https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/hyundai-v-nosovicich-zacne-vyrabet-vuz-kona-i-s-mensimi-bateriemi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Hyundai v Nošovicích začne vyrábět vůz Kona i s menšími bateriemi

10.3.2021 09:30 | NOŠOVICE (ČTK)
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii.
Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začne příští týden vyrábět vůz Kona Electric i s menšími bateriemi než dosud. Nyní vyrábí auta se sadou baterií o kapacitě 64 kilowatthodin, od pondělí k ním přibudou vozy s bateriemi o kapacitě 39 kilowatthodin. ČTK to za automobilku řekl Petr Michník.
 

Kona se v Nošovicích začala vyrábět před rokem jako první sériově vyráběný automobil na elektrický pohon v Česku. Dosud jich slezský závod vyprodukoval více než 31 000.

"Že je to významný model, nejen pro naši továrnu, ale vůbec pro celou značku Hyundai, o tom svědčí to, že vlastně polovička bezemisních aut, která loni značka Hyundai prodala v Evropě, je právě z našeho závodu," řekl Michník.

Loni v listopadu automobilka v Nošovicích spustila výrobu modernizované verze Kony s vylepšeným interiérem nebo rozšířenou bezpečnostní výbavou. Nyní zahájí výrobu vozů s menší baterií.

"Je to verze, která se vyráběla od začátku výroby v Koreji, ale kvůli vysoké poptávce v Evropě i po této baterii zahájíme výrobu i této verze," řekl Michník. Vozy s bateriemi o kapacitě 64 kilowatthodin mají na jedno nabití dojezd 484 kilometrů, u aut s menšími bateriemi to bude 305 kilometrů. Nižší bude i cena těchto vozů.

Výrobu v nošovickém závodě jako u všech automobilek ovlivnila koronavirová pandemie. Kromě třítýdenního přerušení výroby na jaře a viditelných zvýšených hygienických opatření se to projevilo hlavně předzásobením některými díly. V dodavatelském řetězci automobilového průmyslu se jinak většinou nevyrábí na sklad, ale "just in time", tedy plynule v určeném čase podle požadavků zákazníka.

"Museli jsme se daleko více soustředit na komunikaci s dodavateli, na udržování skladových zásob. Zatímco jsme byli zvyklí před pandemií fungovat čistě 'just in time', tak teď máme u některých strategických dílů navýšené skladové zásoby tak, abychom mohli pokrýt případné výpadky u dodavatelů," řekl Michník.

Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně. Loni automobilka vyrobila 238.750 aut, meziročně o 23 procent méně. V roce 2019 automobilka vytvořila zisk 7,39 miliardy korun a tržby 123,14 miliardy korun. Závod má přibližně 3200 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.


reklama

 
Vlastimil Vyplel
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SP

Svatá Prostoto

10.3.2021 13:59
To je tedy krok vpřed.
305 km ... když to všechno dobře půjde.
A divím se, že pokud se to má příští týden vyrábět, že by ještě H nevěděl cenu. To ji jen nepoví, nebo to autor nepovažuje za podstatné?
Odpovědět
PB

Petr Blažek

10.3.2021 19:50
Aby tyto automobily byly opravdu ekologické tak si musejí zachovat malou hmotnost - to znamená malé baterie. A to předurčuje jejich použití v městském a příměstském provozu s děním nájezdům do 15O km. Bohužel se prosazuje pravý opak tato technologie se cpe do velkých a těžkých aut jejichž výsledná spotřeba ( se započítáním všech ztrát při přenosu a dobíjení energie a obrovské spotřeby při jízdě po dálnicích) je ve finále vyšší než u klasického spalovacího motoru.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.3.2021 08:49 Reaguje na Petr Blažek
Normální elektroSuvéčko žere 10 kWh na 100 km jízdy i s rezervou. Pokud to nabíjíte doma ze střešní fve, tak je vám víceméně egál, kolik si to vezme a přírodě taky.
Ale faktem je, že elektriky se hodí především do města, mohly by na to jezdit všechny dodávky, sanitky, taxíky, autobusy, lidi do práce atd. atd. což dělá možná 80% městského proozu. To je snad málo?
Odpovědět
PB

Petr Blažek

14.3.2021 19:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevím kde jste k těmto číslům došel. Praktická čísla jsou někde jinde. Běžná spotřeba se pohybuje od 15 do 25 kwh na 100km, na dálnici při 130 km rychlosti není vyjímka 30-35kwh.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist