https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zemedelsky-svaz-spustil-web-s-mapou-mist-kde-zemedelci-prodavaji-ze-dvora
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zemědělský svaz spustil web s mapou míst, kde zemědělci prodávají ze dvora

27.8.2021 01:45 | ČESKÉ BUDĚJOVICE (ČTK)
Do budoucna, pokud o to bude zájem, přemýšlí svaz i o spuštění internetového obchodu.
Do budoucna, pokud o to bude zájem, přemýšlí svaz i o spuštění internetového obchodu.
Zdroj | Piqsels
Zemědělský svaz ČR chce pomoci zemědělcům v prodeji zboží ze dvora. Spustil webové stránky Najdi svého zemědělce, kde je zatím přes 400 prodejen, další budou průběžně přibývat, řekl novinářům na agrosalonu Země živitelka předseda svazu Martin Pýcha.
 
Nepůjde o jediné takto zaměřené stránky, které nějaká agrární organizace nyní zprovozňuje, v pátek chce totiž představit svůj projekt Agrární komora ČR. Zemědělci za umístění do mapky svazu zaplatí kolem tisíce korun, dodal mluvčí svazu Vladimír Pícha. Komora má podrobnosti ke svému projektu zveřejnit v pátek.

Podle představitelů svazu nemá jít jenom o mapku s lokálními prodejci, ale firmy tam mají mít možnost vlastní propagace. "Musíme dát lidem příběh o té potravině. To lidi motivuje, aby za lokální a farmářské potraviny zaplatili vyšší cenu," uvedl Pýcha. Dodal, že se v současné době zemědělství bez marketingu dělat nedá, nebo alespoň ne ekonomicky úspěšně.

Do budoucna, pokud o to bude zájem, přemýšlí svaz i o spuštění internetového obchodu. "Doufáme, že si na to lidi postupně zvyknou, že tam budou chodit a postupně to vyhledávat," doplnil předseda.

Podle svazu je stále aktuální problém dodávání lokálních potravin do nadnárodních řetězců, některé podle zemědělců dělají jenom "marketingové bubliny", ale ve skutečnposti moc lokálních produktů nenabízejí. Jako kladné příklady uvádí svaz regionální spotřební družstva, jako je Coop nebo Jednota, ale také řetězce Globus či Billa.

Podle Pýchy si čím dál více lidí uvědomuje, že je potřeba i kvůli klimatické neutralitě kupovat lokální potraviny, na druhou stranu ale 60 procent spotřebitelů kupuje potraviny v akci.

V současnosti už existuje několik serverů, které se snaží propagovat menší zemědělce, například Hnutí Duha provozuje Registr farmářů, v minulosti pak farmářská rodina Němců z Vysočiny provozovala portál Najdi svého farmáře.Tento web však už kvůli nákladům a pracnosti prakticky přestal podle Pýchy fungovat. Navíc Agrární komora plánuje v pátek zveřejnit podrobnosti ke svému vlastnímu projektu. "Byli jsme zaskočení, když jsme se dozvěděli, že Agrární komora chce dělat něco podobného," řekl na dotaz ČTK Pýcha, který je zároveň viceprezidentem komory. O této aktivitě komory ale podle svých slov dřív nevěděl, až v posledním týdnu se komora ptala členů, zda chtějí své prodejny inzerovat.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

27.8.2021 07:14
Prodej ze dvora funguje v Rakousku. Od těch měli politici převzít zkušenosti s tím a jejich podmínky. Nevymýšlet vymyšlené, což se zde stává nejen u tohoto. Takže ten web měl být v provozu už dávno svazem/ministerstvem !
Odpovědět
ML

Milan Lastovka

27.8.2021 16:31
Tak jsem se dočetl, že si v sezoně můžu nasbírat jahody v Kunraticích (to jsem věděl), a že v Hodkovicích je mlékomat - to jsem taky věděl.........
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

30.8.2021 06:30
Prodej ze dvora funguje i u nás v ČR. Akorát to do této doby věděli jen místní, co chodili k sousedům zemědělcům pro obilí, pro brambory a cibuli. Prodej ze dvora je vždycky místní alternativa, jenže pro velké podniky nad 100 ha už jsou to jen drobné.
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.8.2021 09:01
Hezké, zatím ale nepoužitelné.
Chápu, že jde o výrobní podniky, pro které je prodej ze dvora okrajovou záležitostí, ale prodejní doba "pátek 10-15" nebo "v sezóně v prac. dny 10-14" opravdu není něčím, co by mohlo nalákat zákazníky.

A to nemluvím o mizerné perspektivě podobných aktivit - s pokračující likvidací individuální mobility bude zapotřebí jít k zákazníkům, pro které dojet si "na farmu" může zanedlouho patřit do kategorie nedosažitelného luxusu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist