V Bruselu se za účasti ČR konalo poslední kolo dialogu o automobilovém průmyslu
Po úvodním jednání se následně minulou středu 12. února uskutečnila další debata pod vedením eurokomisaře pro klima Wopkeho Hoekstry na téma "Čistý přechod v automobilovém průmyslu". O den později, ve čtvrtek 13. února, se konala diskuze pod vedením místopředsedkyně EK Roxany Minzatuové, která se zabývala oblastí zaměstnanosti a dovedností.
Tento týden v pondělí 17. února se uskutečnilo další kolo jednání pod vedením rovněž místopředsedkyně EK Henny Virkkunenové, na kterém se řešily technologické a digitální inovace. Poslední kolo diskuzí se konalo ve středu 19. února a bylo rozděleno na dvě části. Dopolední se zabývala bateriemi a jejich výrobou v Evropě a odpolední pak průmyslovým hodnotovým řetězcem a výrobou komponentů v EU. Podle zdrojů ČTK nebyli v předchozích kolech jednání Češi zastoupeni, středeční odpolední schůzky se ale zúčastnil zástupce sdružení AutoSAP.
"Přítomní řešili, jak by mohli stimulovat poptávku po bateriích vyrobených v Evropě, jaká by byla nejlepší spolupráce mezi výrobci baterií a jak by bylo možné využít Evropský akt o kritických surovinách a připravované strategické projekty k diverzifikaci dodávek těchto surovin a jakou roli může hrát recyklace," shrnula schůzku mluvčí Evropské komise.
Automobilový průmysl v Evropě se v poslední době potýká mimo jiné se slabou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a nečekaně slabým zájmem lidí o elektromobily. Čelí také hrozbě, že administrativa nového amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalí dodatečná cla na dovoz do USA.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (1)
Pavel Hanzl
21.2.2025 11:13Pokud se tohle řeší skutečně na nejširším fóru s účastí všech hráčů, je to demokracie a výsledek bude skutečný konsensus všech zúčastněných. Předpokládám, že naši ropáci budou zase řvát něco o "diktátu z Bruseli", ale oni to naštěstí nerozhodují.

Evropská komise zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
Výrobci elektromobilů naléhají na Brusel, aby se držel cíle nulových emisí
Evropská komise by mohla 16. prosince představit zmírnění zákazu spalovacích motorů