https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/otevreny-dopis-hejtmanovi-jihomoravskeho-kraje-stanislavu-jurankovi?ids%5Bxa9b22581eb4dfe91abfbd171c556025c%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Petiční výbor, Jana Pálková: Otevřený dopis hejtmanovi Jihomoravského kraje Stanislavu Juránkovi

22.10.2008
Vážený pane hejtmane,

se znepokojením jsme si přečetli Vaše výroky zveřejněné v souvislosti s blokádou silnice 1/43 v Kuřimi a Lipůvce. Občané těchto i dalších obcí, kterými prochází tato frekventovaná silnice, si jistě zaslouží co nejrychlejší řešení a odvedení této, z jejich pohledu tranzitní dopravy, mimo obydlené území.

 
Není však přijatelné, abyste se vy a další vysocí představitelé Jihomoravského kraje, pokoušeli vymlouvat a shazovat vinu za dlouhodobě neřešené dluhy státu i kraje na jiné občany, a to na ty, kteří se zcela oprávněně cítí ohroženi návrhem na vedení tranzitní silnice R43 přes Bystrc, Bosonohy a další brněnské městské části. Občanů, kteří podepsali petici proti této variantě, je více než 37 tisíc. Je zcela politicky neodpovědné stavět proti sobě skupiny občanů nebo jednotlivé obce. Právo na ochranu před negativními dopady tranzitní dopravy mají přece všichni stejné. Tím, že dlouhodobě bráníte vyhledání trasy pro R43 mimo osídlená území, vlastně vy bráníte nalezení konsensuálního řešení, které jediné může stavbu urychlit. Jsme přesvědčeni, že stavba R43 na sever od Kuřimi není zablokována sporem o trasování kolem Brna a mohla být již dávno připravena. Žádáme Vás proto, abyste se jako nejvyšší představitel stavěl ke všem občanům kraje stejně spravedlivě.
reklama

 
Petiční výbor, Jana Pálková
petice za obchvat města Brna a proti vedení R43 přes město Brno
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

malý dodatek - fafnir - 29. 10. 2008 - Ivan Sommer

V tomto případě se bouří živelně obyvatelé Brna a ne nějaká zelená sdružení. Nejen v trase R43, ale i v dalších částech města (např. Kr.Pole), kam byla doprava již svedena. Ono totiž není nijak příjemné, jestliže celodenně pod okny rachotí stavební stroje a tvoří se oblaka prachu z rozkopaných komunikacích nebo stojí kolony aut na objížďkách. Něco se rozkope a pak tam třeba půl roku "noha neukáže". V jednom článku na Ekolistu jsem popasl takovu situaci na ul. Rašínové. Bohužel neutěšená dopravní situace v Brně se protahuje léta a zdá se, že v poslední době se stává neúnosnou, dopravu zastaví a celé město zneprůjezdní někdy i drobná dopravní nehoda.400 000 obyvatel je v podstatě odříznuto od světa.

Setkal jsem se s extrémními zelenými, jak je líčíte, ale na druhé straně se opomíjejí obrovský tlak zájemců o miliardové zakázky. Ještě mám v paměti, jak se některé nové komunikace ve městě budovaly a již se zase přestavují. Je také opravdu vhodné se trochu seznámit s historií kauzy a poměrně členitým réliefem terénu (fotomapa?). Nedaleko souběžně se zamýšlenou komununikací teče řeka Svratka, dříve hlavní (nyní záložní) zdroj pitné vody pro Brno. Jedna z původních variant vedení dálnice předpokládala její průchod podélně nad korytem řeky a vodárnou. To bylo míněno vážně, viděl jsem výkresy. Naštěstí takové řešení neprošlo, přece jen obava z ohrožení zdroje vody převážila. Vím, kolik je starostí např. s ochranou Želivky(zdroje vody pro Prahu)na křížení s D1. Asi by se i v Praze postavili proti průjezdům městem komunikacemi nad Vltavou, i když je tam volno a obyvatelé by nepřekáželi.

Podstatu problému vidím v krátkozrakosti brněnského magistrátu po r.1989, který nebyl zatím shopen přijmout uzemní plán odpovídající budoucímu rozvoji města. V tomto bodě Strana zelených zklamala očekávání. Ne, že by se neangažovala, ale protože se angažovala málo. Možná to není ani v jejíh silách při současném vedení, zapomínající na občany. Ti pak činí, co umí, stěží pochopí, k čemu je Strana zelených užitečná. Poněkud mě to rmoutí, ale takový je život.

Co se týče, že by kvůli zeleným aktivistům nebyl postaven Karlštejn, jak namítá Béďa, tak by byl podle historie R43 v Brně postaven alespoň dvakrát. Totiž v trase byla budována dálnice již za války (nazývána Hitlerova). Ta byla zrušena a zčásti vybudována znovu, stávající komunikace by musela být opět přebudována. Rej miliard by vesele vířil a Béďa tleskal. Nevím, že by se tak někdy stavěl Karlštejn, jak nám Béďa zaperlil. Zde na Ekolistu si můžete ověřit, že mě ti zelení extremisté nemají příliš rádi. Viz např. diskuse o opilých stromech na Tlustci. V životním prostředí nemá smysl něco tajit, příroda nám to pak vrátí velice nepříjemně někdy i s "úroky".

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist