https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/evropska-federace-pro-myslivost-a-ochranu-prirody-reakce-na-zmenu-statusu-ochrany-vlku-v-evrope-a-dalsi-kroky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Evropská federace pro myslivost a ochranu přírody: Reakce na změnu statusu ochrany vlků v Evropě

21.12.2023
Na snímku vlk iberský.
Na snímku vlk iberský.
FACE, Evropská federace pro myslivost a ochranu přírody, která zastupuje 7 milionů myslivců v Evropě, vítá návrh Evropské komise (EK) změnit mezinárodní status vlků z "přísně chráněného" na "chráněný" na základě nejnovějších vědeckých údajů o nárůstu populace a dopadech.
 
Předseda FACE Torbjörn Larsson tuto zprávu vítá a očekává, že ministři životního prostředí podpoří vědecky podložený návrh Evropské komise, nicméně k zajištění úspěšného soužití potřebujeme také balíček týkající se velkých šelem včetně medvěda a rysa se zaměřením na jejich ochranný status, revizi pokynů EK a systém hlášení stavu ochrany.

Přesunutí vlka z kategorie "přísně chráněný" do kategorie "chráněný" nemění právní požadavek na ochranu vlků v EU. Výhodou je, že umožňuje adaptivní řízení, které je vhodnější pro druh, který již není ohrožen a jehož populace se neustále zvyšuje. Abychom překonali současnou vysokou míru konfliktů, měli bychom se vrátit k situaci, kdy regulovaný management a udržování příznivého stavu ochrany probíhají současně.

Pomineme-li stav zdravé evropské populace vlka, která v mnoha částech Evropy zjevně dosahuje sociální únosnosti, zůstává jádrem problému praktický a právní problém. Současné zařazení do přílohy II (přísná ochrana) Bernské úmluvy brání zemím upravit status ochrany vlka, a proto EK předložila svůj návrh. Konkrétně v Evropské unii vytváří zařazení na seznam přísné ochrany (příloha IV) podle směrnice o stanovištích téměř neřešitelnou situaci spolu se skutečností, že pokyny EK jsou nejasné a některé vnitrostátní soudy jsou velmi opatrné, což vytváří administrativní a byrokratickou zátěž. To vše frustruje venkovské komunity.

Dnešní hloubková analýza ukazuje, že populace vlků se v posledních desetiletích výrazně zvýšila a obsazují stále větší území. Ve 23 členských státech žije více než 20 000 vlků s obecně rostoucí populací a rozšiřujícím se areálem a počtem smeček.

Tento vývoj se odráží i v hodnocení IUCN pro velké šelmy v EU z roku 2022, které konstatuje, že vyhlídky vlků jsou pozitivní a další expanze se očekává prakticky u všech devíti subpopulací v Evropě. Tato expanze vede a povede k dalším konfliktům s lidskou činností se silným tlakem na konkrétní oblasti a regiony v Evropě.

Více informací v angličtině o stanovisku FACE k vlkům naleznete zde.


reklama

 
Další informace |
Překlad DeepL.
Evropská federace pro myslivost a ochranu přírody

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (35)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

21.12.2023 15:08
Ten poník, kterého vlci sežrali Leile, je přišel pěkně draho.
Ještě by to chtělo, aby na ni spadl ze střechy nějaký FV panel, popřípadě ji porazilo elektrovozidlo.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.12.2023 17:03 Reaguje na Richard Vacek
Nebuďte naivní, nic se nezmění. Odstřel vlků nebude, protože i kdyby někdo podal návrh na jejich redukci, ekoteoristické neziskovky do toho hodí vidle a úředníka, který by ten odstřel odsouhlasil, označí za nepřítele přírody. A to žádný úředník riskovat nebude.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.12.2023 17:00
Kdejaký pastevec s pár ovečkami je pro ekologii přírody mnohem větším přínosem než kterákoliv z těch smeček zablešených potvor. Přes to tyto ovečky nepožívají žádné právní ochrany, zatímco vlci ano. Důvod je jednoduchý. Zrušením ochrany vlků by ekoteroristické neziskovky přišly o dotace. Proto tato pátá kolona ochrany české přírody vytrvale podhodnocuje stavy vlků, kormoránů, vyder a dalších škůdců a bagatelizuje škody, které způsobí české ekonomice.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

21.12.2023 19:02 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No vaše výlevy jsou ale stejně kontraproduktivní jako jejich.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.12.2023 19:54 Reaguje na Slavomil Vinkler
Co je kontraproduktivního na tom, že údržba louky pastvením je nejekologičtější způsob údržby?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

21.12.2023 19:55 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
1*
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.12.2023 16:22 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No, na tomdle tvrzení nic. Souhlas.
Odpovědět
pa

pavel

24.12.2023 18:34 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
ano to je v pořádku ale musí si k tomu ten zavšivený bača sehnat taky pár ovčáckých psů tak to vždy bylo že každý bača měl své psy na odhánění vlků a né si myslet at se o to starají jiní jinak i silnější lišák vám strhne odtáhne malé jehně
Odpovědět
RT

Richard Toman

24.12.2023 20:12 Reaguje na pavel
Ovčáckého psa má na ovládání stáda, k ochraně před vlky je potřeba pastevecký pes. A vždy to tak bylo, že za těmi psy byla ještě puška. Ne jak dneska chrastítka a petardy, ze kterých už mají vlci srandu.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

25.12.2023 13:07 Reaguje na pavel
Mému známému v době, kdy neměl psy, odnášely čerstvě narozená jehňata lišky, které byly buď přemnožené nebo se tam stahovaly z širokého okolí. K ochraně těchto jehňat na velkých pastvinách v Novohradských horách nestačila ani přítomnost hlídajících lidí. Nejednalo se jen o silnější lišáky, byly to docela obyčejné běžně vzrostlé lišky, které nedočkavě čekaly, až ovce porodí své mládě a pak rychle jednaly.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

21.12.2023 18:29
Troška rozumu do toho moře zeleného bruselského šílenství.
Odpovědět
MM

Milan Milan

21.12.2023 19:51
Chráněný? Spíše škůdce a nezvladatelná šelma, množící se jako myši a zabíjející pouze z radosti. Co např. i drobné zvěře ulova í to nikoho netrápí? Kdo potřeboval vypustit takového zabijáka zpět do přírody?
Odpovědět
JP

Ján Prečuch

21.12.2023 22:15
Vlk má nezastupitelnou pozitivní roli , vidíme sice desítky roztrhanych ovci v ohrade kterou překonali a překonávají už po staletí . Lidé se tomu přirozené bráni a ta válka je nerozhodna . V zemích kde vlk nebyl vyhuben s tím koexistuji ( píší jako syn bači z Horehronia ) . Ale vlk loví stovky a tisíce nemocných kusu zvěře černé i sparkate i drobné zvěře . Pokud jej necháme dělat jeho “práci “ ušetříme na eoidemiich které se přenáší . Bude lepší obnova lesa , nebude okus. Pro svoje ( nestíhají lovit černou ) sobecké zájmy myslivci nemysli ( slovenčina má správně slovo poľovník ) a strileji všechny konkurenty. Rys nelikviduje ovce a koně a krávy a přesto jej furt steileji nelegálně . To je barbarství !
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

22.12.2023 11:38 Reaguje na Ján Prečuch
Tak samozřejmě, jedině slovenština mná ty správné výrazy. Jinak jste ještě zapomněl na to, že díky vlkům přibude i vody v krajině. Já jen aby byly ty ekožvásty kompletní. Bude lepší obnova a nebude okus? Opravdu? Jak to vypadá u vás na Slovensku? Co vím tak si tam ochranáři neustále stěžují na přemnoženou spárkatou zvěř. A to tam těch vlků máte podstatně víc a jejich výskyt nebyl historicky nikdy přerušen. Stovky a tisíce nemocných kusů zvěře? Další nesmysl. Nebýt zvěře sražené dopravními prostředky tak těch úhynů z důvodu slabosti či nemocí je minimum. Ještě tak řepka. Ta umí se zdravotním stavem zvěře udělat své. Hlavně že ji ochranáři podporovali. V zemích, kde vlk nebyl vyhuben s ním koexistuji? Opravdu? Jak asi vypadá tamní koexistence mimo to, že ho běžně loví. V zadrátované krajině vidíte tu nezastupitelnou , pozitívní roli?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

22.12.2023 20:38 Reaguje na Ján Prečuch
Souhlasím.
Odpovědět
MM

Milan Milan

23.12.2023 13:59 Reaguje na Ján Prečuch
Opravdu takhle někde ty vlci fungují?? Protože u nás to tak zatím nevypadá. Vlci kromě nekontrolovatelného množení, nesplnili myslím z těchto "úkolů, spíše přání než argumentů ani jediný. Prasata a vysoká je pořád větší problém. A v hospodářské krajině se vlk určitě nebude honit za divokým prasetem a riskovat zranění. Navíc divoká prasata se vlkům v klidu postaví. A slováci snad mají dost vlastních zkušeností např. s medvědy u popelnic, nepotřebují další zkušenosti s vlky za chalupou?
Odpovědět
ji

21.12.2023 23:06
Ano. Vlci už přinášejí výsledky u "přemnožených" prasat. Tam, kde dříve vycházela na pole bacha se šesti selaty, dnes vychází padesátihlavý rudl. A není to přemnožením, ale tím, že se z obavy před vlkem srazily do velkých tlup. Asi si umíte představit pole po tomto nájezdu. Navíc na ně pak vlci
nemají šanci.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

22.12.2023 11:45 Reaguje na
To, že se zvěř v oblastech s přítomností vlků sráží do větších tlup je pro zvěř přirozené. Je to její obrana. problém je, že kromě té velké tlupy ( růdlu) se s další zvěří v oblasti nesetkáte. Pro myslivce je přítomnost vlka kontraproduktívní. Sráží a to významně nejen úspěšnost lovu ale i početnost zvěře v jednotlivých honitbách, kdy zvěř migruje na větší vzdálenosti mimo dosah vlka.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

22.12.2023 11:50
Tak sláva. IUCN konečně přestalo popírat vlastní nastavená pravidla.
Odpovědět
Vl

Vladimír

23.12.2023 07:58
Odpovědět
Vl

Vladimír

23.12.2023 08:13
Čím více vlků, tím lépe pro nás drobné vlastníky lesů. Stát nás před škodami paroháču nechrání, myslivci už vůbec ne, natož abych si se zvěří udělal pořádek sám. Platit daně, to ano, i když krmim za své něco, z čeho mají užitek jiní. Takže vlci, ti nežerou biomasu a neznají zákony.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.12.2023 14:04 Reaguje na Vladimír
Proboha, to opravdu myslíte vážně? Pokud ano tak je to vlastně taky dobře. Alespoň je vidět jakými vědomostmi drobní vlastníci lesů či vlkofilové disponují. Jen houšť, alespoň se dobře pobavíme.
Odpovědět
RT

Richard Toman

24.12.2023 10:40 Reaguje na Vladimír
Brát dotace to ano a při průserech způsobených špatným hospodařením a touhou po co největším zisku, natahovat ruce a sosat pomoc ze státního ceciku. Každá mince má dvě strany, že?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

26.12.2023 11:04 Reaguje na Vladimír
Kamarád je drobný vlastník lesa (12 ha) ve vlčím teritoriu a taky
bývalý chovatel ovcí. A víte co tvrdí on? Před vysokou stromky vždy
uchránili předci i já, ovce uchránili vybitím vlků, ale já je při jejich totálním hájení neuchránil. Dnes mu přibývá díky vlkům nový les na bývalých pastvinách a loukách, protože už nepase a nemá pro koho dělat ani seno. A víte, že mu nevadí, když mu vysoká spásá ty některé nálety? No protože je nemusí pracně vysekávat. To, co chce,
aby v lese zůstalo chrání oplocenkou, nátěry a starým eko způsobem
obalení terminálů ovčí vlnou. Ona totiž vlna vysoké nechutná a tak
je nechá být. Na odpadní vlnu stejně není odbyt a má ji ještě pár
pytlů z doby chovu. Jemu se ale pracovat v lese pane chce a tak
nebrečí a pracuje stejně, jako generace před ním. Poplačte si, že vám nechtějí stromy růst bez práce při jejich ochraně a vzývejte vlky. Víte jak to dopadne? Zvěř přinucená vlky žít ve velkých tlupách se bude před vlky přesunovat z jednoho porostu do druhého
a ten, který navštíví totálně spase, místo pár stromků, které
spásala zvěř z malých tlup, či samotáři. Vlk vám udělá medvědí
službu koncentrováním zvěře a tím nárazového totálního zničení
porostu. Ve dne zvěř ruší lidé, v noci vlci a pokud je někde
náhodou klid, tak se pase, až vše spase do mrtě! Dobře vám tak,
protože někdo potřebuje okusit vlastní medicínu na sobě, aby
poznal, jaký blivajz vnucuje ostatním.
Odpovědět
Vl

Vladimír

28.12.2023 21:39
Vida, stačilo pár provokativních větiček a už se dravci objevili na újedi. Pane Schindlere, i já jsem se dobře pobavil nad vašimi příspěvky. Ale nechci vás řadit mezi myslivce, kteří se na posledních lečích zpravidla po desáté hodině večerní stávají největšími znalci přírody, myslivosti a lesa. Znám to velmi dobře, myslivost provozuji od svých sedmnácti let. A tak vám doporučuji,- přestaňte se na přírodu dívat jen optikou puškohledu a občas si do přírody zajděte jen tak. A dovzdělejte se. Pro začátek bych vám doporučíl si vzít na posed např. knihu jednoho z mých učitelů prof. Veselovského: Etologie. Z ní pochopíte, že váš objev o "srážení" zvěře v situaci ohrožení je zcela zákonitým procesem. Až knihu dočtete, doporučím vám další od mých učitelů. Např. profesorů Nečase, Hromase, Doležala, Demka, Haška, Pelíška, Zlatníka a dalších. Potom teprve budu ochoten s vámi diskutovat. Ona totiž příroda a procesy v ní jsou mnohem složitější, než si myslíte.
S druhým mým oponentem nebudu ztrácet čas. Blbec to nebude, ale zabržděný je hodně. A taky poněkud zapšklý a nenávistný.
Tomu třetímu bych doporučil exkurzi do horských lesních ekosystémů. Tam tlupy vysoké zvěře, ne jednotlivé kusy, decimovaly porosty už dávno před příchodem vlků a pokud se porost neošetřil, byl k odepsání. Ale socialismus to dovedl maskovat. Dnes se pánové vrací soukromé vlastnictví a doufám, že až si na ně přestaneme hrát, tak opravdu jen vlastník bude rozhodovat.
Jinak vám pánové doporučuji věnovat více pozornosti ne vlkům, ale novému návrhu zákona o zbraních a střelivu. Může se klidně stát, že si na flintičky ráno, než půjdeme do lesa, vystojíme frontu třeba u těch zbytečných úředníků pro myslivost (to v lepším případě) a nebo zablešené potvory budeme honit po lesích a stráních jen s klacky a kopími (to v případě horším).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

31.12.2023 09:12 Reaguje na Vladimír
Opravdu? Kde v této diskuzi čtete něco o dravcích na újedi a ještě k tomu navíc jako reakci na vaše nesmysly? Aha, prof. Veselovský. No jsem rád, že i v práci tohoto profesora najdete věci které podpoří moje úvahy o tom, že tvorba velkých tlup je přirozenou reakcí kopytníků, kdy jedním z důvodů je i jejich větší bezpečnost. Jen vás opravím, není to můj "objev". Pokud chcete někoho poučovat tak začněte u vlkofilů a vysvětlete jim to. To byste ale musel nejdřív vědět co sám kecáte za nesmysly. Nebo jak chcete vysvětlit ten váš nesmysl, že : "Čím více vlků, tím lépe pro nás drobné vlastníky lesů." Vždyť vy sám si odporujete, troubo. Znáte vy vubec něco jiného než pouze jména autorů , které tu citujete? Jen namátkou, od kterého z těchto autorů jste pochytil "poznatek", že se vlk neživí biomasou?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

31.12.2023 09:36 Reaguje na Vladimír
No a pokud vy sám jste myslivec, jak tvrdíte, tak to potěš "pánbůh". Tu myslivost jste studoval nebo kurz dělal asi hodně dálkově. Tak minimálně na vzdálenost z Prahy do Košic, že. Jak si, doufám že to vysvětlíte, děláte pořádek se zvěří coby myslivec vy sám?
Jo a horské smrkové ekosystémy? O nich toho také asi moc nevíte. Problém bude v tom, že do vyšších poloh se jelení zvěř posouvá zároveň s tamním rozvojem vegetace. Tedy až někdy koncem jara a začátkem léta a po řiji zase schází do nižších poloh. V tuto dobu tady kromě řije žádné tlupy nevytváří. Je proto záhadou jaké škody tam ty vaše tlupy asi dělají a co nakonec " decimují".
Jinak můžete být klidný. Ty vaše " zablešené potvory nikdo s klackem v ruce honit nebude. Pokud bude v dohledné době nějaký nový "zákon o zbraních a střelivu" tak se určitě nebude inspirovat komoušskými praktikami východních Němců či Poláků. Stýská se vám?
No a soukromé vlastnictví tu máme již něco přes třicet let a tak se myslivost nikde jinde než ve vlastních či společenstevních honitbách vlastníků již tři nájemní období neprovozuje.
Odpovědět
Vl

Vladimír

6.1.2024 21:51 Reaguje na Jarek Schindler
Človíčku, človíčku, vy budete asi pěkně zakomplexovaná osůbka. A taky ředitel zeměkoule a jediný nositel pravdy. Vidím, že když vám dojdou argumenty, zvolíte urážku. To není žádné umění, já znám asi 27 způsobů, jak z vás udělat hlupáka. Nepoužiji žádný z nich, sám jste se zařadil mezi osoby pod mou rozlišovací úroveň. A dám vám radu. Pište dál své mimořádně hodnotné příspěvky, neboť řečeno s klasikem
"mlčící blbec se nepozná"
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.1.2024 08:16 Reaguje na Vladimír
Tak v každém případě, tedy na rozdíl od vás , se nebojím pod své " výtvory" podepsat chrabrý znalče 27 způsobů. No a pokud chcete zůstat v anonymitě nepoznán, tak proč se neřídíte vlastními radami a nemlčíte? No a nyní to hlavní. Co jste k věci napsal vy? Tedy kromě těch několika nesmyslných, podle vás provokatívních, větiček. Pár nesmyslů a pár ještě nesmyslnějších útoků. Nic víc. Vy si jen plivnete a bez argumentů rychle pryč. Samozřejmě, pokud byste chtěl o něčem diskutovat, něco rozebírat či zdůvodňovat tak by vyšlo najevo pouze to jediné. Jste vlastě hodně hloupý, moc toho neznáte a k věci toho moc nemáte. Vždyť vy nejste schopen ani podpořit to své tvrzení, že vlci nežerou biomasu. Co tedy asi tak žerou chytráku?
Odpovědět
ja

jarda

8.1.2024 00:33
pane myslivče trousíte moudra a nechápete, že si z vás vladimír dělá srandu. A ty vaše názory třeba na soukromé vlastnictví. Hrůza, samozřejmě vám se dnes hodí současný zákon o myslivosti. Nic nevlastnit, za nic nezodpovídat, daně neplatit. Jen provozovat mysliveckou kratochvíli a odnášet si zážitky. Aby jste mne taky nepoučoval - vím co je honební společenstvo, jaká má pravidla své existence, jak jsou rozdělena hlasovací práva. Zde je zakopaný pes - velcí rozhodují a malí čumí. A kluci z paneláků jim loví na jejich pozemcích. To je spravedlnost jako víno, že. A myslivost? Plány lovu, kmenové stavy atd. Krásná je teorie, ale zelený je strom života -vše v reálu hausnumera. Nájemci honiteb potřebují parohy, čím víc, tím líp a škody neškody. Jen ty parohy se dají prodat, ne holá. Proč asi dnes Lesy ČR tlačí na změny? Protože škody na lese se už nedají přehlížet. Takže kmenové stavy cha cha. A kdo za to může? Který spolek je tím chovatelem? Který úřad to má kontrolovat? Turisté? Ti asi ne, že.
Už aby se to změnilo.
PS.: Vzhledem k tomu, že musíte mít poslední slovo, předpokládám odpověď. Současně sděluji, že konkrétně s vámi diskutovat nehodlám a divím se vladimírovi, že se na vás nevy....kašlal.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.1.2024 19:43 Reaguje na jarda
Tak samozřejmě a začnu reakcí na to vaše post scriptum. Strašně se mí líbí "ogaři" co se zapojí do diskuze ale vlastně ani diskutovat nechtějí. A co tedy vlastně chtějí? Jen si plivnout a nedej bože když na ty jejich nesmysly někdo reaguje. Vy diskutovat nehodláte. Takové malé případné alibi pro nedostatek vědomostí. Takže si zdělujte co chcete.
No pokud jsou mé názory na soukromné vlastnictví hrůzou a hodí se k tomu současný zákon o myslivosti tak budete jistě schopen napsat v čem se ten současný zákon liší například od zákona prvorepublikového. Vy budete asi další kovaný socialista co chce aby rozhodovala masa těch "malých". Můžete mi říci co chcete udělat s těmi velkými? Vyvlastnit je? No a za to, že někomu na pozemcích ve společenstevní honitbě loví " kluci z paneláků" určitě nemůže současný zákon. Oni tam přece neloví jen tak.
"Proč asi dnes Lesy ČR tlačí na změny? Protože škody na lese se už nedají přehlížet". Víte vy vůbec jak velké vykazují LČR škody?
Kmenové stavy? Nevím proč zmiňujete právě kmenové ( normované) stavy když právě tyto stavy na jsou 100 % věcí vlastníka honitby. Je vidět, že to opravdu znáte. I bez těch vašich turistů jste k smíchu.
Odpovědět
ja

jarda

16.1.2024 19:42
Tak ještě jednou a naposled. Zelený muži, zase výstřel do tmy. Ty vaše reakce na Ekolistu k různým názorům, ty vaše komentáře k větám, vytrhávané z kontextu, k větám, které nikdo neřekl. Stačí slovo vlk a už máte před očima vlčí mlhu. Ta vaše nešťastná biomasa, co podle vás asi vlci žerou, listí na stromech? To by jste je nechal volně běhat, že? Neměl by jste v něm svého konkurenta, žere vám totiž to, co chcete sežrat jenom vy, na to přece máte ze zákona monopol, ne? Než něco napíšete, prostudujte si laskavě definici biomasy, nebo si o vás začnu myslet, že jste jako slavná Kateřina Jacques u Krause. Z kontextu vět Vladimíra jasně vyplývá, kterou složku biomasy měl na mysli. Jste asi hodně nasrávací, že? No nic, obraťme list. To takoví jako vy způsobují nedobré mínění o myslivcích. Nedivte se potom, že se veřejné mínění proti myslivcům staví čím dál, tím víc negativně. Pak vznikají třeba takové články, jako článek Dalibora Martínka: Škodnou českých lesů nejsou srny, ale nepozorní myslivci. Najdete ho na Seznamu.cz. Tam se můžete v diskusi vyřádit. A až se zklidníte, tak bychom se třeba mohli potkat. Že by u plakety k poctě nejsilnějšího jelena v Jeseníkách, co říkáte? Třeba si porozumíme. A mohli bychom pozvat i vlkofila Vladimíra pokud o to bude stát. Nebojte se, vlka si sebou na vodítku nepřivede.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

20.1.2024 11:23 Reaguje na jarda
Ty vaše....... Co tak místo toho vašeho bla, bla, bla být alespoň trochu konkrétní? Jinak reaguji pouze na napsané, takže s vašemi dojmy a s tím co z nich vyplývá můžete jit snad víte kam. Biomasa se dá definovat jako veškerá hmota organického původu. Takže, přesto že vlk nežere listí, žere biomasu. Jen ta biomasa je živočišného původu.
No a článek nešťastného Martínka pro NEWSTREAM.CZ . Na takovou směsici lží a absurdních tvrzení je asi celkem zbytečné nějak smysluplně a slušně reagovat. Pan Martínek chce patrně oslovit stejně postižené. Tedy tu část národa s IQ tykve. Je vidět že ve vašem případě ty nesmysly dopadly " na úrodnou půdu". No a potkat se s vámi? S anonymy se nescházím ani u plakety ani nikde jinde. Když už nic jiného tak si nemíním kazit den.
Odpovědět
Vl

Vladimír

28.1.2024 20:05
Moudře jste zahovořil pane myslivec, moudře. A dokonce už i biomasa vám docela jde, ale ještě to chce trochu dovzdělat. Ono to půjde, nebojte se.
Ale ten konec, fuj, celé jste to zkazil.
PS.: Zrovna teď probíhá na Nově reportáž o zablešených potvorách. Doufám, že jste reportáž rozdýchal. Pane myslivec "...premýšlať pokrokovo..." doporučuji. Pesimisticky ale dodávám, že vám to už asi nepůjde. Myslivosti a lovu zdar a nazdar.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

31.1.2024 09:14 Reaguje na Vladimír
Škoda slov. Až budete mít, místo těch vašich žvástů o ničem, něco k věci, tak zase klidně napište.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist