RNDr. Jiří Hanzlíček: Státně důležité stavby nelze jednostranně posuzovat
Pro posuzování dálnic a celé řady významných staveb není dnes zcela objektivní pouhé ekologické posuzování. V řadě případů dochází k vyvozování ne zcela objektivních závěrů. Pokud by mělo jít o opravdové reálné posouzení, doporučuji u vyjmenovaných staveb souběžně posuzovat i příslušné ekonomické a sociální dopady. Konkrétně u dálnic jde například o vlivy bezpečnosti, úspory pohonných hmot a řadu dalších faktorů.
Podle všech doporučení a směrnic Evropské komise je běžně užívaný výraz „ udržitelný rozvoj“ uceleným a komplexním vyjádřením ekonomických, sociálních a ekologických vztahů. Nebylo by potřebné i v ČR se tímto doporučením postupně řídit?
Pouhé jednostranné a rozhodně potřebné posuzování ekologických vlivů přináší zcela zbytečné obtíže, nekonečné dohadování a možná i omyly. Osud dálnice D3 je tím posledním známým příkladem.
reklama
Online diskuse
nic takového není pravda - 31. 7. 2008 - Jakub Kašpar, MŽPPane Očenášku, neznám projekt bioplynové stanice v Klokočově u Vítkova, ale pokud na takový projekt probíhala EIA (předpokládám, že musela) vedl ji s největší pravděpodobností krajský úřad. Kraje totiž vedou procesy EIA v 94 % případů. Pokud je problém při provozu stanice, je třeba se obrátit na Českou inspekci životního prostředí v Ostravě, případně odbor životního prostředí KÚ Moravskoslezského kraje. |