Co píší jiní / PrahaPrávo: Lidovci by se měli vrátit na venkov24.9.2003 | Právo
Novinky: Léto bylo v Evropě nejteplejší za 500 let24.9.2003 | Novinky
Evropa letos zažila nejteplejší léto za posledních nejméně 500 let. Překonán byl i poslední rekord z roku 1757. Vyplývá to ze studie, kterou v úterý zveřejnila univerzita ve švýcarském Bernu. V ČR šlo o nejteplejší léto za 232 let. Dřívější záznamy o teplotách totiž nejsou k dispozici. Na serveru Novinky.cz ...zobrazit původní článek
Myslivost: Děláme dost pro záchranu tetřeva hlušce v České republice?22.9.2003 | Myslivost
V Evropě byly populace tetřevů ještě v první polovině 20. století na velmi dobré úrovni. Ve střední Evropě však nastal zhruba od 40. let zlom a stavy kurovitých začaly klesat. Od 80. let dochází k úbytku tetřevů i v severní Evropě a v Rusku. Evropská populace je nyní odhadována na asi 600 až 1.100 tisíc párů a z toho zhruba dvě třetiny se nachází na území Ruska. Na serveru internetové verze časopisu Myslivost.
...zobrazit původní článek
BBC: Tah stěhovavých ptáků v plném proudu21.9.2003 | BBC
Z České republiky už několik týdnů odlétají tažní ptáci na svá zimoviště. Na serveru české redakce BBC.
...zobrazit původní článek
MF Dnes: Umělé lahve vytlačily z obchodů vratné sklo19.9.2003 | MF Dnes
Skleněné lahve se dnes v obchodech krčí už jen v koutku. Stále hlouběji je do něj každý rok zatlačují umělohmotné PET lahve. Balíky minerálek či vod si domů odnáší rok od roku více Čechů. Loni prodej vod a piva podle společnosti Canadean, zabývající se výzkumy tohoto trhu, vzrostl o více než sedm procent. Nejvíce šly přitom na odbyt nápoje v PET lahvích. V nich se dnes prodávají dvě třetiny balených nealko nápojů, a dokonce i pivo.
Ihned: Nejpomalejší prostředek ve městě? Automobil19.9.2003 | Ihned
V Praze soutěžila kola, mopedy, auta a MHD, kdo je nejrychlejší a nejlevnější. Na serveru Ihned.cz
...zobrazit původní článek
Právo: S ozónem jsme na tom zatím dobře19.9.2003 | Právo
Dopravní noviny: „Zvýšení podílu kolejové nákladní dopravy je ve veřejném zájmu“19.9.2003 | Dopravní noviny
V Centru dopravního výzkumu probíhal od roku 1999 projekt, jehož cílem bylo dát odpověď na tři okruhy problémů. V rámci prvního okruhu se zkoumalo, jak velké investiční náklady by bylo třeba vynaložit na revitalizaci celostátní železniční mimokoridorové sítě, aby zůstal zachován síťový charakter železniční dopravy na území ČR.
V rámci druhého odborníci řešili problémy související se zvýšením konkurenceschopnosti nákladní železniční dopravy na kratší a střední vzdálenosti. Třetí okruh se týkal integrace různých druhů kolejových systémů osobní dopravy. Na to, k jakým závěrům výzkum dospěl, jsme se zeptali řešitele projektu Víta Sedmidubského z Centra dopravního výzkumu v Praze.
MF Dnes: Ministerstvo dopravy: O D8 jednat nebudeme18.9.2003 | MF Dnes
Ministerstvo dopravy nebude jednat o jiných variantách trasy dálnice D8 přes České středohoří. „Nebudeme jednat o žádné jiné variantě, která by vrátila jednání o dálnici o pět let zpátky,“ řekl náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek. Územní rozhodnutí pro průchod CHKO České středohoří vydal ústecký krajský úřad v březnu letošního roku.
Ihned: Vzniká plán, jak přestěhovat dva tisíce lidí kvůli uhlí18.9.2003 | Ihned
Na kalkulace, kolik by stěhování stálo, je zatím brzy, tvrdí Mostecká uhelná. Na serveru Ihned.cz
...zobrazit původní článek
|
související tiskové zprávy15. prosince 2025 | Greenpeace ČR
Greenpeace ČR: Ochrana přírody je teď ve vašich rukou8. prosince 2025 | České dráhy
České dráhy: Nový jízdní řád 2026 v Praze a Středočeském krajireklama |