https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecko-zena-kvuli-niz-se-mluvi-o-klimatickych-protestech-je-po-mozkove-smrti?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Žena, kvůli níž se mluví o přiměřenosti klimatických protestů, je po mozkové smrti

4.11.2022 01:38 | BERLÍN (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto | Denise Jans / Unsplah
Cyklistka, kterou v pondělí v Berlíně přejela míchačka na beton a jejíž případ se dostal do centra debat o přiměřenosti protestů za ochranu klimatu, je po mozkové smrti, informovala policie. Hasiči, kteří v pondělí jeli ženě na pomoc, si stěžovali, že se nemohli dostat na místo včas kvůli klimatickým aktivistům přilepeným k silnici.
reklama

 

Cyklistka při nehodě utrpěla život ohrožující zranění a dnes u ní lékaři konstatovali mozkovou smrt. Agentura DPA píše, že podle současného stavu poznání se pacient v takovém stavu neuzdraví. Žena je nicméně nadále na jednotce intenzivní péče.

Případ v Německu vyvolal značné kontroverze, protože hasiči, kteří jeli ženu vyprostit se speciálním vozidlem, uvedli, že uvázli v zácpě na dálnici. Tu údajně zavinili dva aktivisté z protestní skupiny Letzte Generation (Poslední generace) přilepení k silnici.

Policie v souvislosti s tímto případem vyšetřuje dva lidi ve věku 59 a 63 let kvůli podezření, že svým jednáním bránili záchranářům v poskytnutí pomoci cyklistce. Policie uvádí, že je potřeba zjistit příčinnou souvislost mezi opožděnou pomocí i blokádami. Do tohoto vyšetřování chce zapojit i znalce. Hasiči podle DPA tvrdí, že záchranná akce se kvůli zácpě zdržela o několik minut. Mluvčí hasičů také řekl, že kvůli velikosti vyprošťovacího vozidla šlo jen těžko vytvořit na dálnici záchrannou uličku. Záchranáři na místě nehody museli kvůli chybějící technice improvizovat, čímž se jejich zásah prodloužil. Neříkají ale nic o tom, že by to mělo následky pro zdravotní stav zraněné cyklistky.

Skupina Letzte Generation po informacích o mozkové smrti ženy dala najevo hlubokou lítost. V protestech ale hodlá pokračovat. Agentura DPA uvádí, že po pondělním neštěstí se tito aktivisté stávají terčem nenávistných útoků na sociálních sítích, jejich autoři je považují za bezprostřední viníky stavu cyklistky.

Pochybnosti o smyslu kontroverzních protestů klimatických aktivistů dal najevo německý prezident Frank-Walter Steinmeier. "Je otázkou, zda to, co vidíme v posledních dnech, kdy (aktivisté) házejí jídlo na cenné obrazy nebo se přilepují k silnicím, opravdu nějak slouží klimatickým cílům," řekl. Aktivisté bouřící se proti nedostatečným opatřením jednotlivých vlád v boji za ochranu klimatu si za cíl svých protestních akcí v poslední době vybrali díla světoznámých umělců v několika evropských galeriích.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

4.11.2022 10:24
To jsou důsledky, že se nic nedělá proti těm protestujícím, kteří obtěžují ostatní. Za obtěžující nevyžádané telefony hrozí vysoké tresty a za blokování silnice téměř nic.
Odpovědět
JG

Jiří Guth

8.11.2022 10:31 Reaguje na Richard Vacek
To je fakt, kdyby za to byly pokuty, tak každé ráno se jen na příjezdech do Prahy a Brna vyberou milióny korun.
Odpovědět
LB

Lukas B.

8.11.2022 14:20
ony tyhle externality... je zvykem zmiňovat ty negativní a není zvykem zmiňovat ty pozitivní. taková silniční doprava.
hlavní přínos - je možno se někam lacino a rychle dostat
negativní externality: infrastruktura stojí peníze. dopravní nehody. zábor půdy. smrad (jak neškodný sodovkový plyn, tak jedovaté smrady).

ale je nutno zmínit i ty pozitivní externality, o kterých se zas tak moc nemluví. třeba i v blbákově je život najednou snesitelný a můžou si koupit banány a zajet si večer na otočku do divadla. dojede sanitka. obecně si troufám odhadovat, že počet lidí díky silniční infrastruktuře zachráněných (dojezd sanitky, rozumná dostupnost zdravotní péče - zajet si k doktorovi do krajského města je záležitost na dopoledne autem, ne na týden bryčkou) o několik řádů převyšuje počet lidí silniční infrastrukturou zahubených (od nehod po zkrácení života smrady z dopravy). hasiči dojedou v reálném čase (od rozšíření automobilismu žádné město nevyhořelo do základů - tedy s výjimkou válečných konfliktů.

protestující blokující by si za domácí úkol mohli představit situaci, kdy mají nějaký urgentní problém (třeba komplikace při porodu), a pro doktora je nutno zajet bryčkou, a ten při všem spěchu dorazí druhý den. ono to je tak, že si aktivisté chtějí z civilizace vyzobávat jen to dobré, což bohužel nelze. bez silniční dopravy (například) by nás čekal velmi rychlý propad ne-li snad do doby kamenné, ale někam do viktoriánské životní úrovně, což bylo asi fajn pro nobilitu, ale pro průměrného člověka to bylo dost nanic.
Odpovědět

Viktor Šedivý

8.11.2022 20:52 Reaguje na Lukas B.
Ti, co schvalují zákony, samozřejmě předpokládají, že zůstanou mezi vyvolenými, pro které vždycky nějaká doprava bude.
A ti, co protestují? To je jen hloupý kanonenfutr, o který vůbec nejde.
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist