https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-chce-pripravit-3000-lamp-pro-nabijeni-elektromobilu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha chce připravit 3000 lamp pro nabíjení elektromobilů

5.1.2020 00:33 | PRAHA (ČTK)
Praha chce mít do šesti let připravených až 3000 lamp veřejného osvětlení na možnost připojení nabíječek pro elektromobily. / Ilustrační foto
Praha chce mít do šesti let připravených až 3000 lamp veřejného osvětlení na možnost připojení nabíječek pro elektromobily. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Praha chce mít do šesti let připravených až 3000 lamp veřejného osvětlení na možnost připojení nabíječek pro elektromobily. Na každé by se mohly nabíjet dvě auta. Radnice to plánuje během obnovy kabeláže, čímž by se podle radního Jana Chabra (TOP 09) ušetří. Město chce vyměnit 300 kilometrů kabelů. Na dodavatele elektronabíječek poté pravděpodobně vypíše veřejnou soutěž. Projekt Chabr v prosinci představil zastupitelstvu hlavního města, které ho vzalo na vědomí.
 

V Praze podle Chabra chybějí nabíjecí místa, nyní jich je zhruba 300, řekl. Ve svém plánu hlavní město počítá, že v tomto roce by jich mělo přes 100 přibýt. Zároveň ale roste počet elektromobilů, kterých by mělo v roce 2030 v Praze být zhruba 100.000, dodal Chabr. Chce proto zajistit dostatek veřejných dobíjecích stanic.

Praha si už nechala zpracovat projekt, podle kterého je v hlavním městě zhruba 30.000 lamp vhodných pro jejich umístění. Nejprve je však nutné upravit podzemní infrastrukturu. S rozšířením sítě se podle Chabra počítá nejdříve v historickém a širším centru Prahy.

Na přípravě lamp na připojení nabíječek bude hlavní město spolupracovat s firmou PRE, kterou spoluvlastní. Praha zaplatí obnovu nadzemních stožárů lamp a kabely. Výkopové práce bude hradit PRE v rámci plánované obnovy distribuční sítě.

Projekt má v kompetenci rada hlavního města, která bude schvalovat i jeho další vývoj. Chabr by jí měl v lednu nebo únoru předložit prováděcí dokumentaci včetně návrhů rámcových smluv.

Lampy coby dobíjecí místa fungují například v Londýně nebo Mnichově.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (13)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

VK

Václav Kain

5.1.2020 09:10
To té vypečené koalici docela slušně kape na karbid.Oni nejsou jiné a mnohem potřebnější investice než tato absurdita?Doufám,že tuto koalici pražané poženou svinským krokem.Snad proboha v Praze není přebursíkováno?
Odpovědět
MS

Michal Staša

6.1.2020 16:17 Reaguje na Václav Kain
Je třeba dodat, že reálná opozice by udělala v menším rozsahu zcela to samé.
Odpovědět
JC

Juan Convidado

5.1.2020 09:30
Cui bono? Místo veřejné dopravy se z peněz daňových poplatníků budou financovat nabíječky E-aut pro milionáře. To je ten New Green Deal v praxi pod taktovkou korporátního fašismu v zájmu horního 1% obyvatel.
Odpovědět
ig

5.1.2020 17:12 Reaguje na Juan Convidado
Celá ta hysterie kolem energií je výhodná jen pro milionáře :-) Prostý lid nebude mít na elektromobily a bude jezdit vlakem (a poslední míli na kole), nebude mít na elektrovytápění a celá rodina bude sedět v kuchyni při 18 stupních... Proto se pořád divím, že lidi neprotestují a ještě nadšeně přikyvují.
Odpovědět

Jan Šimůnek

5.1.2020 09:33
Odpovědět

Jan Šimůnek

5.1.2020 09:37
Není problém postavit třeba milion nabíječek. Problém je (a to veliký) zajistit pro ně proud. V podstatě by větší počet nabíječek znamenal postavit rychle novou elektrárnu někde blízko Prahy (aby se zvládlo v reálném čase její napojení na síť), přičemž atribut onoho "rychle" znamená buď uhlí nebo plyn. Tak, jako v Německu.
Nebo ty nabíječky připojit na OZE s tím, že v případě slunce svitu a větru vanu na nich bude svítit zelené světélko, jinak nabíjet nebudou (čímž se ovšem stanou pro praxi naprosto nepoužitelné).
Odpovědět
JC

Juan Convidado

5.1.2020 10:30 Reaguje na Jan Šimůnek
Otázka je, co přinese e-mobilita klimatu a těm 99% lidí tam dole, kteří to zaplatí? Kromě obrovských nákladů pro ty dole a zisků pro ty nahoře vůbec nic. Problém nejsou nabíječky ani zajištění proudu, vše je technicky možné. Ale jaký to má smysl? Elektromotory poháněné proudem z fosilních zdrojů emitují ještě více CO2 než spalovací motory. Akorát, že to nebude v centru měst ale dále v okolí.
Odpovědět
JC

Juan Convidado

5.1.2020 11:02 Reaguje na Juan Convidado
k úvodu do problematiky e-mobility uvádím tyto prameny:
H.W.Sinn (Téma E-auto od 46.00min)
Vortrag Wie retten wir das Klima und wie nicht?
https://www.youtube.com/watch?v=DKc7vwt-5Ho&feature=youtu.be
http://www.hanswernersinn.de/de/video-vortrag-wie-retten-wir-das-klima-und-wie-nicht-16122019

Studie: Geschätzte Treibhausgasemissionen und Primärenergieverbrauch in der Lebenszyklusanalyse von Pkw-basierten Verkehrssystemen
https://www.adac.de/-/media/pdf/tet/lca-tool---joanneum-research.pdf

Studie: Elektroauto nach 8/14 Jahren klimafreundlicher als Benziner/Diesel
https://ecomento.de/2019/08/26/elektroauto-umweltbilanz-erdgas-benziner-diesel-joanneum-research/
Odpovědět
MK

Mojmir Kosco

5.1.2020 19:25 Reaguje na Juan Convidado
Jsech chudej protoze nejezdis elektroautem .cetl jsem ze majitel elektro usetri az 100000 rocne
Odpovědět
JC

Juan Convidado

6.1.2020 06:08 Reaguje na Mojmir Kosco
Jsem rád, že umíš číst, ještě se nauč psát a budeš hvězda ;-)
Odpovědět
MS

Michal Staša

6.1.2020 16:15 Reaguje na Juan Convidado
A účinnost spalování v malých motorech? A ty neuvěřitelně velké přebytky výroby elektrické energie, kterou tady máme? A zcela evidentní pokles cen elektroaut (Li baterií), který dle všech analýz bude pokračovat? A vzduch v Praze?
Odpovědět

Jan Šimůnek

6.1.2020 17:21 Reaguje na Michal Staša
Uvědomte si, kolikrát se musí transformovat tepelná energie na cestě z kotle elektrárny na kola elektromobilu, a kolikrát z válce motoru auta na pohyb jeho kol. A v momentě, kdy ta elektřina je jen z poloviny vyráběna spalováním fosilních paliv, tak se jich prostě spálí víc na 100 km jízdy elektromobilu než benzínového / naftového auta.

Poklesy cen provedené dotacemi jsou naprosto nesmyslný ukazatel. Stačí, že je spočítáno, že veškeré známé těžitelné zásoby lithia by vystačily na náhradu cca 1/10 aut se spalovacími motory elektromobily. (Čili ty ceny baterií půjdou v případě masívnější výroby elektromobilů silně nahoru.) A to ještě nepočítám podstatně horší užitné vlastnosti elektromobilu, jako např. dojezd.
Odpovědět
ak

27.2.2020 16:41
S tím jaký projekt plánuje škoda, to hodně pomůže. Myslim, že tady jsem o tom četla https://www.dopravniznaceni.com/Elektromobilita-za-rok-2019-b5189.htm
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist