https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/martin-marek-reditel-chko-kokorinsko-je-zpet-ve-funkci-prestoze-vedel-o-falsovani-dukazu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Martin Marek: Ředitel CHKO Kokořínsko je zpět ve funkci, přestože věděl o falšování důkazů

4.9.2025
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ředitel Ladislav Pořízek se vrátil do čela Správy CHKO Kokořínsko – Máchův kraj. Stalo se tak, aniž by byl řádně došetřen předchozí skandál s nelegálními kempy a nahrávkou strážce Josefa Chalupy, který se otevřeně přiznal porušování zákona.
 
Jenže nyní se objevilo další závažné zjištění – přímo při oficiální kontrole zaznělo přiznání, že důkazy z kontrol trampských kempů byly falšovány. Strážce Chalupa sám popsal, jak manipuloval s fotografiemi, aby zakryl skutečný stav. Ředitel Pořízek o všem věděl, přihlížel a nezasáhl.

Místo důkladného vyšetření po odhalení podvodného stážce přírody, vznikla odborná komise, která dosavadní postup CHKO označila za „přiměřený“. Na základě její zprávy byl ředitel Pořízek letos v červenci opět jmenován do funkce.

Ukazuje se ale, že problém je mnohem hlubší, než se původně zdálo. Tentokrát už nejde jen o přehlížení přestupků – ale o vážné podezření z falšování důkazů přímo uvnitř orgánu státní správy.

Bude zajímavé sledovat, zda se do celé kauzy opět vloží ministr životního prostředí Petr Hladík, aby zjednal konečně nápravu ve zjevně podivně fungující Správě CHKO Kokořínsko pod vedením ředitele Pořízka. Ten podle zveřejněné nahrávky prokazatelně věděl přinejmenším o falšování důkazů z kontrol na trampských tábořištích a nikterak proti tomu nezasáhl.

Otázky nyní vyvolává i to, jakým způsobem a zda vůbec prověřil fungování Správy CHKO Kokořínsko ředitel Agentury ochrany přírody a krajiny Petr Pelc, který opětovně Ladislava Pořízka jmenoval do funkce ředitele, a to i po zjištění závažných pochybení na konci minulého roku.


reklama

 
foto - Marek Martin
Martin Marek
Autor je ekologický novinář a autor YouTube kanálu Věděli jste.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (166)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Ukropec

4.9.2025 06:07
Joo. Článek se mi líbí. Potvrzuje mi, že nenávistní ekologisti nepolevují ve štvaní proti všem okolo.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2025 12:45 Reaguje na Michal Ukropec
jenže falšování či přihlížení falšování dokumentů je přečinem.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

4.9.2025 06:07
Joo. Článek se mi líbí. Potvrzuje mi, že nenávistní ekologisti nepolevují ve štvaní proti všem okolo.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

4.9.2025 07:49

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JJ

Já Já

4.9.2025 09:21 Reaguje na Ivan Brezina
A co pražce? Už jsou z potoka pryč? A kde je to univerzální razítko na vše? Uvidíme glejt z Bruselu?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

5.9.2025 15:45 Reaguje na Já Já
Proč by se měl někdo zabývat nějakými pražci? Porušujou snad nějaký zákon či vyhlášku?:-)).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

6.9.2025 15:29 Reaguje na Ivan Brezina
Ano, porušují. Státní zdravotní ústav odebral z pražců vzorky a konstatoval, že železniční pražce z opěrné stěny pozemku přiléhající ke korytu potoka u domu čp. 72 v Kruhu u Jilemnice jsou nebezpečným odpadem ve smyslu zákona č. 541/2020. https://www.info.cz/podcasty/trampske-valky-audio/toxicke-prazce-kruh-u-jilemnice-ivan-brezina-sikana Pro ty kdo to něčetli je to celkem zajímavé a hlavně o mnohém vypovídající čtení.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 11:56 Reaguje na Jarek Schindler
Hezky papouškujete vyprávěnky vyučeného truhláře Jana Vally a gymnazisty Pavla Vondráčka:-). Takže: Státní zdravotní ústav žádné vzorky neodebral. Odebrala je Česká inspekce životního prostředí, která ovšem ze zákona může kontrolovat jen právnické osoby. Jsem snad právnická osoba, he?:). No a četl jste zákon o odpadech 541/2020 vůbec? Víte, co je podle něj definičně odpad a kdo je ze zákona oprávněn to hodnotit? Řeknu vám sladké tajemství: odpad je věc movitá (což opěrná zeď z pražců jaksi není, že) a SZU k hodnocení odpadu oprávněn není. Takže jeho názor není směroplatný, jak říkala Máňa. Ale i kdyby názor SZÚ směrodatný byl, nějaké protiprávně odebrané vzorky ani nějaký laboratorní protokol nerovná se správní rozhodnutí. No a správní rozhodnutí jaksi neexistuje, protože úřady to celé hodily do koše. Ale ať se v neděli ještě trochu pobavíme – znáte nařízení evropského parlamentu Reach, konkrétně přílohu XVII. odstavec 31? Neznáte, protože kdybyste ho znal, věděl byste, že pražce evropskou legislativu nijak neporušují. Zkuste si to celé dostudovat. Já vím, je to složité, často se tam vyskytují i cizí slova... Právě proto tomu nerozumí truhlář Valla a gymnazista Vondráček, právě proto se tou kauzou coby ekolog tak bavím:-).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.9.2025 17:17 Reaguje na Ivan Brezina
Ten vyučený truhlář se na rozdíl od vás jeví jako rovný chlap. Je jedno kdo vzorky odebral. Hlavní je, že byly odebrány. Je usměvné, že chcete legislativu z roku 2020 a mladší když byste stejně následně oponoval, že k použití pražců doslo výrazně před rokem 2020 a tedy za jiné egislatívi. Nebo snad ne? No a dál je to s vámi opravdu sranda. Proč byste nemohl být podnikající právnickou osobou? I když ohledně pražců je to jedno.
Ona ČIŽP již v roce 2010 uvedla, že: "prodej použitých železničních pražců nepodnikajícím osobám je zcela vyloučen".
Takže o vás by se neměla zajímat ČIŽP ale asi přímo policie. kde jste k těm pražcům přišel a kdo vám je prodal.
No a ČIŽP v roce 2010 dále uvedla, že : "
Z věci rovněž vyplývá, že použité dřevěné impregnované pražce, pokud se jejich původce zbavuje předáním jiné osobě, nepoužívající věc k původnímu účelu, jsou nebezpečným odpadem.
Kontrola případného neoprávněného použití pražců fyzickými osobami je v kompetenci příslušné obce, resp. obecního úřadu. To alespoň mělo platit podle ČIŽP již v v roce 2010.
No a dnes bychom měli rozlišovat mezi těmi vašemi pražci a pražci inpregnovanými například tlakovou impregnaci atd.
No a hlavně. Je usměvné , že si říkáte ekolog a přitom se chováte jako prase. Myslíte, že vám kromě pana Marka ještě někdo potvrdí, že staré pražce v potoce jsou ekologické?


Prodej právnickým osobám nebo fyzickým osobám oprávněným k podnikání je možný pouze za předpokladu, že dřevěné železniční pražce budou použity pro stavbu kolejového lože.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 22:27 Reaguje na Jarek Schindler
Vše co píšete už samozřejmě proběhlo. Na základě desítek udání Jana Vally to bylo opakovaně prověřeno úřady, které pak ta udání hodily do koše. Z pohledu platné legislativy je totiž vše v pořádku. Ekolog jsem jednoduše proto, že jsem ekologii vystudoval, s vámi o tom diskutovat nebudu. I proto jsem se se znalostí věci mohl Vallovi s jeho udáním vysmát, i proto se teď můžu se znalostí věci vysmát vám. Jednoduše s těmi pražci nemáte pravdu (no aby taky jo, když o tom věcně nic nevíte:-), a úřady to potvrdily. To je celé.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 10:11 Reaguje na Ivan Brezina
Pan Vala se asi obracel na špatné úřady. Nebo je také možné, že tam na těch úřadech seděli špatní, vám poplatní lidé.
V každém případě by to mohlo být dobré ekologické těma pro pana Marka a jeho ekopořad " Nedej se". Brezinovi ekologické pražce . Tak co pane Marku, uchopíte ekologicky tohle téma. Řekl bych, že by to mohlo hodně lidí zajímnat a mohlo by to vysvětlit i spoustu nepravd pana Breziny.
Odpovědět
MM

Martin Marek

8.9.2025 10:58 Reaguje na Jarek Schindler
Děkuji za námět, ale zůstanu u CHKO Kokořínsko. Tam je pro novináře stále práce dost a co vysvětlovat má státní ochrana přírody v čele s ředitelem AOPK Pelcem a ministrem životního prostředí Hladíkem.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 14:02 Reaguje na Martin Marek
Aha, vy tomu říkáte novinářská práce? Já bych to nazval " Sobcův umanutý trucpodnik"". Opravdu si myslíte že ty kempy tam toho poškodí tolik, kolik toho poškodili ty Brezinovi aplikace "trampské kempy"? Tisíce let docházelo k rozdělávání ohňů pod těmi převisy. Desitky let před tím než vznikla CHKO tam chodili trampové do svých kempů a nevadilo to. Možná si to neuvědomujete ale ochraně přírody děláte přímo medvědí službu.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 14:09 Reaguje na Jarek Schindler
To neřešte, ty kempy tam prostě buď nebudou, nebo budou i pro davy turistů. Tajná rekreace pár vyvolených kamarádů správy CHKO na tajných kempech
skončila, se s tím smiřte.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 14:19 Reaguje na Ivan Brezina
KONEČNĚ z Vás vypadlo o co vám celou dobu vlastně jde. Konečně jste ukázal svoji pravou tvář. Ochrana přírody to tedy není a pana Marka máte pouze a jen za užitečného blbce. Gratuluji.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 14:52 Reaguje na Jarek Schindler
Já jen cituju z oficiálního rozhodnutí Huškovy komise. AOPK chce některé kempy zlegalizovat, což logicky znamená ty davy turistů, pečbuřtů a zvědavců. Mně s tím nespojujte, takhle to chce Pelc, takhle to navrhnul Hušek.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 15:40 Reaguje na Ivan Brezina
Davy zvědavců a těch vašich pečbuřtů tam přivádí ty vaše aplikace " Trampské kempy". Nebo snad zase budete trapně tvrdit, že to není vaše dílo?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 22:36 Reaguje na Jarek Schindler
Podle 27 vědců jsou kempy českým kulturním dědictvím. Vy byste snad české veřejnosti nepřál se s ním seznámit? Když je to kulturní dědictví a Hušek to navíc zlegalizoval,.je to stejná pamětihodnost jako třeba Karlštejn. A ne, aplikaci jsem nevytvořil.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 08:58 Reaguje na Ivan Brezina
Zase nevíte co mluvíte a upravujete si to tak aby to zapadalo do vaší zvrhlé logiky. To trampské hnutí pokud vím se dá označit pouze za NEHMOTNÉ kulturní dědictví. Ty kempy také nejsou nejsou základem ale pouze součástí toho dědictví. Takže spojovat to s Karlštejnem či dokonce mezi Karlštejn a trampské hnutí dávat rovnítko může jen hodně omezený jedinec vašeho nenávistného ražení. No a ta nešťastná aplikace kterou jste na jednu stranu tak vehementně prosazoval a přitom tvrdíte, že nejste jejím tvůrcem....... Samozřejmě, to že nemáte na to takovou aplikaci sám vytvořit, neumíte to, ještě neznamená, že nejte duchovním otcem této aplikace. Že s ní nic společného nemáte. Připomíná mi to ten oheň u kterého sedíte, vykládáte nesmysly a přitom tvrdíte že s ním nemáte nic společného.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 12:19 Reaguje na Jarek Schindler
Jan Valla se obracel na VŠECHNY úřady a instituce, které ho napadly. Odbory životního prostředí na ORP i na okrese, MŽP, MZe... Napsal desítky udání, úředníci nedělali tři roky nic jiného, než že na základě neustávající kverulace pražce opakovaně prověřovali. Výsledkem je čistokrevná nula – prostě je vše v souladu s platnou legislativou, tečka. Ale určitě si můžete myslet, že všechny ty úřady jsou komplet zmanipulované a podplacené.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 14:10 Reaguje na Ivan Brezina
Nevím kam všude se pan Vala obracel. Mě stačí s jakou vehemencí bombardujete své okolí kvůli těm kempům co tam mohou být podstatně déle něž je doba trvání CHKO. Mě stačí to co jste napsal za nesmysly Vy sám a co se můžu o pražcích jako nebezpečném odpadu dovědět v zákonech atd.. Opravdu nemíníte brát třeba toho ombudsmana vážně? Ten si také vymýšlí?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 14:54 Reaguje na Jarek Schindler
V zákonech jste se o pražcích evidentně nedozvěděl vůbec nic, jinak byste takhle neplácal. Úřady s pražci na mém pozemku nic neudělaly – proč asi? No protože se úřady musejí řídit platnou legislativou, stejně jako ombudsman. Jeho názor je tedy jen jeho názor, nic víc.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 15:48 Reaguje na Ivan Brezina
Otázkou samozřejmě je jestli se ty " úřady chtěly těmi vašemi pražci vůbec zabývat. Jestli jim to stálo za to. Je dost možné, že ve své podstatě to bude velmi podobné tomu Kokořinsku. No a abych se v zákonech něco dověděl tak mi prosám dejte jasný odkaz který by dokladoval vaše tvrzení. Prosím zákon, § a jeho znění.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 22:39 Reaguje na Jarek Schindler
Proč si myslíte že bych vám měl dohledávat nějaké zákony? Podstatné je, že všechny úřady hodily udání Jana Vally do koše s tím, že pražce neporušují platnou ekologickou legislativu. Pomaleji myslící Jarky v ní jako ekolog
vzdělávat nebudu.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 09:08 Reaguje na Ivan Brezina
Proč si myslím že byste měl dohledávat nějaké zákony a přesně specifikovat § a jeho znění? Tak třeba proto, že se na zákony neustále odvoláváte a přitom já v nich nic co tu tvrdíte nenacházím. Jste to vy co se tu pořád ohání zákony a snaží se dehonestovat nesouhlasící tvrzením o jejich neznalosti. Takže prosím, ohledně zákonů, § a jejich znění máte slovo.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:04 Reaguje na Jarek Schindler
Ale mne vaše dotazy vůbec nezajímají. Podstatné je rozhodnutí úřadů, které Vallova udání naházely do koše s tím, že legislativně je kolem pražců vše v pořádku a nic nepoškozují ani neohrožují. Postavte se třeba na hlavu, nezměníte to:-).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 16:42 Reaguje na Ivan Brezina
Vy jste se zde oháněl a oháníte §. Tedy když se vám to zrovna hodí. Ukažte mi jediné rozhodnutí které by říkalo, že legislatívně je vše ohledně vašich pražců v pořádku.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:23 Reaguje na Jarek Schindler
Btw. každý občan si situaci může ověřit přímo na ilegálních tábořištích v CHKO Kokořínsko. Stáhněte si do mobilu aplikaci www.trampskekempy.com a vyražte na inspekční cestu. Pokud na kempech spatříte někoho tábořit a ničit tím chráněnou přírodu, vytočte 158 a přivolejte Policii ČR.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 16:57 Reaguje na Ivan Brezina
Proč by si měl každý občan situaci ověřovat? Myslím si , že 99 % občanů nějaké kempy absolutně nezajímaly. Kdy začnete popularizovat aplikace s hnízdišti vzácných ptáků? Nemá snad každý občan právo přesvědčit se, že ti ptáci u nás opravdu hnízdí? No a pohybovat se podle nějaké apky v CHKO mimo vyznačené stezky a volat si k tomu policii? Přeji mnoho štěstí.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 19:01 Reaguje na Jarek Schindler
Proč by se občan nesměl pohybovat v CHKO "mimo vyznačené stezky"? Co tomu brání? A takhle je to u vás se vším, neznáte úplně základní věci.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

10.9.2025 10:10 Reaguje na Ivan Brezina
Co tak třeba přítomnost chráněnějšího uzemí jako jsou NPR? Ty snad v CHKO nejsou vyhlášeny? Je snad do těchto prostor volný vstup i mimo vyznačené stezky? Zajímavé. A potom, kdo že tu nezná základní věci.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

10.9.2025 10:51 Reaguje na Jarek Schindler
V CHKO Kokořínsko žádná NPR není (s výjimkou NPR Břehyně – Pecopala, kde ovšem žádný ilegální kemp není, takže neexistuje důvod tam chodit, a logicky není ani v aplikaci www.trampskekempy.com). Jinými slovy: v CHKO Kokořínsko se lze při návštěvě ilegálních kempů libovolně kdekoli pohybovat mimo vyznačené stezky. Takže se právě ukázalo, že o předmětu debaty nevíte vůbec nic a jen hloupě plácáte. Bylo mi to jasné od začátku, vy jste se teď sám usvědčil. Bravo!
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 12:49 Reaguje na Ivan Brezina
Vy jste opravdu komik. Na otázku proč by se občan nesměl pohybovat v CHKO "mimo vyznačené stezky" jsem vám odpověděl.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 12:11 Reaguje na Jarek Schindler
Jen teda ještě zábavná paralela, můžu? Dejme tomu, že máte na domě eternitovou střechu. Přijedu, odeberu vzorek a nechám ho posoudit Státním zdravotním ústavem. SZÚ řekne: "Ha, azbest! Nebezpečný odpad!" No a já začnu řvát: "Máš na střeše odpad, ta střecha musí okamžitě dolů!"
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.9.2025 16:17 Reaguje na Ivan Brezina
Jen si poslužte. Ono většinou vše co z vás vypadne nad rámec potřebného, jsou pěkné kraviny. Nevím o čem ekologickém chce diskutovat člověk jako Vy, co neví jaký je rozdíl mezi pražci v kolejišti a pražci u něj na zahradě či dokonce v přilehlém vodním toku. Stejný problém je i s tou eternitovou střechou. Jestli to nevíte tak na střeše je to zatím ještě pořád střešní krytina. Nebezpečným odpadem se to stane ve chvíli kdy to přestane být tou krytinou. Až bude někdo s eternitem ze střechy nakládat jako vy nakládáte s pražci, tak si klidně řvěte. Dokonce vás v tom i podpořím. Do té doby ale můžete tak akorát šoupat těma vašema plochýma nohama. Nevím co máte na střeše Vy ale většina lidí tam má krytinu. Jo a odebírat vzorky z cizí střechy? Šoupejte těma nohama pokud můžete protože by se mohlo stát, že po tom odběru vzorků z cizí střechy nezvládnete ani to šoupání.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.9.2025 20:37 Reaguje na Jarek Schindler
Tak by mě zajímalo čím jsem porušil pravidla diskuze? Že to nahlásil nějaký pan Brezina co nemůže rozchodit tu svoji nepodařenou zábavnou paralelu je asi jasné.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 22:31 Reaguje na Jarek Schindler
No právě, no právě:-)). Taras z pražců je věc nemovitá - jak by asi mohla být odpadem podle zákona, ve kterém je uvedeno, že odpad je věc movitá? Stejně jako je eternit na střeše součástí nemovitosti, nikoli odpadem. Už vám to konečně dochází? Můžu jako ekolog případně zopakovat, třeba i dvakrát. Rád poučím pomaleji myslícího laika o platné legislativě.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 22:54 Reaguje na Ivan Brezina
Takže ještě jednou: proč by se měl někdo zabývat nějakými pražci? Porušujou snad nějaký zákon či vyhlášku?:-)). Já se jako ekolog zabývám ilegálními trampskými kempy v CHKO, které porušují zákonů a vyhlášek hned někoiik. Prosadil jsem likvidaci části z nich, likvidace dalších bude následovat.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 09:44 Reaguje na Ivan Brezina
Pohádka o tom jak Brezina nic nespáchal a všichni okolo si vymýšlí a lžou. Tak ještě 7.9.2025 12:11 jste tvrdil, že začnete řvát: "Máš na střeše odpad, ta střecha musí okamžitě dolů!" No a o dvanáct dodin později připustíte, že eternit na střeše je součástí nemovitosti, nikoli odpadem. Tomu říkám posun. Asi jste si dostudoval tu problematiku a zaplnil tu díru ve vědomostech a hned si začnete zase hrát na chytráka a poučovat? Ano, dochází mi, že jste ještě větším chudákem než se zdálo. Takže ještě jednou a pomalu, snad to pochopíte i vy. Eternit na střeše je krytina, po odstranění ze střechy se stává nebezpečným odpadem a podléhá odborné likvidaci. Pražce určené do kolejiš´t jsou pražce , které se ale nedájí použít jinde než v tom kolejišti. Nedají se prodávat či předávat dalším fyzickým osobám. Všude jinde než na kolejišti jsou odpadem. Vy jste měl na zahradě pražce které vám jako fyzické osobě neměl nikdo poskytnout. Měl jste na zahradě tedy nebezpečný odpad. Tím odpadem jste zpevnil břeh potoka. Z pražců umístěných v blízkosti vodních zdrojů, mohou toxické látky prosakovat do podzemních vod a kontaminovat studny nebo povrchové toky. Vy jako ekolog jste lhář který již podstatou svého konání poškozuje přírodu víc něž ti proti kterým tu vystupujete.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 12:29 Reaguje na Jarek Schindler
Eternit na střeše je součástí nemovitosti, pražce v tarasu jsou součástí nemovitosti. I kdyby tomu tak ale nebylo, nemohou být odpadem, protože z hlediska platné evropské legislativy jde o druhotně použitelný stavební materiál. Pražce lze libovolně prodávat, kupovat, používat... S výjimkou několika málo zakázaných způsobů použití, které se mého případu netýkají. Dostudujte si to na odkazu níže. To, co citujete, je pouhý názor jakéhosi úředníka z novinového článku. Co podle vás platí? Euronorma nebo co si myslí jakýsi úředník? Btw. nezpevnil jsem nic, pozemek jsem zdědil dávno po stavbě tarasu. Jako ekolog se řídím platnou legislativou, urážky si nechte do 4. cenové po zavíračce.
https://reachonline.eu/reach/cs/priloha-xvii.html
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 14:49 Reaguje na Ivan Brezina
Vy jste si ten odkaz níže nastudoval? Já tam čtu, že: " 31.
a) Kreosot; prací olej
č. CAS 8001-58-9.......atd.
1. Nesmí se uvádět na trh nebo používat, jako látky nebo ve směsích, pokud je látka nebo směs určena pro úpravu dřeva. Dřevo takto ošetřené se dále nesmí uvádět na trh. Koukám že vy do té IV . cenové patříte.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:08 Reaguje na Jarek Schindler
Na přírodovědě byste od zkoušky z ekologie letěl hned v první minutě. Přehlédl jste totiž odstavec c) "Zákaz uvádění na trh podle odstavce 1 se nevztahuje na dřevo, které bylo ošetřeno látkami uvedenými v záznamu 31 písmenech a) až i) před 31. prosincem 2002 a které se uvádí na trh pro opětovné využití."
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 16:34 Reaguje na Ivan Brezina
Myslí si ještě někdo kromě pane Breziny , že opětovným použitím pražce je myšleno něco jiného něž použití tohoto pražce k účelu ke kterému byl vyroben? Tedy ke stavbě kolejiště.
Znovu vás žádám o § a jejich znění, které by podpořili vaše nesmyslná tvrzení, že je s pražci možno libovolně nakládat.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 19:05 Reaguje na Jarek Schindler
Pražce se mohou používat zcela libovolně ke všemu, co není v REACH výslovně zakázáno v odstavci 3. Jak říkám, od zkoušky z ekologie byste letěl v první minutě.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 23:44 Reaguje na Ivan Brezina
Tady je již málo místa a tak bude odpověď dole v novém vláknu. Co jste musel udělat vy abyste s těmi vědomostmi co tu předvádíte neletěl?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 16:35 Reaguje na Ivan Brezina
...a že tím vašim libovolným nakládáním nic neporušujete.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 09:53 Reaguje na Ivan Brezina
No a ještě maličkost. Vyjádření ombudsmana z 18. února 2009
Použité dřevěné železniční pražce mohou být v důsledku kontaminace zdraví škodlivými látkami nebezpečným odpadem, který je nutné likvidovat způsobem, jenž stanoví zákon o odpadech (tj. předat k likvidaci příslušnému odbornému zařízení). Pražce nelze bez dalšího prodávat fyzickým osobám k volnému použití.
Zástupkyně ochránce zahájila z vlastní iniciativy šetření ve věci nakládání s kontaminovanými dřevěnými železničními pražci s cílem prošetřit legálnost prodeje těchto pražců k dalšímu využití fyzickým osobám.
Šetřením zjistila, že kontaminované železniční pražce jsou klasifikovány jako nebezpečný odpad, neboť obsahují impregnační látky (především dehet a těžké kovy), které mohou být potencionálními karcinogeny. Z těchto důvodů je nezbytné s těmito pražci nakládat a zbavovat se jich pouze způsobem stanoveným v zákoně o odpadech, a nelze je prodávat fyzickým osobám jako výrobek k dalšímu využití.
Ochránce má za to, že původce odpadů je za nakládání s kontaminovanými pražci (tj. s tímto odpadem) odpovědný až do doby jejich převedení do vlastnictví osobě oprávněné k jejich převzetí (tj. právnické nebo fyzické osobě oprávněné k podnikání, která je provozovatelem zařízení k využití nebo k odstranění nebo ke sběru nebo k výkupu určeného druhu odpadu). Dále je ochránce toho názoru, že prodejem kontaminovaných pražců fyzickým osobám k dalšímu použití se původce pokouší obejít povinnost odstranit legálním způsobem tento nebezpečný odpad, za jehož likvidaci by musel vynaložit nemalé finanční prostředky. Zástupkyně ochránce proto požádala Českou inspekci životního prostředí, aby využila svých zákonných pravomocí a začala se otázkou dalšího nakládání s kontaminovanými pražci zabývat (zejména aby provedla u Správy dopravní a železniční cesty, s. o., odpovídající kontrolu a uložila sankce). Současně zástupkyně ochránce požádala hlavního hygienika, aby zveřejnil upozornění o nebezpečných vlastnostech pražců. Problém hodlá ochránce i nadále monitorovat.
Manipulace s použitými železničními pražci přináší zdravotní rizika, ale rovněž nepříznivé vlivy, jako jsou negativní dopad na životní prostředí nebo obtěžující zápach. Je zejména nutné zabránit, aby nedocházelo k častému kontaktu použitých pražců s pokožkou.
https://www.ochrance.cz/aktualne/rizikove-nakladani-s-zeleznicnimi-prazci/
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 12:31 Reaguje na Jarek Schindler
Názor ombudsmana je nad evropskou legislativou? Teď jste mne fakt rozesmál:-).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 09:15 Reaguje na Ivan Brezina
Názor ombudsmana je z roku 2009. Z jakého roku je legislatíva kterou se tu oháníte. Dál prosím § a jeho znění. Pro vás by to neměl být snad takový problém.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:09 Reaguje na Jarek Schindler
Názor ombudsmana je NÁZOR ombudsmana. Rozumíte té jednoduché větě?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 17:38 Reaguje na Ivan Brezina
Ano té jednoduché větě rozumím a dokonce s ní i souhlasím. Jen nerozumím tomu co tím vlastně chcete říci a jakou to má souvislost s tím co jste tu celkem nedávno tvrdil?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 19:06 Reaguje na Jarek Schindler
Názor ombudsmana je názor, má nulovou právní relevanci. Stejně jako názor kominíka, hajzlbáby nebo Schvindlera.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 23:26 Reaguje na Ivan Brezina
Ano máte pravdu. Názor ombudsmana má pořád větší váhu něž názor nějakého komika, hajzlbáby nebo Breziny. No a jen idioti se snižují ke komolení jmen oponentů.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

10.9.2025 10:53 Reaguje na Jarek Schindler
Z hlediska zákona a/nebo správního řízení je názor ombudsmana zcela irelevantní. Jeho legislativní váha je nulová. Žádný úřad ani soud tedy nemůže říct: "Ombudsman si myslí to a to, z čehož pro občana plyne povinnost ta a ta". Pokud tomuhle nerozumíte, je debata ztrátou času.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 12:54 Reaguje na Ivan Brezina
Ten názor ombudsmana se plně shoduje s legislatívou. Vy si tu legíslatívů pouze snažíte upravit.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

8.9.2025 12:38 Reaguje na Ivan Brezina
"Ilegální kempy" nejsou nacucaný dehtem.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 14:11 Reaguje na Emil Bernardy
Samozřejmě že jsou, byl jste někdy pod převisem očouzeným stovkami ohňů? Visí z něj celé krápníky dehtu a smrdí to tam jak u asfaltérů.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

8.9.2025 14:17 Reaguje na Ivan Brezina
Člověče,Vy jste opravdu ..... víte,co je to pix fagi ...asi ne.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 14:55 Reaguje na Emil Bernardy
Takže nebyl.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

8.9.2025 15:14 Reaguje na Ivan Brezina
Neví.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:24 Reaguje na Ivan Brezina
Každý občan si situaci může ověřit přímo na ilegálních tábořištích v CHKO Kokořínsko. Stáhněte si do mobilu aplikaci www.trampskekempy.com a vyražte na inspekční cestu. Pokud na kempech spatříte někoho tábořit a ničit tím chráněnou přírodu, vytočte 158 a přivolejte Policii ČR.
Odpovědět
JB

Jan Bednář

4.9.2025 10:52
Jéjej, to musí mít Brezina a jeho poskoci mrzení :-D V pořádku, jen ať je Pořízek ve funkci i nadále a nenechá si těma primitivama kazit život.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

4.9.2025 12:47 Reaguje na Jan Bednář
pokud neznáte celou pravdu, tak bych se vaším způsobem o tom nevyjadřoval...
Odpovědět
JB

Jan Bednář

4.9.2025 20:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Z jeho praktik je každýmu slušnýmu člověku na nic. Víc netřeba dodávat.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

5.9.2025 15:46 Reaguje na Jan Bednář
Ano, a právě proto Pořízkovy praktiky průběžně zveřejňujeme. A něco mi říká, že... No nic, nenaznačujme:-)).
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.9.2025 10:52
Tramping je prostě tradiční záležitost, už od první republiky. To, že nějací zločinci vyhlásili jakousi CHKO, je daleko horší než ten tramping. Pochopitelně, přeměna na NP je zločin tím tuplem, proto proti snaze tuto změnu provést místní protestují.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

5.9.2025 08:28 Reaguje na Jan Šimůnek
Před trampingem....i K.H.Mácha a další si říkali poutníci.Potom turisté no a jak máme více prostoru pro své radůstky je z toho mnoho odstínů pro aktivity které pro mne nejlépe vystihuje nečeský outdoor.Hlavně jako v jiných aktivitách jde o přátelství,společně sdílenou radost a spolupráci.
Kamarádi trampové co se toulali po přírodě jsou dnes v hospodě či pobytovka u totému,ale ono to v letech každému už tak nešlape.Někteří ještě po sedmdesátce vyrazí s batohem na tři dny,jiní o fracouzských holích MHD do hospody.Když jsem byl horolezecký zelenáč,cvičitel nám řekl,kamarádi,jako turisté jsme začínali a jako turisté skončíme,v lepším případě.Tušil jsem tehdy že má pravdu.Turista a tramp je totéž...
Odpovědět
MM

Martin Marek

5.9.2025 19:05 Reaguje na Jan Šimůnek
Před trampingem tu ještě byl středověk a sekání rukou zlodějům, co kradou vl lese dřevo.
Odpovědět

Radek Čuda

8.9.2025 12:45 Reaguje na Jan Šimůnek
Svatá pravda ... bolšáni prostě byli zločinci, vo tom žádná.
Odpovědět
JB

Jan Bednář

4.9.2025 10:52
Jéjej, to musí mít Brezina a jeho poskoci mrzení :-D V pořádku, jen ať je Pořízek ve funkci i nadále a nenechá si těma primitivama kazit život.
Odpovědět
JB

Jan Bednář

4.9.2025 10:52
Jéjej, to musí mít Brezina a jeho poskoci mrzení :-D V pořádku, jen ať je Pořízek ve funkci i nadále a nenechá si těma primitivama kazit život.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

4.9.2025 11:34
Podle pár nenávistných aktivistů už je špatná i odborná komise? Kde se v nich bere ten pocit neomylnosti být lepší než komise odborníků? Novináři rozumí přírodě lépe než odborníci pracující dlouhá léta v oboru? Tak to mohou začít radit jaderným inženýrům a jiným, což už někteří laikové dělají. Oni ví co je nejlepší, ale odpovědnost nenesou žádnou. Tyto lidi
nemám rád, kteří chtějí do všeho mluvit, ale nechtějí za své činy nést
zodpovědnost. Hladík už myslí pouze na záchranu koryta a je mu už fuk Kokořínsko i NP Křivoklátsko, což je dobře, protože měsíc před volbami
to zavání problémem jako třeba na obraně, kde se nakupuje a přitom to
asi příští vláda bude muset přehodnotit. V tom se doufám Hladík nebude
po ministryni opičit a počká s něčím, co nespěchá, když to doposud bylo
funkční. Pro pana Březinu to je asi studená sprcha, že se slibně rozjetá
msta nekoná a že to vypadá na usmíření správy CHKO s trempy a nikoliv na
radikální vyhrocení situace na kterou se těšil. Umění jednat a něco taky
dojednat není každému dáno a pan Březina jednat nechce. Chtěl pouze bez
vyjímek zrušit stoletou tradici Kokořínských tábořišť, což komise považuje
za zbytečné a kontraproduktivní. Je lépe tolerovat některá známá tábořiště,
než denně vyhledávat ta nová nelegální. To ví každý revírník, který ve
svém revíru taková tábořiště toleruje a má jistotu, že místo nich nikdo
nezaloží oheň ukrytý někde v lese jinde, než tam. Má tak tábořiště pod
kontrolou a navíc dobré vztahy s jeho uživateli. Kdysi jsem zažil jak
byl jeden revírník bezradný pokutovat deset "takytrempů"(podle oděvu)
a nakonec to vzdal. Nepředložili doklady totožnosti a odmítli zaplatit
byť pouze nízkou pokutu. Navíc mu jeden řekl, že mu může ten les taky
shořet celý, když tam už nebudou a tak se pokusil volat policii. Ta ale
neměla čas a odbyla ho tím, že má důležitější případ. Rezignoval a šel
se opít do hospody, kde nám to vyprávěl. Poradili jsme mu, ať vyčlení
jedno místo k táboření a naveze tam fůru klestí na oheň. Nakonec to
udělal a od té doby se podobní týpci zdržují tam, kde mají dokonce na
místě dřevo na oheň. My tábořili u jeho souseda, který toleroval to
táboření na třech lokalitách a neměl ten problém jako on nikdy. Navíc
když potřeboval s něčím pomoci, tak to měl grátis a jednou nám za tu
bezplatnou brigádu ze svého koupil sud piva. Prostě dobří lidé se vždy
domluví, ale ti nenávistní se budou nenávidět a dělat si naschvály.
Ta příroda je dost velká pro ty i pro ty, jen se vzájemně domluvit a
nestát proti sobě, což je dnes pro některé jedince jediná cesta.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

4.9.2025 19:03 Reaguje na Břetislav Machaček
Děkuji. Ivanu Březinovi jste zcela zjevně radost neudělal.
Odpovědět

Radek Čuda

4.9.2025 11:48
Ruka ruku myje, to je slogan státní správy u nás.

A ne, nejsem žádné Březinovo alter ego a jeho postoj k uvedenému mi přijde podobně uhozený, jako postoj Pořízka, jen v opačném směru, nicméně tohle rozhodnutí AOPK je fakt výsměch.

Na druhou stranu je vidět, že ofiko ochrana přírody je v dobrých rukou a tedy není žádný důvod se o ni jakkoli zajímat a starat. Prostě člověk nejlíp udělá, když se bude k přírodě chovat tak, jak sám dle svého názoru uzná za vhodné a co si o tom myslí ve Vršovicích a podobně se může v klidu a zvysoka ...
Odpovědět
MM

Martin Marek

5.9.2025 19:13 Reaguje na Radek Čuda
Bohužel tohle je výsledek toho, když ve funkci ředitelé úřadů zůstávají desítky let a vytvoří si kolem sebe a mezi sebou kamarádské a kšeftařské vztahy. Pořízek už 28 let a František Pelc 15 let. Taková úřednická aristokracie, co už dávno neslouží veřejnosti.
Odpovědět

Radek Čuda

8.9.2025 12:47 Reaguje na Martin Marek
To ale není jejich chyba, proč by na těch seslích za ty prachy neseděli, když jim to ve Vršovicích trpí ...

Brabec to měl na háku, Hubáčková byla tragéd (JÍ osobně to nevyčítám, bo komu není shůry dáno ...) a Hladík je hochštapler a pózer.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

4.9.2025 12:57
Tak už nestačí Brezina a zasahuje pan Marek. Tedy další co se podílel na porušování zákona a v pořadu "Nedej se" se tím porušováním jako režisér pochlubil celému národu. No hlavně, že vám jde o dodržování zákonů pane Marku.
Odpovědět
JB

Jan Bednář

5.9.2025 06:29 Reaguje na Jarek Schindler
A ještě veřejně lhal lidem že oni nic nezapálili, to někdo jiný, kdo utekl. Takovýma lidma se Brezina obklopuje.....a zároveň je smutné, že takoví lidé dělají žurnalistiku.
Odpovědět
MM

Martin Marek

5.9.2025 19:15 Reaguje na Jarek Schindler
Jaké porušování zákonů máte na mysli?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

6.9.2025 13:05 Reaguje na Martin Marek
Vy jako ekologický novinář snad nevíte kde smíte či nesmíte rozdělávat ohně? Nic vám neříká § 20 odst. 1 písm. k/ lesního zákona 289/1995 Sb.?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 11:58 Reaguje na Jarek Schindler
Martin Marek někde rozdělával oheň? Fakt?! Máte o tom nějaký důkaz, třeba rozhodnutí správního orgánu o pokutě?:-))
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.9.2025 15:56 Reaguje na Ivan Brezina
U čeho to v té reportáži sedíte? U čerstvě zapáleného ohně v místech kde jeho zapálení porušuje zákon. Kdo ho zapálil? Je to nakonec tak důležité? Asi někdo z těch co u toho byli. Tedy vy , Marek či štáb "ekopořadu". No a pokud tvrdíte, že to nezapálil nikdo z těch co při natáčení pořadu byli přítomni tak potom marťani. Je až úsměvné jak na jednu stranu horujete proti ohňům zapálených v lese a jak se svíjíte jako had, když jste z toho samého sám obviněn. Máte vy nějaký důkaz že ohně tam zapalují trampové? Třeba nějaké rozhodnutí správního orgánu o pokutě?

Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 16:07 Reaguje na Jarek Schindler
Asi, asi, asi... Nevíte nic, jak plácáte.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.9.2025 19:15 Reaguje na Ivan Brezina
Vy nejste schopen ani spočítat kolikrát jsem slovo "asi" použil a budete tu tvrdit něco o mém plácání. Ubohé jak se kroutíte.
Odpovědět
MM

Martin Marek

8.9.2025 11:04 Reaguje na Jarek Schindler
Pořád nevím, co to má mít společného se mnou. Kromě marné snahy ředitele Pořízka a jeho kamarádů úředníků zastrašit novináře, aby se dále nezabývali porušováním zákona v CHKO Kokořínsko a jeho krytí ředitelem AOPK Františkem Pelcem. Na různá udání a pokusy o dehonestaci jsem, stejně jako ostatní novináři, zvyklý. Až budete mít nějaký důkaz porušování zákona mojí osobou dejte vědět.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 15:17 Reaguje na Martin Marek
Možná to nevíte ale má trpělivost je v určitých chvílích nekonečná. Tak ještě jednou. 1- Mluví se ve vašem pořadu "Nedej se" o poškozování přírody ( převisy ,skály) rozdělanými ohni? Ano/ Ne 2- Mluví se tam o porušování zákona rozděláváním ohňů v lesích? Ano/ Ne
3- Vystupuje tam pan Brezina právě u rozdělaného ohně, Ano/ Ne
4 - Odehrávají se ty výstupy se zapáleným ohněm ve více kempech. Ano/NE.
5- Jste režiserem pořadu kde vystupuje pan Brezina u těch zapálených ohňů? Ano/ Ne
6- Souhlasíte s tím, že každý přistižený u ohně se má podle vašeho vzoru odvolávat na to, že on oheň nerozdělal a to, že u něj sedí vlastně nic neznamená Ano/Ne.
7- Tvrdíte , že režiser je vlastně jen taková figurka která za nic co se týká natáčení a okolností natáčení, neodpovídá? Ano/ Ne.
Děkuji za odpověď.
Odpovědět
Ra

Radek

8.9.2025 15:31 Reaguje na Jarek Schindler
Mě odpověďi na vaše otázky od pana Marka zajímá také .
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:12 Reaguje na Jarek Schindler
S křížkem po funuse - vše bylo více než důkladně prověřeno šetřením AOPK. Výsledek je ke štábu ČT i ke mně negativní. Takže ptát se můžete třeba do aleluja:-)).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 17:33 Reaguje na Ivan Brezina
Odpovídejte na to na co jste tázán. To vám moc nejde. Tyto otázkyjsou směřovány na pana Marka a o AOPK či jejich šetření v nich není ani slovo. Takže , držte se textu.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

10.9.2025 11:36 Reaguje na Jarek Schindler
Martin Marek vás má na háku:-)).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 13:00 Reaguje na Ivan Brezina
Tak to je na tom hodně špatně když nedokáže odpovědět na pár neškodných otázek a musí ho zastupovat jeho mluvčí. Nebo jste pro něj spíš ideovým mluvčím? Člověk si alespoň udělá obrázek jak to s tou ochranou přírody někteří lidé myslí.
Odpovědět
PE

Petr Elias

4.9.2025 13:01
Jak to vůbec dopadlo s tím ,,trampským,, bordelem? Už konečně zmizel?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

5.9.2025 15:48 Reaguje na Petr Elias
Postupně mizí, a ohlídáme, aby tam žádný nezůstal.
Odpovědět

Jan Šimůnek

4.9.2025 15:06
Břetislav Machaček
Naprostý souhlas. Opravdoví trampové navíc přírodě neškodí a bordel za sebou nenechávají. To dělají jejich antagonisté, v trampském slangu "mastňáci".
Možná ještě perličku k těm navoženým dřevům:
Když jedete na Islandu z Reykjavíku na Ledovou lagunu, tak něco za půlkou cesty, budete to mít po levé straně, uvidíte docela velkou plochu, na níž jsou věžičky z kamenů. Je to památka na jeden kdysi z nejbohatších islandských statků, který byl začátkem novověku zničen sopečným výbuchem a i s poli a pastvinami zalit lávou (takže je tam opravdu lávová pláň). A existuje pověra (i podle internetu, i podle místní naučné cedule), že tomu, kdo tam na památku obětí i celého statku postaví věžičku z kamenů, mu to přinese štěstí. A pointa: I sem islandská ochrana přírody naváží kontejnery kamenů, aby jim turisté kameny z pláně nevysbírávali, protože i na té pláni mají kameny jakýsi ekologický význam.
Jinak islandská ochrana přírody je naprosto geniální a stálo by za to ji napodobit i u nás.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

4.9.2025 21:29 Reaguje na Jan Šimůnek
Podobny priklad z Dolomit. U turisty narvaneho Pragser Wildsee
kde na hladine jezera jsou desitky pramic s arabskymi turistkami zabalenymi do hidzabu... na vhodnych mistech nechava sprava tamniho parku kolemjdouci vyhrat si se stavbou muziku a podobne je to na ceste kolem Drei Zinnen https://photos.app.goo.gl/ub4J9Fa8mWC5d2rb7 https://photos.app.goo.gl/RatqEuPyrxfbXSRH6 atd.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

5.9.2025 08:34 Reaguje na Jan Šimůnek
Nejvíce nepořádku,pohozených odpadků je v okolí silnic.Stačí se občas za volantem mrknou vpravo.A okolí parkovacích míst.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.9.2025 07:07 Reaguje na Jan Šimůnek
Ivančena...
Odpovědět
JB

Jan Brandýs

4.9.2025 15:48
Ono psát tendenční články a dělat reportáže, které jsou vytrhavany z kontextu, zveličuji, jsou přehnaně štvavé a zjevně přerostly v osobní rovinu a to s využitím veřejnoprávní televize, taky není úplně koser.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

4.9.2025 19:07 Reaguje na Jan Brandýs
Veřejno právní média jako z podstaty nenávistná, bolševicko nacistická, která neustále hledá vnitřního i vnějšiho nepřítele od Bobošíkové nesleduji. Nic. Ani předpověď počasí.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.9.2025 09:11 Reaguje na Michal Ukropec
Veřejnoprávní médium má mít funkci čistě zpravodajskou,
nemá to nijak komentovat a hlavně jednostranně. Divák to totiž rychle prohlédne komu medium straní a vytvoří si na medium názor. Poučovat o správnosti, či nesprávnosti může kdokoliv, kdo je někým placen, ale kdo je placen všemi, tak
musí udržovat nestranný pohled. To dnes vyčítám ČT a ČRo,
že se tváří nestranně, ale je evidentně poznat komu straní
ve skutečnosti. Dnes je z nich doslova žumpa zkreslující
jednostranně politické názory a pohled na Svět. A to i za
peníze těch, kteří ji už kvůli tomu ani nesledují a pustí
si raději komerční CNN Prima News, která je alespoň trochu
vyvážená. U zpráv a komentářů si připadám jako za socíku,
kdy nám komentátor vnucoval POUZE JEDINÝ SPRÁVNÝ NÁZOR !
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

6.9.2025 07:55 Reaguje na Břetislav Machaček
Média poučují, rodiče informují a školy nevědí co mají učit.
Odpovědět
MM

Martin Marek

5.9.2025 19:16 Reaguje na Michal Ukropec
"bolševicko nacistická veřejnoprávní média" to si musím uložit.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

6.9.2025 07:56 Reaguje na Martin Marek
To jsou ta ideologisticky zaměřená.
Odpovědět
MM

Martin Marek

5.9.2025 19:17 Reaguje na Jan Brandýs
Co přesně v tom videu je vytrženo z kontextu?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

5.9.2025 09:45
Personální (kdysi kádrová) práce, je věcí příslušné obchodní společnosti, nebo úřadu, nikoliv právem nějakého novináře. Chybovat je lidské, a proto i v pracovním poměru, lidé občas chybují. Je však věcí příslušného nadřízeného, pochybení svého podřízeného vyhodnotit a přijmout účinná nápravná opatření. Nikoliv likvidace, msta, nebo vyřizování si starých osobních účtů.
Odpovědět
MM

Martin Marek

5.9.2025 19:19 Reaguje na Tonda Selektoda
Jaká nápravná opatření byla v AOPK ředitele Pelcem směrem ke správě CHKO Kokořínsko přijata? Já o žádných nevím, ani o žádných ředitel pelc nemluvil, když jsem se ho an to osobně ptal v červenci na tiskové konferenci. A jaká opatření udělal ředitel CHKO Pořízek? :)
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.9.2025 07:09 Reaguje na Martin Marek
O tom nerozhodují pisálkové.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

6.9.2025 10:42 Reaguje na Martin Marek
To, že Vy, o žádných opatřeních nevíte, ještě neznamená, že v organizaci nebyla přijata. Jaká nápravná opatření, v působnosti organizace, její vedení přijme, je interní záležitost organizace, nikoliv věc nějakého novináře, bažícího po své senzaci a jejím zpeněžení. Existují i jiná zákonná opatření, než je jen ukončení manažerské smlouvy, nebo výpověď z pracovního poměru. Pokud máte důkazy o spáchání trestného činu, obraťte se s tím na orgán činný v trestním řízení!
Odpovědět
MM

Martin Marek

8.9.2025 11:06 Reaguje na Tonda Selektoda
Jasně, úředníci jsou stát ve státě a občanovi, který si je zřídil a platí do toho nic není :D :D :D Vy asi budete mentálně ještě v jiném režimu, ne?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

8.9.2025 22:48 Reaguje na Martin Marek
Pane Marku, váš názor na úředníky v této věci, není zajímavý. Stejně tak, jistě není zajímavý ani můj názor na lidi, živící se honbou a zveřejňováním senzací, průšvihů a lidských tragédií. Pokud jste novinář, předkládejte svým čtenářům objektivní, ověřená a kompletní fakta. Bez sdělování, nebo i jen naznačování svého názoru, nebo osobního postoje, ke sdělované informaci a k jejím aktérům. Jak vidíte z ohlasů na svůj zveřejněný článek, Vaši čtenáři nejsou tupí, a můžou mít na Vámi prezentovanou věc a na formu jejího zpracování, dokonce i jiný názor.
A co se týče Vašeho útoku na mou osobu, to jen odhaluje úroveň Vaší osobnosti. Nesouhlasím totiž s pokusy o mediální lynč člověka, pověřeného vedením organizace k pokračování v pracovní činnosti.
Odpovědět
PK

Pavel K.

5.9.2025 10:24
Tak málokterá zpráva z poslední doby mě takhle potěšila. Úplně cítím, jak pan Brezina a pan Marek pukají vzteky. Naštěstí ještě platí staré přísloví, že "boží mlýny melou pomalu, ale jistě".
Odpovědět
MM

Martin Marek

5.9.2025 19:21 Reaguje na Pavel K.
To mě teda neznáte :) A s tím příslovím souhlas, ale moje oblíbenější je "Kdo se směje naposled, ten se směje nejvíc."
Odpovědět
Ra

Radek

6.9.2025 18:11 Reaguje na Martin Marek
Moje také , jak je to z tím zákazem rozdělávání ohňů v lese ? Vy jste měli při natáčení výjimku ?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 11:59 Reaguje na Radek
Oni při natáčení rozdělávali oheň?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.9.2025 15:44 Reaguje na Ivan Brezina
No, vy ste u toho rozdělaného ohně pronášel ty vaše moudra o porušování zákonů právě tím rozděláváním ohňů v přírodě. Nechcete snad tvrdit, že tam žádný oheň rozdělán nebyl?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 16:08 Reaguje na Jarek Schindler
Máte nějaký důkaz kdo ten oheň rozdělal?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

7.9.2025 17:28 Reaguje na Ivan Brezina
Samozřejmě, já tam u toho natáčení nebyl. Ono snad stačí, že v ekologickém pořadu mohou diváci vidět porušování zákona. Sedět u hořícího ohně a pranýřovat trampy za to že dělají to samé co vy, tady že sedí u hořícího ohně můžete snad jen Vy. Takže pro všechny které chytí nějaký ochranář u ohně v místech kde by ten oheň byt neměl. K ničemu se neznejte. Těžko bude mít někdo záznam , že jste ten oheň rozdělali právě vy. No a protože takový záznam není nemůže vás podle causy " Nedej se a Brezina" nikdo pokutovat. Blahopřeji k dokonalé ukázce ochrany přírody v praxi pane Marku.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 10:21 Reaguje na Ivan Brezina
Mám důkaz , že jste u toho čerstvě rozdělaného ohně seděl.
Odpovědět
MM

Martin Marek

8.9.2025 11:09 Reaguje na Jarek Schindler
To určitě :D :D :D
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 12:13 Reaguje na Martin Marek
Ano určitě. Nebo snad chcete tvrdit že u toho ohně Brezina nakonec neseděl a nerozdával rozumy?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

8.9.2025 12:34 Reaguje na Jarek Schindler
O tom nikdo nepochybuje že jsem seděl u ohně, máte to v reportáži. A z toho podle vás plyne, že jsem ten oheň rozdělal já nebo Martin Marek? Vy jste fakt zábavnej:-)).
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 15:58 Reaguje na Ivan Brezina
Ne z toho plyne že jste seděl u ohně který porušoval zákon a kázal jste nesmysly o porušování toho zákona. Z těch ohňů v těch kempech má potom plynou prosím co? Vy , nebo snad Marek jste schopni určit kdo ty ohně rozdělal? Opravdu je rozdělali trampové? Co ty ohně na tom posledním videu u článku? Víte kdo je rozdělal nebo jste je rozdělali Vy abyste mohli druhé pomlouvat?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:13 Reaguje na Jarek Schindler
Ono se nesmí sedět u ohně?-)). A proč myslíte, že bych zrovna vám měl něco vysvětlovat?:-)
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 17:15 Reaguje na Ivan Brezina
Jste to snad vy co se tu snaží štvát státní aparát a lidi proti těm ohňům. Pokud občany vyzýváte k nějaké inspekci tak byste jim měl také vysvětlit proč. No a já jsem občan co se ptá.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

10.9.2025 10:56 Reaguje na Jarek Schindler
Ohně v lese v CHKO zakazují dva zákony, tečka. Já jen dohlédnu, aby se na Kokořínsku ty zákony do puntíku dodržovaly. Proč bych vám to měl vysvětlovat opravdu netuším.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 13:31 Reaguje na Ivan Brezina
Člověk který poruší hned tři zákony ( les, příroda, hasiči) chce na něco dohlížet? A to dokonce do puntíku. Vy jste opravdu zamindrákovaný ubožák.
Zákon 289/1995 Sb. Vysvětlení jasné. Pokud jste ten oheň nerozdělali jak tady trapně tvrdíte, tak jste ho udržovali. V pořadu je to jasně vidět. Tak nevím proč pořád bazírujete pouze na tom, že vám nikdo nedokáže to rozdělání?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 13:05 Reaguje na Ivan Brezina
No, zpochybňuje to sám pan Marek. Asisám chudák neví co má v reportáži. Tak se prosím nejdřív domluvte co budete před národem vydávat za pravdu.
Odpovědět
Ra

Radek

7.9.2025 16:04 Reaguje na Ivan Brezina
Vy u něj sedíte a vyprávíte něco o dodržování zákonů . Nebo chcete říct že jste jeli kolem a sedli si z kamerou k rozdělanému ohni ?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 16:09 Reaguje na Radek
Nějaký zákon zakazuje sedět u ohně?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 13:39 Reaguje na Ivan Brezina
Ano, zákon o lesích (289/1995 Sb. Lesní zákon) jasně říká v § 20 Zákaz některých činností v lesích.
(1) V lesích je zakázáno- k, kouřit, rozdělávat nebo udržovat otevřené ohně a tábořit mimo vyhrazená místa. Jasně jste se zviditelnili u udržovaného ohně. Takže......
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

7.9.2025 16:14 Reaguje na Radek
Přesně tak. Zkuste to vyvrátit:-). Snažila se o to AOPK, předvolávala nás, vyslýchala... Nepochodila.
Odpovědět
Ra

Radek

7.9.2025 17:11 Reaguje na Ivan Brezina
já vám nic vyvracet nechci . Jen se ptám a vy odpovídáte :-)))
Odpovědět
MM

Martin Marek

8.9.2025 11:09 Reaguje na Radek
Jakože by novináři museli mít výjimku na natáčení mrtvých ryb v Bečvě, nebo natáčení nelegálních skládek, odpadků v lese...? Jste si asi spletl původce a novináře, který něco dokumentuje, že :)
Odpovědět
Ra

Radek

8.9.2025 12:23 Reaguje na Martin Marek
Vidíte , vy chcete informovat jako novinář o porušování zákonů , takže tvrdíte to samé co člověk kterého jste pod převisem u čerstvě rozdělaného ohně natočil , oheň jste nerozdělal , pouze jste tam přijel z kamerou a natočil reportáž ?
Odpovědět
Ra

Radek

8.9.2025 12:32 Reaguje na Martin Marek
To jako že by novináři měli mít vyjímku ze § 20 odst. 1 písm. k/ lesního zákona 289/1995 Sb , o ryby ani skládky v ní nejde , vy to nevíte ?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 16:05 Reaguje na Martin Marek
To jsou tedy opravdu inteligentní argumenty. I když na druhou stranu , proč byste si nemohl pro ilustraci takovou malou skládku odpadu pro pořad vytvořit a "zdokumentovat ji" ,že. On vám asi těžko někdo dokáže , že jste ji nevytvořil.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.9.2025 19:25 Reaguje na Martin Marek
Když ochranář a kritik ohňů nějaký neuhašený oheň
objeví, tak ho uhasí a nepřiloží polínko, aby
mohl u něho ta ohniště kritizovat. V tom kulhá ta
vaše teorie objeveného ohně, který hoří plamenem.
Osobně jsem kdysi zažil provokatéry, kteří nás
chtěli u revírníka zostudit a pečlivě uhašený
oheň znovu rozdělali, než ho zavolali, aby viděl,
co po nás zůstalo. Revírník nás ale roky znal a
věděl že jde o provokaci těch, které jsme od
ohně vykázali pro nevhodné chování. Nedivil
bych se, že takový případ je možný i jinde.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 12:54 Reaguje na Břetislav Machaček
Ten neuhašený oheň snad objevili ve třech kempech. Navíc i ten kouř po těch skalách ve videu u tohoto článku je jejich dílem. Otázkou je co vše dalšího pánové Brezina a Marek pro lepší efekt zmanipulovali? Kroutí se tu jak " žížaláci" na rybářském háčku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.9.2025 10:52 Reaguje na Jarek Schindler
Když mi schází hůl na bití psa, tak si
ji i vyrobím. Oheň nehoří, tak ho znovu zapálím. Scházející odpadky donesu a klidně i pěnu na zastříkání mezer mezi trámy. To jen pro objasnění, že s tou
holí na bití psa je to tak. Důležité
je vše zveličit, aby to bylo účinnější,
než vzít tašku a z tábořiště nepořádek
odnést. Ono milovníky přírody rozděluji
na ty, co nekecají a pracují i úklidem
bez propagace a na ty, kteří nepořádek
kritizují a svolávají brigády na úklid.
Byl jsem kritizován, že uklízím důkazy
vandalismu s odpadky a ty důkazy budou
scházet kontrole na místě. Tomu prostě
nerozumím, že někomu vadí mé uklízení
a čeká raději na kontrolu a brigádu.
Prostě celý rok chodí kolem smetí, aby
se s velkou pompou uklidilo , než se
pro ně sehnout a uklidit je trend těch,
co se touží zviditelnit a nikoliv to
dělat stále, ale bez metálů a slávy.
Smáli se mi výrostci, že zdarma sám
od sebe uklízím odpadky a zřejmě pro
moji potěchu mi tam nechali ty své.
Co na to říci? Na vše musí být pouze
propagace a hromadná akce uklízet
a nebo tiše naplnit tašku smetím?
Osobně nemám rád zviditelňování při
ochraně přírody hlavně typu ukázat,
kde hnízdí ptáci, kde rostou chráněné
rostliny a kde se třeba množí žáby.
Čím méně lidí to ví, tím je naděje
přežití větší, protože zvědavost často
doprovází zvídavost se kouknout do
hnízda a utrhnout si tu rostlinu na
podrobné zkoumání. Znám pár míst o
kterých po negativních zkušenostech
s ochranáři mlčím, když tam vodili
své soukmenovce a tím upozornili i
jiné, že tam je něco zajímavého.
Taky si pamatuji, jak trempové uplatili
značkaře KČT, aby se značená stezka
obloukem vyhnula tábořišti. Tím ho totiž
zachránili před vandaly a před likvidací. Bez propagace je tu dodnes a mohla být
i ta tábořiště na Kokořínsku bez té aplikace, která je zpopularizovala.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

10.9.2025 10:58 Reaguje na Břetislav Machaček
Cílem ochránců přírody je ta tábořiště zlikvidovat, a hezky se to daří.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.9.2025 20:35 Reaguje na Ivan Brezina
Cílem některých ochránců přírody je uzurpovat si přírodu pouze pro sebe a spřízněnce.
Až se jim to povede, tak tam budou pouze ti s povolením a
zbytek bude mít smůlu. To je
cílem toho snažení a nic jiné.
Jinak pokud staré tábořiště
zlikvidujete, tak záhy vznikne
někde jiné a místo údajné
devastace jednoho místa budou
"zdevastována" dvě. Je to jako
nestavět na místě bývalé továrny novou a postavit ji na
panenské půdě v D.Lutyni, jak
prosazovala táto vláda a váš
kamarád ministr ŽP. Kdo bude
inkasovat od státu prostředky
na likvidaci těch tábořišť
a nebo to děláte vy zdarma?
Ono dohodit někomu státem placený kšeft se vyplatí
za nějakou provizi i těm co
tu likvidaci zadávají. Čím
více tábořišť , tak více
kšeftů a možná taky provizí.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

8.9.2025 09:58 Reaguje na Martin Marek
Řekl bych, že tady více sedí: " jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
Odpovědět
va

vaber

6.9.2025 09:25
Jo , ředitel se vrátil do čela Správy CHKO Kokořínsko a má škraloup.
Současný ministr za životní prostředí měl korupci ve svém oddělení a přesto ho navrhli a schváli za ministra..
Nikdo ani nepíp.
Odpovědět
MM

Martin Marek

8.9.2025 11:13 Reaguje na vaber
Bohužel v tomhle případě na tom nejvíc tratí ochrana přírody, kterou si zprivatizoval ředitel Pořízek a jeho kamarádi. Jeho kamarád Pelc mu to pak kryje a je mu přitom jedno, že tím zedůvěryhodňuje celou státní ochranu přírody.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

9.9.2025 04:47 Reaguje na Martin Marek
Pane Marku, napadáním konkrétních lidi, pověřených výkonem správy dané oblasti, znovu potvrzujete, že nejste nestranný. Ti „správci“ můžou mít při rozhodování a při výkonu své funkce jiný názor, a můžou řešit též i jiné úkoly a priority, než je předmětem Vašeho osobního zájmu. Svými výpady a štvaním proti nim, tu státní ochranu přírody též nepodpoříte.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.9.2025 09:36 Reaguje na Tonda Selektoda
Bohužel ČT má k nestrannému médiu setsakra daleko
a jsem proto proti jejímu investování z povinných
koncesionářských poplatků. Některá komerční média
jsou daleko více nestrannější a názory pana Marka
jsou ukázkou, jak nemá reagovat nestranný novinář.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

9.9.2025 14:15 Reaguje na Břetislav Machaček
ČT má i jiné žurnalisty.
Odpovědět
MM

Martin Marek

9.9.2025 13:24 Reaguje na Tonda Selektoda
Jakože by úředníci mohli mít prostě jiný názor na doržování zákona? Jak by to dělali? Rozhodovali by se podle siderického kyvadla? Nebo jako na Kokořínsku prostě u kamarádů porušování zákona neviděli? Tak jste to myslel?
Odpovědět
Ra

Radek

9.9.2025 15:08 Reaguje na Martin Marek
Odpovíte konečně , nebo se budete vytáčet tak jako to dělá pan Březina ? Porušil jste lesní zákon při rozdélání ohně pod převisem ? nebo novinář muže ?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

9.9.2025 15:58 Reaguje na Martin Marek
Pokud máte důkazy, že nějaký úředník porušuje platný zákon, tak konejte: podejte svůj písemný podnět k prošetření případu nadřízenému úředníka, nebo podle závažnosti, se se svým zjištěním obraťte na orgán činný v trestním řízení! Ekolist není soud, ani vhodná platforma, pro řešení nezákonného jednání, nebo Vašich osobních antipatií a fabulací.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:17
Každý občan si situaci může ověřit přímo na ilegálních tábořištích. Stáhněte si do mobilu aplikaci www.trampskekempy.com a vyražte na inspekční cestu. Pokud na kempech spatříte někoho tábořit, vytočte 158 a přivolejte Policii ČR.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

9.9.2025 17:09 Reaguje na Ivan Brezina
No a až budete volat tu policii tak si uvědomte, že ten kdo vás k tomu vyzývá, tedy pan Sobec Brezina se jinde současně ptá jestli : "Nějaký zákon zakazuje sedět u ohně?" (Ivan Brezina7.9.2025 16:09). Samozřejmě toto jde současně s otázkou co je to to táboření? No a hlavně, nezapomeňte, že se nacházíte někde v CHKO a tam se při nejlepší vůli také všude pohybovat nedá. Takže, řekl bych, že inspekci je nejlepší nechat inspektorům.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:22
Každý občan si situaci může ověřit přímo na ilegálních tábořištích v CHKO Kokořínsko. Stáhněte si do mobilu aplikaci www.trampskekempy.com a vyražte na inspekční cestu. Pokud na kempech spatříte někoho tábořit a ničit tím chráněnou přírodu, vytočte 158 a přivolejte Policii ČR.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 16:22
Každý občan si situaci může ověřit přímo na ilegálních tábořištích v CHKO Kokořínsko. Stáhněte si do mobilu aplikaci www.trampskekempy.com a vyražte na inspekční cestu. Pokud na kempech spatříte někoho tábořit a ničit tím chráněnou přírodu, vytočte 158 a přivolejte Policii ČR.
Odpovědět
Ra

Radek

9.9.2025 17:30 Reaguje na Ivan Brezina
https://www.info.cz/podcasty/trampske-valky-audio/toxicke-prazce-kruh-u-jilemnice-ivan-brezina-sikana

Na tohle se podívejte , nebo si to přečtěte , je to o panu Březinovi .
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

9.9.2025 21:51 Reaguje na Radek
V komentech o tom píšu výše. Jan Valla říká nesmysly (vyvrácené úřady) Pavlu Vondráčkovi, který byl usvědčen z krádeže mých textů a mstí se.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

10.9.2025 07:28 Reaguje na Ivan Brezina
Měl byste vyhledat pomoc.Není to dobré.
Odpovědět
Ra

Radek

10.9.2025 07:50 Reaguje na Ivan Brezina
O tom kdo co dělá si musí čtenář udělat názor sám , já už ho mám . Na konec kdo jste a co děláte a o co vám ve skutečnosti jde je vidět dobře i tady na ekolistu .
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

10.9.2025 00:18
Ivan Brezina 9.9.2025 19:05
"Pražce se mohou používat zcela libovolně ke všemu, co není v REACH výslovně zakázáno v odstavci 3".
Podle MŽP a jeho metodického sdělení ze dne 23. března 2023. si pan Brezina vymýšlí ba přímo lže. Což zas není nic tak nového. Co čekat od člověka který se přímo chlubí tím jak porušuje zákon o ochraně přírody.
Takže, v metodickém sdělení se jasně píše, že " Použité dřevěné impregnované pražce a mostnice (použité výrobky z rostlého dřeva) je třeba
opakovaně použít ke stejnému účelu, ke kterému byly původně vyrobeny, tedy jako součást konstrukce kolejových polí, dráhy povrchových dolů tzn. k upevnění kolejí při dodržení požadavků zákona č. 22/1997 Sb......
No a také se tam píše, že: " Dřevo ošetřené kreosotovým olejem nemohou používat fyzické osoby, jelikož v takovém případě se nebude jednat o odborné nebo profesionální použití. Zejména nesmí být použito na zahradách fyzických osob poblíž rodinných domů nebo v místech, kde hrozí riziko styku s lidskou pokožkou".
Tak nevím, bude v ČR rozhodovat o výkladu zákonů a norem příslušné ministerstvo nebo nějaký Brezina co si najednou hraje na velkého ekologa?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

10.9.2025 11:01 Reaguje na Jarek Schindler
Aha, takže by si zřejmě myslíte, že metodické sdělení MŽP (= názor nějakého úředníka) má pro občana nějakou právní závaznost a sílu, takže se jím občan musí řídit bez ohledu na to, co se píše platné ekologické legislativě. Je to tak? Fakt si to myslíte? To by vše vysvětlovalo.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 13:52 Reaguje na Ivan Brezina
Tak to metodické sdělení ze dne 23. března 2023 pod Č.j.: MZP/2023/720/1721 není asi pouhým názorem nějakého úředníka ale pokynem jak postupovat v případě nakládání s příslušnými odpady právě v souvislosti s platnou legislatívou. Můžete se to snažit bagatelizovat jak chcete ale přece jen názor Ing. Bc. Jan Maršáka, Ph.D., ředitel odboru odpadů bude relevantnější něž názor nějakého Breziny..
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.9.2025 17:46 Reaguje na Jarek Schindler
A je klid.
Odpovědět
Ra

Radek

10.9.2025 07:57
Pan Marek už neodpoví , na otázku jestli porušil zákon § 20 odst. 1 písm. k/ lesního zákona 289/1995 Sb. tím že rozdělal oheň pod převisem ? nebo on jako novinář může ?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

10.9.2025 11:02 Reaguje na Radek
Odpovím za něj: neporušoval, nerozdělal. AOPK to podrobně prověřovala.
Odpovědět
Ra

Radek

10.9.2025 13:00 Reaguje na Ivan Brezina
To má ČT v pořadu nedej se dobrého novináře , pan Marek vytváří reportáže na vaše zadání ?
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

11.9.2025 14:01 Reaguje na Ivan Brezina
Akorát ten §20 odst.1, písmeno k hovoří nejen o rozdělávání ohňů ale i o udržování ohňů a v prořadu je jasně vidět, že oheň jste udržovali. ( k- kouřit, rozdělávat nebo udržovat otevřené ohně a tábořit mimo vyhrazená místa). Takže AOPK to dost podrobně neprověřila. Že by šlo o to pověstné "ruka ruku myje?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist