Zprávy zelené domácnosti
Stále více velkých evropských měst řeší dopravu v centru pomocí systému příměstských železnic vedoucích skrz celé město. Díky podzemním úsekům jsou cesty po centru pro obyvatele města komfortnější a rychlejší. Centrum pro efektivní dopravu včera představilo studii tohoto typu dopravy pro hlavní město, nazvaný Nové spojení 2. Při této příležitosti byla také pokřtěna publikace „Příměstské železnice – páteř veřejné dopravy v aglomeracích“.
Obnovitelné zdroje energií jsou poměrně široké téma. Jak konstatovala šéfredaktorka Ekonomu a zároveň moderátorka konference Ceny alternativních energií Eva Hanáková, v současnosti toto téma smrsklo pouze na jediný zdroj – fotovoltaiku. I na této konferenci, která se konala 21. září, se mu věnovalo nejvíce prostoru.
Desítky let nadměrného rybolovu prý připravilo potravinářský průmysl o miliardy. Peníze, které se na jedné straně vynakládají jako dotace do podpory rybářství, totiž na straně druhé snižují budoucí zisky, píše agentura Reuters.
„Musíme vyvést dopravu z centra Prahy, proto je nyní pražský okruh priorita,“ prohlásil v sobotu 25. září ministr dopravy Vít Bárta. Podle něho je potřeba při následném omezování magistrály myslet i na řešení pro cyklisty. Podle Aleksandry Udženija z Městské části Praha 2 je ovzduší v Legerově ulici horší než v Ostravě. „Je důležité odtud dopravu odvést na okruh,“ řekla Udženija.
V sobotu 25. září měli Pražané možnost zažít část svého města jinak, než jsou zvyklí. V okolí náměstí Míru bylo několik ulic uzavřeno pro automobilovou dopravu. Občanské sdružení Auto*Mat zde s podporou Městské části Prahy 2 zorganizovalo akci nazvanou Zažít město jinak.
Pokud vědci a politici hovoří k veřejnosti o klimatických změnách, měli by mít na paměti, že je publikum vnímá různě podle toho, zda je poslouchají muži, či ženy. Aaron M. McRight ve zprávě na serveru ScienceDaily tvrdí, že je rozdíl, jak o klimatických změnách přemýšlejí muži a jak ženy.
Všechna velká města Evropy trápí stejný problém. Nárůst počtu osobních vozidel v jejich ulicích. Roste také počet kilometrů, kteří řidiči se svými vozy najezdí. Zatímco v počtu automobilů na obyvatele město Praha svým evropským protějšků úspěšně konkuruje, naopak zcela propadá v počtu lidí, kteří chodí do práce pěšky nebo jezdí na kole.
Dnes byl v Praze vyhlášen vítěz soutěže o nejzajímavější prototyp dvoustopého elektromobilu nazvané electricmotion. Z deseti přihlášených elektromobilů vybrala porota vítěze hned dva. Jejich konstruktéři přebrali šek na 1 milion korun. Divácky nejatraktivnějším elektromobilem byl zřejmě sportovní retro vůz Electric Hot Rod 10. S šéfem konstrukčního týmu Josefem Formánkem přinášíme krátký rozhovor.
Během dnešního dne probíhá před Národní technickou knihovnou v pražských Dejvicích výstava prototypů elektromobilů. Akce je součástí soutěže, ve které se o první cenu v hodnotě milion korun uchází deset převážně univerzitních týmů.
V pondělí 20. září dopoledne byl slavnostně otevřen nový úsek Pražského okruhu, který propojil dálnici D1 od Brna a plzeňskou dálnici D5. Výstavba 22 kilometrů trvala téměř čtyři roky a vyšla na 21,5 miliard korun, napsal deník iDnes.
|
20.5.2024 | Veronika Krejčí
|