Adin Vyhlídka: Stromy zabíjí lidi?
15.8.2007
Již dříve a dnes opět jsem si přečetl v MF DNES článek o tom jak "Stromy u cest zabijí desítky lidí" (pozn. red.: Stromy u cest zabíjí desítky lidí, policie je chce kácet). Nechápu zřejmě myšlenkový proces pana redaktora a jeho vzdělání, ale nepochybně jeho logické myšlení je na nepříliš kvalitní úrovni.
Tak za prvé, strom není v přírodě proto aby zabíjel, to umí téměř dokonale člověk, který žije v klamné domněnce, že není třeba brát ohledy na přírodu. A za druhé, strůjcem takové smrti je téměř vždy člověk anebo zbraň, kterou ovládá z vlastní svobodné vůle, tou zbraní je jeho automobil. Chtěl bych poprosit ten náš národ o malou nápravu tohoto starého způsobu myšlení a přistupovat k přírodě a životnímu prostředí s větší pokorou a úctou. Řidiči by měli mít schopnost odhadnout své možnosti podle prostředí a stavu vozovky po které jedou, jinak se stává z jejich vozidla právě ta smrtící zbraň a to také pro ty zmíněné stromy, které nemohou "uskočit". Zkrátka, závěrem - vinu nenesou stromy, chybujícím je člověk. Stromy si pěstujme a chraňme, po celý život je nezbytné na to pamatovat, jsou nenahraditelné.
reklama
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Mnozí řidiči řádně neovládají svůj vůz.. - 15. 8. 2007 - Ivan SommerModerní auta jsou výkonnější, ale silnice zůstávají téměř stejné, zlepšuje se obvykle jen povrch. Přesto stále zůstává zákonem, že do zatáčky s určitým poloměrem lze vjet jen odpovídající rychlostí. Jak si pamatuji ještě z autoškoly před mnoha lety, instruktor říkal, že do vlásenky (zatáčka téměř 180 stupňů) nejezdí ani v F1 více než třicítkou. I na rovném úseku poryvy větru mohou při vyšší rychlosti nečekaně zacloumat s řízením. Za deště pak vůz uplave na první kaluži. Místo prověřování schopností řidiče ovládat svůj vůz, je pro policii jenodušší pokácet stromy kolem cesty a navíc upravit terén, protože vozidlo, které vyjede ve vysoké rychlosti silnice do vonlného terénu, se často obrátí na střechu.Obávám se, že stromy tuto prohrají podobně jako při výstavbě supermarketů. |