V Bruselu se za účasti ČR konalo poslední kolo dialogu o automobilovém průmyslu

Po úvodním jednání se následně minulou středu 12. února uskutečnila další debata pod vedením eurokomisaře pro klima Wopkeho Hoekstry na téma "Čistý přechod v automobilovém průmyslu". O den později, ve čtvrtek 13. února, se konala diskuze pod vedením místopředsedkyně EK Roxany Minzatuové, která se zabývala oblastí zaměstnanosti a dovedností.
Tento týden v pondělí 17. února se uskutečnilo další kolo jednání pod vedením rovněž místopředsedkyně EK Henny Virkkunenové, na kterém se řešily technologické a digitální inovace. Poslední kolo diskuzí se konalo ve středu 19. února a bylo rozděleno na dvě části. Dopolední se zabývala bateriemi a jejich výrobou v Evropě a odpolední pak průmyslovým hodnotovým řetězcem a výrobou komponentů v EU. Podle zdrojů ČTK nebyli v předchozích kolech jednání Češi zastoupeni, středeční odpolední schůzky se ale zúčastnil zástupce sdružení AutoSAP.
"Přítomní řešili, jak by mohli stimulovat poptávku po bateriích vyrobených v Evropě, jaká by byla nejlepší spolupráce mezi výrobci baterií a jak by bylo možné využít Evropský akt o kritických surovinách a připravované strategické projekty k diverzifikaci dodávek těchto surovin a jakou roli může hrát recyklace," shrnula schůzku mluvčí Evropské komise.
Automobilový průmysl v Evropě se v poslední době potýká mimo jiné se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a nečekaně slabým zájmem lidí o elektromobily. Čelí také hrozbě, že administrativa nového amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalí dodatečná cla na dovoz do USA.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (1)
Pavel Hanzl
21.2.2025 11:13Pokud se tohle řeší skutečně na nejširším fóru s účastí všech hráčů, je to demokracie a výsledek bude skutečný konsensus všech zúčastněných. Předpokládám, že naši ropáci budou zase řvát něco o "diktátu z Bruseli", ale oni to naštěstí nerozhodují.