Lhůty normy Euro 7 je nutné prodloužit, řekl ministr Kupka po jednání v Mnichově
"To je důležité, aby to neohrozilo konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a také segment nejmenších vozidel, protože promítnutí požadavků do ceny by mohlo znamenat výrazné zdražení a vůbec ohrožení výroby malých vozidel," řekl Kupka. S Wissingem a zástupci autoprůmyslu se Kupka sešel na okraj mnichovského autosalonu IAA Mobility.
Německo pro původní návrh Euro 7 nebude hlasovat, tuto podobu odmítají i státy v koalici vytvořené Českem. Součástí této skupiny jsou mimo jiné Slovensko, Francie či Itálie. "Což znamená, že ten návrh nemůže projít," řekl Kupka. "Španělské předsednictví (EU) se snaží do kompromisních návrhů promítnout nezbytné změny. Zatím nejsme zdaleka tam, kde bychom chtěli být. Jednání bude vrcholit v následujících třech týdnech," řekl český ministr.
Dodal, že argumenty Evropské komise jsou jasné, neboť se snaží maximálně tlačit na bezemisní dopravu a na to, aby nově vyráběné motory měly co nejpřísnější limity. "Myslím, že tady naráží na reálné fyzikální možnosti. Naopak kde se podaří najít shodu, a to i s automobilovým průmyslem, to jsou limity pro obrusy pevných částí z brzdy a pneumatik," dodal.
Komise navrhla zavést normu pro osobní auta a dodávky od roku 2025, pro nákladní vozy pak od roku 2027. Nesouhlasící státy včetně Česka chtějí, aby platila až nejdříve tři roky po svém definitivním schválení, které může být otázkou několika let.
Evropské automobilky se navrhované emisní normě brání, je podle nich příliš nákladná, uspěchaná a zbytečná. Byly by s ní podle nich spojené velké výdaje a tyto vynaložené peníze by mohly chybět při chystaném přechodu na výrobu elektromobilů. EK tvrdí, že přísná pravidla jsou potřeba ke snížení škodlivých emisí a také kvůli tomu, aby se neopakoval skandál kolem falšování testů emisí, kterému čelila automobilka Volkswagen.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
smějící se bestie
5.9.2023 20:54Jaroslav Řezáč
6.9.2023 04:34 Reaguje na smějící se bestieSlavomil Vinkler
6.9.2023 12:38 Reaguje na Jaroslav Řezáčvaber
7.9.2023 08:46zkusil jsem nají co vlastně Euro 6 a Euro 7 znamená,
jsou tam popsány limity na něco co asi není tak moc důležité, ale jsou takové limity potřeba, souhlasím
ovšem nic jsem nenašel o CO2 a CO2 je to nepodstatnější co by jsme měli omezit,
ovšem to by znamenalo omezit auta s vekými motory a velkou spotřebou a motory nastavit na minimální spotřebu ,
nic takového se nepožaduje,proč ?
určitá vrstva lidí ,hlavně těch bohatých, by byla omezena a to není možno dovolit,
ostřihneme tedy socky