Soňa Mikešová: Sny o zesplavnění Berounky se hroutí - na tahu je nyní Senát ČR
10.12.2019 | Soňa Mikešová |
Zelení vítají vynětí 40 kilometrů spodního toku Berounky ze seznamu významných vodních cest využitelných k dopravě. Proti splavnění dosud přirozeného toku této krásné řeky byli od počátku nejen starostové a zastupitelé dotčených obcí a městských částí Prahy, ale i ochránci přírody, občané i řada Zelených, kteří proti záměru aktivně vystupovali.
„Splavnění Berounky nedávalo nikdy smysl ekonomicky ani ekologicky,“ říká Magdalena Davis, starostka Mníšku pod Brdy a 1. místopředsedkyně Zelených a pokračuje: „Za obrovské peníze by se umožnilo plout motorovým lodím do Berouna, ale zničila by se jedinečná krajina Českého krasu a Křivoklátska. Přitom pro místní podnikatele je daleko přínosnější rozvoj cyklostezek a rekreačního potenciálu této oblasti, která těží z blízkosti Prahy.“
Poslanci změnu schválili zrychleně již v prvním čtení. Novelu zákona musí ještě potvrdit Senát a podepsat prezident Zeman. Zelený senátor Petr Orel k tomu dodává: „Doufám, že se v Senátu novela dočká široké podpory. Tato investice nemá opodstatnění. V situaci, kdy se extrémní sucha střídají s přívalovými dešti, je důležité, aby se na vodních tocích zachovaly i znovu vytvářely meandry.
Pro zadržování povodní jsou totiž zdaleka nejefektivnějším i nejlevnějším řešením přírodní toky s okolní nivou. A v neposlední řadě je taková krajina prostě krásná a pohladí na duši. Z mého pohledu jsou všechny navržené vodní cesty v ČR jen svatým grálem Ministerstva dopravy a investiční lobby.“
reklama
Poslanci změnu schválili zrychleně již v prvním čtení. Novelu zákona musí ještě potvrdit Senát a podepsat prezident Zeman. Zelený senátor Petr Orel k tomu dodává: „Doufám, že se v Senátu novela dočká široké podpory. Tato investice nemá opodstatnění. V situaci, kdy se extrémní sucha střídají s přívalovými dešti, je důležité, aby se na vodních tocích zachovaly i znovu vytvářely meandry.
Pro zadržování povodní jsou totiž zdaleka nejefektivnějším i nejlevnějším řešením přírodní toky s okolní nivou. A v neposlední řadě je taková krajina prostě krásná a pohladí na duši. Z mého pohledu jsou všechny navržené vodní cesty v ČR jen svatým grálem Ministerstva dopravy a investiční lobby.“
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Dále čtěte |
Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů
Další články autora |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




Soňa Mikešová: Vyroste v Berouně další satelit na zelené louce?
Soňa Mikešová: Zelení si zvolili nové vedení aneb Ohlédnutí za našim sjezdem
Soňa Mikešová: Stát utopil stovky milionů korun za jez, který nebude