https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cyklobusy-pro-zamestnance-temelina-letos-usetrily-tunu-oxidu-uhliciteho
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Cyklobusy pro zaměstnance Temelína letos ušetřily tunu oxidu uhličitého

6.11.2022 01:13 | TEMELÍN (ČTK)
Foto | ČEZ / Depositphotos
Cyklobusy, které mohou využívat zaměstnanci jaderné elektrárny Temelín, přepravily v letošní sezoně 559 kol. Možnost vyměnit auto za hromadnou dopravu a kolo pravidelně využívaly desítky pracovníků elektrárny. Temelín nabízí službu i proto, aby se snížily emise oxidu uhličitého. Letos to díky necelým šesti stům přepravených kol byla asi tuna tohoto oxidu. Od roku 2012 přepravily temelínské cyklobusy 6230 jízdních kol.
 

"Tento projekt spojuje hned několik aspektů. Důležitá je bezpečnost našich zaměstnanců a zároveň má tato služba nezanedbatelný přínos i pro životní prostředí," uvedla ředitelka Útvaru ESG Skupiny ČEZ Kateřina Bohuslavová.

Cyklobusy vozily zaměstnance do Temelína od začátku dubna, služba funguje do konce října. Zaměstnanci si netradiční benefit chválí. "Cyklobusy do Temelína jsou pro nás kolaře super. Pro mě je to jeden z nejlepších bonusů od ČEZ a díky za něj," řekl Antonín Drápela z oddělení péče o zařízení elektro. Podle dalšího zaměstnance Pavla Hančla také řidiči cyklobusů pomáhají při zavěšování a sundávání kol.

Vedení elektrárny zavedlo přepravu kol pro své zaměstnance před deseti lety, hlavně kvůli jejich bezpečnosti. Jako cyklobus funguje polovina z deseti linek navážejících pracovníky ČEZ z Českých Budějovic do Temelína. Lidé za přepravu kol přitom nic neplatí, je v ceně jízdného.

Temelín je největší výrobce elektřiny v zemi, kryje zhruba pětinu domácí spotřeby. ČEZ spustil elektrárnu v prosinci 2000. Loni vyrobil Temelín 15,86 terawatthodiny (TWh) elektřiny, letos od začátku roku 13,2 TWh.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

6.11.2022 17:13
Šest set kol za sedm měsíců?
Tři kola denně! To svědčí o obrovském zájmu o tuto službu.

Takže Drápela a Hančl nebo ještě někdo?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.11.2022 17:21
Naprosto nechápu, o co tam jde. Proč vozí kola busem a kolik ušetří CO2? Proč na těch kolech ti lidé nejezdí?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist