https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vlada-chce-zrusit-osvobozeni-od-dane-pro-vcelare-proti-je-mze-i-agrarni-komora
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vláda chce zrušit osvobození od daně pro včelaře, proti je MZe i Agrární komora

30.5.2023 21:16 (ČTK)
Návrh vlády na konsolidaci veřejných financí chce zrušit osvobození od daně pro příjmy ze zájmového chovu včel. Nesouhlasí s tím ministerstvo zemědělství, které v připomínkách k návrhu varuje před výrazným růstem administrativní zátěže nízkým výnosem případného zdanění. Agrární komora v připomínkách k návrhu uvedla, že jeho schválení by vedlo k omezování včelařské činnosti, protože by daňové přiznání museli posílat i včelaři s malým počtem včelstev.
 

V současnosti platí osvobození daně pro příjmy z příležitostné činnosti, které nepřesáhnou 30 000 korun. Z daně jsou osvobozeni včelaři do 60 včelstev, kdy platí takzvaná fikce příjmu 500 korun na jedno včelstvo. Vládní návrh uvádí, že někteří profesionální včelaři využívají tuto výjimku a v režimu, kdy jsou osvobozeni od daně, mají i například 200 včelstev rozepsaných formálně na členy rodiny. To vede k tomu, že nedaní příjmy z chovu včel. Návrh chce sjednotit hranici pro osvobození příjmů z příležitostné činnosti na 50 000 korun.

Ministerstvo zemědělství doporučuje v zákoně doplnil možnost osvobození od daně ponecháním fikce příjmu například na částce 1500 korun na jedno včelstvo při nepřekročení 33 včelstev. To by spadalo do limitu 50 000 korun příjmů, které by včelaři nemuseli danit. Úřad upozorňuje na riziko nárůstu administrativy jak pro včelaře, tak pro finanční správu. "Vzhledem ke skutečnosti, že naprostá většina chovatelů včel má jedno až 15 včelstev, není z pohledu MZe nutné existující a praxí aplikovanou fikci rušit," uvedlo. Ministerstvo také nesouhlasí s tím, že by se obcházel zákon.

Agrární komora v připomínkách uvádí, že za poslední zimu uhynulo 250 000 včelstev, což je zhruba 38 procent všech včelstev. Stavy klesají také kvůli vysoké ceně cukru nebo poklesu národních dotací na podporu včelařství o více než 50 procent. Upozorňuje, že opylování je v ČR závislé historicky na zájmové činnosti a pouze malá část včelařů má počet včelstev nad 150, což je řadí podle pravidel EU mezi komerční chovatele. Podle komory se to k loňskému září týkalo zhruba 35 000 z 700 000 včelstev. "Jejich schopnost opylovat je jen lokálního charakteru. Proto si zájmoví včelaři zaslouží všestrannou podporu," uvádí.

Komora dále uvádí, že kalkulace příjmů na jedno včelstvo je stále žádoucí z praktických důvodů a vznikla kvůli tomu, aby finanční úřady nedostávaly desítky tisíc daňových přiznání s minimálním přínosem pro stát, protože v ČR je téměř 65.000 včelařů. Jako příklad uvádí, že i včelař s deseti včelstvy může dosáhnout vysokého výnosu a přijmu vyššího než je navrhovaných 50.000 korun. Při příjmu 51.000 korun se po odečtení paušálních nákladu, které tvoří 80 procent částky, zdaní 10.200 korun, z čehož při 15procentním zdanění vznikne daň 1530 korun.

Upozornila také na to, že třetina chovatelů včel je v důchodovém věku a průměrný věk včelařů je 60 let. "Než podávat daňové přiznání, raději stav včelstev sníží. Cukr je drahý, proto vytočí med jen pro své blízké a včely nechají raději zimovat na medu," uvedla.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (57)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

31.5.2023 06:52
pokud chtějí zdanit " dobrovolnický" spolek je to už dost zoufalé.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

31.5.2023 07:42 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1***
Odpovědět
sv

sv

1.6.2023 21:06 Reaguje na Jaroslav Řezáč
"dobrovolnický spolek"? Takže nabízejí med zdarma?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

4.6.2023 07:08 Reaguje na sv
Ne, med prodávají. Z něčeho musí zaplatit cukr a další nemalé náklady. Na rozdíl od těch ochranářských dobrovolnických spolků ale nestrkají lidem, kde to jen jde, pod nos ani číslo svého účtu s žádostí o podporu. A že jsou ti včelaři pro přírodu podstatně prospěšnější než většina takzvaných ochranářských neziskovek. Bez včel to vážený pane prostě a jasně nepůjde.
Odpovědět
sv

sv

4.6.2023 10:22 Reaguje na Jarek Schindler
Jinými slovy, jsi vyvrátil řezáčův blábol o "dobrovolnickém spolku". Nedobrovolničí ale vydělávají a máme-li zachovávat rovný přístup ke všem, tak by měli plvněž platit daně.
Ad strkání pod nos čísla účtu: Jen přímé dotace pro včelaře na letošní rok činí několik desítek milionů korun.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

31.5.2023 07:54
Každá záslužná činnost musí být po zásluze potrestána daní (... pětikolka-"vláda národní zrady"). Následný problém je třeba řešit dotací - EU Hujeři jsou metla lidstva.
Odpovědět
JO

Jarka O.

31.5.2023 08:33 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Je to už šílené, hlavne když se podíváte, jaké výdaje za ty ukradené daně hrozí: Digitální ministr, hlasování na koresponďáku, jakési číslo místo rodného čísla, dotace z neproduktivního makléřova ministerstva, proč ho nesloučí s min. míst. rozvoje?, o jistých nákupech nemluvě. Nic normálního.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

31.5.2023 11:12 Reaguje na Jaroslav Vozáb
1*
Tak to tu vedou - po 33letech.
Odpovědět
sv

sv

1.6.2023 21:07 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Ano. To si EU hujer a podepisovač green dealu agent bureš za rámeček nedá.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.5.2023 08:49
Neschopnost této vlády je otřesná. Hojit se daněmi z "Prodeje ze dvora" je
zoufalost. To už chtějí zlikvidovat veškerý prodej přebytků zájmového
chovatelství? Ono chovatelům ani by tak o zdanění nešlo, ale o papírování
kvůli pár korunám. To raději většina těch starších sníží stavy včelstev
na minimum a budou prodávat med jako dosud pouze spolehlivým zákazníkům
bez účtů a daní. Prostě se mi nedaří a nemám med ani pro svoji rodinu !
To mi bude stát za zadkem finančák při vytáčení medu a kontrole včelstev? To asi ne a jak chtějí zjistit kolik toho vytočím a jaké mám náklady?
Mám si počítat ušlou mzdu za práci ve včelstvech jako náklady na produkci?
Asi ano a pak žádám stát o vratku daně za ty hodiny strávené prací kolem
včel. Vskutku zoufalost neumětelů patřících někam do montovny a nikoliv
do vlády. Miliardy jim mizí mezi prsty v daňových rájích a oni se chtějí
zhojit na včelařích a daních ze zemědělské půdy? Hnus, který pochválí asi pouze debil, který v životě nikdy nic nechoval a nevypěstoval. Bohužel
takoví jsou dnes i ti voliči pětikolky z velkých měst a kanceláří a
těm to zdanění prodeje ze dvora vadit nebude.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

1.6.2023 17:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak vidíte... těm by jste chtěl strkat až pod nos laciné potraviny... mimochodem buďte rád za to, kdo tam teď je - sedět tam bába s álou, tak už jsme v bankrotu
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.6.2023 17:49 Reaguje na Jakub Graňák
To ne.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

1.6.2023 19:08 Reaguje na Jarka O.
Že ne? Ála všude dřístá jak by všude na všecko přidala... kde by na to asi vzala? Nemluvě o jejich žvástech o tom, jak inflace zlevňuje zboží... už jste zapomněla?
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.6.2023 21:41 Reaguje na Jakub Graňák
Tak buďte velkorysý ve světle dnešních mistrů. Nezdražila by tak ty energie. Mě zase štvaly před několika roky dřísty ekonomů, ale úplně všech, a pak i neekonomů, o strašné škodlivosti deflace. Já byla spokojená :-)
Odpovědět
RP

Radim Polášek

1.6.2023 19:48 Reaguje na Jakub Graňák
To je jen pětidemoliční propaganda určená pro lidi s mozkem vymytým Antibabišem.
https://zivotvcesku.cz/ekonom-kovanda-marketingovi-magove-vlady-bravurne-strasi-verejnost-statnimi-financemi-vetsi-obavy-mejme-z-revolucniho-green-dealu/
Odpovědět
sv

sv

1.6.2023 21:09 Reaguje na Radim Polášek
Vymytý mozek polášek zapomněl, kdo nás do toho green dealu uvrtal.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

5.6.2023 19:41 Reaguje na sv
Tak ono je asi lákavé nepoužívat vlastní mozek a vlastní rozum a jenom bečet podle Pětidemolice
Agrofert špatný, bééé, vše ostatní dobré, bééé
Odpovědět
sv

sv

8.6.2023 22:16 Reaguje na Radim Polášek
A co ti brání tem mozek používat, bobečku. Mimochodem s tím bečením bys měl něco dělat, vypadáš potom jako burešova podržtaška, která při střetu s faktem, o POUZE burešově podpisu green dealu, bulí jako ovce.
Odpovědět
sv

sv

1.6.2023 21:11 Reaguje na Břetislav Machaček
Jinými slovy, podržtaška neschopného bureše machaček předstírá, že někdy něco vykazoval.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

31.5.2023 08:52
Jen bouře ve sklenici vody. Včelaření bylo kdysi jeden z mála zájmových oborů, kde vydělávala a byla zisková poměrně široká vrstva větších zájmových včelařů. Jenže to už dávno neplatí, protože mzdy a ceny se za posledních 30 let zvýšily až dvacetkrát, ale cena včelařských produktů, hlavně medu, vzrostla tak 3 - 5 krát. Navíc na většině míst se se změnami v přírodě násobně snížila nabídka sladiny a pylu, zatímco zavčelení zůstalo na většině míst zhruba stejné nebo dokonce díky dotování včelstev ještě vzrostlo. Na spoustě míst tak včely trpí chronickou podvýživou, jsou oslabené a snadno podléhají nemocem a ziskovost včelařů tam tak téměř zmizela.
Neboli od včelařů dneska stát vydoluje navíc velmi málo a vynaloží na to velmi hodně peněz.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2023 10:50 Reaguje na Radim Polášek
Co na tom stát vynaloží?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

31.5.2023 11:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Včely nejsou potřeba, přece všechno DOVEZEM !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2023 20:47 Reaguje na smějící se bestie
Stát není včelař, ptám se, co na ten výběr daní vynaloží, když to bude stejná daň, co platí všichni ostatní.
Odpovědět
JH

Jana Horová

5.6.2023 16:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Bude se na FÚ zpracovávat několik desítek tisíc daňových přiznání navíc + řešit doplnění, opravy, protože většina těch lidí to nebude umět dobře vyplnit... to musí někdo dělat. S téměř žádným výběrem daní, u důchodců to spláchne sleva na poplatníka a ostatní to na někoho takového přepíšou.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

6.6.2023 09:53 Reaguje na Jana Horová
Přesně tak.
Ovšem takové drobné danění by dávalo smysl, pokud by už všichni měli datové schránky a daňová přiznání z datovek by se zpracovávala pouze automaticky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2023 10:51
Všichni jásají, že se mají zrušit daňové vyjímky. A když se nějaké zruší, zase čecháčci bečí jak želvy.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

31.5.2023 11:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Až budou rušit ty nepotřebné -
bude jim tleskáno !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2023 20:47 Reaguje na smějící se bestie
A tahle je potřebná? Já vím, ještě ta pro Agrofert.
Odpovědět

Radek Čuda

31.5.2023 11:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdybyste tomu aspoň trochu rozuměl, tak by vám došlo co je v článku celkem jasně uvedeno. Náklady na výběr se značně zvýší, výběr samotný dá prd a když to z pohledu celkového daňového výnosu bude šul nul, tak to bude úspěch.
Tu daň se prostě nevyplatí vybírat. A jediným reálným výsledkem bude další buzerace ze strany státu.

Plus je to klasický příklad tuposti stávající věrchušky ... prostě nemohu na jedné straně chtít zeštíhlovat stát, resp. redukovat úřednický aparát, a na straně druhé zvyšovat byrokracii.
I když u nás jo ... taky to podle toho tady vypadá.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

31.5.2023 14:13 Reaguje na Radek Čuda
1**
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2023 20:48 Reaguje na Radek Čuda
Čistě dezolátní lež.
Odpovědět

Radek Čuda

1.6.2023 12:19 Reaguje na Pavel Hanzl
To ale musíte napsat Nekulovi:-))).

"Nesouhlasí s tím ministerstvo zemědělství, které v připomínkách k návrhu varuje před výrazným růstem administrativní zátěže nízkým výnosem případného zdanění."

Proti vám je i kolovrátek nekonečný jukebox:-).
Odpovědět
sv

sv

1.6.2023 21:20 Reaguje na Radek Čuda
Nekula je černoprdelník. Ten nesmysl s výjimkou pro tiché víno, taky čistě populisticky prosadili černoprdelníci. Co tak asi má říkat, když si hájí své černoprdelnické koryto na jižní Moravě, nekonečný kolovrátku.
Odpovědět

Radek Čuda

2.6.2023 14:16 Reaguje na sv
Spotřebka na tiché víno je samozřejmě prasárna a Nekula trouba, nicméně peníze nelžou a tady lze skutečně velmi očekávat, že náklady na výběr té daně ... v nejširším smyslu ... učiní její reálný výnos zcela bezvýznamný. Pokud vůbec nějaký.

A zavádět daň, na které nic nevyberu je prostě chujovina.
Odpovědět
sv

sv

2.6.2023 22:26 Reaguje na Radek Čuda
Ano, je samozřejmě prasárna, aby jeden druh chlastu v téhle zemi alkoholiků měl výjimku. Všichni mají mít rovné podmínky, i ti co předstírají, že něco pěstují a při tom leda dovážejí.
Nicméně je důležité vzít v úvahu, že dojmy anonymního trouby čudy o tom kolik se vybere za to či ono, jsou leda pro smích.
Odpovědět

Radek Čuda

6.6.2023 12:34 Reaguje na sv
Jistě, úplně stejně, jako jako dojmy anonymního trouby sv.

Zajímavé je to, že ty dojmy trouby Čudy jsou zcela v souladu se stanoviskem ministerstva zemědělství, takže by trouba sv mohl zvednout prdel a jet to vysvětlit na Těšnov. Tady zbytečně marní svůj nezměrný potenciál.
Odpovědět
sv

sv

8.6.2023 22:20 Reaguje na Radek Čuda
Děkuji, žes mi potvrdil, že o výši výběru daní za med a víno víš kulové, anonymní čudo, která neumí číst nebo si svou tlustou prdeIí zasedla vedení, takže nechápe, že žádné "stanovisko MZe" se nekoná. Jediné co se koná je černoprdelnický lobbing.
Odpovědět
JH

Jana Horová

5.6.2023 16:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Radek Čuda má pravdu, a hodně velkou.
Odpovědět
sv

sv

8.6.2023 22:22 Reaguje na Jana Horová
Dotační soudruh čuda má kulové protože ví kulové, jak výše přiznal.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

31.5.2023 16:13
Dobrý den Vloni jsem si pořídil 2 oddělky k invalidnímu důchodu. Jsem po transplantaci srdce ,mám od lékařů velká omezení ,ale potřebuji něco dělat ,hýbat se mít nějaké povinnosti ,o něčem přemýšlet zkrátka být alespon trochu činný. přeci nebudu jen ležet v posteli a oni mi magoři chtějí tuto rehabilitaci zdanit. Není to přeci blbost.At si raději pohlídají stavy danků v krajině aby tam nedocházelo ke škodám jak na krajině tak i zdraví sedláků zvláště pokud se jedná o zvířata vypuštěná z farmového chovu, to by bylo užitečnější. Josef Valenta
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

31.5.2023 20:50 Reaguje na Josef Valenta
Žádnou rehabilitaci ti nikdo nedaní, maximálně kšeft.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.6.2023 08:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste neskutečný b..! Už jsem se opravdu neudržel, když
čtu, jak obhajujete takovou pitomost. Vám Fiala nařídit skočit z okna, tak skočíte , protože slepě plníte kdejakou blbost, ale musí být z dílny vašich favoritů. Vrána k vráně
sedá a rovný rovného si hledá. Můžete mi v praxi dokázat
kolik medu jsem od včel získal a kolik ho prodal spolehlivým zájemcům, kteří si raději koupí kvalitu bez účtu, než šunt
z obchodu po zdanění? Vy nechápete, že daní zdražíte i ten
šunt a že otrávíte spoustu poctivců se ziskem pár tisíc
ročně vyplňováním daňového přiznání? Co prodej vajec ze dvora?Králíků na maso a k chovu, sazenic zeleniny atd.?
To spasí státní rozpočet, který nákup zbraní nesoutěží,
ale rovnou vybere ty nejdražší? Běžte už někam politruku
s těmi svými bláboly a nechte se opravdu vyšetřit!
Odpovědět
sv

sv

1.6.2023 21:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Takovu míru sebekritiky bych od tebe karbofuranový machačku nečekal. Ovšem rozkazy očekáváš od zloděje a diletanta bureše.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

1.6.2023 20:10 Reaguje na Josef Valenta
Ze dvou odělků, nyní včelstev, pokud se jim vede dobře, žádné daně nebudou. 30 tisíc nebo později 50 tisíc zisku ze dvou včelstev spolehlivě nedosáhneš. Zvláště pokud je máš někde v obci, kde je už dnes hodně včelařů a obvykle převčeleno, tak spíš na přikrmování cukrem víc proděláš než vyděláš. A to ještě jenom pokud se včelami umíš zacházet, pokud ne, nejspíš ti už dnes ty včely skomírají a do letošní zimy kdoví kdoví jestli je udržíš. Ale třeba je máš v místě, kde převčeleno není a tak mají potravy v přírodě dost.
Navíc pokud jsi po transplantaci srdce, potřebuješ ty včely ošetřovat jinak než se normálně ošetřují. Nejspíš je máš v nástavkových úlech a tam je běžná technologie jejich ošetřování přemísťování celých nástavků, to je až 30 - 50 kilo. Budeš muset použít metody ošetřování včelstva tak, že je budeš rozebírat plást po plástu. To včelaři běžně nepoužívají, tak ti budou, pokud to dobře neznáš, těžko i radit. Musíš taky dávat větší pozor na chování u těch včel, protože když se přehazují celé nástavky, trvají zásahy do včel běžně tak 5 - 10 minut. Včely se tak nešetrným chováním včelaře nestihnou rozrušit. Když budeš s nimi pracovat plást po plástu, budeš si s jedním včelstvem hrát i hodinu i víc. Takovou dobu ve včelách si nebudeš moct dovolit nějaké nešetrné jednání, protože včely, i rozrušené dlouhým otevřením úlu, se stihnou rozrušit a budou na tebe hromadně útočit až stovky včel. A když je rozrušíš pokaždé když je otevřeš, včely si to nějaký týden pamatují, za nějaký měsíc uděláš z klidných včel zuřivé včely, které začnou útočit v desítkách pokaždé, když se u nich v dohledu úlu jen zastavíš.
Odpovědět
Homo Destruktor

Homo Destruktor

1.6.2023 15:40
...tohle kdyby navrhl Babiš?*...
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

1.6.2023 17:10 Reaguje na Homo Destruktor
Tohle kdyby navrhnul Babiš, tak ti samí co včil vřískají, budou jásat, jak ty parchanty včelařský nezdaněný konečně vzal u huby...
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.6.2023 17:51 Reaguje na Jakub Graňák
Nikdy by to nenavrhl, nebylo by třeba. Kolik nových ministrů má tato vláda?
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

1.6.2023 19:14 Reaguje na Jarka O.
Jste mě rozesmála...

PS: o kolik desítek miliard že bába během svého politikování zbohatl?

PPS: pamatujete jak skrz EET zatočil s malýma venkovskýma provozovnama? Ti byli asi tak ziskoví, jak včelař s třiceti včelstvama.
Odpovědět
JO

Jarka O.

1.6.2023 21:38 Reaguje na Jakub Graňák
A to jsem trochu ráda v této době. Nevím, bohatl by v klidu bez politiky asi víc. V některých hospodách se změnilo hospodaření, holičky eet neměly atp., kdežto tito odřou všechny bez milosti.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.6.2023 10:06 Reaguje na Jarka O.
Pan se stejně jako vláda spokojí s účtem bez
razítka v hospodě za rozlévanou kořalu z
kanystru u které netuší ve které garáži ji
někdo namíchal a z čeho. Hlavní je ideologie
podle ODS o totálním popření zcela běžného
účtování ve vyspělém světě. Tam nikomu účet
z EET a nebo alespoň z elektronické pokladny
nevadí, ale podvodníkům u nás to bylo trnem
v oku. Z nich nebude danit nikdo a tak je tu
pokus, zda budou danit včelaři. Možná pár
poctivců, ale zbytek vykáže ztrátový chov
stejně, jak fungují někteří "podnikatelé".
To nic, obereme obyčejné lidi jinak a tím
je DPH z potravin, které nelze vypěstovat
na okně a nebo jako včelař na zahradě. Této
vládě osobně přiznám maximálně 3 kg medu
ze včelstva a jsem zvědav na ouřadu, který
mi bude u vytáčení a prodeji Ze dvora stát
za zadkem. Možná přímo ministr elektrikář!
Holt spotřebitelé a drobní producenti je
nevolili a tak musejí sanovat propad daní,
které neodvedou jejich voliči.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

2.6.2023 12:11 Reaguje na Břetislav Machaček
Pan nechlastá... spotřebitelé a drobní producenti je volili... v dobré víře, že sníží byrokracii a zatrhnou dotace do podnikání multimiliardářů.
Odpovědět
sv

sv

2.6.2023 22:30 Reaguje na Břetislav Machaček
Důležité je machačku nezaměňovat elektronickou pokladnu vyspělého světa s předraženým bordelem na kolečkách, který zevedl agent bureš, a jehož zásluhou se nic na víc nevybralo a jen generoval náklady, a který nakonec zrušily samy burešovy podržtašky.
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.6.2023 22:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano, EET jinde v různých, možná lepších podobách funguje. P. Machačku, neříkejte, jak chcete optimalizovat. Možná noví komunisté  vymyslí dávky jako kdysi kulakům, třeba že odevzdáte 50 kg medu ročně, a víte, co to způsobí. Bývalí ministři už před časem odhadli, že výnosy z windfall tax budou nevalné a že v rozpočtu některé částky nesedí, tak někde je potřeba brát peníze na nesmysly. I tak to bude málo. 
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

2.6.2023 12:15 Reaguje na Jarka O.
Nebuďte naivní... To není žádný Musk, aby poctivě během čtyř let zdvojnásobil hodnotu firmy, je to jenom protekční bolševickej spartek
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.6.2023 22:33 Reaguje na Jakub Graňák
Tak Musk je proti ódéesáckému podnikání žabař! A Babiš je starý člen ODS, udělal dost chyb, a bohužel se shazuje tím, jak se jim snaží vnucovat. Jestli ANO odsouhlasí jednu ekonomicky, ekologicky i lidsky škodlivou ( a špatně napsanou) smlouvu, tak ho budete smět pomlouvat jak chcete ...
Odpovědět
sv

sv

8.6.2023 22:24 Reaguje na Jarka O.
A to o tom ODS a burešovi sis vycucal z kterýho prstu jaroslave?
Odpovědět
JV

Jarmil Vepřek

5.6.2023 05:03
To by bylo darebáctví prvního stupně. Co si o sobě myslíte, chytráci? Je vám známo, že bez včel jsme namydlení? Na zbraně máte peněz dost, co?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist