https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/lhuty-normy-euro-7-je-nutne-prodlouzit-rekl-ministr-kupka-po-jednani-v-mnichove
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Lhůty normy Euro 7 je nutné prodloužit, řekl ministr Kupka po jednání v Mnichově

5.9.2023 19:23 | MNICHOV (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Český ministr dopravy Martin Kupka se na dnešním jednání s německým kolegou Volkerem Wissingem a následném setkání se zástupci evropského automobilového sektoru v Mnichově shodl na nezbytnosti prodloužit zaváděcí lhůty připravované emisní normy Euro 7. Kupka českým novinářům v Mnichově řekl, že důležité je zachovat současné limity emisí výfukových plynů na úrovni stávající normy Euro 6.
 

"To je důležité, aby to neohrozilo konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a také segment nejmenších vozidel, protože promítnutí požadavků do ceny by mohlo znamenat výrazné zdražení a vůbec ohrožení výroby malých vozidel," řekl Kupka. S Wissingem a zástupci autoprůmyslu se Kupka sešel na okraj mnichovského autosalonu IAA Mobility.

Německo pro původní návrh Euro 7 nebude hlasovat, tuto podobu odmítají i státy v koalici vytvořené Českem. Součástí této skupiny jsou mimo jiné Slovensko, Francie či Itálie. "Což znamená, že ten návrh nemůže projít," řekl Kupka. "Španělské předsednictví (EU) se snaží do kompromisních návrhů promítnout nezbytné změny. Zatím nejsme zdaleka tam, kde bychom chtěli být. Jednání bude vrcholit v následujících třech týdnech," řekl český ministr.

Dodal, že argumenty Evropské komise jsou jasné, neboť se snaží maximálně tlačit na bezemisní dopravu a na to, aby nově vyráběné motory měly co nejpřísnější limity. "Myslím, že tady naráží na reálné fyzikální možnosti. Naopak kde se podaří najít shodu, a to i s automobilovým průmyslem, to jsou limity pro obrusy pevných částí z brzdy a pneumatik," dodal.

Komise navrhla zavést normu pro osobní auta a dodávky od roku 2025, pro nákladní vozy pak od roku 2027. Nesouhlasící státy včetně Česka chtějí, aby platila až nejdříve tři roky po svém definitivním schválení, které může být otázkou několika let.

Evropské automobilky se navrhované emisní normě brání, je podle nich příliš nákladná, uspěchaná a zbytečná. Byly by s ní podle nich spojené velké výdaje a tyto vynaložené peníze by mohly chybět při chystaném přechodu na výrobu elektromobilů. EK tvrdí, že přísná pravidla jsou potřeba ke snížení škodlivých emisí a také kvůli tomu, aby se neopakoval skandál kolem falšování testů emisí, kterému čelila automobilka Volkswagen.


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

5.9.2023 20:54
EURO 7 nepřijímat a konečně že se Němci k tomu rozhoupali.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

6.9.2023 04:34 Reaguje na smějící se bestie
asi stejně nedává smysl. Syntetická paliva a vodík bude spíš cestou než elektroblbiny.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

6.9.2023 12:38 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To je ještě energeticky náročnější cesta a ee nemáme zdaleka dost.
Odpovědět
va

vaber

7.9.2023 08:46
co vlastně auta všechno vypouští?
zkusil jsem nají co vlastně Euro 6 a Euro 7 znamená,
jsou tam popsány limity na něco co asi není tak moc důležité, ale jsou takové limity potřeba, souhlasím
ovšem nic jsem nenašel o CO2 a CO2 je to nepodstatnější co by jsme měli omezit,
ovšem to by znamenalo omezit auta s vekými motory a velkou spotřebou a motory nastavit na minimální spotřebu ,
nic takového se nepožaduje,proč ?
určitá vrstva lidí ,hlavně těch bohatých, by byla omezena a to není možno dovolit,
ostřihneme tedy socky
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist