https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/daniel-pitek-myslim-ze-je-na-case-aby-norovani-lisek-bylo-prirazeno-k-zakazanym-zpusobum-lovu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Daniel Pitek: Myslím, že je na čase, aby norování lišek bylo přiřazeno k zakázaným způsobům lovu

14.7.2024
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ve sněmovně je aktuálně připravena k projednání novela zákona o myslivosti. A tento zákon vůbec není nedůležitá legislativní norma, protože její podoba ovlivní výrazným způsobem stav našich lesů i zemědělské krajiny. A tak není divu, že se s myslivostí potkáváme v posledních týdnech ve všech možných médiích.
 
Novela je různě komentována, hodnocena nebo i kritizována ze všech možných pozic. Já osobně tuto vládní novelu podporuji, pracoval jsem na jejím znění za Asociaci soukromého zemědělství ČR v pracovní skupině na ministerstvu zemědělství a snažím se, aby zdárně prošla legislativním procesem.

Dlouho a intenzivně jsme o všech ustanoveních paragraf po paragrafu dopodrobna diskutovali a byl bych rád, aby se do návrhu novely nezasahovalo nebo jen minimálně.

Přesto bych jednu věc změnil. Je to možnost lovu norováním.

V zákoně máme paragraf 45 - zakázané způsoby lovu.

Tímto paragrafem jsou zakázány tradiční způsoby lovu používané ve dřívějších dobách, které jsou drastické a pro lovená zvířata velmi trýznivé. Patří mezi ně například lov do ok, na lep, do želez, tluček, jestřábích košů na živé návnady nebo na výrovkách.

Norování zvláště v době čerstvých liščat je také nehumánní a drastický způsob lovu. Myslím, že je na čase, aby norování bylo přiřazeno do paragrafu 45 k zakázaným způsobům lovu.

V době termovizí, fotopastí a další vyspělé techniky máme velké možnosti lovit například lišku humánním způsobem. Technika nám dává nad lovenou zvěří velkou a dříve nebývalou výhodu.

Pro mne je lov lišky obecné celkově s otazníkem minimálně v oblastech a obdobích přemnožení hrabošů, norníků a hryzců, kdy je pro nás liška jako výrazný predátor těchto škůdců důležitým pomocníkem. My tohoto pomocníka lovíme a místo něj chceme na polích používat plošně jedovatý rodenticid Stutox.

Na několika jednáních pracovní skupiny, kulatých stolech k myslivosti a na sezení zemědělského výboru jsem vyjádřil nesouhlas s možností lovu norováním. Byl jsem bohužel ve výrazné menšině.

Často z mysliveckých kruhů a lidí na ně napojených, včetně některých poslanců slyším, že chci zlikvidovat českou myslivost. Není to pravda. Snažím se jako další osvícení myslivci naši myslivost reformovat do podoby odpovídající nárokům a potřebám současné moderní doby.

Pokud k reformě české a moravské myslivosti nedojde ve všech jejích aspektech, ve vztahu k vlastníkům pozemků, lesním, zemědělským hospodářům, životnímu prostředí, "škodné" i ostatním druhům zvěře, tak na to doplatí všichni zúčastnění, celá společnost i myslivci samotní. Cena bude vysoká.

ČMMJ se snaží všemi dostupnými způsoby zablokovat přijetí aktuální novely zákona o myslivosti a pokud se jim to povede, tak to bude Pyrrhovo vítězství a labutí píseň této organizace, protože problémy nezmizí, jen se prohloubí a vrátí se jako bumerang.


reklama

 
foto - Pitek Daniel
Daniel Pitek
Autor je lesník a zemědělec.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (64)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

14.7.2024 07:03
Přemnožená škodná, se zatím vždy likvidovala !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 08:00
by mě zajímalo, jak by ty lišky měli lovit. Ono asi nebudou čekat na to, aby mohli zamávat na dron nebo k čemu bude fotka z fotopasti?

trénink norování je především o tom kdo z koho. Buď to bude myslivcův jezevčík nebo liška.

Nácvik norování na lišku se nedělá pro emoce ale proto, aby pes měl větší šance.

Jak je to teda myšlený?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

14.7.2024 08:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
1*
Odpovědět
Pe

Petr

14.7.2024 22:09 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ono ani pro toho psa to není zrovna šetrná "zábava". Někdy bývá zřízený k nepoznání, a někdy už se ani sám ven z nory nedostane (pro vyčerpání, zranění, málo místa...), takže ho pak musejí vykopat...
Odpovědět
Pe

Petr

14.7.2024 22:23 Reaguje na Petr
Asi by se to dalo trochu přirovnat ke kohoutím zápasům.
Boj dvou zvířat na život a na smrt pro obveselení skupinky lidí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.7.2024 22:49 Reaguje na Petr
Njn, klasika... Zakážeme box, zápas, fotbal (lámou si nohy, po hlavičkách se hloupne), skoky na lyžích, sjezdové lyžování, formuli a vše, co není pro citlivé duše. Zakážeme říji jelenů, neb pro poražené je to stres a trauma, zakážeme sokolnictví (surová zábava)... Zakážeme školní docházku, neb pro slabší žáky je to stresující zátěž. Zakážeme diskuse, neb při nich vychází spousta věcí najevo, což ne všichni snášejí v poho. Prostě co jde omezit a s čím nesouhlasí většina, zakážeme.
Odpovědět
Pe

Petr

15.7.2024 17:30 Reaguje na Karel Zvářal
Velmi dětinský příspěvek.
Nicméně, zakazovat netřeba to, co děláte sám sobě a o své vlastní vůli a rozhodnutí. Vlastní nohy si tedy lámejte jak je vám libo, pokud tím nikoho nebudete odtěžovat. Ale nemůžete chtít veřejně provozovat lámání cizích nohou (týrání psů norníků a lišek).
Odpovědět
Ra

Radek

15.7.2024 17:55 Reaguje na Petr
Trošku to začíná smrdět týráním dostihového koně
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

15.7.2024 17:58 Reaguje na Petr
Nečekal jsem, že nadsázku pochopíte. Pokud má někdo u sebe "větší, než malé množství", dostane se do problémů, byť tvrdí opakovaně, že to má pro sebe. Na důsledky tohoto sebepoškozování doplácí celá společnost.

Velmi usilovali o zákaz překážkových dostihů, tam též se zraňují a hynou koně, někdy i lidé. Neprošlo to, což je dobře, a osobně jsem pro norování lišek nezakazovat. Je to sice zanedbatelné procento z celkově ulovených, ale kvůli výcviku psů a tlaku na snižování populace přemnožené lišky to význam má.

Trávení hraboše Stutoxem či jiným přípravkem u potkanů též zvíře nějaký čas trpí, než účinkům jedu podlehne. Trpí i zvěř špatně zasažená, což by se stávat nemělo, ale stačí setina vteřiny, ucuknutí a dobře mířená rána chybí komoru. Kvůli tomu se ale asi lov zakazovat nebude, že. Na polepových pastech též hmyz nějaký čas bojuje a je ve stresu, než nakonec uhyne. Zakážeme tedy i tyto polepové pasti?

Norování rozhodně není pro pobavení, to spíše je škodolibá radost úzké skupiny lidí o jeho zákaz.

A nakonec: tam, kde zvěř, tj. především ptáci, prokazatelně trpí (vyhladověním, uhořením, udušením, utonutím, poškozením mozku a utracením - pozřením šelmou), tj. komíny, šachty, nádrže, sklo aj., jsou přes opakovaná upozornění po dekády neřešeny, resp. velmi liknavě a formalisticky.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

15.7.2024 18:08 Reaguje na Karel Zvářal
Jinak znám pokryteckou a podrazáckou mentalitu této bubliny velmi zblízka. Budou dělat všechno možné i nemožné, abych svých nečistých cílů dosáhli. A přitom skutečné a podstatné problémy suverénně přehlíží.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

15.7.2024 21:20 Reaguje na Karel Zvářal
1*.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

15.7.2024 22:00 Reaguje na Michal Ukropec
Děkuji!, vidět, že "Jeden za všechny ještě funguje". Druhá polovina dnes zní "Všichni proti jednomu", bohužel.

Když jsme u toho týrání, onehdá tu byl článek, že "Hladké stěny budek ptákům nevadí". O víkendu uhynula čtyři z pěti mláďat výrečka na přehřátí, když venku bylo 37°C, uvnitř něco kolem 50. Snažili se vyskočit ven, ale jelikož stěny byly hladké a mláďata nevypeřená, zkolabovala během půl hodiny. Smutný pohled, snad se z toho všichni "profíci" poučí.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

16.7.2024 04:59 Reaguje na Karel Zvářal
Tak "profici"v první řadě umisťují budky tak, aby na ně přes půl dne nepralo slunce. Navíc pokud je ta budka šikovně oplechovaná, tak to nemá chybu. Ale může za to hoblované prkno. Výborně. Ono se snad předpokládá, že by nevypeřená ptáčata měla opouštět budku?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.7.2024 06:16 Reaguje na Jarek Schindler
A když adult chce opustit budku, ale na hladké stěně nenajde chyt a s ostrými drápky padá na ptáčata (i titi !, i titti !), tak to zajisté "nevadíů, papír snese všechno... Posedlost Zvářalem je profláknutá věky, napsat jediný pozitivní komentář je nad vaše síly a ego. Tak jako u budky se vstupem od kmene - ne z boku, ale od kmene!, prý je známá padesát let-) ale zdroj neuvedete. Prostě jen tak si kopnout, nebo aspoň shodit.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

16.7.2024 14:43 Reaguje na Karel Zvářal
Už jsem to napsal x krát. S většinou toho co napíšete (tak 95 %) souhlasím. Jen nejsem Kletečková abych za vším s čím nemám problém vám posílal oslavné zdravice. Reaguji na to s čím nesouhlasím. No a v tomto případě nesouhlasím s vašim tvrzením, že za ty výrečky může hoblované prkno. Já tvrdím, že za to může nevhodné umístění + případné oplechování, které je schopno vytvořit z budky " pekáč". Jaká míra přežití asi bude u těch nedopeřených ptáčat co předčasně opustí budku?Co se týká toho šoupalkovníku tak těžko jde uvažovat o tom, že z šesesátých let něco najdete na internetu. Až najdu tu knihu tak vám na ni odkaz samozřejmě dám.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.7.2024 17:54 Reaguje na Jarek Schindler
Budka z videa je z ho.prken, pohled je jen dovniř. Jestli je vespod nějaká skříňka s aparaturou, netuším, odvrtali stěny, ale ani to nepomohlo, museli zřejmě budku zaclonit, teď posledňáček už je v klidu. Jinak hrubá stěna by minimálně třem (17-21 dní) umožnila vydrápat se k otvoru, ale šmíkali se... Těch případů jsou spousty, ve městě se pádem zabijí, nebo je posbírá kočka, straka, poštolka... něco málo člověk.

https://www.zachranna-stanice.org/poradna/nebezpeci-horkych-dnu-pro-ptaci-mladata/
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

16.7.2024 21:08 Reaguje na Karel Zvářal
Samozřejmě upraveno. Už na jaře.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.7.2024 06:57 Reaguje na Karel Zvářal
Stutox nepůsobí utrpení .
Trochu přemýšlet.neukvapovat se....
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.7.2024 08:00
Řekl bych, že ten bumerangový efekt se již projevil, a to v silném úbytku až vymizení dříve hojných druhů. Netřeba vyjmenovávat chráněné přemnožené predátory, které se na tom podílely, je jich dlouhá řada. Lidově se tomu říká "s vaničkou i dítě".
Odpovědět
ss

smějící se bestie

14.7.2024 08:29 Reaguje na Karel Zvářal
1**
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 08:36 Reaguje na Karel Zvářal
novala je potřeba ale asi by se měla tyky vysvětlovat., nejen vytrhávat téma.
Mi jen není jasné, jak chtějí lovit tu lišku, jako slona v prérii z helikoptéry? počakt až dosáhne dospělosti a vrhne další snužku liščat?
Nevím, co je v tomto případě udržitelné.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 08:40 Reaguje na Jaroslav Řezáč
op savaně.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.7.2024 08:52 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Novela je (možná) potřeba, ale úplně jiná, než jakou účelově cpou aktivisti. Měla by být především v duchu výše uvedeného (8,00), jenže to v tom dnešním absurdistánu těžko může projít.

Jeden příklad za všechny: Rumuni nesmí střílet přemnožené medvědy, neb to není v souladu s evropskou legislativou (přísně chráněný) - ale sami nadbytečné kusy "zdvořile" odmítají. A v tomto pokryteckém duchu je celá filosofie dnešní "ochrany přírody". Prostě kalich hořkosti je nutno vypít až do dna. Kdyby mi toto někdo řekl před padesáti lety, tak se mu vysměju - že mele blbosti. A ejhle!, "čím blbější, tím lepší" se stalo realitou.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

16.7.2024 15:21 Reaguje na Karel Zvářal
Vrátili jsme se ze Soutoku.Nechat to tak jak to je !!!!!!!!
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.7.2024 21:09 Reaguje na Emil Bernardy
Tak určitě! Takový poklad nechat ležet ladem... (Catch as catch can-)
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

17.7.2024 15:52 Reaguje na Karel Zvářal
Neporozumění.Neměnit způsob vedení.Nechat způsob hospodaření který tu je snad dvě stě let....to mě máte za takového trumpetu?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 08:06
co se týká Stutoxu, tak je pravda, že je to pořádný hnus ale hraboše likvidují i sovy, které likviduje Stutox.

Lišky se okolo měst také přeorientovávají ale lovit je jen kvůli tomu, že jsou zabelšený no nevím. Návštěva lišky v kurníku taky není žádná " pohoda".
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

14.7.2024 09:02
S myslivostí se nyní opravdu potkáváme v mediích pomalu "na každém kroku" ale je to hlavně zásluha takových Pitků, co se snaží všemožně masírovat veřejnost svými polopravdami , někdy vysloveně lží.
Ano , na dlouhou dobu je tato novela schopna uvrhnout myslivost do chaosu. Někde může trvat roky, tedy pokud bude tento paskvil schválen, než se znovu dle této novely vytvoří nové honitby.
Ale zpět k článku. Ano jsou zakázané způsoby lovu ale to neznamená, že by všechny musely být pro zvěř zrovna " trýznivé". Třeba ty tlučky jsou z pohledu rychlého usmrcení velice humánní. Jen nepracují selektívně. Zakázány jsou proto všechny pasti usmrcující zvěř kromě pastí "živolovných". Je zajímavé , že zatímco zákon o myslivosti povoluje jen sklopce a oka zakazuje, tak "ochranáři" bez uzardění používají právě pasti na principu oka. Jak humání je asi prostředek, který chytí toho rysa či vlka za běh a drží ho do doby něž přijde ochranář a nebo si šelma běh neuhryže?
Co se týká norování tak rozlišujeme jarní, kdy se noruje dospělá liška společně s liščaty a zimní, kdy se zase používají hlavně uměle vytvořené nory. Při jarním norování pes zabije liščata velice rychle a lišku většinou vyžene. Při zimním norování je to hlavně o tom vyhnání a následném zastřelení lišky. Co je na těchto způsobech nehumání? Řekl bych, že je to jen politický obchod mezi ochranáři, snažícími se myslivost myslivcům co nejvíce znepříjemnit a takovými Pitky . Vy nám schválíte tohle a my zase nebudeme proti vašim návrhů. Tedy norování, vyškrtnuté druhy zvěře za minimální výměru atd.
Co se týká užitečnosti lišky při tlumení hlodavců tak ano. Hlodavci jsou důležitou a procenticky velice významnou složkou liščí potravy. Dřív se ale uváděla jedna liška na 500 ha. Dnes to bude desetkrát tolik. Copak divočák pane Pitku? Pro něj snad není hraboš významnou složkou potravy? Ty rozryté louky svěčí o tom, že vám divočáci odstranili významnou část hraboší populace. Jinde potom hmyz s vývojem v půdě či v půdě zimující. Pro lesy je potom divočák podstatně užitečnější než liška právě díky možné likvidaci některých drůhů kalamitně se množícího hmyzu. Nezapomíná se na to? No a jestli je pan Pitek , jak o sobě sám mluví, osvícený tak nevím. Snad jen sluncem.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

14.7.2024 09:39 Reaguje na Jarek Schindler
Prase je jako širokopektrální pesticid, čím víc ho "používáte" tím víc převažují negativa nad pozitivy
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

14.7.2024 09:41 Reaguje na Jakub Graňák
Netvrdím, že ne. Všechno má svoje limity.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

14.7.2024 09:43 Reaguje na Jarek Schindler
U lišek to platí taktéž:-)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 10:12 Reaguje na Jakub Graňák
neví, ale domnívám se, že když myslivec chodí s flintou do lesa a chce se zvířaty hlavně fotit a koukat se na ně, tak by měl jít dělat na Barandov nebo do ZOO.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 10:13 Reaguje na Jaroslav Řezáč
op. Barrandov
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

14.7.2024 10:19 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Hmm
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

14.7.2024 10:41 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A mohu znát pointu vašeho sdělení? Co to má společného se zde probíhající diskuzí?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 10:52 Reaguje na Jarek Schindler
se držím výše napsaného článku.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

14.7.2024 13:06 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Opravdu? V článku je snad něco o ZOO či Barrandově?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

14.7.2024 13:16 Reaguje na Jarek Schindler
no vidíte, když na to příjde, držíte jednu basu. Tak na co si na pana Piteka stěžujete. Jedne jako druhý, jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

14.7.2024 18:07 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak brzy a už tak.....? Můžete mi vysvětlit o čem to tu pořád žvatláte? Co se mi na článku pana Pitka nelíbí máte napsáno výše. Můžete reagovat. Ale k věci, prosím.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.7.2024 09:09
Pan Pitek a jemu podobní potřebují ke schválení mysliveckého zákona každý
možná hlas a to i od zastánců zákazu norovaní. Je to taková "pětikolka"
různých priorit, která se dala účelově dohromady v boji proti současné
myslivosti. Jedni ji chtějí uzmout pro sebe, druzí zcela zlikvidovat a
zbytek ani neví o co tu ve skutečnosti jde. Opakovat téhož mne už nebaví
a tak si vyčkám na výsledek a nebo na možný reparát po pádu pětikolky.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.7.2024 09:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Omlouvám se za překlepy. Psal jsem to rychle a lehce naštván a neopravil slova: Možná na možný a opakovat na opakování.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.7.2024 09:30
Výborně! Je velice chvályhodné, že po reformě strany zelených jde pan Pitek reformovat českou myslivost. Věřím, že s pomocí odborníků jako je pan Stýblo nebo Stropnický, to zvládne perfektně.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

14.7.2024 09:40 Reaguje na Michal Ukropec
Ono se úplně stačí podívat na to, kam tu stranu dovedli. Bohužel jsem jim v jejich prvním volebním období také dal svůj hlas. Naštěstí to byla jedna s chyb které člověk neopakuje.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

14.7.2024 11:13 Reaguje na Jarek Schindler
Já volil knížete až v TOPce. Ale v posledních volbách jsem volil jilidovce. Velká chyba.
Odpovědět
VP

Vít Pátek

14.7.2024 23:14
Přiznání je sice polehčující okolnost, nicméně i tak by měl mít pan Pitek alespoň někde napsáno (nejlépe vytetováno na čele ;-)), obdobně jako měl Milouš Jakeš ve výučním listu "na saka nepouštět", "legislativy se nedotýkat ani pětimetrovou izolovanou tyčí ".
To, co s jemu podobnými "paragraf po paragrafu do podrobna" spáchali na novele ZoM, je snůška legislativních zvěrstev, v čele s naprostým zprzněním základních principů pronájmu, byrokratických absurdit (s "vlajkovou lodí" každoročních povinných valných hromad honebního společenstva s počítáním hlasů za každý čtvereční metr honebního pozemku při současném zákonném vymezení honitby pouhým slovním popisem bez ohledu na hranice pozemků), technických úletů typu "vyfotografuje v noci celý úlovek mobilem, tj. pouze ve světle jeho přísvitu, případně ještě čelovky, tak, že bude čitelná plomba", a ekonomických, ba matematických nesmyslů, jako je stanovení výše náhrady za přičlenění m2 honebního pozemku "nedohodnou-li se HS a majitel-nečlen jinak" jako celostátního průměru nájemného za m2 honitby.
Hrdě se hlásit k takovému paskvilu je něco podobného, jako kdyby výše zmíněný M.J. chodil na veřejnost ve vlastnoručně ušitém saku.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.7.2024 23:25 Reaguje na Vít Pátek
Byl to sice Vasil Biľak (nepúšťať na saká), ale to je celkem detail. Nemístná poznámka: Saka by ho dnes obehrál levou zadní:-) A jinak ano, co jde zprznit, zprněmež! Jinými slovy, od tohoto slepence zázraky čekat nelze. Doufám, že si to poslanci uvědomí.
Odpovědět
VP

Vít Pátek

15.7.2024 14:42 Reaguje na Karel Zvářal
Pravdu díte, v detailech historie komunistických funkcionářů mám zjevně slabiny ;-)
Odpovědět
Ra

Radek

14.7.2024 23:29
Nedávno tady a na ČT2 , pan Pitek naříkal že se nemůže z místními myslivci dohodnout na hrazení škod na loukách po černé zvěři a že nemůže na svých pozemcích vykonávat právo myslivosti , což je samozřejmě lež .

Potom sem dal fotky jak zachraňuje srnčata z místními myslivci pomoci dronu , jenže před tím tvrdil že mu všudypřítomná přemnožená spárkatá zvěř likviduje les .

Teď přišel z Norováním v době čerstvých liščat ,je podle něho prý nehumánní a drastický způsob lovu že by ho pan osvícený vlastník a lesník ,myslivec pan Pitek zakázal .

Rád bych se zamyslel nad tím které mládě umírá nehumánně a drastickým způsobem ?
Je to narozené lišče které zabije v noře lovecky vedený norník, k tomu vycvičený ,který je zabije během pár vteřin .

Nebo je to narozené sele, srnče ,muflonče , danče , kolouch který čeká na mámu v hnízdě ,nebo odložené v zálehu až se vrátí a dá mu napít mléka, hodiny , dny a ta pořád nepřichází a už ani nepřijde , protože ji někde na louce, nebo v lese zabil osvícený vlastník v noci pomoci nové techniky , termovize kterou tak chválí pan Pitek , protože mu to umožňuje celoroční doba lovu spárkaté zvěře do věku 2 let, kterou díky lidem jako je pan Pitek schválili a prosadili jim podobní osvícení vlastníci .

KTERÉ MLÁDĚ UMÍRÁ NEHUMÁNNĚ A DRASTICKYM ZPŮSOBEM ¬?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

15.7.2024 05:38 Reaguje na Radek
1*.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

15.7.2024 09:54 Reaguje na Radek
Souhlas, každá zvěř i ta spárkatá si zaslouží dobu hájení... jsou lidé kteří nevidí autošoulačku ani na 100m... je třeba pidi honitbu projet každou hodinu a zabít vše co vyleze od sousedů. Toto je opravdu morální bída.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

15.7.2024 10:10 Reaguje na Jaroslav Vozáb
A o to tady jde. Když tu morální bídu postavíte "do správného světla slova smyslu", tak z ní vydojíte minimimálně politický kapitál. Těch, co to tak chtějí, spočítáte na prstech, a tak kolem sebe nabalují podivnou společnost, které spíše než o zdar jde o zmar myslivosti a řádného chovu zvěře.

Tomu Rumůnovi, co zařídil ochranu medvědů, se také všichni smáli, že to mu nikdo normální neschválí... a prošlo to. Takže nestát, nekoukat a zavčasu zabrat!-)
Odpovědět
Ra

Radek

15.7.2024 11:15 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Ano je to atomotorizovaná termovizní šoulaná po celé honitbě z cílem zabít vše co uvidí , jezdí tak dlouho dokud se mu to nepovede , přitom si myslí že je myslivec , tyhle lidi stvořili Pitkové a jim podobní , morální bída některých vlastníků .
Odpovědět
Ra

Radek

16.7.2024 10:37 Reaguje na Radek
cituji : Snažím se jako další osvícení myslivci naši myslivost reformovat do podoby odpovídající nárokům a potřebám současné moderní doby.

Už jsem nechtěl reagovat ale musím . Díky vašemu osvícenému snažení a nadužívání moderní techniky (termovize ), kterou používají osvícení lovci jako jste vy pane Pitku .Došlo k rozbití hierarchie tlup černé zvěře a tím k nekontrolovanému množení (selata metají 2x ročně selata) .Z rostoucími stavy černé bez vedení v tlupách , vznikají škody . Tím že osvícení jezdí v noci po honitbě tak dlouho dokut něco nazabijí , nemá zvěř v podstatě nikdy klid na tráveni a odpočinek , nemá místo kde by mohla v klidu přijímat potravu . Škody které zvěř působí jsou z velké části kvůli osvíceným a jejich pojetí lovu . Osvícení neznají potřeby a stávaniště zvěře , používají termovize a další prostředky k nočnímu lovu , zvěř je od nich neustále zrazovaná a stresovaná . Svoje názory a pojetí myslivosti vnucují osvícení poslancům a ministrům mimo lesnický obor , ti potom tvoří vyhlášky typu celoroční lov spárkaté zvěře do věku 2 let , povolují lov bachyní a kanců . Výsledek vašeho snažení už vidíme všude kolem , škody , africký mor prasat . Na každé vesnici je jeden osvícený a dělá zlou krev , šikanuje místní myslivce , není schopný se zapojit , vede osvícené řeči a radí jak se to má dělat . Nikdy nepomohl , nic neulovil ani neuloví . Teď už nevíte jak pošpinit jméno a práci myslivců , tak jste přišel z norováním .

Zákon není potřeba dělat nový , je potřeba pár vyhlášek a pár změn a je potřeba omezení osvícených !
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.7.2024 18:30 Reaguje na Radek
U některých ochranářů už se ochranářství zvrhlo na
potížismus a se psy tak plaší zvěř u krmelců a v místech, kde odpočívá. Nemají rádi ani zvěř a ani myslivce a prý milují přírodu jako celek. Milují vlky, kteří u krmelců dělají totéž, zvěř vyhladoví
a vysílí tak, že někde v krytu okusuje z nouze
stromy. A už je tu důvod zvěř vybít a odradit ty
myslivce se myslivostí zabývat. U pstruhařů se
jim to už podařilo, protože lovit pouze to, co
si sami vysadí, dokud jim to predátoři nesežerou,
může bavit pouze pitomce. Pomalu, ale jistě budou
ochranáři jedinými, co budou rozhodovat o bytí a
nebytí některých druhů zvířat a nikdo jiný jim
do toho nebude moci nic mluvit. Pana Pitka to
čeká taky, až mu bude ouřada z odboru ochrany
přírody diktovat stavy zvířat v jeho honitbě
a zakáže mu lovit škodnou, aby se nažrala jeho
zvěře a domácích zvířat. Takovým jako on, co
se spolčili s aktivisty, přeji smečku vlků v
jeho honitbě, aby si užil predátorů podle jejich
zastánců. Nebude muset zachraňovat srnčata před
sekačkami, ale před vlky a lovit nebude mít
brzo co. Pak pochopí, že účelové spojenectví s
aktivisty bylo medvědí službou celé myslivosti
a přírodě.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.7.2024 19:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Medvědí služba! (nebo též Půjčovna vzducholodí) Tak jsem se kdysi hlásil do telefonu, neb mi tato služba na trhu chyběla. A ti, o kterých píšete, se k tomu znát nebudou, ale v podstatě je to přesně tak. Tam, kde by měli být aktivní, mlčí, a kde je to ke škodě věci, rádi se zapojí. Požáry, medvědi, vlci, pidihonitby, bezzásah...- tady jsme doma.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

16.7.2024 21:14 Reaguje na Břetislav Machaček
Vzhledem k faktu, že podporují Palestince, budou brzy rozhodovat i o nás, kdo půjde jen na práci, a kdo rovnou do ráje.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

16.7.2024 21:29 Reaguje na Michal Ukropec
Velký Josef Š. řekl, že "mejlej se i ministři". Zničit podhoubí se jim nemůže podařit, ani za rok, ani za dva. Vstanou noví bojovníci. (Dumb and Dumber)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

17.7.2024 10:53 Reaguje na Michal Ukropec
I to se časem může stát. Někteří brání
přelidnění planety tím, že se odmítají
množit. Ostatní je rádi nahradí a je jim
fuk, co s planetou bude. Ne nadarmo se
říká, že přemírou vzdělání člověk blbne
a přestává reálně uvažovat. Žije ve svém
světě a zdravý selský rozum mu je cizí.
Diskuse s některými vědci je opravdu
zábava, ale často spíše tragédie, když
se ho zeptáte na praktickou stránku
jeho bádání. V jejich světě je vše jiné,
než v praxi a praktik je pro ně osel.
Přitom je ale vrátit do praxe, tak
jsou ti vědátoři zcela k ničemu.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

17.7.2024 18:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Já blbnu stářím.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

17.7.2024 18:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Já blbnu stářím.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

17.7.2024 18:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Já blbnu stářím.
Odpovědět
VN

Vladimír Nechutný

17.7.2024 12:08
Jedna záležitost více pohledů.
Pes x liška ,
Zakázat norování ? Jednoduché. Jedna věta v zákoně. Nahradit odlov cca 8 % odlovených lišek už složitější.

20 % lišek pozitivních na tasemnici liščí
Populace lišek ve městech bezpochybná Nákaza lidí( 4-5 ročně)z potřištěných borůvek věc náhodná, z piskovišt´ na dětských hřištích více pravděpodobná. Spousta věcí spolu souvisí. Zatáhnete za provázek tady ale spadne něco i jinde

Kočka x myš , zvíře proti zvířeti.
Zakážeme v budoucnu zákonem kočkám lovit myši a uložíme jim se živit Wiskasem?
Doby lovu určuje vyhláška. Vyhlášku vydává ministerstvo zemědělství. Je to jeho kompetence kdy a co se loví.V současnosti po celý rok možnost lovu lišky
To je prostor pro rozumný kompromis i rychlé řešení. K tomu není třeba žádná změna zákona.Jen rozhodnutí ministerských úředníků.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

20.7.2024 10:03
Njn, p. Pitek dává jednoznačně přednost spárkaté, drobnou ty jeho hájené lišky rychle vychytají a nebudou se zdržovat chytáním myší.
S hustotou populace roste nebezpečí šíření nemocí. Kdysi lišky sem tam chytal vlček, ale likvidovala vzteklina a svrab. Panu Pitkovi by se asi líbil les plný takových překvapení. Brzy by ho rodinky na houbách a s dětmi a psíky udupaly.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

20.7.2024 10:04
Takže termák ? Ví p. Pitek, kolik je průměrn´á mzda v ČR a kolik termák stojí ? U nás ho má pár podnikatelů, co si to odepsali do nákladů a pár šílenců, kteří o ty peníze připravily rodiny a manželka to ještě neví.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist