https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sef-firmy-iveco-povazuje-normu-o-emisich-vozidel-euro-7-za-naprostou-hloupost
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Šéf firmy Iveco považuje normu o emisích vozidel Euro 7 za naprostou hloupost

29.3.2023 01:38 | TURÍN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | MP_foto71 / Depositphotos
Za "naprostou hloupost" považuje generální ředitel italské firmy na výrobu nákladních aut a autobusů Iveco nařízení o emisích vozidel Euro 7. Norma má od roku 2025 zpřísnit emisní limity znečišťujících látek, včetně oxidů dusíku a oxidu uhelnatého, pro vozidla v EU. Informovala o tom agentura Reuters.
 

Šéf podniku Gerrit Marx uvedl, že nařízení - jak je v současnosti navrženo - vyžaduje snížení emisí oxidu dusíku a pevných částic tak, že je to technicky neproveditelné. Úsilí k dosažení tohoto cíle bude podle něj obrovské a nebude mít návratnost.

Země EU a zákonodárci mají letos projednat návrh právních předpisů, který se bude týkat osobních aut a dodávek od 1. července 2025 a autobusů a nákladních vozidel o dva roky později. Navíc Evropská komise (EK) navrhuje přísnější limity emisí oxidu uhličitého (CO2) pro těžká nákladní auta. Podle těch by nová nákladní vozidla měla do roku 2040 snížit emise o 90 procent a všechny nové městské autobusy by měly mít do roku 2030 nulové emise.

Marx se domnívá, že pokud výrobci nákladních aut a autobusů musejí tak výrazně snížit emise, aby splnili legislativu, nedává smysl, aby v krátkodobém horizontu platila také norma Euro 7 stanovující přísné limity pro současné motory, která vyžaduje značné investice. Nová norma Euro 7 je podle něj naprostý nesmysl, který má kořeny v nefunkčním politickém systému 27 zemí bloku, ve kterém různí komisaři s různými politickými programy prosazují zákony, které si často odporují.

Marx se domnívá, že po skandálu s dieselovými motory se v Bruselu stalo přijatelným hanobit automobilový průmysl.

Iveco posuzuje dlouhodobě možnosti dekarbonizace a běžnou elektrifikaci nepovažuje za vhodnou technologii pro oblasti, jako jsou těžké nákladní vozy nebo autobusy na dlouhé trasy. Podle Marxe je rozumné, že v dlouhodobém horizontu éra spalovacích motorů skončí, ale způsob, jakým je to nyní celému průmyslu vnucováno, není správný.

Také šéf automobilky Stellantis Carlos Tavares označil část normy Euro 7, která zpřísňuje emisní limity aut se spalovacím motorem, za zbytečnou. Automobilové sdružení ACEA uvedlo, že norma zvýší ceny nových aut a nepřinese zamýšlený přínos pro životní prostředí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (16)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

29.3.2023 06:09
Šéf má smůlu, že tomu rozumí. Bohužel pravidla schvalují ti, kteří o tom ví kuloví, jak dokazují například naši zástupci v Bruselu, když neprozřetelně promluví a nechají tak nahlédnout do hloubi své duše.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

29.3.2023 08:09 Reaguje na Richard Vacek
Zástupci v Bruselu ví dobře, že je třeba odlišit socky co pracují, od politiků co je řídí a multimiliardářů co je podporují. Stačí dva výrobci Rolls-Royce a Ferrari. Nač víc.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.3.2023 09:14 Reaguje na Richard Vacek
1*
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

29.3.2023 07:38
kupte si Euro 8, šlapací kolo
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

29.3.2023 08:09 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No to je pro střední vrstvu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.3.2023 08:18
Mám púocit, že Euro 7 je natolik výrazná pitomost, že se to neuzákoní a i kdyby, všichni (slovy VŠECHNY automobilky ) se na to vymastí.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.3.2023 09:15
Ale takhle měl mluvit nejenom on, hned když se objevil návrh na ten nesmysl !
Odpovědět
LB

Lukas B.

29.3.2023 10:04 Reaguje na smějící se bestie
najatí manažeři korporátů, kteří mají životnost jednotky let samozřejmě mlčeli, protože to byl jejich zájem, a šlo jim především o výroční prémie. i najatý manažer myslí na svoje zadní kolečka a žrát se musí, a bližší košile než kabát.
tohle je ta skutečná krize kapitalismu - rozplizlý nejasný vlastník. dokud byl majitelem banky konkrétní člověk, třeba J.P.Morgan a majitelem fabriky Henry Ford, tak byl svět ještě v pořádku a žádné podobné konsensuální pitomosti se v masovém měřítku neděly. co s tím popravdě nevím, a rád bych, kdyby se to obešlo bez revolucí, potoků krve a obrovského propadu životní úrovně.
Odpovědět
AM

Aleš Malík

29.3.2023 10:46
Takže pokud se šéfové dvou firem jedné korporace vyjádří stejně, tak to zde budeme prezentovat jako objektivní názor? Podle mne CNHI a Stellantis zaspali ve vývoji hybridních a elektrických technologií, tak se teď snaží brzdit co to jde.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.3.2023 11:04 Reaguje na Aleš Malík
Nové technologie se musí prosadit samy,
ne nařízeními !
Odpovědět
LB

Lukas B.

29.3.2023 13:04 Reaguje na Aleš Malík
oni už asi končí, smlouvu nemají šanci prodloužit, a tak si užívají luxus mluvit jak jim zobák narostl.
všimněte si prosím, že v klasické staré andersence o císařových nových šatech řekne pravdu malé hloupé nezodpovědné dítě (a jeho rodiče při tom nepochybně trnuli co se dítěti, jim a vůbec širší rodině na oplátku zlého stane a v nejlepším případě co budou jíst). proč to neřekl nikdo z dvořanů? protože byli na císaři existenčně závislí.
obviňování starých praktiků na sklonku jejich kariéry ze zkostnatělosti, ze zaspání a z nepochopení nových věcí může být správné (třeba i takové nesporné špičky medicíny jako Virchow se na sklonku života několikrát mýlily a brzdily vývoj poznání a nepřímo mají na svědomí desetitisíce životů), ale všimněte si, prosím, žew všechny (zpětným pohledem) naprosto pitomé revoluce zašťiťující se moderností a vedoucí ke zbídačení národů a k milionům mrtvých má na svědomí hrstka oportunistických šmejdů následovaná radostným hýkáním pitomé zfanatizované mládeže. ostatně, pamětníci padesátých let v československu ještě žijí, nemusíte cestovat rovnou do číny.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.3.2023 11:17
"Šéf firmy Iveco považuje normu o emisích vozidel Euro 7 za naprostou hloupost" , pouze neřekl to podstatné - EK a europarlament patří zavřít do blázince .
Odpovědět
RP

Radim Polášek

29.3.2023 12:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
7***
Odpovědět
RP

Radim Polášek

29.3.2023 12:45
Plně podepisuji, co tito manažeři v článku tvrdí.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

29.3.2023 16:20
Je divné, že se prosadily mobily. Člověk by řekl, že k tomu bylo potřeba dotací z EU, a speciální daně na klasické telefony následované zákazem takových zaostalých aparátů.
A ono houby. Mobily se prosadily bez jediného usnesení bruselských potentátů.
Odpovědět
LB

Lukas B.

29.3.2023 18:37 Reaguje na Richard Vacek
nebo digitální foťáky. těch kyanidů a sloučenin stříbra a čertvíco ještě ve fotochemii, a nikdo nic nezakazoval ani nedotoval, a temnou komoru a kádinky má jen pár umělců a hrstka hipsterů. celé odvětví služeb zkrachovalo během pěti let.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist