Šéf firmy Iveco považuje normu o emisích vozidel Euro 7 za naprostou hloupost
Šéf podniku Gerrit Marx uvedl, že nařízení - jak je v současnosti navrženo - vyžaduje snížení emisí oxidu dusíku a pevných částic tak, že je to technicky neproveditelné. Úsilí k dosažení tohoto cíle bude podle něj obrovské a nebude mít návratnost.
Země EU a zákonodárci mají letos projednat návrh právních předpisů, který se bude týkat osobních aut a dodávek od 1. července 2025 a autobusů a nákladních vozidel o dva roky později. Navíc Evropská komise (EK) navrhuje přísnější limity emisí oxidu uhličitého (CO2) pro těžká nákladní auta. Podle těch by nová nákladní vozidla měla do roku 2040 snížit emise o 90 procent a všechny nové městské autobusy by měly mít do roku 2030 nulové emise.
Marx se domnívá, že pokud výrobci nákladních aut a autobusů musejí tak výrazně snížit emise, aby splnili legislativu, nedává smysl, aby v krátkodobém horizontu platila také norma Euro 7 stanovující přísné limity pro současné motory, která vyžaduje značné investice. Nová norma Euro 7 je podle něj naprostý nesmysl, který má kořeny v nefunkčním politickém systému 27 zemí bloku, ve kterém různí komisaři s různými politickými programy prosazují zákony, které si často odporují.
Marx se domnívá, že po skandálu s dieselovými motory se v Bruselu stalo přijatelným hanobit automobilový průmysl.
Iveco posuzuje dlouhodobě možnosti dekarbonizace a běžnou elektrifikaci nepovažuje za vhodnou technologii pro oblasti, jako jsou těžké nákladní vozy nebo autobusy na dlouhé trasy. Podle Marxe je rozumné, že v dlouhodobém horizontu éra spalovacích motorů skončí, ale způsob, jakým je to nyní celému průmyslu vnucováno, není správný.
Také šéf automobilky Stellantis Carlos Tavares označil část normy Euro 7, která zpřísňuje emisní limity aut se spalovacím motorem, za zbytečnou. Automobilové sdružení ACEA uvedlo, že norma zvýší ceny nových aut a nepřinese zamýšlený přínos pro životní prostředí.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (16)
Richard Vacek
29.3.2023 06:09Slavomil Vinkler
29.3.2023 08:09 Reaguje na Richard VacekPavel Hanzl
29.3.2023 08:18smějící se bestie
29.3.2023 09:15Lukas B.
29.3.2023 10:04 Reaguje na smějící se bestietohle je ta skutečná krize kapitalismu - rozplizlý nejasný vlastník. dokud byl majitelem banky konkrétní člověk, třeba J.P.Morgan a majitelem fabriky Henry Ford, tak byl svět ještě v pořádku a žádné podobné konsensuální pitomosti se v masovém měřítku neděly. co s tím popravdě nevím, a rád bych, kdyby se to obešlo bez revolucí, potoků krve a obrovského propadu životní úrovně.
Aleš Malík
29.3.2023 10:46smějící se bestie
29.3.2023 11:04 Reaguje na Aleš Malíkne nařízeními !
Lukas B.
29.3.2023 13:04 Reaguje na Aleš Malíkvšimněte si prosím, že v klasické staré andersence o císařových nových šatech řekne pravdu malé hloupé nezodpovědné dítě (a jeho rodiče při tom nepochybně trnuli co se dítěti, jim a vůbec širší rodině na oplátku zlého stane a v nejlepším případě co budou jíst). proč to neřekl nikdo z dvořanů? protože byli na císaři existenčně závislí.
obviňování starých praktiků na sklonku jejich kariéry ze zkostnatělosti, ze zaspání a z nepochopení nových věcí může být správné (třeba i takové nesporné špičky medicíny jako Virchow se na sklonku života několikrát mýlily a brzdily vývoj poznání a nepřímo mají na svědomí desetitisíce životů), ale všimněte si, prosím, žew všechny (zpětným pohledem) naprosto pitomé revoluce zašťiťující se moderností a vedoucí ke zbídačení národů a k milionům mrtvých má na svědomí hrstka oportunistických šmejdů následovaná radostným hýkáním pitomé zfanatizované mládeže. ostatně, pamětníci padesátých let v československu ještě žijí, nemusíte cestovat rovnou do číny.
Miroslav Vinkler
29.3.2023 11:17Richard Vacek
29.3.2023 16:20A ono houby. Mobily se prosadily bez jediného usnesení bruselských potentátů.