https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/daniel-pitek-kazdy-by-se-mel-drzet-sveho-kopyta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Daniel Pitek: Každý by se měl držet svého kopyta

30.10.2025 | Daniel Pitek |
Na snímku vrabec domácí na krmítku.
Na snímku vrabec domácí na krmítku.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Lidé mají velmi krátkou paměť. V sedmdesátých a zvláště v osmdesátých letech minulého století jsme v severních Čechách zažívali katastrofální stav životního prostředí. Vládli nám v totalitním režimu komunisté nepřipouštějící žádnou diskuzi o čemkoliv. Příroda byla průmyslem ničena drastickým a nesmyslným způsobem ve jménu pokroku a spokojeného života pracujícího lidu.
 
O hospodářských i ekologických záležitostech rozhodovali nekompetentní nevzdělanci. Podle toho vypadaly také výsledky a severočeská společnost zažívala velké množství negativních jevů. Uměle udržované neproduktivní hospodářství, uschlé lesy, otrávená půda a mrtvé řeky.

Po pádu komunistů došlo k oživení hospodářství i zlepšení životního prostředí.

Důležitým momentem při tomto procesu byl fakt, že k rozhodování o životním prostředí se v devadesátých letech dostali vzdělaní, vysoce kompetentní odborníci.

Ministry životního prostředí byli takoví velikáni a dnes legendy jako je Bedřich Moldan nebo byl Josef Vavroušek a Ivan Dejmal. Vyjímečné osobnosti, odborně zdatní, lidští, argumentačně vybavení, srozumitelní, slušní a světově uznávaní s všeobecným rozhledem a u svých rozhodnutí v oblasti enviromentu odpovědně přemýšlející o přesahu do ostatních oborů.

Doba se mění, při politickém kupčení se snižují kritéria na odbornost, slušnost, rozhled na kandidáty do vysokých státních funkcí, kde se má rozhodovat s velkou odpovědností.

Současný kandidát na ministra životního prostředí se chová, jako by vylezl odněkud ze suterénu. Pubertální provokace s nadupaným SUV, proklamace o chystaném destruktivním jednání v oboru, popírání jasných vědeckých výsledků v problematice klimatické změny a zřejmá neodbornost v enviromentálních oborech.

Pana Macinku nechci podceňovat, ale pravděpodobně nerozezná vrabce od sýkorky, ani sedmikrásku od kopretiny.

Jsem rád, že se proti jeho nominaci na ministra životního prostředí začalo ozývat velké množství lidí a celá řada organizací.

V pátek jsem se účastnil valné hromady Asociace strážců přírody ČR. Na valné hromadě jsme přijali usnesení, kde jasně deklarujeme, že jako ministra životního prostředí si představujeme osobnost odborně zdatnou a přistupující ke svěřenému sektoru konstruktivním způsobem.

Myslím, že každý by se měl držet svého kopyta a pohybovat se v oboru, kterému rozumí. Motoristé sobě, oslovili část voličů, mají určitý volební výsledek, který jim umožňuje si v současné politické konstelaci nárokovat ministerskou nebo ministerské pozice. Vzhledem k jejich názorovému nastavení by jim podle mého názoru slušelo ministerstvo dopravy a tam by mohli ukázat, co užitečného dokáží udělat pro motoristy i všechny ostatní občany naší země.


reklama

 
foto - Pitek Daniel
Daniel Pitek
Autor je lesník a zemědělec.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (116)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

30.10.2025 07:10
A 5kolka šla příkladem,
že !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2025 10:49 Reaguje na smějící se bestie
Jistě. Byli tam velmi kompetentní lidé.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.10.2025 07:19
uvedení pánové Bedřich Moldan, Josef Vavroušek a Ivan Dejmal, byli v době, kdy ostatní dokázali naslouchat a byli výrazně praktičtí. Dneska je s telefonem v kapse každý mistr světa a vědec na všechno...mají přece na to papíry...ale praxe je asi někde jinde...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

30.10.2025 08:23 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1*
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

30.10.2025 08:45
Pokud se Pitkové, Pomahačové nebo Utinkové dohodnou na rozumném programu, tak zcela jistě osloví voličstvo a jistě se dostanou do parlamentu a mohou si nominovat ministra ze svých řad. Chce to ale makat zejména před volbama. Ne po volbách brečet.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 08:15 Reaguje na Michal Ukropec
Jaký preboga "rozumný program" má koho oslovit? Dnes vyhrál názor, že se máme ekonomicky totálně prapadnout (tzv. slovenská cesta, V4) a stát si máme zničit (vystoupení z EU a NATO). Tak kde chcete hledat nějaký rozum? A ropák na min. ŽP je přece důsledek tohoto programu.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

6.11.2025 10:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ropák je tam z vůle lidu.
Odpovědět
LB

Lukas B.

30.10.2025 08:53
názor, že ministrem zdravotnictví by měl být lékař, ministrem dopravy mašinfíra, ministrem školství učitel, ministrem práce a sociálních věcí odborář etc. je velmi rozšířený, ale v zásadě dost pomýlený. přílišná odbornost manažera (a ministr není nic jiného) dosti zužuje obzory a vede ke konzervaci stávajícího stavu a zvyšuje odtrženost od (politické) reality. a málo platný, je tady jednoznačná poptávka (= výsledek voleb a témata která táhla) něco dost zásadně změnit. ano, je to trochu mediální zkratka, to důležité se nebude hrát na mžp, ale "průvan" je poptáván.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.10.2025 09:25 Reaguje na Lukas B.
souhlas, domnívám se, že by politik ministr měl být především manažerem a mít otevřenou hlavu, tedy komunikativní. Odbornost není samo spásná, zvláště v dnešních dnech. Záleží na týmu.V některých oblastech může i překvapit... jak se zkrátka uvidí. Lámat nad tím hole ještě před "utkáním" není možné.
Nicméně zákony schvaluje celá vláda nadpoloviční většinou, jinak se do té sněmovny nedostane.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.10.2025 09:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
ono nic není jen černo-bílé...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

30.10.2025 09:59 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Otvírat hlavy nedoporučuji. Jim to nepomůže, a snaživec dostane kriminál.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

30.10.2025 10:00 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Souhlas. Ministr by měl být manažer, jisté vzdělání v daném oboru by ale neuškodilo. Na odborné věci by měl mít náměstky a poradce, ti by měli zajistit tu odbornou stránku. Jenže když máme hlavně politické náměstky, tam odbornost čekat nelze. Každopádně by se ministr měl s poradci radit o odborných věcech. Macinka to zatím nepředvedl. Na odborné věci má neodborný (laický, ideologický) názor a to mu stačí. Pokud se to nezmění, bude to problém...
Odpovědět
LB

Lukas B.

30.10.2025 10:15 Reaguje na Ladislav Metelka
horší než svého času napoleonek na ministerstvu dopravy to snad nebude.
jestli je nutné přímo vzdělání v oboru a jestli nestačí velmi solidní širší povědomí, to je jen slovíčkaření.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

30.10.2025 11:51 Reaguje na Ladislav Metelka
jenže Macinka představuje limity i možnosti... jde spíš o to, na jakou strunu zahrát... jestliže bude jmenovaný, je to možná trochu naivní, ale jiné možnosti nebudou. ODS taky žádní ekologové nebili. Možná dostanou možnost projekty z Arniky...
Odpovědět
DA

DAG

30.10.2025 12:54 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak to, že nebude odborník je jasné. Jde o to jestli je ideolog nebo ne. Ať už si pod tím představíme cokoliv. No a manažer těžko říct. Jeho jediná manažerská činnost zatím byla Klausovi nosit aktovku.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

31.10.2025 12:18 Reaguje na Ladislav Metelka
A poradci současného ministra MŽP napojení na "zelené" lobby, ti jsou v pořádku?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

31.10.2025 16:56 Reaguje na Ladislav Metelka
Že vám nevadil svého času na Slovensku Budaj. To byl také "odborník" ale to " ochranářské spektrum" obyvatelstva nějak neprotestovalo a jeho něvědomost spíš bagatelizovalo. .
Odpovědět
Pe

Peter

1.11.2025 21:45 Reaguje na Jarek Schindler
Nevzdelaný Budaj samozrejme nevadil, lebo ho ekovládky využili na totálne ovládnutie rezortu.
Spravili si z neho doslova šlapací betlehem.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

30.10.2025 10:04 Reaguje na Lukas B.
I lékař může být manažér,ne každý kdo je manažérem činí dobře.V minulosti když do provozů zasahovali ekonomové neznalí odbornosti, byl to malér,ostatně je tomu tak pořád.
JIhočeský hejtman je lékař...
Odpovědět
LB

Lukas B.

30.10.2025 10:13 Reaguje na Emil Bernardy
pane, to není nic proti lékařům (ať už humánním či veterinárním), mašinfírům a učitelům. manažer by především neměl být blbec a měl by mít soudnost v posouzení toho, čemu rozumí a v čem je lepší si nechat (odborně) poradit. no a taky by měl mít odvahu nevzít v potaz odborné argumenty pokud vedou k nevidění lesa pro samé stromy (jejej, tady to za to schytám).
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

31.10.2025 07:56 Reaguje na Lukas B.
Rozumíme si.Souhlas.
Odpovědět
TP

Tomáš Pilík

2.11.2025 08:08 Reaguje na Lukas B.
Trochu bych si dovolil nesouhlasit. Dosud ještě současný ministr Výborný je zářným příkladem.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

2.11.2025 21:51 Reaguje na Lukas B.
Ale udělat ministrem, někoho kdo tomu nerozumí, to mu ani náměstci nepomohou.
Odpovědět
PB

Petr Brok

30.10.2025 08:59
Pokud bych po revoluci nezměnil radikálně své kopyto, tak bych se neměl tak dobře.
Odpovědět
sv

s v

31.10.2025 12:41 Reaguje na Petr Brok

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

2.11.2025 22:21 Reaguje na Petr Brok
Helemese soudruh prcinka se chce mít dobře a ještě aplikovat cenzuru ... nebo, že by nějaká j3ho podržtaška.
Odpovědět
PB

Petr Brok

3.11.2025 09:24 Reaguje na s v
???
Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 11:56 Reaguje na Petr Brok
Tedy opakuju "prcinka se chce mít taky dobře , proto se bude držet nikoli kopyta ale ministerského koryta."
Odpovědět
PB

Petr Brok

3.11.2025 15:35 Reaguje na s v
Já jsem ale psal o pracovní změně.
Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 22:00 Reaguje na Petr Brok
No vždyť ano, a proto prcinkovo kopyto má být teď ministerské koryto.
Odpovědět
PB

Petr Brok

4.11.2025 08:37 Reaguje na s v
Pokud myslíte Turka, tak ten by neměl být ministrem kvůli jiným věcem, než profesním.
Odpovědět
sv

s v

4.11.2025 11:47 Reaguje na Petr Brok
A co má turkpeta společneho se životním prostředím? Reč je o prcinkovi. Tedy ne že by ten měl společného více, když si odmyslíme touhu po zeleném korytu.
Odpovědět

Radek Čuda

4.11.2025 12:01 Reaguje na s v
Njn, Macinka ... koho mi to on na ŽP jen připomíná ... tak třeba ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_Drobil

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Chalupa
Odpovědět
sv

s v

5.11.2025 16:49 Reaguje na Radek Čuda
Tak to jsi vlastně fanda ODS, čůďo.
Odpovědět
PB

Petr Brok

4.11.2025 12:14 Reaguje na s v
Proč se nevyjadřujete normálně?
Odpovědět
sv

s v

5.11.2025 16:51 Reaguje na Petr Brok
Chtěl jsi se sebe dotázat, proč máš dlouhý vedení.
Odpovědět
PB

Petr Brok

6.11.2025 21:43 Reaguje na s v
Pokud byste se vyjadřoval normálně, tak by nedocházelo k nedorozumění.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

30.10.2025 10:01
Z nově sestavované vlády mám podobné pocity jako autor.
Ale naznačovat že za emise z elektráren může Milouš a jemu podobní komici nebude pravdou.Postižení emisemi nekončilo v Krušných horách a technici pracovali na fitraci emisí a odsíření na východě i na západě.A dařilo se.Taková byla doba.Bolševika si naši předkové zvolili,no a po nějaké době už s další generací poslali na odpočinek,ale není hotovo.Učit se,učit.... a Lidé bděte!
Životní prostředí nepolepší bůvoli či prakoně,ale technici a uvědomělá občanská společnost.Kdysi bylo opravdu normální,že se auta myla na břehu řeky....ale bylo jich určitě nejméně 20x méně.A co je to myčka s čistírnou nikdo netušil,protože to nikdo neznalto nebylo.A nejsou dnes dílem ekologů.Techniků.A to jsme se kolem r.1975 cítili být mladými ekology....
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

30.10.2025 10:06
Když to není podle vašeho gusta, tak je to špatně, ale to je tak vše co vám
zbývá, když nezvítězili ve svobodných demokratických volbách vaši favorité.
Každý chvilku tahá pilku pane Pitku, tak už to v demokracii chodí a běžte
si podle rady předsedkyně sněmovny Markéty Dvousvetrové na 4 roky sednout do kouta a šoupat nohama. Nebývám tak jízlivý, ale nezbývá mi nic jiného
než takto odpovědět na vaše výtky proti vítězům voleb s jejichž výsledky
se nemíníte smířit. Jakýmpak byl odborníkem na zemědělství teolog a na
životní prostředí ouřada přes bytovou politiku? A nebo amatérská střelkyně
na obranu a elektrotechnik na finance? Ti vám ve funkcích bez patřičné
odbornosti nevadili?
Odpovědět
ml

2.11.2025 19:37 Reaguje na Břetislav Machaček
Díky Vám za rozumný komentář, pane Macháčku. (Pan Pitek sám má máslo na hlavě - a nedrží se svého kopyta... Plete se do politiky místo hospodaření.)
Odpovědět
sv

s v

4.11.2025 11:54 Reaguje na Břetislav Machaček
Jinými slovy machaček je pologramotný, takže nepochopil o čem je článek.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.10.2025 13:58
Problém vidím v tom, že "důkazy", které předkládají ekologové, mnohdy v podstatě odporují učivu základní školy (čili "expert" je v podstatě každý, kdo tento školský stupeň úspěšně dokončil), a mnohé další látku středního všeobecného vzdělání (takže "experty" je většina maturantů). Jistěže další věcí je, že ekologové byli v mnoha oblastech (a klimatu zvláště) usvědčeni ze lži, takže věřit jim je prostě hazard.

A dovolím si snad ještě jednu poznámku: Moje maminka měla vystudovanou ŠUŘ, nicméně se samostudiem vypracovala na takovou znalkyni skalniček a zahradních jehličnanů, že se s ní radili i skalničkáři s botanickým vzděláním (v rámci klubu skalničkářů) a pomáhala i sestřenici s diplomkou z pozemků (PedF) na téma zakládání zahrady.
A dovoluji si upozornit i na českého cestovatele V. A. Friče, který také neměl formální botanické vzdělání, ale vypracoval se samostudiem na kaktusáře světového významu, už v podstatě před maturitou.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

30.10.2025 21:35
Holt se nedá nic dělat, když stávající zelení takzvaně chránili životní prostředí tím, že omezovali a gren dealem plošně okrádali a ožebračovali lidi a na jejich úkor údajně životní prostředí chránili, (ve skutečnosti chránili hlavně svá koryta a zájmy zelených baronů a vznikajících zelených oligarchů), tak se nemůžou divit, že je lidi toho mandátu ve volbách zbavili.
Holt nyní budou chránit životní prostředí jiní, ti, co nemají se zelenou propagandou a zelenou ideologií škodící lidské společnosti a ničící ekonomiku států EU nic společného. A je logické, že ti noví budou tu přírodu a životní prostředí taky chránit nově. Jak přesně, to nevím, ale minimálně tak, že ta ochrana nebude na úkor lidí, ale bude právě pro lidi.
Odpovědět
sv

s v

1.11.2025 17:38 Reaguje na Radim Polášek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 22:02 Reaguje na Radim Polášek
Vždyť ano udavači. Zelený oligarcha bureš svým green dealem okrádal a bude okrádat lidi.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

30.10.2025 21:39
Jinak není pravda, že komunisti pro ochranu životního prostředí nic nedělali. V osumdesátých letech už otáčeli a už v podstatě od začátku osumdesátek ji začínali chránit. Už v té době byly realizovány první kroky, zpřísňovány nebo poprvé stanovovány emisní limity a další věci. Akorát komunisté byli, na rozdíl od zelených aktivistů a ideologů mnohem víc ekonomicky vzdělaní a realističtí a chápali, že na ochranu životního prostředí musí nejdřív mít realizovatelné varianty a na ty se taky musí vydělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2025 11:09 Reaguje na Radim Polášek
Přečtěte si můj příspěvek v 10.50. To je informace z National Geographic.
Odpovědět
sv

s v

1.11.2025 17:53 Reaguje na Radim Polášek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 15:08 Reaguje na Radim Polášek
Tak znova udavači. "Začínat" neznamená začít. Komouši byli natolik "ekonomicky vzdělaní" že přivedli jednu z nejvyspělejších zemí předválečné Evropy tedy Československo zu grunt. Jak je možné, že menší země na západ od nás začali s ochranou životního prostředí, stavbou čističek a přechodem na plyn s 20 leťým předstihem. O odsiřování nemluvě protože s tím komouši nezačali vůbec.
Odpovědět
Marie  Haisová

Marie Haisová

31.10.2025 06:42
Je evidentní, že ekologie není jen o vnějším světě, ale především o vnitřní kvalitě každé/ho z nás. Holisticky přístup na lékařka Kristina Höschlová:
https://www.dobre-knihy.cz/data/images-2xl/c/4/d/3085146-bb94bcedc571a3a19852be6607811b24.jpg
Odpovědět
Plha z Kojčic

Plha z Kojčic

31.10.2025 08:18
Přesněěě pane Pitku. Moje řeč. Hladík měl zůstat u té šmeliny s bytama a na MŽP neměl ani páchnout. ;o)
Odpovědět
ml

2.11.2025 19:40 Reaguje na Plha z Kojčic
To je trefa, gratuluji! (Výborná reakce, přesná.)
Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 15:10 Reaguje na
A co dělal Hladík v havířově, ty reakce?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.11.2025 18:08 Reaguje na s v
Brňák Hladík něco dělal v Havířově? Jaké léky užíváte?
Odpovědět
sv

s v

5.11.2025 16:57 Reaguje na Břetislav Machaček
To nevíš, že na "šmeliny s bytama" jsou odborníci anonisti z havířova, machačku. To bys měl, když jsi z regionu.
Odpovědět
MK

Martin Králík

31.10.2025 11:46
Pokud někdo jde na post ministra ŽP se záměrem na zrušení konkrétního CHKO bez znalosti okolností, tak je tím u mne těžce diskvalifikován. No, a pokud je sponzorem jeho strany úhlavní odpůrce CHKO, tak to vypovídá za vše.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

31.10.2025 12:30 Reaguje na Martin Králík
A neplatí něco podobného o stávajícím ministrovi nepojeném na "zelené" lobby, kterým jde svými dotačními programy na ruku?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2025 08:02 Reaguje na Jiří Svoboda
Neplatí.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

31.10.2025 16:59 Reaguje na Martin Králík
Pokud jde na MŽP člověk co dopředu ví, že chce na sílu něco protlačit tak je to v pořádku?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

31.10.2025 17:40 Reaguje na Martin Králík
Přesně tak!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2025 11:08 Reaguje na Martin Králík
Přesně tak, Macinka je prototyp dezoláta. To je destruktor, který se snaží zničit vše, na co dosáhne.
Odpovědět

Radek Čuda

3.11.2025 14:34 Reaguje na Martin Králík
S ohledem na to, že pochybuji, že jste Motoristy volil, tak je vlastně v případě Macinky tak nějak vše při starém, ne;-)?
Odpovědět

Jan Šimůnek

31.10.2025 13:16
to Martin Králík 31.10.2025 11:46
A jak víte, že pan Macinka, nebo některý z jeho očekávaných poradců nemá tuto problematiku důkladně prostudovanou?
Za mě:
1. Nižší úroveň ochrany bohatě stačila mnoho desítek let (a před tím tisíce let nebyla žádná), takže nutnost nějakého "vyššího stupně" ochrany tohoto území je naprosto pofidérní.
2. Už to, jak vládní koalice tuhle "ochranu" násilně procpávala proti vůli většiny občanů i opozice, je samo o sobě důkazem, že je v tom nějaká černota či levota.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

1.11.2025 10:32 Reaguje na Jan Šimůnek
1***
Taky to tak vidím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2025 11:06 Reaguje na Jan Šimůnek
Muhehhehehhehheheh vy jste fakt čím dál lepší!!!"A jak víte, že pan Macinka nebo některý z jeho očekávaných poradců nemá tuto problematiku důkladně prostudovanou?"
Cha cha to se má tesat do žuly! kdyby to měl nastudované, tak by přece nemohl plácat takové pitomosi, to dá rozum!!!
Odpovědět
MK

Martin Králík

3.11.2025 21:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Jsem zvědav, jakým legálním a legislativním procesem proběhne případné zrušení CHKO Soutok. Mám obavu, že nám bude předvedena velmi zajímavá eskapáda, která skončí minimálně u soudu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2025 09:27 Reaguje na Martin Králík
To jsem sám zvědavý, ale v našem světě naopak to může být zcela elegantní. Můžou prohlásit, že žádné CHKO Soutok se nezřídilo a vždy tam bylo plánované zařízení pro těžbu ropy. To je sice lež typu bullshit, ale dnes se používá běžně, hlavně v nejvyšší politice.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2025 10:50
"Zprávy říkají, že celé Československo bylo za socialismu někdy označováno jako „nejznečištěnější země světa“ či „odpadkový koš planety“, přičemž severní Čechy (část tzv. Black Triangle) byly často uváděny jako epicentrum." AI
A Ševčík včera na ČT24 prohlásil, že tahle vláda bude konzervativní, takže se asi vrátíme zrobna tam.
Odpovědět

Radek Čuda

3.11.2025 14:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl objevil "kouzlo" AI na gůglu ... to se máme na co těšit;-)))
Odpovědět
LB

Lukas B.

3.11.2025 15:09 Reaguje na Radek Čuda
počkejte... jsem měl za to že pan Hanzl je výtvor nějaké nepříliš dokonalé AI...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2025 09:27 Reaguje na Lukas B.
Nebojte, zcela dokonalé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.11.2025 10:52
Tohle je velmi krátké a vystižné video o tom, kdo Macinka je.
https://www.youtube.com/watch?v=dfcIxmvMW3E
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

1.11.2025 23:40
Tak si myslím, že držet se svého kopyta, není v tomto případě správnou strategií. Úspěšná vláda, musí pracovat jako jednotný tým osobností se širokým rozhledem, schopných vzájemné spolupráce. Z tohoto hlediska není potřebné, aby budoucí ministr byl nějaký specialista v daném oboru. Od toho může mít specialisty, kteří mu budou zajišťovat chod dílčích sekcí na jím řízeném ministerstvu, a třeba i externí poradce. Zapomeňme na to, co kdysi, kdesi, jednotliví členové budoucí vlády říkali, jaké měli názory a postoje. To ponechme senzacechtivému bulváru. Po uvedení do funkce, budou tito lidé již nést za svůj rezort odpovědnost. Budou muset mnohé své postoje, názory a požadavky, přizpůsobit požadavkům a dohodám s koaličními partnery, mezinárodním smlouvám, i právnímu řádu ČR, atd.
Současná hysterie kolem některých osob, které možná budou sedět ve vládě, poukazuje na strach některých lidí, z budoucího omezení svého vlivu a zaběhlých finančních toků ze státního rozpočtu, na kterých tito můžou být i závislí. Takže možná nejde o to, aby se budoucí ministr držel svého kopyta, ale že se mnozí současní kritici budoucí vlády, chtějí i nadále držet svého koryta...
Odpovědět
sv

s v

2.11.2025 00:14 Reaguje na Tonda Selektoda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.11.2025 08:00 Reaguje na Tonda Selektoda
Velmi hluboký omyl. Ta největší obava je z té nové paraelity, která má tu vládnout. Vy píšete o ideální vládě kde sedí charakterově kvalitní a poctiví lidé.
Ale co jsme si navolili my? Šejdíře, podvodníky, korupčníky, z nichž ti dva nejvyšší jsou přímo trestně stíhaní!! Navíc jsou to hlavně zrádci, kteří podporují nepřítele, který nám dlouhodobě slibuje, že nás napadne a "vyrazí nám zuby" (V.V.Putin).
Tak co od nich preboga očekáváte?
Zatím, zcela proti slibu poslance, je zavazují natvrdo k volbě Okamury předsedou PS z jediného důvodu. Aby trestně stíhaní jedinci nebyli vydání k soudu!! Tohle má nám vládnout? V zájmu cha cha "lidu"?? Nadechněte se!!!
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

2.11.2025 10:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, pane Hanzl, ať vládnou a své voliče zastupují kandidáti politických stran a hnutí, kteří byli řádně zvoleni v demokratických volbách!
Je přece normální, že nová vláda a její členové, můžou mít na dění ve světě a ve státě, i o aktuálních potřebách státu jiný názor, má proto jiné priority i styl vládnutí, než vláda předchozí. Po volbách není žádný křikloun oprávněn určovat personální obsazení ministerských postů. Ani Vy ne!
Odpovědět
sv

s v

2.11.2025 13:36 Reaguje na Tonda Selektoda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 08:01 Reaguje na Tonda Selektoda
Já přece vůbec nic nemám proti tomu, aby vládli ti, které si občané zvolili!!
Já jen píšu o tom, co je to za jedince a jejich dosavadní způsob života a odhaduji, co se od nich dá čekat v budoucnosti.
Např. vysokoškolský profesor, která nějaké desetiletí je předseda politické strany, zastává různé funkce a tím zná politickou i ekonomickou praxi, může být ministrem i premiérem.
Ovšem šmelinář s ojetými auty a aktivní nácek má kvalifikaci jakou? Že lže jako malý kluk? K jaké funkci? Snad ne ministra zahraničí!!!!
Odpovědět

Radek Čuda

3.11.2025 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak se zase zklidníme, Černochová kdysi na dvojce byla docela fajn a dalo se s ní mluvit, ale že by to zrovna byla ta nej kvalifikace pro ministerstvo obrany, to ani smykem.

Ostatně, ať nekopu ze Spolu jen do ODS, taková Parkanové na obraně byla podle vás tady odbornice na svém místě?

Chalupa na MŽP?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 17:15 Reaguje na Radek Čuda
Můžeme mít výtky ke každému, nikdo není ideál, ale Černochová nebo Parkanová proti Turkovi je pořád nebe a dudy. Do ministerstva obrany nikdo pořádně nevidí, ale zahraničí je v médiích pořád.
Odpovědět

Radek Čuda

4.11.2025 11:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak do jisté míry s vámi souhlasím v tom, že bych si v Černínu představovala taky někoho jiného ... vo tom žádná.

Na druhou stranu ... i pokud by tam turek skončil, tak si myslím, že se za těch pár let taky s prominutím hovno stane a jestli tohle má být ta nej tragédie, která nás v budoucnu čeká, tak jdu bouchnout šáňo.

A na férovku říkám, že mne Turek v Černínu bude určo srát podstatně méně, než pitomci typu Hamáčka na vnitru nebo Vojtěcha a Blatného na zdrávku.
Odpovědět
LB

Lukas B.

3.11.2025 15:08 Reaguje na Pavel Hanzl
k poslední větě: samozřejmě dobrý ministr zahraničí by měl umět lhát. ale měl by umět lhát elegantně a dobře:)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 17:16 Reaguje na Lukas B.
S tím lhaním bych to až tak neviděl, naprosto mistrně (stylem bullshit) lže třeba Lavrov a tohle bych skuteně mít nechtěl, to radši turka.
Odpovědět
LB

Lukas B.

4.11.2025 07:58 Reaguje na Pavel Hanzl
lavrov je excelentní lhář a naprostý profík. bylo by fajn mít někoho tak schopného na své straně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2025 09:18 Reaguje na Lukas B.
Pokud považujete prolhanost za kladnou vlastnost politika, tak potěš koště. Pak asi taky žijete ve světě naopak jako Šimůnek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2025 09:21 Reaguje na Lukas B.
Já bych taky chtěl mít automechanika, který dokáže vše zbastlit, namontovat ojeté díly z vrakoviště, nasprejovat zkorodované kusy a vyměnit mi pneumatiky za staré protektory. A pěkně mi to nafakturovat, to je značka ideál, že?
Odpovědět
LB

Lukas B.

4.11.2025 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
nechápete? když tedy chcete Lavrova připodobnit automechonikovi, tak je to automechanik, který perfektně sestaví a zlegalizuje auto z kradených autodílů. nepodvádí Vás, ale podvádí ve Váš prospěch.
Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 12:17 Reaguje na Tonda Selektoda
No tak nekřič udavači.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

2.11.2025 12:50 Reaguje na Tonda Selektoda
Také to tak vidím.
Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 12:16 Reaguje na Tonda Selektoda
Helemese hysterický udavač má problem se svobodou slova. Ale jinak máš pravdu. Z té tvé hysterie je především patrný strach některých zjevů z toho, že by se nedostali k ministerskému lizu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

2.11.2025 09:55
to Pavel Hanzl
1.11.2025 11:06 Pokud se o to zajímají, jistě nějaké informace mají nastudované. Že nebudou odpovídat ekologickým ideoblábolům je téměř jisté.
2.11.2025 08:00 Šejdíře, podvodníky a lidi vydržované organizovaným zločinem máme v končící (doufejme!) vládě. Jak ukazují první výpovědí svědků kauzy Dosimetr, jak ukázala aféra s Bitcoiny, aféra s IKEM, nákup víc než dvojnásobně předražených US stíhaček (v porovnání s akvizicemi jinými státy NATO) a mnoho dalšího. A trestní stíhání je možné si u nás koupit, tvrdila jedna bývalá ministryně přes justici, bohužel již zesnulá. Takže něčí trestní stíhání, navíc v případě Okamury ryze politické a iniciované jeho politickou konkurencí, má výpovědní hodnotu 0 (a ani odsouzení si na hodnotovém žebříčku nestojí o moc výš).
Odpovědět
sv

s v

2.11.2025 11:12 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
EB

Emil Bernardy

3.11.2025 07:29 Reaguje na Jan Šimůnek
Pane doktore,přibrzděte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 08:04 Reaguje na Jan Šimůnek
A jaké cha cha "informace mají nastudované" a jak se to pozná?
Dezolátní kecy o zločinech pětikolky jsem vám vybvrátil už dávno, ale zajímavá je cha cha "bývalá ministryně přes justici"!! To myla Marie Benešovaná, nominantka ČSSD zvaná "mamma mafia" a její působená bylo skutečně destruktivní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 08:08 Reaguje na Jan Šimůnek
Stíhání Okamury je přece naprosto transparentní a jasné, ty plakáty viděli všichni.
Jako kluk jsem někde viděl velmi podobný plakát z roku 38 z Berlína, na kterém se dokazoval rasismus nacistického Německa. Byl tam ale místo černocha Žid.
A rasismus je u nás trestný čin, tak čemu se čemu?
Odpovědět

Radek Čuda

3.11.2025 14:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Já vám do toho nechci kecat, ale nacisti hodlali Židy vyhladit a jednalo se o jejich oficiální politiku, kterou se snažili realizovat opravdu s velkou vervou.

Okamura/SPD nikoho vyhlazovat nehodlá ... teda já jsem to zatím nikde nezaregistroval ... ale nechce, aby různí obhacovači přišli sem.

Můžeme si o tom myslet ledacos, ale jestli v tom nevidíte ale SAKRA rozdíl, tak ... no, u vás asi už nic.

Jinak ten váš plakát, který jste kdysi prý viděl sem dejte ... ať vidíme, že opět jen nekecáte ... zase.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 17:20 Reaguje na Radek Čuda
Rasismus přece není o tom, kdo chce koho vyhladit nebo nevyhladit. Rasismus je, že jiné rasy urážíte a považujete za méněcenné, což Okamura jasně dokazuje.
Odpovědět

Radek Čuda

4.11.2025 11:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Já se držím konceptu 5 lidských ras, takže u těch Židů to z mého pohledu těžko mohl být rasismus, protože nevím jak vy, ale já jsem stejné rasy jako valná většina Židů ... a úplně stejně jako byl nějaký Herman/Heinrich/Joseph z Říše.
Že byli nacisti magoři a vymýšleli si rasy a rasové odlišnosti všude možně a hlavně nemožně ... co já s tím. To samozřejmě nijak neomlouvá jejich zločiny, bo je dost jedno, zda je páchali z důvodu rasismu nebo antisemitismu. Nejen, oni chtěli zlikvidovat kde koho ...

Navíc na tom plakátu je sice skutečně příslušník jiné rasy, ale silně pochybuji, že by se negativní vztah Okamury k migrantům omezoval pouze na tuto rasu. Tedy je otázkou, nakolik se skutečně jedná o rasismus ... a nakolik je to prostě jen blbý.

A i pokud bychom od všeho uvedeného abstrahovali, tak je fakt kua rozdíl v přístupu "všichni X patří do plynu" a v přístupu "žádného X tady nechci (ale pokud si zůstanou doma, tak ať si tam dělají co je jim libo".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 17:22 Reaguje na Radek Čuda
Ten plakát možná nebyl ani v digi formě v cloudu ve formátu .pdf ani .jpg, nejsem si jist.
Odpovědět
sv

s v

3.11.2025 12:18 Reaguje na Jan Šimůnek
Tos to flatulinkovi a vildumetzove nandal lžirgile.
Odpovědět

Jan Šimůnek

2.11.2025 16:37
to s v 2.11.2025 11:12
Stíhačky jsou předražené oproti nákupům jínými státy EU až o sto procent jimi zaplacené ceny. Navíc jsou proti Grippenům prakticky bezcenné, protože každý den do nich musejí USA zavést kód, který je "odemkne", jinak ani nepůjdou nastartovat. Jsem velice sorry, ale prostě totální šmejd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.11.2025 07:52 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy věříte pouze dezolátům, to je pak fakt těžký....
Zkusím logiku: proč bychom zrovna my měli mít F35 tak předražené?
Kdo vám nakukal, jak se odemykají supetejné systémny, o kterých nikdo nemůže vědět nic ani teoreticky?
Když Rusi po napadení Ukrajiny ukradli všechna leasingová, moderní letadla Airbusy i Boeingy, nikdo jim je nezamčal. Proč?
Proč ale zamčeli čečencům zemědělské stroje firmy John Deere, když je ukradli na Ukrajině?
Odpovědět
JV

Josef Valenta

2.11.2025 21:38
Souhlasím s autorem.
Odpovědět
JV

Josef Valenta

2.11.2025 21:38
Souhlasím s autorem.
Odpovědět
ak

antonín krahula

3.11.2025 08:34
Další „odborníci“ na postu ministra-Hladík ajťák, Hubáčková stavební ing,Brabec ředitel chemičky, Podivínský velvyslanec, Chalupa historik, Drobil advokát, Bízková chemička. Proč ne Macinka?
Odpovědět
MK

Martin Králík

4.11.2025 21:54 Reaguje na antonín krahula
U p. Hubáčkové jste dost přestřelil. Zažil jsem ji na okrese na OŽP a nemám pocit, že by byla v této problematice nekompetentní. Pokuta od ní byla na místě...
Odpovědět

Jan Šimůnek

3.11.2025 10:25
to Pavel Hanzl 3.11.2025 07:52
Prostě moderní stíhačky jsou takto technicky vybaveny, nemotejte do toho starší stroje. Z USA musejí každý den dostat signál, jinak se zablokují a nepůjdou ani nastartovat. Možná je to pojistka, aby je někdo nemohl odcizit a použít proti USA.
Mimochodem, není potřeba rozumět nějakým "supertajným systémům", stačí, když mi to dodavatel oznámí. A i úplný hlupák může tu stíhačku odblokovat od spojení na 24 hodin a pak ji zkusit nahodit.
Stejné stíhačky kupovaly i jiné státy NATO +-paralelně s námi a za výrazně menší cenu (někde to byla i polovina), na úrovni ekonomie je to jasné, o příčinách se můžeme jen domýšlet.
Ty nové zemědělské stroje asi nějaké takové zařízení mají (ale spíš půjde o vyřazení z provozu, asi jako když banka zablokuje ukradenou kartu nebo poskytovatel telefonního spojeni SIM kartu v ukradeném mobilu) než každodenní uvedení do provozu, jako u těch stíhaček), se Zetorem by to nešlo. Ono se něco podobného uvažuje i pro auta (že by bylo možné je "zloději pod rukama" vypnout), technicky to u nových aut udělat jde, problém by nastal pokud by to auto bylo v provozu na silnici, na tom to zatím vázne. U traktoru na poli tento problém není.
Odpovědět

Radek Čuda

3.11.2025 12:42
Kdo by měl držet svého kopyta je hlavně Pitek.

"Vzhledem k jejich názorovému nastavení by jim podle mého názoru slušelo ministerstvo dopravy ..."

Jsou tu takové dvě drobnosti. Jednak by s tou výměnou musela souhlasit SPD, jednak si dokážu představit, že pokud by ŽP skutečně SPD připadlo, tak výsledkem bude úplně stejný povyk jako je v případě Motoristů.

A byly by tu rázem články, jak by SPD mělo Vršky pustit a chtít místo toho Těšnov ...

Odpovědět
MK

Martin Králík

3.11.2025 21:46
1) Mám velkou obavu že prostředí CHKO Soutok asi moc dobře neznáte. Stávající nastavení neumožňuje dlouhodobou a perspektivní ochranu před případnými developerskými tlaky. Oblast vyhlášené CHKO je třeba chránit jako celek - to pro svoji unikátnost a jedinečnost.
2) Nebýt tlaku p. Fabičovice, tak by v Praze o žádné nespokojenosti menší části obyvatel zasažených vyhlášením CHKO nikdo moc nemluvil. Za obdobných podmínek by tedy bylo nutné podrobit revizi většinu CHKO, neboť i tam jsou lidé určitě nespokojeni ... Nezapomínejme na to jaké, vztahy jsou mezi p.Macinkou a p.Fabičovicem. Nebo je možné si takto v ČR "objednat" zrušení ochrany libovolného chráněného území? Předpokládám, že zrušení CHKO Soutok bude nějakým příšerným legislativním harakiri - prasárnou v přímém přenosu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2025 09:09 Reaguje na Martin Králík
Bohužel, dnes jde do vedení státu garnitura, u které si to objednat asi můžete. Oligarchický systém založený na korupci a vedený trestně stíhanými jedinci, preferuje tyhle lobbistické postupy.
Včera to Boris Šťastný vysvětloval na ČT24, cituji volně:
"Nějaký sponzor nám dá milióny a má stejný názor, jako ministr, že je potřeba zrušit CHKO, kde sám podniká."
Nepřipadá vám to naprosto kouzelně otevřené?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.11.2025 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Říci tohle někdo zpětikolky, nastane ohlušující řev celé dezoscény, Havlíček by se přibíjel na kříž, Schillerová by metala salta na TikToku jako mladá gymnastka a Babiš by žvanil 6 hodin v kuse o korupci a kampáni v parlamentu.
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.11.2025 10:59
to Martin Králík 3.11.2025 21:46
Už tu padlo pod jiným článkem, že Soutok je závislý na permanentní regulaci hladiny vod a spodní vody člověkem. A současně i to, že část ekologů už začala požadovat "bezzásahovost" (protože v CHKO se to požadovat dá), což by v podstatě znamenalo zánik tohoto biotopu. A dokonce i kdyby nějací developeři narušili některé okraje Soutoku (dost o tom pochybuji, zas tak atraktivní ta lokalita není), nadělali by menší škody než bezzásahovost, která může během krátké doby celý Soutok zlikvidovat.
Odpovědět
MK

Martin Králík

4.11.2025 20:44 Reaguje na Jan Šimůnek
Bezzásahovost provozuje na svých pozemcích kde kdo - a to včetně těch osob, jejichž nemovitosti se dnes nachází na území CHKO. Krajina postupně zarůstá pajasanem, javorem jasanolistým, mahalebkou, svídou, turankou a podobně. A není to tím, že by to někdo řídil z úrovně CHKO. Srovnejte si letecké snímky libovolného k. ú. a naleznete nepřeberně pozemků, na kterých nikdo nehospodaří. Vlastnictví nemovitosti nikoho nezavazuje k jejich údržbě... Prosím informujte se, jak je to v rámci CHKO zamýšleno s tou bezzásahovostí. Opravdu to není v celém území CHKO. Jsou zde pozemky, kde se hospodaří totálně, nebo vůbec. Z krajiny zmizel hospodář, z krajiny zmizela pravidelná údržba - kosené louky, obhospodařované meze remízky a lesíky. Drobní vlastnící lesů také v mnoha případech ve vlastním lese nehospodaří. Prodají to na stoja, a dalších x let to nechají bez výchovy - zarůst akátem nebo javorem jasanolistým. Takových případů znám desítky - a opravdu je neřídí CHKO ...
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.11.2025 13:59 Reaguje na Martin Králík
Nejde o to, jak je ta bezzásahovost nyní definována, ale o nebezpečnostní potenciál, daný tím, že je možné ji předefinovat, případne rozšířit. Soutok jsem měl možnost navštívit s vědeckými mykology a pod vedením odbotŕného průodce se s ním zhruba seznámit. Bohužel, ona to není "divočina", ale staletí fungující plantáž na mohutné duby. Bez permanentní lidské péče musí nutně (a obávám se, že velmi rychle, vzhledem ke stáří stromů) zaniknout.
Odpovědět
MK

Martin Králík

4.11.2025 21:39 Reaguje na Jan Šimůnek
A ještě k bezzásahovosti - zkusil jste někdy z pozice starosty obce vymáhat po fyzické osobě pravidelnou údržbu pozemku? A proč je u nás tolik klíšťat a nemocí s tím spojených? No protože soukromý (i státní) vlastník pozemku nečinní co má. Podívejte se také na mnohé pozemky ve správě SPÚ, ÚZSVM, ČD, Správy železnic apod. Takže doufám, že moudrý volič rozhodl a jím zvolení zástupci výše uvedené "bezzásahosti" učiní ráznou přítrž!
Za bezzsáhovost v mnou zmiňovaných případech opravdu, ale opravdu nemůže vedení národních parků, CHKO apod.
Odpovědět

Jan Šimůnek

7.11.2025 14:05 Reaguje na Martin Králík
Prostě stačí, pokud se do vedení CHKO nebo NP dostane nevhodná osoba, ať už fanatik "bezzásahovosti" nebo škůdce, A pak mu statut CHKO či NP otevírá cestu, ktrou při nižším stupni ochrany prostě nemá.
Možná příklad z jiné oblasti: Je prokázáno, že nejlepší forma vlády je osvícená diktatura. Demokracii ovšem preferujeme proto, že po osvíceném diktátorovi vcelku zákonitě přijde neosvícený a nadělá daleko víc průšvihů než ta nedokonalá demokracie.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist