Nový šéf evropského sdružení automobilek vyzval EU ke změnám v ekologické politice
Källenius, který je rovněž šéfem německé automobilky Mercedes-Benz, také uvedl, že evropský automobilový průmysl je nadále odhodlán k přechodu k dopravě s nulovými emisemi. Strategie pro dekarbonizaci automobilového sektoru však podle něj musí vytvářet hospodářský růst a konkurenceschopnost, ne je omezovat.
Evropským automobilkám od letošního roku hrozí vysoké pokuty za neplnění klimatických cílů. V poslední době však sílí politický tlak na zmírnění těchto pokut. Česko usiluje o to, aby se v letošním roce pokuty neplatily a emisní cíle pro automobilky se rozložily do pěti let.
Evropská komise minulý měsíc oznámila, že v lednu oficiálně zahájí strategické rozhovory o budoucnosti automobilového průmyslu v Evropě, které koncem listopadu avizovala její předsedkyně Ursula von der Leyenová.
Evropský automobilový průmysl se v poslední době potýká mimo jiné se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a nečekaně pomalým přechodem zákazníků k elektromobilům. Čelí rovněž hrozbě, že administrativa nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalí dodatečná cla na dovoz do USA. Källenius v dopisu uvedl, že EU by měla s USA jednat a snažit se odvrátit možný obchodní konflikt.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (2)
Pavel Hanzl
17.1.2025 12:21Migrační pakt se vyjednával 10 let a ještě další roky se budou přesvědčovat hlupácké státy, aby to podepsaly.
Pokud se EU nesjednotí do federace a nebude se tohle řešit na centrální úrovni, nemá šanci v tomhle světě přežít.