https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vlada-dala-zelenou-kanalu-ko-le-ostrava-ktery-muze-byt-soucasti-kanalu-dunaj-odra-labe
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vláda dala zelenou kanálu Koźle-Ostrava, který může být součástí kanálu Dunaj-Odra-Labe Aktualizováno

5.10.2020 14:52 | PRAHA (Ekolist.cz)
Odlehčovací rameno řeky Odry obcházející polské město Racibórz. Rameno by mělo být součástí kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ilustrační snímek.
Odlehčovací rameno řeky Odry obcházející polské město Racibórz. Rameno by mělo být součástí kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ilustrační snímek.
Foto | Jaroslav Kubec / Wikimeda Commons
Vláda na dnešním jednání dala zelenou přípravě českopolského kanálu na řece Odře. Tato tzv. Oderská větev je 62 km dlouhý kanál, který asi jednou čtvrtinou povede po českém území. Celkové náklady na jeho vybudování budou asi 44 miliard korun, česká část vyjde na 15 miliard. Vláda dnes také vzala na vědomí studii proveditelnosti kanálu Dunaj-Odra-Labe. Informoval o tom ministr dopravy Karel Havlíček po jednání vlády.
 

Oderská větev podle ministra dopravy umožní významným způsobem podporu v oblasti ekonomiky, energetiky, dopravy, rekreace a turismu. "Bude to velký signál pro další podporu Moravskoslezského kraje," řekl Havlíček.

Oderská větev by v budoucnu mohla být součástí kanálu Dunaj-Odra-Labe. Vláda dnes vzala na vědomí studii proveditelnosti kanálu Dunaj-Odra-Labe. "To není nějaká na rychlo spíchnutá studie," říká Karel Havlíček. Vláda pověřila ministerstvo dopravy v roce 2011, aby studii vypracovalo. Studie vznikla ještě před nástupem Karla Havlíčka na post ministra dopravy, v jednu chvíli byla její příprava pozastavena. "Důvodem bylo, že se začala slibně rozvíjet severní větev. Čekali jsme, abychom tento projekt připravili detailněji," říká Havlíček. Studie podle jeho slov mimo jiné říká, že je představitelnější v budoucnu realizovat jen kanál Dunaj-Odra.

"To podstatné, co jsme dnes přijali, je, že začínáme budovat úsek Koźle-Ostrava, nikoliv ve smyslu stavebních prací, ale přípravy," říká Havlíček. Podle jeho slov by se stavět mohlo v horizontu deseti let. "Nezbytně nutná podmínka je, že projekt bude pokračovat do Polska. Podmínka je, že se splavní část Odry v Polsku, což je ale ve strategickém záměru Polska," říká Havlíček. "Projekt se nám zdá realizovatelný, studie proveditelnosti potvrdila to, že to dává smysl, pomůže to regionu, pomůže to v oblasti zaměstnanosti, projekt také řeší zadržování vody," říká Karel Havlíček.

Jeho resort má do poloviny příštího roku připravit jasný scénář projektu a jeho harmonogram, bude založena českopolská mezivládní komise a provede se aktualizace plánu územního rozhodnutí.

Záměr kanálu Dunaj-Odra-Labe je dlouhodobě vystaven silné veřejné i odborné kritice. Ochránci přírody dlouhodobě upozorňují na škody, které by kanál způsobil na českých řekách a cenné přírodě. Naďa Johanisová z Masarykovy univerzity v Brně ve Stanovisku ke Studii proveditelnosti koridoru Dunaj–Odra–Labe poukazuje na metodologické i obsahové nedostatky. Z jejího stanoviska vyplývá, že „koridor Dunaj–Odra–Labe ani Oodra–Labe nejsou společensky přínosnou stavbou a socioekonomicky se nevyplatí“.

„Nemůžeme si dovolit nyní utopit desítky či ve výsledku dokonce stovky miliard korun v ničení přirozených toků našich řek," říká za Hnutí DUHA Jan Skalík. "Pokud budeme betonovat obrovská koryta, proti kterým se místní lidé bouří a málokdo je potřebuje, nezbudou nám peníze na zachycení vody přímo v krajině - abychom zabránili povodním a tragickému suchu.”

Záměr kritizuje i Arnika. „Cílem vlády je zjevně prosadit aspoň nějakou investici za každou cenu. Zcela unikátní evropsky významná lokalita Meandry Odry u Bohumína by vzala za své, ohrožena je i ptačí oblast Heřmanské stavy-Odra-Poolzí. Celková výstavba Oderské větve kanálu včetně polského úseku bude velmi draze zaplacenou ekologickou katastrofou pro biodiverzitu a život v celé střední Evropě,“ upozorňuje Vlastimil Karlík z Arniky.

Strana zelených v reakci na vládní záměr založila petici Pusťte kanál Dunaj-Odra-Labe k vodě.

Cesta za snem? Cesta zkázy? Kanál Dunaj-Odra-Labe


reklama

 
foto - Mach Ondřej Martin
Martin Mach Ondřej
Autor je šéfredaktorem serveru Ekolist.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (43)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PE

Petr Eliáš

5.10.2020 11:00
Neuvěřitelné, prašivej jezevec si to zase vylobboval. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2020 15:46 Reaguje na Petr Eliáš
Já to fakt nechápu. Proč ho nepošlou do dupy?
Asi to bude jen gigantický tunel, nikdo nic stavět nechcea, ale je potřeba čerpat.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.10.2020 11:13
Jen tak dál. Za rok jsou parlamentní volby a Babiš na tom bude stejně jako Mečiar , který sice volby 1998 vyhrál,ale nenašel se nikdo, kdo by s ním šel do vlády.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.10.2020 15:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Není třeba chodit k sousedům. Paroubek taky vyhrál volby a nikdo s ním nechtěl do koalice.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.10.2020 11:39
Zbytečně moc emocí nad tímto vyjádřením
Odpovědět

Jan Šimůnek

5.10.2020 12:57
Jsem toho názoru, že hranice příznivců a odpůrců tohoto projektu je hranicí mezi těmi, kteří chtějí tuto zemi rozvíjet a zvelebovat, a těmi, kteří ji chtějí "ekologicky" zdevastovat.
Odpovědět
PK

Pavel Karel

5.10.2020 14:18 Reaguje na Jan Šimůnek
Nezačala už platit politika mazání obsahu vkládaného do online prostoru mentálně zaostalými jedinci nebo PR trolly...protože po 7 letech vlády ANO všichni ostatní říkají takovému zvelebování země NE! Rozdíl mezi devastací za vlády ANO/ODS/ČSSD je pouze ve zvyšování její míry :-/
Odpovědět

Jan Šimůnek

5.10.2020 18:53 Reaguje na Pavel Karel
Zlepšovat ekonomiku, zvyšovat životní úroveň.
O kousek níž se v diskusi dozvíte, že kanál, navzdory prohlášením ekologických organizací žádnou přírodu nezničí.
Řada devastačních opatření, která vyčítáte ANO, byla vynucena z EU. (ANO jsem nikdy nevolil.)
Odpovědět

Jaroslav Štemberk

10.10.2020 20:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Jak podle vás DOL může zlepšit ekonomiku? Vždyť by jen sežral prostředky, které je daleko efektivnější použít na dostavbu dálniční sítě, na vysokorychlostní železnici a modernizaci stávající železniční a silniční sítě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2020 15:45 Reaguje na Jan Šimůnek
Podle vás znamená "rozvíjet a zvelebovat" čadit z uhláků a dýzlů, prosazovat předražené a zastaralé technologie a tunelovat zem na dřeň megalomanskými projekty evidentně k ničemu.
Prostě to máte všechno přesně naopak.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

5.10.2020 16:12 Reaguje na Jan Šimůnek
I vy jeden politruku:-)
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

5.10.2020 16:39
Chápu, že tady spustím lavinu nesouhlasů, ale podle mne to dává smysl.

Jsem vodák z Ostravy, úsek Ostrava-Kozle splouvám často a tak tu řeku znám jako své boty. Vlastně stačí vybudovat jenom plavební kanál kolem hraničních meandrů (je to jen párset metrů) a vybudovat plavební komory na jezech ve Lhotce a v Přívoze. Vše ostatní je připraveno, vlastní koryto už bylo po poslední regulaci v úseku Ostrava - Bohumín upraveno na parametry toho kanálu (v Bohumíně je dokonce i přístav). Tím by se řeka zesplavnila až do Svinova.

Poláci už u Ratiboře vybudovali nádrž. Tu zatím provozují jako suchý poldr, ale jakmile jim skončí udržitelnost projektu (5 let), začnou to provozovat jako přehradu. Tím bude řeka zesplavněna od CZ hranice až do baltu.

Poláci museli kvůli tomu poldru zlikvidovat dvě vesnice (a zároveň tím zničili jedinou peřej v úseku Bohumín - Baltské moře), my jsme kvůli tomu zničili celý spodní úsek Odry. Přijde mi škoda to nedotáhnout do konce, když už je ta řeka "zničená".

Zkrátka nenávratná škoda už na Odře v tomto úseku napáchána byla a nikdo to nevezme zpět. Tohle je možnost, jak ze všeho toho zlého můžeme vytěžit i nějaký užitek. Jinak nám totiž zůstane jen zničená, nesplavná řeka.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2020 17:17 Reaguje na Franta Frantíků
Dobře, tohle má logiku. Ale proč se do toho tahá DOL?
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

5.10.2020 17:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Celé to bylo navrženo a postaveno jako součást díla DOL.

Navíc je to pro politiky jednoduše získané PR. Jak jsem psal, ten kanál už je v podstatě na daném úseku vybudovaný, chybí jen ty komory a průplav. Budou se pak plácat po zádech, že s DOL jako první po sto letech pohnuli :-D

Možná se někdy za dalších sto let dočkáme prodloužení až do Mošnova. Tam by to asi také dávalo smysl, vznikl by unikátní terminál (letiště+železnice+dálnice+voda) pro překládku čehokoliv kamkoliv. Není to zas tak daleko od Svinova.

Zbylé úseky asi nikdo jako realitu nevidí, ale když už se ten název DOL pěkně vžil...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.10.2020 18:22 Reaguje na Franta Frantíků
Jsem místní a velký obdivovatel meandrů. Plně s vámi
souhlasím pouze s tím doplněním, že Odra je z Ostravy do Bohumína a Od Kopytova do Polska zregulována už z období 1. republiky(v době hospodářské krize pracoval děda na úpravách
břehů).Nově byla prohloubena a vyčištěna po povodních v roce 1997 kvůli zvýšení průtočné kapacity řeky. Správně jste uvedl, že meandry
budou zachovány a projekt počítá s jejich
obchvatem a se zachováním jeho vodního režimu.
V jiném článku pana z DUHY je dezinformace o zničení dané přírodní památky a to buď díky neznalostí projektu a nebo zcela záměrně. Doufám, že to uvedou na pravou míru. Děkuji za realistický pohled na
danou stavbu, který bohužel neinformovaným chybí
a bez náležitých informací ho jsou schopni pouze
kritizovat. Jinak velký dopravní terminál byl
plánován v Bohumíně- Vrbici, kde se měl setkat kanál s dálnicí a železnicemi normálního a širokého
rozchodu protaženou z Katowic. Bohužel k tomu nikdy
nedošlo z mnoha hlavně politických příčin.
Odpovědět
JD

Jan Drbušek

5.10.2020 18:48 Reaguje na Břetislav Machaček
"Správně jste uvedl, že meandry
budou zachovány a projekt počítá s jejich
obchvatem a se zachováním jeho vodního režimu."

Jak?? Podle mapy (3. etapa DOL) na stránkách webu projektu jde kanál přímo přes příhraniční meandry. Pokud bude Odra dotovat kanál, tak nezbude voda na meandry, nivu, ani Poodří, přes jehož půlku také má jít. Naštěstí pochybuju, že někdo dovolí zničení vodního režimu CHKO a lokality Natura 2000.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.10.2020 19:30 Reaguje na Jan Drbušek
Já o koze,vy o voze. Schválen je úsek z Polska Kožle do Ostravy a jedná se o Hraniční meandry
Odry u Bohumína. Nevím jakou mapu jste kde viděl, ale my místní ji dobře známe. Taky
nevím jak kanál níže po proudu řeky ovlivní CHKO Poodří, které je až nad Ostravou. Ano,
je mi jasné, že to zase budou ekoteroristé
blokovat, protože je skutečná ekologie vůbec
ani nezajímá a budou se ohánět i tím, co
tu není a ani nikdy nebylo.
Odpovědět
JD

Jan Drbušek

5.10.2020 20:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Je mi fuk co "vy místní" znáte, kdoví co vám ukázali, aby vás takto uklidnili; trasa projektu má vést jak přes hraniční meandry Odry, tak přes Poodří, které se mimochodem nachází pod Ostravou, jelikož je jih na severní polokouli dole, ne nahoře.

Zde je oficiální mapa 3. etapy, která ukazuje průběh kanálu přes hraniční meandry.

https://u.cubeupload.com/dr_busek/etapa3.jpg

By mne zajímalo, co si tak odborník jako vy představuje pod pojmem ekologie..

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.10.2020 09:03 Reaguje na Jan Drbušek
V Čechách je Mělník na Vltavě taky pod Prahou a ne nad ní. Řeku můžete číst po proudu a nebo proti proudu, o mapě jsem nikde nemluvil,byla řeč o řece. Kdo pochopit chtěl, tak
pochopil, kdo nepochopil a nebo tomu
nerozumí, tak se připtá a nekritizuje. Je vidět jak lidem schází logické myšlení a taky umění
pozorně číst. Důležité je si kopnout
a hned je dušičce lépe.
Odpovědět
JD

Jan Drbušek

7.10.2020 19:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Co tu melete najednou o Vltavě a Mělníku??

Řeč o mapě byla: "Nevím jakou mapu jste kde viděl, ale my místní ji dobře známe."

A je zatím jen jediná oficiální mapa, na kterou jsem vám poslal odkaz a která vaše tvrzení nepodporuje. Ale hlavně, že to tak není a že to víte líp, jen to nemáte čím podložit.
Odpovědět

Petr Šimeček

26.1.2021 13:26 Reaguje na Jan Drbušek
Pane kolego, v roce 2020 operujete s mapou, v níž nejen že ještě ani není zakreslená dálnice kolem Ostravy, ale navíc jsou v mapě provedeny úpravy ve prospěch návrhu průplavu D-O-L? Vy jste si opravdu nevšimnul, jak ta mapa vědomě lže?
Odpovědět
FF

Franta Frantíků

5.10.2020 19:57 Reaguje na Jan Drbušek
Tohle je přesně ta "ukázková" reakce neinformované většiny, jak o tom psal p. Macháček.

Podívejte se prosím do mapy ČR, najděte si tam Ostravu, Poodří a Bohumín. Bavíme se totiž o úseku řeky, který je až pod CHKO Poodří. Žádná niva v tom úseku nikde není, jen ty meandry, kolem kterých se právě bude budovat průplav.

Jediný poškozený biotop bude kukuřičné pole, skrze které má vést ten průplav.
Odpovědět
JD

Jan Drbušek

5.10.2020 20:26 Reaguje na Franta Frantíků
Pod Poodřím, tedy ještě jižněji? Vzácné hraniční meandry Odry jsou nad Poodřím, na hranici s Polskem.
Odpovědět

Jan Šimůnek

6.10.2020 07:33 Reaguje na Jan Drbušek
Odra teče na sever, pokud to ekologové ještě nevědí.
Odpovědět
JD

Jan Drbušek

7.10.2020 19:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Samozřejmě. Kde někdo tvrdil, že teče na jih??
Odpovědět
FJ

Franta Jetel

6.10.2020 19:07 Reaguje na Franta Frantíků
Až to dodělají, tak to tam bude vypadat nějak takto:
https://www.youtube.com/watch?v=vwjQSQgzqSk&ab_channel=NGUYENCHELINHCHANNEL
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.10.2020 17:23 Reaguje na Franta Jetel
Hezké je že ty lodě byly většinou prázdné (kromě jedné s pískem) ale toho naftového čoudu bylo něurékom.
Odpovědět
JC

Joseph Chlor

12.10.2020 16:34 Reaguje na Franta Frantíků
Kde budete brát vodu při vleklém suchu (měl byste počítat se zhoršováním stavu a tedy i nutností vodu akumulovat ještě více jak dnes a dodávat ji pak na pole apod.) ... a kama budete přepouštět povodňové stavy vody ?
Odpovědět
rl

rýpal lesní

6.10.2020 00:21
Takže to vezmu pěkně popořádku :
1. Pro Petra Eliáše : Tuto studii DOL zadalo MD v době vlády Nečasovy vlády, v r. 2011, kdy se vystřídali ministři Stanjura ( ODS ), Bárta ( VV ), Šmerda ( ODS ), Dobeš ( VV a ODS ), tedy tuhle akci tlačí ODS. Sekundují lidovci všech typů. Stavební lobby má ODS. Mírně nyní ( nutně ) participující ČSSD a ANO jen díky tomu, že tento megalomanský projekt "zdědili". Záležitost je založena nějakým Vondrou, na základě přistoupení k EU v době prezidentství nějakého Havla. Povídat něco o "jezevci" je dosti hloupé, Zeman tuto záležitost zmínil toliko v souvislosti s Baťou a uvedeného se chopili pánové ze stavební lobby, ŘVC i MD již za Klausovy vlády a později. On je to, a s tím souhlasím, megatunel.

2. pro Frantu Frantíků : říkáte-li vodácký kanál vodní cestě kategorie tř. Vb ( cca 40m v šířce a cca 4-5 m hloubky), asi jste zvyklý pádlovat po Mississipi River či Amazonce.

3. Machaček : Zapomeňte na meandry. Plavební cesta má svoje parametry, a přímé úseky jsou dány. Meandr nesmí být. Tedy, pokud se vám líbí, nebude. Zato vám mohou nabídnout zajímavý pohled na loď cca 8-10 m výšky nad hladinou s naloženými kontejnery. Jo, a maličkost : na vodní cestě jen s tzv. vůdčím listem plavidla. Von se ten člun nedá ukličkovat.

4. Je to ekonomický, společensko-ekonomický, ekologický i státněinvestiční nonsens. A pánové co to chtějí to vědí. Ale čekají, že když to podojí, tak budou v balíku a pak se jim vyplatí i zmizet.

Politicky to tlačí ODS. A každý chvilku tahá pilku. A oststní si na tom dělají PR ( pro neznalé - reklamu ).

<rl>
Odpovědět
rl

rýpal lesní

6.10.2020 00:44
Tak, vážení. Dovolím si ( 6.10.2020 ) takový tip : V časech po nynějších volbách, pokud dojde ke změně koalice na kraji, nebude muset krajský soud rozhodovat spor o platnosti vydaného báňského povolení o těžbě štěrku u Moravského Písku, protože jej lidovci ( čti nová koalice KDU-ČSL a dalších historických kořenových lidovců, např. TOP, ODS, STAN, ... ) po uskutečněné tiché dohodě vezme zpět, a tedy rozhodnutí nabyde tou chvílí platnosti. A to nenápadně, klidně, a těm, kteří těmto šíbrům věřili, zbydou oči pro pláč. Rád bych se mýlil.
Ono to s tímto tématem trochu souvisí.
<rýpal lesní>
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.10.2020 08:55 Reaguje na rýpal lesní
Vy asi neumíte pane číst! Hraniční meandry Odry má kanál míjet
obchvatem, jak tu opakovaně píšu a vy melete stále tu dezinformaci.
Takže žádná loď nebude někde kličkovat. Přijeďte se osobně sem
podívat. Z radostí vás provedu a možná poopravíte svůj názor.
Podobně neinformovaných vás je více a necháte se manipulovat
podvodníky, kteří tyto dezinformace neustále šíří jakož i včera
na ČT. Tam byla podána nakousnutá informace bez bližšího
vysvětlení, ale u ČT jsem si už na zvyknul, že informuje "vyváženě
a nezávisle". A pan Franta Frantíku nikde nepíše o vodáckém kanále
pane pohádkáři. On píše o vodním kanále pro lodní dopravu. Zdar
vašim polopravdám a vyloženým lžím. Doporučuji zpověď a celodenní
modlení za odpuštění.
Odpovědět
JD

Jan Drbušek

7.10.2020 19:43 Reaguje na Břetislav Machaček
To tvrdíte neustále, ale že podle plánu projektu má vést kanál přímo přes PP Hraniční meandry Odry, to je vám fuk, hlavně že "místní ví, že to tak není". Kde je nějaký důkaz??
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.10.2020 21:44 Reaguje na Jan Drbušek
Odkaz na mapu naleznete v mém příspěvku určeném
speciálně pro vás pod článkem o kritice kanálu
pedagogy OU. Ta mapka z vašeho odkazu je starší
variantou obchvatu Meandrů, kde je kanál míjí
taky. Mylně informujete lidi pouze vy a to v příspěvku ze dne 5.10. v 18.43 hod. tvrzením,
že jde kanál "přímo přes meandry" což nevyplývá
ani z mapky z vašeho odkazu. Je mi smutno z vaše
chování a doufám, že víte, jak se má slušný
člověk zachovat, když pochybí a někoho nařkne
ze lži.
Odpovědět
rl

rýpal lesní

8.10.2020 17:07 Reaguje na Břetislav Machaček
Lžete vy. Ve studii DOL, kterou mám k dispozici, a již 2 roky, a pečlivě jsem ji prostudoval, narozdíl od vás, a také na rozdíl od vás tomu projektu rozumím, protože je to moje profese, je vedení trasy s nerespektováním této lokality. Tečka.

S lidoveckým ( patrně ) trollem je těžké komunikovat, když se neumí chovat slušně. Napadl jste mne dokonce s poukazem na církevní chování. Já jsem sice ateista, a s církevní otázkou jsem vyrovnán od mých pěti let, kdy jsem na lži o neposkvrněném početí, Ježíškovi i dalších kecech sám svojí úvahou přišel ( i když mi to nebrání pochopit lidi, kteří věří a nejsou mi, pokud nenutí svůj názor, nepřáteli a umím s nimi i komunikovat a část jich je i dobrých přátel ), ale vy jste prokázal, že od těchto slušných osob se odlišujte právě tím, že jediný tzv. demokratický názor je ten váš, to, co se vám líbí a ne to, co je pravdou. Ano, Jan Hus měl pravdu. Církev a zatemněné mozky jsou nereformovatelné.

Meandry, vy oba pisálci, jsou i níže na toku Moravy, a vede se to přímo přes ně. Utřinosové.

Možná jste právě "vyhráli" volby, nebo jste "v očekávání vlády", ale svými vyjádřeními dáváte jasně najevo, že kopete za onu lobby, kterou jsem jmenoval.

Že je studie cinknutá je vidno i z ohlasu akademických kruhů, které nejsou propojeny s realizací. A já to potvrzuji, strávil jsem na jejím bedlivém se seznámení s ní i materiály hodně dní, které by si podobní jako vy, nechali dobře platit. Takže si svůj odmítavý názor ponechám, a udělám vše, abych jej šířil dále. Proti takovým jako vy, jsme demonstrovali ještě za totality jako mladí. A zastrašit nás nešlo.

Ze svých chyb se poučili akorát ti komunisti, ostatní v zájmu hrabivosti zaplnili jejich místa. Ale i ti komunisti poté, co viděli, že je něco hovadina, uměli vzít zpátečku. Ale takové jako ty, co tohle prosazují, vedou právě takové zájmy, jak jsem napsal. A mám to za prokázané.

Na ostatní hlouposti ( Machaček ) je škoda reagovat, když takovému nedocvakne, že se jednalo ( u FF ) o příměr a nadsázku. Prostě kategorie Vb vodní cesty a zjistěte si co a jak. Jsou na to normy.

A meandry na hranicích s Polskem znám také, nemusíte mne poučovat.

A máte-li za to, že ČT má ve svých informacích nedostatky, žalujte to za tiskovou opravu. Ale pochybuji, že na to odborně máte.

A jistý pan Stránský (ODS) je obyčejný podvodný prodavač teplé vody. Tečka.

<rýpal lesní>
Odpovědět
rl

rýpal lesní

8.10.2020 17:15 Reaguje na rýpal lesní
A zde je link na dle mého názoru poctivé shrnutí zásadních disproporcí uvedeného záměru, a to právě na vámi kritizované ČT. Já ji považuji za velmi korektní.

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/219562248420006-sen-o-kanalu-dunaj-odra-labe

<rl>
Odpovědět
rl

rýpal lesní

8.10.2020 18:16 Reaguje na rýpal lesní
A ještě k "meandrům" u Studénky, kterým se trasa "vyhýbá". Způsob řešení technicky nejspíš neobstojí. Já tam předpokládám zvýšení na aquadukt, který vyplyne z řešení a vykřižování hladin, a zřejmě i prodraží tento úsek. Nejinak by to mělo dopadnout v celém Kvarteru řeky Moravy, kteroužto podobnou oblast na Mohanu i Rýnu Němci řešili právě aquaduktem, patřičně drahým. Takže tolik k připomínce dalšího nonsensu. Aquadukt šíře 40 m ve dně, no pánové, to je gól. Prostě - nedořešenost, kam se podívám. Bez mezistátních záruk k objemům přeprav, vody, tras, fikce. Kdyby mi takto někdo odevzdal studii a chtěl za ni peníze a byla takto "projednána", poženu jej svinským krokem.
Ale Sosna nastojato snese všechno. I ty poudačky od ODS. Od toho tam přece je.
<rl>
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.10.2020 19:29 Reaguje na rýpal lesní
Tu dva roky starou studii o kanálu v úseku
Kožle-Ostrava si strčte za klobouk. Aktuálně
se jedná o dvou variantách obchvatu a vše
vám bude vysvětleno ve videu na stránkách:
Město Bohumín,zpravodajství ,videarchív,
ze dne 3.10. Poslechněte si pozorně celou
reportáž, prohlédněte si představené
varianty obchvatu a pokud chcete jako
"odborník" něco komentovat, tak prosím
slušně. Pro vás nejsem žáden utřinos,
jak mne titulujete dnes v 17.07.hod.
Vaše vzdělání vám neberu, ale vzdělaný
člověk neuráží ani oponenty. Jinak do
mé víry vám nic není. Věřím pouze
ve slušnost a selský rozum. Ten ale mnoha
"učencům" pro jejich jednostrannost a zahleděnost schází. Tímto už s vámi končím
tuto diskusi, protože já diskutuji pouze
s lidmi, kteří nikoho neurážejí, byť se
s nimi nemusejí shodnout. Vůbec se už ale
nedivím většině obyvatel republiky, že mají
na podobné aktivisty negativní pohled, když
takto s lidmi komunikujete. Konáte tím
ochraně přírody medvědí službu a navíc se
pouze schováváte za přezdívku, což nesvědčí
o odvaze mluvit opravdu sám za sebe.
Odpovědět
rl

rýpal lesní

9.10.2020 01:06 Reaguje na Břetislav Machaček
Pane, já nikoho jako první neurážel.
Začal jste vy. ( 8,55 )
A přezdívku mám i kvůli tomu, aby takoví, jako uplacení šíbři se nemohli jen tak lehce mstít. Mám své zkušenosti.

A s MÚ Bohumín si běžte někam vy, o tom vím. Ale zkuste si zjistit, kdo lobuje a je to pak jasné, ODS, a šíbři ze stavebních firem a HDP - Poyry a kol., spolu s některými dalšími stranami.

Negativní pohled od obyvatel na ochranu přírody jsem opravdu nepostřehnul, spíše podpora sílí.
Urážet jste začal vy, a z hlediska znalostí jste utřinos. To je podobné jako kandrdas.

Oficiální dokument záměru je studie, ne nějaké video. Ti pánové, kteří dělají vizualizace pro pány zastupitele jsou právě ti nosiči teplé vody. Tečka.

A znova říkám, a je to prokazatelné, vy jste první lhal, a vy jste mne první urazil. Křesťane.

A pokud mi není nic do vaší víry ( a mě je skutečně jedno v co a koho si věříte ), nedoporučujte mi se zpovídat a modlit, protože vnutit si od vás nic nehodlám.

Jsem nezávislý v úsudku a svědomí mám čisté.
<rl>
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

8.10.2020 15:58
Další tunel současné vlády. I kdyby se nezrealizoval, tak jenom v přípravných procech se utopí miliardy.
Odpovědět
rl

rýpal lesní

9.10.2020 01:10 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Máte správné podezření, je to tak. I o to některým jde. <rl>
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2020 21:31 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jen na ty trapné jezy na Labi se vypálilo asi 960 miliónů a ještě se ani nekoplo.
A takový DOL je kořistka 10x větší.
Odpovědět
JC

Joseph Chlor

12.10.2020 16:26
Troufám si říci, že to časem odezní.
Věřme , že se při tom nepromrhá moc peněz.

Když už, tak nás možná okolnosti donutí vybudovat nějaký vodovod (rozuměj ve smyslu " ropovod"), kterým by v časech sucha proudila odsolená voda směrem k nám z Polska, a v časech záplav voda zachycená " naše" do Baltu).
Možná by uvnitř mohly plout i malé lodě, pokud by byly včas a kam evakuovatelné nebo se nějak dala zregulovat hladina a prudkost toku -v případě kalamitních průtoků, při povodních. Takže něco na způsob toho, co mají mezi Francií a Británií, jen obráceně (tedy voda vevnitř a sucho venku).
Možná takovýto projekt by nebyl až tak fantasmagorický, cosi podobné plánoval kdysi Kaddafi, odsolovací technologie poháněné jádrem (dnes by šlo využít PVE) , obrovské páteřní potrubí - co do průměru a tak i kapacity....a větvení bočními produktovody. Chtěl tak ozelenit Afriku.
Těžko soudit (jak na přehřívání, jak na odpar, dnes samozřejmě hrozil by i terorismus - tedy takovéto zařízení bylo by křehké co do bezpečnosti užívání...)- ale hlavu a patu to má rozhodně větší, dnes, v dobách extremních výkyvů počasí (jendou zátopy, jindy velké sucho)...než ten super nákladný a velmi rizikový nesmysl.
Odpovědět
BP

Bohdan Podlena

18.10.2020 18:25
Také dávám souhlas.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist