E15: Kolínská Toyota by mohla vyrábět menší elektromobily s dojezdem do 100 km
"Dokážu si představit, že by se ceny takto zaměřených elektromobilů mohly pohybovat od 390 000 korun do 420 000. Taková produkce by zapadala do rozvoje elektromobility v Kolíně, dávalo by to smysl," řekl E15 generální ředitel Toyoty pro Česko Martin Peleška. Vedení automobilky by mělo rozhodnout v příštích měsících.
Toyota letos od ledna do října v Evropě prodala 20 000 elektromobilů, což představuje jednoprocentní podíl, uvedl server E15. "Automobilka nově cílí na dvacetiprocentní podíl elektromobilů na svých celkových prodejích v Evropě už pro rok 2026. Po celém světě chce v témže roce prodat 1,5 milionu elektromobilů," uvedl server. Toyota plánuje uvést na trh šest nových e-modelů. Ve kterém závodě by se měly vyrábět, zatím není jasné.
Kolínská automobilka produkuje zhruba 1000 aut denně. Loni navýšila po dvou slabších letech produkci zhruba o čtvrtinu, vyrobila přes 202 000 vozů modelů Yaris a Aygo, část s hybridním pohonem. Toyota zaměstnává v Kolíně přes 3500 lidí v třísměnném provozu. Letos výrobu značně omezily dvě neplánované odstávky v únoru a na přelomu srpna a září, důvodem byl nedostatek dílů.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (69)
Pavel Hanzl
16.12.2023 08:18Elauta nemají univerzálnost dýzlu a nehodí se na dlouhé cesty, jako luxusní limuzíny jsou proto na pytel.
Elauta jsou nejvýhodnější v mětském provozu, kde jezdí denně a nenajezdí víc, než 100, max. 200 km. Ovšem ten sortiment i množství je obrovské. Od taxíků, sanitek, DHL a jiných doručovacích služeb, řemeslníků, kurýrů, až po stěhováky, popeláře, MDH atd. atd.
Právě tudy by měl jít vývoj elektromobility, pokud má stát něco dotovat (což považuji za nesmyslné), tak POUZE tyhle oblasti.
Jaroslav Řezáč
16.12.2023 10:11 Reaguje na Pavel HanzlNa druhou stranu 6.5 milionů registrovaných aut do dneska je obludnost, která už nesnese růstu, tedy se musí něco učinit na uživatelských stranách a to je sdílená mobilita.
Podle toho, co na nás šijou za zkratky P+K,P+R,P+D tak jestli chcete zažít ještě nezkaženou svobodu se vším všudy...kupte si pohorky a batoh a nejlépe mapu.
Pavel Hanzl
16.12.2023 11:31 Reaguje na Jaroslav ŘezáčPavel Hanzl
17.12.2023 09:46 Reaguje na Jaroslav ŘezáčAle začínají dělat elkáru, která má někde v rožku malý benzínáček jen na dobíjení baterie. V podstatě to samé, jako když jsme dřív vozili kanystr benzínu pro případ nouze.
Miroslav Vinkler
16.12.2023 10:25Ve městech a přímměstských aglomeracích by měla fungovat bezemisní bezplatná hromadná doprava , která by zde téměř nahradila osobní automoébily.
Auto s dojezdem sto km ( v létě) pak vrchol blbosti.
Slavomil Vinkler
16.12.2023 12:41 Reaguje na smějící se bestiesmějící se bestie
16.12.2023 18:09 Reaguje na Slavomil VinklerPavel Hanzl
16.12.2023 22:11 Reaguje na Slavomil VinklerPavel Hanzl
16.12.2023 11:38 Reaguje na Miroslav Vinklerpepa knotek
16.12.2023 12:03Pepa
16.12.2023 13:58 Reaguje na pepa knotekpepa knotek
17.12.2023 20:06 Reaguje na PepaDaniel Višňovský
23.12.2023 14:12 Reaguje na pepa knotekJarda Bobr
16.12.2023 13:11Pavel Hanzl
17.12.2023 10:14 Reaguje na Jarda BobrZa 150 koupíte vrtulník, tj. stroj, který má 2 hodiny údržby na 1 hodinu letu. (přeháním)
Jarda Bobr
18.12.2023 11:47 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
18.12.2023 15:43 Reaguje na Jarda BobrRichard Vacek
16.12.2023 14:59A pokud na elektřinu pro e-auta stát ještě uvalí spotřební daň, aby nahradil výpadek daní za benzín, tak si to pořídí jen ten, který trpí klimatickou tísní (i když takoví obvykle moc peněz nemají).
Richard Vacek
17.12.2023 00:25 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
17.12.2023 10:01 Reaguje na Richard VacekNovák mě sice zase zdupe jak psa, že tam nemám výpočet na desetinu wattu, ale pro základní orientaci to většinou stačí.
vaber
17.12.2023 09:53 Reaguje na Pavel HanzlNaše přenosná nabíječka SECTRON s nabíjecím proudem 16 A a nabíjecím výkonem 11 kW bude v ideálním případě nabíjet 7 hodin (77 kWh : 11 kW = 7 hodin).,,
pro inteligenta Hanzla něco o nabíječkách,má tam mezery ve vzdělání
Pavel Hanzl
17.12.2023 10:07 Reaguje na vaberRichard Vacek
17.12.2023 13:07 Reaguje na Pavel HanzlJinak používat baterii k tomu, aby se z ní přes měnič dobíjela baterie v e-autě je pěkný nesmysl.
Pavel Hanzl
17.12.2023 17:48 Reaguje na Richard VacekJinak těch 300 je dost podivné číslo, nevím, co znamená, bo instalovaný výkon je asi 5x vyšší. Nbíjet z baterie do baterie je normální zeleňáci a oteplovací lobby to fakt zvládá.
vaber
18.12.2023 08:44 Reaguje na Pavel Hanzlbaterie pro 77kWh, znamená ,pokud bude napětí baterie třeba 48V , kapacitu 1800Ah
pokud bude napětí jiné budou i jiné Ah,
takže se podívej na ceny baterií a nemel o instalovaném výkonu,to je jiný problém
zase jsi mimo mísu jak vždy
Pavel Hanzl
18.12.2023 08:56 Reaguje na vabervaber
18.12.2023 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl300tisíc Kč nevíš co zamená? musí tě v ústavu víc hlídat
Richard Vacek
18.12.2023 17:33 Reaguje na Pavel Hanzlhttps://ups.heureka.cz/pylontech-us3000c/#specifikace/
Pavel Hanzl
19.12.2023 08:18 Reaguje na Richard VacekJenže těch 77 kWh je kapacita jeho služebního auta, takže mi ta logika stále uniká.
vaber
19.12.2023 09:45 Reaguje na Pavel Hanzla 11kW sl. elektrárna ,to je 25 slunečních panelů 450W pík 2x1m veliké, ovšem to stačí jen pro pomalé nabíjení pro rychlé nabíjení jsou potřeba výkony mnohem větší,
ovšem nikde jsem neviděl jak ovlivnuje způsob nabíjení životnost baterie,tedy rychlé a pomalé,
to si bude muset každý majitel elektroauta odzkoušet sám
Vladimir Mertan
16.12.2023 21:45Nehcem robiť zbytočnú reklamu, ale ak si kúpim najlacnejčí hyundai i 20, tak nemusím riešiť nabíjanie či dojazd a z rozdielu ceny si môžem kúpiť benzín zhruba na 30 000 km. Na kúpu elektromobilu musí byť buď nejaký nadšenec, alebo štedrá dotácia. Aby to začalo byť zaujímavé by bolo nutné stiahnuť cenu elektromobilu pod 10 000 eur. Zároveň by ale nesmela klesnúť radikálne kvalita výroby ako to spravila Dacia Spring. Pritom cena elektro dacie je až 17 000 Euro v akcii :-)
Pavel Hanzl
16.12.2023 22:08 Reaguje na Vladimir Mertansmějící se bestie
16.12.2023 22:24 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
17.12.2023 09:52 Reaguje na smějící se bestieVladimir Mertan
17.12.2023 07:09 Reaguje na Pavel HanzlInak keď svieti slnko a je teplo auto nepotrebujem, pretože sa takmer všade dostanem na elektrobicykli.
Pavel Hanzl
17.12.2023 09:53 Reaguje na Vladimir MertanVladimir Mertan
17.12.2023 12:30 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
17.12.2023 17:55 Reaguje na Vladimir MertanZajímavé je, že i šimpanzi, kaledonské vrány, potkani, někdy i lachtani, tenhle problém dokážou nějak odzigac, tj. vyřešit. Že by ropáci byli fakt ještě blbší? V tom filmu se jejich inteligence neřešila, ale za výzkumný grant by to stálo.
Vladimir Mertan
17.12.2023 07:52 Reaguje na Pavel HanzlVladimir Mertan
17.12.2023 11:54 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
17.12.2023 18:05 Reaguje na Vladimir MertanBřetislav Machaček
17.12.2023 11:13v době kdy nejezdí a v té době je ani není možné dobíjet z fotovoltaiky.
Dobíjet je přes záložní baterie je totální nesmysl a dobíjet je u obchodů
v době nákupů přímo kravina. Nedovedu si představit ty náklady na všechny
ty dobíjecí stojany a to hlavně na sídlištích, kde stojí tisíce aut a je
třeba je dobíjet. Dosavadní sítě k takovým sídlištím jedou na doraz a je
třeba je násobně posílit, pokud se počítá s takovou elektrifikací aut.
Největší nevýhodou je zimní provoz a to, že tu mrtvou hmotnost baterie
auto vozí i když už je téměř baterie vybitá. To je jako nosit ruksak,
který bude těžší, než náklad, který v něm ponesu. A ta hmotnost dává
zabrat i brzdám, pneumatikám a nosné konstrukci vozidla. Vše se dříve
opotřebuje a musí se o to dříve vyměnit. Ono sečíst bez ideologie plus
a mínus, tak to asi nedopadne pro elektromobily povzbudivě, ale budiž,
když jsme ochotni naslouchat ideologům místo technikům, tak nám nic
jiného nezbývá.
Jarda Bobr
18.12.2023 12:08 Reaguje na Břetislav MachačekMiloš Zahradník
17.12.2023 23:11v shromazdistich pobliz nadrazi, parkovych domu atd. nejlepe s automatickym ridicem ktere by Vas dovezly na misto uceni typicky do vzdalenosti cca 20 km
Zapujcovane na jizdu treba z toho nadrazi do 20 km vzdaleneho domlu ci chalupy a pripadne se automaticky vracejici do sveho shronmazdiste. Jednoduse zamenitelne jako celek nebo aspon s ryuchlym zpusobem vymeny akumulatoru. (S automatickym vyhodnoceni stavu akumulatoru v miste jeho vymeny.) Takovy styl dopravy by mel smysl jak u nadrazi rychlovlaku/autobusu treba Praha Branik, Liberec ci Vrchlabi, nebo u velkych parkovacich domu (obycejnych aut) s pouzitim na cestu typicky 20 km nebo mene vzdalenou
Samozrejme takove auto by nebylo zadnou representaci pysneho majitele, bylo by to proste doplnkove vozitko pro ucely, na ktere by bylo vhodne
Pavel Hanzl
18.12.2023 08:51 Reaguje na Miloš ZahradníkNormální člověk, který nepotřebuje auto ke své profesi, ale stejně ho má před barákem, by ho nemusel mít vůbec. Na mobilu by si zvolil odkud, kam a kdy chce jet, jestli sám nebo s rodinou, lyžemi a batohy, nebo s pytlíky betonu a prkny na chalupu atd.
Přijede elkára bez řidiče (tj. taxi) a odveze ho za cenu srovnatelnou s tou, co by zaplatil za svého dýzla.
Stačí to jen udělat.
Jarda Bobr
18.12.2023 12:15 Reaguje na Pavel Hanzlpepa knotek
18.12.2023 13:34 Reaguje na Jarda BobrPavel Hanzl
18.12.2023 15:49 Reaguje na pepa knotekPavel Hanzl
18.12.2023 15:48 Reaguje na Jarda BobrJarda Bobr
18.12.2023 16:49 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
19.12.2023 08:22 Reaguje na Jarda BobrBřetislav Machaček
18.12.2023 09:03 Reaguje na Miloš Zahradníkelektromobil i pro mladou manželku a pokud možno co největší a nejluxusnější. Vybaví ho GPS, aby měl přehled kde a za kým jezdí
a ona se pyšní "ekologickým" vozidlem, kterým může "ekologicky"
jezdit i pár desítek metrů, protože ona přece není ropák. Taková
slepice u nás vozí do školky dítě 300 metrů od domu, místo toho,
aby se prošli. Když byla všechna parkovací místa u kadeřnictví
obsazená, tak musela zaparkovat 100 metrů daleko a v kadeřnictví
sršela síru a blesky, že by už měli zakázat spalováky, které
blokují parkoviště ekologickým elektromobilům. Na to ji ostatní
zákaznice odvětily, že ony přišly ekologicky pěšky, načež se
urazila a jezdí každých pár dní se pouze učesat ke kadeřníkovi
do krajského města. Jí prostě stačí, jako v písni Heidi Janků,
se pouze načančat a to ji k životu v blahobytu stačí. Takoví si
předražená elektrovozítka kupovat budou a sednout si do takového
"přibližovadla", které popisujete, by bylo pod jejich úroveň.
V době umělé inteligence napadnutelné hackery bych si do vozítka
bez řidiče nesedl, protože stačí nabourat softvér a automat vás
navede třeba pod vlak a vy to nijak neovlivníte. Ne, děkuji, já
se bez toho obejdu. Osobně si myslím, že s tou umělou inteligencí
by se to nemělo přehánět, aby nenastala "vzpoura robotů" proti
lidem. Ono vše je totiž možné zavirovat a jinak ovlivnit a cesta
k nápravě nemusí už být možná. K čemu vám bude stížnost, že vás
autonomní vozítko zavezlo pod vlak, když už budete na krchově?
Miloš Zahradník
18.12.2023 10:36 Reaguje na Břetislav Machačeka akorat cestu zpet k nadrazi/shromazdisti/parkovisti/nabijejicimu centtru bude zvladat to vozitko automaticky samo, asi nejakou hodne snizenou rychlosti, aby to nebylo moc nebezpecne. Jde mi spis o zdurazneni te role zajistovani lokalni dopravu do blizkych cilu nez abych "resil" obecnou problematiku automobilu rizenych AI
Břetislav Machaček
18.12.2023 15:54 Reaguje na Miloš Zahradníksměrech. Bývalý režim zase individualitu potlačoval
a protěžoval kolektivismus, včetně hromadné dopravy.
Pamatujete na tu síť hromadné dopravy do kdejaké
vesnice a dnes? Byla to malá domů automobilovému
průmyslu a ropné lobby. Čím horší hromadná doprava,
tím více aut, spáleného paliva, více parkovacích
domů a parkovišť. Více cest, dálnic a obchvatů.
Lidem se vějička levných ojetin a i aut nových
zalíbila a nedošlo jim, že pokud nebude autobus
obsazen pořád , tak ho nikdo nebude provozovat ani
tehdy, když bych ho chtěl použít( například proto,
abych si dal někde pivko a nesmím řídit auto).
Zákonitě jsme sami zlikvidovali hromadnou dopravu
tím, že ji nevyužíváme a vrátit se k ní by muselo
být pouze radikálním direktivním a nebo ekonomickým
zásahem. Ekonomicky to bohužel nejvíce dolehne na
ty, co dojíždějí do práce a nemají jinou možnost.
Systém hromadné dopravy se zhroutil a už ho nikdo
nebude schopen obnovit do stavu, aby vlastnictví
jakéhokoliv auta pozbylo smysl.
pepa knotek
18.12.2023 09:15Pavel Hanzl
18.12.2023 15:51 Reaguje na pepa knotekJarda Bobr
18.12.2023 16:55 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
19.12.2023 08:24 Reaguje na Jarda BobrPavel Hanzl
19.12.2023 08:32Břetislav Machaček
19.12.2023 16:36 Reaguje na Pavel Hanzla podá deku na zahřátí. Přeji příjemné stání v koloně autonomních
vozidel, když ony vydrží stát v mrazu bez topení a vám palivo, či
elektřina dojde. Zajdete za počítačem v autě a on vám půjčí na
dojetí kanystr a nebo vás na laně dotáhne k pumpě, či nabíječce.
Proboha nefantazírujte, to není a nikdy nebude tak dokonalé, že
se bude chovat jako člověk s citem a lidskostí. To nelze nikdy
dokonale naprogramovat do auta bez řidiče, byť by to byla ta
nejlepší umělá inteligence. Mám obavu z umělé inteligence v tom,
že při překročení rubikonu nebudou brát počítače zřetel na své
tvůrce a programátory. Možná se tak naplní černé scénáře románů
science fiction o vládě robotů nad lidmi minimálně v některých
lidských oborech a situacích. Doufám, že se toho katastrofického
období nedožiju, kdy bude chytré WC hodnotit, zda mi dovolí ho
použít ihned, za minutu, či až za hodinu, protože ještě nepoulím
oči při zadržení stolice a nemám nohy zkřížené při zadržení moči.