https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/nepoucitelni-radni-v-brne-nebo-uporna-obrana-provizi?ids%5Bx3c19624b8a0e9d96c4bf16faf190edf5%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rudolf Kunzmann: Nepoučitelní radní v Brně, nebo úporná obrana provizí?

17.3.2009
Pan starosta Šťástka (ODS) z městské části Brno-Střed, žádá v tisku o reálné řešení parkování. Primátor města Brna (MB) pan Onderka (ČSSD) mu tamtéž sděluje, co všechno město Brno dělá, a následně tamtéž primátorovi pan Paulczinsky (ODS) vyčítá, že se chlubí cizím peřím. V tom jediném má pan Paulczinsky pravdu, ale jinak si obě koalice - minulá, vedená ODS, a nynější, vedená ČSSD - řešení parkingu v Brně nemají co vyčítat. Jaký je rozdíl v přístupu obou vládnoucích garnitur v Brně? Obojí byl a je pro Brno naprosto nekoncepční a tím špatný!
 

V článcích je výše uvedenými diskutujícími kritizována opožďující se realizace parkovacího domu před Janáčkovo divadlem, kde je oběma koalicemi opět samozřejmě prosazován běžný podzemní vjezdový parkovací dům (dále VPD), což je technologie parkingu 40. let minulého století! Náměstek primátora MUDr. Rychnovský, v zastoupení primátora, dopisem paradoxně sdělil, že „finančně náročné investiční akce nadměrně zatěžují městský rozpočet“! Další náměstci primátora MB Ing. Pospíšil v tisku (Rovnost z 6.2. 2009, str. 2) sdělil, „že si bude muset Brno vzít zřejmě půjčku více jak cca 400 milionů Kč na výstavbu podzemního VPD u Janáčkova divadla“ a pan Macek sdělil, „že z důvodů krize asi bude muset město počkat s realizací, až krize skončí.“

Právě proto byly primátorovi MB a dalším členům Rady MB, poslány ověřené podklady (po kolikáté již?), které ukazují, že je možné tento čas krize využít, upravit projekt během 1 měsíce a snížit náklady na vybudování každého podzemního parkingu realizací vhodného typu podzemního automatizovaného parkovacího domu (dále APD) u Janáčkova divadla a následně na ul. Veselé pod budoucím Janáčkovým centrem, čímž by bylo také navíc dosaženo i unifikace techniky. Náklady lze snížit o 34,4% na každou podzemní akci, včetně snížení prostoru o 59,19% povrchové plochy. To v případě Janáčkova divadla činí cca 137 mil. Kč a v případě Janáčkova centra taktéž. A to při zisku naprosté likvidace kriminality a zlodějny v APD, získání ekologických přínosů, ale také při zachování všech původních požadavků vstupu „suchou nohou“ do foyer divadla, vjezdů a výjezdů z dané lokality.

Vážení spoluobčané, máte představu o obhájení ze strany MB nesmyslně úporně prosazovaných zvýšených nákladů ve stovkách mil. Kč před veřejností, případně před zajímajícími se různými kontrolními orgány? Já ne! Kampak a komu asi ty peníze půjdou? Město je nepotřebuje, když investiční akce zatěžují jeho rozpočet? Podobná situace se týká realizace opět VPD na ul. Panenská v centru města mezi hotelem International a Magistrátem města Brna. V roce 2007 (Brněnský deník Rovnost 15.10. 2007) Ing. Veselý (KDU-ČSL), předseda dopravní komise MB, člen jak představenstva společnosti BrnoParking, a.s., s jejími výše uvedenými vyhraněnými zájmy, tak také jednatel fy. Kordis, tvrdil, že zde bude realizován více vjezdový APD, který stojí v Ostravě-Svinov. Ano, tam jej viděl v chodu. Byl jsem také přítomen. Přesto, že soukromý investor nabídl pro ul. Panenskou zpracovaný projekt na APD tohoto typu, včetně financování jeho realizace, je v tichosti podepsán pronájem s BrnoParking, a.s., kde má být stavěn opět běžný VPD, kde se vedle hotelu International bude opět krást a zahlcovat střed Brna karcinogenními exhalacemi! A tuto skutečnost nevyváží ani málo smysluplné zhotovení kapličky ve VPD!

Až dosud nebyl žádnou z koalic zpracován a předložen základní dokument pro město Brno jako celek (včetně městských částí města) s možným názvem „Projekt koncepce řízeného pohybu vozidel a parkingu v Brně,“ který by měl obsahovat analýzu, závěry a návrhy řešení pro celé město Brno, nikoli jen pro centrum Brna, včetně neodmyslitelné koncepce „záchytných parkovišť,“ návazného informačního systému a vymístňování vozidel z ulic. Koncepce znamená promyšlenost a nikoli „nacpat“ parking jen do „volné díry v zástavbě“! Takový projekt také požadovali na počátku r. 2008 na svém setkání starostové městských částí města Brna bez rozdílu jejich stranické příslušnosti. Jen na základě takového promyšleného a schváleného projektu, kdy se nevtahují vozidla zbytečně k centru Brna, je možné příslušnými odbory Magistrátu MB vůči zájemcům prosazovat potřebné nové trendy např. moderního automatizovaného parkingu vozidel s cílevědomým řízením pohybu vozidel v lokalitách města Brna, čímž se také sníží hluk a exhalace v Brně.

„Záchytná parkoviště,“ jakož i nadzemní nebo podzemní parkovací domy v blízkosti mezinárodních hotelů, divadel, nemocnic, nádraží, atd. musí absolutně vyloučit kriminalitu (kradení a vykrádání vozidel, přepadávání, atd.), která je ostudou Brna i ČR. To mohou výhradně zajistit pouze nadzemní nebo podzemní APD. Dnes je u realizovaných typů APD pro potřeby rychlého odbavování vozidel, při jejich velké koncentraci (divadla, sportoviště, nádraží, letiště, atd.) běžná rychlost odbavování nejvýše do 2 minut! Taktéž jsou nepravdivé smyšlené argumenty o následné provozní finanční náročnosti. Doufám, že tento článek se stane také podnětem pro odpovědné kontrolní orgány. Mimo to lze očekávat, že odpovědnost tito námi zvolení, a v současné době odpovědní lidé, nepochybně pocítí v následných komunálních volbách metodou preferenčních hlasů občanů města Brna!


reklama

 
Rudolf Kunzmann
Občan města Brna
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Chybí koncepce dopravy v Brně ? - 20. 3. 2009 -

Připadá mi, že nějaká koncepce dopravy v Brně snad ani neexistuje. Organizace opravy komunikací na mně působí chaoticky, občas malá něhoda zablokuje průjezd městem, které se stává, obrazně řečeno, pastí na řidiče. Zdražení městské dopravy a současné snížení ceny benzinu vedlo viditelně ke zvýšení počtu aut ve městě. Pak se parkování stává problémem, nad kterým úředníci hořekují, ačkoli k němu přispěli.

Jako obyvatel Brna nepozoruji nějaký rozdíl mezi dřívějším přístupem magistrátu v čele s ODS a nynějším v čele s ČSSDa SZ, jejíž místopředseda M.Ander, je náměstkem primátora pro životní prostředí. Rétorika je sice jiná, ale pro mně je důležitý výsledek.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist