Hyundai v Nošovicích začne vyrábět vůz Kona i s menšími bateriemi
Kona se v Nošovicích začala vyrábět před rokem jako první sériově vyráběný automobil na elektrický pohon v Česku. Dosud jich slezský závod vyprodukoval více než 31 000.
"Že je to významný model, nejen pro naši továrnu, ale vůbec pro celou značku Hyundai, o tom svědčí to, že vlastně polovička bezemisních aut, která loni značka Hyundai prodala v Evropě, je právě z našeho závodu," řekl Michník.
Loni v listopadu automobilka v Nošovicích spustila výrobu modernizované verze Kony s vylepšeným interiérem nebo rozšířenou bezpečnostní výbavou. Nyní zahájí výrobu vozů s menší baterií.
"Je to verze, která se vyráběla od začátku výroby v Koreji, ale kvůli vysoké poptávce v Evropě i po této baterii zahájíme výrobu i této verze," řekl Michník. Vozy s bateriemi o kapacitě 64 kilowatthodin mají na jedno nabití dojezd 484 kilometrů, u aut s menšími bateriemi to bude 305 kilometrů. Nižší bude i cena těchto vozů.
Výrobu v nošovickém závodě jako u všech automobilek ovlivnila koronavirová pandemie. Kromě třítýdenního přerušení výroby na jaře a viditelných zvýšených hygienických opatření se to projevilo hlavně předzásobením některými díly. V dodavatelském řetězci automobilového průmyslu se jinak většinou nevyrábí na sklad, ale "just in time", tedy plynule v určeném čase podle požadavků zákazníka.
"Museli jsme se daleko více soustředit na komunikaci s dodavateli, na udržování skladových zásob. Zatímco jsme byli zvyklí před pandemií fungovat čistě 'just in time', tak teď máme u některých strategických dílů navýšené skladové zásoby tak, abychom mohli pokrýt případné výpadky u dodavatelů," řekl Michník.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně. Loni automobilka vyrobila 238.750 aut, meziročně o 23 procent méně. V roce 2019 automobilka vytvořila zisk 7,39 miliardy korun a tržby 123,14 miliardy korun. Závod má přibližně 3200 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Svatá Prostoto
10.3.2021 13:59305 km ... když to všechno dobře půjde.
A divím se, že pokud se to má příští týden vyrábět, že by ještě H nevěděl cenu. To ji jen nepoví, nebo to autor nepovažuje za podstatné?
Petr Blažek
10.3.2021 19:50Pavel Hanzl
13.3.2021 08:49 Reaguje na Petr BlažekAle faktem je, že elektriky se hodí především do města, mohly by na to jezdit všechny dodávky, sanitky, taxíky, autobusy, lidi do práce atd. atd. což dělá možná 80% městského proozu. To je snad málo?