https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jirin-janota-kdo-porusuje-zakony-mezi-myslivce-nepatri
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jiří Janota: Kdo porušuje zákony, mezi myslivce nepatří

14.7.2021
Rys ostrovid se řadí mezi zvláště chráněné druhy. Ilustrační snímek.
Rys ostrovid se řadí mezi zvláště chráněné druhy. Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | NP Šumava
Českomoravská myslivecká jednota jednoznačně odmítá porušování platné legislativy myslivci. Včera medializovaný případ myslivce, který nezákonně držel kadáver rysa ostrovida, je politováníhodným excesem jednotlivce.
 
Českomoravská myslivecká jednota jménem českých, moravských a slezských myslivců jednoznačně odsuzuje a odmítá tolerovat jakékoli porušování zákonů myslivci. Prokáže-li se, že podezřelý myslivec rysa nejen držel, ale rovněž nezákonně usmrtil, bude z Českomoravské myslivecké jednoty bez dalšího vyloučen.

Je smutné, že miliony dobrovolnických hodin práce desítek tisíc myslivců na ochraně českého přírodního bohatství zastíní selhání jednotlivce. Rád bych touto cestou ujistil veřejnost, že podobní lidé v řadách myslivců nemají místo.

Rys ostrovid je dle vyhlášky č. 395/1992 Sb. silně ohroženým druhem, řadí se proto mezi zvláště chráněné druhy. Zákon o myslivosti jej uvádí jako druh, který nelze lovit, pokud pro jeho lov nebyla povolena výjimka. Ulovenou či nalezenou usmrcenou zvěř si sice dle zákona o myslivosti může uživatel honitby přivlastnit, u zvláště chráněných druhů však zákon o ochraně přírody stanovuje jiná pravidla. Stejně jako zvláště chráněný živočich je chráněn i mrtvý jedinec tohoto druhu.

Je zakázáno škodlivě zasahovat do přirozeného vývoje zvláště chráněných živočichů, zejména je chytat, chovat v zajetí, rušit, zraňovat nebo usmrcovat. Není dovoleno sbírat, ničit, poškozovat či přemisťovat jejich vývojová stádia nebo jimi užívaná sídla. Je též zakázáno je držet, chovat, dopravovat, prodávat, vyměňovat, nabízet za účelem prodeje nebo výměny.

V případě nálezu kadáveru zvláště chráněného živočicha je tedy třeba kadáverem nemanipulovat a k nálezu přivolat Policii ČR a orgán ochrany přírody. V případě zájmu o trofej či preparát je třeba orgán ochrany přírody následně požádat o výjimku k nabytí vlastnického práva.


reklama

 
foto - Janota Jiří
Jiří Janota
Autor je předseda Českomoravské myslivecké jednoty.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (46)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PD

Petr Difko

14.7.2021 19:10
To je hezké vyjádření a i správné ,ale kolik dravců bylo zastřeleno myslivci to nikde nepíšete . Protože by 1/3 myslivců musela skončit . Udělal bych zákon když myslivec zastřelí chráněné zvíře okamžitě skončí s myslivostí a pojde sedět na 2 roky a tím se zamezí aby se mohl někde jinde registrovat.
Odpovědět
VP

Vít Pátek

14.7.2021 20:10 Reaguje na Petr Difko
I na pitomý a ničím nepodložený názor máte právo. Jen upozorňuji, že právo na jeho veřejné hlásání končí tam, kde jeho intenzitou překročíte hranici trestního zákoníku, třeba paragrafů 356 nebo 184.
Odpovědět
JH

Jiří Hušek

14.7.2021 22:06 Reaguje na Vít Pátek
Jestli to má být výhrůžka, tak si mě připište na seznam. Já si totiž taky myslím, že kdyby mělo platit tvrzení pana předsedy v titulku, tak se vám členská základna významně smrskne.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 07:50 Reaguje na Jiří Hušek
Já bych se nepřipojil. Navíc netuším proč by to měla být výhrůžka. Osočování bez důkazů je nemorální.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2021 22:56 Reaguje na Vít Pátek
Mě si na ten seznam připište taky.
Já bych si tady dovolil trochu nahlas zauvažovat.
Zkoušel jsem zjistit, kolik je v ČR rysů. Podle různých zdrojů je to 80 - 100 kusů. Z toho je zhruba polovina samic. Samice má v jednom vrhu 2 - 4 mláďata, přičemž jen asi polovina z nich se dožije dospělosti. Vzhledem k tomu, že samice zabřezne jednou za dva roky, zhruba jednou za pět let by se měla populace rysů na našem území zdvojnásobit. Jenže tomu tak není. Populace je pořád zhruba stejná. Jinými slovy - ročně se tady ztratí desítky rysů. Hlady ti rysi určitě neumírají hlady, protože rys je celkem schopný lovec, který se v našich revírech má šanci uživit. Vlků u nás zase tak moc není, čili predace z jejich strany nepřipadá v úvahu, medvědi se vyskytují akorát v Beskydech a těch je pár, takže populace v Čechách jimi určitě ohrožena být nemůže. A kdyby hynuli na choroby, určitě by je poctivci, kteří kdyby kadáver našli, ohlásili by to na patřičných místech. Jenže ani to se neděje. Takže připadá v úvahu už jenom jediná možnost. Že je likvidují ti, kteří mají možnost chodit do revíru se zbraní. Když to shrnu, za posledních deset let tady někdo upytlačil stovky rysů a myslivecká obec se tváří, že se nic neděje.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 07:44 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pěkná, ale nesmyslná teorie. To že vy nevidíte jiné příčiny neznamená, že neexistují a Vaše statistické odhady jsou taky nesmyslné.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 08:31 Reaguje na DAG
Tak to doplňte. Předestřel jsem určitou teorii, ale tohle je diskuse. Tak mi to zkuste vyvrátit nějakými argumenty.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 08:40 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ano předestřel jste teorii. Na bázi Vašich domněnek. Bez důkazů a podkladů.
Samozřejmě je to jen diskuse, takže na to máte plné právo.
Já jsem jen upozornil, že to je uvařené z vody.
Doplňovat s Vašim svolením nic nebudu, protože se mi moc nechce zabředat do nesmyslné teoretické diskuse.
Možná někdy na jiné téma ;) Tohle mě totiž neinteresuje. Rysa jsem viděl jen v zoo :)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 08:54 Reaguje na DAG
Rysa jsem kdysi ve volné přírodě viděl. Bylo to kdysi za totáče na Slovensku v Tatrách asi na pět vteřin. Byli jsme tam na školním výletě. Bohužel po těch pár vteřinách doběhli halasící spolužáci a rys zmizel. Dodneška si na to vzpomínám jako na jeden z fantastických zážitků.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

15.7.2021 07:52 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Tak třeba migrace bude dozajista hrát také významnou roli, přece jenom vhodných teritorií u nás nebude až tak moc
Odpovědět
re

regis24

15.7.2021 08:14 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Podle různých zdrojů bylo v ČR kolem roku 2018 cca 100 rysů. S ohledem na přírůstek, nepřesnost při sčítání a hlavně tomu jak ochranáři lžou, jich bylo úplně jiné množství. Třeba 200. Víte kolik je ročně nalezeno kadaveru rysů? Zjišťoval jste si to číslo? Nebo jen stačí, že to nebylo na Ekolistu, internetove žumpe ekoteroristů?
Víte třeba, kolik kadaveru vlků je ročně nalezeno na Broumovsku? Vlků je tam jako sraček, běhají ve dne po vesnici.
To že to nevíte rozhodně neznamená, že se to neděje.
Stejně tak u tohoto rysa v mrazáku. Alka wildlife údajně podle fotografie určila, že se jedná o nejakyho Tondu ze Šumavy. Jenže dokud to nepotvrdi nezávislý soud, tak je to jen pouhá domněnka ekoteroristů z alky.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 08:29 Reaguje na regis24
Tak dodejte svoje čísla a svůj pohled na věc.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2021 20:11 Reaguje na Petr Difko
Jedna věc je vědět, druhá věc je dokázat. Což je problematické zejména za stavu, kdy spolu dotyčná komunita "drží basu".
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

15.7.2021 15:02 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Docela by mne zajímalo , na základě čeho byla u něho asi doma ( mražák) provedena prohlídka. To už musela být sakra silná indicie. Další je , že zatím nikde nebyla uvedena příčina ( pravděpodobná) smrti rysa - vstřel x výstřel a doloženo , kdo toto způsobil. Pokud dotyčný bude trvat na tom,že ho třeba střeleného našel , je to přestupek na úrovni porušení 114 - neohlásil nález zvláště chráněného živočicha st. ochrany kriticky ohrožený. To je tak na pokutu za přestupek. Jooo , jedině , že by se našel svědek lovu. Zatím se o něm nikde nepsalo. Jako držitel LL zákony zná ( a neznalost stejně neomlouvá), přestupkově je to ale na úrovni řidiče auta, co rysa porazil a naložil etc. Jen aby se okolnosti někde nezašmelily, jako u autem sraženého vlka nebo orla , kde byli okolní myslivci napadáni za trávení. Nikdo se jim za TV reportáž a nařčení neomluvil. Dle pitvy orel skalní utrpěl zlomeniny od střetu s autem asi při sběru mršiny. Jinak ekotlupa samozřejmě taky drží basu a svoje průšvihy tutlá ( spadlí malí mořáci při kroužkování , zničení hnízda sokolů na Broumovsku- nenakrmeni volali do noci a sežral je výr), úhyny šokovaných pěvců chytaných do japonek ke kroužkování. Ono by se našlo na každého.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

15.7.2021 14:19 Reaguje na Petr Difko
Beru. A co udělat s ekologisty, kteří podporují produkci ekologických biopaliv, při které se chemií zabíjí statisíce až miliony chráněných obojživelníků?
Odpovědět
BM

Bedřich Moudrý

15.7.2021 18:37 Reaguje na Petr Difko
Jeden známý kdysi zdokumentoval otravu cca 50 dravců a "pytlácká" lobby se postarala o jeho vyhazov z práce.
Odpovědět
os

orb slavík

15.7.2021 08:31
Nejsem myslivec,ale když o tom přemýšlím, tak si myslím, že mají své místo v přírodě. Hodně pisatelů je napadá, že jsou všichni pytláci a všichni střílí dravce a rysy. Hypoteticky si představme, že tuto skupinu zrušíme. Myslím, že se dohodneme, že jsme přelidněná a velmi zastavěná země. Ze zvířat se daří v naší zemi nejvíce divočákům a jelenům. Bachyně mohou mít mladé dvakrát do roka po deseti mladých, laně jednoho až dva kolouchy ročně. V přírodě tuto zvěř loví vlci a částečně medvědi. Rys se specializuje na srnky. Opravdu se nedovedu představit, jak mezi satelity, sídlištěmi a sjezdovkami běhají smečky vlků a loví prasata, na zbytcích jejich úlovků hodují medvědi. V babišových lánech řepky a kukuřice by měli prasata základnu. Pak by se musela prasata a další zvěř asi chemicky sterilizovat. Tak si myslím, že ti myslivci jsou menší zlo.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 08:49 Reaguje na orb slavík
Já si nemyslím, že by měli být myslivci zrušeni. Pořád si myslím, že valná většina z nich jsou poctivci, kteří pro tu přírodu dělají první poslední. Jenže bohužel je tady menšina, která na pověsti myslivců parazituje a vykládá si myslivost podle svých "pravidel". Nedávno jsem tady pod jedním článkem v diskusi četl, že kdosi ví o myslivci, který má doma už 15 kožešin z rysa, ale nikdo ho nenahlásí, protože lidi kolem něj chtějí mít klid. Prostě nikdo nechce být za bonzáka, tak všichni drží hubu. Přitom si myslím, že myslivecká komunita o těchto lidech ví, ale nikdo na ně neupozorní z nějaké falešné solidarity nebo bůhvíproč. A dokud se s tím myslivecká komunita nevypořádá a těchto lidí se nezbaví, bude ten negativní obraz padat i na ty nevinné.
Odpovědět
AM

Anežka M

16.7.2021 09:10 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Do kamene tesat.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

15.7.2021 09:33
To že ho našli u ,,vedoucího,, značí že je něco zkaženého v ČMMJ. Možná by byl na místě i nějaký ten audit činnosti. ;)
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 09:36 Reaguje na Petr Eliáš
Pletete si organizační složky, strukturu i funkce v myslivosti.
Napsal jste naprostý nesmysl.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

15.7.2021 09:57 Reaguje na DAG
Cožpak OMS Klatovy, v jehož čele myslivec byl, není pobočným spolkem ČMMJ (tedy že má jakousi ,,samostatnost,, ale převážně je řízen ČMMJ)?
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 10:10 Reaguje na Petr Eliáš
Kde je prosím informace, že ten člověk je v čele OMS Klatovy. V tisku jsem ji neviděl.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 10:18 Reaguje na DAG
Tady:
...Muž, který stojí ve vedení místního mysliveckého sdružení, podle informací Práva tvrdí, že rysa našel mrtvého. Jak ale upozorňují ochránci přírody z Hnutí DUHA, i samotné držení a manipulace s tímto chráněným živočichem je bez patřičných výjimek ilegální.......
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 10:27 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Takže platí můj první komentář.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 10:33 Reaguje na DAG
Platí to, že nějakým způsobem registrovaný myslivec držel mrtvého rysa a okolí to neřešilo. Vy řešíte administrativní pitomosti a hlavní problém, což je pytlačení rysů, taknějak opomíjíte.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 10:12 Reaguje na Petr Eliáš
Jestli je to u předsedy mysliveckého sdružení nebo u řadového člena, není zas až tak rozhodující. Spíše to vypovídá o tom, že pytlačení rysů, nebo ponechávání uhynulých, je mezi myslivci poměrně častým jevem a nikdo s tím nic nedělá. Přitom ti lidé se znají, navzájem se navštěvují, takže vědí, kdo má doma jaké trofeje. Ale z nějaké falešné solidarity, aby nebyl oznamovatel označen za bonzáka, to prostě nikdo neřeší. Jednou za ix let se u někoho kožešina najde, okolí řekne, že holt měl smůlu a pokračuje se v zajetých kolejích dál.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 10:26 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
To samozřejmě jedno není. Navíc stále odsuzujete skupinu lidí a nepodloženě tady obviňujete z pytláctví. Chápu dneska je kolektivní vina opět přípustná( viz. BLM a obviňování bílých mužů) naštěstí jsme zatím v Čechách a tudíž kolektivní vina u nás neexistuje.
Pokud víte, že někdo psal, že zná někoho, kdo má doma patnáct rysích trofejí, tak řekněte polici tu informaci a oni si už poradí.
Tady ty plky z dvacáté ruky a ještě na internetu, jsou jen cílené diskreditační pomluvy.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 10:51 Reaguje na DAG
Já nehovořím o kolektivní vině, já hovořím o kolektivní odpovědnosti. Pokud tady jsou náznaky pytlačení ve vlastních řadách myslivecké komunity, měli by se tím její představitelé vážně zabývat a vyšetřit to. Jenže oni dělají mrtvého brouka a tváří se, že ten problém není. Předložil jsem tady svoji teorii, kterou Vy jste několika neurčitými větami označil za pitomost, ale pořád čekám, že použijete nějaké argumenty, abyste mi tuto teorii vyvrátil.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 13:48 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Myslím, že jsme se v debatě docela zacyklovali. S Vašimi názory povětšinou souhlasím. Nyní nemůžu říct, že nemáte pravdu, protože to nevím. Mě spíše "vadí", že ani vy nemáte pro svoji teorii důkazy a stále se jí držíte a tím shazujete i ostatní myslivce.
Mějte se hezky ;)
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

16.7.2021 09:51 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Odsouzení předpokládaného trestného činu předsedou ČMMJ p. Janotou ( a to s tím organizace nemá nic společného, kromě pořádání kurzů a zkoušek) Vám nestačí ? Potažmo se o okolnostech oficiálně nic neví, oficiálně byla provedena prohlídka ( asi na základě udání , svědectví), předmět doličný byl nalezen a zbytek je na orgánech činných v trestním řízení a popř. soudu. Jaksi do rozsudku to je jen plácání do vody.
Odpovědět
VW

Vlastimil Waic

15.7.2021 10:14 Reaguje na Petr Eliáš
Kolega byl předsedou mysliveckého spolku (tedy jednoho ze zhruba čtyř až pěti tisíc), které s ČMMJ nejsou nijak propojeny, nikoli Okresního mysliveckého spolku. Podle našich informací nebyl členem ČMMJ. ČMMJ sdružuje jednotlivé myslivce (prostřednictvím okresních mysliveckých spolků a odborných klubů, což jsou její pobočné spolky). Myslivecké spolky, které jsou uživateli honiteb, s ČMMJ žádnou spojitost nemají (právně se jedná dokonce o stejný typ právnické osoby, zapsaný spolek). Pouze jejich individuální členové mohou být individuálními členy ČMMJ.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 10:18 Reaguje na Vlastimil Waic
Děkuji za objasnění člověkem nejpovolanějším.
Takže platí můj první příspěvek na pana Eliáše.
Myslím, že je na místě se omluvit za tuto pomluvu, která vznikla z nevědomosti autora.
Prosím přemýšlejte než něco napíšete.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 10:29 Reaguje na DAG
Vy řešíte zástupný problém, který je z pohledu ochrany rysů úplně zbytečný. Je úplně jedno, kde je ten člověk registrován. Rozhodující je, že stát tu registraci umožnil a tím mu dovolil, aby pytlačil a parazitoval na dobrém jméně té většiny slušných myslivců. Dokud se ta slušná většina nerozhoupe a nezabrání mu v té pytlačině, bude ta špína padat na celou mysliveckou komunitu. Takže neřešte, kde je ten dotyčný registrován a spíše pomozte hledat řešení, aby se té pytlačině zabránilo.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 10:47 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ale já neřeším ochranu rysů. Řeším, že podsunujete myslivcům kolektivní vinu a z chyby jednotlivce děláte celospolečenský problém. Možná problém existuje, ale já jako myslivec o něm nevím a nikdy bych si nedovolil veřejně někoho osočit z trestného činu bez důkazů, byť na internetové diskusi.
To co píšete se dá převést na jakoukoli skupinu, polici, vojáky, ochranáře, úřadníky.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 10:55 Reaguje na DAG
To, že neřešíte ochranu rysů, je problém, protože ochrana přírody k myslivosti neoddělitelně patří. Když ten průser s držením rysa považujete za pochybení jednotlivce, tak se zeptám - pokud bude dotyčnému jedinci prokázána vina, bude z něj udělán exemplární případ a za držení zvláště chráněného živočicha bude vyhozen z řad myslivců? Nebo se to zamete pod stůl a pojede se dál ve stejných kolejích?
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 11:10 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ochrana přírody k myslivosti patří a já rozhodně pro ni dělám nad rámec obvyklého. Jen teda když nejbližší rysové jsou 450 km ode mě, tak nevím v čem by byl problém, že neřeším jeho ochranu. Řeším, že mě "pomlouváte".
Ten člověk j už nyní myslivecky zlikvidován. Udělal trestný čin ať zvěř upytlačil nebo si ji jen přivlastnil. I kdyby dostal jen podmínku, tak mu flinty seberou a s myslivostí možná navždycky končí.
Samozřejmě je to jen jen jeho chyba a může si za to sám.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

16.7.2021 09:54 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Stále předjímáte rozhodnutí případného soudu. Od mrazáku k soudu a odebrání LL a možná i ZP atd. je ještě dlouhá cesta.
Odpovědět
Hu

Hunter

15.7.2021 10:54 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Taky řešíte zástupný problém, řada držitelů řidičského průkazu překračuje rychlostní limity, ale přesto nelze říci, že každý řidič je bezohledný a stát jim přesto tu registraci umožní a tím mu dovolil, aby porušoval platnou legislativu a ohrožoval ostatní. Takže pomožte hledat řešení.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

15.7.2021 11:57 Reaguje na Hunter
Stát ale ty přestupníky celkem tvrdě trestá - viz pokuty za rychlou jízdu, pokud je viník chycen. Ale ten problém s myslivci je trošku o něčem jiném. To je zájmová činnost. oni jsou někde sdruženi, takže ta organizace, která je sdružuje, by měla přijmou taková pravidla, aby tu pytlačinu omezila. Nebudu tak naivní, abych napsal, že ji zruší úplně, protože to se děje jenom v pohádkách.
Odpovědět
Hu

Hunter

15.7.2021 12:02 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ale stát trestá i ty řidiče, pokuty + body. Prostě nemůžete selhání jednotlivce vztahovat na celou skupinu a požadovat nějaké nadstandartní kroky. Od toho je legislativa, PČR atd. A je úplně jedno, zda se jedná o zájmovou činnost. Dotyčný zcela jednoznačně něco porušil, otázka je, co dalšího se mu prokáže a bude po zásluze v souladu s legislativou potrestán. Konec historky a tečka.
Odpovědět

Jirka Černý

19.7.2021 14:21 Reaguje na Hunter
Přesně tak. Ale dnes je njaká móda kolektivní viny.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

15.7.2021 10:28 Reaguje na Vlastimil Waic
Aha, tak to pardon. Já měl celou dobu za to, že OMS Klatovy sdružuje myslivecké spolky na Klatovsku. A omylem jsem vydedukoval, že se jedná o předsedu OMS Klatovy.
Odpovědět
DA

DAG

15.7.2021 10:47 Reaguje na Petr Eliáš
Stane se. Když se člověk nezabývá danou činností, tak je někdy složité se orientovat.
Hlavně, že se to vysvětlilo ;)
Odpovědět
MM

Martin Macek

21.7.2021 16:25
Prosím znalce o upřesnění: "Miliony hodin dobrovolnické práce" - to znamená v mysliveckém žargonu hodiny prosezené na posedu?
Odpovědět
DA

DAG

22.7.2021 08:05 Reaguje na Martin Macek
To by byly miliardy. Malá ukázka: https://www.honitbaroku.cz/vzorove-projekty/
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist