https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/milan-smrz-evropske-a-nemecke-slunecni-ceny-za-rok-2025
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Milan Smrž: Evropské a německé sluneční ceny za rok 2025

14.4.2026 | Milan Smrž |
Během rozsáhlé rekonstrukce neandertálského muzea  byla jeho jižní fasáda vybavena integrovanou fotovoltaikou a tím pádem spojuje architekturu a kulturu s klimatickou ochranou.
Během rozsáhlé rekonstrukce neandertálského muzea byla jeho jižní fasáda vybavena integrovanou fotovoltaikou a tím pádem spojuje architekturu a kulturu s klimatickou ochranou.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
17. října 2025 se proměnil TechHub K67 v srdci Düsseldorfu na místo společného uvažování o budoucnosti energetiky. EUROSOLAR e.V. a Zemská společnost pro energii a klimatickou ochranu Severního Porýní Vestfálska udělovali německé a evropské sluneční ceny.
 

Německé ceny

Cena v kategorii obcí, okresů a městských podniků

RoKi Solar GmbH

Firma RoKi je stoprocentní dceřinou společností obce Rommerskirchen a byla založena v roce 2023, s tím že bude realizovat fotovoltaiku na komunálních budovách. Do poloviny roku vybavila fotovoltaickými zařízeními radnici, sportovní haly a školní budovy. Hlavní inovace firmy spočívá v organizačním modelu. Jako nezávislá komunální GmbH umožňuje Roki efektivní řízení projektů mimo klasické administrativní struktury se současnou komunální kontrolou. www.rommerskirchen.de

Cena v kategorii architektury a rozvoje měst

Integrovaná fotovoltaická fasáda na neandertálském muzeu

Během rozsáhlé rekonstrukce neandertálského muzea byla jeho jižní fasáda vybavena integrovanou fotovoltaikou a tím pádem spojuje architekturu a kulturu s klimatickou ochranou. 248 ze 735 fasádních elementů vyrábí ročně okolo 30 megawattů solárního proudu a tím pokrývá asi 70% spotřeby proudu celého muzea. Matně zelené skleněné fasádní elementy ladí s ikonickou architekturou celé budovy. Hra světla a stínů zesiluje architektonický dopad, aniž by měnila charakter muzea. Sanace současně zlepšuje tepelnou izolaci díky skleněnému zastřešení. Budova tak dosáhla standardu KfW tepelné efektivity domů a šetří ročně 15 tun CO2 a jako první velká celoplošná fasáda v kulturní oblasti severním Porýní Westfálsku je modelovým projektem. www.neanderthal.de

Cena v kategorii lokálních sdružení a spolků

Spolek Caritas Diecéze Fulda

Spolek Caritas Fulda demonstroval, jak se může ochrana klimatu proměnit na sociální profit. Spolek provozuje více než 50 střech v pečovatelských zařízeních pro postižené a zařízeních pro mladé fotovoltaická zařízení s celkovým výkonem 900 kilowattů, které ročně vyrobí 810.000 kilowatthodin solárního proudu, a tak pokrývá 90% proudové spotřeby. Fotovoltaické zařízení je část integrovaného energetického konceptu s akumulátory, tepelnými čerpadly, systémem přímého vytápění elektřinou a solární termice. Vozový park spolku byl přestavěn na emobilitu a 50 elektromobilů se nabíjí na 60 místech solárním proudem. Charitativní spolek Fulda tak ukazuje že sociální odpovědnost, inovace a energetická proměna patří k sobě. www.dicvfulda.caritas.de

Cena v kategorii transportní systémy

Nabíjecí park na dálniční křižovatce Hilden

Nabíjecí park Hilden je v rámci Evropy jedním z nejfrekventovanějších nabíjecích parků a významným projektem klimaticky přátelské mobility. Tento projekt byl iniciován pekařským mistrem Rolandem Schürenem, který povstal ze soukromého podnikatelského ducha a již dříve elektrifikoval svou dodavatelskou flotilu. Jeho nabíjecí park patří v Evropě k jedinečným nabíjecím místům. Na křižovatce dálnic nabízí Tesla Supercharger, Fastned Schnelladestation a NIO Power Swap Station, zařízení pro všechna elektroauta, včetně výměny baterií. Toto místo se současně stalo prostorem setkávání elektromobilové scény. Inovativní je sektorové propojení výroby elektřiny, mobility a výroby potravin s inteligentním akumulačním systémem vyrovnává následné síťové zatížení a umožňuje flexibilní cenu elektřiny. Zákaznice a zákazníci profitují z dynamických slunečních cen proudu. Nabíjecí park je více než infrastruktura – je reálnou laboratoří nových podnikatelských modelů a živoucím dokladem energetické proměny. http://seedandgreet.de

Cena v kategorii vzdělávání

Iniciativa Solar Camp for Future

Iniciativa propojuje vzdělávací aktivity spojené s praxí a kvalifikací odborných sil pro energetickou proměnu. Od roku 2022 zprostředkuje Solar camp v celém Německu pro mladé lidi v rámci několika dní teoretické základy a praktické zkušenosti pro instalaci fotovoltaických zařízení. Doplňující praktika otevírají možnosti perspektivní práce. Vznikla celoněmecká síť tohoto vzdělávání, která ročně organizuje 13 až 16 táborů, 100 pravidelných setkání a vědecká vedení zajišťovaná vysokými školami zabezpečují kvalitu a další rozvoj. Iniciativa ukazuje jak ochrana klimatu, vzdělávání a spolupráce společně působí a kompenzují nedostatek odborných pracovníků v oblasti fotovoltaiky. www.solarcamp-for-future.de

Zvláštní cena pro osobní angažmá

Dr. Simone Peter

Zvláštní cenou za osobní angažmá oceňuje EUROSOLAR Dr. Simone Peter za desetiletí angažmá pro obnovitelné energie. Promovaná bioložka převzala odpovědnost mezi jiným za EUROSOLAR stejně jako byla vedoucí Agentury pro obnovitelné energie. Jako ministryně Sárska pro životní prostředí, energii a dopravu v letech 2009 až 2012 se zasadila o strukturální impulsy pro výstavbu obnovitelných zdrojů. Od roku 2013 až 2018 působila jako předsedkyně Bündnis 90/Zelení v rámci energo politické debaty na spolkové úrovni. Od roku do 2018 působila ve spolku pro obnovitelnou energii (BEE) a prosazovala tam kontinuálně významnou roli obnovitelných zdrojů v politice hospodářství a společnosti. EUROSOLAR oceňuje Dr. Simone Peter jako tvůrkyni, stavitelku mostů a významnou sílu energetické proměny.

Nositelé plaket 2025

Byly oceněny inovativní koncepty, stavební a technické výkony v oblasti obnovitelných energií.

Werner Heisenberg Schule Smart Grid na školním dvoře – žáci realizují energetickou proměnu https://www.whs-ruesselsheim.de/home

Aschersleben domovní a obytná společnost Plně elektrické panelové domy v Ascherleben https://energie.blog/plattenbau-in-aschersleben-wird-ein-einenergieautarkes-mehrfamilienhaus/

ZRS Architekti a inženýři Kokoni One – dřevěné stavby na Streuobstwiese Berlín- Pankow, https://www.zrs.berlin/en/project/gut-buchholz-new-eco-quarter/

Státní stavební úřad Traunstein Rozšířená stavba úřadu národního parku Berchtesgaden, https://www.berchtesgaden.de/pois/das-haus-der-berge

Evropské ceny

Cena za solární architekturu a městské plánování

Giuseppe Fent AG Architektura v klimatické změně SIA, Švýcarsko

Plus energetický více rodinný dům „Alte Schmitte“ v Güttingen je měřítkem klimaticky pozitivní architektury a bydlení. Komplex zahrnuje 6 budov z toho 4 novostavby a 2 renovované domy z 19. století. Fotovoltaika o výkonu 410 kilowattů vyrábí ročně okolo 380.000 kilowatthodin proudu a tím pokrývá čtyřnásobek vlastní spotřeby a přebytečná energie podporuje klimaticky přátelskou mobilitu. Výpočtově by bylo možné, aby každý z 192 elektromobilů ročně ujel 10000 km bez emisí. Projekt je klimaticky pozitivní; dřevo integrované do stavby zachycuje více CO2, než bylo vypuštěno během stavební fáze a vytváří tak první osídlení svého druhu v kantonu Thurgau. Dřevěné a solárně aktivní skleněné fasády, vysoký stupeň izolací, kompaktní síla stěny a velkorysé denní osvětlení vytvářejí celostní architektonický koncept. https://www.neue-alteschmitte.ch/

Cena za lokální a regionální spolky a sdružení

LaPablorenovable, Španělsko

LaPablorenovable se zasazuje za občany nesenou energetickou proměnu a energetickou demokracii v Evropě. Iniciativa v Rivas-Vaciamadrid mobilizuje od roku 2021 obyvatelky a obyvatele ke společné vizi energetické účinnosti obnovitelné vlastní spotřebě a participativní strukturám rozhodování. V roce 2024 nastartovalo největší solární čtvrť ve Španělsku a jednu z největších v Evropě se 43 společnými zařízeními a 1860 fotovoltaickými moduly, které za rok vyrobí 1,3 milionů kilowatthodin elektřiny. Čistou energii spotřebovává 612 domácností, přispívá k dobru 1500 lidí, redukuje lokální emise oxidu uhličitého o 167 tun ročně a snižuje náklady zúčastněných rodin až na polovinu. Přínos iniciativy spočívá především v demokratické organizaci: ve výborech, shromážděních a otevřených komunikačních kanálech proběhlo více než 25 školení a energetická výuka umožňují občankám a občanům spolupůsobit na energetické proměně. https://www.somenergia.coop/eu/albisteak/produccion-energia/lapablorenovable-un-modelo-de-exito-gracias-a-la-colaboracion-cooperativa

Ocenění za transportní systémy

Cabrio Stanserhorn lanovka, Švýcarsko

Lanovka Stanserhorn dokládá, jak se historická dopravní struktura může stát předjezdcem udržitelné mobility a integrace obnovitelných energií. Lanovka jako národní památka propojuje památkový objekt s inovací a vytváří nová měřítka pro klimaticky přátelský turismus. V centru stojí modernizovaná údolní stanice s novou plus energetickou budovou v kantonu Nidwalden. Certifikována podle švýcarského postupu minergie -A a -P vyrábí díky solárnímu způsobu stavby více energie, než spotřebovává. Na historické střeše nad perónem propojuje památkově chráněný objekt s čistou výrobou energie. Inovativní energetický systém je založen na tepelných kolektorech mezi kolejemi a pokrývá 80 % potřeby vytápění a v létě pasivní chlazení bateriového úložiště, zprostředkuje dostupnou energii, překlápí na všech stanicích přebytečný proud do lokální sítě a propojuje fotovoltaické a solárně termická zařízení a obnovitelnou energii s udržitelnou mobilitou. https://snow.cz/clanek/5567-cabrio-unikatni-lanovka-na-stanserhornu

Zvláštní cena za osobní angažmá

Wolfgang Palz, Německo

Touto cenou ohodnotil EUROSOLAR profesora doktora Wolfganga Palze za jeho vynikající celoživotní příspěvek k rozvoji obnovitelné energie na evropské i globální úrovni. Od 60. let se Palz zabýval vývojem a výzkumem solární energie, politickou angažovaností a mezinárodní spoluprací. Po své promoci na univerzitě v Karlsruhe pracoval nejprve na fotovoltaických technologiích pro kosmické lety. Od roku 1977 vedl déle než dvě desetiletí oddělení pro obnovitelné energie Evropské komise. Pod jeho vedením byly uvedeny do života programy pro obnovitelné energie a dány základy klimatické ochrany a energetické politiky v EU. Palz vedle toho inicioval evropské fotovoltaické a biomasové konference a zveřejnil významné knihy jako Triumf slunce a Solární euforie. Jeho práce má dodnes vliv na energopolitiku, vzdělávání a praktické využití.


reklama

 
foto - Smrž Milan
Milan Smrž
Autor je předseda české sekce a člen předsednictva evropské asociace EUROSOLAR, chemik, překladatel, publicista.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (138)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

TS

Tonda Selektoda

14.4.2026 08:03
Nezapomeňme, že základní podmínkou pro možnost udělování takových cen, je cílené prosazování podpory fotovoltaiky v posledních dekádách. Bez dotační podpory rozvoje fotovoltaiky a bez povinného výkupu vyrobené drahé elektřiny, na úkor klasických elektráren, by totiž sotva někdo zřizoval a provozoval fotovoltaickou elektrárnu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 11:24 Reaguje na Tonda Selektoda
Bla, bla, bla, bla, dotace, dotace, dotace, dotace, pořád dokola, dokola, dokola, dokola, kdy mi vysvětlíte po stopadesáté, že slunko v noci nesvítí?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

14.4.2026 14:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale, ale, pane Hanzl, snad Vám nedošly argumenty?
O Sluníčku v noci to popisované ocenění přeci vůbec není. Celé je to založeno na dotacích pro investice a následný provoz fotovoltaiky, prosazované současnou nemoudrou energetickou politikou. Ta se však časem může znovu změnit, stejně jak se to změnilo v posledních letech. Z několika let uctívaného ekologického zemního plynu, propagace a dotování plynových kotlů (kotlíkové dotace), najednou snad před čtyřmi lety politici prozřeli, a nově se klaní a dotuji se tepelná čerpadla. Posledním výstřelkem ve vývoji energetické politiky v Evropě, bylo konstatování chyby při likvidaci provozovaného "jádra" a vyhlášení politické a finanční podpory, pro malé modulární reaktory - jaderné!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 14:31 Reaguje na Tonda Selektoda
Tak proč si konečně nevymyslíte něco jiného, to omílání stejných pytlovin pořád dokola už léta je fakt únavné. Ještě byste mohl vysvětlit, jak EU kvůli grýndýlu rozpadne a zchudne a jak se bez ruského plynu neobejdeme.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

14.4.2026 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Chápu, že jako majitel fotovoltaiky tyto argumenty nerad čtete...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 15:17 Reaguje na Tonda Selektoda
Já píšu o Evropě a ne o mém domečku, ten v tom nefiguruje vůbec. Média jsou přeplněna všemožnými názory i informacemi, které se nedají ověřit a většinou to není vůbec potřeba, bo hovoří o ničem. V tom se utopí každý, ale mě zajímá pouze komplexní vývoj, to Exupéryho "tíhnutí". A to je v Evropě velmi silné, je k odpovědnosti k planetě, je k nezávislosti na fosilu a je k pohodlnému, pro lidi přívětivého životu.
A proti tomu stojí Rusko, které to chce celé rozvrátit, zmasakrovat a ovládnout. Stačí?
Odpovědět

Radek Čuda

14.4.2026 15:29 Reaguje na Pavel Hanzl
"Média jsou přeplněna všemožnými názory i informacemi, které se nedají ověřit a většinou to není vůbec potřeba, bo hovoří o ničem. V tom se utopí každý, ... "

Ne Hanzl, každý ne ... jen vy.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.4.2026 16:20 Reaguje na Radek Čuda
Přesně tak, největší šířitel nesmyslů a blábolů tu je "expert" Hanzl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 16:41 Reaguje na Radek Čuda
Neříkají kamarádi zrovna vám utopenec?
Odpovědět

Radek Čuda

15.4.2026 14:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale jo, zkusil jste to ... tak zase příště.
Odpovědět
va

vaber

14.4.2026 09:10
Nemám nic proti FVE jako technickému řešení výroby el. energie. Ovšem jsem proti nesmyslným dotacím v tomto odvětví, na které někdo doplácí a někdo vydělává.
Jako bývalému elektrikáři a člověku co používá zavedené jednotky měření, mě děsí výrazy jako ,, kilowatthodina proudu,, kWh je jednotka práce, energie a kW je jednotka výkonu.
Další věta je taky hezká:
Výpočtově by bylo možné, aby každý z 192 elektromobilů ročně ujel 10000 km bez emisí. Výpočtově možné, prakticky neproveditelné.
Další věta mě doslova uzemnila:
Projekt je klimaticky pozitivní; dřevo integrované do stavby zachycuje více CO2, než bylo vypuštěno během stavební fáze.
Jen bych se zeptal autora myšlenky ,kolik CO2 by zachtily stromy kdyby je neporazili a nechali žít. Dřevo integrované do stavby už nezachycuje nic. Všechen CO2 byl zachycen za života stromů. Po poražení se už tento CO2 jen uvolní.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.4.2026 13:19
I za parazitizaci na společnosti je zjevně třeba solárníky oceňovat. A nebo to nějak pocítitelně přispělo k ochraně klimatu? Možná, že to nějaký německý odborník vypočítal, ale raději to číslo neuvedli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 14:29 Reaguje na Jiří Svoboda
Především to Evropě dává energetickou bezpečnost, což je přímo strategická veličina. Války a ropné krize se dají očekávat stálé a ještě horší a elmobilita a vůbec OZE ten problém skutečně řeší. Každá závislost se šlakovitě prodraží, kolik set miliard eur navíc jsme zaplatili za "levný ruský plyn" jen za roky 2022 - 23?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

14.4.2026 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to plácáte Hanzle? Odstavování stabilních zdrojů elektřiny a jejich náhrada desítkami tisíc nestabilních špatně řiditelných zdrojů, nezvyšuje energetickou spolehlivost, ale celý systém degraduje! A dále:
V letech 2022 byla přeci energetická krize, vyvolaná covidem 19, s následným uzavíráním ekonomiky (lockdowny), a s tím spojeným omezením spotřeby plynu. Proto obchodníci v r. 2020, nakoupili na r. 2021 menší objemy plynu. A jeho nedostatek, se podle zákona nabídky poptávky, následně, již v létě 2021, projevil postupným zvyšováním ceny na komoditní burze. Za dosažené burzovní ceny obchodníci chybící plyn již přikupovat nechtěli. A cena plynu, proto od ledna r. 2022 vyletěla vzhůru! Podotýkám, že dávno před tím, než byl na konci února 2022, zahájen vojenský konflikt na východě, na který se někteří zpětně odvolávají. A v následujících letech vysoké ceny přetrvávají, protože jsme chtěli omezením a zastavením dodávek plynu z Ruska, potrestat agresora, uštědřit mu "strategickou porážku", a plyn proto nakupujeme od jiných dodavatelů...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 15:27 Reaguje na Tonda Selektoda
Máte to zase celý naopak, jak dycky. Stabilní zdroje se neodstavují, aby byly nahrazeny nestabilními, ale až tehdy, až ty nestabilní vyrábí velmi stabilně. Proto to v celé Evropě funguje.
Samozřejmě rok 21 plynově vypadal úplně jinak, podívejte se na jeho cenu na Vánoce 21.
do roku 2020 běžně 20 - 30 eur
2021 maximum: ~ 180 € / MWh na Vánoce
2022 maximum: ~ 300+ € / MWh v srpnu
Odpovědět

Radek Čuda

14.4.2026 15:33 Reaguje na Pavel Hanzl
a co ty samé údaje za 23 a 24 a 25?

No, šup sem s nima.

A vůbec, sice se to Evropě trochu prodražilo, ale Angela jasně říkala, že to za útlum a následně úplné vypnutí jádra stálo, takže co? Snad nám nechcete tvrdit, že nám babča lhala? Dyť jste ji tu furt tak chválil;-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 17:40 Reaguje na Radek Čuda
A co kdybyste si to našel sám? Ten graf je skoro všude a je stále stejný. K tomu je dobré se podívat na grafy výkonů ruských plynovodů (Nordstream, Jamal, Transgass, Turkstream, Přátelství atd?) a zjistíte velmi zajímavou korelaci.
Odpovědět

Radek Čuda

15.4.2026 14:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Já si to nemusím hledat, já to vím:-).

Proto mne baví, jak si vybral zrovna ty dva roky a pokud jde o ty další, tak děláte, jako že nikdy nebyly;-)))

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 17:01 Reaguje na Radek Čuda
To byly roky krize, ty plyňáky byly příčinou. Před tím je to normálka.
Odpovědět

Radek Čuda

16.4.2026 13:33 Reaguje na Pavel Hanzl
A potom taky ... takže se jednalo o mimořádný krátkodobý výkyv, od kterého lze abstrahovat;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 14:33 Reaguje na Radek Čuda
NE. Byl to útok plánovaný jako likvidační a Evropa to ustála a úplně překopala dopravní cesty a zdroje pro plyn i ropu.
Před krizí brala 60% (my 100%)z Ruska, dnes je to celkem asi 8% spotřeby.
Odpovědět

Radek Čuda

16.4.2026 14:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Likvidační, jo? Jako že si Půťa myslel, že tu najednou fšichni během jedné zimy bídně zhynem;-)?

Cywe, nehulte to už;-)

A jinak je ale fajn, že jste mi dal zapravdu a přiznal, že se jednalo o jednorázový mimořádný výkyv a to bylo všechno.

Takže nepotěšilo, ale zase není důvod z toho dělat tragédii.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

14.4.2026 16:31 Reaguje na Pavel Hanzl
"až ty nestabilní vyrábí velmi stabilně." To je jako byste řekl: až permannetní hlář začne říkat pravdu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 17:35 Reaguje na Jiří Svoboda
Samozřejmě je to zmáknuté velmi dobře, celá EU jede z poloviny na OZE, tj. na nestabilní zdroje a evidentně to funguje.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.4.2026 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, Hanzle, celá EU nejede z poloviny na nestabilní zdroje, celá EU na ně nejede ani z 30 %, pokud se tedy bavíme jen o elektřině. V energii celkově to jsou jen jednotky procent. A evidentně to funguje díky tomu, že stabilní zdroje najedou kdykoliv ty nestabilní zdroje přestanou vyrábět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 19:52 Reaguje na Emil Novák
"EU dnes vyrábí z obnovitelných zdrojů zhruba 45–50 % elektřiny
jde o historicky nejvyšší hodnoty a trend je rostoucí". AI
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.4.2026 19:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Akorát ne všechny obnovitelné zdroje jsou nestabilní, nestabilní jsou slunce a vítr, ale ne voda nebo biomasa. Takže jste opět úplně mimo, jako vždy. I s celou svou AI.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 20:03 Reaguje na Emil Novák
Nestabilní je především plyn, podívejte se na roky 2021 - 2023, nebo dnes do Hormuzu. Ropa na tom není o moc lépe, to Slunce je násobně spolehlivější.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.4.2026 20:05 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Je řeč o nestabilních obnovitelných zdrojích, zemní plyn není obnovitelný zdroj.
2) Plyn se dá uskladnit v zásobnících na několik měsíců, ropa to samé, elektřina se dá skladovat maximálně na pár hodin. Takže jste opět úplně mimo jako vždy, s AI nebo bez AI.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 07:16 Reaguje na Emil Novák
A já za to možu? Inžové ze Západu s tím dokážou vydzigac a nestabilní elektriku využívají na plný pecky a doplňují ji stabilní a špičkovou. Něma problema.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.4.2026 07:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud mi něco chcete sdělit, zkuste češtinu a ne vaši oblíbenou tatarštinu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

15.4.2026 08:03 Reaguje na Emil Novák
On , když už neví kudy kam, začne takto žvatlat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 09:15 Reaguje na Emil Novák
Á, pán nemá lidový slang v tabulce a normě, že? Takže nerozumí vůbec ničemu, co není normované a od načalnika posvěcené.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.4.2026 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, Hanzle, vaše scestné blábolení opravdu luštit nehodlám. Pokud mi chcete něco sdělit, udělejte to jako gramotný člověk a ne jako hotentot.
Odpovědět

Radek Čuda

15.4.2026 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Slang tady nějak rozklíčujeme, ale dát těm výplodům vaší mysli ... říkejme tomu tak ... nějaký řád a smysl, na to jsme tu všichni krátcí.

Naštěstí;-)
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.4.2026 16:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to pěkně lžete Hanzle.
Německo je typickým příkladem toho, jak se odstavovali stabilní zdroje bez adekvátní náhrady a OZE opravdu adekvátní náhrada není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 17:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
A proč má teda Německo (a vždycky mělo) energie dost?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.4.2026 18:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to opět lžete Hanzle a bylo vám to mnohokrát dokázáno.
Německo se stalo z jednoho z největšího exportéra čistým importérem el. energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 19:48 Reaguje na Jaroslav Studnička
A měli někdy málo? Když neměli svoji, koupili. Ani tohle? Kolik kupujeme my a jiné státy? Taky prodáváme, ani tohle?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.4.2026 20:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to blábolíte za nesmysly, které nesouvisí s tématem? To je váš tradiční trolling s odváděním pozornosti.

Nic z toho, co jsem tu nablábolil, nesouvisí s tím, že Německo odstavilo své stabilní zdroje bez adekvátní náhrady a o tom je téma.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 15:29 Reaguje na Tonda Selektoda
Zkuste se zamyslet nad tím, proč na Vánoce 21 vyletěla cena plynu rázově tak ďábelsky vysoko. To nebude spekulanty, dávám tu příčinu sem opakovaně.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

14.4.2026 17:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože, jak uvádím výše, platí zákon nabídky a poptávky. Jestli nebyly v letním období 2021 zásobníky plynu na topnou sezónu 2021/22 dostatečně naplněny a po podzimních volbách v DE nebyl NS2 z politických důvodů certifikován, plynu byl pro r. 2022 zjevný nedostatek a jeho cena pak na přelomu r. 2021/22 "explodovala", až na desetinásobek normálu!
Zamýšlet se, Hanzle, nemusím. Před i v období Covidu 19 a dále, jsem plyn pro firmu dokonce nakupoval, podle ceny dosažené na burze EEX (tzv. Settlement price, plus konstantní obchodní přirážka na daný rok).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.4.2026 17:33 Reaguje na Tonda Selektoda
A proč nebyly zásobníky naplněny?
A proč je teda nedoplnili jako každý rok?
To všichni energetici celé Evropy dostali hromadný infarkt a nebo tam řádil tiskařský šotek?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

15.4.2026 06:44 Reaguje na Pavel Hanzl
O tom jsem již psal ve 14:59 výše. Snad jste dobu kovidovou i energetickou krizi zažil též, tak neprovokujte, přemýšlejte a něco si kolem toho zjistěte i sám!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 07:09 Reaguje na Tonda Selektoda
Napsal jste to hezky, ale zcela nesmyslně. Obchodníci nakoupili málo plynu a proto se cha cha "zdražil". A protože ho bylo málo, tak ho nechtěli dál nakupovat. To vám nakukal preboga kdo?
Ta situace byla přece zcela jasná a já nechápu, že to hromada lidí neví. Vysvětlení dole:
Odpovědět
va

vaber

15.4.2026 08:36 Reaguje na Pavel Hanzl
V té době když se snížila spotřeba plynu ,jsi Hanzl jásal jak jsme to Rusům natřeli, plyn od Rusů nepotřebujeme a do Číny ho Rus neprodá. Potom moudří v Evropě zjistili ,že mají málo plynu a chtěli po Rusku víc plynu a svedli na Rusko, že ho nechce dodat a už začali hádky kdo to zavinil a samozřejmě trh postavený pro kapotalistické spekulanty reagoval růstem cen. Tak jak to vidíme dnes nebo kdykoliv v minulosti i když Rusko je mimo. Takže ty bláboly politiků pro plebs,že Rusko zvyšilo ceny plynu ve světě ,jsou jen účelové lži dnešních režimů.
No a aby se zabránilo některým ,vrátit se k ruskému plynu, odstřelil se Nord2.
Už při výstavbě strýček Sam prohlásil ,že stavba Nord2 se musí zastavit a prezident Biden prohlásil ,že způsob jak zastavit Nord2 najdou. Když se ho zeptala popletená novinářka jak to udělají,jen zakoulel očima.
To video z tiskové konference s Bidenem, běhalo po internetu. Dávno před tím, než byl Nord 2 odstřelen.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 09:10 Reaguje na vaber
V které "té době"? Rusi dodávali do Evropy asi 60% plynu, stavěli k tomu plynovody (naposled NS2) a cenou vytlačovali jiné dodavatele, aby vytvořili dominanci, tj. naši závislost.
Američani to věděli a říkali: "pitomci Evropani, jak vám to Putin zarazí, jste v dupě"! Ativně taky blokovali NS2. A měli pravdu.
Dole mám citát, jak s náma Putin vydupal na Vánoce 2021.
Proč?
Chtěl EU rozvrátit, aby nemohla pomáhat Ukrajině, kterou následně napadl.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.4.2026 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
A hlupák Hanzl hýkal jak oslík blahem nad energetickou politikou EU, vzrůstající závislost na dovozu zemního plynu ignoroval apod.
Odpovědět

Radek Čuda

15.4.2026 14:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo to tady tehdy furt psal, jak je fšechno f pohodě a ažůru a co dělá Rus nikoho nemusí zajímat bo plyn se přeci kupuje na burze v Rotterdamu?

Jak von se jen jmenoval ... takovej jeden ... z Brana byl ... na H to začínalo ;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 14:09 Reaguje na Radek Čuda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Radek Čuda

16.4.2026 14:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože si ta vaše moudra taky moc dobře pamatuje;-))).
Odpovědět
va

vaber

16.4.2026 08:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl při tvojí genialitě ,určitě pochopíš, jaké příjmy jsou z prodeje plynu a ty šly do Ruska .
Zarazit Rusku tyto příjmy a získat je pro jiné znamená dvě věci, zisk peněz a poškození Ruska.
Tak se zrodil plán na vyšachování Ruska z dodávek do EU. Nord 2 by to mohl pokazit ,musel zmizet.
Ta doba je, kdy Evropa začala s plánem na snížení. Při kovidu nechtěla plyn a jak píši, ty jsi už tehdy jásal. Rusove neměli důvod cpát plyn do zásobníků, když EU plyn nechtěla. Situace se všek rychle změnila a najednou plyn chyběl i proto, že Ukrajina plyn kradla se souhlasem EU.
Systém tvorby cen nahrává spekulantům a ti zvedli ceny. Ten systém funguje stále a nezmění se ,mocným vyhovuje.
Ty jsi tada blekotal ,že na krizi vydělal Putin . Putin prodělal, tak to bylo plánováno, ztratil politicky i ekonomicky a vydělal jen strýček Sam. Prodělala i Evropa a bude platit dál. Za hloupost se platí, ovšem tu hloupost dostala nařízenou a dělala jí s pomocí poslušných a hloupých politiků a nadšenců jako jsi ty.
Ano evropané jsou pitomci ,ale nic jiného jim dnes nezbývá ,musí poslouchat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 14:25 Reaguje na vaber
Jsme v roce 2021. EU plyn nechtěla. Gazprom si pronajal prostory v zásobnících a nechal je prázdné, bo EU plyn nechtěla.
Měla teda nějaký lepší zdroj, nebo okamžitě přestala plyn potřebovat? Fakt?
Proč teda koupila každý kubík plynu, i když stál 10x tolik? Protože jsou hlupáci? Tolik sexu naráz?
Kdo jsou ti cha cha "mocní"? Paroubkovi Marťani?
"Jen za 1. pololetí 2022 vydělal Gazprom cca 2,5 bilionu rublů (≈ 1 bilion Kč) díky extrémně vysokým cenám plynu. I když objemy exportu klesly asi o 45 %, vysoké ceny to víc než kompenzovaly."
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 14:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ukrajina samozřejmě nic nekradla, bo vše šlo Jamalem a Nordstreamem, asi jste si to spletl s krizí v roce 2009.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.4.2026 15:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy už si opravdu vystačíte sám se sebou, tak pokračujte.
Odpovědět
sv

s v

16.4.2026 20:31 Reaguje na vaber
A tu fantasmagorii jak EU plyn "nechtěla" sis vycucal z kterýho prstu vaberku. Realita je, že rusácko chtělo ... chtělo vydírat EU vysokými cenami plynu .. a tak před genocidní invazí na Ukrajinu přestalo plnit kontrakty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 06:38 Reaguje na s v
Konečně někdo, kdo to pochopil, předpokládám už dávno.
Odpovědět
sv

s v

16.4.2026 20:33 Reaguje na vaber
O stokrát vyvrácené lži na téma kradení nemluvě. Kradlo rusácko .. a krade dál.
Odpovědět

Radek Čuda

14.4.2026 15:27
No hezký ... a kdyby k tomu měli soukmenovci v provozu i všechny ty JE, které v minulosti tak "prozíravě" pozavírali, tak by to bylo ještě mnohem hezčí;-))).

Jinak některá ta numera vypadají na první pohled impozantně. Škoda že chybí i pohled druhý, a tedy jaké byly náklady (a myslím skutečně všechny) na ta realizovaná opatření a kolik z toho byla podpora v nejrůznějších formách. Třeba když čtu tu Fuldu ... Caritas Diecéze Fulda ... tak to musel být nákladově fakt brutál.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 07:12

"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.

Dávám to dem asi posté a pořád ne a ne, že? Ještě link:

https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 07:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako důkaz se podívejte na výkony plynovodů z Ruska do Evropy, ta červená čára je rok 2022. Je to zcela jasné.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/plyn/r~7f5b0834c60211ec8d900cc47ab5f122/
Odpovědět
va

vaber

15.4.2026 08:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak znám Hanzla je pro něj vždy vše jasné. Zcela běžné pro prázdné koblihy,
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 09:03 Reaguje na vaber
A četl jste to? Ani omylem, že? A grafy výkonu ruských plynovodů vám nic neříkají, že?
Konečná, Stačilo!. Pokud nějaký jedinec nepochopí ani tohle, nemá šanci. čus.
Odpovědět
va

vaber

15.4.2026 09:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť říkám, pro prázdné koblihy je to jasné. Co je třeba dál vysvětlovat. Celou dobu Evropa chtěla, nebo musela, snižovat odběr z Ruska. Takže cíl byl splněn a ty jsi jásal a jásáš ,že nejsme závislí. Proč se zlobíš,cíl byl zlikvidovat ruský plyn a to se podařilo. Proč to je jiná otázka . Ruská nespolehlivost je dobrá záminka pro primitivy. Ruský plyn byl desetilití mnohem spolehlivější než dodávky z jiných zemí, takže se nespolehlivost musela vytvořit a to se taky podařilo. Proč by Rusko ničilo husu co snáší zlatá vejce. Ale ty zlatá vejce vadily jiný a mocným, co řídí Evropu a svět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 09:44 Reaguje na vaber
Nevím, co je "celou dobu", ale zoufalá Evropa koupila každý kubík ruského plynu až do podzimu 2022 i za 10x vyšší cenu. A embargo (jako třeba na ropu) na něj není doposud.
A proč byl ruský plyn vždy nejlevnější a nejspolehlivější?
Putin je původně drogový dealer a tak dobře ví, jak se buduje závislost. Od začátku století pojmul Stalinův nápad, že Evropu napadne a zničí a ovládne. To je jeho bytostný - dějinný úděl.
K tomu si dlouhodobě budoval několik systémů, mezi jiným energetickou závislost, především na plynu.
A když i EU došlo, že spustit NS2 je blbý nápad, neměl už na co čekat. Využil pocovidového oživení a zvýšenému zájmu o plyn a zaútočil. Nahoře to popisuji.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 09:48 Reaguje na vaber
"Ale ty zlatá vejce vadily jiný a mocným, co řídí Evropu a svět."
Koho máte preboga na mysli? Kdo velí Putinovi tak mohutně, že si zařeže slepici snášející
zlatá vejce? To mi prozraďte, to fakt netuším.
Odpovědět
va

vaber

16.4.2026 09:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Netušíš? Že by tvoje geniální kobliha selhávala.
Ony ty dodávky na Putinovi nezáleží .Musí být kupec a jak vidíš EU nechce kupovat a nechtěla od r.2021 a aby byla jistota že ani nebude moci kupovat, nesměl se Nord2dát do provozu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 10:05 Reaguje na vaber
EU nechtěla kupovat plyn od roku 2021?
Zkuste to nějak přiblížit, proč by to preboga dělala? Aby spadla do nejhorší krize za stamiliardy eur?
Odpovědět
va

vaber

17.4.2026 09:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Preboga,vždyť ti to troubím stále dokola a ty nechápeš. Moudří co Evropu řídí mysleli ,že plyn nebudou potřebovat, ty jsi to taky opakoval. Plán na vyšachování Ruska z dodávek mohl začít. Na tom někdo sakramentsky vydělal a nebyl to Putin. Platí to plebs a ten nikoho nezajímá .Hodní Američané nechají Kubánce chcípnout,když jim zarazili ropu z Venezuely. Lidi je vůbec nezajímají ať pojdou když neposlouchají. Mají Venezuelu pod kontrolou, nyní je na řadě Kuba.
Do krize spadla Evropa? Vždyť ty meleš stále dokola jak je to skvělé a jak jsou v EU skvělí.
Nemá cenu s tebou diskutovat, mšlení ti nejde.
Něco jiného, to snad budeš lépe chápat. Málokdy souhlasím s církví ,ale snad se plebsu na celém světě trochu v koblihách rozsvítí ,po věte papaže.
Papež Lev IV prohlásil,,svět je terorizován hrstkou vládců,, .
To mě doslova šokovalo ,na ta skutečnost o vládcích ,ale že si troufnul toto prohlásit veřejně. Dlouho papažem nebude, nebo bude prohlášen za pomatence a ignorován. Takové hlouposti přece může vypustit jen pomatenec.
Byl to nadpis v novinkách a rychle zmizel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 15:01 Reaguje na vaber
Evropa kupovala ruský plyn snad od války, po začátku století se objemy násobily, Němci na ruském plynu stavěli náhradu za zrušené jaderky, celkově to dělalo v EU asi 60% (150 MILIARD m2) spotřeby.
A zrazu plesk!!!
V roce 2021 (kdy se nic zvláštního nedělo) Evropani plyn nechtěli, i když měli dlouhodobé smlouvy za miliardy kubíků. Tím se propadli do nejhorší krize od 70. let a stálo je to stamiliardy eur. To mi fakt kobliha nebete, že by byli tak blbí?
Víte, co je to lež typu bullshit?
Odpovědět
va

vaber

17.4.2026 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Měli smlouvy?
Ty nevzpomínáš když EU plyn nechtěla i když možná měli smlouvy a Rusko nevědělo co s plynem a ty jsi jásal ,že do Číny jej neprodá. Samozřejmě že dodávky z Ruska šly dolů. Vždyť strýček Sam EU vždy říkal že ruský plyn nesmí kupovat.
Ty takový bojovník proti ruskému plynu a kobliha ti nezájem EU o ruský plyn nebere? EU má přece OZ a plyn ani JE nepotřebuje. Tak jsi myslel,ty i EU.
Nebo si to nepatuješ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 13:15 Reaguje na vaber
"Ruský plynárenský gigant Gazprom loni nesplnil svůj vlastní, konzervativní cíl pro vývoz plynu do Evropy a Turecka. Vyplývá to z výpočtu agentury Bloomberg, které vycházejí z údajů od firmy. Snížený tok plynu přispěl k nejhorší krizi v dodávkách energie na evropském kontinentě za poslední desetiletí."
Člověče nešťastná, vy budete asi chytrý jak bedna kytu, že?
Evropani nechtěli plyn na který měli smlouvy a nutně ho potřebovali. A dočuráte až na zem?
Odpovědět
va

vaber

16.4.2026 09:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Zcela ignoruješ fakta ,sled událostí v minulosti a logiku věcí, jen dokážeš opakovat režimní vysvětlení situace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 10:09 Reaguje na vaber
Je to přece v citaci z Ekonomického deníku v 7.12.
Tam je popsán rok 21. Mám popisovat ještě rok 2022? Ten asi všichni znají, ale klidně to zopakuji, jenže nesmím trollit.
Odpovědět
sv

s v

17.4.2026 09:44 Reaguje na vaber
Myslíš sled událostí, kdy ti puťka vyskoč nakukal pár primitivních lží a ty je teď přežvykuješ, vaberku.
Odpovědět
sv

s v

16.4.2026 20:35 Reaguje na vaber
Cíl zlikvidovat tvoje neurony samohonkou byl splněn zcela určitě vaberku.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

15.4.2026 10:07
Prosím redakci o omezení příspěvků například na 5 u každého článku na
diskutéra, protože u jednoho z diskutérů musím konstatovat, že jeho mozkožrout už hladoví. Vyplodil polovinu příspěvků z celkového počtu
a svými prostoduchými bláboly udělal z diskuse žumpu, která se už nedá číst.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 10:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Zato vaše ukecané příspěvky o ničem jsou tu za elitu, že?
Tahle diskuse je významová, vysvětluji základní příčiny plynové krize a odpovídám na dotazy ostatních. Věcně, krátce, dodávám argumenty.
Když to nechápete, nečtěte to. čus.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.4.2026 10:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Potrefená husa se ozvala Hanzle.
Vaše dojmologie, bláboly a lži nejsou argumenty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 10:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Výkony ruských plynovodů jsou lži? Tak dejte svoje argumenty - pravdy.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.4.2026 14:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud jste si nevšiml, tak jsem nerozporoval dodávky zemního plynu plynovody.

Reaguji na to, že jste k tomu schopen nakydat několik desítek dalších příspěvků, které jsou vaše dojmologie, bláboly a lži.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.4.2026 20:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Proč teda nastala ta plynová krize?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.4.2026 21:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak třeba tento váš příspěvek: "A já za to možu? Inžové ze Západu s tím dokážou vydzigac a nestabilní elektriku využívají na plný pecky a doplňují ji stabilní a špičkovou. Něma problema."

Je neskutečný blábol a mohl bych pokračovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 07:21 Reaguje na Jaroslav Studnička
Fakt neumíte číst? Proč nastala ta plynová krize?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.4.2026 07:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy neumíte Hanzle číst.

Já jsem uvedl jeden z příkladů, co tady v diskuzi předvádíte. Tedy bláboly, lži a dojmologie.
V diskuzi pod jedním článkem jste schopen nakydat několik desítek příspěvků, což dokáže udělat téměř polovinu všech příspěvků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 09:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Proč nastala ta plynová krize? Ptám se naposled.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.4.2026 09:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Se ptejte kolikrát chcete.

Psal jsem to několikrát a můj názor se nezměnil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 10:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
čili nic jak dycky
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.4.2026 10:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Že vy si to nepamatujeme, což není nic překvapivého, je pouze váš problém.

Zrovna kvůli vám tady nebudu pořád dokola něco popisovat.
Odpovědět

Radek Čuda

15.4.2026 14:18
Počet komentářů 57 ... z toho Hanzl 25.

To je prostě nemoc, tohle to.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 07:32 Reaguje na Radek Čuda
To se jmenuje diskuse. Já vysvětluji dost důležitou událost a ostatní mi odporují. Já dávám argumenty, oni je zpochybňují. Je to slušné a věcné (trolí jen Studnička) a já doufám, že se nad tím někdo zamyslí a třeba i něco pochopí. Třeba se mýlím, ale jiné argumenty tu nevidím. K tomu diskuse přece je. Jen přidám drobnost přímo z Ruska:
"Předpokládejme, že v zimě Putin srazí Německo a Evropu na kolena, odřízne jim plyn, řekněme, že jim přestane dodávat inertní plyny, kovy vzácných zemin. Pšenice a všechno ostatní. Pochopí, kdo je drží pod krkem. Ale jsou to racionální lidé, Západ je racionální místo. Přijdou, budou se kát, řeknou, že vstoupili do vaší situace, ano, opravdu, rozdělme Ukrajinu a začněme žít společně." Alexandr Dugin, hlavní Putinův poradce a ideolog
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.4.2026 07:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdy jste se vy sám nad něčím zamyslel a "třeba i něco pochopil"? Toho bych se chtěl jednou dočkat. Ale vy to radši čekáte jen od ostatních a sám bezmyšlenkovitě chrlíte jeden nesmysl za druhým.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 09:18 Reaguje na Emil Novák
Pochopil jsem ledascos, třeba vaše faktické připomínky a vím, že vy energetice skutečně rozumíte, pokud nemusíte opustit bezpečnou bublinu tabulek, předpisů a prefabrikovaných názorů. Ale tohle svoji cenu určitě má.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.4.2026 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Konkrétně co třeba?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 10:01 Reaguje na Emil Novák
Spotové ceny, rozvoj jádra v EU, systém obchudování na energetické burze, rozvoj SMR atd. atd.
Ale dotaz na vás. Víte, proč nastala ta plynová krize?
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.4.2026 11:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak se to konkrétně projevilo? Co jste tvrdil předtím a teď už netvrdíte?
Ano, vím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 14:07 Reaguje na Emil Novák
Proč?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 14:47 Reaguje na Emil Novák
Třeba tím, že mi došlo, že budeme potřebovat ninimálně jednoho dalšího jaderného mastodonta. Je to málo?
Odpovědět

Radek Čuda

16.4.2026 14:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Já myslel, že jste stále věrný myšlence SMR;-)???
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 15:04 Reaguje na Radek Čuda
Ta myšlenka je velmi dobrá a už to někde (v Kanadě?) začínají stavět a v energetickém mixu to určitě místo má. A na čem to visí? Bezpečnost a kačáky?
Odpovědět

Radek Čuda

16.4.2026 16:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Boha jeho, nejdřív tu o tom léta básníte ... prostě jitrnice, jakou svět ještě neviděl, a najednou netušíte, proč to ještě neběží?

Fakt si nepřijdete blbě?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

16.4.2026 14:59 Reaguje na Pavel Hanzl
To co jiní vědí tak nějak přirozeně dávno, vám došlo po mnoha stech nesmyslných diskuzních příspěvků, ale i tak je to pokrok.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 15:05 Reaguje na Milan Dostál
Němčouři nejsou hlupy národ a nedešlo jim to nějak přirozeně doposud.
Odpovědět

Radek Čuda

16.4.2026 16:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Hloupý národ rozhodně nejsou, ale v dějinách již několikrát jasně prokázali, že jim umí šplouchat na maják (velmi eufemisticky řečeno) jak málokomu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.4.2026 19:38 Reaguje na Radek Čuda
Nehledej třísku v oku bližního, když nevidíš břevno v oku svém.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 12:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, takové dvě světové války jsou teda kua tříska;-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 13:11 Reaguje na Radek Čuda
Tu první kua nerozpoutali a tu druhou skočili na lep Stalinovi, což my taky a vícekrát.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 13:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo voni v 38 zabrali Zabrali Sudety a 39 i zbytek Čech a Moravy protože skočili na lep Stalinovi? A když zaútočili na Polsko, taky lep Stalina? A pak Nizozemsko, Belgii, Francii, Dánsko, Norsko ... furt Stalin. Bombardování VB ... zase Stalin.

A za holokaust může taky Stalin? A nebo že by žádný vůbec nebyl?

Do první Rakousko natlačili a když z toho chtěl Karel vycouvat, tak mu to nedovolili. A ještě to vylepšili tím, že pomohli Leninovi a těm jeho bolšánům začít v Rusku ten bordel, který tam byl přes 70 let.

Jo tak to jo ... chudáci malí, taková neviňátka ...



Vy si běžte vyžehlit hnědou košili a neplácejte tady kraviny. Někdy mám pocit, že jste prostě jenom starej duševně nemocnej chudák, ale jindy je mi z vás opravdu blivno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 15:03 Reaguje na Radek Čuda
Vy nevíte, že Hitler byl jen Stalinův vohnout, který měl za cíl rozpoutat v Evropě válku a tak ji oslabit a nachystat na extrémě masivní invazi nejsilnější armády všech dob a všeho lidstva? Asi nevíte, že Hitler v zoufalém útoku 21.6.1941 té invazi předešel o asi 3 týdny a celou armádu brutálně zmasakroval, že? Ale tohle se ví málo, to vám nevyčítám.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 16:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, já vím, že s vaší mentální nedostatečností se na vás musí pomalu, tak to zkusíme po kouskách.

Takže za prvé ... kdy začala II. sv. válka? A bo su dobrák, tak vám napovím, že to rozhodně nebylo tenkrát za úsvitu, kdy Wilhelm, Fedor a Gerd zaveleli a šlo se na to.

Jinak tyhle konspirační teorie i "předběhnutí" Sovětů jsou sice zajímavé, ale i když už se různě objevují celá desetiletí, tak nikdy nedošlo k jejich potvrzení a jedná se o slušně řečeno velmi nepodložené teorie.

Jo, a pokud máte tou nejsilnější armádou všech do a všeho lidstva na mysli RA z léta 41, tak jen ukazujete, že víte úplné hovno jak na tom ten spolek byl. Jako jo, bylo jich hodně ... a to bylo tak všechno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 21:22 Reaguje na Radek Čuda
Mrkněte se na tohle, velmi seriózní zdoj a zkuste se zamyslet nad tím, ne která (to byl wermacht) tu řež spáchala, ale nad tím, kdo byl tak příšerně bit.
Kde se vzala tak mohutná armáda, kterou Němci totálně zmasakrovali?

https://www.reflex.cz/clanek/historie/107867/80-let-od-utoku-nemcu-na-sssr-zahajenim-planu-barbarossa-se-sovetsky-svaz-ocitl-krok-nad-propasti.html
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 16:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a ta systematická perzekuce a následně eliminace=vyvražďování nejrůznějších skupin obyvatelstva jak v samotném Německu, tak na okupovaných územích ... to Áda&spol. taky jen sedli Džugašvilimu na lep???

Vy jste fakt ubožák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 21:25 Reaguje na Radek Čuda
To bylo součást systému, ve vyvražďování vlastních obyvatel byl Stalin x násobně lepší než Hitler, ale pořád byl žabař proti Mao-ce-tungovi.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

17.4.2026 06:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Hloupí nejsou, ale zvolili si do čela lidi, kteří jim nakukali, že už není potřeba výroba, vše příjde samo. Podobně jako vedení EU zařízlo průmysl, jádro a bez jakékoli sebereflexe přiznají, že to byla chyba, ale neodstoupí a jede se dál. Myslíte, že je to s těmito stejnými lidmi možné napravit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 06:44 Reaguje na Milan Dostál
A to vám nakukal preboga kdo? Německo je průmyslovou velmocí, EU je průmyslovou supervelmocí, i my jsme výrazně průmyslovou zemí.
Jenže děláme hi-tech výrobky a ty s malou přidanou hodnotou (hlavně špinavosti) kupujeme. A i jiné, pokud jsou levnější.
Žádné zařezávání se nekoná, ani průmyslu, ani jádra, nebojte.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

17.4.2026 08:40 Reaguje na Pavel Hanzl
To sice je, ale kdyby bylo vše OK nemusela by SRN vláda do ekonomiky sypat miliardy EUR. Takže ti, kteří způsoblili problémy, ty problémy překryjí penězi, nakonec to skončí ve zdi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 08:49 Reaguje na Milan Dostál
Němčouři se balíkovali na globalizaci, dokud jim nepřerostla přes hlavu. A při jejich těžkopádném myšlení s tím mají problém. Proto my, kteří jsme prý jen jejich votroci, jsme na tom ekonomicky daleko lépe.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

17.4.2026 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
To , že z ČR tečou peníze kudy by téct neměli je fakt, že jsme díky zahraničním majitelům velké části průmyslu v pozici otroků je bohužel taky fakt. To, že mají oni problém tak my ho nemáme? Podle vás ne, máte syndrom Titaniku se vším všudy. Ještě jednou se ptám, má současné vedení EU schopnost napravit co způsobilo?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 14:57 Reaguje na Milan Dostál
Napřed byste musel napsat, co vedení EU způsobilo.
My ale od války budovali komunismus a zbankrotovali jsme, Němci kapitalismus, zbohatli a koupili si nás. Tak čemu se čemu?
Odpovědět
sv

s v

18.4.2026 14:22 Reaguje na Milan Dostál
Jinudy zase peníze přitékají. Tomu se říká pohyb kapitálu milánku. Jestli máš na mysli nelegální vyvádění peněž ze země tak to můžeš momentálně sledovat v případě orbánistických podržtašek, které jak říkají poláci "bierom nogi za pas" a s něma putují tuny hotovosti nebo zlata. A nebo jsi ti mohl vidět u agenta bureše a jeho zámečku ve Francii. A ano, jestli otročíš pro bureše, tak se nedivím, že se i jako otrok cítíš.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.4.2026 21:35 Reaguje na s v
Přesně tak, tihle mašlonci mají v hlavě snad jen jeden závit.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

20.4.2026 08:41 Reaguje na s v
Tak podle vás si majitel se sídlem v např. v SRN může nelegálně odlévat kapitál ze svých dcer v ČR do svých matek a tím zvyšovat jejich zisk. Ale když si tuzemský majitel za peníze ze zisku vlastní firmy koupí cokoli třeba v té Francii, tak je to lump? Hmm, vy jste hlavy.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 12:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Můžete nám vysvětlit, jak jim globalizace přerostla přes hlavu;-)?

A fakt jsme na tom ekonomicky dalek lépe? A prozradíte ... zcela konkrétně a relevantními údaji ... jak jste na to přišel?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 13:09 Reaguje na Radek Čuda
Němci (Američané taky) otsourcovali špinavé a primitivní výroby hlavně do Číny a těžili z toho, že kupovali polotovary zalevno a prodávali jim finální výrobky zadraho. Jenže Číňani se naučili vyrábět i finální výrobky kvalitně a levně a tihle mudrlanti čumí jako puk.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 14:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale oni by jako puk nečuměli, kdyby se k tomu nerozhodli zachraňovat planetu a díky těm nákladům které to přineslo se nestali silně nekonkurenceschopnými:-).

Jinak kdybyste nebyl trulo tak byste věděl, že Němci třeba do té Číny přemístili i velkou část finální výroby ... např. automotive.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.4.2026 08:43 Reaguje na Pavel Hanzl
K "zařezávání jádra" to v EU mnoho let směřovalo.

Naštěstí nám i energetické krize "pomohli"
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.4.2026 07:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle vaše dojmologické bláboly typu:

"Bla, bla, bla, bla, dotace, dotace, dotace, dotace, pořád dokola, dokola, dokola, dokola, kdy mi vysvětlíte po stopadesáté, že slunko v noci nesvítí?"

Není žádná diskuze natož argumentace.
Tak se vemte prášek na uklidnění a přestaňte trollovat.
Odpovědět

Radek Čuda

16.4.2026 13:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Za normálních okolností by to byl trolling jak prase.

Ale beru, že u vás je to asi nemoc:-/.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 08:59 Reaguje na Radek Čuda
Napočítal jsem tu 50 (slovy PADESÁT!!") reakcí na své příspěvky. A já poctivě odpovídám. Tak čemu se čemu?
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 12:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy máte blbé, že tady je u každého posti údaj o tom, kdy sem byl vložen.
Takže otázka o vejci a slepici se v tomto případě dá zodpovědět velmi snadno.

Skutečnost je prostě taková, že řadu lidí ty vaše neustálé lži a opakovaně uváděné nepravdy (to jsou ty případy, kdy těm kravinám fakt věříte) tak serou, že vás nenechají na pokoji a budou vám je otloukat o hlavu dokud tu s nimi budete svinit diskuze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 21:28 Reaguje na Radek Čuda

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 08:55
Když se podíváte na tuhle diskusi, tak rozhodující množství příspěvků jsou reakce na mě. A já poctivě všem odpovídám, čímž generuji další reakce. Proto jich mám nejvíc. Za což jsem kritizován, že trollím, ale to je něco jiného. Já to považuji za normální, podnětnou diskusi. čus.
Odpovědět
va

vaber

17.4.2026 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty Hanzl netrolíš, poctivě bojuješ za lepší svět, podle své moudré dětské koblihy.
Politika je ale špinavá ,jsou to lži,kamufláže ,překrucování faktů , tajné služby , propaganda a nade vším touha po moci a penězích.
To neříkám já ,ale jiní co v politice byli dlouho.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

17.4.2026 09:48 Reaguje na vaber
Přece nemůže být takový truhlík, aby tohle nevěděl. Je jediná možnost, že aktivně funguje jako "aktivní blbec". Jen odezírá ze rtů EU vedení, je to dobře vidět na jaderné energetice EU, najednou prozřel. To nebude náhoda.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.4.2026 09:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to opět lžete Hanzle.
To vy jste začal odpovídat na příspěvky ostatních diskutujících, kteří jako první reagovali na uveřejněný článek.
Jako např. vaše první reakce stylem: "Bla, bla, bla, bla, dotace, dotace, dotace, dotace, pořád dokola, dokola, dokola, dokola, kdy mi vysvětlíte po stopadesáté, že slunko v noci nesvítí?"

Pak jste rozjel váš klasický hnojomet.
Odpovědět

Radek Čuda

17.4.2026 12:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale von má přeci jen v něčem pravdu. Trolení je vědomá činnost. A já mám silné podezření, že Hanzl vědomě netrolí, on si prostě jen nedokáže pomoct.

A když je někdo grafoman bez špetky sebekontroly a ještě navíc je blbej, tak to holt dopadá takto.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.4.2026 15:08
Pokud se tady všeobecně míní, že Evropani odmítli nakoupit už nasmouvaný plyn na Vánoce 2021, kdy jej zoufale potřebovali, jen proto, aby Rusy nějak cha cha "vyšachovali", tak nemá žádná diskuse cenu. Což vaše sborové pištění jasně dokazuje. čus.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.4.2026 15:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Čus už jste psal ráno, zalez trolle.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist