Právo: MŽP upustilo od chystaného zákazu prodeje kamen a kotlů na uhlí
"Výrobci zdrojů na pevná fosilní paliva tedy budou moci tyto zdroje nadále uvádět na trh, pokud odpovídají zákonným požadavkům," řekla listu mluvčí ministerstva Lucie Ješátková.
Návrh zakázat od 1. ledna 2025 prodej kotlů na uhlí ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) na jaře v médiích odůvodnil mimo jiné tím, že se na českém trhu už podle jeho informací kotle na uhlí neprodávají, protože lidé o ně nemají zájem, a že uhlí postupně zdražuje, zatímco plyn je nyní levný.
Od září 2024 bude platit zákaz vytápění starými kotli na uhlí nebo dřevo, které nedosahují aspoň třetí emisní třídy. MŽP poskytuje na jejich výměnu peníze od roku 2015, díky programu kotlíkových dotací bylo vyměněno přes 100 000 kotlů a vyplaceno přes 12 miliard korun. Na výměnu starých uhelných kotlů je možné využít i dotace z programu Nová zelená úsporám.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (17)
Karel Zvářal
6.10.2023 19:33Petr
7.10.2023 05:44 Reaguje na Karel ZvářalKarel Zvářal
7.10.2023 08:28 Reaguje na PetrSlavomil Vinkler
7.10.2023 09:38 Reaguje na Karel ZvářalKarel Zvářal
7.10.2023 10:16 Reaguje na Slavomil VinklerSlavomil Vinkler
7.10.2023 11:46 Reaguje na Karel Zvářalvaber
8.10.2023 08:44 Reaguje na Karel Zvářalovšem plynová turbína byl motor z Boeingu,
takže čtyřmotorový Boing je vlastě jako elektrárna o výkonu 220Mw což je slušný blok,
navíc účinnost je u leteckých motorů bídná, spaliny mají několik set stupňů a tak tepelný výkon u vekého letadla se bude pohybovat kolem 800MW a tomu odpovídají i emise
každé velké letado je jako menší elektrárna co lítá v 10km a trousí emise všeho druhu v této citlivé vrstvě,
ale podle odborníků ji nijak nenarušuje,
tak se to podává plebsu
Karel Zvářal
8.10.2023 12:15 Reaguje na vaberJak jinak vysvětlit abnormálně dlouho trvající tlakové výše, které brání chodu oblačnosti (zadržují ji). Já bych to vysvětlil oblíbenou ("všeříkající") frází, že to je způsobeno "změnou hospodaření", tentokrát ale ve vzdušném prostoru.
vaber
9.10.2023 08:50 Reaguje na Karel Zvářalturbína potřebuje velké množství vzduchu a proto je tam kompresor ,ale při rychlém letu stačí nasávaný vzduch,
když se já dívám na satelitní snímky oblačnosti nikde žádné blokování cesty mraků nevidím ,
prostě mraky chybí všude
Karel Zvářal
9.10.2023 11:34 Reaguje na vaberOn ten klimasystém není zase tak jednoduše čitelný, aby byl patrný nějaký "špunt". Prostě dlouho dlouho nic - tlaková výše třeba měsíc, ale jak povolí, tak přicházejí často padesáti i stoleté srážky. Postě ten vliv antropocénu tam je a projevuje se tou "změnou klimatu", rozuměj dlouhým suchem a nevsáknutelnými přívaly. Chybí tam ta někdejší pravidelnost (pranostik), počasí se chová velmi nepředvídatelně.
vaber
7.10.2023 08:07 Reaguje na Karel Zvářalale čar od letadel je tam hodně, víc než mraků
Milan Milan
6.10.2023 20:59Karel Zvářal
6.10.2023 21:05 Reaguje na Milan MilanGalipoli Petr
8.10.2023 10:29 Reaguje na Karel Zvářalvaber
7.10.2023 08:01co nás čeká v budoucnu ? ovšem plány máme skvělé, jen realita se trochu odklání,
Richard Vacek
7.10.2023 18:07Jinak je vidět, že někdo stále nechápe, že pro Čechy není koníčkem topit uhlím v kamnech nebo jezdit ve starých smradlavých autech, ale že jsou prostě chudí a topení elektřinou a výlety v elektrovoze si nemohou dovolit.