Roman Andres: Z čeho je vyděšený předseda jihočeské ODS Kuba? Z argumentů Alternativy středočeské D3?
Na rozdíl od projektu západní varianty středočeské D3 je alternativní řešení AD3 0+ v souladu s požadavky Dopravní politiky ČR i Evropské unie, může pomoci lidem v regionu mnohem dříve a výrazně levněji. Zároveň nebude indukovat novou dopravu tak jako dálnice, nezlikviduje krajinu a neohrozí zdejší obce. Zhruba 60 km nové dálnice za neúnosných 62 mld. Kč by podle kritiků dopravu v území příliš nezlepšilo a způsobilo by naopak nové problémy, zejména zahlcení regionu další dopravou, otevření hodnotné krajiny Posázaví, Neveklovska a České Sibiře developerům nebo ohrožení vodních zdrojů.
Kuba tvrdí, že žádné jiné silniční varianty neexistují. Tím jen dokládá, že o problému nic neví. Kromě západní varianty existuje ještě východní varianta dálnice schválená stanoviskem EIA z roku 2012 a aktuálně navrhované „nedálniční“ řešení AD3 0+. Není jasné, jak Kuba vymezil dotčené území, o kterém tvrdí, že „zde bydlí 47.000 lidí a sotva jedno procento je proti dálnici“. Současně však propaguje dálnici, která má mít přinejmenším celorepublikový význam a kritizuje, že na petici Alternativy středočeské D3 jsou i podpisy lidí z jiných částí ČR.
Na webu ODS tvrdí, že „více než 600 tisíc Jihočechů bude zase jen čekat a další desítky let se posouvat v kolonách mezi Meznem a Prahou“. Myslí si snad, že všichni Jihočeši netouží po ničem jiném, než jezdit autem do Prahy na místo kvalitního místního rozvoje? K problémům s výstavbou jihočeské D3 více zde, zde a zde.
Krajské volby se blíží a Kuba se snaží získat politické body u jihočechů za každou cenu, proto se také ohání rok starými údaji z petice Alternativy středočeské D3, aniž by se podrobněji seznámil s věcnou stránkou problému.
Důrazně odmítáme žonglování s čísly a soupeření petic. Středočeskou D3 a její alternativy chápeme jako celospolečenské téma. Zničení krajiny a ohrožení obcí Českého Meránu, Voticka a dolního Posázaví, jakož i projekt středočeské D3 s pochybnými přínosy za proklamovaných 62 miliard se týká všech občanů.
reklama
Dále čtěte |
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů
Šest zemí včetně ČR vyzývá EU k zachování hybridních aut po roce 2035
Česko v Bruselu opět prosazovalo zrušení zákazu spalovacích motorů v EU od 2035
Další články autora |
Online diskuse
Všechny komentáře (18)
Miroslav Vinkler
1.10.2020 08:51Bohuslav Rosendorf
1.10.2020 09:59Radek
1.10.2020 14:04Jaroslav Štemberk
1.10.2020 15:21Patrik Lamberg
2.10.2020 04:00 Reaguje na Jaroslav ŠtemberkMichal Ukropec
1.10.2020 19:46Viktor Šedivý
1.10.2020 20:00Ale jako u všech podobných námitek říkám - ano, akceptujme je. Ale těm, kteří z NIMBY důvodů stavbu zhatili, zrušme připojení do silniční sítě. Ať si v klidu žijí ve své tiché obci, odkud se musí chodit do světa pěšky přes pole.
Karel Zvářal
1.10.2020 20:02Boby CZ
1.10.2020 20:04To se neděje a proto tak řvou.
Smutné je, když Babiš jedná se řvoucí menšinou a navíc mele nesmysly o I/3 jakožto možné alternativně k D3.
Kdo tudy jezdí, tak ví.
Jinak v ČR nejsou ekologické organizace, ale pouze prudiči co si tak říkají.
Boby CZ
1.10.2020 20:53To se neděje a proto tak řvou.
Smutné je, když Babiš jedná se řvoucí menšinou a navíc mele nesmysly o I/3 jakožto možné alternativně k D3.
Kdo tudy jezdí, tak ví.
Jinak v ČR nejsou ekologické organizace, ale pouze prudiči co si tak říkají.
Boby CZ
1.10.2020 20:53To se neděje a proto tak řvou.
Smutné je, když Babiš jedná se řvoucí menšinou a navíc mele nesmysly o I/3 jakožto možné alternativně k D3.
Kdo tudy jezdí, tak ví.
Jinak v ČR nejsou ekologické organizace, ale pouze prudiči co si tak říkají.
Svatá Prostoto
1.10.2020 22:08Což v reálu znamená, že místo jedněch začnou řvát druzí, protože ti tam překvapivě taky nic nechtějí, jakékoli změny v rámci územního plánování jsou u nás na roky a roky, takže šance, že se nakonec nepostaví opravdu nic, což je záměr, silně stoupá.
Ano, občas mohou mít odpůrci pravdu ... D8 byl ten případ. Ale je to fakt jen občas.
Takže pokud má pan Anders v rukávu skvělou a super variantu trasy, tak by měl být schopen minimálně doložit, že toto jeho nadšení sdílejí ti, kteří okolo té variantní trasy bydlí. Jsem na něj zvědavej:-))).
Svatá Prostoto
1.10.2020 22:09 Reaguje na Svatá ProstotoPatrik Lamberg
2.10.2020 03:49Karel Ploranský
2.10.2020 14:30Tam nemůže vzniknout nic lepšího než trapné provizorizum; kompromis, který se později stejně bude muset nahradit něčím lepším. Aby se silnice 3 změnila na komunikaci s dostatečnou propustností a komfortem jízdy, stejně by se musela MIMO NI vybudovat řada úplně nových úseků, aby se obešly nejen obce, ale i místa kde je rozšíření stěží myslitelné - a těch je dost. Úhrnný počet nežádoucích zásahů do krajiny by se nakonec od výstavby D3 v navržené (tzv. "západní") trase moc nelišil.
Snad jedinou výhodou východní varianty je menší (ale jen o maličko menší) riziko, že kolem zkapacitněné komunikace vzápětí vyrostou obří haly logistických skladů a podobné zrůdnosti, jaké bují okolo dálnic. A to je věc, na kterou by se ekologové měli zaměřit především (pokud jim opravdu jde o přírodu a o krajinu)! Tvrdě bojovat proti výstavbě těch monster. VŠUDE!!! Bez ohledu na to, podél které silnice někoho napadne tu prašivinu šířit.
Jsem pro D3 v západní trase kolem Jílového.
Pavel Joun
2.10.2020 17:58Karel Ondroušek
3.10.2020 12:50Svatá Prostoto
3.10.2020 17:03 Reaguje na Karel OndroušekTo není obhajoba ODS, tu jsem od 89 volil snad jednou a i to si nejsem jist, zda do PS, ale fakt by mne zajímalo kdo je pro vás ten pravý, kdo by směl a měl kritizovat a dostat šanci to změnit.
Jinak bych to musel přepočítat, ale od toho 95, tedy posledních 25 let, 18 let u vesla ODS určo nebyla.





Roman Andres: Jak ministerstvo dopravy překrucuje debatu o řešení dopravy na jih od Prahy
Roman Andres: Spor o středočeskou dálnici D3 není soutěž petic, ale hodnot