https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jan-palascak-jak-muze-a-nemuze-utok-na-iran-ovlivnit-ceny-ropy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jan Palaščák: Jak může (a nemůže) útok na Írán ovlivnit ceny ropy

4.3.2026 | Jan Palaščák |
Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Podle OPEC, jíž je Islámská republika členem, těžila země v lednu tohoto roku 3,34 milionů barelů ropy denně, což odpovídá přibližně 4 procentům globální produkce této suroviny. Jedná se především o středně těžkou až těžkou kyselou ropu, ale také kondenzát a ropné břidlice. Přitom většinu tamější klasické ropy lze těžit poměrně snadno s výrobními náklady kolem 8,50 eur za barel. To je čtvrtina, respektive šestina nákladů na extrakci kanadského a amerického černého zlata s tím, že podobně levně jako v Íránu se ropa těží jen v Saúdské Arábii, Iráku, Kuvajtu a SAE.
 
Ze zhruba 2 milionů barelů denně, které Írán exportuje, směřuje 80-90 procent do čínských rafinérií. Jedná se však o vývoz v nejlepším případě pololegální, který probíhá prostřednictvím íránské stínové flotily čítající podle analytiků ze společnosti Windward přibližně 430 tankerů. Drtivá většina z nich se íránskou ropou plní v terminálu na ostrově Charg, z něhož byly o víkendu slyšet exploze. Míra poškození tamějších zařízení ale není známá a celková situace se vyvíjí velmi rychle. Každopádně si všimněme, že Íránci směřují svoji odvetu především na izraelská města a americká vojenská zařízení v Zálivu či také Dubai a Dauhá.

Napadnout ropná pole nebo rafinérie v regionu si Teherán očividně netroufá - tedy rozhodně nijak masivně, zatím víme jen o požáru v rafinerii Ras Tanúra patřící Saudi Aramco, který dnes ráno vypukl po údajném dopadu dronu. Připomeňme si, že plnohodnotný útok na saúdská ropná zařízení v Abkajku a Churajsu v září 2019 „oficiálně“ spáchali Hútiové. Toto krytí by ale v současné době Íránu již neprošlo a země by na sebe mohla poštvat celý Záliv. A ani její spojenec Peking by ajatolláhy nepochválil, vždyť necelých 45 procent svojí spotřeby ropy Říše středu pokrývá surovinou vytěženou v Zálivu a na Dálný východ přepravenou před Hormuzský průliv.

Jeho uzavření je proto hlavním rizikem, které s sebou současná situace nese. Jím podle amerického úřadu EIA předloni proplulo přibližně 20 milionů barelů ropy denně, což odpovídá téměř 20 procentům celosvětové spotřeby této suroviny. V loňském roce určovaném dlouho nevídanou geopolitickou nestabilitou to sice podle Bloombergu bylo „jen“ 16,7 milionů barelů za den, průlivem ale navíc proudí téměř pětina světových dodávek LNG. A to většinou původem z Kataru, jednoho z posledních spojenců Teheránu.

Tato tepna globální ekonomiky je přitom v nejužším bodě úzká jen něco před 50 kilometrů a její hloubka nepřesahuje 220 metrů. Námořní dopravu tak mohou snadno ohrozit jak miny, tak útoky malých plavidel či z vrtulníků, o dronech, střelách s plochou dráhou letu a raketách ani nemluvě. Islámská republika několikrát hrozila blokádou průlivu, nikdy se k tomuto kroku ale neodhodlala proto, že by na sebe přivolala hněv Spojených států, zemí Zálivu a vlastně celého světa.

Íránci ovšem ani nemusí sahat po zbrani, stačí onu hrozbu vyslovit dost rázně a o zbytek se postarají pojišťovny, které průjezd průlivem zdraží natolik, že se žádnému rejdařství nevyplatí. Islámské revoluční gardy prvně začaly oznamovat lodím v průlivu, že se jeho průjezd zakazuje. Z pátku na sobotu proto opadl provoz v průlivu o 50-70 procent a v pondělí téměř ustal vzhledem k tomu, že již došlo k nejméně dvěma útokům na tankery. Alespoň jeden z nich provedla dronová loď, není však zcela jasné, kdo ji vyslal. Tankery tedy buď zůstávají v přístavech nebo kotví u přístupů do průlivu, kde se v pondělí ráno tísnilo nejméně 150 plavidel. Většina velkých rejdařství mezitím oznámila, že se jejich lodě této vodní cestě budou zcela vyhýbat.

V pondělí tak hned během prvních hodin obchodování stoupla cena barelu evropské referenční ropy Brent o desetinu na úroveň kolem 82 dolarů za barel. Cena zemního plynu prvně vystřelila o čtvrtinu, po oznámení Kataru o pozastavení produkce LNG se však vyšvihla na úroveň o polovinu vyšší než v pátek. I když se nárůst cen s každou hodinou o něco stabilizuje, zastavit jej může jen výrazná deeskalace. Nebo třeba eskortování tankerů vojenskými plavidly, což by dopravu suroviny zpomalilo a omezilo, ale nějaké dodávky by byly zaručeny.

Na rozdíl od úplného uzavření průlivu, v důsledku čehož by podle analytiků ze společnosti Kepler ceny ropy vystřelily na 120-150 dolarů za barel. To by mimochodem také pomohlo Putinově válečnému úsilí financovanému z legálního i nelegálního vývozu těchto komodit.


reklama

 
foto - Palaščák Jan
Jan Palaščák
Autor je politicky nekorektní podnikatel, enfant terrible české energetiky. Původní profesí skeptik a ekonom. Autor je zakladatelem skupiny Amper.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (176)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

4.3.2026 05:35
My (a vlastně celá EU) můžeme být v klidu, protože jsme moudře diverzifikovali zdroje aby v případě výpadku některého z nich bylo možno zvýšit odběr z druhého. Prostě budeme odebírat více zemního plynu přes NS1+2 a více ropy ropovodem Družba.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.3.2026 06:26 Reaguje na Richard Vacek
nechci vám kazit radost, ale ropovod Družba dostala minulý týden přímí zásah.... myslel jsem, že to pochopili všichni mimo Slováků...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:20 Reaguje na Richard Vacek
NS je odstřelený už dávno a Družbu se vybombili mužici sami. Takže jsme v pohodě, můžeme kupovat z celého světa, i když hormus bude ucpaný.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.3.2026 18:24 Reaguje na Pavel Hanzl
To mi chcete naznačit, že po všech těch bruselských voláních po diverzifikaci zdrojů jsme závislí jenom na tom jediném zdroji z Ameriky?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 18:32 Reaguje na Richard Vacek
Vy fakt neumíte číst? "můžeme kupovat z celého světa", to znamená co?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.3.2026 19:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže ta diverzifikace zdrojů v podání Bruselu znamená, že máme těch zdrojů méně než před diverzifikací. To je teda fikané.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 09:38 Reaguje na Richard Vacek
To není možný!!
Před válkou jsme brali 100% plynu přes NS1 od Gazpromu, Němčouři neměli jediný terminál na LNG.
Dnes kupujieme rourový z Norska a LNG z Alžíru, Kataru, USA a kdoví odkud přes terminály v Německu i Nizozemí.
To je fakt tak složitý?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 09:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to složité. A proto průmysl v EU postupně kolabuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:10 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Totální pitomost, čistě dezolátní lež.

Průměr výkonu EU HDP na osobu je 44.22 tis dol.
Země BRISC mají 12.72
Čína 13.69
Indie 2.88
ČR měla při vstupu do EU (2004) 11.78 dnes má 33.04
Německo mělo 35.00 dnes má 55.9
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.3.2026 11:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Za to ale musíme poděkovat minulým generacím. A současně se omluvit těm budoucím, protože si volíme politiky, kteří nás vedou do propasti. Vidět to je i na tom, jak upadá ekonomický význam EU ve světě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 20:20 Reaguje na Richard Vacek
My si zvolili dnes skutečné gaunery a ta škoda bude astronomická, minule Dlužena spáchala BILIÓN dluhu za dva roky.
EU je ekonomicky v pohodě, ale jiné regiony rostou rychleji, to jo. A co? Musíme být první na světě ve výrobě palstového odpadu jak Čína? Proč?
Odpovědět
sv

s v

7.3.2026 09:33 Reaguje na Richard Vacek
Ano, bureš je cesta do pr.. tedy do propasti.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.3.2026 06:29
v tomhle světě se dá s jistotou říci, že žádná jistota není. Kdo jí hledá je blázen...buďme stabilní v nestabilitě. Zkrátka se vždy dějí i věci, které zkrátka neovlivníme...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:21 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Slunko bude svítit a vítr fučet vždycky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.3.2026 20:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Maximálně ve vaší prázdné hlavě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 09:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dívám se z okna a svítí, dívám se na monitor, fve maká. A vietě, čo také oné je prázdná hlava?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2026 09:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Maximálně ve vaší prázdné hlavě bude fučet vždycky, protože jinak slunko nebude svítit a vítr fučet vždycky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Pán ráčil objevit Ameriku, že? Tohle nikoho dřív nenapadlo, proto mají normální státy z OZE víc, jak polovinu spotřeby el.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2026 10:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Nic jsem neobjevil Hanzle, jen tu vyvracím vaše hlouposti.

Mimochodem sám jste se usvědčil ze lži.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

4.3.2026 07:01
Jinými slovy: cenu ropy ovlivňuje zejména současný obchodní model. Její aktuální cena je stanovena spekulacemi obchodníků na komoditních burzách, místo dlouhodobými smluvními kontrakty mezi těžaři a obchodníky, zastupující své odběratele. Pak stačí jakákoliv odchylka od standardního stavu a cena na burze ihned letí vzhůru. Snižuje se pak se zpožděním, i po odeznění původní anomálie. Odběratel nemá možnost zjistit, jaké množství a za kolik dodavatel svou prodávanou komoditu nakoupil. Neví zda je cena od obchodníka přiměřená, zda se obchodník jen nevymlouvá na cenu burzy. Zbývá mu jen platit, protože trh, od slova trhat, škubat...
Odpovědět
va

vaber

4.3.2026 08:26 Reaguje na Tonda Selektoda
Přesně tak to funguje a vždy se musí nechat prostor, aby se někdo napakoval na jakékoliv krizi. Když státy, tedy vládnoucí režimy ve státech, nechají tvorbu cen naprosto zásadních produktů na spekulantech, nemůže to fungovat jinak. Můžete tomu říkat obchodní model. Ale ať nějaký stát vezme těmto spekulantům možnost spekulovat ,bude označen za diktátora a bude zlikvidován. Výkyvy cen májí málo společného se skutečným množstvím komodity k prodeji, v dobách krizových a politické nejistoty.
Odpovědět
sv

s v

4.3.2026 15:27 Reaguje na vaber
Prozatím se pakovali genocidní rusáci, vaberku. Přičemž realita dlouhodobých kontraktů v rusáckém podání je taková jakoby žádný kontrakt nebyl. U rusáků bylo běžné surovinu nedodat nebo ze dne na den v rozporu s kontraktem zdvojnásobit cenu.
Odpovědět
va

vaber

5.3.2026 09:07 Reaguje na s v
Neukazuj tady svoji nesmírnou inteligenci a znalosti stále dokola, už z tebe mají všichni komplexy.
Odpovědět
sv

s v

5.3.2026 15:20 Reaguje na vaber
Tady je řeč o faktech vaberku, nikoli o tvé nedostatečné inteligenci.
Odpovědět
va

vaber

6.3.2026 08:59 Reaguje na s v
Moudrý a dobrý muži,ženo nebo transko, proč se pakoval Putin když prodával za nízkou cenu a proč se nepakují naši přátelé, ti co nám prodávají za vysoké ceny.
Pokud vím dlouhá desetiletí Rusko dodávalo a nikdo neměl problém , až do doby kdy se to někomu přestalo líbit a hodil do toho vidle . To ti nemusím vysvětlovat, tvoje moudrost je nesmírná. To je vidět z každé tvém vyplozené holé věty.
Odpovědět
sv

s v

6.3.2026 13:27 Reaguje na vaber
A to sis vyvucal z který prstu, žepuťka vyskoč něco prodával za nízkou cenu a ostatní za vysokou. Stav ekonomiky na rusácku závislého orbánistánu ukazuje přesný opak. Ceny plynu kdy se rusácku zachtělo vydírání a přestalo plnit plynovékontrakty taky ukazují opak, vaberku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.3.2026 10:07 Reaguje na Tonda Selektoda
Jasně, kdybychom stále brali od tvého půti, tak by cena byla nízká. Protože historie nám říká, že když jsme olizovali půťu, tak cena nikdy (NIKDY!!!!) kvůli žádné krizi nešla nahoru, že? :D

Blábolíš nesmysle, protože třeba v 2008 šla cena nahoru i když jsme měli dlouhodobé kontrakty s tvým půťou. I ty dlouhodobé kontrakty byly navázané na globální cenu ropy. :D
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 09:54 Reaguje na Petr Eliáš
Nevím jak nyní, ale ani za socialismu nebyly ceny ropy a plynu neměnné. Což se psalo. A ve smlouvách bylo, že ceny se upravují v závislosti na vývoji cen na světovém trhu. Ne ovšem ze dne na den, ale po 5 letech.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 10:17 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Ne. Fakt se neupravují po pěti letech. :D :D :D
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 13:23 Reaguje na Petr Eliáš
Psal jsem o socialismu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 14:21 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jooo za socialismu zrovna tohle bylo strašně super. V 80. letech, kdy ve zbytky světa už byly ceny energií nízké, tak RVHP jelo za vysoké ceny z let sedmdesátých. K tomu se ještě přidal ropný kolaps v 86 a to byl velký hřeb do rakve východního bordelu. ;)
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.3.2026 16:25 Reaguje na Petr Eliáš
Však jsem psal, že se ceny upravovaly v 5 letých cyklech.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:22 Reaguje na Tonda Selektoda
V aktuálním modely jsou dlouhodobé smlouvy prioritou, třeba ČEZ za ně prodává 95% výroby.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 09:49 Reaguje na Tonda Selektoda
Vzpomínáte na plynovou krizi před léty, kdy v zimě Rusko zastavilo dodávky plynu do EU? To bylo křiku a nadávek. Ale podstata spočívala v tom, že plyn určený pro EU kradla Ukrajina, která za plyn neplatila, i když ho měla od Ruska levnější. A všichni nadávali Rusku a ne zlodějům. Zajímavá zkušenost.
A "zcela nedávná" krize s ruským plynem. Neunikla vám informace, v českých médiích, že Rusko dodává plyn přesně podle smluv? Dokonce i trochu více. Ale že obchodníci spekulovali na pokles cen - na tom měla založenou svoji podnikatelskou strategii "proslulá" Bohemia Energi, ale Rusko požadovalo dlouholeté smlouvy na odběr. Kdo přemýšlí, tak to chápe. Investice na otevření ložiska a na plynovody jsou obrovské a vyhovět spekulantům, kteří by chtěli uzavírat smluvy max. na 5 let, znamená obrovské riziko. Ti, kdo přemýšlejí, chápou. Jenže znáte tu základní mantru kapitalismu - stát nesmí podnikat. A proto naši "moudří" demokratičtí politici státní Transgas a Družbu hned zprivatizovali.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 10:25 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A jejé, koukám že tu někdo papá pouze ruskou propagandu o tom, jak Ukrajina kradla plyn a celý ten problém byl tedy kvůli Ukrajině. :D :D
Odpovědět
sv

s v

5.3.2026 15:36 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Já si vzpomínám. Tebe evidentně stále trápí ten německý pán. Pro lopaty řečeno, Ukrajina měla s rusáckem dlouhodobý kontrakt za pevnou cenu. Pak si rusáci ze dne na den vymysleli že zvednou cenu na dvojnásobek. Ukrajinci samozřejmě trvali na dodržení kontraktu a tedy odebírali plyn za původní ceny. Takže nejen zlodějina ale i vydírání ... rusácké vydíraní a rusácká zlodějina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 16:15 Reaguje na s v
Přesně tak, Rusi pak zablokovali všechen plyn a sváděli to na Ukrajinu, Topoánek (to jsme bylu předsedové EU) poslal na předávací stanice Rusko - Ukrajina eurokomisaře a ti potvrdili, že neteče ani kubík.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.3.2026 16:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Přesně tak. Ukrajina kradla plyn určený pro EU, tak se tomu Rusko bránilo. Jenže nikdo z EU netlačil na Ukrajinu, ale spílali Rusku.
Odpovědět
sv

s v

9.3.2026 09:04 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Možná tak, když pokorný přežvykuje rusáckou propagandu. Realita: Ukrajina měla s rusáckem dlouhodobý kontrakt za pevnou cenu. Ze dne na den se rusácko rozhodlo tento kontrakt nerespektovat a vyžadovat cenu podstatně vyšší. Ukrajina samozřejně trvala na dodržení původního kontraktu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

9.3.2026 22:56 Reaguje na s v
Rusko dávalo Ukrajině, i Moldavsku, veliké slevy. Když se ale oba státy začaly chovat nepřátelsky, začalo jim prodávat jako jiným odběratelům, za tržní cenu. Už vás vidím, jak ochotně pomáháte sousedovi, který vás pomlouvá, hází vám odpadky přes plot a škodí vám, kde může. Pokud byste na něj měl sebemenší páku, s chutí byste ji využil.
Jenže - podle vás - Rusko nesmí. Jó, takové USA - ty mohou vyhlašovat sankce proti komu chtějí, po celém světě. A těm tleskáte.
Odpovědět
sv

s v

13.3.2026 06:51 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A odkud jsi si ten článek smlouvy o dodávkách plynu mezi Ukrajinou a rusáckem, který by upravoval "když nás budete pomlouvat, tak vám přes noc zvýšíme cenu plynu na dvojnásobek" vycucal, pokorný. Smlouva je smlouva a ve smlouvě dohodnutá cena je cenou tržní. Jestli se rusákům nelíbila mohli rovnou při podpisu smlouvy trvat na ceně vyšší. Tvoje tupé fantasmagorie o "slevách" a "pomluvách" na tom nic nezmění. Stejně tak nic nemění na tom, že jestli někdo krad a vydíral tak to bylo rusácko. Mimochodem ty evidentně netušíš co to embargo je. Toje když ti třeba američani zakážkou do své země vyvážet svoje zboží. Zavázali se se snad smluvně američani s tebou že budou povinně odebírat tvoje zboží. Asi těžko že. RUsáci se smluvně zavázali, že budou dodávat plyn za stanovenou cenu. Ostatně, pokorný tady je vidět jak málo víš. Rusáci běžně embargují zboží ze zemí, které se jim znelíbí, například tím, že zavedou protikorupční zákony, které se dotknou třeba místních rusáckých oligarchů napojených na kreml. Viz třeba Gruzie.
Odpovědět
va

vaber

4.3.2026 08:53
To jsou zvláštní pojmy,legální nelegální a pololegální vývoz. To jako někdo nesmí vyvážet a prodávat i když má kupce, protože mu to jiný stát zakázal? Zajímavé je ,že tyto sankce vyhlašuje jeden stát , nebo je nějaká světová instituce co má právo vyhlašovat celosvětové sankce. Já ji neznam, kde sídlí a kdo je v ní hlavní šéf. Fungování dnešního světa je opravdu podivné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:23 Reaguje na vaber
Normálně to dělalo OSN.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 09:58 Reaguje na vaber
No, vy jste v současné krizi nečetl nic od Trumpa? Jak řekl, po únosu Madura, že převezmou Venezuelu, pak řekl, že převezmou i Kubu a nyní se v podobném duchu vyjádřil i k Íránu. Trump prostě pokračuje v politice USA jako světového četníka. A mnozí, i u nás, tím jsou nadšení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 11:55 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Hluboký omyl jak dycky. USA vždycky zasahovaly proti grázlům, ale ty státy nechaly žít dle jejich představ. Kuvajt, Jižní Korea, Jugoslávie, Libye atd. atd. dnes je to něco úplně jiného.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 13:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, jistě. Zvláště ta Jugoška, Libye, nyní i Sýrie, do blízkého budoucna jistě i Írán, vývoz svobody a demkracie.
Odpovědět
sv

s v

5.3.2026 18:55 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tak, tak, nácek miloševič, psychopat kaddáfí a assadovic famílie masových vrahů to svým zemím pěkně zavařili.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.3.2026 16:35 Reaguje na s v
Poslechněte si na YT video, rozhovor s někdejší naší velvyslankyní v Sýrii. Nebo rozhovor redaktoča ČTV s prez. Assadem. A nebo se vám i podaří najít video s německou jeptiškou: "Svobodná syrská armáda ničí kostely a vraždí křesťany".
Odpovědět
sv

s v

9.3.2026 09:10 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tvoje dojmy pokorný podpořený fantasmagoriemi z youtube bere vážně ten co žere seno. Realita: asad synátor mezi lety 2011 až 2013 nechal povraždit 300 000 syřanů a miliony vyhnal na pochod do evropy, a to jen proto, že si dovolili protestovat protože jejich děti měly hlad.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 16:16 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Do těchto zemí Amíci nesahovali po válce vůbec.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.3.2026 16:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, když se tam ustavila vláda v souladu s politikou USA. Příkladem může být současná Sýrie. Co na tom, že současný prezident je nedávný krvavý vrah z ISIZ. Důležté je to, že to je náš hajzl. Že tam jsou vyvražďováni jinak věřící, jezídové, Kurdové, křesťané i "vlažní" muslimové? Prosím vás, to jsou jen takové drobounké kazy na jinak vstřícné politice nového vedení země. I náš prezident si už se Šarou podal ruku. Naopak Trumpovi, té "odpudivé lidské bytosti", by ji rozhodně nepodal.
Odpovědět
sv

s v

9.3.2026 22:15 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A ten "soulad" sis vycucal z kterýho prstu. Sice nic takového jako isiz neexistuje, existuje když tak IS nebo ISIL, každopádně šara členem nebyl. To že se ním prezident na půdě OSN jednal je něco co ty evidentně neznáš. Říká se tomu diplomacie. Trumpetovi taky poblahopřál ke zvolení i když si o něm myslí svoje. Stejně tak místní komunističtí nýmandi lezli mezi půlky masovým vrahům z asadovic famílie nebo saddámovi, který kvůli válce s iránem měl na triku dva miliony mrtvých a nechával bez skrupulí vraždit irácké komunisty.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

9.3.2026 23:16 Reaguje na s v
Tak tady máš odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=Wjk2pgQ_dPQ&t=233s
https://www.youtube.com/watch?v=Wjk2pgQ_dPQ&t=233s
https://www.youtube.com/shorts/LpjApBr12fQ
Odpovědět
sv

s v

13.3.2026 06:58 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tak pokorný, a kde ta paní říká, že šara byl členem IS? Stěžuji si na bezuzdné vraždění ... a toho má na triku v Sýrii nejvíc masový vrah asad.
Odpovědět
pk

pepa knotek

4.3.2026 09:02
Si piště že může, do Evropy ještě nepřijela z dražší ropy ani kapka a na benzínce už je cena vyšší, inu neviditelná ruka trhu již úřaduje. A to je teprve začátek, co když konflikt bude trvat déle ? Pastevcům koz to trvalo dvě desetiletí než vyhnali yenkies a jejich přisluhovače z Afganistánu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:25 Reaguje na pepa knotek
Pokud by se zdražoval benzín stejně, jako krmivo z Agrofertu, tak by stál litr naturalu přes 60 kaček. Tak čemu se čemu? Ještě máme výrazné rezervy.
Odpovědět
pk

pepa knotek

4.3.2026 19:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Hele, to už nás nebaví ten váš benzín za 60, o tom píšete furt jak kolovrátek. Zkuste víc zatlačit, třeba z vás vypadne něco jiného
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:00 Reaguje na pepa knotek
No on to nebude jen benzín a nafta, ale v závislosti na tom i vše ostatní, protože veškeré zboží se přepravuje. A (naše) civilizace je závislá na dostatku levné energie
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:16 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jistě, PHM výrazně zlevnily a proto Babiš zdůvodnil zdražování Agrofertu nárůstem ceny energií. Normální babišistán naopak.
Odpovědět
pk

pepa knotek

5.3.2026 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
čpavek pro produkci dusíkatých hnojiv se vyrábí z metanu a ne z PHM, a ten zdroj metanu je hlavně LNG z různých zdrojů včetně ruských, ale nyní s přirážkou amerických traderů - to je důvodem vyšších výrobních nákladů na N hnojiva. Před odpálením NordStream byl mix dodávaného zemního plynu a cena na naše území úplně jiná.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 11:31 Reaguje na pepa knotek
Aktuální cena čpavku v Evropě je cca na úrovni cen z roku 2018. ;)
Odpovědět
sv

s v

5.3.2026 15:24 Reaguje na pepa knotek
Největší přirážku mají rusáčtí vyděrači, pepku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.3.2026 09:58
A jéje, to tu zase bude ruských vlastenců myslících si, že kdybychom stále olizovali putinův cecík, tak by byly ceny nízké. :D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.3.2026 14:43 Reaguje na Petr Eliáš
Snad si stačí vzít příklad z Číny nebo Indie a olizovat putinův cecík stejně. Nemusíme víc. Stačí, když dosáhneme na stejné podmínky, jako oni.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.3.2026 14:58 Reaguje na Richard Vacek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

4.3.2026 15:37 Reaguje na Richard Vacek
A to sis vycucal z kterýho prstu. Myslíš, že soudruh orbán a ficek mají stejný vydírací výtlak jako čína nebo indie. To asi těžko. Tyhle svině si za rusáckou ropu a plyn dost připlatí. Stejně by dopadl i bureš, kdyby se snažil vlézt mezi půlky puťky vyskoče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:30 Reaguje na Richard Vacek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
RV

Richard Vacek

4.3.2026 18:28 Reaguje na Richard Vacek
Koukám, kolik je tady hulvátů, kterým se dá i celkem normálním komentářem šlápnout na kuří oko.
Odpovědět
sv

s v

4.3.2026 18:52 Reaguje na Richard Vacek
Takovou míru sebekritiky bych od tebe, hulváte, nečekal.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 08:46 Reaguje na Richard Vacek
To víš, ruské mužiky tu nemáme rádi Ríšo. :D
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:03 Reaguje na Richard Vacek
To víš, někdo nemůže skousnout, že Rusko ne a ne se sesypat a rozpadnout, jak po tom toužila už v devadesátkách "krvavá Madla".
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 10:56 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A další pohádka. :D
Odpovědět
sv

s v

5.3.2026 18:57 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Masový vrah puťka vyskoč k tomuto zářnému cíly směřuje mílovýmy kroky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:18
Tohle se čekalo dávno a rozumné státy EU jedou ve velkém do OZE a elmobility, ovšem my mezi ně nepatříme. Nejlépe s tím vydupali Norové, kteří se budou balíkovat na vyšších cenách ropy a plynu a sami jezdí na elektriku.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

4.3.2026 20:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Njn, Norové jsou ropáci.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:04 Reaguje na Pavel Hanzl
No, už těm "elektrikářům" norská vláda přišlápla krčky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 11:56 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Prdlajs jak dycky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 16:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Nějaké dotacd probíhaly na rozjezd systému a dnes to zastavili a jede to samospádem, normálka.
Problém ale je, že se stále rozšiřují oblasti, kde nejsou pumpy na benzín vůbec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.3.2026 17:27
Už ropáčci chápete, proč normální státy jedou už dlouhodobě do OZE a elmobility? Myslíte, že nějaký pitomec zhasne slunko a zastaví vítr?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

4.3.2026 18:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistě. A není to Puťa. Ten pitomec se jmenuje Dunkelflaute
jedná se o období zpravidla mezi prosincem až únorem, kdy větrné turbíny nemají dostatek větru a fotovoltaické systémy nemají dostatek slunce k výrobě dostatečného množství elektřiny. Dunkelflaute může trvat dny i týdny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 09:43 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tehdy makají náhradní zdroje, těžká makačka na koblihu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2026 09:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že ty ropácké zdroje, že?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
A proto také má Německo jednu z nejvyšších cen elektřiny (a my s ním) a nejvyšší exhalace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
My jedeme na uhlí a Němčouři do určité míry taky, bo si ti idioti zablokovali jaderky. To nechápe nikdo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2026 10:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Najednou jsou Němčouři idioti :-)? Ještě nedávno jste tady hýkal jak oslík oslavné báje na Německou energetickou politiku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Hlupáčku blbečku, tohle píšu POŘÁD. Němce uznávám, ale vypnutí jaderek nechápu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.3.2026 10:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Lháři Hanzle, to POŘÁD nepíšete.

Ospravedlňoval jste odstavování JE výstavbou zdrojů OZE, zpochybňoval jste závislost na zemním plynu a odmítal jste výstavbu nových JE.
Odpovědět
LV

Lubomír Vrána

5.3.2026 18:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Sopečná zima zhasne někdy na desítky měsíců. Už xkrát bylo a jistě bude.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.3.2026 07:59
Náš národ se jako vždy nechal oklamat, že zvýšením počtu dodavatelů ropy
a plynu budeme méně zranitelní i bez dodávek z Ruska potrubím. Výpadek
dodávek z Arábie bude mít fatální následky, protože Norsko pokryje pouze
dodávky k nejbližším sousedům a z USA byly a jsou ty produkty drahé.
Tím jsme dá se říci dospěli k nové závislosti na Arábii a už se to
začíná plně projevovat. Zatím rafinerie jedou ze zásob, ale s úbytkem
zásob i plynu bude růst panika, jak je doplnit za každou cenu a zásoby
za nové ceny budou sakra drahé. Zbavit se možnosti stabilních dodávek,
které nebyly závislé na lodní dopravě, byla ideologická hloupost a
bravůrní tah dodavatelů neprodejné ropy a plynu z břidlic z USA.
Dnes je nafta v Německu za 50 Kč a jsem zvědav na naši ekonomiku,
až bude u nás taky tak. Dobře nám tak, pokud věříme lodní dopravě,
která je snadno ovlivnitelná a proti potrubí neúměrně dražší.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.3.2026 08:08 Reaguje na Břetislav Machaček
Dodám pouze to, že včera na ČT 2 byl cestopis "Žlutou žábou do
Mongolska", kde tankovali ve zlém Iránu benzín za 1,2 Kč za litr
a lidé k nim byli srdeční a přátelští. Dnes už ale asi po tom
"demokratickém" bombardování k Západu tak přátelští nebudou.
Doporučuji každému kdo cestopis neviděl ho ze záznamu vidět.
Je to velice poučné!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 08:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Ty jsi fakt neuvěřitelný matlák. :D Víš proč ten benzín je tam pro !!! lokální spotřebu !!! tak levný? Protože Írán cenu paliv silně (cca 90-95% ceny) dotuje! Na export ale prodává za cca tržní ceny. :D

Zase ses zesměšnil...
Odpovědět
va

vaber

5.3.2026 09:01 Reaguje na Petr Eliáš
Proč by neoprodával do zahraničí za tržní ceny? Cena benzinu záleží na nákladech na těžbu a nákladech na výrobu benzinu. Pokud mají v Iránu cenu práce nízkou může být i nízká cena benzínu . Ropa je nestojí nic a kolik jsou náklady na těžbu barelu ropy, záleží na ložisku . Nemají tam řetězec překupníků kteří se jen parazitují ani nějakou burzu ropy,která natahuje ceny. Nepotřebují ji.
Kdyby benzin nedotovali 90% ,stál by tam podle tebe litr 150Kč. Není pomatené to co říkáš ty?
Když jsem byl, kdysi dávno, v jedné ropné zemi ,stál tam litr vody víc než litr benzínu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 09:21 Reaguje na vaber
Co to plácáš? :D Evidentně nechápeš, že břétík se snaží navodit dojem, že kdybychom se k tomu miloučkému Íránu (nebo i rusácku) chovali hezky, tak bychom od něj měli ropu za hubičku. :D

Pro tvou informaci, výrobní náklad na litr benzinu je v Íránu podle odhadů cca 0,5 USD. Tak si prosím tě dopočítej, jak moc vláda benzín pro místní dotuje ... :D
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:09 Reaguje na vaber
To máte těžký. Někteří si, podle naší skutečnosti, představují, že levně vyrobený produkt se musí poslat na burzu a odtud nakoupit zpět za světovou cenu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 10:53 Reaguje na Jaroslav Pokorný
To není o představování. To je o tom, že někteří jsou schopní zjistit si fakta a používat mozek a nevěřit kravinám, jak to děláte vy tři kluci. ;)

A jen doplním fakt, že Írán by moc rád víc prodával na světových trzích. Bylo by to pro něho totiž brutálně ekonomicky výhodné. Ale brání mu v tom sankce a technologie. ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 11:51 Reaguje na Jaroslav Pokorný
"Polostátní energetická společnost ČEZ prodává 95 procent své produkce elektřiny v České republice, do zahraničí vyveze asi pět procent produkce, a to jen v případě, kdy ji nelze prodat na českém trhu. Primárně prodává ČEZ elektřinu koncovým zákazníkům a ostatním českým obchodníkům jako je PRE či E.ON přímo bilaterálně nebo přes elektronické obchodní platformy."
https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/cez-prodava-95-procent-sve-produkce-elektriny-v-ceske-republice
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 13:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, ale nejdříve ji administrativně prožene přes lipskou burzu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 16:21 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Totální pitomost, proč by to dělali? Domlouvají se kupující s prodejcem napřímo a žádnou burzu nepotřebují na nic. Tam ale cena odpovídá výrobním nákladům a odbytu, takže se velmi blíží.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.3.2026 16:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Safra a naši politici říkají něco úúúúplně jiného.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2026 21:11 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jak kteří. Ti proevropští jsou normální a nelžou, ti proruští lžou všichni a prakticky pořád.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.3.2026 09:08 Reaguje na Petr Eliáš
Pokud mají tu cenu z čeho dotovat, tak ať ji dotují.
To my bychom ji museli dotovat na dluh, protože není
z čeho. Pokud je zesměšněním popis situace, tak mi
nevadí, že jsem některým politrukům k smíchu.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 08:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Já se fakt divím, že ty nejsi minimálně předseda globální rady inteligence. Ty máš takový záběr, ve kterém dokážeš odborně blábolit, až je to neuvěřitelné. :D
Odpovědět
va

vaber

5.3.2026 08:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Války byly vždy na to aby se zabil nepřítel a aby se mohlo krást a loupit, bez trestu.
Takže nepřítele je nutno pěstovat a udržovat a nakukat plebsu kdo je nepřítel a potom se může začít krást. Ovšem dnes se nekrade a neloupí jak ve starých dobách. Jsou nové a lepší metody.Dosadí se člověk šéf ,který rád a dobrovolně vydá vše co vítěz chce a je to výhodné pro vítěze a toho nového šéfa člověka.
Kdo je agresor a kdo je napadený není vbec důležité a určuje to nejsilnější a ostatní to jen papouškují.
Kdo neposlouchá bude potrestán a kdo se tomu postaví bude zničen, samozřejmě spravedlivě po právu a právo je zase ten nejsilnější, to není jako ve zlé totalitě, to je něco úplně jiného, nový druh spravedlnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:24 Reaguje na vaber
Jestli popisujete to, co nás čeká po napadení Ruskem, tak jste naprosto mimo misku. To tu bude vypadat jako dnes na Donbasu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:27 Reaguje na Pavel Hanzl
A proč by nás Rusko mělo napadat??
Odpovědět
sv

s v

5.3.2026 15:26 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A proč by mělo genocidní rusácko napadat Ukrajinu?
Odpovědět
pk

pepa knotek

7.3.2026 09:31 Reaguje na s v
protože ukrofašistická chunta vraždila obyvatelstvo na východě ukrajiny, vyvraždily jich 14000 za 8 let, jak dlouho ještě tomu mělo rusko přihlížet ?
Odpovědět
sv

s v

7.3.2026 09:39 Reaguje na pepa knotek
A pak ses probudila s rukou v nočníku ty rusonáckovská chunto. Jediní kdo na Ukrajině vraždili byli "dovolenkáři" a polovojenské bandy najaté kremlem, které viděly předtím Ukrajinu leda z rychlíku.
Odpovědět
sv

s v

7.3.2026 09:40 Reaguje na pepa knotek
A pak ses probudila s rukou v nočníku ty rusonáckovská chunto. Jediní kdo na Ukrajině vraždili byli "dovolenkáři" a polovojenské bandy najaté kremlem, které viděly předtím Ukrajinu leda z rychlíku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2026 21:10 Reaguje na pepa knotek
Muhehehhehe kdo ti tohle nakukal pitomečku?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 22:15 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Protože je to Putinův celoživotní cíl a vůbec se tím netají.
Odpovědět
va

vaber

6.3.2026 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzlty ve své naprosté zaslepenosti nevidíš jak svět funguje. Venezuela, Granada, Irak , Vietnam ,Korea a další ,nebyly nikdy žádná vojenská hrozba pro USA, vojenská ,ale hrozba byly, protože lidé jsou takoví ,že opakují co dělají jinde a představ si že by přibývalo zemí co neposlouchají a to je hrozba světovládě a musí se to za každou cenu zastavit.
Je to prosté ,nám nařídí, vy budete kupovat tento náš plyn, vy musíte nakoupit tolik našich zbraní a jsme přátelé, je to pro vaše dobro. Španělsko neposkytlo vojenské základny, jen politický šprajc nic víc nemohou dělat a Američané stejně řekli, že když budou chtít tak je použijí a za to jim chtějí zatrhnout obchod , tak jedná nejlepší přítel.
Ty si žij ve svém naivním světě a věž médiím které řídí kdo. Ty nevíš, že všechna přátelská média opisují jen to co napíší dvě světové agentury.
Tak se dělá světový názor, žádné jiné názory se do médií nepustí. Jen jedna pravda. Nyní brzo uslyšíme novou definici agresora a novou definici napadeného. Plebs by mohl být zmaten kdo je agresor a kdo napadený.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 20:15 Reaguje na vaber
Američani bojovali proti rozpínavým SSSR, který terorizoval země třetího světa.
Nepleť si USA před Trumpem a dnešním fašounem, to se tam asi fakt zbláznili.
V médiích máš PŘEDEVŠÍM dezolátní názory, demagogie, lži atd. Proč asi ti zmetci vyhráli volby?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:26 Reaguje na vaber
Jako bych četl jednoho blogera:
https://www.vidlakovykydy.cz/clanky/metoda-maduro
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 10:32 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jé vidlák... jak se ten kulíšek má? Stále žebrá o prachy pro rodinu? :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 22:25 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Vidlák není vůbec blbý, kdyby jen tak příšerně nelhal.
Odpovědět
va

vaber

6.3.2026 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Máš vždy jasno kdo lže a kdo vždy říká pravdu, Hanzl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 16:32 Reaguje na vaber
V rozhodujícím počtu opřípadů to jasné je, demogogové lžou zcela prvoplánově, bo jejich ovečky jsou už zblbé jak bedna kytu.
Příklad:
Fialova hrůzovláda, spálená země, cenzura, nová totalita.
A realita: patříme mezi nejlépe prosperující země světa (a je to vidět na každém kroku), svoboda slova je prakticky absolutní, dezoláti se vykecávají ve všech médiích atd. atd.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 10:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Náš národ ne. Náš "národ" vcelku dobře chápal, že dlouhodobé stabilní dodávky za výhodných ekonomických podmínek - odběr surovin x dodávky výrobků - je prostě výhodný. Ale to zařizoval "blbí" komunisté. Naopak "moudří, vzdělaní, světoví" politici demokratičtí okamžitě tyto vztahy rušili. Pamatujete V. Dlouhého, který jako ministr prohlašoval, že se ti "socialističtí dinosauři" musí rozbít? Aby pak následně ty socialistické podniky prodával nadnárodním "megasaurům". A co nám to přineslo??
Vzpomínám na rozhovor s M. Štěpánem v TV, když byl propuštěný z vězení. Říkal - "já se nemám špatně (ostatně, nebyl neschopný), ale každý den chodím místem, kde dříve pracovalo 50 000 dělníků a teď tam stojí Aréna O2."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:22 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jenom tam nedodal, že těch 50 tisíc. makáčů byli votroci za minimální mzdu a stáli fronty i na hajzlpapír.
Dnes máme x násobně vyšší životní úroveň, 4x vyšší HDP a do té arény se chodí bavit svobodní a relativně bohatí lidé.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

5.3.2026 10:30 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Ježiš, zase dokola ta pohádko o tom, jak to za rudého moru vlastně bylo super. Nevím, kde se tahle pitomost v lidech stále bere. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 11:45 Reaguje na Petr Eliáš
To je dobře vedenou hybridní válkou z Ruska, jejich demagogové vědí velmi přesně, jak na Čecháčky. Ví, že jsou zbabělí a ubečení, na Amíky šli úplně jinak.
Založili si weby "Farmáři z Texasu", "Patrioti z Arizony", "Bijáci nejtvrdší" a tlačili jem do koblih agresivitu, hlavně proti státu. A jak dobře jim to vyšlo!!!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 11:48 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Pan Dlouhý věděl, že ti naši dinosauři nemůžou přežít a taky skoro všichni zbankrotovali. A co s tím, Sekali stamiliónové dluhy.
Tak je prodali naprosto bezohledně a maximálně rychle Západním firmám, kreré do nich investovaly asi 4 BILIÓNY!!! Než z nich vypadl prodatelný výrobek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 20:11 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Každý den chodím místem, kdy byl za Hitlera koncentrák a makalo tam 50 tisíc vězňů a dnes je tam lunapark a kluci hrají fotbal. To je hnus, to je propad, to je tragédie národa, že?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

5.3.2026 13:29 Reaguje na Břetislav Machaček
To je jako tvrzení, že když bude hodně soukromých pojišťoven a ne jen jedna státní, že pojištění bude levnější.
Odpovědět
sv

s v

5.3.2026 15:28 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Zkusil sis zajít v Anglii k zubaři. Evidentně nikoliv. Tam mají jednu státní pojišťovnu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 10:41
Putin si vzal do hlavy už na začátkem století Stalinovu vizi, že Evropu zničí a ovládne.
Proto ji, jako správný drogový dealer, učil na levné suroviny, hlavně ropu a plyn. Proto budoval plynovody, Přátelství, Transgass, Turkstream a na závěr NordStream. Ten byl koncipován tak, aby obcházel země býv. ostbloku.
Proč?
Počítal s tím, že zablokováním plynu EU rozvrátí, naše země nechá mrznout a Němcům a Západu bude dodávat za podmínky, když se na nás vymastí.
Proto si založil v Německu Afd, která tuhle koncepci prosazuje.
A pak napadením Ukrajiny si vytvoří odrazový můstek k invazi k nám, a my se nebudeme schopni bránit. Ten útok provedl na vánoce 2021.
A zrovna ČR byla, postižena nejvíc, byli jsme totálně na Rusku závislí.
Naštěstí jsme se ubránili, politici EU to pochopili, my měli Fialovu vládu a výborného Síkelu, předsedali jsme EU. Pomohla nám hlavně USA, EU i Německo, přes Emshaaven nám dodali americký LNG.
Stálo to celé Evropu stamiliardy eur, ale první útok jsme odrazili, což je hlavní.
Odpovědět
pk

pepa knotek

5.3.2026 11:20 Reaguje na Pavel Hanzl
až si tohle putin přečte, tak dostane záchvat smíchu a bude po něm
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 11:27 Reaguje na pepa knotek
Taky doufám.
Odpovědět
Peter

Peter

5.3.2026 13:50 Reaguje na pepa knotek
"Stálo to celé Evropu stamiliardy eur, ale první útok jsme odrazili". Keby len to! Putin zaviedol dokonca protiruské sankcie a gríndíl, aby nás poškodil ešte viac!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 22:09 Reaguje na Peter
Což se mu ale až tak nepodařilo, bo Evropa prosperuje velmi dobře. Na rozdíl od Ruska.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

5.3.2026 13:46 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Peter

Peter

5.3.2026 14:35 Reaguje na Milan Dostál
Ale ako introspekcia do myšlienkového sveta gríndílistu a fialistu skvelé. Poskytol dobrovoľne a zadarmo...
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.3.2026 06:33 Reaguje na Peter

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
va

vaber

6.3.2026 09:34 Reaguje na Milan Dostál
Hanzl má vzory na nejvyšších politických místech.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 12:28 Reaguje na vaber
Hanzla bavila politika vždy, za komára jsem měl už celkem ucelený názor na svět, který jsem nikdy nemusel nějak zásadně měnit.
Taky kvůli rodičům, zažil jsem rok 68 ve velmi vnímavém věku a až do plyšáka jsem žil jako druhořadý občan, který měl právo pouze držet hubu a krok.
Za plyšáka jsem zažil úžasný pocit, že mi skutečně "spadl kámen ze srdce" a proto mám hrůzu z toho, že se tyhle totalitní s.ačky zase vrací.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.3.2026 20:58 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2026 08:52 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jakou výhodu má trtkat se do špinavého azbukistánu za normální plat plus minimální diety? Jezdil jsem tam až v době, kdy nemohli sehnat nikoho jiného a vydělal jsem tam asi tolik, jako zedník za víkend na fušce.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.3.2026 09:45 Reaguje na Pavel Hanzl
😀, takové pohádky si vykládejte vnoučatům.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2026 08:54 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jakou výhodu má trtkat se do špinavého azbukistánu za normální plat plus minimální diety? Jezdil jsem tam až v době, kdy nemohli sehnat nikoho jiného a vydělal jsem tam asi tolik, jako zedník za víkend na fušce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.3.2026 22:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já chtěl cestovat po světě a zku.vený komár mě nepustil ani do Žabin, tak jsem si pocestoval azbukistán jako geodet po stavbách, velmi dobrá škola a dost jsem tam pochopil.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.3.2026 07:36 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2026 08:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vaše zapšklost je přímo komická, já považuji možnost cestovat za lidské právo. A jezdit makat po asijských řitích typu Jeršov - Bezenčuk, není žádné cha cha "využívání režimu ke svému prospěchu", spíš naopak.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.3.2026 17:34 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsou akorát trapné výmluvy.
Mohl jste emigrovat, pak byste nemusel jezdit do přátelských republik sovětského svazu a nemusel žít v režimu na který teď nadáváte.

Jak jsem uvedl výše, tito jsou nejhorší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2026 21:05 Reaguje na Jaroslav Studnička
Emigrovat jsem nemohl, nepustili mě ani do Jugošky a přes dráty bych to nedal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 22:11 Reaguje na Milan Dostál
Zkuste tedy popsat, jak to bylo teda jinak a lépe.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.3.2026 06:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Už si musíte vybrat, nejde zároveň aby Rusko po desetiletí ovládalo ve svůj prospěch, podle vás celý svět a zároveň to byli zaostalí primitivové. To za prvé. Po dlouhé desítky let západní Evropa nakupovala výhodně a stabilně plyn i ropu a vybudovala díky tomu svou prosperitu. To , že se někteří lidé z toho patrně zbláznily a začali vymýšlet takové věci jako, že už není potřeba průmysl a výrobu, všechno je přece v obchodě. Za to opravdu nemůže Putin. NordStream vede tam kde vede z z jenoduchého důvodu, a to tranzitní poplatky. Existuje konspirační teorie, že dění světa řídí a ovládá malá skupinka lidí, ale ti určitě nesedí v Rusku. Že se bohatství světa neustále koncentruje jen u malého procenta lidí, je pravda. Úplně si, ale nemyslím, že chod světa dokáží ovládat, nebo jim to nějak utíká.
S tím Síkelou jste to teda rozsekl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 12:23 Reaguje na Milan Dostál
Nikdo nikdy neříkal, že Rusko nějak ovládá celý svět.
Ovládá ho mentalita Hordy a nejlépe ho popisuje Timothy Snyder.
Právě proto píšu, že Rusi nám dodávali suroviny rozhodně ne proto, abychom si budovali prosperitu, ale abychom si vytvořili závislost, což na plynu bylo až fatální. Navíc si za eura vybudovali a vyzbrojili mohutnou armádu samozřejmě proti nám.
Nevím, kdo nějak ničí náš průmysl, těžký a špinavý začal mizet už od války. Evropa je nejmenší a nejhustěji zalidněný kontinent a životní prostředí je tak ohroženo nejvíce, nikdo nechce žít ve smradu a odpadcích, grýndýl negrýndýl. Ale ekonomicky jsme na tom velmi dobře a průmysl dělá stále rozhodující výkon. Právě v hi-technologiíích. Ostatní svět roste rychleji, ale z výrazně nižší základny.
NS mohl vést klidně do Polska nebo Dánska.
Konspirační teorie jsou nesmyslné všechny.

Hlavně jste nevysvětlil, proč Putin zablokoval Evropě na Vánoce 21 plyn.

"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.
Odkazy můžu poslat.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.3.2026 12:46 Reaguje na Pavel Hanzl
"Konspirační teorie jsou nesmyslné všechny." zlatá slova, jen se jimi neřídíte.
Snaha rozjet Nordstream a valit plyn tamtudy. Proč by Německo mělo platit poplatky Polsku nebo Dánsku. Když se noví kapitáni EU států rozhodli, že žádné, roky fukční smlouvy už netřeba tak, to máme. A nedali jsme vydělat Rusku a zaplatili jsme několiktát za plyn USA. Z jedné závislosti do druhé, Jak to dopadnes tou závislostí-nezávislostí, si povíme za asi za pár týdnů.
Hi-technologie vám budou při prvním problému k prdu, nehledě na to, že i v nich Evropě ujel vlak.
Odpovědět
sv

s v

6.3.2026 13:45 Reaguje na Milan Dostál
A ty roky funkční smlouvy sis vycucal z kterýho prstu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.3.2026 13:55 Reaguje na s v
Klíčové milníky v západní Evropě
Rakousko (1968): Stalo se první nesocialistickou zemí, která podepsala smlouvu o odběru sovětského plynu. První molekuly sibiřského plynu dorazily do rakouského Baumgartenu v roce 1968.
Západní Německo (SRN, 1970): Historická dohoda mezi sovětským ministerstvem a společností Ruhrgas na 20 let. Německé banky (v čele s Deutsche Bank) poskytly úvěry na nákup německých ocelových trubek pro výstavbu plynovodů.
Itálie a Francie (70. léta): Následovaly s vlastními kontrakty. Italská ENI a francouzské společnosti investovaly stovky milionů dolarů do kompresorových stanic a technologií výměnou za garantované objemy plynu.
Projekt století (80. léta): Výstavba plynovodu Urengoj–Pomary–Užhorod (známý jako tranzitní plynovod) byla největším východo-západním energetickým projektem. Navzdory silným protestům administrativy USA (prezident Reagan), která se obávala přílišné závislosti Evropy na SSSR, projekt pokračoval díky zapojení německých, francouzských a britských firem.

Hlavní principy těchto smluv
Extrémní délka: Smlouvy se standardně uzavíraly na 20 až 25 let, aby se zajistila návratnost obrovských investic do infrastruktury.
Doložka „Take-or-Pay“: Kupující se zavázal zaplatit za nasmlouvaný objem plynu, i když ho neodebral, což exportérovi (SSSR/Gazprom) zaručovalo stabilní příjmy.
Vázanost na ropu: Cena plynu nebyla fixní, ale byla historicky vázána na ceny ropné směsi a topných olejů, aby plyn zůstal konkurenceschopný.

Po rozpadu SSSR v roce 1991 převzala tyto kontrakty Ruská federace prostřednictvím státního podniku Gazprom. Éra těchto historických dohod v EU definitivně končí – Evropská unie schválila plán na úplné ukončení odběru ruského plynu do roku 2027
zdroj google, 15 vteřin.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 16:48 Reaguje na Milan Dostál
Tady je jasně vidět, jak Rusko systematicky budovalo vlastní sítě a tím závislost, cenami vytlačilo většinu jiných producentů a když Putin zaútočil, měla Evropa asi 60% plynu od něho, my úplně všechno. Díky Zemanovi a Babišovi.
A jen dotaz: proč to na Vánoce 21 tak brutálně zablokoval? Tím o celý kšeft přišel.
Odpovědět
sv

s v

7.3.2026 10:32 Reaguje na Milan Dostál
Tak to si s tím goolením skončil velmi rychle. Není divu, že víš kulové. Níže najdeš krátký výběr rusáckého vydírání a nedodkržování kontraktů.
Ruské vydíráni Moldavska plynem má dlouhou historii a současná krize je jen jednou z mnoha četných energetických krizí, které Rusové v této zemi vyvolali. Činí tak již nejméně od roku 2006. Například ruská vláda již v roce 2011 požadovala buď uznání Podněsterské moldavské republiky jako rovnocenného partnera a poté pouze vypočítat skutečnou výši dluhu každého partnera, na které se musí s Podněsterskou stranou dohodnout. Pokud bude Moldavsko trvat na své územní celistvosti, je povinno splatit dluh za ruský plyn i za Podněstří.
Řecký premiér Alexandris Tsipras minulý týden zahájil výstavbu nového Transadriatického plynovodu, který umožní vést plyn z Komotini u tureckých hranic přes Albánii a Otrantský průliv do Apulie v Itálii. „Opakované pokusy Kremlu vydírat své partnery přerušováním dodávek energií, připomněly evropským politikům i veřejnosti jejich zranitelnost,“
Společnost PGNiG také uvedla, že Gazprom porušil dlouhodobou smlouvu o dodávkách plynu a že podnikne kroky k obnovení dodávek tak, jak je to ve smlouvě, napsala agentura Reuters. Kontrakt vyprší s koncem letošního roku a polský vládní zmocněnec pro strategickou energetickou infrastrukturu Piotr Naimski uvedl, že si země poradí s tím, že dodávky končí už nyní. Dodal, že výpadek dodávek z Ruska může nahradit plyn proudící z jiných směrů.
Ruský prezident Vladimir Putin uvedl, že Rusko už za plyn určený pro Evropu nebude brát eura ani dolary, platby se chystá požadovat v rublech. Opatření se podle Putina mělo týkat zemí, které Rusko nepovažuje za přátelské a které proti Rusku zavádějí tvrdé ekonomické sankce.
28. března - Skupina velkých rozvinutých zemí G7 odmítla požadavek Moskvy platit za ruský plyn v rublech. Bylo by to porušení smluv, řekl německý ministr hospodářství Robert Habeck.
31. března - Putin podepsal dekret, podle kterého musejí zahraniční odběratelé od dubna platit za ruský plyn v rublech. Prohlásil také, že pokud se platby neuskuteční, budou smlouvy o dodávkách plynu pozastaveny.
- Francouzský ministr financí Bruno Le Maire a německý ministr hospodářství Habeck Putinův požadavek odmítli, podle nich jde o nepřijatelné porušení smluv a vydírání. Německý kancléř Olaf Scholz s rakouským kolegou Karlem Nehammerem později na tiskové konferenci v Berlíně prohlásili, že platby v rublech odmítají.
Atd. atp.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.3.2026 06:18 Reaguje na s v
Tak smlouvy, které trvali cca 50 let se dají považovat za dlouhodobé, že se podmínky změnili, je jiná věc.
Odpovědět
sv

s v

9.3.2026 10:45 Reaguje na Milan Dostál
Jaké podmínky se změnily? Konkrétně? Pro info rusácké pokusy o vydírání plynem nejsou změněné podmínky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 16:45 Reaguje na Milan Dostál
My nejsme závislí na nikom, ani v ropě ani plynu, nakupujeme po celém světě, poídle toho, kde je to váhodnější. Slováci a Maďaři musí brát z Ruska za vyšší ceny a Putin je tvrdě vydírá. Proto se to tam sype velmi přesvědčivě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.3.2026 20:06 Reaguje na Milan Dostál
Proč Putin zablokoval plynovody máte v citaci nad svým příspěvkem. Pokud tohle nepochopíte, nemá cenu se bavit dál.
Tady máte celý článek, vycházelo jich více:
Podívejte se hlavně na datum, bylo to PŘED válkou.
https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.3.2026 08:57 Reaguje na Milan Dostál
Napište, proč Putin nechal zablokovat evropské plynovody zrovna na Vánoce 2021.
Já znám jen jeden důvod, možná to víte lépe.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.3.2026 06:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Už se to tady rozebíralo tosíckrát, koukněte do historie, jestli tehdejší události, přinesli neco lepšího pro Evropu si odpověste sám. Ta nezávislost je těď vidět. To jsem zvědav odkud sem ta čistá asi poteče, v jakém množství a za kolik.
Odpovědět
sv

s v

9.3.2026 11:33 Reaguje na Milan Dostál
Ano, nezávislost je vidět. Zatímco teď válka způsobila zvýšení cen suroviny ale dodávky se realizují z jiných zdrojů, tak v roce 2009 nebo 2022 jen trapné rusácké vydírání vedlo k tomu že surovina neproudila žádná a ceny byly výše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2026 12:30 Reaguje na s v
Ve špičce jsme kupovali od Gazpromu plyn za více, než 300 eur, dnes stojí 30.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2026 12:27 Reaguje na Milan Dostál
Možná tisíckrát, ale já to nezachytil. Proč to zarazil, když mu bylo jasné, že o celý byznys přijde?
Plyn od roku 2022 kupujeme z celého světa a levněji, než paprikáši a čoboli z Ruska.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.3.2026 16:47 Reaguje na Milan Dostál
Já si pamatuji, že Polsko zcela rozhodně a jednoznačně odmítlo, že by nový plynovod z Ruska do Německa přes Bělorusko měl také vést přes jeho území. Proto se začaly stavět NS.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2026 12:29 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Co to melete? Vy neznáte plynovod Jamal který právě vede touhle trasou a který zásoboval Německo před NS?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

9.3.2026 23:25 Reaguje na Pavel Hanzl
No a protože Polsko nesouhlasilo s výstavbou dalších plynovodů, začaly se budovat NS.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.3.2026 16:07 Reaguje na Jaroslav Pokorný
NS byl velmi strategický a proto nás Američani silně varovali, blokovali i stavbu NS2, vše marno, ale Evropanům došlo, (kromě Němců), že fakt strkají hlavu do oprátky a NS2 nebyl nikdy spuštěn.
Takže Putin už neměl na co čekat a zaútočil.
Odpovědět
pk

pepa knotek

7.3.2026 09:37 Reaguje na Milan Dostál
buďme tolerentní, aspoň je legrace, i chovanci od MUDr. Chocholouška mají možnost vyjádřit se na internetu
Odpovědět
Peter

Peter

7.3.2026 09:57 Reaguje na pepa knotek
Problém je že človek, ktorý mentálne zamrzol 70. rokoch 20 stor. (ešte sa tým chváli), dostáva neobmedzený priestor pre svoje politické múdra práve v EKoliste.
Odpovědět
sv

s v

7.3.2026 10:33 Reaguje na pepa knotek
A co ti ten chocholoušek předepisuje, pepku?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.3.2026 06:14 Reaguje na s v
Co ty smlouvy?
Odpovědět
sv

s v

9.3.2026 10:47 Reaguje na Milan Dostál
Tobě chocholoušek předepisuje smlouvy?
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

5.3.2026 21:35
všichni buďte v klide, bude zase lípe, bude benzín i plyne, války se nás netýkají, protože my chceme mír a potřebujeme stavět dálnice, s důvěrou Váš Bába
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.3.2026 22:06 Reaguje na Robert Jirman
A pštrosi přežili všechny genocity proto, že strkali zavčas hlavy do písku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.3.2026 19:14
Od mého předchozího příspěvku z 5.3.je to 4 dny a z diverzifikace zdrojů
ropy a plynu se stala fraška. Ropa je na rekordních 120 dolarech a plynu
je nedostatek takový, že je obava, zda se při pokračování války naplní na
příští zimu zásobníky a hlavně za kolik. Nafta je v Německu za 50 a u nás
atakuje 40 Kč/l. Tak jak je ta diverzifikace účinná, když ropa i plyn
zdražuje i v samotném USA, který je vyváží? Pánové diverzifikace bez
jednoho kdysi spolehlivého partnera je pouhá chiméra, která stojí a leží
na USA, která si mne ruce, jak na tom vydělá. Je rozdíl prodávat ropu
za 60 a nebo za 120 a možná i více a u plynu pro EU nemít konkurenta.
Pěkně ptáčku zpívají, když ho lapají a když ho polapí, tak mu křídla přistřihnou, aby už neuletěl. Družba Ukrajinci zavřená. Nord Stream
Ukrajinci zničen a EU je odkázáno na zbytky z Norska a na USA. Tak
tomu říkám bezvadný tah celé EU, která se zcela odstřihla od Ruska
a připoutala se POUZE k USA, která nám bude diktovat vše od cen
paliv, přes cla, až po procenta na zbrojení s nátlakem nakupovat
zbraně hlavně od nich kvůli kompatibilitě v NATO.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.3.2026 21:02 Reaguje na Břetislav Machaček
Proto pořád tvrdím, že máme jít do OZE a elmobility, ale na koblihy je to moc makačka.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

10.3.2026 08:28 Reaguje na Břetislav Machaček
No vidíš to. Tak nebuď evropská NATO ovce a přestěhuj se do rusácka. Tam budeš mít vše za hubičku. ;)
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist