https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cina-zustava-stale-stejne-zavisla-na-fosilnich-palivech
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čína zůstává stále stejně závislá na fosilních palivech

20.1.2022 01:00 | PEKING (ČTK)
Čína zůstává stále stejně závislá na fosilních palivech, přestože dodává více energie z obnovitelných zdrojů než jakákoliv jiná země. Loni podíl uhlí a plynu na výrobě elektřiny činil 71 procent, což bylo stejně jako v roce 2020, uvedla agentura Bloomberg.
 
Čína je největší světový znečišťovatel. Vrcholu emisí oxidu uhličitého chce dosáhnout do konce tohoto desetiletí a do roku 2060 chce dosáhnout u emisí čisté nuly. Země sice stále zvyšuje výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů, loňský růst ekonomiky o 8,1 procenta však znamenal, že k uspokojení poptávky bylo nutné zvýšit výrobu u všech zdrojů energie. Výroba elektřiny se podílí na většině emisí země.

V druhé polovině loňského roku se země potýkala s nebývalou energetickou krizí. Čínská vláda byla proto nucena zvýšit těžbu i dovoz uhlí na rekordní úrovně. Dlouhodobá priorita přechodu od uhlí k zemnímu plynu pak znamenala, že nákupy plynu, který je považován za čistší zdroj energie, ale stále uhlíkový, rovněž vzrostly na rekordní hodnoty. Rostla ale i výroba z obnovitelných zdrojů.

Celková výroba elektřiny v zemi se loni zvýšila o 8,1 procenta. Výroba elektřiny z jádra, větru a slunce rostla výrazně rychleji, než činil celkový růst. Zaostala pouze výroba elektřiny z vody, i když ta tvoří většinu čínské obnovitelné energie. Její růst však slábne, protože zemi se nedaří najít nové vhodné lokality pro obří přehrady.

Prezident Si Ťin-pching má velkolepé ambice vybudovat ve vnitrozemí rozsáhlá centra čisté energie. To by v příštích letech mělo povzbudit vznik větrných a solárních elektráren. Téměř stejně důležitý ale bude i rozvoj jaderné energetiky, země by mohla postavit až 150 nových reaktorů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (78)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

20.1.2022 05:27
Když přestanou vyrábět pro Evropu a USA, tak budou moci snížit spotřebu energie.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

20.1.2022 07:17 Reaguje na Katka Pazderů
to asi jo...ale pak by v Evropě museli vyrobit, to, co dováží. Demografie Evropy včetně ČR je smutná epizoda...kdo myslíte, že by to v Evropě vyrobil? to si vysokoškoláci stoupnou ke strojům na noční směně? nejsou schopni řídit ani autobus...ono se asi vrátíme k tomu, že i to školství se musí plánovat, nedělat z vysoké školy posvátnou krávu a honit se v ní za papíry, přičemž k oboru nemá žádný vztah, což není zrovna řídký jev při honbě za vzděláním. Pak tu je učňovské školství a když slyším v buse, jak se baví tito adepti na "papír" to slyšet nechcete...
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

20.1.2022 07:56 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Moc hezky napsáno! Jj, Zn. Vydělávejte chytře!-)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

20.1.2022 10:25 Reaguje na Karel Zvářal
jo, ono jde spíš o to, že z nich rostou sociální negramoti, kteří mají o sobě vysoké mínění než je skutečnost a když je k nějaké práci postavíte, tak se ukáže pravda...že jsou negramoti i na ruce nejen na mozek...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.1.2022 09:04 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Když se dnes podívám po okolí, tak děti sousedů a známých
všechny studují a tak se zamýšlím, jak došlo na tak prudké
"zmoudření" populace, že zvládá studium. A nebo to je tím,
že to dnes "zvládne" téměř každý, jen si vybrat "správnou" školu ? Myslím, že B je správně, ale to je věcí názoru
samotných absolventů a jejich pedagogů. Pedagog bez žáků
nedostane plat a tak se snaží, aby je měl. Pro lidi s titulem pak vytvoříme teplá místečka a navezeme na práci
cizince. Ve světě, který by už nám měl být dnes vzorem
studují opravdu ti nejlepší a zbytek pracuje i bez toho
navážení cizinců na manuální práci. Na práci naváží lidi
pouze tam, kde skřípe školství, ze kterého se stala
továrna na nevzdělané vzdělance.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

20.1.2022 09:34 Reaguje na Břetislav Machaček
Pak nám chybí řemeslníci a dopadne to jako u mého známého, který chtěl opravit vodovod a tak si pozval řemeslníka. Přijel mladý podíval se na to a začal něco hledat v chytrém mobilu. Když se ho známý zeptal, co hledá, jestli by spíše neměl začít s opravou, dostalo se mu odpovědi, že ten dotyčný hledá, jak se to opravuje. Takže ho známý vyhodil a vodovod si opravil společně se sousedovou pomocí. Místo nějakých 15 - 20 stovek ho to stálo pár desetikaček za těsnění.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 09:45 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A ještě něurékom piva sousedovi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 11:40 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pokud si někdo zve instalatéra na výměnu těsnění, tak má zcela logicky smůlu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.1.2022 12:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Musíte myslet politicky. P. Višňovský mi jasně vysvětlil 2 věci: Dělník (učeň) že je politická kategorie a že pracující inteligence ryla v zemi. Tak ted je to jinak. Politická třída dělník (učeň) byla pro jistotu zrušena a její místo zaujala inteligence – pracující jinak ;-)
Jinak, matika povinnou součástí maturity všude nebyla.
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.1.2022 12:12 Reaguje na Jarka O.
Pardon, to je odpověd p. Šeděnkovi, ne vám.
Odpovědět
DB

Darth Bane

23.1.2022 07:22 Reaguje na Jarka O.
Jaruskooooo, k zamyšlení....jak to himbajs suuuviks dělají ti arabaci, že dokáží postavit 900 metrů vysoký mrakodrap a okolo tisíce staveb, o kterých se tu nikomu ani nesnilo, když žádná učiliště nemají???? Obdobně třeba Singapur. A jaruskooooo, jak to ten Singapur dělá, že je na obyvatele bohatší, než Švýcarsko, a to zhruba o polovinu, když tam žádná dělnická třída není???? Že by to bylo tím, že hodnoty se budují i jinak, než Rukama??? Mimochodem, to diskriminační rozdělení zaměstnanců na D a THP zrušili sami bolševici, a Jaruskooooo, zkuste se pořídit v historii, co byly dělnické politické strany. Od KSC po NSDAP.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

23.1.2022 07:52 Reaguje na Darth Bane
Od kdy je Singapur bohatší než Švýcarsko? Není...

https://www.credit-suisse.com/about-us/en/reports-research/global-wealth-report.html
Odpovědět
DB

Darth Bane

25.1.2022 22:19 Reaguje na Petr Eliáš
Singapur má HDP/PPP na obyvatele vyšší, než Švýcarsko....s tím toho mnoho neuděláte. Viz CIA Word factbook.
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.1.2022 08:07 Reaguje na Darth Bane
Vy mi to chcete vytmavit sám. U Arabů prýští ropa s nadsázkou všude, kde otrok kopne motykou. Takže koupí světové inženýry a otroky. Zdravotní sestry mají z evropy, mj. Česka. A necítí se ohrožení a nejsou to kolonie. Mají štěstí na ropu. Singapur je jiný, asijský tygr zaměřený na banky. Vyrábí něco na export? V asii se vzdělání cení. Tak mi to vysvetlete politicky. PS: Nejsou to zrovna státy, kam bych zatoužila jet na dovolenou a obdivovat mrakodrapy a nákupní střediska. Jedině do Ománu nebo Jemenu bez války, to bych si dala říct hned.
Odpovědět
DB

Darth Bane

25.1.2022 22:22 Reaguje na Jarka O.
Jaruskoooo, Singapur je světově vývojové centrum, a i spousta ICT firem tam sídlí....namátkou třeba Seagate, což je největší světový výrobce disku do serveru. Polovina automobilových navigaci v evropských autech je vyvinuta v Singapuru, atd....
Odpovědět
DB

Darth Bane

25.1.2022 22:26 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

25.1.2022 22:29 Reaguje na Jarka O.
Deepwater a offshore těžba ropy je vůbec nejsofistikovanejsi ekonomická aktivita, kterou tahle civilizace dělá. Saudi Aramco disponuje jedním z největších výpočetních výkonu na světě, jděte jim říci, že tu ropu stačí vykopat motykou....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 09:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Zase nesmysly, jak dycky. Lidi naváží na manuální práci tam, kde jsou úspěšní, bohatí a házet lopatou nikdo nechce.
Bylo zjištěno, že vzdělatelný je prakticky každý, psychicky zravý jedinec, (samozřejmě jen do určité míry) a tam, kde toho dokážou využít, tam je i vývoj hi-technologií a tím bohatství a progrese.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

20.1.2022 11:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli to nebude spíše o tom, že učňovské školství v naši republice prakticky přestalo existovat, zatímco pofidérních středních a vysokých škol přibylo geometrickou řadou. Takže naše školství chrlí řady nepoužitelných absolventů humanitních oborů, zatímco technické směry umírají na ubytě. Dříve byla matematika povinnou součástí maturity, dneska je z ní volitelný předmět. Takže si spousta maturantů raději volí předmět, kde se to dá okecat, což v matematice nejde. Ale hlavně, aby měli nějaký papír. Na druhé straně kvalitního řemeslníka člověk aby platitl zlatem. Co na tom, že šikovný řemeslník si vydělá mnohem více než průměrný úředník? To nevadí, protože podle pokřivené morálky je řemeslník "ten blbý", který se neučil a tak šel "do učení".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 11:32 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Učňovské školství je do značné míry přežitek, při technologické náročnosti většiny oborů je dnes nutno mít aspoň maturitu.

Nikde jsem se nedočet, co se myslí pod pojmem "maturita z matematiky".
Pokud se počty a matematika lámou na integrálu, derivacích, maticových výpočtech atd a dále, potom je ta maturita skutečně zcela nanic. Tohle potřebuje v životě pouze minimum lidí, kteří to studují na VŠ.
Co se týká počtů (aritmetika, složené úrokování, plochy a objemy, základní tělesa atd. atd.), tak to by mělo být zcela povinné.
Vypočítat si úroky z půjčky, plochu podlahové krytiny, spotřebu automobilu, základní jednotky SI, objem vody v bazénu atd. atd. by měl umět prostě každý.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

20.1.2022 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Matematika Vás vede k logickému myšlení. Člověk, který má logické myšlení, se v praktickém životě vyvaruje zpousty chyb, což mu ušetří lecjaké trápení. Kdyby politici v Bruseli používali logické myšlení, byla by už celá řada problémů dávno vyřešená. Jenže to soudruzi z Brusele nepotřebují. Oni potřebují pouze nemyslící stádo, které se dá snadno ovládat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 13:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Logika se zabývá vztahem událostí, logika manipulacemi s čísly.
Někdy se potkávají a velmi často ne. Příklad:
Pepek mě vadí a dám mu po hubě. Jenže on se naštve a propíchá mi gumy. To je logika, kauzální závislost s matimatikou to nic společného nemá. To je řekněme 90% případů.
Příklad druhý: teorie Velkého třesku je vypočítaná matematicky a logiku to nemá ani omylem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 14:27 Reaguje na Pavel Hanzl
sorry jako, matematika se zabývá manipulaCcí s čísly.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.1.2022 18:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Matematika je matkou technických věd a žádný
technik se bez logiky, kterou si osvojil v matematice, neobejde. Logiku kalkulačka nenahradí a ani sebelepší program v PC. Bez logiky
není pokrok možný a úpadek
ve výuce matematiky je
příčinou úpadku mnoha oborů
v naši společnosti. Tam,
kde na matematiku kladou
důraz, tak jdou vpřed a kde
ne, tak stagnují a navrací
se zpět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.1.2022 08:57 Reaguje na Břetislav Machaček
Logika má s matematikou určité propojení, ale je to zcela jiný obor.
Člověk dělá denně x logických rozhodnutí a naprosté minimum má něco společného s počty, s matematikou vůbec nic.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 21:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Logika JE matematická disciplina, s tím toho mnoho nenadálé . Že jste vy měl místo této na VS vědecký komunismus s tím nesouvisí.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 22:00 Reaguje na Pavel Hanzl
A co třeba kvadraticka rovnice????
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 22:05 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A co považujete za technický obor??, Instalatera??? Tak to není technický obor, stejně jako třeba soustružení nebo svářeč. Tyto obory jsou totiž pravým opakem oboru technických, jsou to obory dělnické . Každý niemand vašeho řazení křičí o technických oborech, a ani není schopen jich pár vyjmenovat.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 22:08 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Nikdy nebyla matematika povinnou součástí maturity, vy špinavý, hloupý nevzdelany lhari. Na zdravce nikdy nebyla povinná maturita z matematiky, stejně jako na ekonomce, na průmyslovkach, na chemicarnach, zemedelkach, atd. Byla povinná akorát na gymplu, a ještě ne vždy. Spino nevzdelana, prolhana.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 22:10 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Šikovný řemeslník je především šikovný zloděj, a v 80 procentech jede načerno. Naproti tomu šikovný úředník na dobrém poštu má vejplatu na svačinu, a příjem mu dělají úplatky, truhliku.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 22:12 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Kolik procent těch absolventů ucnaku jsou ti vaši šikovní řemeslníci????
Odpovědět
DB

Darth Bane

23.1.2022 07:24 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Za prvé lzete, a za druhé, samozřejmě, že se zredukovat, když tam nikdo nechce chodit
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.1.2022 18:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, to je pravda, když vidím, jací vzdělanci
píšou sem, co a jak často. Jakou má kvalitu
vzdělání prověří až praxe, pokud se dotyčný
mudrc neschová někde u papírování a s titulem
je na pozici mistra vypisujícího směnáře, nebo
pouze podepisujícího výkazy práce. Nikdy nic
nevymyslí a vzdělával se pouze k dosaženi
titulu, aby nemusel jednou dělat rukama.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 22:14 Reaguje na Břetislav Machaček
Hm, to vás ucili na VUMLU, Machacku???? Tak mi řekněte, které kapitalista by někoho takového zamestnal, co.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.1.2022 15:03 Reaguje na Darth Bane
Blanlablabla.
Odpovědět
DB

Darth Bane

25.1.2022 22:30 Reaguje na Břetislav Machaček
Macháček je v argumentacni nouzi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.1.2022 09:06 Reaguje na Břetislav Machaček
Vzdělání je celosvětový problém a v úspěšných zemích se osvědčil model, kdy vzdělání je osobní zisk jednotlivce, bez ohledu na profesi.
Tj. vzdělání je široké, především humanitní a to je fundament. Na tom se staví profese.

Prostě megáč nevzdělaných inženýrů (tj. jen technicky vzdělaných) nevytvoří nikdy prosperující společnost. Tam je potřeba něco daleko důležitějšího a těžšího, civilizační, tj. humanitní vzdělání.

Příklad: národ, který nezná vlastní dějiny, musí opakovat i ty největší chyby.

Humanitní vzdělání je nejdůležitější rozdíl mezi prosperujícím Západem a totalitním a chudým Východem.
Odpovědět
DB

Darth Bane

23.1.2022 07:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Kecy v kleci.... ten chudý východ je zřejmé ten Singapur, který je na obyvatele o polovinu bohatší, než Švýcarsko, tak tam se nějaké humanoidnosti sere, a druhak, na východě se studuji především humanoidnosti, od vědeckého komunismu, po islámskou teologii.
Odpovědět
sv

sv

23.1.2022 21:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud tě zajímá, proč tak najednou všichni "studují" tak se zeptej agenta bureše a jeho podržtašky plagy ministra školství neblahé paměti proč tak dlouho zmírňovali podmínky státní maturity až ji zcela rozvalili.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 09:27 Reaguje na Katka Pazderů
Já se obávám, že Čínu chytil děmon mamonu a už jsou v jeho kleštích, už nejsou schopni nic proti tomu udělat, i kdyby chtěli. To je systém dalších a dalších prachů za jakoukoliv cenu, další kořistění úplně všude, kde se něco ukořistit dá, absolutně bez ohledu na cokoliv jiného.
Tohle má Západní civilizaci v genomu taky, ale je vyspělejší a už to je schopná aspoň částečně tlumit a redukovat (Green deal).
I v USA jdou emise dolů, ale já mám obavu, že to prostě nezvládneme.
Hlavně kvůli tomu šílenému mamonu a to nejen v Číně.

Zase je tu určitá šance, že se vyhubíme jadernou válkou, která třeba začne za chvíli na Ukrajině.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

20.1.2022 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Čína není v sevření mamonu. Čína se jenom podvoluje poptávce. Pokud ta poptávka nebude, Čína nebude produkovat tolik emisí, protože si je budou produkovat jiné země tím, že budou vyrábět to, co dříve dovážely.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 09:48 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Marketingoví mágové tu poptávku dokážou vytvořit.
Většinu věcí, které člověk používá, vůbec dřív neznal a vůbec netušil, že by je měl potřebovat.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

20.1.2022 12:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Přesně tak. Mamon je tvrdá droga, která si bere svou tvrdou daň. Destrukcí úplně všeho.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.1.2022 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Mamonářství může být pouze hromaděním zisků bez dalších
investic do rozvoje a to se stále děje u nás. V Číně ale
funguje hybrid s možností i toho mamonářství, ale je to
hlavně o investicích do rozvoje dopravy, výroby a hlavně
do školství. Tak masivní rozvoj nezažívá žádná ze zemí
EU a už vůbec ne USA. V rychlotratích jsou jedničkou
a jejich dálnice jsou jako z vědeckofantastických
románů. U nás slavíme pár kilometrů ročně, které tam
stavějí za hodinu a v daleko složitějších podmínkách.
V továrně si objednáte 10 tisíc zimních bund a za dva
dny jsou podle vašich střihů a požadovaných materiálů
v kontejneru v přístavu. Stejné to je u jakéhokoliv
spotřebního zboží a kvalita je úměrná požadavkům na cenu
od objednavatele. Chcete kvalitu, máte kvalitu, chcete
levné šunty, máte levné šunty. Takové zboží jsem celně
odbavoval a slyšel i slova obchodníků, kteří tam nakupují.
Obrovské vícepatrové haly s promyšlenou levnou logistikou
a s vysokou produktivitou práce díky nejnovější technice.
Když kupec viděl jaké šicí stroje vyřazují, tak je koupil
a prodal výhodně do Barmy. Ony by byly špičkou i tu, ale
tu by na nich neměl kdo šít. Za týden byl v továrně zase
a místo těch strojů tam šily automaty a zůstalo na patře
pouze pár údržbářů a kontroloři kvality. Ano to je ta
zaostalost, kterou nás krmí naše sdělovací prostředky
a různí svazáci tohoto režimu. Při výletu expresem do
Tibetu popisoval nejen trať, ale i souběžnou dálnici
se stovkami kilometrů po mostech, aby se pod nimi mohli
nerušeně popásat a putovat divoká zvířata. To není jeden
uprděný nadchod pro zvěř jako u nás, kam má zvěř strach
vůbec vstoupit. Takže nikoliv pouze mamon, ale mamon
motivační a zbytek zisků masivně reinvestován do dalšího
rozvouje. Náš zbohatlík si koupí jachtu, deset aut a ten
čínský sice taky, ale odvádí státu daleko více než tady
a stát investuje do toho, co popisuji. Tam peníze znovu
vydělávají a neleží ve vybavení vil a zlatých cihličkách.
Odpovědět
sv

sv

23.1.2022 21:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Než příště začneš blábolit o čínských "investicích" tak si zkus zjistit, jak se ti čínští investoři "vypořádali" s lidmi co na místě té "investice" dříve žili. https://www.fmreview.org/internal-displacement/stein. Víš co v číně roste nejrychleji. Jsou to počty miliardářů, přičemž tvoje fantasmagorie o tom jak "reinvestují" sis vycucal z kterýho prstu, svazáku.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

20.1.2022 09:29
Ten seznam největších znečišťovatelů životního prostředí je lehce nepravdivý a hodně manipulativní. Bere totiž v úvahu jen velké průmyslové producenty emisí, zatímco malí lokální do těchto tabulek nejsou zahrnuti. Když by se totiž započetla i malá lokální topeniště, to pořadí na prvních místech by se zřejmě dost pomíchalo. Zkusme se zaměřit na Afriku. Podle současných údajů vypouští asi 5% světové produkce skleníkových plynů. Jenže na tomto kontinentu většina lidí bydlí mimo města, takže si sama topí a sama shání palivo na ohřev. Jednak zde dochází k masivnímu ubytku pralesů (nová zemědělská půda, případně výroba dřevěného uhlí) a pak zde funguje spousta lokálních topenišť, kde se spaluje kdeco. Třeba i petky s vyjetým olejem nebo plasty. Neexistují zde nějaké energetické štítky, nikdo nekontroluje ekologičnost spotřebičů jako v Evropě. Dá se odhadnout, že těch lokálních topenišť je 150 - 200 miliónů, což společně s ubytkem pralesů a znečišťováním životního prostředí vede k velkému ohřevu kontinentu. Ten růst teploty je tak velký, že se dokonce začíná rozpouštět sněhová čepice na Kilimandžáru. Tyhle faktory ovšem "gryndýloví specialisté" neberou v úvahu, takže podle nich za ubytek sněhu a ledu na Kilimandžáru může Evropa.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 11:01 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ty emise se počítají pouze z fosilního uhlíku, spalování lesů v tom není a lokální topeniště po celé Africe taky ne.
Ovšem petka je taky fosilní uhlík, ale energeticky vužívání je jen skutečně okrajové.
Tan hlavní masakr dělají Čínské uhláky, i ten led na Kilimandžáru. Vítr ten sodovkáč roznese po celém světě dost rychle.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.1.2022 09:33
Čína rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu gryndýlu , její pokrok od šedesátých let 20. století je obdivuhodný. Ze zaostalé zemědělské země se stala rozhodující globální ekonomikou a západní firmy doslova leští kliky, aby se na ně v Číně dostalo.
Je dnes největším věřitelem USA a Rusům pomohla diverzifikovat odbytiště pro zemní plyn EU/Čína.

Její úspěchy v moderních technologiích, dobývání vesmíru i pokročilé moderní výroby jsou násobně vyšší než v USA , o nahnilé EU ani nemluvě.
Nutno podotknout, že každý špás něco stojí a v Číně to šeredně odskákalo životní prostředí.

Čína nedala na hýkání potrhlých ekoteroristů a vytyčila mohutný program výstavby jaderných elektráren.
EU se může stavět s gryndýlem na hlavu, vychytralí Asiaté s úsměvem sledují, jak si Evropa sama navléká oprátku kolem krku.

Tip: Za padesát let se čínští turisté budou jezdit dívat na zaostalý evropský skanzen a degenerované domorodce , bude-li ještě vůbec nějaký.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

20.1.2022 09:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mám tomu rozumět tak, že film Slunce, seno, erotika se dostane do reálu a to ve velkém?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.1.2022 09:54 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Asi tak ! :-)
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.1.2022 12:15 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jak co. Slunce - prý ano, seno - ne, erotika – to už bylo, a s rouškami? Ale na scény Itala s mytím 1 krávy 2X denně vs. 2x za ?? a zachováním JZD jako skanzenu vzpomínám:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 09:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Prostě jak dycky. Už jste zjistil, komu dluží všechny státy světa ty neskutečné bambilióny? Že by Číně? Ta dluží nejvíc USA.
Čína je skutečně největším zahraničním věřitelem USA, patří jí přímo závratných 6% státního dluhu USA.

V dobývání vesmíru jsou Číňani taky kadeti, mají na Měsíci králíka a kolem Marsu lítá jejich sonda, ale Americký Solar, vozítko na Marsu i s vrtulníkem a Webbův teleskop je zcela jiný level.

Za padesát let bude naše civilizace už asi v totálním? kolapsu a jezdit turisticky kamkoliv bude úplná pitomost.
A především vinou Číňanů.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

20.1.2022 18:46 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pokud se tady většinově shodneme na tom, že největším současným globálním problémem je růst lidské populace a nahlédneme tímto prizmatem na Čínu, musíme kontatovat, že ten jejich "pokrok" (z valné části vystavěný na průmyslové špionáži a krádežích duševního vlastnictví) je patrně největší hrozbou pro lidstvo jako celek. Ještě před nějakými 80 lety jich bylo 300 milionů, dnes 1,4 miliardy (to je součet lidské populace v celé Evropě včetně Ruska plus obě Ameriky tzn. tří kontinentů a valné části asie).
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

20.1.2022 10:20
Čína má sice velké plány, ale v brzké době bude muset vyřešit celou řadu vážných problémů.

1. Demografický problém. Populace v Číně stárne a porodnost klesá.

2. Sociální a důchodový systém. Čínský důchodový a sociální systém není připraven na tak prudké stárnutí populace. Odchod do důchodu je v Číně nastaven u žen na 50 let a u mužů na 60 let. Dle odhadů OSN bude v Číně v roce 2050 cca půl miliardy lidí starších šedesáti let - což znamená že na jednoho pracujícího bude připadat jeden důchodce.

3. Ekonomické problémy. Ekonomika Číny dlouhodobě zpomaluje a její zadlužení rychle roste. Nůžky mezi bohatými a chudými se neustále rozvírají. Taktéž je v Číně velká míra korupce.

...

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 11:13 Reaguje na Petr Eliáš
ad 1) Tohle je nejlepší zpráva, nejen pro svět, ale i pro samotnou Čínu. Nebo si fakt myslíte, že je Číňanů málo, a mají málo hladových krků??
ad 2) Tohle není žádný problém, Evropa má v tom náskok několik desetiletí a dáse v ní kopírovat.
Ad 3) Čína tak děsivě zpomaluje, že má růst ekonomiky kolem 8% HDP ročně, to je typická stagnace až propad, že? Korupce je dána totlitním zřízením, s tím nic neudělají.

Prostě to je pohled ekonoma, který by chtěl bičovat ekonomiku do dalšího a dalšího zcela bezohledného zrychlování, kdy jediné kritérium je roční růst HDP. Čína by se měla naopak zklidnit, srazit rozvoj a růst bohatství, pořešit sociální systém jak v Evropě a jít do ekologizaci veškerého průmyslu, jak v Evropě.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

20.1.2022 11:30 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Pro Čínu je to velký problém. Doteď těžila čínská ekonomika z tzv. demografické dividendy.

2) Je to ohromný problém. Stejně tak i v Evropě je stárnutí populace problém, naštěstí ale je Evropa na to lépe připravena.

3) Růst HDP v Číně dlouhodobě zpomaluje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 11:37 Reaguje na Petr Eliáš
Všechno je dobře. Všechno tohle už v Evropě dávno nastalo a Číňani můžou kopírovat, v tom jsou skutečně mistři nad mistry.

Záleží ovšem, jaké ambice soudruzi mají. Pokud chtějí být Nejsilnější, Nejmodernější, Nejrychleji rostoucí a hlavně Nejmocnějším státem světa, pak skutečně problém mají. Dohnat USA v nablblé totalitě to budou mít dost těžké.
Odpovědět
JO

Jarka O.

20.1.2022 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
ad 1) Sami Čínani zacínají dlouhodobě nezvratný pokles na 800 000 lidí jako problém vidět - klesne podíl práceschopného obyvatelstva. Váš pohled je, že ubyde krků a konkurence, ne?
Ad2)Co? To chci taky. Tady se straší zlou Čínou a oni jdou do důchodu v 50 a 60? To je teda ze sociálního pohledu lživé strašení jako u Kaddáfího Lybie. Ale mají co dohánět. Dohnání našeho náskoku věku odchodu do důchodu v 70 jim bude trvat. Už rozumím, proč od Němců skupují „české“ podniky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 13:13 Reaguje na Jarka O.
ad 1) práceschopné obyvatelstvo se částečně nahradí stroji, částečně se sníží HDP, protože ubude krků.
ad 2) odchod do důchodu je závislá na důchodovém systém. Náš, naprosto debilní průběžný, problém má kolosální. Normální, kapitálový, nemá problém žádný. Většinou to jsou hybridy a ty mají něco z obou.
Odpovědět
DB

Darth Bane

25.1.2022 22:33 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.1.2022 10:52
"Nikdy v historii neuniklo tolik lidí chudobě v tak krátké době," napsal Forbes o Číně. Podle Světové banky bylo vytaženo z chudoby více než 800 milionů lidí během 30ti let.

Čínský komunistický vládce si uvědomil, „že můžete mít kapitalismus bez demokracie což znamená, že kapitalismus je ideologicky neutrální a může sloužit potřebám komunistického režimu“.
Podle politologů je „komunismus v Číně živý a dobře se mu daří“, „ale s kapitalistickými rysy“.

Prezident Si Ťin-pching údajně řekl spolustraníkům, že rozdíl mezi jeho vizí a kapitalismem západního stylu je ten, že v Číně „kapitál slouží lidem“. Tvrdil, že v rámci jeho politiky budou posíleny nízkopříjmové skupiny, více občanů se zapojí do sociální vrstvy se středními příjmy a lidé s vysokými příjmy budou čelit vyšší úrovni zdanění.

-----------------------------------------------------------
Kvízová otázka :

Je v Číně kapitalismus nebo socialismus ? / a proč /
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 11:19 Reaguje na Miroslav Vinkler
S komunismem nemá Čína VŮBEC NIC SPOLEČNÉHO, jede tam tvrdý kapitalismus grunderského typu, navíc v totalitním státu.

Marxovu teorii komunismu byste měl alespoň okrajově znát, ne?

Kapitál sloužící lidem je dávno v Evrppš zavedený a jmenuje se to "sociální stát", proto je taky tady obyčejný člověk nejbohatší na světě. Ovšem tohle je nutno spojit s demokracií, protože totalita terorizující určité skupiny obyvatel to nikdy nemůže dokázat.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.1.2022 11:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak teď si zrovna čtu švédské noviny :
2 mil. Švédů dostanou podporu, protože nemohou platit účty za energie .
Dnešní Göteborgs Posten : Důchodkyně Hansie Hökklo a její manžel se sprchují pouze jednou týdně.
Další ,učitel základní školy Masoumeh myje nádobí ve studené vodě v novém rodinném domě - nemá na platby za elektřinu .

Pane Hanzle chápete vůbec ,kam nás ten debilní gryndýl dostal ? A to se Švédsko počítá k nejlepším sociálním státům na světě.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

20.1.2022 12:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste komik pane Vinklere :D
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.1.2022 12:53 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Až se budete sprchovat jednou týdně teplou vodou ,tak vás ty ptákoviny přejdou . A můžete si k tomu pustit něco z éry zlaté grotesky třeba "Laurel a Hardy v cizinecké legii , nebo "Chaplin zlatokopem".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 13:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste komik pane Vinklere. Švédsko má x násobně štědřejší sociální systém, možná 4x vyšší platy a stejně drahou elektřinu.
Ten učitel je podle jména připrchlík a pokud má na nový dům, tak bude fakt chudák.

Navíc ty ceny nemají NIC SPOLEČNÉHO s nějakým grýndýlem.
https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

20.1.2022 14:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Absolutně nejste s to pochopit souvislosti, protože nemáte přehled. Kdybych tady před rokem psal o hrozící krizi a stávajících cenách elektřiny, plynu označil byste mě naprosto stejně.

Teď je to realita , ale ve vašem pomateném světě je jediný viník - krvesmilný Ivan. Na víc prostě nemáte.

O Švédsku víte kulový, já tam alespoň několikrát byl na delších pobytech a informace jak žijí obyčejní lidé prostě mám on-line.

Vám ani nestačí statisíce českých domácností ,které krvácí a počkejte to bečení po vyúčtování topné sezóny 2021. Přesně díky takovým jedincům jako jste vy se Hitler dostal k moci.
Slepí, hluší, mě se to netýká a pak, když v hytláku mašírovali do lágru , už bylo pozdě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.1.2022 14:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mě se týkají ceny energií velmi, ale odmítám se podělat do gatí. Ta stálá ubečenost mi vadí.
Největším problémem konce třicátých let minulého století byl Adolf Hitler a taky to dopadlo extrémně špatně.
Dnes je to krvesmilný Ivan, který se chová prakticky úplně stejně.
Já jen doufám, že Západ si to uvědomuje a bude jednat úplně jinak.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

20.1.2022 17:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Věřte tomu, že za green deal Rusko nemůže.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.1.2022 09:13 Reaguje na Richard Vacek
A za co může grýndýl??
Odpovědět
DB

Darth Bane

23.1.2022 07:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak se vás můžou ceny energií týkat velmi, když jste nám otriskaval o hlavu, jak žijete skrome, a jak úžasné jsou vaše aktivity na poli OZE???? Ceny energií trápí akorát rozpaky, já zaplatím za energie i po zdražení za to, co dostanu od zaměstnavatele nikoli jako mzdu, ale na svačinu za půl týdne.
Odpovědět
DB

Darth Bane

23.1.2022 07:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Můj soused je priprchlik že Sýrie, a je to velice vzdělaný, vážený a úspěšný muž. Na rozdíl od vás, vy rasisticka spino, bydlící ve vile ukradené v rámci privatizace.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.1.2022 18:06
I přes výstavbu JE a OZE tam totiž výroba stále stoupá, aby uspokojila poptávku tam, kde výroba stagnuje a nebo dokonce klesá. To, co kdysi
uměla Evropa sama vyrobit, se díky "gryndýlu" a ceně energií nevyplácí
a nahrazuje se to dovozem z Číny. Čína je už dnes levná díky hromadné
automatizované výrobě a efektivně využívaným surovinám z celého světa.
Je to hlavně o pružnosti jejich ekonomiky schopné rychle stavět a
rozjet výrobu čehokoliv. To co dováželi, za pár let vyvážejí a tak
levně, že zlikvidují konkurenci v zemi původního výrobku, kde už
narazili na hranici efektivity. Drahá práce, drahá energie, malé
série a pomalé inovace nemohou konkurovat byť jen jedné z výhod
v Číně. Energie a práce se srovnává, ale hromadná automatizovaná
výroba ve zbrusu nových továrnách je základní výhodou na poli
konkurence. To neporazí sankce a ani pomluvy. Kdo umí, ten umí
a kdo ne, tak čumí a kritizuje.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.1.2022 22:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Základ čínské prosperity je ten, že manuální spindira, který má ucnak nebo ani to, je spotřební matros, a proto mohou produkovat s nízkými náklady, a zbydou jim peníze na zaplacení těch vysokoškoláků. A ne jako tady, kde si 90 procent VS nemůže dovolit ani sluzku na částečný úvazek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.1.2022 09:16 Reaguje na Břetislav Machaček
"Je velkým štěstím, že evropští producenti větrných turbín a elektráren nejsou už dávno závislí na jednom trhu. V Německu má trh problém, mezitím evropští producenti trhají rekordy v objemu objednávek pro globální trh. Jen 3 největší (Vestas, Siemens-Gamesa, Nordex) evropští producenti získali v druhé kvartálu objednávky na cca 12 GW instalovaného výkonu." oenergetice. cz

To není štěstím, to je dobře promyšlené a vyrobené zboží.
Odpovědět
DB

Darth Bane

23.1.2022 07:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, a dodávají to do zemí, které to staví za dotace, které získávají na dluh. To je jistě udržitelné....
Odpovědět
DB

Darth Bane

23.1.2022 07:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Mimochodem, těch 12 GW představuje výkon, který je srovnatelný se 100 000 škodovkami, ale tato jich produkuje násobný více. To abyste věděl, o jakém objemu průmyslové produkce se bavíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.1.2022 09:19 Reaguje na Břetislav Machaček
Žádný strom neroste do nebe a Čína má obrovské vnitřní problémy a totalitní stát se zcela zákonitě zřítí. Otázkou je jen kdy a kdo to ještě odskáče.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist