Nový šéf evropského sdružení automobilek vyzval EU ke změnám v ekologické politice
Källenius, který je rovněž šéfem německé automobilky Mercedes-Benz, také uvedl, že evropský automobilový průmysl je nadále odhodlán k přechodu k dopravě s nulovými emisemi. Strategie pro dekarbonizaci automobilového sektoru však podle něj musí vytvářet hospodářský růst a konkurenceschopnost, ne je omezovat.
Evropským automobilkám od letošního roku hrozí vysoké pokuty za neplnění klimatických cílů. V poslední době však sílí politický tlak na zmírnění těchto pokut. Česko usiluje o to, aby se v letošním roce pokuty neplatily a emisní cíle pro automobilky se rozložily do pěti let.
Evropská komise minulý měsíc oznámila, že v lednu oficiálně zahájí strategické rozhovory o budoucnosti automobilového průmyslu v Evropě, které koncem listopadu avizovala její předsedkyně Ursula von der Leyenová.
Evropský automobilový průmysl se v poslední době potýká mimo jiné se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a nečekaně pomalým přechodem zákazníků k elektromobilům. Čelí rovněž hrozbě, že administrativa nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalí dodatečná cla na dovoz do USA. Källenius v dopisu uvedl, že EU by měla s USA jednat a snažit se odvrátit možný obchodní konflikt.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Pavel Hanzl
17.1.2025 12:21Migrační pakt se vyjednával 10 let a ještě další roky se budou přesvědčovat hlupácké státy, aby to podepsaly.
Pokud se EU nesjednotí do federace a nebude se tohle řešit na centrální úrovni, nemá šanci v tomhle světě přežít.

Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů