https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tesla-podle-muska-nevylucuje-spojeni-s-jinou-automobilkou-2
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tesla podle Muska nevylučuje spojení s jinou automobilkou

9.12.2020 00:40 | BERLÍN (ČTK)
Tesla se v letošním roce díky rostoucímu zájmu o elektromobilitu stala z hlediska tržní hodnoty největší automobilkou na světě.
Tesla se v letošním roce díky rostoucímu zájmu o elektromobilitu stala z hlediska tržní hodnoty největší automobilkou na světě.
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | Blomst / Pixabay
Americký výrobce elektromobilů Tesla nevylučuje spojení s jinou automobilkou. Řekl to šéf společnosti Elon Musk, když přebíral ocenění od mediální skupiny Axel Springer Media. Tesla by podle Muska byla ochotna jednat s konkurentem, který by spojení považoval za "dobrý nápad", uvedla agentura DPA.
 

Tesla se v letošním roce díky rostoucímu zájmu o elektromobilitu stala z hlediska tržní hodnoty největší automobilkou na světě. V současnosti se její tržní hodnota pohybuje v blízkosti 550 miliard dolarů (12 bilionů Kč).

Objem produkce Tesly přitom představuje pouhý zlomek ve srovnání s výrobou předních tradičních automobilek, jako je například německý koncern Volkswagen. V loňském roce Tesla dodala zákazníkům 367 500 vozů, zatímco odbyt Volkswagenu činil téměř 11 milionů vozů. Tržní hodnota Volkswagenu se ale pohybuje pouze kolem 78 miliard eur (dva biliony Kč).

Alexander Hitzinger z koncernu Volkswagen uvedl, že automobilový průmysl v důsledku elektrifikace, automatizace řízení a dalších technologický změn čeká nová vlna slučování. Potřebné investice a komplexnost technologií podle něj hovoří pro velké hráče, uvedla agentura Reuters.

"Nastane konsolidace. Ne každý si bude moci dovolit takovéto komplexní platformy. Uvidíme, že vznikne malý počet opravdu velkých hráčů, kteří budou motorem této transformace," řekl Hitzinger na konferenci Future of the Car pořádané listem Financial Times. Hitzinger má v koncernu Volkswagen na starosti projekt Artemis, jehož úkolem je zrychlený vývoj nových modelů aut.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RP

Radim Polášek

9.12.2020 09:00
Spojení Tesly s jinou automobilkou je spíš vůbec nutné pro to, aby Tesla dlouhodobě přežila. Tesla neumí vyrábět kvalitně a nemá klasická oddělení pro péči o zákazníky. Až to Muska přestane bavit Teslu držet, bublina Tesly by velice rychle splaskla. Tesla potřebuje zfůzovat s nějakou solidní automobilkou, aby do Tesly přinesla know how kvalitní výroby a levného získávání kompoentn v zemích s nízkými mzdami a know how péče o zákazníky. Taky to vypadá, že i technicky začíná být Tesla válcována, jednak čínskými výrobci specializovanými na elektromobily, jednak vyvinutými elektromobily velkých světových tradičních automobilek.
A nakonec Tesla se musí zajistit na tvrdou "marketingovou řež", protože obecně klienti nechtějí elektromobily kupovat, protože jsou výrazně dražší a jejich užitná hodnota je proti autům se spalovacmi motory výrazně nižší. Poptávka po autech se spalovacími motory, pokud se elektromobily mají prosadit plánovanou rychlostí, se musí uměle potlačovat politickými regulačními zásahy. toto umělé nuceni elektromobilů motoristům většinu motoristů obrátí proti establišmentu i proti automobilkám a způsobí tak velký propad prodeje automobilů obecně. A úměrně tomu zřejmě dost velké procento automobilek skončí. Tesla klidně může být mezi nimi.
Odpovědět
TB

Tomáš Brandejský

9.12.2020 10:02 Reaguje na Radim Polášek
Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by Tesla měla končit. Jak je ostatně předmětem tohoto článku, Tesla se stala nejhodnotnější automobilkou na světě. Máte na to nějaké vysvětlení? Ano, jsou i automobilky, které vyrábí elektromobily levněji, ale v EV komunitě je Tesla něco jako Apple pro mobily. Každý, kdo na to má, chce Teslu, protože je prostě nejlepší. Tesla navíc plánuje dostupnější model Y a pick-up Cybertruck, obojí za cenu, která odpovídá spalováku ve stejné třídě (ale krmit elektromobil elektřinou je levnější, než spalovák naftou nebo benzinem a to platí i pro servis). Cena elektromobilů klesá, jak klesá cena baterií. Osobně nevylučuji, že místo baterek budeme mít vodíkové nádrže, ale stejně tak může být vynalezena daleko lepší a levnější baterie.
Odpovědět
ig

9.12.2020 13:23 Reaguje na Tomáš Brandejský
Může být vynalezena, ale napřed někdo musí změnit Faradayovu konstantu (třeba evropský parlament).
Odpovědět

Viktor Šedivý

9.12.2020 15:10 Reaguje na
Stačí nařídit nejmenší přípustnou energetickou hustotu pro akumulátory nových vozidel. A za každou chybějící kWh/kg tučnou sankci.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist