat bankovní záruku. Bez toho nemůžete realizovat. Již v dnešní době banky odmítají dle taxonomie poskytovat bankovní záruky na projekty týkající se např. uhlí.
Raději pro vysvětlení. Nemluvím o výstavbách, ale opravách a rekonstrukcích uhelných technologií, které se prostě musí realizovat i když uhlí bude končit.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.6.2022 15:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro totálně uhelné Poláky to asi logiku má, čort zanjet. Větru na Baltu mají taky dost.
SMR považuji za dobrou cestu, ale taky porozumu. .... to je názor odborníka!!! .-)))
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.6.2022 20:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Mohl by přednášet na univerzitách vysoké školy života :-)))
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.6.2022 15:25 Reaguje na Pavel Hanzl
A jéje, Hanzlovi už zase resetovali software a on si nepamatuje, co je taxonomie.

Připomenu, že taxonomie nesouvisí s dotacemi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
Říká se tomu podpora.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.6.2022 18:02 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč tedy v příspěvku výše plácáte o dotacích?

Ani podpora není ten správný pojem.
Zásadní je návod investorům, možnost získat lepší způsob financování, možnost získání pojištění stavby, možnost získat bankovní záruky, apod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 09:52 Reaguje na Jaroslav Studnička
Hnidopichové se vždy otáčí na slovíčku, protože celek nepochopí.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.6.2022 09:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, dotace a podpora je zcela něco jiného. To není o hnidopišství.

Pokud nerozumíte tématu a píšete takové hlouposti, tak se raději věnujte kuličkám.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 12:12 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dotace není podpora, že? Tak je to co?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.6.2022 12:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, tak se vraťte do základní školy, když toto nechápete.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.6.2022 15:32 Reaguje na Pavel Hanzl
A když někdo nepochopí ani to slovíčko, ani ten celek, tak to není hnidopich, ale Pavka Hanzlů:-))).
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

14.6.2022 15:08
opuchlej Vovka má prostě suroviny, nedá se svítit
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:15 Reaguje na Robert Jirman
Do pekla si je nevezme.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.6.2022 15:38 Reaguje na Robert Jirman
A není taky sám. Suroviny mají všechny nablblé státy světa, jenom on si nás na ně nacvičil a vypěstoval u nás závislost. Rok - dva minmálně bude trvat, než se toho zbavíme.
Odpovědět
Ze

Zellosh

15.6.2022 00:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Rok,dva hanzle???Vy jste fakt cé há ů je.Váš pitomý příspěvek si ukládám a za dva roky vám ho omlatim o hlavu vy inteligentne...Toto už vážně není možné.Kde přesně jste přišel na ty dva roky???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 09:26 Reaguje na Zellosh
Odhadem a to ještě s rezervou.
Ropa z Ruska pro Evropu končí koncem roku, kromě pár vyjímek a ty končí za ty dva roky.
Celá naše plynová infrastruktura patří Němcům, ti už dnes berou asi polovinu, co normálně. Za půl roku. Z toho odhaduji, že za rok budou (a my také) úplně mimo. Dnes berou z Ruska asi 20% své celkové spotřeby a to by něměl být až tak gigantický úkol.
Uložte si co chcete, Rusi se dostávají do zoufalé situace a jediný dráp na Evropu je už jen plyn, tak ho určitě vytáhnou a zarazí to postupně všem.
Takže budeme nezávislí ať chceme, nebo ne.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.6.2022 15:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Jj, a v Sovětském svazu bude chleba zadarmo ... dobře si vás soudruzi vyškolili, revoluční nadšení vám nechybí.

Bohužel tím to taky končí ...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.6.2022 20:19
Hádáte se pánové zbytečně. Tato zima bude přelomová v tom, že si lidé
konečně ujasní, co je sen, co nesmysl a co realita. Taky se ukáže ta
slavná solidarita při nedostatku energií a přeplácení chudých bohatými.
Energetická chudoba klepe na dveře a nějaké plány, co bude za x let už
nebudou aktuální. Každý už bude vědět, co je pro něho důležité a co ne.
Tak si podiskutujte coby kdyby a totéž mohou i ti kašpaři ve vedení EU.
Mi je to jasné i bez diskusí a zpráv všelijakých agentur. Co je doma,
to se počítá a je lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše. Zaspali
jsme příležitost dokončit dva bloky v Temelíně, JE Blahutovice a tu
JE u Mělníka. Peníze šly zbytečně do odsíření a odprašnění uhelek,
které už mohly být dávno odstavené. Další peníze spolykaly OZE a
dotace jednou na automatické uhelné kotly, potom na plynové a nyní
zase na tepelná čerpadla, soláry a kotly na biomasu. Přitom stačilo
mít převis elektřiny z JE a klidně s ní i topit bez plynofikace
dokonce tepláren a elektráren. Nyní je čeká přestavba na biomasu a
dokonce na mazut! Nesmyslná energetická politika ovlivněná i z venčí
se zvrhla na zastaralost elektráren a závislost na dovozech energie.
Dohnat rozjetý vlak s prázdnou kapsou a bez reálného dodavatele
technologie JE je iluze a asi realizovatelná, až už bude pozdě.
Čeká nás sešup v soběstačnosti elektřiny a čekají nás její dovozy.
Ptám se ale odkud? Při přebytcích elektřiny z OZE možná z nich,
ale při výpadcích OZE zima a tma? To bude "veselá" budoucnost!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 09:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Tady je asi nutno uznat, že jsme v energetice zdupali všechno, na co jsme sáhli. Postavit blok v Temelíně mělo rozhodně smysl, jenže soudruh to zablokoval. Jenže tam bylo velké nebezpečí, že si to zkorumpuje Rosatom pro sebe.
Podpora solárů byla v principu dobrý tah, ale zdupaná byla už od začátku. Jenže místo opravy a uvedení do nějakého normálního stavu byla vytvořeana mediální hyenizace a zablokovalo se to tím celý. A do větřáků jsme nešli vůbec, i když ve stejně větrném Rakousku to jede naplno.
Taky nevím, jestli byl dobrý tah celou plynovou infrastrukturu prodat Němcům (včetně strategických zásobníků) a ropnou Polákům (včetně rafinerií).
Ale i Frantíci mají s jádrem dnes velmi těžké problémy, to si fakt nevyberete.
FVE na střeše vám může sebrat uragán, takže jediná jistota je už asi jen to dřevěné pyžamo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.6.2022 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, nekomentujte energetická témata, jste k smíchu !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 12:09 Reaguje na Jaroslav Studnička
A vy přestaňte prudit a nařizovat, kdo co má nebo nemá komenotat.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.6.2022 12:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlupáka ze sebe děláte sám.
Akce přináší reakci...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.6.2022 15:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Pan Studnička to dělá pro vaše dobro ... děláte ze sebe akorát totálního vypatlance a pak brečíte, že vás urážíme.

A přitom se jen snažíme na vás být hodní ... bo pravdu by smazali.-))).
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.6.2022 19:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Temelín se měl dostavět hned po plyšáku a taktéž plánované
ostatní JE. Komunisté, ač kamarádi Ruska kladli důraz na
JE a do plynofikace se nehrnuli. Teprve "ekodemokraté"
se vrhli na plynofikaci a kosmetické vylepšení uhelek.
Výsledkem je absence perspektivních elektráren a dožívání
těch uhelek. Mnohé z nich díky těžebním limitům melou z posledního a do těch černouhelných se už uhlí dováží.
Máme pane prd a brzy to budou prdy dva. Palivo a energie
bude kopírovat kupní sílu nejbohatších zemí a nikoliv tu
naši. Alespoň na přechodnou dobu je třeba zastavit vývoz
elektřiny a nabídnout ji levněji v tuzemsku. To se pak
vyplatí i tepelná čerpadla a akumulační vytápění elektřinou.
Pokud bude kopírovat burzu, tak je i to tepelné čerpadlo
stejný propadák, jakým jsou plynové kotly, kotly na hráškové
uhlí a peletky. Vše jde s cenou nahoru a kopíruje plyn.
I to dříví stouplo místy o 100%. No a ty vaše soláry jsou
dražší taky o 100% a jsou dnes na pořadník s roční čekací
lhůtou. Zima už tu ale bude za 4 měsíce a vy tu sníte
o větrných parcích a solárech bez akumulací a záloh. To
je ta utopie o které píšu a realitu musí vláda řešit i se
sebezapřením a možná dokonce sklonit hlavu. V zimě už to
nevyřeší, to mi věřte a půjde od vesla. Možná dobře, než
toho dopacká ještě víc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2022 09:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Osml let vlády nepolitiků, kteří neudělali VŮBEC NIC a ještě zablokovali to, co bylo nachystané (důchodová reforma, tendr na Temelín) se v dnešní době bude napravovat desetiletí....pokud si lidé ty gaunery nezvolí znovu. Potom Bůh s námi.
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.6.2022 11:06 Reaguje na Břetislav Machaček
1*
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist