https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cerne-uhli-se-v-eu-nyni-tezi-jen-v-polsku-a-cr-v-1990-to-bylo-v-13-zemich
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Černé uhlí se v EU nyní těží jen v Polsku a ČR, v 1990 to bylo v 13 zemích

26.1.2023 00:57 | PRAHA (ČTK)
Ve světě se z jednotlivých zemí těží nejvíce černého uhlí v Číně, Indii a Indonésii. Z Evropy je v první desítce Rusko (šesté místo) a Polsko (deváté místo).
Ve světě se z jednotlivých zemí těží nejvíce černého uhlí v Číně, Indii a Indonésii. Z Evropy je v první desítce Rusko (šesté místo) a Polsko (deváté místo).
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Produkce černého uhlí v EU od roku 1990 téměř nepřetržitě klesá. V roce 2021 činila podle Eurostatu 57 milionů tun, což bylo o 79 procent méně než v roce 1990. Snižuje se i podíl produkce uhlí v zemích EU na domácí spotřebě. V roce 2020 bylo 39 procent domácí spotřeby pokryto produkcí z EU ve srovnání se 71 procenty v roce 1990. Rapidně také klesl počet zemí těžících černé uhlí. V roce 1990 se černé uhlí těžilo v 13 zemích EU, nyní se těží jen v Polsku a České republice, kde je jediným producentem černého uhlí společnost OKD.
 

Polsko vyprodukovalo předloni podle unijního statistického úřadu Eurostatu 55 milionů tun černého uhlí (96 procent celkové produkce EU) a Česko 2,2 milionu tun. V porovnání s rokem 2012, kdy byla těžba černého uhlí v EU rekordní (106 milionů tun), Polsko v roce 2021 snížilo svou těžbu o 31 procent a Česko o 81 procent. Všichni ostatní bývalí producenti černého uhlí svou těžbu zastavili. Polsko společně s Německem jsou největšími spotřebiteli černého uhlí v EU, u Polska byl podíl 41 procent, u Německa 23 procent. Následují Francie, Nizozemsko, Itálie a Česko (mezi třemi až šesti procenty).

Ve světě se z jednotlivých zemí těží nejvíce černého uhlí v Číně, Indii a Indonésii. Z Evropy je v první desítce Rusko (šesté místo) a Polsko (deváté místo).

Deset největších producentů černého uhlí na světě za rok 2020:

pořadí země těžba černého v milionech tun
1. Čína 3580
2. Indie 716
3. Indonésie 504
4. USA 441
5. Austrálie 426
6. Rusko 328
7. Jihoafrická republika 252
8. Kazachstán 108
9. Polsko 54
10. Kolumbie 49

Zdroj: http://data.un.org


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (81)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 08:53
To je velmi dobrá zpráva, ovšem to zase kazí nejhorší prasák planety, Čína.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

26.1.2023 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Velmi "dobrou" zprávou je, že zbytek zemí EU ho do hutí a do chemických továren dováží přes celou zeměkouli čadícími loděmi.
Nad tím, že už ho netěžíme a nekupujeme z Ruska musí srdéčko ekologistů zaplesat radostí, vždyť uhlí z Austrálie má tak
nízkou ekologickou stopu, že je pro ně doslova svaté!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 10:04 Reaguje na Břetislav Machaček
Nevím, kolik toho dovážíme a je to samozřejmě větší prasárna, než těžit vlastní. Jenže ropáci uhláci už jiní nebudou, čadí pořád vším, co vůbec čadí a svádí to na ekologisty, normálka.
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

26.1.2023 21:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Že na něj (PH) vůbec reagujete. Podle některých se jednoduše ocel doveze z Číny. Stejně jako hořčík, hliník, lanthanoidy, fotočlánky..... ale budou tvrdit, že největší znečišťovatel je Čína.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.1.2023 08:50 Reaguje na Galipoli Petr
Stále tajně doufám, že přijde s věkem k rozumu a že
pochopí, že spotřebu není moudré nahradit dovozem,
když už sami nemáme co vyvážet. Na dluh nám časem
už nikdo nic nedá a pak se teprve uvidí, kam jsme
díky těmto pomatencům dospěli.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

27.1.2023 21:31 Reaguje na Galipoli Petr
PH se bude u svých panelů tetelit blahem, jak dokáže být eko potento :-)))
Odpovědět
MD

Milan Dostál

27.1.2023 12:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen magor si může myslet,že je to dobrá zpráva když největší spořebitelé v EU, krom Polska netěží nic a spoléhají na dovoz z druhé strany světa. To je strategie jako Brno. Je to jen střípek z postupující likvidace EU a evropské civilizace vůbec. Vy, teď už dokonce i astrofyzik se zajíkáte blahem.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

26.1.2023 09:18
Lidi vymřou, je jen otázka, na co. Je to už blízko.
Jestli jich zabije zničené životní prostředí, nebo hlad nebo vir.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

26.1.2023 10:58 Reaguje na Michal Uhrovič
oni se ještě dříve zničí, budou lést ze zkumavky až totálně zdegenerují. Když už dneska nejde ženskou plácnout po zadku aby člověka nezavřeli na pět let, tak kam to asi půjde?
Odpovědět
mara polasek

mara polasek

26.1.2023 09:24
a vcem je to "dobra zprava"? spocitejte si kolik Tw energie spotrebuje lidstvo. vymyslete cim ji nahradi nebo odkud ji vezme. jestli klesne spotreba jedne energeticke suroviny stoupne zakonite druhe. protoze jestli nechceme spatky do jeskyni, tak potrebujeme energiji a vetsimu vyuzivani oze brani zakony predevsim ty fyzikalni, bohuzel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 10:17 Reaguje na mara polasek
Tady máte dobrou předpověď, stačí to jen udělat.
https://www.stream.cz/top-5-to-nejlepsi-ze-sveta/mimozemske-civilizace-od-urovne-1-do-7-my-jsme-pouze-na-0-72-64517045
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

26.1.2023 11:03 Reaguje na Pavel Hanzl
asi jste volil Paroubka, tak taky chtěl vládnout s marťany nebo jste tak střelený, že už nevíte kudy kam
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 14:32 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Viděl jste to video celý?
Extrémně zajímavé, je tam vysvětlený vznik života na Zemi i Velký třesk!!
A kdo může tvrdit, že je to celý cypovina? Logiku to skutečně má.
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

26.1.2023 21:52 Reaguje na mara polasek
jen malá poznámka... TW je výkon. Jo a píše se velké „W". Energie se měří v J (joule) resp. Ws nebo kWh. Přepočet 1 J = 2,778×10−7 kWh. Jinak souhlas.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 14:38
Po Velkém třesku vzniklo nekonečné množství hmotných částic a ty měly k dispozici nekonečné množství kmitů. Přitom se VŠECHNY dokmitaly do matrice, která má asi 100 (slovy STO!!!) položek. Jak je to možný? To znamená, že musela být už nachystaná předem, ale KDO ji nachystal?
Jmenuje se to Mendělejevova tabulka prvků.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

26.1.2023 17:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo nemá kapacitu mozku tomu porozumět , tak věří na stvořitele
a chápe všechno pouze v nějakých mantinelech. Pokud známe pouze
začátek a konec, tak je pro nás představa nekonečna nepochopitelná.
Představa, že něco neustále trvá, ale pouze se stále mění, je pro
mnohé stresující a tak se upínají k velkému třesku, stvoření světa,
k potopě světa a nyní k zániku života díky globálnímu oteplování.
To globální oteplení bude další epizodou v dějinách Země, vesmíru
a nekonečna, jen si to neumíme představit a tak to řešíme. Já ale
pouze řeším svoji dočasnost na tomto světě a to, že už se to nebude
nikdy opakovat. Takže neřeším ty stupně oteplení a řeším už pouze
zpříjemnění zbytku mého života na tomto světě. Klidně budu ropák,
ale nemíním doma mrznout a krmit se hmyzem, abych zachránil něco,
co se vyvíjí a neustále mění už miliardy let.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 22:07 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy jste chaot jak bába.
Tak nemáte mantinely a přitom řešíte jen svoji dočasnost. Co jste chtěl říci? Zkuste nedoplácat do sebe Velký třesk, ropáky a zimu v kuchyni. Je to tak těžký?
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

27.1.2023 21:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Abraka dabra velký stvořiteli , stvoř pořádnou fotovoltaickou elektrárnu a k tomu baterku min 999TWh
No a je hotovo
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 12:37 Reaguje na Petr Pekařík
To přitlačte!!!
Nevím, kolik elektrárny (tokamaky) ve vesmíru dělají, ale vsadím gatě, že tak velké čískio neznáme.
Odpovědět
EN

Emil Novák

26.1.2023 19:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to? Jaké "kmity"? Jakých 100 položek? Proč by muselo být něco "nachystané předem"? Jak jste na takové nesmysly zase přišel?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 22:11 Reaguje na Emil Novák
Celý vessmír až do vzdálenosti 14 miliard světelných let je postaven ze stejné materie, která má 94 položek. Tj. třeba 100x méně, než malta na fasádě vašeho domu nebo chleba, který jíte.
jak je to možný?
Kdo donutil všechny protony, neutrony a elektrony, aby se poskládaly do tak jednoduchého vzorce?
Kdo ten vzorec vymyslel s tak jednoduchou logikou?
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 07:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud za "položku" považujete stabilní atom v neionizovaném stavu s unikátní kombinací protonů a neutronů, tak takových unikátních kombinací existuje asi 270. Pokud kdoví proč neutrony ignorujete a uvažujete jen protony, tak jich je 81. Ostatní jsou nestabilní, takže se rozpadají a mnohé se do dnešních dnů nedochovaly, jiné se dochovaly jen díky tomu že postupně vznikají a zanikají díky rozpadovým řadám uranu a thoria, které jsou sice taky nestabilní, ale s dostatečně dlouhým poločasem rozpadu, aby tu vydržely dodnes.
Protony, neutrony a elektrony nikdo nedonutil, tyto "vzorce" jsou dané fyzikálními zákony.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 08:26 Reaguje na Emil Novák
Píšu o Mendělejově tabulce a je úplně fuk, jak ji dohnidopišíte. Ale píšete správně, že ty vzorce jsou dány fyzikálními zákony. A kde se ty zákony vzaly? U lidí se musí sejít parlament a vláda a musí udělat velkou porci inteligentní práce.
A tak dokonalé a zásadní zákony snad spadly z nebe?
Naprosto kouzelní vysvětlení je v té Kardašově teorii v tom videu, kdy to celé vytvořila civilizace sedmého levelu.
Bo není vázána na fyzické tělo a ovládá více vesmírů i rozměrů, takže může způsobit i Velký třesk a zavést ty fyzikální zákony, které to celé řídí.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Klidně si dál fantazírujte ale nepište blblosti o kmitech, 100 položkách apod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 11:07 Reaguje na Emil Novák
Částice až do doby asi 180 tisíc let po Třesku jen kmitaly v prostředí nazývané ylem a když dostatečně klesla teplota, začaly se skládat do té tabulky. Samozřejmě první vodík a pak hélium.
Oddělila se hmota od záření a ve vesmíru se rozsvítilo.
V bibli je to popsáno tak, že Bůh řekl: "budiž světlo".
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 12:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Což je něco úplně jiného než jste tvrdil na začátku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 14:19 Reaguje na Emil Novák
Není. Citujte něco jiného. Klidně i hnidy.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 14:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Každý si může přečíst co jste psal na začátku o dokmitání do matrice, která má asi sto položek, a co z toho podle vás vyplývá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 15:44 Reaguje na Emil Novák
A co z toho vyplývá? Já to narhoval, ale nejsem si jist, jestli tomu rozumíte.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 17:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Vyplývá z toho že jste opět plácal nesmysly jako obvykle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 17:16 Reaguje na Emil Novák
Ani takovou blbost?
Podívejte se na to video, tam to máte celý.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 17:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Že jste plácal nesmysly je vidět tady a není potřeba koukat na žádné video.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 18:00 Reaguje na Emil Novák
Tak se nedívejte. Ale pak se nedivte, že vůbec nechápete, o čem píšu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 18:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Já chápu o čem píšete, ale jsou to nesmysly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 18:41 Reaguje na Emil Novák
To nehodnotím. Je to ve videu, ale na to nemáta.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 20:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, ve videu ty vaše nesmysly nejsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 13:33 Reaguje na Emil Novák
Ále jsou, ebojte. Vznik dětské civilizace levelu nula přece vytvořila civilizace levelu čtyři, to je tam přímo řečeno. Jestli vytvořila i život na Zemi, to tam není, ale logiku to dává, ta civilizce se musí přece z něčeho vyvinout. Tady se rozhodli pro život v určitém spektru teplot a chemikálií, založeném na uhlíku. Nepochybně to projektovali do podmínek zrovna Zeměkoule.
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.1.2023 16:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Psal jsem o úplně jiných nesmyslech a vy to dobře víte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.1.2023 15:55 Reaguje na Emil Novák
Vaše duševní pochody mi zůstávají utajené.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

27.1.2023 21:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Fuj, už jsem se lekl , že to byla až civilizace 8. levelu. Tož teď už so klidné
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 13:38 Reaguje na Petr Pekařík
Tu vosumičku ještě nikdo nedal, ani Novák se Studničkou, kteří pořád ještě vůbec netuší, která bije.
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

26.1.2023 21:58 Reaguje na Pavel Hanzl
No, ve sjkutečnosti je jich „jen" 94. Ostatní jsou uměle připraveny v laboratoři.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 22:12 Reaguje na Galipoli Petr
Fakt? A měni to něco na mé otázce?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

26.1.2023 22:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Klasická Hanzlova dojmologie..."asi, snad, možná"
Místo zjištění si základních, lehce dohledatelných, faktů tu budete blábolit a blábolit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 22:54 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste zase nepochopil, o čem píšu?
Je to o počtu prvků v Mendělejově tabulce?
Nebo o tom, kde se ta tabulka vzala a jak je možné, že se nekonečné množství částic poskládalo zrovna do ní?
Je to ještě větší makačka na bednu, než kachňál, sorry jako.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.1.2023 08:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Pochopil zcela jasně a debata výše potvrdila, že jste opět jen blábolil.

Na toto jste expert, domýšlíte si svoje fantasmagorie a přitom jste schopen ve svých příspěvcích tvrdit něco, co je zcela elementární nesmysl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 10:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co máte na mysli? Konkrétně prosím.
Odpovědět
PP

Petr Pekařík

27.1.2023 21:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslím , že Mendělejevovu tabulku prvků poskládal nějaký Mendělejev , no možná mu Putin s Hanzlem i pomáhali
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 13:36 Reaguje na Petr Pekařík
Fakt poskládal? On vytvořil celý vesmír i celou chemii? fakt?
Já si vždycky myslel, že to celé jen objevil, že to bylo už před ním.
Odpovědět
GP

Galipoli Petr

27.1.2023 08:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
To bude (pro PH) překvápko, až zjistí, že prvky do atomového čísla (AČ) 26 (FE) jsou odpadní produkty hvězd a prvky s vyšším AČ vznikají až při změně hvězd na novy, supernovy a černé díry....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.1.2023 09:00 Reaguje na Galipoli Petr
Překvápko to možná bude :-))), ale nebude to bránit v tom, aby za několik dní jeho bláboly použil znovu někde v jiné diskuzi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 10:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já přece nepíšu o tom. Kolik je v pytlu brambor. Já se ptám, kde se ten pytel vzal, jestli třeba nespadl z Paroubkova Marsu.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

27.1.2023 21:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, součást vašeho tvrzení bylo "která má asi 100 (slovy STO!!!) položek".
Dokonce jste na to v závorce pořádně upozornil.

Tak že jste taktéž psal o počtu a na to jsem já reagoval.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 12:40 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře, v pytlu je 100 brambor, nebo 94 nebo 10 mililiónů. Jáse jen ptám, kde se vzal ten pytel.
Vy jste jak Babiš, který není schopen odpovědět na jedinou otázku a pak bečí, že ho novináři šikanují.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

28.1.2023 19:10 Reaguje na Pavel Hanzl
:-))) jak Babiš se chováte vy.
Blábolíte nesmysly, nevíte co jste kdy uvedl, odvádíte pozornost jinam než směřovalo původní téma...

Hanzle, pokud jste si nevšiml, já s vámi nevedu diskuzi. Já pouze upozornil na vaši klasickou dojmologii, kdy místo lehce ověřitelných faktů jste schopen uvést blbosti, hlavně abyste dokázal natrollit desítky příspěvků.



Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 10:47 Reaguje na Galipoli Petr
A proč bych mělo? Já psal přece o něčem úplně jiném, fakt to nechápete?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2023 22:24
Nebylo nic. Ani hmota, ani prostor, ani čas.
A zrazu plesk!! Byl nekonečný prostor vyplněný nekonečnou hmotou s obrovskou (ne nekonečnou) teplotou a rozběhl se čas.
V první nanosekundě se objevily 4 základní síly, které postavily náš vesmír. Gravitace, elektromagnetismus, malá a velká jaderná síla. A už to jelo. To je oficiální teorie Velkého třesku.
To musel být dost dobře zmáknutý projekt!!
A kdo to vymyslel a hlavně, zrealizoval?
Odpověď je v to videu, jediný názor materialistický, který znám.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 07:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak jste přišel na nekonečný prostor vyplněný nekonečnou hmotou? V teorii Velkého třesku o nekonečném prostoru nic není. Naopak víme že se Vesmír od Velkého třesku neustále rozpíná.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 08:33 Reaguje na Emil Novák
Samozřejmě se rozpíná a to přece neznamená, že nebyl už na začátku nekonečný. To způsobila megaexploze antihmoty.
Pan Grygar to vysvětluje tak, že vědci nejsou schopni zjistit, jestli je nekonečný nebo konečný, je někde na hraně.
Celé je to zcela mimo možnost představy lidského mozku (jenom třeba neexistence času) a člověk to musí vzít tak, jak je mu to předloženo.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 08:49 Reaguje na Pavel Hanzl
"Protože nemůžeme pozorovat prostor ve vzdálenosti větší než dokázalo uletět světlo (či jakékoli jiné elektromagnetické záření) od velkého třesku, není jisté, zda velikost vesmíru je konečná nebo nekonečná." - viz wiki
Ale Hanzl má pochopitelně jasno, jako vždycky a ve všem. Než se nade vší pochybnost ukáže opak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 10:43 Reaguje na Emil Novák
To čtení, to je problém. Co jsem psal já? PŘESNĚ TO SAMÉ.
Jenže to není dáno dráhou světla, ta je velmi krátká, to je vypočítáno matematicky a podloženo fyzikálně, astronomicky to nejde.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, se čtením a chápáním toho co čtete máte dlouhodobě problém, to víme. Psal jste: "Byl nekonečný prostor vyplněný nekonečnou hmotou" - tedy PŘESNĚ ÚPLNĚ NĚCO JINÉHO než "není jisté, zda velikost vesmíru je konečná nebo nekonečná"
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 14:16 Reaguje na Emil Novák
Dobře, byl nekonečný prostor vyplněný nekonečnou hmotou o kterém se vědci dodnes hádají, jestli je nekonečný nebo na hranici konečnosti a nekonečnosti. Vaše hnidy jsou fakt extrémně důležité.
Ale o tom jsem přece nepsal, já psal o tom, kdo ten vesmír vytvořil a dal mu do vínku ty základní zákony, podle kterých funguje dodnes.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 14:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlavně že ty vaše "hnidy" jsou důležitost sama, Hanzle. Znovu: nepište blbosti a nebudete muset číst "hnidy".
Tvrdil jste že je nekonečný, tak se nevymlouvejte, že jste o tom nepsal.
Vaše fantazírování o tom kdo stvořil vesmír mě vůbec nezajímá, na to jsem nereagoval. Mě zajímají fakta, tak reaguji na to, když někdo píše místo nich blbosti, a že zrovna "náhodou" jste to většinou vy, za to já nemůžu. Vinu tak přičítejte sobě a ne mně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 15:43 Reaguje na Emil Novák
Dobře, vesmír je nekonečný. Zkuste mi dokázat, že to není pravda.
Já vím, vůbec nechápete o čem píšu, že? Dávno jsem vám psal, že nejste schopen chápat jakýkoliv celek, něco většího, co je ned námi, pořád se musíte přehrabovat jen v zemi.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 17:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, Hanzle, vy vůbec nechápete. Vy tvrdíte, vy dokazujete! Nemáte právo chtít po ostatních aby dokazovali opak. Jde o typický argumentační faul: https://bezfaulu.net/argumentacni-fauly/utok/dukazni-bremeno/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 17:14 Reaguje na Emil Novák
Člověče nešťastná, my vůbec nevedeme spor o tom, jestli je vesmír konečný nebo nekonečný.
Ale o tom, kde se tu vzal, kdo jej vyrobil a vybavil fyzikálními zákony, podle kterých funguje.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 17:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Člověče nešťastná, o tom "kde se tu vzal, kdo jej vyrobil a vybavil fyzikálními zákony, podle kterých funguje" já žádný spor nevedu a nikdy jsem nevedl, naopak jsem jasně psal, že "vaše fantazírování o tom kdo stvořil vesmír mě vůbec nezajímá", pouze zpochybňuji vaše tvrzení "Byl nekonečný prostor vyplněný nekonečnou hmotou", za kterým střídavě stojíte a střídavě nestojíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 17:57 Reaguje na Emil Novák
Podívejte se na to video, tam to máte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 17:58 Reaguje na Emil Novák
Já vím že vás to nezajímá, bo je to ještě výrazně složitější, než celý kachňál.
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 18:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Opravdu chcete opět vytahovat i další příklady jak jste se tu ztrapnil, jako třeba tu kachní křivku?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 18:52 Reaguje na Emil Novák
Vy jste fakt komik. Já píšu o videu, které jste neviděl, ale víte jasně, že jsou to nesmysly.
Nedělá vám tento iracionální postoj problémy v normálním životě?
Odpovědět
EN

Emil Novák

27.1.2023 21:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Komik jste vy, jak jste přišel na to že jsem ho neviděl? Nedělá vám tento iracionální postoj problémy v normálním životě?
To je pořád dokola, Hanzle, nejste schopný si zjišťovat a ověřovat fakta, tak se řídíte jen svými dojmy, které jsou tradičně úplně mimo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 08:44 Reaguje na Emil Novák
"Že jste plácal nesmysly je vidět tady a není potřeba koukat na žádné video."
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.1.2023 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
A z toho jste vydedukoval, že jsem ho neviděl? Takže jsme opět narazili na váš notoricky známý problém s chápáním psaného textu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 12:34 Reaguje na Emil Novák
Dobře: Viděl jste to a o čem to bylo?
Odpovědět
EN

Emil Novák

28.1.2023 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Viděl a sám víte o čem to bylo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2023 16:48 Reaguje na Emil Novák
Já to samozřejmě vím, proto tím šermuji. Chtěl jsem to vědět id vás!!!
Ale bacha!! VYHRÁLI JSME PRÁVĚ VOLBY!!!
Máme KONEČNĚ PRESIDENTA na ne Zemana, natož Babiše!!!
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

27.1.2023 17:19 Reaguje na Emil Novák
Pro takové lidi jako Hanzl je
nepochopitelné, že něco nemá
nějaký začátek a konec .
Hledá stvořitele, nebo velký
třesk. Lidé hledají stále nějaké mantinely, neb jsme od přírody zvyklí na začátek a konec. Už pouhou nekonečnost přímky si nedovedou lidé představit a kladou si otázku, zda se na hranicí námi známého vesmíru třeba neohýbá.
Začátek a konec je pouze v nás,
kteří jsme zde dočasně na svém
vymezeném prostoru. Já prostě
tyto otázky neřeším, protože
absolutní nekonečno je pro nás
nepochopitelné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 17:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Hluboký omyl, jak dycky. To, co píšu je exaktně vědecky dokázané spočítané a ověřené. Fyzikálně, astronomicky, kvantovou mechanikou, teorií relativity atd. atd.
Vaše čurina s přímkou je jen sranda a nekonečno je zcela normální pojem i v matematice a běžně se sním počítá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2023 10:56
Pan Grygar tu nekonečnost vesmíru nádherně demonstruje na balónu, po kterém leze ploštice. Ať leze jakoukoliv dobu jakýmkoliv směrem, nemůže dolézt na nějaký konec a proto ví, že její vesmír je nekonečný.
Náš vesmír je podobně zakřivený.
Otázkou je, co je mimo náš vesmír (balón).
Tam bude asi ten výrobce balónů, to je ta civilizace sedmého levelu. Tu ploštici vyrobil už čtvrtý level. geniální.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist