https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/martin-pycha-jak-velka-je-zavislost-ceskych-zemedelcu-na-dotacich-a-co-to-pro-nas-do-budoucna-znamena
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Martin Pýcha: Jak velká je závislost českých zemědělců na dotacích a co to pro nás do budoucna znamená?

5.8.2025
Krajina Českého lesa pod vrchem Zvon
Krajina Českého lesa pod vrchem Zvon
Nedávno zveřejněný návrh Společné zemědělské politiky pro období 2028-34, který předpokládá dramatické snížení evropských zemědělských dotací, logicky vyvolal debatu, jaký dopad mohou mít tyto změny na naše zemědělství. Bohužel řada publikovaných materiálů obsahuje různé nepřesnosti a zkreslení, včetně nesprávné interpretace námi zveřejňovaných údajů.
 
Rádi bychom tedy ještě jednou vysvětlili, co přesně ilustruje námi nedávno publikovaný graf.

Zdroj | Zemědělský svaz ČR

Tento graf porovnává tři modelové zemědělské podniky, které se liší velikostí a svým zaměření. Na srovnání je vidět výrazný rozdíl v míře závislosti na dotacích:

    • u zemědělců, kteří se převážně věnují klasické zemědělské činnosti – tedy pěstování plodin a/nebo chovu hospodářských zvířat – tvoří dotace obvykle méně než 10 % jejich obratu (v případě středně velkých farem), případně do 20 % u menších farem;
    • u farem, které se orientují především či téměř výhradně na neprodukční činnosti (např. plnění environmentálních opatření, krajinotvorbu, extenzivní pastvu) může být závislost na dotacích extrémně vysoká (až 85 % celkových příjmů farmy).

(Graf je sestaven na základě dat ze tří konkrétních zemědělských podniků, která jsou pro přehlednost přepočtena na zaokrouhlenou velikost farmy v hektarech.)

Tato situace není výsledkem pochybení konkrétních zemědělců – ti reagují pouze na nastavení systému. Podporu z veřejných zdrojů je totiž třeba vnímat jako společenskou objednávku, která podnikatele motivuje k určitému chování.

Zemědělský svaz chce tímto srovnáním poukázat především na to, jak národní nastavení podpor v rámci Společné zemědělské politiky (SZP) EU ovlivňuje realitu českého zemědělství.

Důležitou otázkou je, podle našeho názoru, zda je současná míra podpory agroenvironmentálních opatření v rámci české agrární politiky dlouhodobě udržitelná – a to zejména v situaci, kdy:

    • 40 % českých farem vykázalo v roce 2024 ztrátu nebo nulový zisk,
    • návrh nové SZP a víceletého finančního rámce EU na období 2028–2035 počítá s výrazně nižším objemem prostředků na zemědělství,
    • a po roce 2035 lze očekávat další zmenšení evropského rozpočtu na zemědělství.

Také proto Zemědělský svaz apeluje, aby Česká republika využila nadcházející programovací období SZP ke strukturálním změnám, které české zemědělství postupně zbaví závislosti na dotacích. Jinými slovy: pokud se chceme připravit na období po roce 2035, musíme začít už dnes.


reklama

 
foto - Pýcha Martin
Martin Pýcha
Autor je předseda Zemědělského svazu ČR.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (193)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pp

pavel peregrin

5.8.2025 06:38
Je zbytečné plýtvat slovy. Pokud budou výkupní ceny přiměřené rostoucím nákladům, je možné se bez dotací obejít okamžitě.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.8.2025 07:40 Reaguje na pavel peregrin
podle mě by pomohla produkční cla... to, že nechráníme svůj trh nám nepomáhá..Není možné řídit výrobu, když není zaručena minimální poptávka...
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 08:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Trh si samozřejmě chráníme více než dost. Cla jsou vysoká a k tomu máme kvóty omezující dovážené množství. A také proto máme nejdražší potraviny na světě, snad kromě Japonska. Chcete snad minimalni poptavkou, aby stát kupoval to co nikdo nechce?
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.8.2025 10:36 Reaguje na Pepa
žádná cla nejsou, protože Brusel. Jenže, tím, jak nám politici oznámili, že jsme otevřená ekonomika, tak je jasné, že tenhle bordel usměrňuje jen dotace a to, co si k nám kdo doveze. V podstatě nám politici opakovaně oznámili, že naší ekonomiku a hospodářství nepovažují za téma.
Klausovská ekonomika, že vše řídí trh a poptávka už je dávno jinak, od doby, kdy jsme se před dvaceti lety přisáli na Bruselské vemeno dotací... a jak se ukazuje doba hojnosti skončí... ale EUROHUJERSTVÍ skončí kdy?
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 11:29 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak třeba Hovězí 70, sýr, cukr 50 pc... ale podle tebe žádná cla nejsou, protože Brusel ... a to je přesně to proč si volite Stbáka, kterej si nastaví podmínky dle sebe a vy pak brečíte, že máte hov.o...
Odpovědět
RP

Radim Polášek

9.8.2025 11:04 Reaguje na Pepa
On nemyslí evropská cla, ale česká cla.
Což je v EU přirozeně nesmysl. V jednotném ekonomickém prostoru EU můžeme maximálně cla nahražovat, státními dotacemi nebo naopak zdaněním.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 09:06 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Čistá lež. "EU uplatňuje poměrně vysoká cla na řadu zemědělských produktů (např. maso, mléčné výrobky, obiloviny), aby chránila domácí producenty před levnější konkurencí ze zemí s nižšími výrobními náklady." zdroj AI
Odpovědět
DA

DAG

5.8.2025 08:52 Reaguje na pavel peregrin
Výkupní ceny jsou tržní, náklady českých zemědělců je nezajímají.
Nikdy nedokážete konkurovat jižní americe, austrálii nebo rusku. Bez dotací se zemědělství zhroutí.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

5.8.2025 10:03 Reaguje na DAG
1*
Dotace jsou zlo nejenom pro zemědělství a
stejně tak dovoz potravin, které neodpovídají ČSN.
!
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.8.2025 10:40 Reaguje na DAG
zemědělství se dotovalo i za komárů, ale co se tu vyrobilo, to se tu taky z velké části spotřebovalo. Jenže výrobní podniky skoupili ti mecenáši ze ZÁPADU a zničili naše výrobní kapacity a nebo si stáhli benefity, jako jsou dividendy. NAŠE BOHATSTVÍ SE STALO CHUDOBOU či jinak NAŠE CHUDOBA BOHATSTVÍ " ZÁPADU".
Odpovědět
sv

s v

5.8.2025 19:04 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak, tak, burešovi mecenáši z stb ... é tedy ze Švýcarska mu umožnili skoupit a vytunelovat výrobní kapacity v zemědělství. Za dividendy si kupuje zámečky ve Francii.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.8.2025 11:43 Reaguje na s v
Agrofert obhospodařuje cca 4,6% zemědělské půdy ČR, podle roku ke kterému se to počítá. To je fakt zásadní, když dle grafů jsou největší žrouti dotačních peněz nevýrobní podniky. Ale co čekat.
Odpovědět
sv

s v

6.8.2025 13:30 Reaguje na Milan Dostál
Podle jakých statistik milánku? Nějak jsi zapomněl umísti odkaz. Mimochodem, kdybys uměl číst, tak bys věděl, řeč je o výrobních podnicích v zemědělství.. a ne o tvých domech o výměře.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.8.2025 14:35 Reaguje na s v
namátkou zde:
https://csu.gov.cz/struktura-pozemku?pocet=10&start=0&skupiny=34&razeni=-datumVydani
podle AI je to procento ještě menší chytráku.
https://www.google.com/search?q=v%C3%BDm%C4%9Bra+zem%C4%9Bd%C4%9Blsk%C3%A9+v+agrofertu&sca_esv=cffe5b62cbe5bc31&ei=D0qTaPrsHPqQxc8P8sv30AM&ved=0ahUKEwi6sMqml_aOAxV6SPEDHfLlHToQ4dUDCBA&uact=5&oq=v%C3%BDm%C4%9Bra+zem%C4%9Bd%C4%9Blsk%C3%A9+v+agrofertu&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiInbDvW3Em3JhIHplbcSbZMSbbHNrw6kgdiBhZ3JvZmVydHUyCBAAGIAEGKIEMgUQABjvBTIFEAAY7wUyBRAAGO8FMggQABiABBiiBEjLL1CuDFjLK3ABeACQAQCYAZEBoAHFCqoBBDEuMTG4AQPIAQD4AQGYAgygApcKwgIKEAAYsAMY1gQYR8ICBhAAGBYYHsICBRAhGKABwgIFECEYnwXCAgQQIRgVwgIHECEYoAEYCpgDAIgGAZAGCJIHBDEuMTGgB4s8sgcEMC4xMbgHjQrCBwUwLjUuN8gHJw&sclient=gws-wiz-serp
Odpovědět
sv

s v

6.8.2025 21:04 Reaguje na Milan Dostál
Namátkou kde milánku? Tam se o burešových zlodějnách nic nepíše. Tady jsou informace https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-stat-rozdal-na-dotacich-skoro-700-miliard-mezi-firmami-vyhral-agrofert-283252
Odpovědět
MD

Milan Dostál

7.8.2025 06:57 Reaguje na s v
No a co? Dostal je oprávněně nebo ne? Agrofert není nějaká skleněná věž, ale množství podniků, kde pracují normální lidé. A protože nechápete psaný text a trapně to zakrýváte osobními injektivami, tedy, je snadno dohledatekná celková výměra zemědělské půdy, stejně tak je snadno dohledatelné množství půdy na které hospodaří zemědělské podniky Agrofertu, z toho si už procento snad svedete také dopočítat. Výsledek je podobný jako s tvrzením, že všude v ČR roste Babišova řepka a pak se zjistí, že agrofert pěstuje řepku jen na zlomku plochy. Je mi jasné, že nemužete překosnout, že se Agrofert nejmenuje např. Agroposselt.
Odpovědět
sv

s v

7.8.2025 15:14 Reaguje na Milan Dostál
Ano nechápeš psaný text, milanku. Kdybys ho chápal, tak bys věděl, o čem je tento článek a o čem je tato diskuse. Pro lopaty řečeno o fatálních důsledcích zemědělských dotací na ekonomiku. Kdo nejhlouběji hrabe v kapsách daňových poplatníků, kdo nejvíc žebrá v bruselu.. a druhou rukou v předklonu podepisuje green dealy aby si zajistil další dotace a tím devastuje tento stát? Odpovím za tebe ... agent bureš. Cože jaký Agropossert? Vlastně máš pravdu z bureše se zemědělství po .... celé.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

9.8.2025 11:07 Reaguje na Milan Dostál
To je marné. ten má hlavu vymytou SPOLU Antibabišovskou propagandou a na nic jiného než papouškování antibabišovských nesmyslů nemá mozkovou kapacitu.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2025 07:47 Reaguje na Radim Polášek
Ano, podržtaško má hlavu vymytou anonistickou propagandou. Na nic jiného na přežvykování
burešovské žumpy nemáš mozkovou kapacitu. Nemluvě o tom, že by ses pokusil vyvrátit fakta o podepisovači green dealu burešovi.
Odpovědět
sv

s v

10.8.2025 07:47 Reaguje na Radim Polášek
Ano, podržtaško má hlavu vymytou anonistickou propagandou. Na nic jiného na přežvykování
burešovské žumpy nemáš mozkovou kapacitu. Nemluvě o tom, že by ses pokusil vyvrátit fakta o podepisovači green dealu burešovi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 09:09 Reaguje na Jaroslav Řezáč
muhehehhehe ty jste fakt komik, že? "NAŠE BOHATSTVÍ SE STALO CHUDOBOU či jinak NAŠE CHUDOBA BOHATSTVÍ " ZÁPADU"." V současnosti je český národ nejbohatší v historii, jenže je ničen těmito demagogiemi v rámci hybridní války a do chudoby teprve půjde. Po vzoru Slovenska a Maďarska.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.8.2025 15:15 Reaguje na DAG
V podstatě máte pravdu, protože ceny si neurčujeme. A co se těchto států týká, tam nejsou žádné závratné výnosy, spíše naopak, to samé USA s Kanadou, jenže tam také nemají tak naprosto zhovadilou agrární politiku.
Odpovědět
sv

s v

5.8.2025 19:00 Reaguje na pavel peregrin
Oceňuji peregrinku, že zemědělské dotace považuješ za zhovadilou zemědělskou politiku.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

6.8.2025 21:22 Reaguje na pavel peregrin
Nemají sice žádné závratné výnosy, ale mají je na ohromných plochách.
A to je i v jiných plodinách. Zrovna dneska jsem v Penny viděl víno z JAR - 0,75 l za 65 Kč. To moravští vinaři nejsou schopni vyprodukovat ani kdyby se rozkrájeli.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

9.8.2025 11:08 Reaguje na Jaroslav Pokorný
1***
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 09:13 Reaguje na pavel peregrin
Ta "zhovadilá" agrární politika vede k tomu, že jezevci vyrazí do Prahy na mnohamiliónových traktorech pořízených za evropské dotace, protestovat proti EU a její dotační politice. Žijeme ve světě naopak a to dlouho nevydrží.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

7.8.2025 09:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně měli by mít jen voly, Tak by to bylo správné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 16:42 Reaguje na Milan Dostál
Proč? Ať berou dotace, když je dávají, ale ať drží pysk, nekritizují, nekoušou do ruky, která je živí a EU podporují. Je to tak složitý?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 20:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Já jsem se v Praze s jedním z těch zemědělců na mnohamilionovém traktoru bavil: "Jeho" traktor? Ne, jak mně řekl. Banky. Páč si na něj musel půjčit, splácí, a k tomu nutně musí vydělávat. A jestliže to vládu nezajímá, tak proto přijel demonstrovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:36 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tak ať trula vydělává, Fiala mu snad brání? hrabou pod sebe jak diví. Kolik má miliard Jandejsek, Toman a Babiš?
Odpovědět
RP

Radim Polášek

9.8.2025 11:08 Reaguje na pavel peregrin
1***
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

5.8.2025 07:33
vždy budou mít výhodu exportéři, jako je Německo nebo Polsko... ČR si své zemědělství a kapacity nechala odstřelit.
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 08:59 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Odstrelit? Tržby a zisky zemědělců stabilně rostou nad úroveň ostatních odvětví!
Odpovědět
ss

smějící se bestie

5.8.2025 10:05 Reaguje na Pepa
JO,
odstřelit a to špatně vyjednanými podmínkami do EU,
na rozdíl od Polska.
A Německo ?
To vládne v EU !
Odpovědět
ss

smějící se bestie

5.8.2025 10:06 Reaguje na smějící se bestie
I likvidací Slušovic hned po " sametu ".
Odpovědět
sv

s v

5.8.2025 19:14 Reaguje na smějící se bestie
Přesně, stbák čuba bez nelegálních výhod zajišťovaných totalitním režimem v rovné soutěži Slušovice hned zlikvidoval.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

6.8.2025 21:25 Reaguje na smějící se bestie
Pamatuješ ty Havlovy "temné žilky ze Slušovic"? A jak se snažili Čubu obvinit, že porušoval socialistické zákony? Jiní za to dostávali metále a jemu se snažili napasovat kriminál.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 09:15 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Čuba žil z gigantické korupce celého bolševismu a když se vytvořily stejné podmínky všem, okamžitě zbankrotoval.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 21:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Slušovický agrokombinát zkrachoval, stejně jako všechna družstva, po přijetí zákona, že se členům musí proplatit kdysi vnesený majetek, který byl ale už kdysi dávno proplacen. A dát majetek i těm členům, kteří do družstev vstupovali mnohem později, a žádný majetek nevnesli. Nyní ovšem za současné ceny. V jednom velkém JZD jsem byl na členské schůzi - o majetek se hlásilo téměř 1200 členů a dědiců. Družstva samozřejmě peníze neměla, tak začala rozdávat majetek hmotný. Kdo byl "u lizu", schramstl části hodnotné - třebas půdu - kdo "měl smůlu" dostal třebas silážní jámu, kus polní cesty, zdevastované staré stáje a pod. Vydělal na tom můj spolužák a kamarád, který do družstva nic nevnesl, ale dostal kus vybetonované plochy uprostřed vsi, kterou pronajímá obci, a 1,5 ha vinohradu, který mu stále slušně vynáší, protože je dobrý vinař. A manželka měla cestovku, tak mu do sklepa vozila vínachtivé zájemce.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

9.8.2025 11:52 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Ano, to byly ty restituce po Sametu a potom likvidace restitucemi osekaných JZD.
Ale sluší se poznamenat, že JZD si navykla hospodařit za socialismu, kdy nemuseli být nijak flexibilní a nijací obchodníci, stačilo jen produkovat za každou cenu, bez většího ohledu na náklady a prodávat to státu nebo později výkupci za nějakou paušálně stanovenou cenu. I JZD Slušovice na něco podobného dojelo, o Sametu to byl obrovský technologický kolos odhadem asi 10 krát větší než bylo v českých podmínkách funkční a obrovsky málo flexibilní.
Na rozdíl od nových vznikajících podnikatelských celků, zemědělských a v případě Slušovic i IT a dalších stavebních , strojírenských atd podnikatelů.
Na tom vydělal třeba Babiš, který po roce 2000 skoupil upadající a krachující podniky bývalého socialistického celostátního Zemědělského Zásobování ZZN, které od zemědělců vykupovalo jejich produkty a jim dodávalo třeba krmiva a krmné komponenty, hnojiva a pesticidy a další potřeby pro zemědělství. Babiš krachující podniky rozdělené privatizací na jednotlivé okresní a krajské podničky zase spojil a udělal z nich podnik pohybující se ekonomickými výsledky mezi několika procenty nejlepších podniků České republiky, kdy na každého zaměstnance připadalo ročně několik miliónů realizovaného zisku
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

9.8.2025 13:51 Reaguje na Radim Polášek
Já si myslím, víceméně jsem si jist, že Slušovice by tu změnu ustály, protože Agrokombinát byl organizován a řízen jinak, než tehdy bylo obvyklé a než popisujete. On tam Čuba zavedl skutečně podnikatelský systém který se nijak nelišil od toho na Západě.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 15:13 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A kdo pak to krom čuby dostával metály za porušování licenčního práva vyděláváním na nelegálním kopírování západního softwaru a hardwaru, soudruhu? Tomáš tak, to co si může v totalitním režimu dovolit konfident stb čuba.. tedy porušovat zákony ... si nýmand čuba v demokracii dovolit nemůže.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

11.8.2025 12:25 Reaguje na s v
Tedy - nebýt to StB, tak ty by sis ho snad musel vymyslet, abys měl o čem pindat.
Odpovědět
sv

s v

11.8.2025 13:21 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Hele pindající soudruh pokorný byl taky konfident. Jen místo nelegálních kšeftů udával co kdo řekl v hospodě.
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 10:16 Reaguje na smějící se bestie
Ty podmínky jsme si vyjednali sami, ale jednodušší je hanit EU, že?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

6.8.2025 21:26 Reaguje na Pepa
My jsme nevyjednávali, jako třebas Poláci. Naši vyjednávači bez protestů podepisovali vše, co jim přistrčili pod ruku.
Odpovědět
sv

s v

7.8.2025 14:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A to sis vycucal odkud, že vyjednavači něco podepisují. Nikoli "vyjednavači" ale vláda v čele s notorikem v komatu podepisovala vše co jim přišlo pod ruku.
Odpovědět
sv

s v

5.8.2025 19:09 Reaguje na smějící se bestie
Takovou míru kritiky ovara, alias hradního čučkaře nebo také notorika v komatu, jehož vláda vyjednávala podmínky vstupu do eu, bych od tebe nečekal.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.8.2025 11:47 Reaguje na s v
Podmínky vyjednal Telička, v čím žoldu už tenktát, se můžeme jen domnívat, odkopal se nedávno.
Odpovědět
sv

s v

6.8.2025 13:26 Reaguje na Milan Dostál
Jasně stojí za tím CIA, milánku. Dotaz. Domnívaš se tedy, že notorik byl už tehdy nesvéprávný a ruku mu vedl za něj rozhodoval úředník Telička, který za normálních okolností koná jen a pouze na základě vládního zadání?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.8.2025 14:42 Reaguje na s v
Vlasně jste si odpověděl sám, "za normálních okolností". Možná jste si už všiml jakou moc má úředník v EU. CIA za tím hledá jen konspirátor SV, já bych viděl mnohem přízemnější důvody.
Odpovědět
sv

s v

6.8.2025 19:48 Reaguje na Milan Dostál
Asi jsi milánku nepochopil že notorikova vláda vyjednávala podmínky o vstupu do EU jaksi z principu před samotným vstupem. Respektive, znovu kladu otázku, máš snad dojem že notorik byl už tehdy natolik v komatu, že stejně jako bureš při green dealu nevěděl co podepisuje - jak zde někteří tvrdí? Ona totiž žádná jiná možnost není. Notorikovo delirium, CIA která mu stejně jako tobě vybrabčila obsah palice, nebo je C správně a notorik dobře věděl co podepisuje, ale protože je a vždy byl jen máslo a žabař silný jen per huba, tak místo tvrdého vyjednávání podepsal vše co se před něj předložilo.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

7.8.2025 07:06 Reaguje na s v
Co vyjednal hlavní vyjednavač, že je to jediné možné, pro vstup to musela vláda podepsat, nebo nemusela? To by bylo křiku, jako dnes jen při zmíňce o referendu.
Dále Babiš podepsal rámec green dealu, asi i dobře. To co obsahuje jde za Fialou Hubáčkovou a spol. Vždyť se přímo tetelili blahem, když za to dostali pochvalu.
Odpovědět
sv

s v

7.8.2025 11:37 Reaguje na Milan Dostál
Koukám že milánkovy predstavy o mezinárodních jednáních jsou na úrovni Hurvínka. Takže pro lopaty řečeno vláda nic podepisovat NEmusí, a vyjednavač vyjednává podle toho co chce vláda. Takže pokud notorik podepsal tak podepsat chtěl ... nebo byl už tehdy v deliriu. To za a. A za b tvoje fantasmagorie na téma co za kým jde nebo blaboly o rámci bere vážně jen ten co žere seno. O tom jake jsou cíle a jaké budouekonomické důsledky green dealu se dobře vědělo roky před jeho podpisem a samozřejmě cíle jsou obsaženy v textu ... proto si taky Poláci a Němci vyjednali výjimku na tepelné elektrárny... jen burešek měl ručičky dozadu nebo dával a dává přednost dotačním penězovodům do vlastní kapsy a prosperitu ČR a životní úroveň obyvatel měl a má v paži.

Odpovědět
MD

Milan Dostál

7.8.2025 12:07 Reaguje na s v
Já si bláhově myslel, vyjednavač vyjednává, a ono si stačí říct a druhá strana bez mrknutí podepíše. Je dost důkazů o tom kdo co zařídil a videorozhovorů jak se vládní politici sami sebe chválí jak to zje jejich zásluha. Tečou vám nervy.
Odpovědět
sv

s v

7.8.2025 15:02 Reaguje na Milan Dostál
Jakých důkazů, kdo co zařídil a jaký videa... nepřijde možná i kouzelník? Tou druhou stranou byl notorik, který chtěl mermocí voličům předvést vstup do eu, takže podepisoval jalo když bičem mrská. Ano, je blahove si myslet, že ti UFO místo mozku nenasadilo z magi kostku, takže ne už ti nemá co téct
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 09:06 Reaguje na s v
Stačí kouknout na net.
Ale k tomu vám schází nadhled a nezávislý pohled.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 13:29 Reaguje na Milan Dostál
Na net jsem kouknu a zjistil že trpíš stihomamem a opožděným vývojem.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 21:15 Reaguje na Milan Dostál
Je to marný, je to marný. V každé diskuzi se najde nějaký Bill-de, který nemá žádnou informaci, žádný vlastní názor, ale svůj přínos vidí v napadání a dehonestaci druhých. Pokud ho webmajstr nevyhodí je jediná pomoc v ignorování.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 08:40 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Takovou míru sebekritiky bych od tebe mente-de nečekal.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 09:10 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Přesně SV je schopenjen na blábolení pořád dokola, ale zase každý vidí co je zač.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 15:15 Reaguje na Milan Dostál
Koukám že se ti leskne monitor ,milánku. A ano, každý hned vidí co jsi zač.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

6.8.2025 21:23 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Jak říkal V. Klaus: "Zemědělství je bezvýznamnou součástí národního hospodářství ČR."
Odpovědět
pk

pepa knotek

5.8.2025 11:00
A jaká je závislost např. německých, francouzských, holandských zemědělců na dotacích ? Krom EU dotací jsou ještě dotace na národní rovni, kdyby se odstranily veškeré dotace a ceny odvíjely od nákladů bylo by na trhu komodit všechno jinak, ale to eurokrati nikdy nedopustí, dotačně-korupční systém by nebyl potřeba a přišli o svá koryta.
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 11:35 Reaguje na pepa knotek
Když dojdou faktické argumenty tak lidi zacinaj s KDYBY... ale dobrá, kdyby se omezili výrazněji dotace zemědělcům tak by parlament byl zasypan španělským rajčatama a francouzskejma syrama, naši mohou přispět pouze hnojem protože nic jiného neumí jak již ukázali..
Odpovědět
pk

pepa knotek

5.8.2025 13:56 Reaguje na Pepa
Můžete to zemědělcům předvést, jak se to má správně dělat a bez dotací ! Uspořádejte polní den včetně prezentace výsledků, pokud máte vůbec tušení o co se jedná (pochybuji o tom). Všichni se rádi přijedeme něčemu přiučit.
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 18:12 Reaguje na pepa knotek
Stále jste na jiný argument kromě KDYBY nepřišel?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.8.2025 19:39 Reaguje na Pepa
Stále vás baví ze sebe dělat trotla?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

6.8.2025 21:28 Reaguje na pepa knotek
Zajímalo by mě, zda Pepa ví, kde má kráva rohy. Jestli před ušima nebo za ušima?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.8.2025 15:17 Reaguje na Pepa

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.8.2025 19:42 Reaguje na pavel peregrin
Mě vždycky dojme, když člověk, který nemá o zemědělství ani potuchy, má odvahu hodnotit něco, čemu za mák nerozumí. A na tom pejorativním výrazu trvám, neb je v tomto případě plně na místě, vážená redakce.
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 20:25 Reaguje na pavel peregrin
Pleteš si pojmy s dojmy, jak sám píšeš. Plácat kraviny s těmi KDYBY NEBYLY DOTACE argumenty ti jdou dobře, blbe.
Odpovědět
Pe

Pepa

5.8.2025 20:18 Reaguje na pavel peregrin
Tak potrefeny blbec se ozval, bez zjevneho názoru samozřejmě.
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

5.8.2025 13:22
Jak EU a náš stát nastaví zemědělskou politiku, tak se budou zemědělci chovat. Pokud bude k nepřežití, bude docházet k dalšímu zvětšování podniků a úbytku středních a vyrábějících malých farem. Zároveň víme, že peněz na dotace bude o dost méně, ale nároky na zemědělce zůstanou (jestli si je v ČR ještě "trochu" nevytuníme). Také víme, že EU chce do vlastní kasy více peněz od členských zemí, ale také přímo od občanů (emisní povolenky, které zdraží v podstatě vše). Ať se na to dívám zleva nebo zprava, vychází mi jediné: jestli mají zemědělci přežít, musejí prodávat za ceny, které pokryjí výrobní náklady i zisk, aby měli z čeho žít a investovat, což dnes kromě mléka a hovězího masa není pravidlem. Pro občany z toho plyne, že se musejí připravit na nárůst cen potravin. Výroba potravin počínaje zemědělskou provovýrobou je náročná na technologie, energii i lidskou práci a znalosti. Tu část nákladů, kterou pokryly dotace, bude nutné pokrýt odjinud - cenou produkce.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

6.8.2025 06:16 Reaguje na Marcela Jezberová
Každopádně podmínky pro zemědělce v ČR,
by měly být nastaveny tak, aby byl stát soběstačný v základních potravinách, což by byl jeden z přínosů pro ekologii -
odbouraná doprava/emise, při dopravě přes Evropu sem tam.
Je podivuhodné, že při té honbě za likvidací emisí, se na tuto dopravu zcela zapomíná, že !
Odpovědět
sv

s v

6.8.2025 13:18 Reaguje na smějící se bestie
Chápu, politika čučche je naším cílem soudruhu kime.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

6.8.2025 21:38 Reaguje na smějící se bestie
Jenomže to převážení stejných produktů sem a tam, i přes půl zeměkoule, někomu přináší zisky. Vzpomínám, jak se jeden náš min. zemědělství chválil, že vyjednal s USA, že čeští zemědělci budou moci vyvážet prasečí půlky k nim a ti američtí zase k nám. Napsal jsem na ministerstvo,dotaz, jakou výhodu pan ministr vidí v převážení prasat přes půl zeměkoule. Odpovědi jsem se nedočkal.
Dcera s rodinou žije na Novém Zélandě. Tam bylo vyšlechtěno Kivi. No a tam v obchodech jsem viděl jeho plody z Itálie. A také citrony z Kalifornie, i když NZ má pro pěstování citrusů výborné podmínky.
Stejně jako pro pěstování třebas muďoulu (Asimina). Jeho plody musíte trhat prakticky zralé. Pak se ale nedají převážet. Ale na NZ se dovážejí z Filipín, samozřejmě podtržené a tudíž naprosto nejedlé. Obdobně jako mnohdy u nás mango. Ale i přesto na tom někdo vydělává. Emise neemise.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

6.8.2025 16:09
Článek číst nebudu.
Cca v r.1992 jsme vyjeli do Německa,západního.
Na otázky zjevného zmatku v dotacích na zatravněnou ornou půdu nám sedlák odpověděl něco v tomto smyslu."Byli jsme tu za císaře,má rodina.....atd.atd.....tam je můj syn a mám vnuka.Toto je politika.Pomíjivá.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 06:31 Reaguje na Emil Bernardy
Pane Bernardy, v tom kus pravdy je, jenže ten druhý kus pravdy je v tom, že až tapomíjivá politika pomine, tak oni už u toho být nemusí. Za císaře sedlák zaplatil daně a bylo odbyto. To dnes dávno neplatí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 09:18
Jdeme do období, kdy mohutné (v EU největší) dotace do Agrofertu se ještě výrazně zvýší a Česko se začne ekonomicky propadat za mohutného bohatnutí loupeživého estébáka. Nic nového, za covidu to byl asi jen nácvik.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

7.8.2025 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak už jsem jednou napsal, vám vadí jen vlastník, kdyby byl zahraniční, žádná dotace by rázem nebyla dost vysoká.
Odpovědět
sv

s v

7.8.2025 15:19 Reaguje na Milan Dostál
Přesně milánku. Slovenský vlastník... a ty bys mu přines i vlastní manž ... éé fuj to asi ne ... i vlastní dceru ... nebo spíš vnučku na stříbrném podnose.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 21:22 Reaguje na Milan Dostál
Kdyby Babiš nevstoupil do politiky, tak bychom o nějakém "hnízdě" neměli ani tucha, podobně jako o dotacích pro Agrofert. A kdyby ty firmy měl přihlášené někde v daňovém ráji a podstatně menší daně platil tam, ani politici, ani úřady by nemohli ani pípnout. A samozřejmě by vůbec nepípali, tak jako v případě jiných miliardářů a milionářů.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 09:15 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Pánové mají v hlavě jen Babiše a už nejsou sto pobrat, z ČR tečou stovky miliard krom dividend v různých vnitropodnikových tranferech, to je OK.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 10:14 Reaguje na Milan Dostál
Možná proto, že Babiš mnoha lidem "šlápnul na kuří oka".
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 10:41 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Nedělám si iluze ani o Babišovi ani o žádném jiném politikovy, věřím jen sobě, ale politika není o nějaké víře, ale o důsledné kontrole všech kroků, kterou vládní politici udělají, od toho je opozice a také media. Media bohužel selhala na plné čáře, protože pracují ve vládním žoldu, Současná vláda měla 4 roky na předvedení co dovede, naco sáhla to posrala, kdyby to bylo naopak po Babišovi už neštěkne ani pes. Poslední trapasy na ministerstvu spravedlnosti, je už jen třešnička bídy posledních let, po této vládě zůstane jen rekordní dluh, rekordní kumulovaná inflace rekordní počet žadatelů o dávky, a tak bych mohl pokračovat dále. Ale zato máme světového lídra a nejlepšího ministra zahraničí všech dob, sice se trochu sekl s hodcením korupčníka jako lídra demokratických států, ale to některý nedochází.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 18:43 Reaguje na Milan Dostál
Jediný kdo tady něco pos..l, milánku, je bureš a ty. Je to dáno tím, že tady otvíráš hubu, a při tom přežvykuješ burešovy srance.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 19:31 Reaguje na Milan Dostál
Když už jsme u té politiky:
Už jste četl? Je to pravda, není to pravda? Ukáže čas??
Mašek (ANO): Transparentnost? Vyšetřování? Zapomeňte

01.07.2025 16:21 | Monitoring


Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na vládní vyšetřování bitcoinové kauzy.
Začíná se žehlit. Zametat. Mlžit. A lítají prachy – desítky milionů v luftu, další stovky tisíc se sypou kámošům. Spravedlnost? Nenechte se vysmát. Tady nejde o žádné hledání pravdy, tady se jede podle not. A kdo vybočí, dostane přes prsty.
Ministerstvo spravedlnosti? Vyplácí 320 tisíc korun advokátovi Davidu Uhlířovi. Za co? Za „koordinaci vyšetřování“. Přeloženo do lidské řeči: Za to, že bude hlídat, aby se nikdo nezačal moc ptát, moc hrabat a náhodou nenašel jména, která tam být nesmí. Takový oficiální brzdič pravdy. Krásně placený. A to je jen začátek.
Žalobci dávají ministryni Decroix jasně najevo: žádné paralelní vyšetřování. To znamená: „Drž hubu a krok, máme to pod kontrolou.“ Transparentnost? Vyšetřování? Zapomeňte. Celé to připomíná špatnou mafiánskou frašku, jen se místo pistolí mává diplomem z práv a funkcí ve státní správě.
Co bude teda pan Uhlíř koordinovat? Ministryně Decroix si najímá hned tři advokátní kanceláře. Prý kvůli jistotě. Jistotě čeho, sakra? Že se všechno uhladí? Že z toho nikdo nevyjde v poutech? Že se náhodou neprovalí, kdo všechno si nakradl? Protože jistota spravedlnosti už dávno padla někam do kanálu.
A teď třešnička na dortu. Ministryně slavnostně slíbila časovou osu i se jmény. Konečně trochu světla. A co se stane? Nejvyšší státní zastupitelství jí to zatrhne. Žádná jména. Prý to „není vhodné“. Takže výsledek? Transparentnost made in Czechia: časová osa bez jmen. Skvělý fór. Vládní záruka, že se nikdo nedozví vůbec nic!
Tohle už není vyšetřování. Tohle je řízený rozklad důvěry ve stát. Otevřená sabotáž spravedlnosti. Přímo před očima všech. Co všechno na tom smrdí? Shrnutí ve faktech, která se snaží ututlat:
David Uhlíř inkasuje 320 tisíc – ne za právní zastoupení, ale za „koordinaci“ vyšetřování. Jinými slovy: za to, že to nebude moc bolet.
Žalobci varují před paralelním vyšetřováním. Překlad: „Nehrabejte se v tom. Nechte to být. Nechejte nám čas, abychom zametli stopy.“
Nejvyšší státní zastupitelství zablokovalo zveřejnění jmen. Přestože ministryně slíbila opak. Kdo rozhoduje? A komu to slouží?
Žádná firma se nepřihlásila do výběrového řízení na audit bitcoinů. Ani jedna. Proč? Protože to smrdí průserem, a nikdo nechce dělat užitečného idiota pro tuhle frašku.
Ministryně Decroix si najímá tři právní kanceláře – na čí účet? Za čí peníze? A proč tolik? Snad proto, že se připravuje ne obrana státu, ale krycí plán.
Závěr? Nerušte! Vládneme. Zapomeňte!
Tahle vláda už ani nehraje hru na spravedlnost. Tady se už ani nesnaží předstírat, že věci fungují. Kradou, lžou, kryjí si záda, zatímco veřejnosti sypou pohádky o „důsledném šetření“. Spravedlnost dostala přes prsty. Transparentnost leží na zemi. A místo ní nastupují advokáti s tučnými smlouvami, anonymní časové osy a varování „držte se v lajně“!
My nebudeme mlčet! NE! A jestli si vláda myslí, že na to zapomeneme – tak tohle je první vzkaz: Nezapomeneme!

Odpovědět
sv

s v

9.8.2025 09:12 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A už jsi podal ty nebo ten anonanistický soudruh trestní oznámení. Nepodal. A proč? Nakukal ti ten anonanista jaký trestný čin byl spáchán? Nenakukal. On to totiž neví. Žádný trestný čin spáchán nebyl. Narozdíl například od prokázané trestné činnosti anonanisty který nechal vyvést azbest do lesa a spáchal škodu za několik miliard.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 18:41 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jestli máš kuří oka tak si zajdi ke kožnímu, soudruhu. A jestli se ti tam nechce, tak přestaň dělat burešovi poskoka ... pak ti na ně přestane šlapat.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 18:39 Reaguje na Milan Dostál
Přesně, stovky miliard tečou přes daňové ráje burešovi do kapsy. https://www.seznamzpravy.cz/tag/pandora-papers-61294
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 10:40 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Kdyby bureš nevstoupil do politiky a nezajistil si imunitu, tak má dnes na sobě slušivé pruhované pyžamo minimálně za daňové úniky a dotační podvody, o vyvádění peněz přes daňové ráje nemluvě ( z čeho asi zaplatí zámeček ve Francii).
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 10:45 Reaguje na s v
Pokud máte důkazy, tak je předejte příslušným úřadům, jinak plácáte. To, že si majitel za peníze, které mu vygenerovala vlastní firma něco koupí je snad normální, Podniky jsou krabičky na peníze, to nevíte? To je kapitalismus.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 13:32 Reaguje na Milan Dostál
Důkazy byly předány, milánku, ale burešovy politické tlaky a úplatky převážily.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 14:04 Reaguje na s v
Nebuďte směšnej.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 18:35 Reaguje na Milan Dostál
Stačí kouknout na net, směšný milánku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.8.2025 14:12 Reaguje na Milan Dostál
Na Babiše je podána celá sada trestních oznámení za tunely, krádeže, podvody atd. atd. a výsledek jako v přípdě otravy Bečvy.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 19:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Máme nezávislý soudní systém??
Odpovědět
sv

s v

9.8.2025 09:15 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Máme uplacené svědky a svědky unesené a vyvezené na rusáckými masovými vrahy okupovaný krym.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:26 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Je velmi nezávislý, pokud nejde o Babiše. Potom to až tak slavné není. Proč není dávno odsouzený za Čapí hnízdo? OLAF to měl hotové za rok a dal to naší justici vyřešené. Proč na tak gigantický zločin, jako byla Bečva, soud řekl, že se nic nestalo?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 15:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste opravdu tak hloupý?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 16:39 Reaguje na pavel peregrin
Vy fakt nevíte, jak to tu estébák v té době bačoval? Tak se podívejte aspoň na graf růstu našeho státního dluhu, třeba tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_rozpo%C4%8Det_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky#/media/Soubor:Prijmy_a_vydaje_CR.png
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.8.2025 16:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Důvodem byl zejména covid, v tu dobu se zadlužovali všichni, v porovnání s ostatními je na tom ČR relativně dobře.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 18:45 Reaguje na Karel Zvářal
Opravdu relativně, ve skutečnosti jdoucí mílovými kroky do prd.... tady je jasně vidět, jak lze šermovat s daty..
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 21:23 Reaguje na Karel Zvářal
A opozice (současná vláda) křičela, že Babiš rozdává málo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 21:33 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Lžete jak Lavrov. Opozice řvala, že nemá krást a rozhazovat, ale platit potřebným. U nás byl nejvyší schodek SR a 80% vůbec na covid nešlo.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 19:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Pamatuji, jak opozice křičela, že Babiš dává podnikům malé náhrady za zastavení výroby. Nepamatujete, jak křičeli umělci, i ti, kteří nepopírali, že vydělávali statisíce i miliony. A dostávali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:30 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Vaše paměť odpovídá věku a hlavně tomu, že věříte dezolátům, to je celé.
Babiš dával malé náhrady a o to víc kradl pro sebe a uplácel voliče. Co to byly ty mimořádné valorizace, když ještě nejela žádná inflace? Co bylo těch 5 tisíc k důchodu? Co znamenalo zablokování našich firem a koupení letadla zcela nefunkčních parapomůcek za miliardu?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 18:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste jednoduchý. Pan Zvářal už vám ostatně odpověděl.A co se toho estébáka týká- měl byste vědět, pokud to nevíte, že každý v té době, kdo chtěl trochu něco znamenat či se zabýval jakýmkoliv stykem se zahraničím, dříve či později nevyhnutelně přišel do styku s STB. Takže Babiš- pro vás estébák- pro mě Pavel Na Hradě- rozvědčík školený na sabotáže na tehdejším Západě, loajální socialistickému režimu- chcete pokračovat?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.8.2025 18:58 Reaguje na pavel peregrin
On je především kapacita v ekonomice, znalý jazyků, takže hravě zvládal to, kde jiní ztroskotávali. Každý asi pamatuje, jak nalil 5Omld do rozpočtu "navíc" - uměl projekty napsat tak (se správně vybranými úředníky), aby se nic do B. vracet nemuselo - což bylo u jiných vlád bráno jako plus-/... Mně je spíš smutno z dnešních estébáků, ale to se bere jako "nutné zlo". Prostě stát si hlídá svou bezpečnost vždy. (To by si měl uvědomit především senožrout).
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 19:32 Reaguje na Karel Zvářal
Jistě. Nijak si Babiše neidealizuju a možná od zdejších pisálků toho o něm vím víc, ale na rozdíl od dnešních gaunerů ve vládě něco vybudoval- jak, to neřeším, protože žádný velký kapitál není čistý- a hlavně byznysu na rozdíl od nich rozumí. ale přesto ho volit nebudu- upřímně řečeno, nemám z nabídky volit koho.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.8.2025 20:01 Reaguje na pavel peregrin
Volit chodím, fandím slabšímu, víc nekomentuji.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 21:26 Reaguje na pavel peregrin
Já jsem si udělal volební kalkulačku a zjistil jsem, že patřím mezi "dezoláty".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 21:31 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A proč se tomu divíte?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 21:51 Reaguje na Jaroslav Pokorný

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.8.2025 10:47 Reaguje na pavel peregrin
Celá Evropa, bojující proti Hitlerovi byla taky "mdlého rozumu nebo fanatičtí německofobní trotlové"? Fakt nekecáte?
Odpovědět
sv

s v

9.8.2025 19:19 Reaguje na pavel peregrin
Tak, tak, tu minulou vládnoucí sebranku může volit jen člověk mdleho rozumu nebo fanatik.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 21:28 Reaguje na pavel peregrin
Vy jste zralý na Vidlákovy kydy.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 21:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Vidlák toho má v hlavě víc než celá vláda dohromady.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.8.2025 10:35 Reaguje na pavel peregrin
To teda má a to mnohokrát!! Hlavně kremelských demagogií a dalších exkrementů, to stoprocentně!!!
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 10:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Vidlák je dobrej. Také ho čtete?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.8.2025 10:39 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Teď zvrací i na Mědiu, to je neskutečný, co dokáže zkousnout zcela demoralizovaný čecháček.
"Máme důvod demonstrovat proti zpupnosti lepšolidí, proti oganesjanovským bojůvkám Fialajugend. Máme důvod demonstrovat proti cenzuře a kriminalizaci názorů."
To je lež typu bullshit úplně všechno.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 10:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Co konkétně je lež? Podivná individua opakovaně kradou značky, to krůček k rozbíjení oken, ale to je váš sen, ala 30 léta, Německo a ekonomický zázrak, že?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:17 Reaguje na Milan Dostál
Jaký individua a jaké značky trulo? Co to melete?
Co je to fialajugend? Já znám jen hitlerjugend, které se dnes jmenují motorgen.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 19:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Vidím, že Vidláka také čtete. Mohu pochválit.
A správně je -skousnout- páč je to -dohromady-.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:19 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Čtu úplně všechno, ale něco jen jednou. Vidlák má ale obrovský plus, nelže. Jeho kydy jsou skutečně jen kydy a nic jiného, velmi vzácná sebereflexe.
Odpovědět
sv

s v

9.8.2025 19:22 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Dobrá komunistická svině co leze masovém vrahovi a miliardářskému oligarchovi puťkovi vyskočovi mezi půlky.
Odpovědět
sv

s v

9.8.2025 19:16 Reaguje na pavel peregrin
Ano, víš něco o jeho tlustým střevě, peregrinku. Pro info, důležité je nezaměňovat pojmy budovat a krást .. zvláště u bureše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:32 Reaguje na pavel peregrin
A co bába preboga vybudoval? Leda babišistán, nejzkorumpovanější režim od pádu komára.
"Mluvím o tom dlouhodobě, je to nejvyšší úroveň korupce. Říká se tomu převzetí státu, kdy vrcholový byznys prorostl do vrcholné politiky," upozorňuje senátor Wagenknecht na Babišovy aktivity. Aktuálně.cz 2.6.2019
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 21:25 Reaguje na Karel Zvářal
A což takové to smutné zjištění, že nejlepší důstojníci StB stáli u zrodu demokratické BIS.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 21:31 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A u zrodu celého lidstva stálo Adamovo žebro, tak čemu se čemu?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 21:58 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Víte, kdyby se lidé trochu zajímali o historii, nikoho by to nemohlo překvapit. Víceméně každý režim v dějinách pro své počátky přejímal lidi z režimu minulého. To, jak s nimi později bylo naloženo, je již věc druhá.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 10:46 Reaguje na Karel Zvářal
Úplný lingvista .. dokonce hovoří dosud neznámou řečí .. viz motýle. Pumpnout státní rozpočet nebo bez námitky podepsat green deal aby se mu penizky sypaly do kapsičky a v době konjunktury udělat enormní deficit jó to bureš umí.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 11:01 Reaguje na s v
Kdy, že byl ten deficit? Kovid byla konjuktura? A kteří ministři měli přebytkový výsledek? Zatím to vypadá na více než bilionový rekord, ten jde za Fialou se Stanjurou. To neokecáte.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 13:36 Reaguje na Milan Dostál
V roce 2014 byla konjunktura, milánku? Do covidu bylo ještě 6 let, a tehdy se trvalý rekordy v deficitem... o totální burešově nekompetenci během covidu nemluvě.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

8.8.2025 14:03 Reaguje na s v
Po totálním rozvratu po nejlepším ministru financí to byl ještě úspěch, ale to už nepamatujete jak Kalousek zdevastoval investice.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.8.2025 14:09 Reaguje na Milan Dostál
Přesně naopak, jak dycky. Kalousek stabilizoval rozpočet a srazil státní výdeje, výsledkem byl skoro vyrovnaný rozpočet až do roku 19, kdy nastoupila zcela negramotná Dlužena.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

9.8.2025 08:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Škoda, že máte selektivní paměť, jinak by jste věděl, to znamenalo pouze zbrzdění ekonomiky o několik let. Proti zbytku Evropy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:13 Reaguje na Milan Dostál
Velmi hluboký omyl, investice nebyly omezovány, pouze ministr Bárta nechal přesoutěžit tendry na dálnice, které byly zkorumpované. Důkazem je, že naše ekonomika po odeznění krize šla velmi rychle nahoru, zdupala to až šílená od roku 19.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.8.2025 06:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Naštěstí existují statistiky o vývoji naší ekonomiky, kde je pravda v jasných číslech, které nepodléhají pomateným výkladům několika fanatiků.
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 15:19 Reaguje na Milan Dostál
Pro bureše to byl jistě úspěch ... s ohledem na to kolik miliard si co by ministr a premiér neblahé paměti nahrabal navíc na dotacích.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.8.2025 06:17 Reaguje na s v
To už je choroba, dotace se vyplácí v celé EU podle pravidel, komu myslíte, že jdou např. ve Francii. nebo Itálii? Jdou do podniků, které mají nárok dle těchto pravidel.
Odpovědět
sv

s v

11.8.2025 09:36 Reaguje na Milan Dostál
Ano, zcela určitě něčím trpíš. Takže znovu a pro lopaty. O čem je článek a o čem se celou dobu diskutuje? No o fatálních dopadech zemědělských dotací. Jinými slovy, místní buresovy podržtašky tady mudruji jak jsou dotace blé ... aby vzápětí tvrdily že u bureška je to přece v pořádku. Nemluvě samozřejmě o tom, že bureš čerpal dotace neoprávněně a dokonce unesl vlastního syna na okupovaný krym, aby nemohl o tom svědčit. Ale hlavně milánku, kdy nejvíc bureš čerpal. Nestrkej hlavu do kompostu před fakty. Nejvíce čerpal když byl premiér, tedy v době kdy neměl čerpat vůbec... protože to je jasný střet zájmů a zneužívání postavení.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.8.2025 11:11 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

11.8.2025 12:32 Reaguje na Milan Dostál
Otázka je, zda by to uměl, a zda by měl co do té hrsti vzít.
Odpovědět
sv

s v

11.8.2025 14:15 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Vidím že píšeš z vlastní zkušenosti, soudruhu.
Odpovědět
sv

s v

11.8.2025 13:32 Reaguje na Milan Dostál
Takovou míru sebekritiky bych od tebe sudokopytníku nečekal. Komu patřil čerpajíci anofert .. tedy agrofer? No burešovi. Byl bureš k nekonečné smůle této země premiérm? Byl. Takže střet zájmů v rozporu s pravidly jak eu tak ČR jako Brno. O tom, že nejvíc čerpal právě když měl největší politický vliv a kvůli tomu ČR musela vracet dotace do eu nemluvě . O tom raději mlčíš.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.8.2025 16:51 Reaguje na s v
Tak znovu, agrofert=asi 250 podniků z toho asi třetina se věnuje zemědělství přímo.
Odpovědět
sv

s v

11.8.2025 20:48 Reaguje na Milan Dostál
A co tím chtěl básník říct? Předpokládám, že jen potřeboval mít poslední slovo, přičemž k faktu, že bureš zneužíval svého postavení k pumpování statniho rozpočtu do své kapsy nemá nic, tak aspoň platné první blbost.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

12.8.2025 06:21 Reaguje na s v
Chytrému napověz hloupého trkni. Jesti ony se ty dotace nerozdělí do těch podniků a ne kapsy Babišovi.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2025 07:08 Reaguje na Milan Dostál
Soudruh troll Babišovi závidí, že je úspěšný biznismen. Sám je prototypem štěkajícího psa nulového významu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

12.8.2025 07:16 Reaguje na Karel Zvářal
Asi to tak bude, podle hesla, když mě chcípla koza ať chcípne i sousedovi.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2025 16:13 Reaguje na Milan Dostál
Prozatím málem chcípla koze České republice, a to zásluhou vlády agenta bureše, milánnku.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

12.8.2025 07:25 Reaguje na Karel Zvářal
Taky není sto pochopit, že např. ošetřovateli zvířat, dojiči, nebo traktoristovi, je jedno co si myslí nějaký troll, ale je pro něho důležité, že mají opravený kravín, nový traktor a další technologie.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

12.8.2025 07:42 Reaguje na Milan Dostál
Počkejte, až vystřízliví, tak nám to nandá oběma! On měl v disentu přezdívku Zelenáč (podle muchomůrky zelené). Toxicita I.a.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2025 16:12 Reaguje na Karel Zvářal
Vidím, že máš s intoxikacemi bohaté praktické zkušenosti karlíku.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2025 16:10 Reaguje na Milan Dostál
O tom nepochybuji, že komukoli je jedno co si ty myslíš. Pro info, bureš opravuje zámeček ve Francii, nikolik kravín.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

13.8.2025 06:30 Reaguje na s v
No konečně, to to trvalo, že jsme se dobrali vysvětlení vaší posedlosti, to z vás stříká závist.
Odpovědět
sv

s v

13.8.2025 11:11 Reaguje na Milan Dostál
Na obloze emocionálních erupcí je vidět akorát tvůj hysterických záchvat z pár pro ČR smutných faktů o agentu burešovi, přičemž ve srovnání s ním vypadá Fiala jako superintelignetní Mirek Dušín.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2025 16:08 Reaguje na Karel Zvářal
Závidím tobě trole karlíku, a to tvoji bohorovnost. Tobě se bureš vydělal do úst, ty to tady přežvykuješ a tváříš se jak je to mňam. To by nezvládl ani Budha.
Odpovědět
sv

s v

12.8.2025 16:02 Reaguje na Milan Dostál
A najde se vůbec někdo kdo by byl ochoten tě ještě trkat, milánku. Tedy když ti uniká, nebo to tady předstíráš, že majitel má ze podniků prospěch.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

13.8.2025 06:40 Reaguje na s v
Smysl podnikání, potažmo kapitalismu je tvorba zisku. Dokud toto nepochopíte závisti a nenávisti se nezbavíte.
Odpovědět
sv

s v

13.8.2025 11:07 Reaguje na Milan Dostál
Dokud nepochopíš, že burešovo žebrání dotací v eu a zlodějiny nemají s kapitalismem nic společného, tak hlavu z jeho tlustýho střeva nevytáhneš, milánku. Nemluvě o diletantismu, co předvedl u vládního koryta.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

13.8.2025 12:03 Reaguje na s v
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-na-chvostu-evropy-cesti-zemedelci-dostavaji-na-hektar-skoro-nejmene-v-eu-257268
Odpovědět
sv

s v

14.8.2025 08:35 Reaguje na Milan Dostál
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-stat-rozdal-na-dotacich-skoro-700-miliard-mezi-firmami-vyhral-agrofert-283252
Odpovědět
MD

Milan Dostál

14.8.2025 11:51 Reaguje na s v
Motáte se v kruhu, při tom množství podniků sdružených v Agrofertu, by byl s podivem opak, to ale nic nemění na tom, že podniky v jiných státech EU jsou příjemci vyšších dotačních částek.
Odpovědět
sv

s v

14.8.2025 19:19 Reaguje na Milan Dostál
Tak nechlastej a nebudeš se motat milánku. ALe jinak máš pravdu, bureš toho hodně nakrad. Samozřejmě v ČR existují mnohem významnější a větší podniky, které o dotace jako bureš nežebrají.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

15.8.2025 08:19 Reaguje na s v
Je hrozné, že nechápete význam slov "motáte se", ale to nic, horší je, že nechápete, že pokud je možnost nějakého financování, každý podnikatel nebo i jen šéf podniku ji využije. Co je, ale nejhorší ,že ve své zaslepenosti nejste sto pochopit, že Agrofert pouze využívá podmínky tak jako tisíce dalších firem v EU. A dokud se tyto podmínky nezmění v celé EU a pro všechny, nic s tím nejde dělat. Můžete jen plivat jedovaté sliny.
Odpovědět
sv

s v

15.8.2025 15:27 Reaguje na Milan Dostál
Naopak, velmi dobře chápu co děláš co by buresova podržtaška. Šéfové podniků především dodržují zakony a necpou se do úradů, aby mohli zneužívat dotace ještě více ..... zatímco tu úřední práci zcela ignorují ... pak to končí green dealy.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.8.2025 19:06 Reaguje na s v
893 miliony:678 miliard/ =1,3% ... vocode?-) Si bez Báby ani ruce neumyješ.
Odpovědět
sv

s v

14.8.2025 19:23 Reaguje na Karel Zvářal
Ty se karlíku musíš bureše ptát, kdy se můžeš umýt? Vy jste asi s milánkem v nějaké sektě, že.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

14.8.2025 19:54 Reaguje na s v
Kdybys měl 2,84% zempůdy, žádal bys o podporu taky. S tím do podnikání šel, aby využil všechny možnosti financování. Jestli odmítáš výplatu, tak smekám:-)
Odpovědět
sv

s v

15.8.2025 15:21 Reaguje na Karel Zvářal
Kdybych měl tolik půdy, tak bych se o tu půdu staral a nesnažil se jako bureš nelegálně pumpnout statni rozpočet o dotace na malé podniky a nezneužíval své ústavní funkce. Nemluvě o tom, že bych nedělal něco na co inteligenčně nemám ... jako bureš nemá iq na to, aby dělal premiéra .. pak to končí bilonovovými škodami za green dealy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:15 Reaguje na Milan Dostál
To nikdo taky okecávat nebude, bo je to čistá lež.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

11.8.2025 06:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Co je lež, že okolní státy už rostli a my ještě stagnovali?
Odpovědět
sv

s v

8.8.2025 10:41 Reaguje na pavel peregrin
Koukám soudruhu, že ty jsi taky udával stbákům.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

7.8.2025 20:51
Jeden názor je i zde:
https://protiproud.info/nejist-nezit-neptat-se-valka-proti-potravinam-jede-naplno-kravy-jsou-hrozba-zemedelci-skudci-hmyz-lahudka-a-co-dal-chemie-v-mlece-dan-za-orbu-dotace-za-hlad-kdy-pochopime-ze-to-neni-chy/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.8.2025 21:30 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Ci wogo, to je cypovina ďa cyp. Takové kdáky může vůbec někdo někam napsat?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.8.2025 21:54 Reaguje na Jaroslav Pokorný
No, Protiproud je nutno brát s rezervou- on Hájek má také máslo na hlavě z dob minulých-ale občas se i tam objeví rozumný názor. To, že se chystají další restrikce proti chovům skotu, drůbeže a prasat, je pravda a nikoliv fake- jenže to pan Hanzl není s to pobrat.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 10:22 Reaguje na pavel peregrin
Ty restrikce mají i nějaké dobré důvody. Z různých příčin, hlavně ze stále se zvyšující konkurence a nutnosti stále většího zisku, je těch chovů moc, je nadvýroba a tak se produkty převážejí ze země do země a "bojují" o místo na trhu. Kdyby si každá země měla vyprodukovat především pro sebe a vyvážet až (malé) přebytky, byla by potřeba té produkce výrazně nižší. Ano, pak by nebyla taková pestrost na trhu. Ale ty různé problémy se znečišťování životního prostředí by se hodně zmenšily.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.8.2025 10:44 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Přesně tak, zemědělské odpady se používají jako hnojino, ale vše s mírou. Panák slivovice taky zvedne náladu, ale půl litru už ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.8.2025 10:42 Reaguje na pavel peregrin
Bohužel, velmi efektivní a produktivní zemědělství vytváří taky stále více externalit, tedy odpadů. Proto Holanďané omezují chov skotu, bo malá země se nechce plácat v kravěncích.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.8.2025 09:46
Trh je deformován dotační politikou, různými úlevami a nebo podpůrnými národními programy. Vše má ale své hranice a časem narazí na vrchol po kterém následuje pád do reality. Nyní sužují Francii požáry, jež se šíří hlavně zanedbanými vinicemi, kde se produkce vína už ani s dotacemi při
levných dovozech ze zahraničí nerentují. Vinice jsou zarostlé suchou
trávou a křovisky a po nich vítr žene plameny do okolí. Hoří opět ty
lesy plné neuklizené dřevní hmoty, kterou předci topili a dobytek tam
vypásal trávu. Víno se nevyplácí pěstovat, dobytek taky a uklízení
suché trávy a klestí není ekologické. Ekologický je ale prý požár,
který to vše pro letošek uklidí a hořet bude zase až příště. EU je
přeregulována a přechod k trhu v globálním obchodování neustojí. Je
se třeba buď vrátit k čistě národnímu trhu šitému na míru dané zemi
a nebo se smířit s krachem neekonomického zemědělského podnikání.
Vyhrají velké zemědělské podniky s vysokou efektivitou provozu a
zákonitě skončí ti, kteří se bez dotací neudrží. Čím dříve k tomu
dojde, tím bude agónie mnoha sedláků kratší. Je to jako u průmyslových
podniků, kdy velký ekonomicky udolá slabšího a nikdo se nad tím už
nepohoršuje a necpe do něho peníze, aby dotován doslova přežíval.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

8.8.2025 10:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Vyhrají velké zemědělské podniky s vysokou efektivitou provozu a
zákonitě skončí ti, kteří se bez dotací neudrží. ...........
Za socialismu koloval vtip, co je to socialismus? Komplikovaný proces přechodu od kapitalismu ke kapitalismu.
Nyní vidíme něco podobného. Velká družstva byla násilně rozdrobena na malé rodinné farmy, aby ty následně nestačily konkurenci a jsou opět slučována do velkých podniků. S tím rozdílem, že jejich vlastníky nejsou v nich pracující zemědělci, ale nějaký oligarcha, nebo (bohatí) akcionáři, stále více pocházející ze zahraničí, kam také odtékají zisky a dividendy. Už před léty jsem četl strukturu vlastnictví v Brasilii. 20% obyvatel tam ovládá 70% majetku, dalších 40% ovládá 23% majetku a zbývajících 40% obyvatel vlastní zbylých 7% majetku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.8.2025 17:24 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Taky pamatuji hysterii s jakou se rušila družstva a taky
tu zlobu s jakou se dělil majetek. Dnes až na výjimky to
jsou zase velké zemědělské podniky a to i z těch bývalých
Státních statků. Podivným způsobem po předchozím nájmu
půdu koupili a jsou z nich velkostatkáři. Budiž alespoň
na té půdě hospodaří, neleží ladem a nebo není zastavěná
jako půda malých vlastníků. Z okolní roztroušené zástavby
proložené poli je dnes zástavba souvislá a z polí jsou
zelené "pouště" s golfovými trávníky a čvachtadly(bazény).
Je to nehorázné plýtvání s půdou, které se nám vymstí.
Nezapomenu na chytračení jednoho restituenta, kterému
pole zaseté státním statkem sklízel jiný restituent,
který dostal ze statku i kombajn. Nabídl mi levně pšenici
a vykřikoval, jak byl léta okrádán. Za tři roky bez hnojení
sklízel to, co zasel a zasadil(brambory) a pak raději pole
zatravnil. Tak dobře hospodařil, až z pole udělal louku.
Nakonec ji prodal údajnému zemědělci, který pole obratem
rozprodal na stavební parcely. Nyní zuří, že dostal 25 Kč
za metr a stavebníci zaplatili 700 Kč za metr. Jó hlupák
zůstal hlupákem.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

9.8.2025 13:16 Reaguje na Břetislav Machaček
Dvě věci. Velké zemědělské podniky se prosadily prostě proto, protože jsou nejefektivnější a za stejné peníze vyprodukují nejvíc potravin.
A za druhé pokrok nejde zastavit, taky konkrétně rozšiřování měst a vesnic do okolí. Aby lidi měli kde bydlet, musí se stavět. Maximálně je teřba dbát na to, aby s estavělo vzhledem k půdě úsporně, místo zeširoka natahaných domečků je třeba část nové zástavby dělat patrovou, kde na plochu vyjde mnohem víc ubytovaných lidí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.8.2025 22:10 Reaguje na Radim Polášek
Průmyslové zemědělství (stejně, jako každá jiná výroba) je efektivnější, jenže má největší negativní dopad na krajinu, která na to prostě stavěná není.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

10.8.2025 12:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Agrokombinát Slušovice, kromě jiného, přivezl z Kanady embrya vysoce produkčních krav, zde odchoval telata a nakonec měl chov těch krav. Po likvidaci Agrokombinátu to stádo dostal jeden restituent a hned ho zahnal na jatka.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.8.2025 18:08 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A víte kdo na Čubu a spol. nejvíc nadával? Přece
ti neschopní a ti, které kvůli jejich neschopnosti vyhodil. Osobně jednoho znám a tomu vadila hlavně
disciplína a to, že jeho utopické nápady odmítli
realizovat. Taktéž dopadl v průmyslovém podniku
a ve školství a byla to tudíž asi jeho chyba.
Neschopným leží v žaludku agrokombináty a velcí zemědělci, kteří jsou schopni konkurovat i bez dotací, ale byli by hloupí je nechtít a nebo mlčet, když jim jsou ideologicky odpírány. Závist těch neschopných a lajdáků je to, co brzdí ty schopné
a pokud se to nezmění, tak nikdy nedosáhneme prosperity a konkurenceschopnosti.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

10.8.2025 18:21 Reaguje na Břetislav Machaček
Slušovice byly 1.) výstavní skříň režimu 2.) jakási vývojová "laboratoř", kam bude zemědělství (s přidružkou) směřovat. Dělat bych tam nechtěl, kamarád odtud s nadávkami odešel, a za neschopného bych ho neoznačil. I tam si páni hlídali korýtka a mladé vlky zavčasu odmítli.
Odpovědět
sv

s v

11.8.2025 09:45 Reaguje na Karel Zvářal
Slušovice, karlíku, byla expozitura StB přes kterou se pašovaly procesory, které "znárodněný" průmysl ani soudruzi z ndr neuměli vyrobit, respektive se tam bez licence kopírovaly jednodušší výběrové technologie ze západu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

11.8.2025 12:44 Reaguje na Karel Zvářal
I za socialismu vycházely články o Slušovicích - nyní sice také, ale pouze negativní. Např. technici byli hodnoceni každého 1/4 roku, zda plní stanovené úkoly. A byli nelítostně vyměňováni pokud nestačili. A takového S. Devátého, kterého Čuba nejdříve v Agrokombinátu "ukryl", tak když mu začal "papulovat", odklidil do Košic. Takže Devátý se pak cítil být velkým disidentem.
Pracovníci ručili za kvalitu své práce. Pokud práci pokazili, museli ji po sobě opravit, zdarma, ve svém volném čase a nahradit zničený materiál. Pokud by mistr špatnou práci převzal, zaplatil vše on. Ženy letující základové desky pro počítače měly vysoké platy, ale rovněž zaplatily pokažené výrobky. Nebo to zaplatil mistr, pokud by desky převzal. Zaměstnanci, a zvláště technici, byli klidně odvoláni i z dovolené, pokud byli potřeba. Pravda, družstvo jim škodu nahradilo. V tom Čuba navázal na praxi v Baťových závodech.
Není divu, že mnozí takové podmínky nevydrželi a odešli. A pak mnohdy kritizovali.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

9.8.2025 11:58 Reaguje na Břetislav Machaček
Přesně tak.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist