Ministerstvo bude zkoumat vliv berounského tunelu na životní prostředí
🍃 Podali jsme žádost EIA pro Berounský tunel!@mzpcr tak může odstartovat proces posouzení budoucí téměř 25kilometrové stavby na životní prostředí. Přesto, že příprava i stavba potrvají ještě řadu let, už teď v trase tunelu probíhají geologické vrty s hloubkou až 200 metrů. Co… pic.twitter.com/zuoWZyXuIU
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) August 3, 2023
Berounský tunel je součástí novostavby trati mezi stanicemi Praha-Smíchov a Beroun. Svoboda uvedl, že se zrychlí cesta mezi Smíchovem a Beroun z nynější více než půl hodiny na 13 minut. Z Prahy do Plzně by měla cesta trvat díky tunelu 45 minut, tedy o půl hodiny méně než nyní. Zrychlí tak i mezinárodní doprava mezi Prahou a Mnichovem či Norimberkem.
Podle Svobody vybudovaný tunel uvolní stávající trať do Berouna pro příměstské vlaky, expresní osobní i nákladní doprava pojede tunelem.
Proces od zkoumání vlivu stavby na životní prostředí (EIA) po vydání stavebního povolení podle schématu MŽP obvykle trvá 1,5 roku, v případě žaloby se může proces protáhnout o půl roku. Proces EIA zahrnuje také zkoumání dopadu samotné výstavby na životní prostředí, například hlučnost stavby či vliv vibrací na nejbližší zástavbu.
Správa železnic počítá s dokumentací pro stavební povolení v letech 2024 až 2027. Zahájení stavby plánuje v roce 2028, práce by měly trvat přes sedm let.
Nová dvoukolejná trať, která bude součástí třetího koridoru, začne úpravou výjezdu ze stanice Praha-Smíchov, kde ke dvěma stávajícím kolejím přibudou další dvě. Trať povede převážně v tunelu, který začne pod Barrandovem a vyústí u Berouna. Dále bude nový koridor pokračovat estakádou přes údolí Berounky. Na pražské straně tunelu bude vybudována odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na berounské straně tunelu bude připravena odbočka pro navazující novou vysokorychlostní trať ve směru na Plzeň. Nový tunel bude navržen na maximální rychlost 200 km/h.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
smějící se bestie
7.8.2023 06:39Zkrátí to dopravu a tím i emise - zkrátí, tak co ještě chtějí !
vaber
7.8.2023 08:46není mi jasné zdali to bude celé tunel 24km, nebo nová trať bude 24km,
tři roky příprava dokumentace ,to vypadá, že se nikomu do toho nechce,
pokud bude celé tunel proč zkoumají životní prostředí,v trase tunelu žádný život nebude a emise z el. lokomotiv jsou minimální,hluk mnohem menší než u současné trati ,nebo se bojí ,že by se mohl propadnout,
vykopaný materiál možná dobře prodají vápenkám a cementárnám,
úředníci si chtějí zachvat důležitost a koryto,tak do toho bude mluvit asi milion lidí ,co vůbec neví o co jde,
taky každá hospodyňka od plotny a staříci z domova důchodců budou přizváni
Karel Zvářal
7.8.2023 08:56Lukas B.
9.8.2023 08:10 Reaguje na Karel Zvářalna nové spojení praha čekala od prvních studií po zprovoznění téměř 100 let (1912-2008). berounské spojení má bohužel našlápnuto na podobný osud, jakkoli jej praha (a celá čr) potřebuje jak prase drbání - i kdyby snad ne pro osobní, tak pro západovýchodní nákladní dopravu