https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/marta-gellova-komentar-k-finalni-podobe-programu-nova-zelena-usporam
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Marta Gellová: Komentář k finální podobě programu Nová zelená úsporám

5.6.2026 | Marta Gellová |
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Šance pro budovy oceňuje snahu zachovat dlouhodobou kontinuitu podpory renovací, ve které je ČR lídrem celého regionu střední a východní Evropy. Pozitivně vnímáme také posun programu směrem k ekonomicky udržitelnějšímu modelu financování.
 
• Přechod od vysokých přímých dotací k většímu využití bezúročného financování považujeme za logický a dlouhodobě potřebný krok. Pokud má program fungovat i v dalších letech a podporovat větší počet renovací, musí stát využívat veřejné prostředky efektivněji – to znamená s větší pákou na soukromé zdroje než v minulosti. A právě k tomu by mělo směřovat zapojení bankovního sektoru.

• První největší bariérou komplexních renovací je dnes dostupnost financování. Právě bezúročné úvěry zde mohou pomoci více než dotace, které vyžadují i dostupný vlastní kapitál. Paralelně je ovšem třeba řešit zvýšenou podporu pro nízkopříjmové domácnosti, které na úvěr nedosáhnou – k tomu účelu má přesně sloužit Sociálně-klimatický fond.

• Druhou největší bariérou je složitost renovací – zde pozitivně hodnotíme propojení programu s energetickým poradenstvím a renovačními pasy, které bude třeba co nejdříve dopracovat. V praxi stále vzniká řada nekoordinovaných dílčích renovací, které nevedou k optimálním energetickým úsporám. Právě kvalitní poradenství může pomoci lépe plánovat postup renovace a zvýšit efektivitu investovaných prostředků.

• Za velmi důležité považujeme zachování kvalitního technického nastavení programu. Kontinuita technických podmínek dává domácnostem i stavebnímu sektoru stabilitu a umožňuje navázat na osvědčené principy z předchozích etap.

• Renovace budov nejsou pouze otázkou aktuálních úspor. V současném ekonomickém prostředí představují také jednu z nejbezpečnějších dlouhodobých investic do hodnoty nemovitosti a budoucích provozních nákladů domácností. S jistou nadsázkou lze říct, že kvalitně zrenovovaný dům se dnes stává i určitou formou „důchodového pojištění“. I proto je třeba zvážit také další formy podpory, jako např. daňové odpočty.

Šance pro budovy se tématu renovací dlouhodobě věnuje a aktivně se podílí na odborné debatě o nastavování podpůrných programů. Ve spolupráci se státní správou i dalšími partnery prosazujeme takové nastavení podpory, které bude ekonomicky udržitelné a bude motivovat k renovacím s co největším energetickým přínosem.


reklama

 
foto - Gellová Marta
Marta Gellová
Autorka je ředitelka oborové aliance Šance pro budovy.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (60)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 08:18
Celé to vidím logicky zcela špatně.
Vstupuje do toho velmi rozsáhlá byrokracie, která normálně dokáže zabít prakticky cokoliv. Jede to zase na dluh a pro oba aktéry to znamená vyšší náklady a pro stát další mandatory na dlouhá léta. Vydělají na tom jen banky.
Přitom peníze na přímé platby jsou, stát vybírá každoročně velké peníze z emisních povolenek, které jsou na tohle přímo určeny.
Tak co zase vymudrovali za pitomost?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.6.2026 08:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Váha sdělení:

Šance pro budovy: 100%
Hanzl: 0%
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 09:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Hovno" řekl Švejk, aby se nějak vmísil do debaty".
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 12:43 Reaguje na Pavel Hanzl
V případě této debaty s vámi je to jedno, bo v diskuzi "vedle" jasně dokazujete, že jste úplně mimo.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.6.2026 10:13 Reaguje na Pavel Hanzl
ten systém je dobře nastavený a ušetří mnoho práce s administrativou dotací SVJ a družstvům.

Možná i stát ušetří a tak můžou uspokojit za stejný objem peněz více zájemců.
při ceně peněz přes 4% to dává smysl.
Odpovědět

5.6.2026 10:16 Reaguje na Jaroslav Řezáč
je však rozdíl, když se zatepluje 4, 8, 10, 12 nebo 16 patrový panelák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 14:19 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To máte celé dost naopak. Ani normální SVJ se nechce zadlužovat na desetiletí, když může dotaci dostat hned. To je výhodné asi jen pro velké firmy, které stejně jedou na dluh a úředníků mají dost. Pro normálního člověka je to úplně naho, asi proto to spáchali.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 12:42 Reaguje na Pavel Hanzl
"Celé to vidím logicky zcela špatně."

Což s ohledem na to, jak jste zrovna v případě této problematiky totálně mimo (nejenom, ale tady je to fakt do nebe volající, bo je to prostá fin matematika) je skutečně argument jak víno;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 14:21 Reaguje na Radek Čuda
Zkuste si můj příspěvek přečíst znovu a zkuste to i pochopit. Držím palce.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 14:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Já to chápu z několika diskuzí, které těmi svými žblepty plevelíte úplně přesně.

Nechápete základní principy finanční matematiky a jste blbej jak štoudev.

Píšu vám to já, píše vám to pan Novák, píše vám to pan Studnička a všechno je to marný.

Prostě na tuhle problematiku mentálně nemáte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 20:42 Reaguje na Radek Čuda
Tak to zkuste vysvětlit.
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Vedle v diskuzi jsem vám psal, ať dáte do placu nějaké základní parametry investice a zdrojů, ze kterých by tato měla být financována.

Vypadlo z vás prd, tak co já s tím.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

5.6.2026 10:15
Výsledek zateplení bytu 2+1. Splátka asi 3500,-měsíčně. spotřeba plyn po zateplení, (topení a TUV 1000), - Spotřeba před zateplením se nedá dost dobře srovnávat. Byla vyšší, ale rozhodně ne 4 500,-. Ztráta tak 1-3000,- měsíčně, to se vyplatí.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.6.2026 10:20 Reaguje na Slavomil Vinkler
když se zateplí dům, tak to neznamená, že nebudete platit nic.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

5.6.2026 11:30 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Souhlasím, nicméně zatím je to čistá zráta. To by se začalo vyplácet až při ceně plynu 3x vyšší než dnes.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2026 09:15 Reaguje na Slavomil Vinkler
Vsjo búdět.
Odpovědět
pk

pepa knotek

5.6.2026 11:24 Reaguje na Slavomil Vinkler
To jste to stihl ještě za levno, letos stoupla cena EPS 2,5x takže úvěr si na to vezme málokdo
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 12:46 Reaguje na Slavomil Vinkler
V tom případě se ale nejedná o žádnou úsporu, resp. k žádné úspoře nedochází, takže tak. Ale to vám mělo vyjít už při propočtu toho zateplení.

Otázkou samozřejmě je, co bude dál, bo ceny stavebních prací porostou a ceny energií klesat nebudou. Takže za pár let možná budete spokojený. Ale kdy to bude a jak velká spokojenost to bude, to vám asi nikdo nezaručí ... a ani to reálně nejde.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 12:53 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jo, taky do toho hodnocení musíte započíst jak dlouho budete těch 3 500 splácet, a jaká je životnost toho opatření. Ze začátku vám to nebude vycházet kladně nikdy ...
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

5.6.2026 18:34 Reaguje na Radek Čuda
Ale no tak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 10:24
Pokud by to chtěli nějak vylepšili a myslí si, že tohle byrokratická úžasnost je lepší. tak můžou udělat výběr.
Stavebník si může vybrat mezi starým nebo novým systémem. Třeba chce někdo radši výhodný úvěr. Co tomu brání?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 10:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Stavebník si vybere, jestli chce polovinu investice hned, nebo bezúročný úvěr na celou částku. Proč ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

5.6.2026 10:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to by se rozhodně administrativně zjednodušilo, pokud by fungovaly obě varianty :-))).
Takovou hloupost může vymyslet jenom Hanzl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 14:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Samozřejmě nezjednušilo, ale já to nevymudroval. Úvaha zní, že nový systém by si nevybral skoro nikdo, čili nic. A těch pár případů by se zvládlo normálně.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 12:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Každej si vybere dotaci, Hanzl, nedělejte ze sebe ještě většího vola než jindy.
Vždycky je lepší něco dostat darem, než dostat něco s tím, že to musíte vrátit.

Vybírat si může, a hlavně musí, ten kdo ty peníze poskytuje ... ne ten, kdo je bere. No, a to stát udělal.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 14:14 Reaguje na Radek Čuda
Konečně správně. Takže je ten nový systém napikaču, bo je pro stát nevýhodnější proti starému a ještě by si ho nikdo nevybral.
Pro stát navíc zvyšuje mandatory a tím dluh, to je přímo proti programu téhle vlády. Kterej ..... tohle vymudroval?
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 14:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Jistě, zadlužený stát přestal rozdávat a bude hradit jen úroky ... ale podle Hanzla je to pro něj nevýhodnější.

Plus jako objev tu prezentujete, že dar=dotace je pro obdarovaného=příjemce lepší než půjčka, kterou musí vrátit.

No to je objev.

Řekněte si doktorovi o jiné prášky, sice to nebude žádný zázrak ani tak, ale tohle se fakt nedá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 20:50 Reaguje na Radek Čuda
Stát má kačáky vybrané na emisních povolenkách a může platit dotace přímo. Tím pomůže stavebníkovi a čisté energii. Místo toho bude platit desítky let úroky, čímž mu stoupnou mandatory a vydělá na tom banka. Ani tohle ne?
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Stát má na krku řadu dalších potřebných věcí, na které ty prostředky může využít, takže pokud z nich zacáluje úroky a zbytek využije na něco jiného a potřebného, tak je to až až.

Ani tohle ne?;-)))

Ale beru, že pro vás je nejdůležitější si sosnout z eráru co nejvíc a všechno ostatní je druhořadé.

Pohoda, je to obyčejná lidská vychcanost a sobectví, ale ta vaše snaha z toho dělat páchání dobra je fakt směšná;-)
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.6.2026 10:51
Snad bychom se měli vracet k normálním poměrům, kdy si majitel svůj majetek zvelebuje za své prostředky a ne, že mu to bude zajišťovat stát. Pokud má stát tolik peněz, že neví, co s nimi, může snižovat své zadlužení.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 12:52 Reaguje na Richard Vacek
To některým jedincům, kteří mají parazitismus v krvi ... Hanzl;-) ... ale nevysvětlíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 14:26 Reaguje na Radek Čuda
A někteří v ní mají až chorobnou závist. Co kdybyste taky něco pro ekologii a čisté energie udělal sám?
Plkáním na netu jen pálíte uhelnou elktřinu, zatímco já jedu na slunko.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 14:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Plkáním na netu koriguji ty vaše soustavné lži a blbosti ... takže konám celospolečenské dobro;-).

A fakt by mne zajímalo, co by vám měl kdo závidět ... fakt mne nic nenapadá. Vás jo:-)?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 20:51 Reaguje na Radek Čuda
Dotaci na střešní fve. Píšete to pořád aj se Studničkú.
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Tu vám nezávidíme. Jen vám ji nechceme platit;-).

Píšeme to pořád, i s panem Studničkou;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 14:24 Reaguje na Richard Vacek
Stát vybere kačáky na emisní povolenky a musí je investovat do ekologie a čistých energií.
Já to nevymudroval, ale je to fakt.
Proto je výhodné to dát lidem, kteří si sami tu ekologii pořídí a i půlku zaplatí, tady vidím efektivitu maximální.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 14:51 Reaguje na Pavel Hanzl
No, za něco lidem zacáluje ty úroky a zbytek vynaloží na důležitější věci, než je FVE na té vaší haluzně:-).

Myslím, že pokud jde o životní prostředí, tak je spousta možností, kam ty peníze poslat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 20:52 Reaguje na Radek Čuda
Jistě, ale nejefekivní je zelená úsporám, bo polovinu si zaplatí lidi sami. Fakt je to tak těžký?
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:18 Reaguje na Pavel Hanzl
A tu efektivitu měříte jak a jaké zvažujete další varianty vynaložení těch prostředků?

Když tu házíte taková ultimativní prohlášení;-)
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.6.2026 15:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Stát má hlavně splácet své dluhy. To je důležitější, než někomu zvelebovat nemovitost.
A to si představte, že někteří jedinci jsou schopni kritizovat zemědělské dotace agrobaronům a na druhou stranu natahují ruku, že chtějí aby jim stát taky něco přisypal - tu na fasádu, tu na nový kotel, tu na fotovoltaickou elektrárnu.
Odpovědět

Radek Čuda

5.6.2026 16:29 Reaguje na Richard Vacek
1+ & ;-)

Ale je vám jasné, že Hanzl si svoji "pravdu" vzít nedá, že jo;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2026 07:23 Reaguje na Radek Čuda
A měl bych? Pravda je jen jedna a tahle je zcela zjevná a matematicky definovaná. Tak proč bych si ji měl nechat sebrat od mašlonků, kteří mají problém spočítat 1+1?
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy tu pište něco o matematice, vy zrovna;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.6.2026 20:55 Reaguje na Richard Vacek
Investice do OZE je přínos pro lidi i stát. Dotace šmejdům je na mohutné plýtvání a nákupy zámků na Riviéře. Já to vidím jako podstatný rozdíl.
Proč Polsko jede lépe, než my? Nikdo tam tak příšerně nekrade.
Proč se Maďarsko propadlo úplně na dno? Bo Orbán kradl víc, než bába.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2026 07:19 Reaguje na Richard Vacek
"Stát má hlavně splácet své dluhy"
Bingo!!! Výborně, konečně rozumný nápad!!
A co stát teda dělá?
1) Odmítl rozpočet se schodkem 280 mld. a schválil s 310 mld. Velmi prudké splácení, že?
2) Ruší zákon o rozpočtové odpovědnosti, čímž se dluhy teprv pořádně rozjedou.
3) Zvyšuje dotace potravinářství o asi 7 mld. což je čisté prožírání budoucnosti doslova.
4) Převádí placení ČT a ČRO na stát, čímž zvyšuje dluh i mandatory v řádu jednotek miliard.
5) převádí dotace na Zelenou úsporu na mandatorní výdaje v řádu miliard až desítek miliard.
K tomu samozřejmě jedou oprávněné i neoprávněné dotace oligarchie na cokoliv, na co vzpomenete.
Dobrý, že?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

6.6.2026 14:52 Reaguje na Pavel Hanzl
No měl by začít třeba tím, že přestane majitelům nemovitostí zvelebovat jejich majetek. To si snad zařídí majitel sám a nepotřebujeme nemravný systém, kdy mu to zaplatí stát. Neříkejte, že taky patříte mezi parazity, kteří nejsou ochotni se o svůj majetek starat sami a za své, ale chtějí, aby jim to zaplatili ostatní.
A pokud jde o dotace do zemědělských firem, tak jejich zrušení musíme prosazovat v Bruselu. Protože pokud je u nás zrušíme a jinde poběží dál, tak snad chápete, jak naši zemědělci dopadnou. Říká vám něco "jak sedláci u Chlumce"?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2026 18:11 Reaguje na Richard Vacek
Nesleduji, jak si naše oligarchie za státní peníze zvelebuje svůj majetek, ale desítky miliard dotací těm nejbohatším na to půjde asi taky. Zámkový komplex na Riviéře je taky zveleben asi výrazně.
A jestli myslíte zelenou úsporu pro chudáky, tak to je fakt pár drobných, které si ti chudáci zaplatili sami už x krát.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

6.6.2026 18:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Majitel nemovitosti není chudák. Stačí, když se podíváte, jakou má taková nemovitost tržní hodnotu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2026 19:39 Reaguje na Richard Vacek
A k čemu mu to je? Likvidita nula.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pihrt

7.6.2026 09:59 Reaguje na Richard Vacek
To by ale tu nemovitost musel prodat. Spusta lidi sice dum ma, ale žije z ruky do huby. Kdyby neli platit jeste najem, tak jsou v exekucich.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2026 10:34 Reaguje na Jaroslav Pihrt
Jistě, proto to není žádná supervýhoda. Prodám dům a půjdu do nájmu, to nemá logiku.
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
o nemá. Bo za tu vaši haluznu ... co už teda není vaše ... byste si myslím v tom Brně nějaký ten kvartýr pořídil v pohodě. A asi ne jeden;-).

Já beru, že bydlení v baráku je lepší, ale to halt něco stojí a fakt není důvodem natahovat ruku ke státu.
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:21 Reaguje na Jaroslav Pihrt
Spousta lidí by mohlo ten dům prodat a za něj si koupit jiné vlastní bydlení a žádný nájem by platit nemuseli.

Jo, beru, že některé nemovitosti jsou skutečně extrémně blbě prodejné, ale těch bude velmi malá část.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.6.2026 18:13 Reaguje na Richard Vacek
Nepíšu o zemědělstkých dotacích, ty jsou vypláceny všude, ale jinak - sedlákům a ne agrobaronům, ale píšuno potravinářském průmyslu. To se snad nedotuje nikde.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

6.6.2026 20:31 Reaguje na Richard Vacek
Souhlasil bych s vámi, pane Vacku, kdyby nebylo té okolnosti, že se jedná o opatření ke splnění cílů, které si nestanovili sami vlastníci domů, nýbrž STÁT, který na jejich splnění tlačí. Čili to, že poměry nejsou normální, způsobil stát; potažmo EU.
Proto je podle mého názoru zcela v pořádku, že stát dává vlastníkům domů prostředky na realizaci toho, co on, STÁT, chce a prosazuje. Že tím ti vlastníci získají nějaké výhody, to je pozitivum - a nevím, proč by to někomu mělo vadit.
Nebo snad má stát poskytovat podporu a cpát peníze jen investorům, kteří staví fofrníky a fotovoltaické farmy?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2026 07:21 Reaguje na Karel Ploranský
Přesně tak, lidé šetřící nebo přímo vyrábějící energii jsou pro stát výhodní, je to další, navíc čistý energetický zdroj a šetří to centrální energetiku.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pihrt

7.6.2026 09:52 Reaguje na Richard Vacek
Tak pokud mu stát nebude diktovat jak ma byt dum zatepleny, jestli ma mit fve atd. tak souhlas. Jenze stát majitelum stavby zdražuje.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pihrt

7.6.2026 10:07
Dle meho názoru system fungovat nebude. Chudym banka nepujci a bohati si to radeji zaplati ze sveho, protoze nechteji administrativu, zadlužení a aby jim stat v budoucnu do toho kecal a napálil treba daň ze slunce. Pritom mohli třeba zrusit dph na realizovana opatření, bylo by to jednoduche a efektivní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.6.2026 10:32 Reaguje na Jaroslav Pihrt
Přesně tak, je to dělané asi proto, aby chudáci do toho vůbec nešli. Rád bych se ale mýlil.
Zrušení DPH je problémové, jde z úplně jiné rozpočtové kapitoly (na zelenou jsou kačáky z emisních povolenek) a hlavně by se s tím začalo výrazně šmelit.
Odpovědět

Radek Čuda

8.6.2026 12:30 Reaguje na Jaroslav Pihrt
To je nesmysl, bo než něco cálovat ze svého, to je vždy lepší si vzít bezúročný úvěr a ty svoje peníze, které tím pádem nepotřebuji, investovat nějak jinak, tak aby mi vydělávaly.

Daň ze slunce;-) ... to je dobrý ... je risk, ale jen v případě tohoto typu investice. Pokud byste investoval třeba do zateplení, změny otopné soustavy a nákladů spojených s instalací TČ, tak podobné riziko zcela odpadá.

Pokud jde o nízkopříjmové domácnosti, zde se nabízí možnost garance úvěru spojená se zajištěním úvěru tou nemovitostí. Zase nic, co by dávno nebylo běžně využíváno, byť zatím ne u nás.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist