https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/romann-andres-z-ceho-je-vydeseny-predseda-jihoceske-ods-kuba-z-argumentu-alternativy-stredoceske-d3
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Roman Andres: Z čeho je vyděšený předseda jihočeské ODS Kuba? Z argumentů Alternativy středočeské D3?

1.10.2020
Stavba dálnice D3.
Stavba dálnice D3.
V minulém týdnu převzala média prohlášení předsedy jihočeské ODS Martina Kuby o tom, že je vyděšený z toho, že premiér Andrej Babiš bude o argumentech Alternativy středočeské D3 přemýšlet. Potud by to byla jen úsměvná historka. Kritika západní varianty středočeské D3 se však v případě obcí a veřejnosti sjednocené pod peticí AD3 opírá nikoliv o počet podpisů petice, nýbrž o odbornou revizi projektu západní varianty středočeské D3. Premiérovo „přemýšlení“ o efektivním řešení patové dopravní situace na jih od Prahy je tak zcela namístě.
 

Na rozdíl od projektu západní varianty středočeské D3 je alternativní řešení AD3 0+ v souladu s požadavky Dopravní politiky ČR i Evropské unie, může pomoci lidem v regionu mnohem dříve a výrazně levněji. Zároveň nebude indukovat novou dopravu tak jako dálnice, nezlikviduje krajinu a neohrozí zdejší obce. Zhruba 60 km nové dálnice za neúnosných 62 mld. Kč by podle kritiků dopravu v území příliš nezlepšilo a způsobilo by naopak nové problémy, zejména zahlcení regionu další dopravou, otevření hodnotné krajiny Posázaví, Neveklovska a České Sibiře developerům nebo ohrožení vodních zdrojů.

Kuba tvrdí, že žádné jiné silniční varianty neexistují. Tím jen dokládá, že o problému nic neví. Kromě západní varianty existuje ještě východní varianta dálnice schválená stanoviskem EIA z roku 2012 a aktuálně navrhované „nedálniční“ řešení AD3 0+. Není jasné, jak Kuba vymezil dotčené území, o kterém tvrdí, že „zde bydlí 47.000 lidí a sotva jedno procento je proti dálnici“. Současně však propaguje dálnici, která má mít přinejmenším celorepublikový význam a kritizuje, že na petici Alternativy středočeské D3 jsou i podpisy lidí z jiných částí ČR.

Na webu ODS tvrdí, že „více než 600 tisíc Jihočechů bude zase jen čekat a další desítky let se posouvat v kolonách mezi Meznem a Prahou“. Myslí si snad, že všichni Jihočeši netouží po ničem jiném, než jezdit autem do Prahy na místo kvalitního místního rozvoje? K problémům s výstavbou jihočeské D3 více zde, zde a zde.

Krajské volby se blíží a Kuba se snaží získat politické body u jihočechů za každou cenu, proto se také ohání rok starými údaji z petice Alternativy středočeské D3, aniž by se podrobněji seznámil s věcnou stránkou problému.

Důrazně odmítáme žonglování s čísly a soupeření petic. Středočeskou D3 a její alternativy chápeme jako celospolečenské téma. Zničení krajiny a ohrožení obcí Českého Meránu, Voticka a dolního Posázaví, jakož i projekt středočeské D3 s pochybnými přínosy za proklamovaných 62 miliard se týká všech občanů.


reklama

 
foto - Andres Roman
Roman Andres
Autor je předseda spolku Alternativa středočeské D3.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (18)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.10.2020 08:51
A jak chcete odstřelit platné ZÚR Středočeského kraje, kde je D3 uvedena ?
Odpovědět
BR

Bohuslav Rosendorf

1.10.2020 09:59
4lenové zločinecké ODS jsou vyděšení vždycky a úplně ze všeho . Nejvyděšenější bývá 101Němcová Mirka .
Odpovědět
Ra

Radek

1.10.2020 14:04
Činnost těchto ekologických organizací není nijak konstruktivní, ale naopak 100% destruktivní. Desetitisíce obyvatel měst a obcí, kde zelení blokují obchvaty a dálnice by mohly vyprávět (např. Přerov, Praha Spořilov, Mikulov). Toto je též krásný příklad.
Odpovědět

Jaroslav Štemberk

1.10.2020 15:21
Tzv. východní varianta je naprostá demagogie a tzv. nedálniční řešení je kapacitně nedostatečné, tudíž objektivně má pan Kuba pravdu.
Odpovědět
PL

Patrik Lamberg

2.10.2020 04:00 Reaguje na Jaroslav Štemberk
Naprostý souhlas. Dopravní situace na 1/3 v úseku Olbramovice - Mirošovice je zcela neudržitelná, kolony, smrtelné havárie, mrtvá zvířata. Tuto komunikaci neni kam rozšířit, a tzv zkapacitnění je hloupost. Škoda, že se dopřává sluchu uřvaným chatařům od Jílového, místo aby se konečně postavil most přes řeku Sázavu v zapadni variante D3, čímž by bylo jasno o trase D3 a křik by ustal... 1/3, vedoucí mezi chatami Posazavim, rozšířit nejde, pokud nechceme vedle zivych obcí jako je Mrač zničit románský kostel sv. Havla v Porici nad Sazavou a zámek Konopiště u Benešova...
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

1.10.2020 19:46
Je zjevné, že pan Roman Andres je nadšený z množství mrtvých lidí i zvířat na trojce. Každému dělá dobře něco jiného. Já dávám přednost něčemu jinému.
Odpovědět

Viktor Šedivý

1.10.2020 20:00
Drtivá většina těch námitek platí pro jakoukoli kapacitní dopravní stavbu v jakékoli hustě obydlené krajině.

Ale jako u všech podobných námitek říkám - ano, akceptujme je. Ale těm, kteří z NIMBY důvodů stavbu zhatili, zrušme připojení do silniční sítě. Ať si v klidu žijí ve své tiché obci, odkud se musí chodit do světa pěšky přes pole.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2020 20:02
Tyto spolky by měly dostat šanci nejen žvanit, ale svůj projekt komplet realizovat, pod dohledem stavařských odborníků, a hned by se vidělo, co jsou zač. Takto jen na pokračování kalí vodu a způsobují větší škody na ekologii krajiny a zdraví lidí, když konzervují zastaralou infrastrukturu.
Odpovědět
BC

Boby CZ

1.10.2020 20:04
Žádná ekologie, ale pouhé osobní zájmy. Řvou pouze lidé dotčených pozemků. To lze chápat. Také stát by měl zohlednit pro vykupech jistou újmu na "duši".
To se neděje a proto tak řvou.
Smutné je, když Babiš jedná se řvoucí menšinou a navíc mele nesmysly o I/3 jakožto možné alternativně k D3.
Kdo tudy jezdí, tak ví.
Jinak v ČR nejsou ekologické organizace, ale pouze prudiči co si tak říkají.
Odpovědět
BC

Boby CZ

1.10.2020 20:53
Žádná ekologie, ale pouhé osobní zájmy. Řvou pouze lidé dotčených pozemků. To lze chápat. Také stát by měl zohlednit pro vykupech jistou újmu na "duši".
To se neděje a proto tak řvou.
Smutné je, když Babiš jedná se řvoucí menšinou a navíc mele nesmysly o I/3 jakožto možné alternativně k D3.
Kdo tudy jezdí, tak ví.
Jinak v ČR nejsou ekologické organizace, ale pouze prudiči co si tak říkají.
Odpovědět
BC

Boby CZ

1.10.2020 20:53
Žádná ekologie, ale pouhé osobní zájmy. Řvou pouze lidé dotčených pozemků. To lze chápat. Také stát by měl zohlednit pro vykupech jistou újmu na "duši".
To se neděje a proto tak řvou.
Smutné je, když Babiš jedná se řvoucí menšinou a navíc mele nesmysly o I/3 jakožto možné alternativně k D3.
Kdo tudy jezdí, tak ví.
Jinak v ČR nejsou ekologické organizace, ale pouze prudiči co si tak říkají.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.10.2020 22:08
Ona to začíná být taková móda. Říkat natvrdo, že žádnou dálnici nechtějí moc nejde, resp. by dotyčný byl u většiny populace za vola. Takže řekne, že dálnice jako v pohodě, to jo, ale musí vést jinudy a že má skvělou úžasnou variantní trasu, která bude úplně super.

Což v reálu znamená, že místo jedněch začnou řvát druzí, protože ti tam překvapivě taky nic nechtějí, jakékoli změny v rámci územního plánování jsou u nás na roky a roky, takže šance, že se nakonec nepostaví opravdu nic, což je záměr, silně stoupá.

Ano, občas mohou mít odpůrci pravdu ... D8 byl ten případ. Ale je to fakt jen občas.

Takže pokud má pan Anders v rukávu skvělou a super variantu trasy, tak by měl být schopen minimálně doložit, že toto jeho nadšení sdílejí ti, kteří okolo té variantní trasy bydlí. Jsem na něj zvědavej:-))).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.10.2020 22:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Andres ... omluva, to schválně nebylo.
Odpovědět
PL

Patrik Lamberg

2.10.2020 03:49
Tzv "Alternativa..." je spolek urvanych chatařů okolo Jílového, kteří jezdí do Prahy směrem na Dolní Břežany a tedy problematiku okolo komunikace 1/3 vůbec neznají. Oni chudáci vůbec netuší, že reka Sázava, jejímu "znehodnocenim" se ohánějí, teče i pres Poříčí nad Sazavou a pres Čerčany, a ve své sobecké snaze "ochránit" pár dřevěných chatek u řeky Sázavy v místě plánovaného dalnicniho mostu raději plánují zničit zámek Konopiště a románský kostel sv. Havla. Uvažované "rozsireni 1/3" je nesmysl, který by poškodil Posázaví, zničil zámek Konopiště, a velmi znehodnotil ustalene životní podmínky pro vice nez 48 tisíc trvale zijicich obyvatel středních Čech, na rozdíl od zapadni varianty D3, kde bude stavbou dotčeno max 1000 travale zijicich obyvatel. Chataře nejde počítat, těch je u obou variant trasy D3 shodne, - okolo Mrace, Poříčí nad Sázavou a Cercan je chat možná i více, než okolo Jílového... Nenechme "Alternativu..." zničit Posázaví!!!
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

2.10.2020 14:30
Nejsem odborník na dopravu, ani na dopravní stavby. Ale jsem řidič a často jezdím přes Prahu k Táboru, silnici 3 znám opravdu důvěrně. A myslím, že chtít odstranit problémy jejím "zkapacitněním" ve stávající trase je nápad naprosto šílený .
Tam nemůže vzniknout nic lepšího než trapné provizorizum; kompromis, který se později stejně bude muset nahradit něčím lepším. Aby se silnice 3 změnila na komunikaci s dostatečnou propustností a komfortem jízdy, stejně by se musela MIMO NI vybudovat řada úplně nových úseků, aby se obešly nejen obce, ale i místa kde je rozšíření stěží myslitelné - a těch je dost. Úhrnný počet nežádoucích zásahů do krajiny by se nakonec od výstavby D3 v navržené (tzv. "západní") trase moc nelišil.

Snad jedinou výhodou východní varianty je menší (ale jen o maličko menší) riziko, že kolem zkapacitněné komunikace vzápětí vyrostou obří haly logistických skladů a podobné zrůdnosti, jaké bují okolo dálnic. A to je věc, na kterou by se ekologové měli zaměřit především (pokud jim opravdu jde o přírodu a o krajinu)! Tvrdě bojovat proti výstavbě těch monster. VŠUDE!!! Bez ohledu na to, podél které silnice někoho napadne tu prašivinu šířit.

Jsem pro D3 v západní trase kolem Jílového.
Odpovědět
PJ

Pavel Joun

2.10.2020 17:58
Prostá zkušenost, že nejsme schopni efektivně realizovat velké stavby (neustále rozvrtaná D1, nekonečný příběh D35, dálnice u Ostravy zvlněná hned po dokončení, sesuv na D8, pověstný tunel Blanka), ale umíme budovat korupčnictví a klientelismus, mě vede k závěru, že projekt D3 je opět jedna z promyšlených cest, jak podojit daňové poplatníky a malé vybrané skupiny nechat sbírat smetanu. A to v době, kdy velké části obyvatel bude hodně ouzko a stát bude vzdor siláckým proklamacím v zoufalé situaci. Nebo si opravdu myslíte, že národní i celosvětový covidový propad ekonomiky, jakož i státní dluh se do našich životů nepromítnou či že se z potíží do roka vyhrabeme, případně si pomůžeme tiskem peněz? Ono se možná brzy uleví i té přetížené E55/3. Nebude-li na chleba, stěží zbude na benzin.
Odpovědět
KO

Karel Ondroušek

3.10.2020 12:50
Nedivím se, že se pan Kuba děsí, já a nejen já se děsím z toho, že před 25lety se ODS chvástala při otevírání první části dálnice Brno-Vídeň v Pohořelicích jak je ODS s výstavbou této dálnice úspěšná a uběhlo 25let, Rakušáci jsou již na našich hranicích a my stále v Pohořelicích. ODS nyní kritizuje tuto vládu, že nekoná a ona sama nekonala 18let, tak běžte, jak se u nás slušně říká, do Habeše, s vámi už nikdy více, napáchali jste toho dosti!!!!!!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

3.10.2020 17:03 Reaguje na Karel Ondroušek
Jako s vámi už nikdy dobrý ... je tu ale jeden problém ... s kým teda jo? Bo zkoušelo se už ledacos, zprava i z leva a ... nějak to bylo naprd. Buď to bylo stejný, nebo ještě horší.

To není obhajoba ODS, tu jsem od 89 volil snad jednou a i to si nejsem jist, zda do PS, ale fakt by mne zajímalo kdo je pro vás ten pravý, kdo by směl a měl kritizovat a dostat šanci to změnit.

Jinak bych to musel přepočítat, ale od toho 95, tedy posledních 25 let, 18 let u vesla ODS určo nebyla.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist