https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/za-terminaly-na-lng-zaplati-nemecko-vyrazne-vice-nez-predpokladalo
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Za terminály na LNG zaplatí Německo výrazně více, než předpokládalo

23.11.2022 00:56 | BERLÍN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Plovoucí terminály na zkapalněný zemní plyn (LNG) přijdou Německo nejméně o 3,5 miliardy eur (85 miliard Kč) dráž, než se původně předpokládalo. V letošním rozpočtu se počítalo s částkou 2,94 miliardy eur (zhruba 72 miliardy Kč), nyní je ale potřeba suma 6,56 miliardy eur (160 miliardy Kč). Spolkový ministr hospodářství Robert Habeck k vyšším nákladům řekl, že projekt se rozšířil a že jeho součástí se stala také infrastruktura. Plovoucí terminály, kterých si německá vláda pronajala pět, považuje Berlín za základ nezávislosti na plynu z Ruska.
 

Německé ministerstvo hospodářství k vyšším nákladům na terminály agentuře DPA sdělilo, že jejich zvýšení bylo nezbytné vzhledem k dynamickému vývoji situace. O vyšších výdajích dnes hovořil i Habeck, podle kterého je projekt nyní větší, než se původně předpokládalo.

Na růst nákladů v neděli upozornil portál magazínu Der Spiegel. Ten poukázal na vyjádření ministerstva hospodářství, že absolutní přednost měl pronájem plovoucích terminálů, o které je po ruské vojenské invazi na Ukrajinu mimořádný zájem. Následně byly předpokládané výdaje podle ministerstva zpřesněny mimo jiné o náklady na provoz a na potřebnou infrastrukturu.

Der Spiegel nicméně upozornil, že z podkladů pro rozpočtový výbor Spolkového sněmu vyplývá, že dva terminály si bude muset Německo pronajmout na 15 let místo na původně zamýšlených deset roků. Magazín rovněž uvedl, že ministerstvo si nechalo rozpočtovým výborem schválit pronájem šesti plovoucích terminálů. Vláda prozatím oznámila pronájem pěti takových zařízení, šesté by mohlo být v Hamburku, ale zda se tak skutečně stane, není stále jasné.

Německo chce ještě v letošním roce, případně na přelomu roku, zprovoznit dva terminály v dolnosaském Wilhelmshavenu a šlesvicko-holštýnském Brunsbüttelu. Další budou postupně otevřeny v dolnosaském Stade, v Lubminu v Meklenbursku-Předním Pomořansku a ještě jeden ve Wilhelmshavenu. Přístup k některému z těchto terminálů by ráda měla i Česká republika, která zatím získala pronájem kapacity v terminálu na LNG v nizozemském přístavu Eemshaven.


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (78)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.11.2022 05:43
Od zdi ke zdi . Nejspíše se Němci nemohli nabažit ruského plynu , zakázali jádro a odstavili uhelky.
Tenhle chaos vnesli i do energetické politiky EU a výsledek se dostavil. V Evropě je nedostatek energií a rodiny systémově svlékány do naha extrémně vysokými cenami energií. ( „Půjdu pro příspěvek.“ V Rožnově platí za teplo v bytě i přes deset tisíc/měsíc)

Hlavně, že fantazírují o tom, jak každá rodina bude mít e-auto, vodíkové hospodářství pomůže průmyslu z krize a z digitálního šmírování se stane běžná norma.
EU kráčí do kopru , postačí se podívat jak se jí podařilo během 15 let bezprecedentně zadlužit a porovnat to se světem ,zejména USA a Čína.
Dynamika nárůstu dluhu EU je v porovnání se zbytkem světa katastrofální.

Tenhle zombie tanec bude trvat do doby, než světové banky EU odmítnou financování a zbytek světa si za hubičku koupí v Unii co bude chtít.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 08:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
A časový odhad by nebyl? Já vím, nebyl.
Ale trochu reality: Nevím, čeho se Němci bažili, ale spotřeba plynu tam nijak nestoupla, nejvyšší byla v roce 2006. Pokud by jej nekupovali od kremelské zrůdy, žádná krize se vůbec nekoná. Jenom ta, kterou způsobily francouzké jaderky, což by byl asi jen zlomek.
Evropa je prostě vývojově nejdál, nedrápe se po růstu HDP a zisku za každou cenu, rozvinutá je dost a životní úroveň pro obyčejného člověka má asi taky nejvyšší na světě. Žije si asi trochu nad poměry, ale dluhy má každý.
Samozřejmě žádný zombie tanec se nekoná, to trpíte jen svými chimérami. Ten nastane až tehdy, kdy globální teplota vyžene do emigrace desítly, možná stovky miliónů lidí.
Ale my máme šanci si to pořídit prakticky okamžitě, pokud bychom chtěli přestoupit ze Západu na Východ, to by byl fakt tanec!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 08:51 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tady máte celkem reálný pohled na celou problamatiku:
https://oenergetice.cz/nazory/dekarbonizace-hybe-svetem-tim
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 12:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe ... článek z prosince 2021 ... to je fakt aktuální.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 13:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Ono se to v principu moc nemění, za chvíli máme po krizi i v Evropě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 14:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, všude bude ropy a plynu neurékom a za hubičku:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 15:20 Reaguje na Svatá Prostoto
Asi jo, jak dycky, jen trochu dražší. Ale OZE se budují zvýšenou rychlostí, což je samozřejmě dobře.
Máte nějaký lepší a radostnější nápad, jak si zajistit energetickou bezpečnost? Já vím, připlazit se před kremelskou zrůdu, ale určitě znáte něco ještě lepšího.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 15:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevím, jak by sem ta kremelská zrůda ten plyn poslala:-).

A vy si pletete pojmy s dojmy ... kdy jedna věc je řešení stávajícího stavu a druhá pak náklady takových řešení a jejich dopady na ekonomiky jednotlivých zemí i životy obyvatel.

A zásadní nápad je ten, že musí dojít k renesanci JE a zpomalení nastaveného tempa co se grýndýlu týče.
Což fakt není nic objevného či světoborného, jen ti pošuci v Bruselu hodlají naopak přikládat pod kotel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 17:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Jednoduše. Do Evropy vede Jamal, jedna rura NS2 a hlavně celé klubko bolševických plynovodů, přes které jde plyn snad do Maďarska. K nám tím chodily asi 3% spotřeby ještě před válkou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.11.2022 12:40 Reaguje na Pavel Hanzl
No jasně, von kvůli Hanzlovi někdo otevře NS2:-))).

A řeč byla o nás a jak to vypadá je zjevné tady ... https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Major_russian_gas_pipelines_to_europe.png ... a aby to stálo za řeč, tak by to v dnešní době šlo teda kua těžko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2022 08:15 Reaguje na Svatá Prostoto
Kromě NS1 je funkční vše. Ještě nedávno žádný NS nebyl a bylo v Evropě plynu dost.
Jenže dnes je to už kua celý v dupě, což je jedině dobře.
I kdyby se zrůda vnucovala zalevno, má smolíčka pacholíčka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 15:01 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Tři pilotní linky, které pokrývají celý výrobní cyklus inovativních křemíkových solárních panelů, vzniknou do roku 2025 v Europě díky projektu PILATUS."
SOLARIS pracuje na vývoji technologie mikrovlnném zařízení na přenos energie z vesmíru na zem.
"Brněnská společnost TRL Space Systems se chystá vypustit do vesmíru dosud největší družici, jaká byla na území samostatné České republiky vyrobena."
Atd. atd. atd. atd. atd. atd.
já mám prostě pocit, že Evropa se do žádné bídy nějak nechystá, vy jo?
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.11.2022 15:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Do roku 2025 tři pilotní linky :-D
Přenos energie z vesmíru :-D
Mám jen jeden dotaz: to parodujete sám sebe nebo to myslíte vážně?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 15:58 Reaguje na Emil Novák
Hanzl je holt takový J.M. Troska vz. 2022:-)))
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.11.2022 16:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Neurážejte J.M. Trosku, někde ještě jeho knihu mám.
To je jako byste kladl rovnítko mezi Alcron a nejzaplivanější putyku v Brně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 17:11 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pán se ráčil rozčílit a prská jak křečík džungarský, ať vám nepraskne žilka..
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 15:59 Reaguje na Emil Novák
Ještě mě zaujal skutečně špičkový nápad z vody, CO2 a sluneční energie vyrábět naftu a benzín - kerosin.
To je prakticky vylepšená fotosyntéza, kterou se snaží lidé okopírovat už odedávna. Že by se to fakt podařilo? Nejede to přes chlorofyl a nízkou teplotu, naopak při vyskolé, ale bylo by to fakt supr.
Vy prostě budete pořád zaprděnej a cokoliv nového je pro vás harapak a cypovina, že? Že vás to baví....
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.11.2022 17:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Že to baví vás, vy nezaprděnej. V Evropě bylo těch linek na solární panely daleko víc než jen tři už někdy před dvaceti lety, než se do toho byznysu pustila Čína, pak všechny linky v Evropě zkrachovaly.
Mikrovlnný přenos zkoumal už Tesla před více než 100 lety, a zrovna nedávno se podařil úžasný rekord, přenést na vzdálenost jednoho kilometru výkon 1,6 kW. Pravda s 98,4% ztrátami, ale takovými "hnidami" se nenechte pochopitelně rozhodit, přenos energie z vesmíru je v podstatě vyřešen, zbývá odstranit posledních pár drobných neduhů, vy cypovino.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 20:08 Reaguje na Emil Novák
Jenže ona je taky trochu jiná situace. Ještě před rokem měli Norové i Holanďani problém s ekonomikou těžby plynu, omezovali těžbu a zrazu plesk!!
Období čínské prosperity a výhodnosti přesouvat tam své výroby končí, dnes prosperující firmy s dobrým výrobkem nemusí nikam přes půl světa. Pokud by ty panely dávaly 26%, i vyšší cena se vyrentuje.
Nikola Tesla sice zkoumal, leč nevyzkoumal ale o tom to není. To je o tom, že pouze bohatá a prosperující společnost se může zabývat takovým výzkumem.
To se snažím pořád vysvětlit Vinklerovi, který vidí v Evropě už za chvíli hladomor, svrab a neštovice.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.11.2022 20:29 Reaguje na Pavel Hanzl
A vy si myslíte, že Čína ty panely s 26% účinností nemá už dávno? Má je už teď a ne až možná v roce 2025. A při evropských cenách elektřiny je to "vyrentování" jen další z řady vašich zbožných přání, stejně jako že končí výhodnost přesouvat z Evropy své výroby. To spíš ještě víc začíná.
Tesla samozřejmě vyzkoumal a demonstroval bezdrátový přenos energie už v roce 1891, a ne že by od té doby došlo k nějakému zásadnímu pokroku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 21:36 Reaguje na Emil Novák
Číná vyrábí většinu pro evropské a ameriské firmy. I ty panely, na našem trhu jsou převážně západní.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.11.2022 22:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět plácáte úplné nesmysly, Hanzle. Evropa má na celosvětové poptávce podíl 16,8 %, ale v Evropě se vyrábí jen 2,8 % panelů, jinde než v Evropě a Asii a v severní Americe další 2,4 %, takže "převážně západní" ty panely prostě nejsou, i kdybyste se postavil na hlavu. Jsou převážně z Číny, která je zodpovědná za tři čtvrtiny produkce, nehledě na to, že např. wafery, ze kterých se pak ty panely vyrábí, se v Číně dělají prakticky všechny. Viz zde:
https://www.iea.org/reports/solar-pv-global-supply-chains/executive-summary
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2022 14:15 Reaguje na Emil Novák
V Číně to vyrábí západní firmy, jako třeba Korejci Hundajky v Nošovicích nebo Skopčáci čerpadla Siemens u nás.
Odpovědět
EN

Emil Novák

24.11.2022 15:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale houby západní firmy, Hanzle, žádné západní firmy tam panely nevyrábějí, největší výrobci jako Jinko solar, Trina solar atd. jsou čínské firmy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2022 09:25 Reaguje na Emil Novák
Mezi špičku ve výrobě fve panelů patří Canadian solar - Kanada, First solar - USA. všechno jsou to akciovky, včetně těch čínských a všechny vyrábí aspoň část produkce v Číně. Takže jak dycky....
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.11.2022 19:25 Reaguje na Pavel Hanzl
"Takže jak dycky" se snažíte ze svých původních prokzatalně a prokázaně nepravdivých tvrzení "I ty panely, na našem trhu jsou převážně západní" nebo "V Číně to vyrábí západní firmy, jako třeba Korejci Hundajky v Nošovicích nebo Skopčáci čerpadla Siemens u nás" tvrzeními úplně jinými, aniž byste pro cokoliv z toho co píšete měl jakýkoliv důkaz.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2022 22:36 Reaguje na Emil Novák
Naposled: firmy jako Canadian, First, atd. atd. atd. atd. naše Malina group atd. vyrábí a prodávají fv panely a velmi často je dělají v Číně. Ani tohle ne? fakt nejste Studnička?
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.11.2022 23:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, tak tedy "naposledy" když říkáte. Nikdo netvrdil že se panely vyrábějí jen v Číně, ale že největší výrobci panelů pocházejí z Číny - jak jsem dokázal odkazem výše: Evropa má na celosvětové poptávce podíl 16,8 %, ale v Evropě se vyrábí jen 2,8 % panelů, jinde než v Evropě a Asii 1,9 % a v severní Americe další 2,4 %, takže "převážně západní" ty panely prostě nejsou, i kdybyste se postavil na hlavu. Jsou převážně z Číny, která je zodpovědná za tři čtvrtiny produkce, nehledě na to, že např. wafery, ze kterých se pak ty panely vyrábí, se v Číně dělají prakticky všechny.
Vaše tvrzení "I ty panely, na našem trhu jsou převážně západní" je tedy prostě lež, a i kdybyste to stokrát zopakoval, pravda se z toho nestane, zdroj IEA to jednoznačně dokazuje.
Váš pokus vymyslet nový nesmysl, kterým odvedete pozornost od toho prvního, je úplně marný.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.11.2022 12:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Co vy jste za pitomce je opravdu fascinující. Víte lautr hovno ale hádáte se jak o život.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2022 22:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Zato vy víte všechno a plácáte jak mladá vrana.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

19.12.2022 08:01 Reaguje na Emil Novák
Nikola Tesla uměl směrovat mikrovlny nějakou směrovou anténou? Co já jsem četl o jeho pokusech, a viděl jeho aparatury, tak se vždycky jednalo o všesměrové šíření elektrickýczh vln. V podstatě totéž jako výkonné vysílače dlouhovlnného rozsahu, kde se při výkonu vysílače několik stovek kW do vzdáleniosti jednotek kilometrů od vysílače dalo při slušné anténě a uzemnění a vyladěném rezonančním obvodu nachytat z toho vysílání dost energie na hlasitý poslech příslušné dlouhovlnné rozhlasové stanice.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.11.2022 12:45 Reaguje na Pavel Hanzl
"Ještě před rokem měli Norové i Holanďani problém s ekonomikou těžby plynu, omezovali těžbu a zrazu plesk!!"

Boha jeho, už zase ty vaše žvásty, v Holandsku není problém ekonomika, ale geologické podmínky těžby ... https://oenergetice.cz/plyn/tezba-plynu-obrim-nizozemskem-poli-groningen-by-mohla-byt-zcela-ukoncena-jiz-roce-2023

Kua drát, proč si nejdřív něco o tom nenajdete, než tu začnete psát ty svoje zhovadilosti???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.11.2022 22:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Za 6 až 4.8 eur Holanďani nebyli schopni prodávat plyn. To, že na to nemáte zrovna před auglema článek, ještě nic neznamená.
Odpovědět
va

vaber

23.11.2022 09:16
o terminály je veliký zájem,
my terminály nemáme a tak za plyn zaplatíme o to víc,
čí jsou terminály ,kdo asi vydělává ,kdo měl terminály připraveny již dávno a dlouho zbytečně, kdo věděl co se stane a proč to věděl,
samozřejmě kromě Hanzla ,ten ví vše
svět je velké divadlo
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.11.2022 10:21 Reaguje na vaber
Německo navzdory protestujícímu zbytku Evropy jde dál po cestě k rozbití společného trhu, když pokračuje v přípravě bezprecedentní státní podpory svému průmyslu. Aktuálně jsou před schválením německou vládou, a tím fakticky před spuštěním, stropy na ceny elektřiny a plynu pro velké odběratele na úrovních polovičních, než jsou české stropy pro domácnosti.Navržené německé stropy počítají s tím, že tamní podnik za elektřinu, jejíž cena se na trhu aktuálně pohybuje kolem 350 eur za megawatthodinu, zaplatí 130 eur.

Rozdíl představuje dotaci státu svému průmyslu, který se ocitá v neuvěřitelné konkurenční výhodě.

Nějak se nám společné evropské hodnoty kácí, viďte pane Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 10:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nemáte na to nějaký link?
Já četl jen tohle a tam o stropech žádná řeč není:

"Nedávno Berlín oznámil další balík opatření o objemu 65 miliard eur (1,6 bilionu korun), který má ulevit obyvatelům a podnikům od prudce rostoucí inflace, a s tím souvisejících vysokých cen energií.

Opatření zahrnuje návrh na rozšíření slev na veřejnou dopravu a daňové úlevy ve výši 1,7 miliardy eur (41,7 miliardy korun) pro 9000 energeticky náročných podniků."
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-prehledne-jak-vlady-v-evropskych-zemich-resi-drahe-energie-a-vysokou-inflaci-40408809
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.11.2022 10:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale jistě : https://www.tydenikhrot.cz/clanek/nemecko-blokuje-snizeni-cen-energii-bojovnici-za-evropske-hodnoty-mlci?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=mvzPvTIJSvg-202211230914&dop_id=18586801
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 13:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Každý píše něco jiného, ale ti němčouři se mi skutečně přestávají líbit. Jádro vyřešili jen nějak polovičatě do jara, ale to nám může být fuk, to je jejich kaše.
Ale ty dotace do půmyslu se už týká celé Unie a za to by měli asi dostat po šplapkách.
Otázkou je, jestli to zase není trochu jinak, naši solidní novináři nelžou, ale mají zvyk napsat z pravdy vždy jen půlku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Čtěte si ...

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nemecko-zastropuje-ceny-plynu-o-dva-mesice-driv-40415160

... když už neumíte hledat.

A schválně si ty říšské ceny porovnejte s těmi, co vám přišly poštou, resp. s naším stropem ... který platíme od ledna všici.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 13:52 Reaguje na Svatá Prostoto
A všichni dezoláti (včetně vás) ječí, jak mají všechny státy Evropy zastropované ceny (včetně Němců) a jenom my ne!! A zrazu plesk!!! Nemá to praktcky NIKDO, kromě Španělska, Portugalska a hlupeho orbána.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 14:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale hovno, Hanzl, to jste zase spadnul do nočníku, o tom, že všechny státy EU mají zastropované ceny tu nikdo nepsal. Psalo o opatřeních jednotlivých vlád ke zmírnění dopadů energetické krize. Ale beru, že to je na vás moc složitý slovní obrat:-))).

Kdo ano a odkdy jsem vám uváděl v odkazu ve vedlejší diskuzi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 15:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak to mám od Vrábela nebo Okamůry? Čort znajet, ale maslí si to prakticky celé Česko, patří to mezi klasická hesla demagogů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
O čem si co myslí celé Česko víte akorát tak hovno:-). Což je ok, tak jsme na tom všichni ... ale my si to přiznáme:-))).

A jedinej Vrábel kterýho znám byl štrekař ... v 87 byl 6. v Římě na světě. Dokonce jsem ho párkrát potkal ve Stromovce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 20:17 Reaguje na Svatá Prostoto
Co si myslí s velkou pravděpodobností Česko není až tak složité zjistit. Existují průzkumy, existují výsledky voleb, existují lidové projevy (demonstrace), existuje spotřebitelské chování, existují takové i jiné diskuse atd. atd.
A pokud pochopíte principy, na kterých stojí tak oblíbené demagogie - za komára to mělo i svůj terminus technicus - "aktivní opatření", tak není těžké pochopit současnou situaci.
Daleko těžší je ale odhadnout budoucí vývoj, antož neznáte "hladinu významnosti" těchto názorů a skutečné jednání dezolátů, kteří jsou zmatení, zbabělí a klidně budou volit někoho solidního.
Je ale zoufalé, když existence samostatného státu visí na takové niti.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.11.2022 12:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Spousta keců o ničem. Bo realita je taková, že velká část společnosti si myslí, že jim vláda málo pomáhá. A myslí si to celkem právem.

Že by si většina lidí myslela, že všude vokolo mají nějaké stropy na energie, tak to ani prd, tím se vůbec nezabývají a strop znají primárně ten nad hlavou:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2022 17:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Jistě. Hlupy čecháček leží na krovkách a bečí, že mu vláda málo pomáhá, prostě normálka. Já bych je posal na pár tejdnů na Ukrajinu.........
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 10:31 Reaguje na vaber
Samozřejmě, to není nic složitého.
Terminály měli na Jihu, protože tam roury z Ruska nedosáhnou, brali něco z Alžíru a jinak LNG. Potom státy, které věděly, co je mužik za podrazníka (baltici, Poláci, Fini) se zichrovali, i když kupovali taky zalevno.
Jediní Němci získali názor, že mužik myslí normální hlavou, jak zbohatne a začne se mu dařit dobře, přestane být agresivní. Asi jako Němec.
Sice je dot lidí varovalo, naposled Amíci s NS2, ale dost marně.
Ale už je to v pořádku, ryhle vystřízlivěli a ví už přesně, která bije a maximálně podporují Ukrajinu. Sice za to zaplatí bambilión, ale za blbost se prostě platí. To my jsme ještě blbší a zaplatíme ještě daleko víc, ale považuji to za spravedlivé.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 12:13 Reaguje na Pavel Hanzl
V čem jsme blbší?

Jak nám Němci zařízli Nabucco, o tom jsem vám včera odkazy poslal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 14:00 Reaguje na Svatá Prostoto
V tom, že jsme měli plyn ze 100% z Ruska, kdežto Němci jen ze 40%. Že estébácká vláda ukončila smlouvu s Norskem a zastavila STORK2, že zastavila zkapacitnění TALu. Fakt to nestačí?
Stačí si zvoli toho gaunra presidentem a nedopltíme se.
Blbý národ se nikdy nemůže mít dobře.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 14:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže opět lhář Hanzl v akci ...

"V roce 2016 proto polská strana přehodnotila strategii a změnila priority svých projektů v plynárenství. Prioritně se rozhodla realizovat projekt Baltic Pipe, který do země – zřejmě již od letošního října – přivede 10 miliard m3 norského zemního plynu ročně. Poláci zkrátka projekt STORK II pozastavili kvůli jako nepotřebný. „STORK II tím ztratil status evropského projektu společného zájmu a možnost získat finanční prostředky od Evropské unie,“ dodává mluvčí plynárenské společnosti NET4GAS Vojtěch Meravý."

https://ekonomickydenik.cz/proc-nemame-plynovod-do-polska-viniku-je-cela-rada-nejen-kritizovany-babis/

A jak to bylo jsem vám sem už před nějakou dobou psal, včetně odkazů ... takže vy už taky jděte někam.

A o tom Nabbuccu jste raději zticha, co?





Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 15:08 Reaguje na Svatá Prostoto
Taky jsem vám psal, že STORK2 měli pšonci na salámu, protože to byl plyn pro nás a ne pro ně a my se starali, aby se to postavilo, dokud tam nepřišel estébák. EU to dávno schválila a bylo i stavební povolení a dotace!! Pořád melete to samý x krát vyvrácený.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 16:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl ... "EU to dávno schválila a bylo i stavební povolení a dotace!!"

Meravý ... "„STORK II tím ztratil status evropského projektu společného zájmu a možnost získat finanční prostředky od Evropské unie,“

Dyť vy už ani neumíte číst, dutá hlavo!!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 17:01 Reaguje na Svatá Prostoto
SAMOZŘEJMĚ!!! Vy musíte být dub, to není možný! Když naši soudruzi na to hodili bobek, tak to ztratilo status a Pšonci to pustili z hlavy, za nás se pružit nebudou!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 20:26 Reaguje na Svatá Prostoto
Proč to teda nepostavili dřív, kdy to ten status mělo? A když měli i stavební povolení?
Můj názor (nepodležený je), že Zeman, jako ruský konfident měl za úkol uvázat Česko totálně na ruské energie. Aby nám prostě mohl Puťka vyrazit zuby, jak sliboval.
A on měl páku na Babiše, který byl nepolitik a celé Česko měl absolutně v paži.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.11.2022 12:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč tam máte kua jasně napsané!!!

"V roce 2016 proto polská strana přehodnotila strategii a změnila priority svých projektů v plynárenství. Prioritně se rozhodla realizovat projekt Baltic Pipe, který do země – zřejmě již od letošního října – přivede 10 miliard m3 norského zemního plynu ročně. Poláci zkrátka projekt STORK II pozastavili kvůli jako nepotřebný. „STORK II tím ztratil status evropského projektu společného zájmu a možnost získat finanční prostředky od Evropské unie,“ dodává mluvčí plynárenské společnosti NET4GAS Vojtěch Meravý."

Fakt jste pitomec, sorry jako.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2022 17:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy máte v koblize furt jen jeden závit, to jinak není možný. Po x náctém vysvětlení prostě NIC, cha cha tož NIC, čo narobíš keď nič něnarobíš.
Ještě tu tapetu sem plácněte x krát, ať je to takové soudružsky údernější.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 12:08
Pokud se budeme bavit čistě jen o zajištění plynu, tak to zase takový problém není. To je podstatně větší problém kde do těch termošů sežene Evropa plyn, bo s nějakým navýšením světové produkce nelze v pár příštích letech počítat ... https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3545313-nemci-zaplati-za-lng-terminaly-dvakrat-vic-nez-mysleli-podle-japonska-jsou-svetove

Oboje pak nutně povede k tomu, že to bude stát Evropu majlant, což bude mít dopady jak na obyvatelstvo, tak primárně na konkurenceschopnost evropských firem.
A jako třešnička na dortu bude to, že ty státy, které Evropa přeplatila si holt pomohou jinak ... a rozhodně to nebude způsobem, ze kterého by měla Gréta radost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 14:06 Reaguje na Svatá Prostoto
zase jak dycky. Na terminálech stojí fronty, jakmile se rozjedou v Německu, cena půjde výrazně dolů. A nahradit jen ruský plyn do Evropy není zase taková trága pro celý světový byznys, všichni budou rádi, když prodají.
Podívejte se na koronáč, spotřeba šla trochu dolů a plyn spadl na normálně 6 a v minimu na 4.80 eur!!
Je to samozřejmě dumping, normální cena je 30 dnes možná 40 a na to se dostanem snad už příští rok.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 14:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Prognostik Hanzl ... " ... cena půjde výrazně dolů. A nahradit jen ruský plyn do Evropy není zase taková trága pro celý světový byznys, všichni budou rádi, když prodají."

a zde Morgan Stanley ... "Morgan Stanley raised its price estimates for liquefied natural gas in 2023 and 2024, seeing Europe’s soaring demand for the fuel intensifying global competition for supplies.

The continent looks set to cope this winter even as Russia cut gas exports to the minimum, but next year the supply crunch really could bite. Europe will need even more."

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-10-07/morgan-stanley-boosts-2023-24-lng-price-forecast-as-europe-pulls?leadSource=uverify%20wall

Myslím, že komu spíš věřit, na to si odpoví každý snadno sám.

Musím upřímně uznat, že nikoho pitomějšího, než jste vy, jsem v životě fakt nepotkal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 15:15 Reaguje na Svatá Prostoto
Zase vaše kdákání jak dycky. Firma odhadla zvýšení ceny, což dělá každá pořád, ale na jakou tam není. Krize by mohla být i v zimě 23 - 24, musíme s tím počítat, ale taky třeba nebude.
Prostě doháníte Vinklra, vyzobáváním negativ a předpovědí, které z 90% vůbec nenastanou.
Já se už těším, jak chytnete oba hysťák, až někdo předpoví, že v "nejbližších letech může zemi zasáhnout nějaký objekt z Vesmíru". To budete pištět nadšením, jak to těm kapitalistům a zeleným eurohujerům zase zavaříme, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 15:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Fakt nepotkal? To máte blbý. Pořiďte si zrdcadlo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2022 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže vaše klasika ... nejdřív velkohubá vyhlášení o věcech, o kterých víte úplný kulový, a když vám někdo jednoznačně dokáže, co jste za pitomce, tak se z toho snažíte vykličkovat a vylhat.

A jasně, myšlenkový titán z Brna ví, že predikce Morganů z 90 % nenastane.:-)))

Na vás nemám ... v tomto směru rozhodně ne ... to fakt nikdo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 16:58 Reaguje na Svatá Prostoto
To není možný! přečtětě si co v té zprávě Morganů je. Chtějí měnit cenu, pokud to půjde. odhadují, že by mohla být krize ještě příští rok, tj. cena by bala pořád vysoká. To jsou jen úvahy, žádná předpověď položené na datech, prostě odhad.
A to sám jako počůrat hrůzou?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

23.11.2022 20:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, dnes jste teda doslal világoš!
Měl byste jít do sebe.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 20:22 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak dycky, ne? Prostatik nepochopí nikdy nic, žije v chimérách, vy máte zase jen pohled z kanálu. Studnička je vynervovaný a Novák píchá hnidy. Je to tu těžký, já vím.
Odpovědět
EN

Emil Novák

23.11.2022 20:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to kampááň, ale Hanzl nikdy neodstúpí...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 21:41 Reaguje na Emil Novák
Je to kampáň, polistopadový kartel a može za to Kalúsok. A nikdy jsem na Ekolistu nenapsal jediný příspěvek, natož vylhaný.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.11.2022 20:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Vynervovaný??? Ale kdepak a rozhodně ne z vás.
Já jsem naopak spokojený, že tu jsou pisatelé, kteří to tu berou vážně a brání pravdu před vašimi lži a demagogií.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.11.2022 21:42 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak proč pořád prskáte jako křečík džungarský?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

23.11.2022 21:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to jasné, že se vám nelíbí, když tu několikrát za den je vyvrácena vaše lež.
Klidně si tu pište o všemožných zvířátkách...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2022 08:14 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je jen pro odlehčení. Vy se berete smrtelně vážně.......
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.11.2022 13:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne. my bereme vážně, že by někdo mohl omylem vzít vážně ty kýbly sraček, které tu z vás denně padají.

Přestaňte lhát, přestaneme na vás reagovat. Rádi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2022 17:47 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy máte svět naopak, kde lež je pravdou a naopak. Normálka, cíle ruských dezolátů bylo dosaženo. Amen.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.11.2022 13:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistě, jedna z nejrenomovanějších investičních bank na světě bude zveřejňovat jen nějaké výstřely do tmy podle pocitu.

A Hanzl jim na to přišel:-))).

Vy jste čím dál větší blb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

25.11.2022 17:51 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak si přečtěte, co je tam napsáno. Já vím, dekódovt text nezvládáte.
Poslouchal jste Řepku, jak říkal, že musíme počítat s masivní válkou?
To byla taky podle vás seriózní předpověď a máme kopat kryty?
Ne, jenom počítat s nejhorším. Ti Morgani píšou to samý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2022 09:01
Máme tady veké nedorozumnění a já na něj mám tento názor:
Začíná to pohledem na svět. Každý má jiný, já až nezdravě optimistický až naivní, vy zase zbytečně skeptický a hlavně ovlivněný ruskou demagogií. Zvláště Vinkler je jejich totálně.
Takže přistupujete ke všemu úplně jinak, než já a ze stejného článku si vyberete něco jiného, než já. Takže mě bijete, že lžu a když vám dokážu, že to mám z vašeho článku, tak to ignorujete. Faktem je, že občas udělám chybu a napíšu nepromyšlený, nebo mylný údaj. Navíc v každém článku píšou něco jiného a to někdy výrazně, někdy je realita skryta za fikané formulace.
Ale hlavní problém je, že váš dekadentní až pesimistický pohled na svět, ovlivněný hybridní váklkou, u vás budí agresivitu a musíte mě pérovat kvůli cypovinám, protože v pochopení celého to prostě nedáváte. čus
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.11.2022 09:46
Jednořádkový závěr z toho článku zní!:
Vážení zákazníci, terminály stály více, tak plyn o to více podraží!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.11.2022 14:10 Reaguje na Břetislav Machaček
Terminály jsou x násobně levnější, než plyn z Ruska. Na 300 eur/MWh to nemůžou vytáhnout ani omylem.
A proč jsou drahé? Je jich málo, je to čistě o kšeftu. Jakmile se otevřou další, půjde cena dolů, stejně jako samotný plyn.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist