Jaroslav Sixta: Stojí 3000 stromů za úsporu pár desítek sekund?
Správa železnic trvá na tom, že vykácení 3000 stromů a likvidace místního biotopu je adekvátní cenou za celospolečenský přínos urychlení železniční dopravy na 2 km trati. Samozřejmě kromě 2,4 miliard, které by tento tunel mohl stát. Otázkou tak je, komu to bude sloužit? Místním občanům? Co budou mít z nákladních vlaků? Životnímu prostředí? Nenašlo by se lepší využití pro 2,4 miliardy korun?
Po letech zkušeností investorů železnic a silnic se zdá až neuvěřitelné, o co se zde pokoušejí. Se správou železnic jednal i odborník doc. Ing. Martin Leso, Ph.D., který se železniční dopravě věnuje na ČVUT v Praze , Fakultě dopravní, ale diskuse již není připuštěna, protože projekt je odsouhlasen na SŽ, s.o. a MD ČR a bude se realizovat tak, jak je. Vysvětloval jim, že na základě současných koncepcí rozvoje železniční sítě v ČR se předpokládá, že budoucí využití této části trati bude zejména pro nákladní dopravu (mezinárodní nákladní koridor RFC7) a osobní regionální dopravu. Rychlá dálková osobní doprava bude převedena na právě realizovanou vysokorychlostní trať s označením RS4 (uvedena v zákonu č. 416/2009 Sb.). Z toho důvodu lze reálně předpokládat potřebnou maximální rychlost v tomto úseku na max. 100 km/h až 120 km/h, která je pro nákladní a regionální osobní dopravu plně postačující. Navrhovaný projekt však předpokládá řešení až 150 km/h.Asi je načase se ptát, kdo za tím stojí, co kdo z toho bude mít a proč. Občané Nelahozevsi ani občané jinde v ČR určitě nic zázračného. Opravdu daňový poplatník rád zaplatí zbytečné poškození životního prostředí? Je opravdu infrastruktura v ČR v tak perfektním stavu, že si můžeme dovolit i úplně zbytečné projekty? Proč už konečně nedovedeme skloubit environmentální i ekonomické hledisko? Pokud vás tato problematika zaujala, připravují se webové stránky a internetová petice, kde budeme bojovat za záchranu jedinečné Dvořákovy stezky.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (12)
Marek Drápal
13.8.2020 11:55Z mapy se mi zdá, že trať vede prakticky rovně, takže co je ono "narovnání"?
Pokud jde o VRT, těžko věřit, že se realizují v dohledné době, takže rekonstrukce na vyšší rychlost je asi moudrá věc, otázkou je, zda by to nešlo citlivěji. Nevím, zda nejsou další podobná opatření naplánována směrem ku Praze...
V kaňonu je ze své podstaty málo místa, už v minulosti došlo v souvislosti se stavbou železnice k velkým škodám, např. na blízkém Liběhradu. Ten už vysadit znovu nepůjde...
Svatá Prostoto
13.8.2020 12:51Já autorovi zcela rozumím, ale tohle by chtělo i nějaké pokud možno odbornější posouzení právě z úhlu té dopravy, jaké lze reálně očekávat benefity od té úpravy a jaké jsou jiné varianty.
Že jsou zasekané silnice a dálnic tak nějak víme a vidíme všichni ... ale ono to platí i na té železnici.
Ale nejsem dopravák, tedy nemohu soudit.
Lukáš Kašpárek
13.8.2020 12:53Milan G
13.8.2020 13:46 Reaguje na Lukáš KašpárekRobert Jirman
13.8.2020 13:33Leoš Fučík
13.8.2020 16:55Katka Pazderů
13.8.2020 18:20Chtějí posunout trať místo té stezky pod Lobečskou skálou.
Aleš Johanovský
14.8.2020 21:59 Reaguje na Katka Pazderůhttps://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500679.pdf