https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/z-debaty-s-hejtmankou-o-zamyslenem-np-krivoklatsko-odesla-vetsina-zastupcu-obci
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Z debaty s hejtmankou o zamýšleném NP Křivoklátsko odešla většina zástupců obcí

18.4.2024 19:09 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ze středeční debaty se středočeskou hejtmankou Petrou Peckovou (STAN) v Broumech o zamýšleném Národním parku (NP) Křivoklátsko odešla předčasně většina zástupců obcí. Šlo o 25 ze 30 přítomných. Nechtěli jednat s vedením kraje pouze o dotacích, protože o samotném záměru mají pochybnosti a podklady podle nich nebyly zpracovány odpovídajícím způsobem, na což hejtmanku upozornili. ČTK to řekla předsedkyně Svazku obcí Křivokátska a starostka Karlovy Vsi Iveta Kohoutová. Podle vedení kraje vyjádření zástupců samospráv dehonestuje setkání, které bylo apolitické, bez ambice na jakoukoliv medializaci, bylo zorganizováno Středočeským krajem s cílem pomoci obcím v souvislosti s připravovaným vyhlášením národního parku a mělo čistě pracovní charakter, uvádí vyjádření kraje zveřejněné na webu.
 

Podle návrhu ministerstva životního prostředí má zamýšlený NP Křivoklátsko zabírat 116 kilometrů čtverečních, tedy 16 procent současné chráněné krajinné oblasti. Ministerstvo odůvodňuje záměr ochranou části Křivoklátska, kde je nebývale pestrý a k tomu největší lesní komplex ve vnitrozemí ČR s velkou rozmanitostí přírody. Proti vyhlášení parku dlouhodobě bojují místní obce, ve svazku je jich 28, což představuje přibližně 15 000 obyvatel. Petici proti národnímu parku podepsalo přes 11 300 lidí. Proti jsou i vlastníci nestátních lesů, Sdružení vlastníků obecních, soukromých a církevních lesů v ČR (SVOL).

"Dopředu jsme avizovali, že se chceme bavit o spornosti celého záměru, že nás zajímá názor paní hejtmanky na posílení role samospráv v národních parcích, splavnost řeky Berounky procházející parkem a další. Tuhle debatu ale paní hejtmanka neumožnila," popsala Kohoutová.

Podle hejtmanství mělo jednání vést k vytipování oblastí, ve kterých kraj může samosprávy podpořit a připravit přímo pro ně a podle jejich potřeb dotační titul "na míru" v případě, že vyhlášení národního parku nastane. "Starostové jsou přesvědčeni, že území není nutno chránit národním parkem, ale také mluvili o tom, že slyší mnoho slibů, jak jim stát s novou situací pomůže, ale nemají nic černé na bílém. Nabídla jsem proto nikoliv za stát, ale za krajskou samosprávu jednání, na kterém bychom mohli alespoň za Středočeský kraj dát starostům základní jistotu, že pomoc bude připravena ze strany kraje," vysvětlila středočeská hejtmanka.

V písemné reakci pozvaných obcí zaznělo, že vyhlášení NP Křivoklátsko je v regionu plošně odmítáno a vedení Středočeského kraje by mělo přistoupit k debatě s obcemi a snažit se pochopit důvody, které vedou k jejich nesouhlasu. Podle předsedkyně svazku ministerstvo financí uvádí v připomínce, že v dosavadních podkladech není jednoznačně popsáno, v čem je současná ochrana ve formě CHKO, a zvláště chráněných území nedostačující. "V podobném duchu se vyjadřuje ministerstvo zemědělství a ministerstvo pro místní rozvoj. Obě poukazují nepodloženost záměru a absenci variantního řešení, což jsou argumenty, které jako představitelé místních samospráv na Křivoklátsku vznášíme dlouhodobě," doplnil starosta obce Broumy Petr Jirka.

Mezi zástupci obcí, kteří odešli, byli Kohoutová i Jirka. Podle nich hejtmanka Pecková nepřipustila jinou debatu než k možným dotačním titulům a přítomným sdělila, že pokud někdo nemá potřebu řešit dotační programy v souvislosti se zřízením NP, není třeba, aby nadále setrvával v sále. Podle vedení kraje byly obce v podrobné pozvánce přesně informovány o programu setkání. "Následně e-mailem odpověděly, že chtějí jen diskutovat a následovala další reakce kraje, že kraj chce opravdu společně vytvořit seznam požadavků a potřeb, jednání bude mít společný začátek, poté rozdělení do pracovních skupin a dále opět společnou část programu," popsalo vedení kraje.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (66)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Karel Zvářal

Karel Zvářal

18.4.2024 19:27
https://www.youtube.com/watch?v=DcSWIEEJ7Bc#utm_content=organic&utm_term=neber%20%C3%BAplatky&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

18.4.2024 20:04
Cca 11 300 podpisů z 15 000 možných. Rekordní účast. Toho dosáhnout je opravdu unikum.
Odpovědět
Anyr

Anyr

18.4.2024 20:09 Reaguje na Michal Ukropec
Jojo, v ČR je velice snadné manipulovat :))
Snad na tom budeme za padesát let lépe než teď.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.4.2024 20:30 Reaguje na Anyr
Ono jde spíš o to, kdo manipuluje a kdo je manipulovaný. Podle mě se sdružení obcí snaží zmanipulovat kraj.
.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

18.4.2024 21:11 Reaguje na Jaroslav Řezáč
"... v dosavadních podkladech není jednoznačně popsáno, v čem je současná ochrana ve formě CHKO, a zvláště chráněných území nedostačující. V podobném duchu se vyjadřuje ministerstvo zemědělství a ministerstvo pro místní rozvoj. Obě poukazují nepodloženost záměru..."

Prostě práce snů pro úzkou skupinku vyvolených, a kvůli nim se mají všichni "p*dělat"? = nechat zmanipulovat?
Odpovědět

19.4.2024 05:37 Reaguje na Karel Zvářal
Bohužel.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 08:11 Reaguje na Karel Zvářal
ono by se chtělo říci a kde je problém?
98% lesů má stát, Pozemků je minimum a života v obci se to v podstatě nedotkne, protože je navržena zonace.
Se domnívám, že i ten les stojí za ochranu aby se vyvijel samo od sebe, ne že si to bude někdo školkovat. Jde to zachovalý kus lesa, který je významným prvkem v krajině, která je jinak velice urbanizovaná.
Ono ta schůzka byla asi taková, že to sdružení obcí chtělo vrtět psem a ono to asi zas tak podle jejich představ nebylo.
Les je celé společenství ne jen ta " tupá" hmota na vyluty.
To území si významnější ochranu zaslouží, je to území, které je méně přístupné a výrazně členité. Jetliže někde může být NP je to tam.
To území pod dohledem zonace se bude rozvijet nezávisle JE TO MÍSTO PRO PŘÍRODU.
Turistické cesta budou zachovaný ale proč se nemůžeme těšit z něčeho, co bude zachovalé a žít více svobodně?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 08:12 Reaguje na Jaroslav Řezáč
na vyluty.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 08:13 Reaguje na Jaroslav Řezáč
valuty
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.4.2024 09:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Právě že problém není (vše funguje), a uměle se vytváří. Pokud nedovedu popsat, v čem se dobré povýší na lepší či ještě lepší, těžko mi to někdo zbaští.

I v hospodářském lese se dá udržovat management přírodě blízký, tj. nedělat paseky, ale odtěžovat zralé stromy a tím nechávat místo pro náletové semenáčky. Nejsem nepřítelem pasečného hospodaření, i to má své přednosti. Budoucnost vidím v kombinaci obou přístupů, jen paseky by mohly být menší, aby výsadba byla více v zástinu. A nechat občas nějaký padlý strom také ničemu nezaškodí, zejména ve špatně přístupném terénu (rokli). Při odborném managementu jde dosáhnout téhož (zlepšení diverzity) a nezadělávat si na větší problémy (kůrovec, požáry aj.).
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 13:17 Reaguje na Karel Zvářal
to není důvod k zamítnutí NP.
Ta příroda to umí sama za sebe, stačí jí dát prostor.
To území je velmi členité. Neděje se tam kdo ví co.
Křivoklátsko dlouhodobě je známé rozsáhlými lesními a ucelenými lesními porosty.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 14:15 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Samozřejmě že není. To je důvod proto, že se to území bez NP v pohodě obejde. A tím důvodem pro nevyhlášení NP je silně negativní postoj obyvatel dotčeného regionu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.4.2024 09:59 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Všiml jste si sdělení třeba zde? :
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/seznam-zpravy-namitky-proti-np-krivoklatsko-po-lesich-cr-stahly-vojenske-lesy
„Ředitel Lesů ČR D. Šafařík stažení námitek k záměru vyhlásit NP odůvodnil tím, že podnik "respektuje politickou dohodu směřující k naplnění programového prohlášení vlády", uvedl..“ Tak politika. Odborné námitky mají LČR i VL, ale odpor jim byl zakázán, čili už se mohou bránit jen obce a nestátní vlastníci, a ty orgány ukecávají sliby a dotacemi. Myslíte si, že takhle se má dělat ochrana přírody?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 13:12 Reaguje na Jarka O.
stát je majitelem těch organizací, co s tím chete dělat?
jestliže je politická vůle, tak jí budou muset akceptovat z hlediska rozhodnutí zřizovatelů státních organizací.
Co by jiného měli napsat?
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.4.2024 19:06 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Stát je majitel, ale LČR přesto, jak od 90.let zblbli, jsou odborníky. Takže by se spíš mistr ŽP měl ptát, jestli jejich námitky jsou opodstatněné, místo hlupáckých totalitních zákazů námitek, "protože jsou vlastněni státem". Místní lidi nejsou stát? Hloupé dotace, kterými chtějí místní naslibovat, jsou kým asi financované?
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

19.4.2024 14:29 Reaguje na Jarka O.
LČR a VL přijdou o správu těch 16% CHKO. Napřed říkali, že musí být proti z důvodu paragrafu o řádné péči hospodáře (tedy, ba jim to zůstalo), následně řekli, že tedy proti nebudou. V lesích, které předají budoucí správě NP zůstávají některé smrkové porosty na nevhodných místech. SVOL zastupující obecní vlastníky lesů z okolí se obává, že se v nich namnoží kůrovec. Správa bude muset tedy zpočátku hodně kácet po obvodu parku. Za to ji naopak předem kritizují někteří starostové ("chcete kácet stejně, jako teď, tak na co park"). Všem se prostě zavděčit nelze. Přestat mít na malém území jako hlavní cíl "produkci dřevní hmoty", jako to mají LČR, je ale správné.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

19.4.2024 14:44 Reaguje na Daniel Vondrouš
Přenechat ale naopak takoveto, byt i malé území k exhibici zelenym fundamentalistum (co chteji zahajit prisnou ochranu te lokality likvidaci "nevhodnych porostu") nepovazuje ocividne vetsina mistnich obcanu za správné.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 16:10 Reaguje na Daniel Vondrouš
LČR mají za cíl přesně to, co ji na Těšnově, popřípadě na Klárově za ten cíl určí. V případu Křivoklátska se jedná primárně o kompetenční spor a o to, že Hladík je asi stejný (ne)odborník jako Výborný, jen je o dost asertivnější.
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.4.2024 19:14 Reaguje na Daniel Vondrouš
To snad ne, už zase prý "nevhodné stanoviště", tak oni na 1.místě chtějí zničit další funkční krásný smrkový ekosystém, navíc přinášející užitek, a lesní hospodaření. Komu tím prospějí? A to má být nahrazeno turistickým byznysem? Ten park by přinesl zhoubu, smutek místním a změnu sociálních podmínek, což odporuje účelu 114/92. LČR jsou stále odborníci na les, zastanu se jich, bezzásahovci se už taky předvedli..
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 14:12 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Statutární zástupci obcí nechtěli vrtět psem, ale jednat v souladu s mandátem, který dostali ve volbách od svých voličů. Jestli vám to přijde špatně, tak je to zajímavý pohled na zastupitelskou demokracii.

Prostě kraj a MŽP na názor obyvatel dotčených obcí systematicky dlabe. O čem to svědčí ... to ať si každý udělá obrázek sám.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

19.4.2024 05:04 Reaguje na Anyr
Jo, jak snadné je ve jménu ochrany přírody lidmi v ČR manipulovat vědí nejlépe právě ty různé rádoby ekoorganizace.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 14:05 Reaguje na Anyr
Jasně, všichni jsou zmanipulovaní, jen Anyr do toho vidí.
Odpovědět
Sl

Slovan

18.4.2024 20:31 Reaguje na Michal Ukropec
Podepsat to mohl kdokoli, takže tam fakt nebudou pouze občané z dotčených obcí. Jako obvykle se snažíte lhát statečně, avšak zbytečně.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

19.4.2024 05:44 Reaguje na Slovan
Děkuji za úpřimnost. Podotýkám, že já nic nepodepsal, jelikož nejsem místní. Jsem z Tábora. A co se týče nadšení z NP, proti je 25 ze 30 ti zástupců? Nelžu. Nejsem ekologista.
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

19.4.2024 15:14 Reaguje na Michal Ukropec
Samozřejmě, že to číslo se netýká počtu obcí v parku. Stačí se podívat na mapové vymezení ve veřejném návrhu NP Křivoklátsko - https://www.mzp.cz/cz/dokumenty_krivoklatsko. 30 obcí kolem parku není. Zhruba třetina obcí své zastoupení na jednání měla. Zastupitelé jiných prostě moc diskutovat nechtějí.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 16:14 Reaguje na Daniel Vondrouš
Jde o to, o čem diskutovat. Pokud Pecková veřejně prohlásí, že o tom, zda NP ano či ne vůbec jednat nehodlá a jednat je ochotna jen o nějakých mlhavých příslibech kompenzací, tak pro řadu obcí není jaksi jednat o čem. A u toho zbytku je otázkou, zda s tím NP opravdu souhlasí, nebo ten boj prostě už vzdali a aspoň teda z toho chtějí aspoň něco mít. Taková ta teze o svobodě, jako poznané nutnosti. Rezignace se tomu říká. A zřejmě to i podle některých zde je ten správný postoj.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 16:15 Reaguje na Daniel Vondrouš
Jo, a zástupce tam měly prakticky všechny obce. Jiná věc je, kolik jich tam po vyhlášení Peckové, že kdo s NP nesouhlasí má nejlépe vypadnout zůstalo.
Odpovědět
Sl

Slovan

19.4.2024 17:59 Reaguje na Michal Ukropec
Takže jste jen další obyvatel z města, který se tu tváří jako pomalu největší vesničan, ale přitom bydlí někde na sídlišti. Že vás tu z té vaší názorové skupince ale je. Tu Karviná, tu Ostrava, Zlín... a nově Tábor.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

19.4.2024 21:01 Reaguje na Slovan
Á začalo se opět kádrovat a selektovat. To už tu bylo. Dělali to fašisti, komunisti a nyní ekologisti.
Odpovědět
Sl

Slovan

20.4.2024 12:45 Reaguje na Michal Ukropec
Kdepak kádrování. To je pouhé poukázaní na tento paradox.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 14:18 Reaguje na Slovan
Tak tohle byl zrovna na vás dost chabý pokus ... realita je taková, že téma NP bylo v posledních obecních volbách tím nej tématem a je nepochybné, že v tomto starostové reprezentují postoj většiny místních obyvatel.
Odpovědět
Sl

Slovan

19.4.2024 18:11 Reaguje na Radek Čuda
Děláte, jako by tam bylo několik kandidátek s různými názory. Vy nežijete v malé obci? Já ano, celý život a poslední 3 volební období zde byla jedna jediná kandidátka. Tak je to v podobně malých obcích skoro vždy i jinde. Jediné, co ukáže skutečný zájem o téma je referendum.
Odpovědět

Radek Čuda

22.4.2024 14:05 Reaguje na Slovan
No ... jak se to vezme. Referendum by mělo/má smysl, pokud je názor občanů v rozporu s jednáním/přístupu zástupců obce/í. Potom je super nástrojem, jak těmto tento nesouhlas jasně doložit a třeba díky tomu i docílit změny toho přístupu.
Pokud ale občané souhlasí s tím, jakým způsobem v dané věci jednají jejich volení zástupci, tak je nějaké referendum nošením dříví do lesa.
Takže referendum samozřejmě ano, ale musí o jeho vyhlášení usilovat ti, kteří se zástupci obce/í nesouhlasí. Možnosti, jak toto vyhlásit jsou přitom zákonem jasně dané. Nevím ale nic o tom, že by k vyhlášení nějakého takového referenda v některé z tamních obcí došlo, stejně tak mi není nic známo o tom, že jeho vyhlášení někdo bránil.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.4.2024 20:35 Reaguje na Michal Ukropec
A ten NP vyhlásí a je to.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

18.4.2024 22:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Takže není to o potřebě lepší péče území, ale o splnění volebního programu.
Takže diskuse s obcemi jsou jen divadlo, aby se neřeklo, že se nemohly obce k záměru vyslovit.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 13:23 Reaguje na Pavel Jeřábek
lepší péče o lesní území je dát přírodě prostor aby se vyvíjela bez zásahů. To je nejlepší laboratoř přírody. Dát jí volnost.
My jako lidi jsme se nacpali úplně všude, když jde o malé území tak se stropí takový nesmyslný povyk? kvůli čemu?
Jrdná se o 116 km2, děláte,m jak kdyby to byla nějaká Šumava.

Odpovědět
MK

Majka Kletečková

20.4.2024 21:22 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Přesně tak!
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

19.4.2024 15:16 Reaguje na Pavel Jeřábek
Obce k záměru posílají připomínky a vyslovují se mnoho měsíců. Téhle příležitosti k debatě o rozvoji území se ale rozhodla využít jen část z nich.
Odpovědět

Radek Čuda

22.4.2024 14:06 Reaguje na Daniel Vondrouš
No, s ohledem na to, jak Pecková osekala témata k jednání se jim nelze divit.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

19.4.2024 05:47 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Asi ano. Ale škoda přírody. Je to jako s nacismem a komunismem. Taky po čase zkončily, ale zmařené životy nikdo už nevrátí. Na druhou stranu jsou to jen ekologisti, kdo legálně bojuje za devastaci přírody. I bezzásahovostí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 14:44 Reaguje na Michal Ukropec
popravdě, každá CHKO by měla mít své jádrové území.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 14:46 Reaguje na Jaroslav Řezáč
které bude výrazněji chráněné.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.4.2024 14:53 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Je tam cca 25 maloplošných chráněných území!, další vytipované by šly snad přidat. Na toto by místní pravděpodobně přistoupili, jejich odpor k np je však (pro mě) pochopitelný.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.4.2024 14:54 Reaguje na Karel Zvářal
zvláště chráněných území
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

19.4.2024 15:21 Reaguje na Karel Zvářal
Tahle nejcennější území se právě propojují do národního parku. S naprosto stejným režimem. Proto také nedojde ke změně ve vstupu do území, vodáctví, cest atp. Což některé lidi mate, protože jim někteří jejich zastupitelé vykládají, že už nebou moct do lesa na houby :)
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.4.2024 15:35 Reaguje na Daniel Vondrouš
Houby by snad oželeli, ale samovýroba dřeva (jako dříve - po dohodě) už půjde těžko, to bude asi těžit jen správa parku.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

19.4.2024 21:02 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Klidně. Proč ne? Ale problém vidím v naší legislativě.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 14:22 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Správně, když jde o politiku strany, musí jít vše ostatní stranou.

Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 14:49 Reaguje na Radek Čuda
ono to jinak to udělat nejde. Nebo myslíte, že to vytvoří sdružení přátel hospody někde v Horní, Dolní?
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 16:18 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Většina obyvatel 25 obcí předmětného regionu fakt není Horní Dolní.

A udělat to jinak samozřejmě lze, hlavně za situace, kdy to s ohledem na velmi dobré fungování CHKO a chráněných území vůbec nehoří.
Odpovědět
MM

Milan Milan

18.4.2024 21:07
Je tam CHKO snad od roku 1978 a je to celou dobu v pohodě. Kdo potřebuje jiný statut? Obce, kraj nebo stát? Regulace, penízky, dotace??
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

19.4.2024 23:52 Reaguje na Milan Milan
Příroda.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

18.4.2024 21:23
Stret obcana se "zelenym" byrokratem, ktery se snazi byt diktatorem. Snad se obcanske uvedomeni probudi i v jinych oblastech
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

19.4.2024 14:54 Reaguje na Miloš Zahradník
v ČR je 6250 obcí, ví se, že je to moc ale může za to příroda, která tu byla dříve než my jsme si jí otočili kolem prstů.
Jsme v té krajině rozlezlý natolik, že už místa pro přírodu nezbívá a když chceme něco pro ni udělat, "blbých" 116km2 tak se prají proč?
Co to je nevím. To je druh sebestřednosti?
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 16:21 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ale vždyť se pro ni dělá kde co, je tam CHKO, je tam řada maloplošných chráněných území ... a tomu regionu to zjevně svědčí.
Takže vůbec není otázka PROČ, ale JAK.
A co tu předvádíte je fakt čirá demagogie, nikdo tam neplánuje holoseč nebo otevřít povrchový důl.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

19.4.2024 23:53 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Souhlasím.
Odpovědět
Ra

Radek

18.4.2024 22:33
35 let a pořád to jednání nezapomněli soudruzi !
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 14:23 Reaguje na Radek
Neděje se mi to často, ale zde s vámi plný souhlas.
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

19.4.2024 15:24 Reaguje na Radek
Není správné nadávat obecním zastupitelům do soudruhů, ať už těm z dvou třetin obcí, kteří odešli, nebo z té třetiny, kteří zůstali. Každý mám právo se nějakého jednání účastnit či neúčastnit.
Odpovědět

Radek Čuda

19.4.2024 16:22 Reaguje na Daniel Vondrouš
No, myslím, že o statutárních zástupcích obcí Radek opravdu nic nepsal.
Odpovědět
Ra

Radek

19.4.2024 17:47 Reaguje na Daniel Vondrouš
Za 1 jsem měl na mysli hejtmanství a za 2 jsem nikomu nenadával . Prostě mi to připadá že jednají z pozice moci a tak přesně jednali před 35 lety soudruzi .
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

19.4.2024 07:00
Přesto, že je pravda, že někteří prosazují v NP chybné hospodaření, tj. Bezzásahovost, která do Křivoklátska rozhodně nepatří, tak jsem pro NP. Je to poslední pojistka proti privatizaci státních lesů. Když si přečtete: "Vlastníci nestátních lesů jsou nadále proti vyhlášení Křivoklátska národním parkem", tak za tím privatizace smrdí (ač tam nemají žádné pozemky, tak by brali). Zabránit privatizaci je důležitější, než škody z nějaké desítky let bezzásahovosti.
Odpovědět
Ra

Radek

19.4.2024 08:22 Reaguje na Slavomil Vinkler
Ale no tak , je tam CHKO vše funguje . Takže máme potřebu dalšího NP – lunaparku pro lidi co se nudí a hledají místo na výlet a jak jinak něž na elektrokole . Místní se odsunou na druhou kolej ,25 zástupců odešlo . Jak tohle někdo z ochrany přírody muže myslet vážně , podívejte se na Šumavu , Podyjí a dál už se vám nebude chtít... ale dávejte pozor at vás někdo nepřejede na elektrokole !Chcete udělat něco pro přírodu ? zakažte všechny aplikace které lákají lidi do přírody .
Odpovědět
DV

Daniel Vondrouš

19.4.2024 15:25 Reaguje na Radek
Aha, takže do CHKO lidé nechodí a nejezdí na elektrokole a do národního parku ano. Zajímavá hypotéza.
Odpovědět
Ra

Radek

19.4.2024 17:40 Reaguje na Daniel Vondrouš
Z vyhlášením nového NP bude zájem nudících se ovčanů o to podívat se do něj , mě to přijde jako jasná věc . Když už tam bude pohyb více lidí , bude potřeba pro ně zřídit , místa na parkování , občerstvení , stánek ze suvenýrem by taky mohl být ….nějaká toaleta . A jak známe ze Šumavy , bude otázka kam z odpadem , protože našinec vyrazí na výlet z oplatkem v obalu a jakmile ho sní , tak se stane obal najednou špinavou věcí , kterou bude potřeba někam vyhodit , přece jí neponese zase do města . Mě to připadá jako REÁLNÝ, HODNĚ PRAVDĚPODONÝ SCÉNÁŘ , ne jako hypotéza .
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.4.2024 17:14
Starostové zastupující své občany pochopili, že hejtmanka za ty občany nekope a nemá smysl se s ní dál bavit. Ona kope za vládu, která plní nepodstatné volební sliby, když už neplní to podstatné, co slíbila. Vládě stačí čárka za jeden ze slibů i kdyby měla být proti zájmům místních
občanů a asi plní i sliby developerům, že vyhlášením NP zhodnotí nakoupené pozemky. Je to podobné jako v D. Lutyni, kde jde vláda i kraj proti zájmům
místních občanu ve prospěch zahraničního investora, který nechce stavět na zdevastované půdě, ale pouze na zdravé půdě, včetně pokácení 40 ha lesa.
Tato vláda tu bude vládnout ještě rok a půl, ale mnozí na ni nezapomenou
do konce svého života, který jim zničila včetně přírody v jejich okolí.
Jó za hloupost a krátkou paměť se platí, ale je to už snad naposled.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist