https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/petra-kolinska-dnes-se-bude-jednat-o-kontrarevoluci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Petra Kolínská: Dnes se bude jednat o kontrarevoluci

23.10.2025 | Petra Kolínská |
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Dnešní jednání o programovém prohlášení se má věnovat také tématům životního prostředí. V této souvislosti je potřeba připomenout některé části volebního programu Motoristů sobě a výroky jejich předsedy, který usiluje o post ministra životního prostředí.
 
Předseda Motoristů Petr Macinka označil Ministerstvo životního prostředí za „brzdu pokroku“, která „vše komplikuje a kvůli níž není možné v Česku udělat vůbec nic“. Na ministerstvu je podle něj „potřeba udělat nějakou kontrarevoluci“.

Ministerstvo přitom v rozporu se slovy pana Macinky rozděluje finance na nové technologie, inovace, obnovitelné zdroje, rozvoj energetické infrastruktury, podporu moderních ekonomických odvětví, zvyšování energetické účinnosti, zateplování či spravedlivé transformace uhelných regionů a celých průmyslových odvětví (například teplárenství).

Ekology na ministerstvu pak předseda Motoristů nazval „fanatickými ideology“, kteří „nechtějí chránit přírodu, ale bojovat s klimatem“. Ve skutečnosti na ministerstvu a v úřadech, které pod něj spadají, pracují úředníci a úřednice, kteří se řídí zákony, evropskými směrnicemi, mezinárodními smlouvami a strategiemi, které schválila vláda.

V programu Motoristé tvrdí, že „Ochrana přírody má být založena na vědeckých faktech“, ale zároveň odmítají vědecké poznatky o změně klimatu nebo například chtějí opustit vědecky podložený princip bezzásahovosti v ochraně přírody, čímž ohrožují národní parky, nejcennější části naší přírody a biologickou rozmanitost.

Ve volebním programu mají Motoristé uvedeno: „MŽP musí přestat brzdit rozvoj a začít vytvářet podmínky pro udržitelný růst průmyslu“. To je v rozporu s kompetenčním zákonem, který ukládá MŽP být ústředním orgánem státní správy pro ochranu různých složek životního prostředí.

Výše uvedené výroky a programové cíle diskvalifikují pana Macinku pro vyjednávání o směřování resortu. MŽP má být protiváhou resortům, jako je doprava či průmysl, a podílet se na hledání rovnováhy mezi zájmy průmyslu na jedné straně a ochrany životního prostředí a zdraví lidí na straně druhé, nikoli umetat cestu uhelným miliardářům, skládkařům a dalším velkým znečišťovatelům.

Výše uvedené citáty jsou z pořadu Macinka: Ministerstvo životního prostředí je největší brzdou české prosperity | Chuť moci #109 a volebního programu Motoristů.


reklama

 
foto - Kolínská Petra
Petra Kolínská
Autorka je ředitelkou Zeleného kruhu, asociace ekologických nevládních organizací.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (82)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

23.10.2025 12:51
Podstatné je, aby zadlužená republika omezila dotace. To, že se ozývají hlavně to, kterých se to nejvíc dotkne, je normální. Ale nejprve je potřeba zajistit vyrovnaný rozpočet - to je to, na co cílí nová vláda.
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.10.2025 13:25 Reaguje na Richard Vacek
Tak to je fakt brutálně dobrý vtip. Už vidím, jak STBák a mastná dlužena budou usilovat o vyrovnaný rozpočet. Tomu snad nevěří ani marmeládou nejvíc natlačení koblížci, ne? :D
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.10.2025 13:39 Reaguje na Petr Elias
Proto je potřeba být konzistentní. Pokud kritizuji motoristy kvůli tomu, že prosadí "špatný" vztah k životnímu prostředí, tak nemohu přehlédnout, že v tom samém programu mají vyrovnané finance.
Odpovědět
HH

Honza Honza

23.10.2025 14:42 Reaguje na Richard Vacek
Právě že jenom kritizují, nic jiného:
- vyrovnaný rozpočet je správně i kdyby jej navrhl někdo s rohama
- úprava Green Dealu rovněž

Něco jiného je opuštění Green Dealu - od toho snad máme ANO, aby tuto hloupost neschválilo
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2025 17:05 Reaguje na Richard Vacek
Je to jen prolhaná slibotechna, pojem "vyrovnané finance" je z Paroubkova Marsu, žádný stát nic takového nemá. Ale my půjdeme slovenskou cestou, tam brutálně zvyšují daně a schválený deficit na příští rok mají asi dvojnásobný, než my.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

23.10.2025 17:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Vyrovnaný rozpočet má řada zemí. Obvykle to jsou ty s nízkým zadlužením - tedy státy jako Kuvajt (10%HDP), Rusko (20%), Estonsko (20%).
Průměr EU je 80% a USA 120%.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 09:56 Reaguje na Richard Vacek
Kuvajt má gigapříjmy z fosilu, to je jiná kategorie. Rusko je v ekonomickém propadu už na hranici samostatné existenci a dluhy nemá, bo mu nikdo nepůjčí. A Estonci neměli Zemana a Baibše, tak čemu se čemu?
Odpovědět
PE

Petr Elias

24.10.2025 08:40 Reaguje na Richard Vacek
:D :D ty jsi tak naivní. :D :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2025 16:51 Reaguje na Richard Vacek
To jsem zvědav, jestli teda zarazí dotace kamarádu Tykačovi, nebo i Křetínskému. Fosil se u nás dotuje daleko více, než OZE.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 18:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Uhelné elektrárny u nás produkují kolik?? % elektřiny?? Četl jsem, že 46. Vzhledem stále se zvyšujícím požadavkům na "čistší" provoz, mají stále větší a větší náklady a ti uhlobaroni tvrdí, že když nedostanou dotace, tak že razantně zvýší cenu elekřiny - ale to jim nedovolí ERÚ - a nebo doly a elektrárny zavřou. Huráááá, slááááva, hned bude vzduch bez kouře. Ale pak si musíme zvyknout na to, že elektřina bude v drátech jen 13 hod. denně a když nebude svítit a foukat, tak třebas i jen 7 hod.
Krásný to život při svíčkách. Ostatně, jak řekla jedna "zelená" politička na Slovači, že ona se na telku klidně bude dívat i při svíčkách.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 10:00 Reaguje na Jaroslav Pokorný
A o tom to přece je! Pokud uhlobaroni zdraží, tak se automaticky čisté energie zlevní a bude daleko větší zájem je budovat. Na tom, je založena celá dekarbonizace.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

24.10.2025 15:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Jakým způsobem a z jakých zdrojů se dotují? Můžete to najít ve státním rozpočtu? To pozůstatky fv tunelu jasně najdete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 17:22 Reaguje na Jiří Svoboda
"Například v roce 2023 činily dotace na fosilní paliva přibližně 34 % všech energetických dotací v EU, přičemž podpora obnovitelných zdrojů energie se pohybovala na úrovni 17 %."
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/vaclav-skoblik-eu-chce-do-roku-2030-ukoncit-podporu-fosilnich-paliv.jsme-na-to-pripraveni#dis-id-a7e09d0e1b71b299f8c4e6d5efe123d8
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

27.10.2025 15:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Tam ale není napsáno, co se vlastně dotovalo a odkud se na to bralo. Takže prosím pátrejte dál, ať nevypadáte, že si něco vymýšlíte.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

23.10.2025 12:54
zelené plačky mají trénink.
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.10.2025 13:26 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak neplač...
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

23.10.2025 15:59 Reaguje na Petr Elias
paní Kolínská to zmákla za všechny...
Odpovědět
PE

Petr Elias

23.10.2025 13:27
Kámoš hranatého nácka tam prostě nemá co dělat ... ;)
Odpovědět
Anyr

Anyr

23.10.2025 14:21
Vysledek ochlokracie v praxi. Pevne verim (co mi taky fr jinyho zbyva :D), ze generacni obmena a vzdelani problem vyresi - minimalne v temnotou zahalenych zemich V4.
Do te doby nezbyva nez cekat, a zachranit/ochranit pred luzou vse to, co lze, aby skody byly co mozna nejmensi.

"Such is the nature of evil. Out there in the vast ignorance of the world it festers and spreads. A shadow that grows in the dark. A sleepless malice as black as the oncoming wall of night. So it ever was. So will it always be. In time all foul things come forth." - Thranduil
Odpovědět

Radek Čuda

23.10.2025 14:31 Reaguje na Anyr
Jistě, kdo nevidí svět jako vy, je lůza;-).
Otázkou je, co jste potom vy;-).
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

23.10.2025 16:05 Reaguje na Radek Čuda
že ten komunismus jednoho správného názoru se k nám nedostal tentokrát ze Sibiře ale z Bruselu.

Ono, to, že kdosi za Motoristy říkal, že školy slouží jako převýchovní lágry někdo zkrátka nepopře, když se Motoristi ozvali, že by se školství mělo od ideologizovat, vypadá, že TA KONTRAREVOLUCE bude muset být stejně razantní změnou, jako v 89. možná více.

Odpovědět

Viktor Šedivý

24.10.2025 09:41 Reaguje na Radek Čuda
Ale no tak - kupříkladu dav, který odmítá respektovat výsledek voleb a domáhá se složení vlády podle svých představ, to je lůza jak vyšitá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 10:16 Reaguje na Viktor Šedivý
Vy jste volil nějakého ministra? To budete asi fakt jediný........
Odpovědět
sv

s v

25.10.2025 12:01 Reaguje na Viktor Šedivý
Copak soudruhu, upírat ústavou zaručená práva na svobodu slova a shromažďování se ti zachtělo.
Odpovědět

Radek Čuda

23.10.2025 14:33
Já furt nechápu, co Kolínská brečí ... když dokázali Motoristé na první dobrou do té PS prolézt, tak by to mohli Zelení zvládnou taky, ne?

A pokud ne, tak o čem to asi svědčí ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2025 16:59 Reaguje na Radek Čuda
Jen o tom, že prohráváme hybridní válku, čecháčkové nejsou od přírody ropáci. Vzpomeňte si na akci Brontosaurus za komára, ta měla obrovskou podporu. Navíc první demonastrace proti komárům jely už před 17. listopadem v Severních Čechách a byly hlavně ekologické.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 18:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Komunisté ovšem měli program, že se budou stavět atomky, v každém kraji jedna, aby se topilo elektřinou a šetřilo uhlí, jako cenná chemická surovina. Proto bylo v Plzni vybudováno atomové strojírenství a na VŠ zavedly potřebné inženýrské obory, abychom byli schopni si atomky stavět sami. Díky akcím zelených se JETE skoro nepostavila, stejně je ho jen půlka. A jak jsme teď rádi, že ji máme. Díky komunistům jsme si ji skoro celou postavili sami. Teď už musíme žebronit u Korejců a v Bruselu, zda nám povolí nahradit JEDU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 10:04 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Komunisti měli velké množství různých programů, ovšem dopadlo to jak dycky. Ten atom byl asi velmi dobrý, ale možná jen jediný. Už tehdy se očekávalo, že lidstvo objeví nějaký přelomový zdroj (třeba tokamak) a nebezpečí fatální havárie je pořád. To ale komáry nezajímalo, ani po černobylu.
Odpovědět
sv

s v

25.10.2025 12:17 Reaguje na Jaroslav Pokorný
To známe, dohnat a předehnat, udržet krok a neztratit stopu. A realita - na západě i malé země byly sto stavět JE mnohem rychleji a efektivněji než komoušské těžkoslovensko. S Temelínem soudruhu žádní zelení neměli nic společného. Po revoluci spotřeba elektřiny stagnovala, takže realizace Temelína se na chvíli pozastavila a nakonec bylo rozhodnuto o realizace jen 2 reaktorů. Nejvíc protestovali soudruzi z fpo ... současný burešův spojenec v europarlamantu. A jak v roce 2014 Nečasem rozjetá dostavba Temelína dopadla ... díky burešovi .. je taky známo.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.10.2025 16:11
Je mi líto:
"Vědecky podložený princip bezzásahovosti" vedl k totální devastaci obrovských ploch lesů na Šumavě, i k devastujícímu požáru Českého Švýcarska. Takže hlasatelé bezzásahovosti jsou jen jacísi pochybní pseudovědci.
"Vědecké poznatky o změně klimatu" jsou v režii eko"vědců" jen bezcenné nesmysly. Je třeba jít podle skutečné vědy, kterou presentuje vědecká (nikoli politicko ideologická, jako třeba IPCC) organizace CLINTEL.
Ano, MŽP je nyní překážkou rozvoje průmyslu i zemědělské výroby a tento střet zájmů bude nutno vyřešit ve prospěch občanů, nikoli ekofanatiků.
"Obnovitelní zdroje" se ukazují jako naprostý nesmysl. Jsou to jen penězovody z kapes občanů do kapes ekoaktivistů. A nové technologie nevzniknou na bázi blekotání úředníků či politických aktivistů, ale usilovnou vědeckou prací, jíž ani jedni, ani druzí jmenovaní nejsou schopni.
MMCH, Velká Británie, protože už je z dosahu EU a jejích ekonesmysů, mohla postavit skutečně účinnou baterii na kumulaci energie (třeba i z těch OZE):
https://www.osel.cz/14291-100-mwh-nejvetsi-prumyslova-tepelna-baterie-sveta-spoleha-na-cihly.html
která, na rozdíl od toho, co prosazují EU a ekologické organizace, skutečně funguje. A má, z principu věci, účinnost mnohem vyšší než lithiové nesmysly. A nežere vzácné suroviny, jejichž monopolním dodavatelem je Čína.
Odpovědět
su

23.10.2025 18:08 Reaguje na Jan Šimůnek
1. Vědecky podložený princip bezzásahovosti" vedl k totální devastaci obrovských ploch lesů na Šumavě, i k devastujícímu požáru Českého Švýcarska.
- lžete, jeďte se na Šumavu podívat! Za požár v ČŠ může člověk, který jej zapálil, nikoliv bezzásahovost

2) "Vědecké poznatky o změně klimatu" jsou v režii eko"vědců" jen bezcenné nesmysly. Je třeba jít podle skutečné vědy, kterou presentuje vědecká (nikoli politicko ideologická, jako třeba IPCC) organizace CLINTEL.
- lžete, víc není třeba dodávat!

3) Ano, MŽP je nyní překážkou rozvoje průmyslu i zemědělské výroby a tento střet zájmů bude nutno vyřešit ve prospěch občanů, nikoli ekofanatiků.
"Obnovitelní zdroje" se ukazují jako naprostý nesmysl. Jsou to jen penězovody z kapes občanů do kapes ekoaktivistů. A nové technologie nevzniknou na bázi blekotání úředníků či politických aktivistů, ale usilovnou vědeckou prací, jíž ani jedni, ani druzí jmenovaní nejsou schopni.

- jste nemocný člověk ...měl byste vyhledat lékaře. Všechno nasvědčuje tomu, že vám asi nějaký ochránce přírody (možná ochránci) ublížil(i)...možná, když jste byl malý, snad vás i znásilňoval(i), šikanoval, nebo vám jinak ubližoval....vaše nenávist a zuřivot, která je skryta v každém vašem příspěvku je přesně to co lidi rozděluje....jediné štěstí je, že už jste starý...a příroda, kterou tak neuvěřitelně pohrdáte, vám to brzy spočítá
....a klidně to vymažte jako porušení provadel diskuze...
Odpovědět
PE

Petr Elias

24.10.2025 08:12 Reaguje na

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 20:34 Reaguje na
Ten Šimůnek žije ve světě naopak, tohle je zcela nový fenomén. Velmi dobře je popsán ve filmu Velký Vlastenecký výlet. Jenom nikdo neví, jestli je to možno léčit.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

24.10.2025 15:12 Reaguje na Jan Šimůnek
Nepletete si náhodou akumulaci tepla s akumulací elektřiny? A dále je třeba mít zásobníky uchovávající energii z léta na zimu. To se totálně nedaří ani Britům mimo EU-eko-tyranii.
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.10.2025 16:20
to Anyr 23.10.2025 14:21
Jistěže soudruh Bek chce na školách omezit matematiku a další exaktní obory a místo nich vymývat dětské mozky sajrajty jako je tento článek. Nicméně padl a asi zůstane matematika, fyzika atd. zachována. A pokud ne, vytvoříme (moje generace) doučovatelskou síť, aby z našich dětí, potažmo vnuků, nevyrostli bezcenní negramotové, jaké chce soudruh Bek. Už se těším, až budu vnoučata učit trojčlenku a další "zakázané vědy".
A je, pochopitelně, nutno zapracovat na tom, aby to, co považujete za škody (zatímco normální člověk to bere jako přínos) mělo co největší rozsah a trvanlivost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2025 16:55
Žijeme v neskutečně iracionálním světě iluzí a dojmů. Co kdyby jmenovali za ministra průmyslu zeleňáka, který slíbí, že poteče průmyslová krev?
Ministr ŽP, který nemá VŮBEC ŽÁDNÉ ekologické vzdělání, nikdy nebyl ani vedoucí nebo manažer a dělal pouze podržtažku Klausovi, to si z nás asi dělí čurinu, ne?
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 18:34 Reaguje na Pavel Hanzl
No, pak takový ministr může přinést zcela nové pohledy na problémy které způsobili zelení ekofanatici.
Odpovědět
su

23.10.2025 19:41 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Zaměstnejte tam uklizečku - takový ministr může přinést zcela nové pohledy na problémy životního prostředí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 10:07 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Takže mě vezmou za ředitele Akademie věd a já jim tam přinesu cha cha "zcela nové pohledy"??? To myslíte fakt vážně?
Dejte opravit auto jedinci, který v životě neviděl zvednutou kapotu a on vám to spraví dle "nového pohledu".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.10.2025 17:02
Někdy začátkem 80. let vyšel v National Geographic článek, že Severní Čechy jsouu největší totálně zdevastované území NA CELÉM SVĚTĚ!!!
To jsme pašáci, první na světě?
Ale dnes máme šanci to ještě překonat, dýzláci mají už určitě plán.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 18:39 Reaguje na Pavel Hanzl
V National Geographic zřejmě nikdy nic nečetli o Bhópálu, Sevesu, Minamatě i jiných místech.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 10:08 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Muhehheheheh to není přece Sputnik nebo Parlamentní lupen!! Tam budou asi jen hlupáci a vy jste letadlo, že?
Odpovědět
sv

s v

25.10.2025 12:20 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Nikoli, neslyšeli o jezeru Majak.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

24.10.2025 08:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzl, co máte ve svých příspěvcích pořád s těmi ropáky a teď i s dýzláky? Nejste náhodou též šťastným majitelem OZE, kterému všichni přispíváme dotacemi na provoz, toho jeho nesmyslu na střeše? To se to pak kritizuje konkurenční energetické zdroje a média, viďte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 17:11 Reaguje na Tonda Selektoda
To jsou zkrácené a všem srozumitelné pojmy, jsou asi moc ostré, ale jiné jsem nevymyslel. Tož potraďte.
Střešní fve je velmi dobrý počin, v Evropě dává už neskutečné terrawaty a nezatěžuje přenosovou síť. Vyplatí se i bez dotace, i když to trvé déle. Pokud si na to nepůjčujete, je to výborná investice s výnosem asi 10% ročně.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

23.10.2025 17:07
Kontrarevolucionář Nacinka? Brzo mu zvonec zacinká.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

23.10.2025 18:18 Reaguje na Dorian Černý
příští rok by se ten váš příspěvek mohl nazývat předsudečné násilí...
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

24.10.2025 08:35 Reaguje na Dorian Černý
Doriáne, místo zlomyslností a posměšků, raději přejme budoucí vládě, i tomu předem odsuzovanému ministrovi ŽP, úspěšné vládnutí a řešení potřeb naší společnosti (občanů).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 10:13 Reaguje na Tonda Selektoda
Fakt? A proč by to preboga dělali? Podívejte se na minulost adeptů na vládnutí, trestně stíhaní jsou sice jen dva, ale kriminální a polokriminální minulost tam má dost velké procento. A od nich můžete očekávat asi tak co? To, co páchali v minulosti, ale ve velkém.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.10.2025 10:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte smůlu, vaše Brněnská parta kočičí pracky končí
a navíc se obává otevření skříní, kam poschovávala
kostlivce z doby vládnutí, Proto tu je tolik jejich
kvikotu a nevím co vás nutí nenechat volný průběh
při výměně "stráží"? Že by pouze sympatie k té partě
a nebo i nějaká osobní angažovanost a strach z toho,
že může nastat odhalení činnosti této party i vás ?
Někoho soudí 15 let vždy před volbami, ale jiní se
snad soudu dočkají nyní po volbách, až vypadnou
ze skříní ti poschovávaní kostlivci!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 17:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Já mám fakt obavu, že ze skříně na mě vypadne najaký Macháček, to by mě fakt řóchlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 20:29 Reaguje na Břetislav Machaček
Nejhorší korupční kauze v beně byla Stoka, zcela vyjímečně to má na svědomí Švachula a Faltošové oba. Zcela vyjímečně jsou zase z ANO, tahle parastrana je asi gaunerů futrál.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 21:05
Tak toto by pro paní Kolínskou mohlo být zajímavé:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/136177-staci-stisknout/
Odpovědět

Jan Šimůnek

23.10.2025 21:06
to su 23.10.2025 18:08
ad 1 Šumava byla zdevastována a stromy, pamatující 16. století, zničeny.
Za ničivost požáru v ČS může bezzásahovost, tedy neodstraňování spadaných větví apod, které byly substrátem pro požár.
ad 2 Je mi líto, CLINTEL je jediná organizace s relevantními údaji o klimatu.
ad 3 Za vším, co jsem uvedl, si stojím a zcela jistě nejsem sám. To další jsou jen vaše konfabulace.
Odpovědět
ms

27.10.2025 08:30 Reaguje na Jan Šimůnek
nejste sám
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

24.10.2025 07:10
Vážení, Peťulko, a jí naroveň postavení ekologisté! Jste jistě demokraté, a tak se již konečně smiřte s výsledky demokraticky provedených voleb!
Přestaňte skandalizovat zvolené kandidáty za to, co kdysi, pod vlivem dostupných dobových informací v naší společnosti, v pravdomluvných médiích, státní i unijní propagandy, někde řekli, nebo napsali.
Daleko důležitější bude, aby po zvolení, kandidát, v rámci právního řádu ČR, plnil vůli svých voličů. Nikoliv křiklounů, kteří si z ekologie udělali svůj byznys a obživu, protože o ně není na trhu práce zájem. V příštích volbách, můžete zkusit nabídnout občanům své schopnosti, kandidovat ve volbách a v případě zvolení, nést za svou politickou práci i odpovědnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 17:19 Reaguje na Tonda Selektoda
Tady je problém to plnění vůle voličů. To znamená plnit předvolební sliby? Takže Babiš dá všechno všem a Macinka chce vyrovnaný rozpočet. Okamůra chce vystoupit z EU a NATO, Babiš zásadně NE.
Ano chce EET , dýzláci ne. Nemáte pocit, že to budou plnit dost těžko?
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

24.10.2025 20:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale no tak, pane Hanzl! Předvolební sdělení jsou jednou věcí a volební výsledek druhou. Právě proto, že žádná ze stran nemůže vládnout sama a dostát všem svým předvolebním předsevzetím, jsou po volbách vedeny koaliční rozhovory. Je domlouváno programové prohlášení budoucí vlády, které by již mohlo odpovídat reálným možnostem vznikající vlády. Pokud jim však do toho nevhodí vidle nějaká předem nepředvídaná situace. Vykašlete se proto na to, co kdo říkal na shromážděních před volbami. To nikoho k ničemu nezavazuje. Důležité bude právě to prohlášení vlády, kde každá ze stran musela při budoucím společné vládnutí, udělat kompromis...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 18:04 Reaguje na Tonda Selektoda
Co mají ty nové strany společného? Odpor k EU a Ukrajině, tj. podpora Putina. Ještě něco jiného? Jako třešnička na dortu je kriminální minulost (nebo i současnost) hlavních představitelů.
Jinak nic jiného. Bude to dobrá vláda? Dá se říci asi celekm jistě, že NIKOLIV. Velmi rád bych se mýlil.
Odpovědět
JH

JH

25.10.2025 10:10 Reaguje na Tonda Selektoda
Že někdo vyhrál ve volbách ještě neznamená, že může všechno a ostatní budou jen držet hubu. A zrovna těmhle motoristům by to měl někdo připomínat neustále.
Odpovědět
Marie  Haisová

Marie Haisová

24.10.2025 09:16
Děkuji za příspěvek, myslím si však, že většina národa v průběhu času propadla reklamám na auta, přestože síť veřejné dopravy v ČR je dostačující a výstavba silnic, dálnic, zalévání přírody asfaltem a betonem bude mít zelenou - na úkor lesů, vod, luk a strání...
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.10.2025 10:58
Vážená paní Marie Haisová (24.10.2025 09:16)
Většina národa pochopila, že ekoagenda je v rukou bezcenných lhářů a podvodníků, kteří jen parazitují na společnosti, aniž by jí přinášeli jakýkoli prospěch.
Síť veřejné dopravy je u nás oproti poměrům za komunistů, naprosto zdevastovaná a pro většinu občanů nepoužitelná. Kdo v nějakém menším sídle nemá "čoudící staré auto", je v podstatě vyřízený, protože se nedostane do práce a zpět a nemá šanci ani nakoupit. A ta auta chtějí aktivisté, kteří vesměs nepracují a žijí v "mamahotelu", lidem brát.
Síť silnic a dálnic je v důsledku obstrukcí ekologických organizací neúplná a plná "ekologických" mezer. Už víc než dvacet let jsme měli mít napojenu naši dálniční síť na Rakousko, a dodnes to kvůli ekoobstrukcím není (mj. se tím prodlužuje cesta na vídeňské letiště, ale i do mnoha jiných destinací). Lesy, vody a stráně ničí ekologové svými programy "bezzásahovosti", pole jsou přeměňována jednak na hnusné bažiny plné komárů, jednak na plochy pro pěstění obilí a dalších plodin pro "ekologické" kotle a reaktory bioplynek, atd.
A právě tento stav vedl k tomu, že lidé volili, jak volili. Přitom strany, které volby prohrály, dostaly +- stejně hlasů jako minule, ale k současným vítězům se nasunula početná skupina voličů ekology a dalšími "pachateli dobra" prakticky nahnaných k volebním urnám, že tyto strany volby vyhrály.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

24.10.2025 19:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Lidi nevolili ropáky kvůli ekologistům, ale kvůli antiekologické masáži, ve které se do zblbnutí strašilo Zelenou dohodou. Ke všemu se v masmédiích vyjadřovali jedině ekonomové, kteří mají ochranu přirody za zbytečnost. Tak tahle dezinfo-ekonomistická propaganda stojí za tou tvou "vůlí lidu".
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.10.2025 11:27
A možná ještě něco, paní Haisová: Green Deal v podstatě vyžaduje centrálně plánovanou a centrálně řízenou ekonomiku, tedy něco, co jsme tu měli napřed za Hitlera a potom za komunistů. Opět je to něco, o co rozumný občan nestojí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

24.10.2025 17:15 Reaguje na Jan Šimůnek
Muhehehhe vy máte zase komickou náladu, že?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

25.10.2025 12:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaše křečovitá rádoby komická reakce vypovídá o vaši frustraci z výsledků voleb, že se hroutí vaše plány a ideály. Je mi vás líto, že se neumíte vyrovnat s volební prohrou stejně, jako ta současná vláda a kopete všichni kolem jako chcípající kůň. Jste už všem směšný s tím
kopáním do vítězů voleb a vychvalování neúspěšné vládní koalice. Sebereflexe je znakem inteligence a nikoliv to
zarputilé odmítání výsledků voleb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 10:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Zase plácáte jak dycky, já nic neodmítám, jen varuji před následky, které se dají očekávat a vy to nevidíte.
Já jen doufám, že to poondí tak důkladně a rychle, že půjdeme do předčasných voleb, bo tohle tu vládnout 4 roky, může to být pro nás Konečná, Stačilo!
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.10.2025 13:16
to Dorian Černý 24.10.2025 19:35
Uvědomte si laskavě, že každá účtenka za elektřinu nebo plyn byla v podstatě antiekologický agitační materiál. Pochopitelně, osoby žijící v "mamahotelu" a živící se nikoli prací, jsou tím míjeny. Antiekologickou agitací bylo jistě i to, že nám ekoškůdci zavedli normu E10 na paliva a spousta lidí musela přejít na prémiová paliva některých velkých společností, protože by jim běžné palivo E10, které nám vnutili zločinní ekologové, zničilo motor. I snaha těchto, z mého pohledu jednoznačně zločinců, zakázat normální auta jistě motivuje k podpoře nějakých "antiekologů". Nějakou "ropáckou propagandu" opravdu nepotřebuji.

to Pavel Hanzl 24.10.2025 17:15
Co jiného, než centrálně řízená ekonomika, jsou zákazy příkazy, jaké jsou součástí Green Dealu? Co jiného než centrálně plánovaná ekonomika jsou ideologické výměšky typu "od toho a toho data zavedeme emisní povolenky pro domácnosti", "od toho a toho data se budou smět stavět jen bezemisní budovy" atd. (a podobných naprosto bezcenných nesmyslů je celá spousta)?
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

25.10.2025 18:25 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 10:37 Reaguje na Dorian Černý
No právě. Viděl jste ten Svěrákův film o ropácích? Právě v takovém prostředí se jim líbilo a jeden z nich se jmenoval Šimůnek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 10:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Pokud bude v ekonomice platit obchodní právo, budou se platit daně a dodržovat určitá pravidla, tak to bude cha cha "centrálně řízená ekonomika"? Fakt nekecáte?
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2025 09:02
to Pavel Hanzl 23.10.2025 16:59
Brontosaurus byl komunistický projekt a měl jediný úkol: svést ekologické iniciativy na scestí tak, aby režimu neškodily. Já byl členem organizace Tis (s heslem "Poznej a chraň"), a tu komunisté zlikvidovali, protože to "poznej" bylo solí (ne-li dokonce chili papričkami) v jejich očích, naprosto stejně, jako to dnes vadí zeleným a ekologickým organizacím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 10:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy žijete v ruském světě naopak naprosto totálně, jak se vám to stalo?
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2025 09:09
to Dorian Černý 25.10.2025 18:25
Ekologické regulace jsme neměli, a příroda byla v lepším stavu než nyní. To, jak jsou "důležité", můžete jít vykládat třeba mrtvým stromům na Šumavě nebo spáleništi v Českém Švýcarsku. Nebo ovcím, roztrhaným na pastvě vlky. Popřípadě vyhynulým hořcům v Jeseníkách.

Prostě tento stát potřebuje přesně to, čeho se autorka článku bojí: Jakousi "ekologickou kontrarevoluci", která by na tomto poli smetla vše zbytečné a škodlivé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 10:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Vy musíte žít trvale na Parobkově Marsu, to snad není jinak možný.

Za komára byla všechna lidská sídla při inverzích zahalena uhelnými čoudy, Severní Čechy byly nejzdevastovanější území světa, komáři dokázali otrávit i celá pohoří (Krušky totálně, Jizerky napůl) Z řek byly jen špinavé stoky a olovo našli v rostlinách desítky metrů od silnic, dýzlové čmoudy halily ulice měst. Pesticidy, herbicidy, anabolické steroidy atd. atd. byly hitem průmyslového zemědělství, réva se stříkala modrou skalicí atd. atd. atd.
Tohle by nastalo do určité míry znovu, pokud by proběhla ta kontrarevoluce, chápete to?
Odpovědět
ms

27.10.2025 08:28 Reaguje na Jan Šimůnek
souhlas už aby....
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.10.2025 15:02
to Pavel Hanzl 26.10.2025 10:35
"Za komára byla všechna lidská sídla při inverzích zahalena uhelnými čoudy" zcela jistě to nebylo tak dramatické, jak líčíte.
"Severní Čechy byly nejzdevastovanější území světa" Opět nemáte pravdu, řada regionů, třeba v SSSR na tom byla daleko hůř, dtto země 3. světa. Faktem je, že za nepříznivé ukazatele zdraví populace SČ kraje do značné míry mohl nezdravý životní styl, a ne prostředí.
"Otrávení celých pohoří" je rovněž nesmysl, navíc Krušné hory i Jizerky byly sužovány imisemi, majícími původ v NDR.
S řekami rovněž nemáte pravdu, týkalo se to jen některých (a zase, např. havarijní stav vody v novomlýnských nádržích byl zapříčiněn vypouštěním odpadů z výroby kyseliny citronové v Rakousku).
Olovo z dopravy nikdy nebylo prokázané jako škodlivé. Škodlivé koncentrace olova se našly jen u dětí (mléčné zuby) z měst na Slovensku, kde běželo hutnictví barevných kovů, a byly to naprosto hraniční výsledky (některé velmi citlivé psychotesty). U dopravy se nikdy nic takového prokázat nepodařilo, MMCH, látky, které nahradily tetraetylolovo v benzínu jsou silně karcinogenní (resp. vyvolávají leukémie). Takže vyhánění čerta ďáblem.
Pesticidy atd. byly uplatňovány v bezpečných dávkách a s bezpečnými karanténními lhůtami, chránícími spotřebitele. Paradoxně byla ochrana spotřebitelů na vyšší úrovni než v EU.
Stříkání révy směsí modré skalice a vápna, stejně tak, jako okurek, je mnoho let osvědčený prostředek a ona mnohaletá zkušenost je v souladu s jeho neškodností.
Pokud by se něco z toho v nějaké omezené míře vrátilo, nebyla by to žádná tragédie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.10.2025 17:50 Reaguje na Jan Šimůnek
"Zprávy říkají, že celé Československo bylo za socialismu někdy označováno jako „nejznečištěnější země světa“ či „odpadkový koš planety“, přičemž severní Čechy (část tzv. Black Triangle) byly často uváděny jako epicentrum." AI
No a zbytek je jak dycky, odpovídá to vašemu světu naopak.
"Paradoxně byla ochrana spotřebitelů na vyšší úrovni než v EU." To už komentovat není snad nutné.
Odpovědět
ms

27.10.2025 08:25
zrovna jsem dočetla vypořádání námitek týkající se návrhu na vyhlášení CHKO Krušné Hory a nemohu jinak než přisvědčit panu Macinkovi. Není zde jediný důvod, proč vyhlašovat takto rozsáhlé chráněné území. Jediným argumentem je jakási nespecifická hrozba do budoucna. Území je již nyní doslova protkáno formami ochrany s různým statutem. Nové CHKO má však zásadně omezit hospodaření v lesích a to i u rozsáhlých soukromých majetků, což znamená, že český stát bude nucen vyplácet náhrady za újmy a ještě si zničíme další lesy. Omezení lesního hospodaření je de facto bezzásahovost v I. a II. zónách ochrany s důsledky, které jsou dnes už jsou viditelné v našich národních parcích.
Takto rozsáhlé CHKO bude znamenat existenci nového úřadu s desítkami zaměstnanců, tedy další neodůvodněný odliv financí a nastolení buzerace pro ty, kteří na tomto území žijí, pracují a hospodaří.

Takto si paní Kolínská představuje ochranu přírody, moralizování a buzerace lidí těmi, kteří pro její dnes příznivý stav neudělali vůbec nic.

Článek paní Kolínské je plný frází o ochraně přírody a přitom jim, tedy ekologům, vědcům a dalším, jde o to, aby se zdroj jejich příjmů nezastavil.

Pokud se týká krize klimatu, pak jeho příčinou není žádné CO2, ale současný způsob ochrany lesů, který způsobil jejich rozvraty na územích, která musí být zalesněná. Šumava a České Švýcarsko už roky ukazují kam vede ekologický fanatismus. K rozvratu lesů, narušení hydrologického stavu území, s největší pravděpodobnosti k omezení vodního cyklu. Tedy došlo k vážnému narušení životního prostředí za přispění a za dozoru ministerstva životního prostředí. Článek paní Kolínské jsou prázdné fráze plné neodbornosti a aktivismu. Když čtu o uhelných miliardářích, tak bych paní ředitelku vedla k odpovědnosti za rozvrácení naší energetiky, která by dle jejího názoru měla být postavena na nestabilních OZ. Už tito nedoukové nesmí mít vliv na naše hospodářství a náš život.
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.10.2025 11:42
to Pavel Hanzl 26.10.2025 17:50
Je mi líto, v řadě technických i v řadě se zdravím lidí souvisejících oblastí byly ČSN přísnější než ISO. Zatím mi to potvrdil každý pracovník v nějaké oblasti, kterou neznám. Patrně neexistuje oblast lidské činnosti, v níž by ISO normy byly lepší.
Například rušení využití některých mikrobiologických půd, které definovala ČSN a nejsou v ISO, bylo způsobeno především tím, že západoevropské střední školství mělo a má tak mizernou úroveň, že jejich laborantky ty půdy podle ČSN neumějí namíchat a navařit.
A onehdy jsem s hrůzou zjistil (protože na toto téma vedu praktikum), že ISO norma pro potraviny, která nahradila příslušnou ČSN, vůbec neřeší mikrobiologické vlastnosti obalů potravin (jen chemii, radiaci apod.). Takže s trochou nadsázky dnes můžete balit Hašlerky do použitého WC papíru, zatímco za časů ČSN byste tvrdě narazil.
Podobně nám EU zprimitizovala normu na vodu. ČSN rozlišovala vodu kojeneckou, vodu stolní, vodu užitkovou a vodu technickou, ISO definuje jen jakousi "vodu pitnou" (která nezaručuje charakter vody kojenecké).
Před asi dvěma desítkami let "změkčila" EU některé limity pro mykotoxiny v potravinách (včetně karcinogenních), protože se do nich "nevešly" jí protežované "BIO" potraviny (pokud se dobře pamatuji, šlo hlavně o kukuřici).
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.10.2025 11:44
to ms 27.10.2025 08:25
Naprostý souhlas.
Odpovědět

Jan Šimůnek

28.10.2025 09:30
V USA budou gruntovat v oblasti ochrany ŽP mnohem důkladněji, než jak se toho autorka obává u nás:
https://www.energy.gov/sites/default/files/2025-07/DOE_Critical_Review_of_Impacts_of_GHG_Emissions_on_the_US_Climate_July_2025.pdf
Můžeme jim leda závidět.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist