https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ministerstvo-bude-zkoumat-vliv-berounskeho-tunelu-na-zivotni-prostredi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ministerstvo bude zkoumat vliv berounského tunelu na životní prostředí

7.8.2023 01:05 | PRAHA (ČTK)
Pohled na město od samoty U Studánky. Český kras v pozadí.
Pohled na město od samoty U Studánky. Český kras v pozadí.
Ministerstvo bude zkoumat vliv plánovaného berounského železničního tunelu na životní prostředí. Správa železnic podala žádost na ministerstvo životního prostředí (MŽP). Minulý týden to uvedl ředitel Správy železnic Jiří Svoboda na twitteru. Železniční tunel, který by měl měřit téměř 25 kilometrů, by měl zlepšit spojení z Prahy směrem na Plzeň.
 

Berounský tunel je součástí novostavby trati mezi stanicemi Praha-Smíchov a Beroun. Svoboda uvedl, že se zrychlí cesta mezi Smíchovem a Beroun z nynější více než půl hodiny na 13 minut. Z Prahy do Plzně by měla cesta trvat díky tunelu 45 minut, tedy o půl hodiny méně než nyní. Zrychlí tak i mezinárodní doprava mezi Prahou a Mnichovem či Norimberkem.

Podle Svobody vybudovaný tunel uvolní stávající trať do Berouna pro příměstské vlaky, expresní osobní i nákladní doprava pojede tunelem.

Proces od zkoumání vlivu stavby na životní prostředí (EIA) po vydání stavebního povolení podle schématu MŽP obvykle trvá 1,5 roku, v případě žaloby se může proces protáhnout o půl roku. Proces EIA zahrnuje také zkoumání dopadu samotné výstavby na životní prostředí, například hlučnost stavby či vliv vibrací na nejbližší zástavbu.

Správa železnic počítá s dokumentací pro stavební povolení v letech 2024 až 2027. Zahájení stavby plánuje v roce 2028, práce by měly trvat přes sedm let.

Nová dvoukolejná trať, která bude součástí třetího koridoru, začne úpravou výjezdu ze stanice Praha-Smíchov, kde ke dvěma stávajícím kolejím přibudou další dvě. Trať povede převážně v tunelu, který začne pod Barrandovem a vyústí u Berouna. Dále bude nový koridor pokračovat estakádou přes údolí Berounky. Na pražské straně tunelu bude vybudována odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na berounské straně tunelu bude připravena odbočka pro navazující novou vysokorychlostní trať ve směru na Plzeň. Nový tunel bude navržen na maximální rychlost 200 km/h.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

7.8.2023 06:39
Co na tom chtějí zkoumat ?
Zkrátí to dopravu a tím i emise - zkrátí, tak co ještě chtějí !
Odpovědět
va

vaber

7.8.2023 08:46
kdyby už byl hotov ,tak je pozdě,
není mi jasné zdali to bude celé tunel 24km, nebo nová trať bude 24km,
tři roky příprava dokumentace ,to vypadá, že se nikomu do toho nechce,
pokud bude celé tunel proč zkoumají životní prostředí,v trase tunelu žádný život nebude a emise z el. lokomotiv jsou minimální,hluk mnohem menší než u současné trati ,nebo se bojí ,že by se mohl propadnout,
vykopaný materiál možná dobře prodají vápenkám a cementárnám,
úředníci si chtějí zachvat důležitost a koryto,tak do toho bude mluvit asi milion lidí ,co vůbec neví o co jde,
taky každá hospodyňka od plotny a staříci z domova důchodců budou přizváni
Odpovědět
ss

smějící se bestie

7.8.2023 10:31 Reaguje na vaber
1*
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

7.8.2023 08:56
Výrazné zkrácení cesty - na to všichni určitě dlouho čekali. Tak až dozkoumají, určitě zjistí, že pozitiva výrazně převyšují nad často absurdními ("z prstu vycucanými") odsudky.
Odpovědět
LB

Lukas B.

9.8.2023 08:10 Reaguje na Karel Zvářal
představení projektu třeba tady: https://www.sudop.cz/admin-data/storage/get/375-19_ivan-pomykacek-michal-fronek-modernizace-trati-praha-smichov-beroun.pdf
na nové spojení praha čekala od prvních studií po zprovoznění téměř 100 let (1912-2008). berounské spojení má bohužel našlápnuto na podobný osud, jakkoli jej praha (a celá čr) potřebuje jak prase drbání - i kdyby snad ne pro osobní, tak pro západovýchodní nákladní dopravu
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist