https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/magdalenan-davis-casu-na-radikalni-zmeny-ubyva
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Magdalena Davis: Času na radikální změny ubývá

9.8.2021
Vlny veder, stále ničivější požáry a povodně, tání ledovců. Klimatické změny a jejich efekty ovlivňují naši současnost, nikoli vzdálenou budoucnost. Právě o fyzikálních dopadech globální klimatické změny pojednává zpráva, kterou dnes v Ženevě zveřejnili členové Mezivládního panelu pro změny klimatu (IPCC) při OSN.
 
Je to oficiální, zpráva IPCC potvrzuje závažné poškození klimatu lidskou činností. Vědecká data ukazují, že se Země otepluje mnohem rychleji, než se předpokládalo a změny podnebí nabírají na obrátkách po celém světě. Pomyslné dveře příležitosti, jak klimatickou krizi mírnit, se nám uzavírají před nosem. Otázkou zůstává, zda jsou naši současní lídři schopní do nich strčit nohu a začít pracovat na razantním omezení emisí, nebo zvítězí jejich zbabělost a nechají je nenávratně zabouchnout.

Varování ohledně rozsáhlých rizik vyplývajících z globálního oteplování jsou ještě ostřejší než byla před několika lety. Dle odborníků se zatím oteplování odehrává podle černějších scénářů. Šance udržet teplotní nárůst pod 1,5 stupně Celsia sice máme, ale jen pokud do roku 2050 dosáhneme uhlíkové neutrality. Hladiny CO2 jsou dle vědců nejvyšší za poslední dva miliony let.

Dokument je součástí zatím nejrozsáhlejší šesté hodnotící zprávy, kterou IPCC vydá příští rok. Odborníci o finální podobě zprávy založené na 14 tisících studií jednali virtuálně. Vypracovali také takzvaný uhlíkový rozpočet, který předpovídá, jak velké množství emisí může být vypuštěno do atmosféry, než teploty dosáhnou na hranici o 1,5 stupně Celsia vyšší oproti předindustriální úrovni. Měl by sloužit jako vodítko jednotlivým vládám, jejichž představitele v listopadu čeká klimatická konference OSN. V podstatě jedinou příčinou změn klimatu je totiž podle vědců produkce CO2. Přičemž zdůrazňují, že dekarbonizace je nutná, možná a její uskutečnění závisí pouze na společenské shodě.

My Zelení dlouhodobě upozorňujeme na to, že potřebujeme jasný plán transformace naší energetiky a teplárenství, který stanoví ukončení spalování uhlí co nejdříve, nejpozději do roku 2030. Jen tak bude možné splnit závazky Pařížské dohody a zabránit nejhorším důsledkům změn klimatu. Dobrý plán navíc nabídne budoucnost lidem, kteří v uhelném průmyslu nyní pracují, a zajistí, že transformace bude spravedlivá.

Nový interaktivní atlas také ukazuje, jak se změny, včetně teplotních nárůstů a následných extrémních výkyvů počasí, dotýkají jednotlivých regionů světa. Atlas ukazuje, že není oblast, která by zůstala ušetřena a také fakt, že každý půlstupeň oteplení má obrovské dopady. Dokument také nabízí pět hypotetických scénářů zobrazujících vývoj klimatických změn v následujícím století v závislosti na tom, jak se lidstvu podaří omezit produkci skleníkových plynů. Česká republika je podle zprávy IPCC ohrožena nárůstem teplot až o 4 stupně do roku 2100, suchem zapříčiňujícím neúrodu a nedostatek pitné vody, lesními požáry, záplavami a přehřátím měst, kde žije 70 % obyvatelstva.

Zelený program pro zastavení změn klimatu.


reklama

 
foto - Davis Magdalena
Magdalena Davis
Autorka je spolupředsedkyní Zelených a starostkou středočeského Mníšku pod Brdy. Než se stala političkou, působila jako bioložka a následně manažerka v soukromé konzultační firmě specializující se na životní prostředí.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (44)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

9.8.2021 17:17
Nechci být jizlivý, ale kromě bulvárního tisku a několika slabších povah se volební preference Zelených pohybují mezi 1.4-2%.
Je to škoda, že ochrana ŽP se v tomto podání zploštila pouze na boj proti antropogenním emisím CO2.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2021 20:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je kaše ropáků a jejich velmi úspěšné demagogické kampani.
Odpovědět
DA

DAG

9.8.2021 23:31 Reaguje na Pavel Hanzl
A myslíte si že SZ si zaslouží více procen?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

10.8.2021 07:06 Reaguje na DAG
ono se nezdá, že by pan Hanzl byl v zásadě něco jiného...pro form jaký je rozdíl mezi aktivismem zelenýho a ropáka a co nebo kdo je oním měřítkem? často to bývá jen levné nálepkování
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 11:32 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Zelení používají často aktivismus, protože tupá a nevzdělaná většinová společnost, které je všechno úplně fuk, když má plný těřich, potřebuje občas kopnout.
Jenže se to míjí účinkem, ropáčtí demagogové to dokážou obrátit proti lidem.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

10.8.2021 11:57 Reaguje na Pavel Hanzl
zkuste se postavit před zrcadlo a řekněte ty slova, které jste napsal v této zprávě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 13:49 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Já se skutečně nepovažuji za tupého a nevzdělaného většinového jedince.
Například vím, že když vedení státu lže a krade, je potřeba ho vyměnit a potrestat.
Tohle ovšem většinový čecháček absolutně nechápe.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.8.2021 15:48 Reaguje na Pavel Hanzl
No, vy se za něj nepovažujete a oni bezesporu také ne ... takže je to taková remíza:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:04 Reaguje na Svatá Prostoto
"Oni" takové úvahy vůbec nevedou, antož mají celou politiku na háku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 11:28 Reaguje na DAG
Netuším. Tu stranu neznám a nevolím.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

10.8.2021 11:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zde jsem napsal Matěji Stropnickému na jeho FCB profil: https://www.facebook.com/matej.stropnicky/posts/10159215934353815 ,,, Raději ještě ocituji: "Matěji, bojuj, jsi úžasný člověk, který stejně jako kdysi Miloš Zeman zachránil českou socdem, tak Ty ji můžeš zachránit v r. 2021, aby se dostala do PS PČR! Dovolím si Ti nabít Tvé zbraně i z hlediska zelené politiky, abys to téma přebral Zeleným, když jsou ti čeští Zelení tak neschopní neb: Já věřím v to, že se probudíme v pondělí 27. září 2021 do Nové Evropy (EU) neb se prostě probudíme do Nové BRD! Obrázkem napovídám. Byl jsem od půlky července do konce července v Norsku, projel se Železnicí Oslo-Bergen - odbočil jsem ale vláčkem do Flom a odsud pak trajektem Sognefjord do Balestrand. A pak Tromsø, Lofoty a Bodø. Byl jsem tím pádem v jiné bublině než kterou obhospodařuje tato dánská investiční banka - Saxo Bank v ČR: https://www.home.saxo/ ,,, Tudíž jsem se dozvěděl jiné informace než má SAXO Bank na svém profilu v Česku. A tato investiční banka Saxo Bank pořádně zavětřila a predikuje v BRD ZelenoČernou či ČernoZelenou koalici po 26. září 2021. Bohužel u nás ať se Mgadalena Davis snaží sebevíce tak preference Zelených jsou v ČR žalostné. Co s tím? Spoléháte se na to že PirStan náhle zezelená? Hypoteticky se může stát, že volební výhra Annalena Baerbock se projeví za 14dní i nad5% výsledkem českých Zelených. Co když se pak čeští Zelení stanou jazýčkem na vahách? Může dojít i k takovému vývoji, že kroužkováním se STAN volebním výsledkem stane mnohem silnější než Piráti, kterým tu zelenost nevěřím neb mi Piráti nechtěli pomoci s vyhlášením mého arboreta v Čelákovicích za Významný Krajinný Prvek resp. s vyhlášením největších cedrů za Památné stromy, neb dle nich by taková vyhlášení odporovala etice - dobrým mravům. Matěji snaž se a asi optimálně v synergii s Janou Maláčovou být viděn všude na TV i zde na FB a ostatních socsítích. Držím Ti a ČSSD palce.
Odpovědět
ms

11.8.2021 00:27 Reaguje na Miroslav Vinkler
Přesně. Za 80 % emisí CO2 může Čína, Indie a další rozvojové země a ty se ve svém energetickém rozvoji také s masivním využitím uhlí nedají nějakými alarmisticými zprávami IPCC brzdit. Zato my z EU uděláme skanzen s rozvrácenou společností a ti bohatší (dotačně zelení) si budou moci z těchto zemí objednávat výrobky. V roce 2025 se zqčne rozpadat česká energetická soustava a začne degradace českého průmyslu. Předtím ovšem zažijeme sérii německých blackoutů. Jsem zvědav, kam se pak před rozvášenýmimi davy schovají všichni ti věrozvěstové světlých zelených zítřků.
Odpovědět
va

vaber

11.8.2021 16:24 Reaguje na
,,Za 80 % emisí CO2 může Čína, Indie,, to je nesmysl a neplatí to ani pro tento rok ,ale když se sečte množství vypuštěné za více let ,najdete skutečné viníky ,kteří se dnes staví do pozice zachránce světa který zničili
Odpovědět

Martin Švancar

9.8.2021 21:49
Jaderné elektrárny, začít stavět hned. Klíč je v jaderné energetice, té současné, ale i té moderní a hlavně ve vývoji a výzkumu, Einstein to věděl už před 100 lety.
Odpovědět
JO

Jarka O.

9.8.2021 23:17 Reaguje na Martin Švancar
Stavět se mělo už hodně dávno. Rozhodnutí o JE byly vždy přerušeny aférami tu Nečase, tu výbuchu. Sousedi si vyhodnotili české JE jako nebezpečné pro sebe, stačí poslechnout přednášku Schellhubera v Praze, jednou sem dal odkaz na toho jezdce apokalypsy p. Hanzl. Einstein též řekl, že neví, jakými zbraněmi se proti lidem bude vést 3. svetova, ale ví, ze 4.světová v. se bude vést klacky a kameny. Chytrý pán to byl. Kdyby dnes žil, už by znal odpověď.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 11:34 Reaguje na Jarka O.
Jistě. Pan Einstein by jasně řekl: "OKAMŽITĚ přestat pálit fosilní uhlík, jinak jdete do dupy. Jak to uděláte je čistě vaše starost. Čus, já se už neupeču, v nebi je příjemný chládek".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 11:36 Reaguje na Martin Švancar
Tož začněte!! Lopatu, krumpáč a vyhrnout rukávy!! Bude vám tleskat 9 milionů čecháčků.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

10.8.2021 11:53 Reaguje na Martin Švancar
Martine, klíč je ale v moderní jaderné energetice v SMR např. tady: https://www.nuscalepower.com/benefits/smallest-reactor?fbclid=IwAR0S60nRH099_AkSHXpLv0OxWIqJ2khO_4uTzxrInEVMUz1nDKmTFHMj02A ,,, A tady jsem o tom napsal Igoru Matovičovi: https://www.facebook.com/igor.matovic.7/posts/10221614151035564
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

10.8.2021 13:03 Reaguje na Martin Švancar
Martine + všichni Ti, co Vás zajímá MODERNÍ jaderná energetika - podívejte se na tohle = Small Modular Reactors! TO BY MĚLA BÝT CESTA ROZVOJE JADERNÉ ENERGETIKY V ČR! Pozor koncem března 2021 na čt24 universální biministr Karel Havlíček utrousil že Vláda ČR již s NuScale jedná: https://www.nuscalepower.com/ ,, Snad budem stejně chytří jako DOOSAN, SAMSUNG a Jižní Korea
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 13:51 Reaguje na Josef Knap
To je hezké, ale není to z Ruska. Takže bude velmi silný problém něco takového prosadit.
Ropáčci milují jádro POUZE z toho důvodu, že by to mohli stavět Rusi a tím se dostaneme zase pod jejich bič.
Nic složitějšího tam nehledejte.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

9.8.2021 23:06
Prehriatie miest je treba vyriešiť výsadbou zelene a zrušením asfaltových plôch, ktoré prispievajú k ich prehriatiu značne viac ako CO2.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

10.8.2021 06:35 Reaguje na Vladimir Mertan
Souhlas.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

10.8.2021 07:02 Reaguje na Vladimir Mertan
ono ty stromy do těch ulic leckde není kam vysázet...auta jsou čím dál větší a pod chodníkama jsou vedený sítě
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

10.8.2021 07:16 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nemyslím si iba na stromy. Existujú napríklad popínavé rastliny ako je pavinič, ktorý je schopný v krátkom čase narásť hoci aj v kvetináči a zakryť veľkú plochu. Lepšie ak by autá parkovali na tráve, alebo zatrávnených dlaždiciach ako na asfalte. Možností ako zvýšiť množstvo zelene v meste je nekonečné. Prinajhoršom by sa mohli aspon asfaltové plochy natierať na bielo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.8.2021 09:56 Reaguje na Vladimir Mertan
Parkování na trávě či něčem podobném je pro ta auta smrt ... nic horšího pro to auto nemůžete udělat.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

10.8.2021 12:05 Reaguje na Vladimir Mertan
Každý si na své soukromé zahradě - a stát mu to musí umět chránit např. před bazénisty - může místo anglického trávníku založit takovéto arboretum, jak jsem si ho dopěstoval za posledních 42let sám na své zahradě na adrese 28. října 933/11, 25088 Čelákovice a ubránil si to arboretum i za cenu, že jsem za tu obranu seděl v krimu, před sousedním bazénistou. Ty mé cedry zachytily obrovské množství CO2 když za těch 42 let dorostly do obřích rozměrů i tlustých kmenů. Když jsem ty stromy neměl, tak jsem v červenci 1976 měl maxima v baráku 31°C nad nulou. Dnes za vlny veder např. červen 2021 jsem zásluhou stínu od stromů a zejména pak jejich evapotranspirace měl doma maximum jen 24,5°C. No není to nádherná teplotní a tepelná pohoda? A navíc husté porosty stálezelených cedrů a bambusů brání v topné sezóně ofuku baráku a tak šetřím sedminu plynu na otop tím, že barák není ochlazován větrem! https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_2/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_1/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_v._BAZEN/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/BAMBUSY_A_STROMY_v._ROUNDUP_A_DLOUHE_TELESKOPICKE_PAKOVE_NUZKY/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.8.2021 09:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ale ta zeleň nemusí mít nutně jen formu stromů v ulicích, kde je to často problém ... spíš kvůli těm sítím, než autům. Plochy veřejné zeleně odvedou často lepší službu. Pokud ale nějaké jsou a v ideálním případě se o ně někdo i adekvátně stará.

Trend je v Praze ale zcela opačný a to pod vedením IPRu, který razí tezi zahušťování města, které se ale děje z velké části právě na úkor té zeleně (byť často neudržované). Na pětce je takových případů celá řada, na šestce to taky stojí za vyliž a když jsem tuhle jel okolo stadionu Viktorky, tak jsem fest čuměl.
Celý ten slavný klimatický plán je z velké části ve skutečnosti jen haluz a nebožtík Potěmkin by obdivně zíral a záviděl.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

10.8.2021 11:54 Reaguje na Vladimir Mertan
Zde jsem napsal Matěji Stropnickému na jeho FCB profil: https://www.facebook.com/matej.stropnicky/posts/10159215934353815 ,,, Raději ještě ocituji: "Matěji, bojuj, jsi úžasný člověk, který stejně jako kdysi Miloš Zeman zachránil českou socdem, tak Ty ji můžeš zachránit v r. 2021, aby se dostala do PS PČR! Dovolím si Ti nabít Tvé zbraně i z hlediska zelené politiky, abys to téma přebral Zeleným, když jsou ti čeští Zelení tak neschopní neb: Já věřím v to, že se probudíme v pondělí 27. září 2021 do Nové Evropy (EU) neb se prostě probudíme do Nové BRD! Obrázkem napovídám. Byl jsem od půlky července do konce července v Norsku, projel se Železnicí Oslo-Bergen - odbočil jsem ale vláčkem do Flom a odsud pak trajektem Sognefjord do Balestrand. A pak Tromsø, Lofoty a Bodø. Byl jsem tím pádem v jiné bublině než kterou obhospodařuje tato dánská investiční banka - Saxo Bank v ČR: https://www.home.saxo/ ,,, Tudíž jsem se dozvěděl jiné informace než má SAXO Bank na svém profilu v Česku. A tato investiční banka Saxo Bank pořádně zavětřila a predikuje v BRD ZelenoČernou či ČernoZelenou koalici po 26. září 2021. Bohužel u nás ať se Mgadalena Davis snaží sebevíce tak preference Zelených jsou v ČR žalostné. Co s tím? Spoléháte se na to že PirStan náhle zezelená? Hypoteticky se může stát, že volební výhra Annalena Baerbock se projeví za 14dní i nad5% výsledkem českých Zelených. Co když se pak čeští Zelení stanou jazýčkem na vahách? Může dojít i k takovému vývoji, že kroužkováním se STAN volebním výsledkem stane mnohem silnější než Piráti, kterým tu zelenost nevěřím neb mi Piráti nechtěli pomoci s vyhlášením mého arboreta v Čelákovicích za Významný Krajinný Prvek resp. s vyhlášením největších cedrů za Památné stromy, neb dle nich by taková vyhlášení odporovala etice - dobrým mravům. Matěji snaž se a asi optimálně v synergii s Janou Maláčovou být viděn všude na TV i zde na FB a ostatních socsítích. Držím Ti a ČSSD palce.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.8.2021 10:04
Mluvíte něco o jasném a dobrém plánu transformace naší energetiky a teplárenství. Kde ho ale vzít? A co všechny ostatní oblasti hospodářství, které je třeba dekarbonizovat? A nejen u nás či EU, ale na celém světě!

Zkuste si Zelení přestat hrát na svém písečku a začněte pro globální klima opravdu pracovat. Nabízím spolupráci na svobj@ipm.cz.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2021 11:39 Reaguje na Jiří Svoboda
Museli by se naši nepolitici chovat jako politici a vytvořit rámec transformace celé energetiky, EU nám na to dává 180 miliard.
Jenže dělají co?Drmola Havlíček lžer a slibuje, nemá ánung o co vůbec jde a hlavně že vyhrají další volby a tyhle peníze rozfrcají a rozkradou.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.8.2021 21:45 Reaguje na Pavel Hanzl
180 miliard utopíte v OZE a na energetice se to nijak neprojeví. Ale na takové "bohulibé" účely půjde stejnak jen asi 1/5 nebo kolik?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:19 Reaguje na Jiří Svoboda
Zkusím popsat jednoduchý projekt:
Ve zrušeném velkolomu na hnědé uhlí osadíte bambilión fv panelů (a třeba i větřáky), elektrárnu překopete na paroplyn a postavíte tam vyvíječky na vodík a plynojemy.

Takže můžete produkovat prakticky stejné množství čisté elektřiny (to je otázka dimenzování) i ve stejné struktuře, jak původní špinavý uhlák.
Ještě můžete třeba vyrábět syntetické palivo do pístových motorů.

Stojí to samozřejmě bambiliónů hafo, ale právě na tohle nám dává EU ty dotace.

Problém je jen jediný. Neuděláme to a ty peníce profrcáme s výsledkem blízkým nule, takže tu uhelnu odstavíme tak, jako tak a její výkon nebudeme mít čím nahradit, jádro taky nepostavíme. čus
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.8.2021 09:36 Reaguje na Pavel Hanzl
To je chytré dávat větráky, fve a drahou technologii do jámy, která může být kdykoliv zatopena. Jedna takto vybavená jáma by zhltna akorát těch 180 miliard od EU.

Vy jste intelektem na úrovni Havlíčka!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 21:02 Reaguje na Jiří Svoboda
Uhelné jámy nejsou zátopové oblaszi (nevedou tam žádné řeky) a hlavně lidé, kteří by to stavěli, nejsou idioti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:25 Reaguje na Jiří Svoboda
Normální státy Evropy mají z OZE dnes už víc, jak polovinu spotřebované elektřiny. My sotva 12%.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

10.8.2021 11:42
Magdi, tak mi laskavě prosím v praxi dokažte, že to nejsou jen slova, kecy apod., co jste sem umístila, a že mi jako POLITIČKA umíte dle návrhu AOPK ČR z března 2001 vyhlásit mé cedry za památné stromy, aby nemohly být smýceny kvůli tomu, že zabraňují svým stínem užívat sousední bazén severního souseda. Zde mi je ten minulý soused takto ničil a stát mu v tom jen tleskal - viz odkazy níže. Co Vy jste Vy politici za lidskou chamraď! Tady brečíte, jak přibývá CO2 v atmosféře a mé cedry, které v sobě uložily za těch 40let obrovské množství CO2, mi toužíte někteří z Vás politiků smýtit kvůli stínu od nich nad bazénem buržuje, dále kvůli tomu, že svým každoročním masivním kvetením od října do půle listopadu znovuotevírají sezónu pylových alergenů. Jeden zaměstnanec MŽP jménem Koňata dokonce bazén souseda hájí tím, jaká je to skvělá zásobárna pitné vody pro období sucha a že takový bazén by pochopitelně na zastíněné mými cedry sousední zahradě nebyl. Samozřejmě vstupem ČR dne 24. června 2021 do zóny FUJITA 4 Vy politici jste opět jako tomu bylo po orkánu Kyrill opět rozdmýchali argument možného pádu mých cedrů na sousední nemovitosti... Zde fotky cedrů: https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_2/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_1/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_v._BAZEN/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/BAMBUSY_A_STROMY_v._ROUNDUP_A_DLOUHE_TELESKOPICKE_PAKOVE_NUZKY/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.8.2021 15:52 Reaguje na Josef Knap
" ... nad bazénem buržuje" ... cywe, tak takhle dlouho jsem se už nezasmál:-))).

Máš bazén=jsi buržuj!!!
Mně snad jebne;-))).

BTW ... bazén nemám, kdo by se s tím s..l.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.8.2021 21:51 Reaguje na Josef Knap
Nechte si vaše cedry nažezat na prkna u udělejte z nich altánek. Tak ten pohlcený CO2 zakonzervujete na 100 let.

Politik tu není od toho, aby řešil spory znesvářených individuí.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

11.8.2021 09:26 Reaguje na Jiří Svoboda
Ano, tohle je přesně ten buržoustský přístup k věci. Cedr porazit nařezat udělat z něj malý altánek, aby cedr tím méně altánek nestínil bazén souseda. Jenže milej zlatej ten cedr může růst když nebude poražen další stovky let a vyčesat z atmosféry další obrovské množství CO2. Světová buržoazie patří do časové smyčky Kambodia 1971-74
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

11.8.2021 09:47 Reaguje na Josef Knap
Buržousty sem myslím není třeba zatahovat.

Z fotek jen mohu usuzovat, že takové stanoviště není pro cerd zrovna idaální. Cedr si místo jistě udělá, otázka je, jak dopadnou ty stavby okolo. Je to takový přístup po mně potopa.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

14.8.2021 14:24 Reaguje na Jiří Svoboda
Váš přístup je po mně potopa neb cituji Jirku Malíka: "Šiřte a sdílejte, prosím, lide fejsbůkový a rozličný jiný toto nové náboženství, cool life, ekologické minimero pro všechen lid, všechny věky - počínaje MŠ (ani na VŠ aj. neuškodí):
Zeleň listoví, větvoví a trávoví nechť je posvátnou.
Listu neutrhneš, ni trávy, ni květu.
Větev nezlomíš, strom nepodetneš.
Sázejme stromy, chraňme stromy.
Zeleň naší ledničkou i plícemi jest.
Auto - tepla, hluku a smradu zdroj - když stojí, vypneš hned, trávy a luka strojem svým ničivým nehuntuj, v les zapovězeno jet jesti též.
Neodvodňuj pozemsky své.
Pečuj a dbej o každou kapku vody.
Zadržuj vodu v celé ploše krajin všelijako a přehrad velikých již nestavěj více neb zbytečnými jsou.
Při plození se pozdrž a stromů zasaď tisíce, zhusta jedlých pro všechno živé.
Podporuj život, chraň život.
Není nic důležitějšího než zdravá příroda.
Vše, co směřuje k zachování krás, rozmanitosti a stability ekosystému je dobré, vše ostatní, co směřuje jinam, je špatné.
Aktuální podtext:
Stromy, keře a dlouhá tráva snižují vedro. Stromy je potřeba nekácet, ale sázet a všeobecně a všude podporovat. Každý list, každá větev, každé stéblo potřebujeme. A když je tropické vedro a národní či evropské sucho, pokud možno nesekat ani trávu. Proč? Posekaný trávník přes noc skoro nic vláhy nezachytí a během pár dnů vyschne do žluta. Pak už jen ohřívá okolí víc a více a trávník uschne celý a kolem domu může být až o 10 stupňů tepleji. Nepokosená tráva zadrží více vlhka. Pod stromy nesekat a nechat trávu být až do průmětu koruny či více, pomůžeme tím i hmyzu a stromům, že nemají nad kořeny výheň. Anglický trávníky v Británii si kdysi mohli dovolit, protože jim tam dost pršelo. A taky je nemají všude. Ale k nám se vůbec nehodí. Anglický trávník je chucpe rozmanitostí života blízky asfaltu či betonu. Anglický trávník je nepochopení přírody. Představa roviny a přehlednosti - pocit "bezpečí". Mít trávník na milimetry je ekologický analfabetismus, krátkozrakost, nesmysl a podpora destrukce planety i místa k bydlení. Technické služby měst i podivní motoroví zahradníci, podporování hojně Hitlerem našich zahrad Mountfieldem, ukazují, jak "pečují" o pozemky. Je to jejich ukázka "práce". V tomto případě a zejména v dobách sucha to jsou podporovači tepla, infarktů, potíží starých lidí a dalších, kteří nesnáší vedro. Namísto toho, aby zahrada či park, chladily, stávají se pecí a teplo se šíří dál a výše. A klimatizace spolknou další megatuny uhlí a oteplí planetu ještě více. Skoro se zdá, jako kdyby někdo řídil svět, aby se co nejdříve oteploval a zničil. Není tomu tak, to jen naše blbost. 9.8.2018. Klimagedon, rok druhý.
Foto: 7.8.2018, Sídliště u Černého mostu. Krátká tráva je už skoro pryč, 20 leté stromky, které nikdo nezalije, schnou. Ještě v 19:00 bylo zde přes 30 stupňů. Při dobré péči o okolí domů to mohlo být i o 10 méně. Stojí za úvahu, zda by neměly být domy dodatečně oděny i do zeleně (střechy i boky). Tato úprava města je prakticky pro tropické teploty zcela nevhodná, netlumí je, jen podporuje..." https://www.facebook.com/jiri.malik.351/posts/4856782594350104
Odpovědět
RV

Richard Vacek

10.8.2021 16:06
Skoro to připomíná rok 2012. Tehdy řada pomatenců zvěstovala konec světa. Chtělo by zjistit, jestli se nyní jedná o ty samé hlasatele pekla, nebo jestli to je další generace. Některá náboženství to mají přímo ve svých základech - operují s tím často adventisté, kteří rovněž jako klimaalarmisté umisťují katastrofu do blíže neurčené blízké budoucnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.8.2021 09:23 Reaguje na Richard Vacek
To jste si asi nějak domotal, konec světa 12.12.2012 byl prý vyvěštěn z Mayského kalendáře, s realitou to nic společného nemá.
Bohužel, naše klimatická katasrofa je až děsivě reálná a její (zatím) velmi mírný začátek je už dnes vidět všude kolem.
Odpovědět
Josef Knap

Josef Knap

11.8.2021 09:54
Milá Magdaleno a LIDI BDĚTĚ a ČTĚTE !: Hodil jsem Vám Magdi laso na Vašem FCB profilu - tak co? Jste jen pouhá kecálistka nebo ZELENÁ politička, která umí pomoci uchránit jedno vysoké před 41lety založené arboretum Z CEDRŮ a KRYPTOMERIÍ kolem domu na adrese 28. října 933/11, 250 88 Čelákovice? Tady viz odkaz na Váš profil: https://www.facebook.com/magdalena.zofkovadavis ,,, A pro jistotu i cituji: "Milá Magdaleno, tady s Vámi diskutuji na EKOLISTu: https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/magdalenan-davis-casu-na-radikalni-zmeny-ubyva#diskuse ,,, Já bych Vás i Zelené volil, pokud byste mi pomohli vyhlásit mé arboretum v Čelákovicích za Významný Krajinný Prvek a/nebo jeho cedry za památné stromy, aby nikdo neměl na to mi je nechat soudně či úředně vyklučit poté a z důvodu, že naše země 24. června 2021 vstoupila do kategorie FUJITA4. Zde na odkazech mé arboretum v Čelákovicích na adrese 28. října 933/11, 25088 Čelákovice: https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_2/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_1/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/CEDRY_v._BAZEN/ ,,, https://ingjosefknap.rajce.idnes.cz/BAMBUSY_A_STROMY_v._ROUNDUP_A_DLOUHE_TELESKOPICKE_PAKOVE_NUZKY/ ,,,Není tomu tak dávno, co tehdejší ministr životního prostředí Ladislav Miko mi to arboretum chránit nepomohl. Tak jsem mu to včera nandal na FCB a on to raději smazal. Jenže já si to včas uložil v OPERA jako fotky, tak to sem ve 3obrázkách dávám do odpovědí resp. komentářů" Tak su na Vás zvědav, zdraví, Ing. Josef Knap
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist