https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sprava-np-sumava-ma-demolicni-vymer-na-zchatralou-roklanskou-chatu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Správa NP Šumava má demoliční výměr na zchátralou Roklanskou chatu

13.7.2023 01:43 (ČTK)
Roklanská chata.
Roklanská chata.
Foto | Radek David / Wikimeda Commons
Správě Národního parku Šumava se otevřela cesta k demolici zchátralé Roklanské chaty nedaleko Modravy v centrální Šumavě. Park, jemuž chata postavená v 30. letech minulého století od roku 1993 patří a který kvůli jejímu havarijnímu stavu usiluje o její zbourání, dostal včera od stavebního úřadu v Kašperských Horách demoliční výměr na chatu. ČTK to řekl mluvčí parku Jan Dvořák. Proti demolici chaty jsou ale například turisté i někteří politici.
 

Správci parku jsou nyní připraveni vypsat výběrové řízení, aby co nejdříve sehnali firmu, která chatu rozebere a materiál odvozí. Kvůli ochraně přírody, především tetřeva hlušce, to lze provést pouze od 1. srpna do konce října. Demoliční výměr navíc platí jen jeden rok. Se situací kolem chaty se chce příští týden seznámit při své návštěvě ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL).

Roklanská chata není běžně přístupná. Z české strany k ní nevede turistická trasa, od poloviny července do poloviny listopadu se k ní dá dostat z německé strany přes hraniční chodník. Chata je však nepřístupná a je v takovém stavu, že je už nebezpečná, řekl Dvořák. "I přes zákaz se do ní ale turisté stále pokoušejí dostat. Naši strážci musí pravidelně obnovovat zatlučená okna. Stavba je ale opravdu v tak dezolátním stavu, že tam může hrozit nebezpečí ohrožení života nebo zdraví," uvedl. O napadení chaty dřevomorkou se ví od roku 2003, v roce 2013 bylo poprvé navrženo zbourání stavby a postavení nové chaty.

O vydání demoličního výměru správa parku požádala poprvé loni v létě. Kašperskohorský stavební úřad pak letos v lednu žádost zamítl. Podle jeho tehdejšího rozhodnutí park dostatečně neprokázal vlastnictví chaty. Park se odvolal ke krajskému úřadu, který mu dal za pravdu a věc se zhruba v dubnu znovu dostala na úřad do Kašperských Hor. "Původně jsme očekávali, že stavební úřad rozhodne někdy do poloviny nebo do konce května. Když jsme rozhodnutí nedostali, podali jsme na krajský úřad už podruhé stížnost na nečinnost stavebního úřadu. Nakonec jsme ale dnes dostali demoliční výměr," konstatoval Dvořák. Demolice podle něj bude stát několik milionů korun.

Proti zbourání chaty se postavil například Klub českých turistů (KČT). Vznikla i petice, která má přes 5300 podpisů. "O tom, že je demoliční výměr, nic nevím. Musíme se poradit, co bude dál. Určitě se zbouráním nesouhlasíme. Myslíme si, že to byla chata, která byla postavena před lety a měla by se zachovat i pro další generaci a jednou by se mohla zase třeba používat," řekl ČTK místopředseda KČT Ladislav Macka.

Ministerstvo kultury v minulosti zamítlo návrh soukromé osoby na vyhlášení chaty kulturní památkou. "Část veřejnosti s demolicí nesouhlasí, naše argumenty jsou ale jasné - chatu stavebně nelze zachránit a to území, ve kterém je, nedovoluje, aby se opravovala nebo aby se stavěla chata nová," řekl Dvořák. Velká studie posouzení vlivu na životní prostředí, takzvaná EIA, v roce 2018 nepovolila postavení nové chaty, ale ani zpřístupnění turistické trasy k ní. Důvodem je ochrana populace tetřeva hlušce.

Chatu v blízkosti hranic s Německem postavilo Ředitelství státních lesů a statků v letech 1936 až 1937. Chtělo nahradit chátrající Roklanskou hájenku opodál. V roce 1938 chatu zabralo Německo jako součást Sudet. Po roce 1945 ji Německo pravděpodobně vrátilo Státním lesům a od roku 1949 sloužila jako zařízení k ostraze státní hranice. V roce 1993 ji převzala Správa NP Šumava a používala ji k občasnému přespání výzkumníků a jako loveckou chatu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (67)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.7.2023 05:34
30 let chata ve vlastnictví SNP Šumava , která se o ní starala tak, že se má dnes zbourat. Z mého pohledu všechno špatně . Bourat umí každý šumák, starat se o svůj majetek a udržovat ho státní organizace neumí ?
Asi ne , a podle toho dnes Šumava na české straně vypadá.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.7.2023 18:01 Reaguje na Miroslav Vinkler
V článku se píše: "území, ve kterém je, nedovoluje, aby se opravovala nebo aby se stavěla chata nová ... Velká studie posouzení vlivu na životní prostředí, takzvaná EIA, v roce 2018 nepovolila postavení nové chaty, ale ani zpřístupnění turistické trasy k ní. Důvodem je ochrana populace tetřeva hlušce."
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.7.2023 18:35 Reaguje na Majka Kletečková
NO,
uvidíme, do kolika let tam začne stavět nějakej bafuňář nebo politik !
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

13.7.2023 21:00 Reaguje na Majka Kletečková
Zajímavé, chata tam stála od třicátých let a tetřevům nevadila. Přežila socialismus a jeho železnou oponu. No nepřežije dnešní ochranáře. Vybydlet a zbourat a to vše zaštítit environmental impact assessmentem. Historicky na Šumavu patří Roklanská chata a ne škodící, nedavno vylíhnutý ochranář. Jinak není to jen Šumava. Tento postup si " ochranáři" natrénovali jež v Jeseníkách v případě Vřesové studánky. Podle mě to byla na kouzelném místě nejkrásnější chata v Jeseníkách.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

13.7.2023 08:31
Chata ve funkčním stavu přežila část první republiky, druhou světovou válku, poválečné budování socialismu, něžnou revoluci, bohužel nepřežila "péči" správců z Národního parku Šumava. To mi hlava nebere.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.7.2023 08:46 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Mě ano. Je to ekologismus. Vše zničit. Místo toho se jinde vybuduje nové informační centrum.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

13.7.2023 09:05 Reaguje na Michal Ukropec
Já jsem zvědavý, co za zrůdnost se postaví místo té chaty.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

13.7.2023 11:00 Reaguje na Michal Ukropec
Vy jste slušnej psycho s tím ekologismem-)
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.7.2023 18:16 Reaguje na Robert Jirman
Inu vadí mi devastace přírody. Všechny záliby mám o přírodě.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.7.2023 18:37 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Není to první ani poslední stavba, věc, která takto nepřežila " demokracii ", že !
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

20.7.2023 13:15 Reaguje na smějící se bestie
Vy komoušská hovada jste zdemolovala stovky vesnic, a dokonce jedno celé okresní město.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

13.7.2023 08:50
za mě v pořádku, jedná se o velmi cenné území z hlediska ochrany tetřeva, kde by znovuotevření chaty a tím nárůst takyturistů a lidí všeobecně mělo negativní vliv na populaci tohoto tvora.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.7.2023 10:25 Reaguje na Robert Jirman
Lepší by bylo rozšířit území s populací tetřeva než bourat chatu, není-liž pravda?
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

13.7.2023 11:04 Reaguje na Miroslav Vinkler
podívejte, po válce se v pohraničí srovnali celé vesnice, kde žili hlavně Němci, takže jedna polorozpadlá chata mě skutečně žíly netrhá. Jinak rozšíření území s populací tetřeva bych uvítal, ale to by okamžitě narazilo na zájmy obcí v NP, neb tetřev vyžaduje klid bez lidí.
Odpovědět
Sl

Slovan

13.7.2023 12:11 Reaguje na Robert Jirman
1*
Zase se dělá z komára velbloud.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

13.7.2023 13:54 Reaguje na Robert Jirman
Čemu nerozumím je, že když tam bylo obydleno, páslo se, sklízely louky a pole, těžilo dřevo ... , tetřevi byli a teď, když je to bezzásahové tak vymírají. Co za tím vězí?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

13.7.2023 13:57 Reaguje na Slavomil Vinkler
No není to tím, že se hodně páslo, (ovce, krávy, koně...) a sklízelo seno? To je vlastně přítomnost megafauny?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.7.2023 14:48 Reaguje na Slavomil Vinkler
To myslíte vážně? Nebo si už děláte srandu? Pokud to myslíte vážně, tak by nebylo od věci, kdyby jste si o tom napřed něco zjistil, než začnete spekulovat a vymýšlet blbosti.

Odhad populace ve třicátých letech: cca 12 tisíc

Odhad populace po zákazu lovu v roce 78: cca 450

https://www.sumava-modravsko.cz/lesy/tetrev-hlusec.html

https://www.casopis.ochranaprirody.cz/vyzkum-a-dokumentace/tetrev-bez-hranic/
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

13.7.2023 16:23 Reaguje na Petr Eliáš
No vždyť píšu. V době obydlené 20 tisíc, v době neobydlené, chráněné 500. Chybí údržba krajiny, volné nezalesněné plochy, tj. ti mamuti.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.7.2023 17:04 Reaguje na Slavomil Vinkler
Za tech 30 let usilovneho chraneni tetreva (a pozdeji take tetrivka) v nasich horach jsem videl stovky, mozna tisice clanku na tema zli turisti a uboha ptacata - a nevidel jsem ani jednu rozumnou reportaz z mist, kde zije techto lesnich slepic jeste spousta (sever Evropy, ruska ci kanadska tajga apod.) kde by se vyskytlo i nejake to zamysleni ekologa nad tim, proc tetrevi/tetrivci nekde jeste prosperuji a u nas ne. Urcite to nebude jen o prehnane velke navstevnosti tech mist neukaznenymi turisty. Pamatuji na ekolistu - je to uz tedy par let - na poznamky v diskusi od jednoho slovenskeho polovnika, co jeste dobre pamatoval chut tetreviho bujonu - jak se tetrevi trousili po cestach za konskymi povozy a jak jim chutnalo vybirat konske koblihy apod.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.7.2023 18:08 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tetřevi na tomto území díky stávajícím ochranným opatřením nyní prosperují, jejich populace se mírně zvyšuje.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

13.7.2023 20:28 Reaguje na Majka Kletečková
Loni 500 exemplářů, letos 501. Je zajímavé, že když se tetřevi nechránili, byly jich tu tisíce. Dneska se chrání a je jich pár set. Podobné je to s tetřívky, s koroptvemi a řadou dalších živočichů. Co asi dělají soudruzi z ochrany přírody dneska blbě?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.7.2023 07:39 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Jojo a proto byl tetřev na Šumavě skoro vyhuben, když nebyl chráněný. A od té doby co je chráněný, tak jeho populace mírně roste/je stabilní. :D

Řekl bych, že problém nebude u soudruhů ochranářů, ale u soudruha Šeděnky. :D
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2023 08:15 Reaguje na Petr Eliáš
Ono je to možná způsobeno spíše tím, že tehdy ten tetřev, navzdory pohybu místních, měl dost klidu a hlavně měl co žrát. Kromě toho byli hubeni jeho predátoři, takže populace tetřeva mohl v pohodě prosperovat. A dneska? Škoda slov.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.7.2023 07:34 Reaguje na Majka Kletečková
Těm to nevysvětlíte. Stále budou plácat kraviny o nějakých mamutech a o tom, jak to ,,soudruhům,, nejde.

Horko má holt vliv na mentální kapacitu některých spoluobčanů.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

14.7.2023 09:46 Reaguje na Petr Eliáš
Vaše mentální kapacita trpí. Kdysi psal Rudolf Luskač o lovech tetřevů a tetřívků v Karélii. Chodilo se na ně za vesnici. Poučení.
Kolem vesnice byl rozvolněný smíšený les, bříza, jedle, ... pásly se koně a krávy a bralo dřevo na topení. Žádný bezzásahový starý smrkový hvozd. Pestrý les podobný údržbě mamuty, kde měli tetřevi co žrát.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2023 10:30 Reaguje na Slavomil Vinkler
Kromě toho byli bez omezení loveni dravci. Jak chlupatí, tak pernatí. Myslím si, že predace zejména mezi omladinou nadělá pěknou paseku.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2023 10:30 Reaguje na Slavomil Vinkler
Kromě toho byli bez omezení loveni dravci. Jak chlupatí, tak pernatí. Myslím si, že predace zejména mezi omladinou nadělá pěknou paseku.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2023 10:30 Reaguje na Slavomil Vinkler
Kromě toho byli bez omezení loveni dravci. Jak chlupatí, tak pernatí. Myslím si, že predace zejména mezi omladinou nadělá pěknou paseku.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2023 10:31 Reaguje na Slavomil Vinkler
Kromě toho byli bez omezení loveni dravci. Jak chlupatí, tak pernatí. Myslím si, že predace zejména mezi omladinou nadělá pěknou paseku.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

14.7.2023 10:31 Reaguje na Slavomil Vinkler
Kromě toho byli bez omezení loveni dravci. Jak chlupatí, tak pernatí. Myslím si, že predace zejména mezi omladinou nadělá pěknou paseku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.7.2023 11:25 Reaguje na Slavomil Vinkler
Ano, ano. Takže opět nic k tématu tetřevů na Šumavě - protože evidentně vaše teorie kulhá na obě nohy a vyvrací ji samotná historie - a raději píšete o Karélii.

Srovnáváte dvě zcela nesrovnatelné oblasti. Luskač byl v SSSR - tedy v současné chudé a tak trochu zaostalé Karelské republice:

Karélie
rozloha: 180 t. km2
hustota zalidnění: 3,5 obyvatele/km2;
počet turistů: okolo 1,6 milionu za rok

Šumava (tedy NP Šumava)
rozloha: 680 km2;
hustota zalidnění: cca 30 obyvatel/km2;
počet turistů: jen červen až srpen cca 650-700 tisíc

P.S. v Karelské republice je zemědělství rozšířeno minimálně ;)

https://www.mzv.cz/public/73/7b/a1/1665933_1399021_Republika_Karelie___strucny_profil.pdf
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

14.7.2023 21:36 Reaguje na Petr Eliáš
Opět plkáte. Já mluvil o tom, že za vesnicí tj. tam hustota obyvatel nesrovnatelně vyšší, a nemluvil o zemědělství, ale topení dřevem, pastvě krav a koní tj. o rozvolněném listnatém lese. Původní vzor mamutí les.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

14.7.2023 11:25 Reaguje na Slavomil Vinkler
Ano, ano. Takže opět nic k tématu tetřevů na Šumavě - protože evidentně vaše teorie kulhá na obě nohy a vyvrací ji samotná historie - a raději píšete o Karélii.

Srovnáváte dvě zcela nesrovnatelné oblasti. Luskač byl v SSSR - tedy v současné chudé a tak trochu zaostalé Karelské republice:

Karélie
rozloha: 180 t. km2
hustota zalidnění: 3,5 obyvatele/km2;
počet turistů: okolo 1,6 milionu za rok

Šumava (tedy NP Šumava)
rozloha: 680 km2;
hustota zalidnění: cca 30 obyvatel/km2;
počet turistů: jen červen až srpen cca 650-700 tisíc

P.S. v Karelské republice je zemědělství rozšířeno minimálně ;)

https://www.mzv.cz/public/73/7b/a1/1665933_1399021_Republika_Karelie___strucny_profil.pdf
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.7.2023 07:35 Reaguje na Petr Eliáš
Že tyto čísla neuvádíte i v případě vlků.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.7.2023 18:20 Reaguje na Slavomil Vinkler
To je jako ve Vodňanech. V rámci ochrany kotvice tam nařídili režim, který kotvici vyhubil. Skoro. Ekologismus je stejně přínosný pro přírodu, jak fašismus pro Židy, nebo komunismus pro demokracii.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

13.7.2023 18:24 Reaguje na Michal Ukropec
jste fakt divnej, tyhle příměry-)
Odpovědět
LB

Lukas B.

13.7.2023 19:29 Reaguje na Robert Jirman
nebo jak na pálavě a na fatře zakázali pastvu, a chráněné kytky byly do dvou let pryč. ochrana přírody je lemována absurdními pomníky.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

13.7.2023 21:08 Reaguje na Robert Jirman
Ta jedna pororozpadlá chata byla historicky nejvýše položeným celoročně obývaným objektem s historickým příběhem. Samozřejmě , likvidace odkazu předků modernímu ekologickému aktivistovi žíly netrhá.
Odpovědět
LB

Lukas B.

13.7.2023 10:45 Reaguje na Robert Jirman
nostalgii a oblibu stranou - naše hory jsou obecně děsně "přechatované" a "přehospodované" (šumava tedy méně než krkonoše), a nejlepší regulace návštěvnosti hor je regulace nepohodlím (není tam hospoda kde bych si dal oběd, pivo a nanuka, nemám kde se schovat před deštěm, nemám kde si zjednat nocleh).
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.7.2023 18:13 Reaguje na Lukas B.
Souhlasím, aspoň někde by měla mít příroda právo na klid od lidí. Regulace velkého počtu turistů nepohodlím = dobrá taktika.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

14.7.2023 11:19 Reaguje na Majka Kletečková
No dovedu si představit, že turisté plaší tetřeví slepice, ale nedovedu si představit, že ten vůl plaší zubří krávu s teletem.
A bylo by to vyřešeno. jak rozvolněný les, tak tůristi.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

14.7.2023 11:19 Reaguje na Majka Kletečková
No dovedu si představit, že turisté plaší tetřeví slepice, ale nedovedu si představit, že ten vůl plaší zubří krávu s teletem.
A bylo by to vyřešeno. jak rozvolněný les, tak tůristi.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

14.7.2023 11:20 Reaguje na Majka Kletečková
No dovedu si představit, že turisté plaší tetřeví slepice, ale nedovedu si představit, že ten vůl plaší zubří krávu s teletem.
A bylo by to vyřešeno. jak rozvolněný les, tak tůristi.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

14.7.2023 11:21 Reaguje na Majka Kletečková
No dovedu si představit, že turisté plaší tetřeví slepice, ale nedovedu si představit, že ten vůl plaší zubří krávu s teletem.
A bylo by to vyřešeno. jak rozvolněný les, tak tůristi.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

14.7.2023 11:21 Reaguje na Majka Kletečková
No dovedu si představit, že turisté plaší tetřeví slepice, ale nedovedu si představit, že ten vůl plaší zubří krávu s teletem.
A bylo by to vyřešeno. jak rozvolněný les, tak tůristi.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.7.2023 16:07 Reaguje na Robert Jirman
To uz radeji ty takyturisty nez takytetreva, mam li napsat nejakou repliku na Vas prispevek. Hlavni problem te chaty pritom ani tak nevidim v tom, ze ji zchatralou zbouraji - oboje je samozrejme
velmi viditelna vizitka "pece", kurately pod kterou se Sumava v poslednich 30 letech nachazi - problem mam hlavne v tom ze k te chate vede silnice pokryta takyasfaltem, na kterou se nesmi vstoupit
Coz mi prijde jako velka buzerace v normalnim takymilovnikovi hor
a prirodu vyvolavajici znacnou takyagresi vuci tem, kteri toto
uzemi spravuji.....
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

13.7.2023 18:25 Reaguje na Miloš Zahradník
co člověk to názor, beru
Odpovědět
LB

Lukas B.

13.7.2023 18:46 Reaguje na Robert Jirman
samozřejmě, to je průser s tou asfaltkou. ale holt tam bude a nikdo na ní nebude. holt se jednou za dva roky použije pro záchranku nebo pro hasiče (je to šetrnější a levnější než vrtule), a jinak tam bude závora. jo jasně, je v tom rozpor.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.7.2023 22:54 Reaguje na Lukas B.
Ona ta chata je dost daleko od civilizace a kolem ni neni nic superaktraktivniho, zadny Labsky vodopad nebo pramen Vltavy cili ony by tam zadna velka stada turistu na pivo asi nechodily. No a kdyby chodily po asfaltu tam a zpet, cemu by to vadilo? Kdyby spravci parku navic obnovili ten rybnik (postaveny kvuli zvyseni stavu vody pri plaveni dreva, odborny ukrajinsko slovensky nazev takovehoto zarizeni mi ted vypadl z pameti ;)) co ma uz desitky let protrzenou hraz (to asi ochranci zafungovali po otevreni hranicniho pasma s trochou toho dynamitu ci s buldozerem) mohlo by tam byt za horkych letnich dnu atraktivni, zdravotne prospesne vykoupani ve studene hnede raselinne vode. Proc by tohle melo vadit nejakym tetrevum v tom lese kolem?
Odpovědět
LB

Lukas B.

14.7.2023 11:51 Reaguje na Miloš Zahradník
chaty (a atrakce obecně) natahují lidi. málokdo jde lesem tam a zpátky někam, kde není nic vidět a kde není nic zajímavého (nechytejte mě prosím za slovo, nic zajímavého ve smyslu že v cíli je okolo furt ten samý les jako celou cestu). snad s výjimkou běžkařů po upravené stopě (a pěších rozšlapávačů) a v létě kolečkových bruslařů (je-li to skoro rovina a je-li asfalt hladký).

ale stačí aby tam byl kiosek s buřty a pivem, a už si to lidi natáhne. stačí nakonec i turistický přístřešek, a už se najdou romantické povahy, co tam zajdou přespat.

mě se líbí přístup donedávna praktikovaný naturparkem saské švýcarsko - hospody neubytovávají, zavírají v šest odpoledne, žádný přístupný kohoutek s vodou, a od auta daleko, přes noc zákaz parkování na skoro všech parkovištích a k tomu legální "bofen" (nocování pod vybranými skalními převisy) bez ohně.
Odpovědět
LB

Lukas B.

14.7.2023 12:31 Reaguje na Lukas B.
vůbec nechápu, proč se to zařadilo sem. grrrr!
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

14.7.2023 13:42 Reaguje na Lukas B.
Taky nechapu proc se to vlozilo sem ale nevadi :)
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

14.7.2023 13:36 Reaguje na Lukas B.
No tak zrovna ten kohoutek s vodou by snad mohl byt volne pristupny :) i kdyz by to rekneme nekoho lakalo k zalozeni ohnicku kdyz ma vedle spolehlivy zpusob jak to ohniste pak uhasit....
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

14.7.2023 13:41 Reaguje na Miloš Zahradník
Klauza https://www.sumava-bavorskyles.cz/gabreta/fr.asp?tab=gabreta&id=537&burl=&pt=TT
kdo a kdy ty nadrze rozboural a jak, to uz se tuochranari nechluibi
Názvy a objem nádrží: Luzenská 21 000 m3, Rokytecká 18 000 m3, Javoří 16 000 m3, Novohuťská 15 000 m3, Roklanská 14 000 m3, Studená 3 000 m3, Černohorská 2 200 m3, Ptačí 1 000 m3. Z těchto nádrží byla podle potřeby vypouštěna voda a vzniklá přílivová vlna tak napomáhala dopravit polenové dříví do plavebního kanálu.
Odpovědět

Radek Čuda

13.7.2023 11:18
"Velká studie posouzení vlivu na životní prostředí, takzvaná EIA, v roce 2018 nepovolila postavení nové chaty, ale ani zpřístupnění turistické trasy k ní."

V takovém případě je tam ta chata úplně k ničemu.

Nebo taky lze přijít s tím, že nějaká EIA je vlastně blbost ... v tom případě je potřeba si uvědomit, že jednou se takový postoj může sakra nevyplatit, bo fakt moc nejde se jednou na EIA odvolávat a jindy na ni kašlat. Ok, v praxi to lze, ale taky to podle toho tady vypadá.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

13.7.2023 14:27 Reaguje na Radek Čuda
Dokážu si představit v té chalupě nějakého nájemce, který by se stádečkem krav obhospodařoval okolní pozemky.
Odpovědět

Radek Čuda

13.7.2023 15:47 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Vy ano, ta EIA ne ... nebo možná jo, ale je rozhodně proti. Nalijme si čistého vína, tam je fakt nejlíp to sundat a nechat to tam být.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

13.7.2023 17:14 Reaguje na Radek Čuda
Kdyby tam byl ten zeědělec, určitě by to těm tetřevům neuškodilo. Naopak by to prospělo okolním loukám. Pokud se totiž nebudou spásat, časem zarostou náletovými dřevinami.
Odpovědět

Radek Čuda

14.7.2023 14:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Já myslím, že kdyby si ten zemědělec spočítal, co ho ta rekonstrukce toho stavení bude stát ... aby se v tom dalo bydlet jak u lidí a aby to prošlo přes OP, kdy tedy předpokládejme, že zavře obě oči, aby s ohledem kde to stavení je byla vůbec nějaká šance ... a pak si spočítal, co mu to hospodaření odle vašich představ hodí ... tak ... no, vybavuje se mi starý dobrý Mikiho šlágr:-) ...

https://www.youtube.com/watch?v=QIylamG9-Dg
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.7.2023 07:41 Reaguje na Radek Čuda
Je otázka, zda by, pokud by ta EIA platila již za Karla IV, stál Karlštejn?
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

13.7.2023 16:13 Reaguje na Radek Čuda
Toz uz je snad asi lepe kaslat - nez se odvolavat na. (Po tom, co za posledni desetileti treba na tomhle uzemi predvedli.) Minim to jak smerem k EIA tak i smerem k ji nadrizene instituci EU...
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

13.7.2023 14:03
Ta budova je vyloženě pěkná a do místa se hodí. Škoda jí. Pocitově bych jí za památku považoval. Asi bych z toho nedělal hospodu ale třeba mastně zpoplatněný birdwatching, školení AOPK nebo temná obloha s povinným průvodcem ...
Odpovědět
JH

Jiri Heyer

13.7.2023 14:52
Správa NP je zločinecká organizace - někdo by měl být potrestán za to, jak se o chatu starájí....o majetek KČT Sušice, který jim byl ukraden.
Správa tvrdí, že odstraní i základy chaty.......ještě neodstranila ani základy po rotě PS. A co asfaltová silnice, co k chatě vede?.......tu taky vytrhá a odveze? Myslím si, že silnice do l zony taky nepatří!
Je zajimavé, že kousek vedle na německé straně podobná chata stojí?.......a je krásná na té louce. A tetřevům nevadí.
Je to něco podobného, jako odstranění chaty na Sněžníku...komedie za á 20 milionů......vyrovnané kameny se hroutí a pod chatou je stále množství eternitu, který se z části jen zahrnul.
........je mi z toho smutno!
Příjde mi to jako z jedné pohádky - na jedné straně Půlnoční království a na druhé Země krále Miroslava!.....hádej, která strana je čí?
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.7.2023 18:24 Reaguje na Jiri Heyer
Naše je ta ekologistická.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

13.7.2023 18:29 Reaguje na Michal Ukropec
a ta německá ? já jen, že to byli správci NP Bavorský les, kteří jako první začli s bezzásahovým režimem před mnoha lety, který se mimochodem v BL velice osvědčil. tedy podle Vás taky ekologisti. Udělejte si v tom pořádek
Odpovědět
JH

Jiri Heyer

13.7.2023 15:27
Správa NP je zločinecká organizace - někdo by měl být potrestán za to, jak se o chatu starájí....o majetek KČT Sušice, který jim byl ukraden.
Správa tvrdí, že odstraní i základy chaty.......ještě neodstranila ani základy po rotě PS. A co asfaltová silnice, co k chatě vede?.......tu taky vytrhá a odveze? Myslím si, že silnice do l zony taky nepatří!
Je zajimavé, že kousek vedle na německé straně podobná chata stojí?.......a je krásná na té louce. A tetřevům nevadí.
Je to něco podobného, jako odstranění chaty na Sněžníku...komedie za á 20 milionů......vyrovnané kameny se hroutí a pod chatou je stále množství eternitu, který se z části jen zahrnul.
........je mi z toho smutno!
Příjde mi to jako z jedné pohádky - na jedné straně Půlnoční království a na druhé Země krále Miroslava!.....hádej, která strana je čí?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist