V Zašové na Vsetínsku někdo podřezal několik desítek stromů v aleji video
19.3.2021 11:30 | VSETÍN
(Ekolist.cz)
Zvažované kácení aleje v Zašové je předmětem vzrušených debat již několik měsíců. Někdo se rozhodl věc vyřešit tak, že stromy zmrzačí.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Tomáš Husa / Zelení
Alej v Zašové na Vsetínsku.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Tomáš Husa / Zelení
"Ten kdo ty stromy poškodil, jednal v naprostém souladu se zájmy investora a realizátora akce," komentuje čin vsetínský zastupitel Tomáš Husa.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Tomáš Husa / Zelení
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (49)
LK
Lukáš Kašpárek
19.3.2021 10:28Kéž by se ta svině podařila vypátrat.... toto je opravdu exemplární případ EKOTERORISMU... podezřelých je hned několik konkrétních lidí včetně starosty samotného. Doufám, že to policie nebude řešit stejně laxně jako Bečvu....
Odpovědět
ZŠ
Zbyněk Šeděnka
19.3.2021 10:57 Reaguje na Lukáš KašpárekVzhledem k tomu, že v tom není zangažovaná Deza, laxnost asi nepřipadá v úvahu.
Odpovědět
LK
Lukáš Kašpárek
19.3.2021 11:57 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaNo já nevím... u mě už ztratily důvěru snad všechny složky tohoto zkorumpovaného státu... pokud ani v říjnu nenastane adekvátní výměna vedení této země, následovaná její očistou, tak budu vážně přemýšlet o odjezdu z ČR někam, kde to aspoň nějak dává smysl...
Tady se nedá žít!
Teda pokud člověk není lhostejný nebo jeden z těch grázlů co tuto zemi vedou do pekla... pro ty je ČR země zaslíbená...
Odpovědět
Tady se nedá žít!
Teda pokud člověk není lhostejný nebo jeden z těch grázlů co tuto zemi vedou do pekla... pro ty je ČR země zaslíbená...
li
19.3.2021 21:15 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Myslim,že takovéto zločiny a naschválnosti se dějí po celém světě,jen o tom nevíte.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
22.3.2021 07:52 Reaguje naA taky se všude vyšetřují a trestají, te nevíte taky.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
21.3.2021 11:11 Reaguje na Lukáš KašpárekPozor aby vám ve vaší zaslíbené zemi imigrační ouředník neřekl: "vy jste z toho Česka, kde přece razíte názor "ani jednoho"!!! Támhle jsou dveře a dole účet za to, že jste vůbec otravoval....
Odpovědět
li
PH
Pavel Hanzl
21.3.2021 11:09 Reaguje na Zbyněk ŠeděnkaLaxnost nebo spíš neschopnost naší policie je přece všeobecně známá....
Odpovědět
Miroslav Vinkler
19.3.2021 10:31Bohužel....
Současná právní úprava a zjevně nedostatečně proklamovaná státní podpora životnímu prostředí vytvářejí živnou půdu pro kriminálníky všeho druhu.
Buď se to nevyšetří,nebo se posoudí jako přestupek s pětistovkou na konci.
Smutná realita našich dnů , smutné vysvědčení kvalitě ochrany ŽP v ČR počátku 21. století.
Odpovědět
Současná právní úprava a zjevně nedostatečně proklamovaná státní podpora životnímu prostředí vytvářejí živnou půdu pro kriminálníky všeho druhu.
Buď se to nevyšetří,nebo se posoudí jako přestupek s pětistovkou na konci.
Smutná realita našich dnů , smutné vysvědčení kvalitě ochrany ŽP v ČR počátku 21. století.
LK
Lukáš Kašpárek
19.3.2021 11:43 Reaguje na Miroslav VinklerJe to hlavně mentalitou určité časti obyvatel ČR... jak se taky mají takový bezohlední primitivové chovat, když vidí jak hovadsky se chovají nejvyšší státní orgánové.... vždyť ti celému světu (ano, o naší debilitě si občas šeptá minimálně celá Evropa) jen ukazují, že chovat se jako bezohledné prase je čupr... jsou vlastně in...
První se musí pročistit "vrch" společnosti a potom to může inspirovat k posunu ke zodpovědnosti i u "nižších" vrstev obyvatelstva.
Jinak komunismem zdecimované mozky jsou schopny podobných činů ve většině postkomunistických zemí... komunismus je jako led, který už vám vždy zůstane v organismu a pomalu ho rozkládá....
Dokud tu nevymřou všechny generace takto zdegenerovaných občanů, tak to tu jiné nebude. A zákonům se tito lidé smějí s heslem "pravidla jsou jen pro blbce"... je to neprůchozí... zbývá jen čekat a obrnit se trpělivostí s těmi, kterých bezohlednost nebe se dotýká....
Odpovědět
První se musí pročistit "vrch" společnosti a potom to může inspirovat k posunu ke zodpovědnosti i u "nižších" vrstev obyvatelstva.
Jinak komunismem zdecimované mozky jsou schopny podobných činů ve většině postkomunistických zemí... komunismus je jako led, který už vám vždy zůstane v organismu a pomalu ho rozkládá....
Dokud tu nevymřou všechny generace takto zdegenerovaných občanů, tak to tu jiné nebude. A zákonům se tito lidé smějí s heslem "pravidla jsou jen pro blbce"... je to neprůchozí... zbývá jen čekat a obrnit se trpělivostí s těmi, kterých bezohlednost nebe se dotýká....
va
vaber
19.3.2021 15:00 Reaguje na Lukáš KašpárekPříspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.
li
19.3.2021 21:16 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Myslim,že takovéto zločiny a naschválnosti se dějí po celém světě,jen o tom nevíte.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
21.3.2021 11:20 Reaguje na Lukáš KašpárekObávám se, že je to ještě horší, protože generace, která totalitu nezažila vůbec netuší, co to je.
"Národ, který nezná svoji historii, musí dělat stejné chyby stále dokola".
Navíc jsme prohráli hybridní válku a morálka tohota národa je totálně na nule. Lži a krádeže, korupci a tunelování považují za zcela normální jednáví "věrchušky" a hlavně si myslí, že je to normální součást demokracie a mají to všude.
"Pokud zničíte morálku národa, spadne vám do klína jako zralé ovoce". V.I.Lenin
Odpovědět
"Národ, který nezná svoji historii, musí dělat stejné chyby stále dokola".
Navíc jsme prohráli hybridní válku a morálka tohota národa je totálně na nule. Lži a krádeže, korupci a tunelování považují za zcela normální jednáví "věrchušky" a hlavně si myslí, že je to normální součást demokracie a mají to všude.
"Pokud zničíte morálku národa, spadne vám do klína jako zralé ovoce". V.I.Lenin
LK
Lukáš Kašpárek
22.3.2021 13:19 Reaguje na Pavel HanzlNěkdy v budoucnu možná, ale nyní nás zpět do temnot minulosti táhnou dvě nejstarší generace, takže s tím souhlasím tak napůl.
Ano, od zvolení Zemana prezidentem je tato země víc a víc podobná spíše žumpě, než demokratické společnosti, ale já věřím, že je to jen dočasný stav... generace těch, co tomuto dali zelenou pomalu vymírají, a tak to bude jednou lepší.
Odpovědět
Ano, od zvolení Zemana prezidentem je tato země víc a víc podobná spíše žumpě, než demokratické společnosti, ale já věřím, že je to jen dočasný stav... generace těch, co tomuto dali zelenou pomalu vymírají, a tak to bude jednou lepší.
PH
Pavel Hanzl
23.3.2021 18:26 Reaguje na Lukáš KašpárekJste silně naivní, čecháčkovská blbost je zcela universální a mimo generace, srandu si z ní dělali přece už Havlíček Borovský nebo Jaroslav Hašek.
"Český národ si vždy, když se mohl dostat k blahobytu a všeobecnému uznání, vše podělal vlastní vinou".
Je až neskutečné, že tahle prorocká slova napsal Josef Pekař (náš snad nejlepší historik) už v roce 1922!!
Bohužel, my jsme mohli tuhle klatbu zlomit po plyšákovi a dost se nám to dařilo, jenže velmi mazaný Rus si nás otestoval (to byl radar v Brdech) a jede do nás neskutečně chytrou demagogii, cílenou přesně na naše slabá místa.
Výsledkem je, že jsme prakticky na dně (především morálně) a je úplně fuk, jestli mladí nebo staří...
Odpovědět
"Český národ si vždy, když se mohl dostat k blahobytu a všeobecnému uznání, vše podělal vlastní vinou".
Je až neskutečné, že tahle prorocká slova napsal Josef Pekař (náš snad nejlepší historik) už v roce 1922!!
Bohužel, my jsme mohli tuhle klatbu zlomit po plyšákovi a dost se nám to dařilo, jenže velmi mazaný Rus si nás otestoval (to byl radar v Brdech) a jede do nás neskutečně chytrou demagogii, cílenou přesně na naše slabá místa.
Výsledkem je, že jsme prakticky na dně (především morálně) a je úplně fuk, jestli mladí nebo staří...
SP
Svatá Prostoto
19.3.2021 13:52 Reaguje na Miroslav VinklerNo, tohle je už spíš otázka činnosti OČTŘ, ochrana ŽP je v tomto případě vlastně až druhořadá.
A pokud by se to skutečně podařilo dotáhnout do konce, tak přestupek a pětikilo by to už fakt nespravily.
No uvidíme, na co přijdou ...
Odpovědět
A pokud by se to skutečně podařilo dotáhnout do konce, tak přestupek a pětikilo by to už fakt nespravily.
No uvidíme, na co přijdou ...
PE
Petr Eliáš
19.3.2021 11:00Je to smutné.
Asi to udělal nějaký uvědomělý a inteligentní občan jako Balda.
Odpovědět
Asi to udělal nějaký uvědomělý a inteligentní občan jako Balda.
PK
Pavel Karel
19.3.2021 12:30Nohužel tento otřesný případ posloužil k dalšímu zamlžení pojmů - ekoterorista je označení běžně zneužívané pro diskreditaci ekologických aktivistů (dříve česky označovaných ochránce přírody). Ten kdo podřezal stromy je obyčejný zločinec/ terorista (obecné ohrožení), který s ochrannou přírody nemá nic společného... klasicka ukázka zmatení pojmů díky exploze newspeak
Odpovědět
MK
Majka Kletečková
19.3.2021 14:11 Reaguje na Pavel KarelNa rozdíl od řady některých jiných lidí se mi při slově ekoteroristický čin vybavují aktivity podobné kriminálním činům, jako je ten, o kterém se píše v článku. Ale spousta lidí to vnímá tak, jak to popisujete. Proto se kvůli nejednoznačnosti slova ekoterorismus jeho používání vyhýbám.
Odpovědět
LK
Lukáš Kašpárek
22.3.2021 13:25 Reaguje na Majka KletečkováVýznam tohoto pojmenování významově otočili takový jako Zeman nebo Klaus, kteří se snažili poštvat vlastní tupé obyvatelstvo proti svým vlastním zájmům a potřebám. A tak z ekologů v očích veřejnosti udělali zločince... a tupce pohnali proti nim, takže mají splněno a vyděláno.
V této zemi se vždy najde dost debilů, kteří se nechají poštvat proti tomu na kterého "vrchnost" ukáže. Šmejdi v ČR se ani nemusí moc snažit... prostě mají své loutky...
Odpovědět
V této zemi se vždy najde dost debilů, kteří se nechají poštvat proti tomu na kterého "vrchnost" ukáže. Šmejdi v ČR se ani nemusí moc snažit... prostě mají své loutky...
PH
Pavel Hanzl
26.3.2021 06:48 Reaguje na Lukáš KašpárekČeský národ vznikl jako čistě plebejský a během 19. století si vytvářel vlastní elity, ovšem zaprděnost a nacionalismus ovládaly celou 1. republiku, taky byly příčinou Mnichova.
Po válce elity emigrovaly a byly zhyenizovány, takže sprostota, korupce a vůbec podřadné jednání ovládly společnost a dnes vidíme vulgaritu přímo na Hradě, kde se kunduje a používají nacistické urážky (pražská kavárna).
Jsme prostě stále poddaní jejího (ještě nedávno) neexistujícího Veličenstva.
Odpovědět
Po válce elity emigrovaly a byly zhyenizovány, takže sprostota, korupce a vůbec podřadné jednání ovládly společnost a dnes vidíme vulgaritu přímo na Hradě, kde se kunduje a používají nacistické urážky (pražská kavárna).
Jsme prostě stále poddaní jejího (ještě nedávno) neexistujícího Veličenstva.
JD
Jiří Daneš
19.3.2021 14:37Netřeba cokoli dodávat, článek jmenuje jediné logické viníky skutečně zločinného ohrožení veřejnosti zcela přesně: starosta Kubrický fyzicky napadl jednoho z občanů, který s kácením nesouhlasil, investor a realizátor akce. Jsem zvědav, jak dlouho a s jakým výsledkem to bude policie šetřit. Je to mnohem horší, než zločin na Bečvě, protože v aleji mohli o život přijít i lidé, nejen ryby.
Odpovědět
BM
Břetislav Machaček
19.3.2021 15:52Zřejmě si vysloužím kritiku, ale pouze konstatuji, že oba tábory asi
postupují podobně. Místo dohod a kompromisů jdou jedni cestou obstrukcí
a nedovolí plánovaná protipovodňová opatření a druzí to chtějí za každou
cenu dotáhnout k realizaci. Někdo došel k názoru, že použije podobnou
strategii, jakou používají aktivisté při blokacích staveb všeho druhu.
Pokud je někdo ohrožován povodní a vidí, že se opět opatření nebude
realizovat, tak vezme pilu a odstraní fyzickou příčinu zrušení stavby.
Je to bez debat trestné, ale nezavání trestností i bránění stavby pro
ochranu osob a majetku? Je to o pohledu, z jaké pozice to každý vidí.
Představte si lidi trpící povodněmi a naopak aktivisty, kteří povodní
netrpí a brání stavbě ochrany před ní. V případě té aleje to někdo vyřešil sice nezákonně, ale účinně v tom, že předmět ochrany je nenávratně zničen. Bohužel to může být precedens, jaký se už stal i u vlastníků lesů, kteří nedostali povolení stromy kácet a po naříznutí "neznámou" osobou už to povolení dostali. Obávám se, aby to nebyl začátek brát zákon do svých
rukou i jinde. Upozorňoval jsem už na to u otrav zvířat, kdy někdo po partyzánsku zlikviduje predátory, kteří mu likvidují výsledky jeho práce. Jak známo i ta partyzánština nebyla frontová bitva, ale práce v utajení
a ze zálohy. Partyzán nebyl válečná zajatec, ale z pohledu okupanta terorista. Pokud bude dotyčný vypátrán, tak bude pro jedny hrdinou a pro druhé terorista. Nebude-li vypátrán, tak dosáhne možná svého a nebo bude
jeho čin zbytečný, protože o to více budou odpůrci stavby té stavbě
bránit. On tak možná použije další nelegální praktiku, když zjistí,
že opět ničeho nedosáhl. Uvedu pár příkladů. Revírník zavalil cestu
kmenem stromu, aby zabránil čtyřkolkařům jezdit po lese a nebo jeden
zoufalý ochranář šídlem propíchával pneumatiky aut parkujících v
lese. Další zase umístil na větev nad polní cestou mikrotenový sáček
s gumoasfaltem a z povzdálí ho na silonu spustil na kapotu mercedesu
arogantního pseudoturisty. To je to braní zákona do vlastních rukou
zoufalých lidí, když se nemohou dovolat nápravy jinak než takto.
Je to smutné a doufám ve vyšetření případu, vyslechnutí pohnutek
viníka a potrestání. Snad se toto nestane praxí i jinde.
Odpovědět
postupují podobně. Místo dohod a kompromisů jdou jedni cestou obstrukcí
a nedovolí plánovaná protipovodňová opatření a druzí to chtějí za každou
cenu dotáhnout k realizaci. Někdo došel k názoru, že použije podobnou
strategii, jakou používají aktivisté při blokacích staveb všeho druhu.
Pokud je někdo ohrožován povodní a vidí, že se opět opatření nebude
realizovat, tak vezme pilu a odstraní fyzickou příčinu zrušení stavby.
Je to bez debat trestné, ale nezavání trestností i bránění stavby pro
ochranu osob a majetku? Je to o pohledu, z jaké pozice to každý vidí.
Představte si lidi trpící povodněmi a naopak aktivisty, kteří povodní
netrpí a brání stavbě ochrany před ní. V případě té aleje to někdo vyřešil sice nezákonně, ale účinně v tom, že předmět ochrany je nenávratně zničen. Bohužel to může být precedens, jaký se už stal i u vlastníků lesů, kteří nedostali povolení stromy kácet a po naříznutí "neznámou" osobou už to povolení dostali. Obávám se, aby to nebyl začátek brát zákon do svých
rukou i jinde. Upozorňoval jsem už na to u otrav zvířat, kdy někdo po partyzánsku zlikviduje predátory, kteří mu likvidují výsledky jeho práce. Jak známo i ta partyzánština nebyla frontová bitva, ale práce v utajení
a ze zálohy. Partyzán nebyl válečná zajatec, ale z pohledu okupanta terorista. Pokud bude dotyčný vypátrán, tak bude pro jedny hrdinou a pro druhé terorista. Nebude-li vypátrán, tak dosáhne možná svého a nebo bude
jeho čin zbytečný, protože o to více budou odpůrci stavby té stavbě
bránit. On tak možná použije další nelegální praktiku, když zjistí,
že opět ničeho nedosáhl. Uvedu pár příkladů. Revírník zavalil cestu
kmenem stromu, aby zabránil čtyřkolkařům jezdit po lese a nebo jeden
zoufalý ochranář šídlem propíchával pneumatiky aut parkujících v
lese. Další zase umístil na větev nad polní cestou mikrotenový sáček
s gumoasfaltem a z povzdálí ho na silonu spustil na kapotu mercedesu
arogantního pseudoturisty. To je to braní zákona do vlastních rukou
zoufalých lidí, když se nemohou dovolat nápravy jinak než takto.
Je to smutné a doufám ve vyšetření případu, vyslechnutí pohnutek
viníka a potrestání. Snad se toto nestane praxí i jinde.
PB
Petr Blažek
19.3.2021 17:23 Reaguje na Břetislav MachačekMyslím, že jste to vystihl dobře.
Odpovědět
Jakub Graňák
19.3.2021 17:30 Reaguje na Břetislav MachačekPane Macháčku sledujete zprávy? Státní správa v téhle zemi dlouhodobě nefunguje. V současné krizi se ta žumpa jen vyvalila na povrch v plné síle. Papaláši všeho druhu mají všecko totálně na háku (a hlavně jakákoli psaná, nebo nepsaná pravidla) ve všech ohledech a najednou se hrozně diví, že jim na nějaké zákony a pravidla začíná "spodina" zvysoka... Dokud tuto zemi povedou amorální arogantní hovada jako jsou Zeman, Babiš, Faltýnek, Klaus, Dlouhý, Palas, Fencl, Bendl atc. etc. tak to bude pořád jenom horší.
Odpovědět
BM
Břetislav Machaček
19.3.2021 17:52 Reaguje na Jakub GraňákTo co píšete nepopírám, ale taky nevěřím na spasitele,
který vše napraví. Toho braní věcí do svých rukou bude
přibývat a toho se obávám více, než špatných vůdců. Lépe
špatný vůdce, než chaos a anarchie. Toto je příklad té
anarchie, kde to někdo vzal do svých rukou, protože už
nemínil čekat na tanečky kolem té stavby. Každý má své priority a bohužel ti, kterých se to bezprostředně týká
jsou upozaděni těmi, kterým nejde ani o život a ani o
majetek. Ti rádi zasahují do života jiných a mnozí i
se škodolibými úmysly. Zažil jsem to zde u budování
protipovodňových hrází, které nebylo možno dokončit
kvůli dvěma vlastníkům s domy na vysokých podezdívkách.
Muselo dojít na totální změnu projektu a vybudování
betonové zdi za cenu násobně vyšší, než hráz sypaná.
Mohli se dívat na travnatou hráz a tak čumí do
betonové zdi. Dobře jim tak.
Odpovědět
který vše napraví. Toho braní věcí do svých rukou bude
přibývat a toho se obávám více, než špatných vůdců. Lépe
špatný vůdce, než chaos a anarchie. Toto je příklad té
anarchie, kde to někdo vzal do svých rukou, protože už
nemínil čekat na tanečky kolem té stavby. Každý má své priority a bohužel ti, kterých se to bezprostředně týká
jsou upozaděni těmi, kterým nejde ani o život a ani o
majetek. Ti rádi zasahují do života jiných a mnozí i
se škodolibými úmysly. Zažil jsem to zde u budování
protipovodňových hrází, které nebylo možno dokončit
kvůli dvěma vlastníkům s domy na vysokých podezdívkách.
Muselo dojít na totální změnu projektu a vybudování
betonové zdi za cenu násobně vyšší, než hráz sypaná.
Mohli se dívat na travnatou hráz a tak čumí do
betonové zdi. Dobře jim tak.
Jakub Graňák
19.3.2021 18:30 Reaguje na Břetislav MachačekA to je právě ta chyba, nejde o nějaké spasitele, ale pokud nás povedou bezcharakterní sobečtí vepři, pak nelze očekávat, že se tak nebude chovat i zbytek populace. U toho ignorování zákonů to přímo bije do očí, vemte si ty papaláše z toho hotelu v kdesi v Liberci, nebo kde to bylo, Prymula..., tohleto nám má přikazovat co smíme, nebo nesmíme? Jeden můj bývalý kolega vždy říkal: "kdo chce jiným svítit, sám musí zářit" a to je náš problém, už setsakra dlouho.
Jinak k tomu co popisujete níže, tady jde o to, že jim to umožňuje zákon, jenom další doklad toho, jak účelově a křivácky je v této zemi nastaven právní řád, protože co kdyby tam tu kličku ten legislativec chtěl taky někdy využít.
Odpovědět
Jinak k tomu co popisujete níže, tady jde o to, že jim to umožňuje zákon, jenom další doklad toho, jak účelově a křivácky je v této zemi nastaven právní řád, protože co kdyby tam tu kličku ten legislativec chtěl taky někdy využít.
JD
Jiří Daneš
19.3.2021 18:32 Reaguje na Jakub GraňákMíníte tou státní správou toho starostu Kubrického, co fyzicky napadl jednoho z občanů, který s kácením nesouhlasil.
Odpovědět
JD
Jiří Daneš
19.3.2021 18:33 Reaguje na Jiří DanešMíníte jistě tou státní správou toho občany voleného starostu Kubrického, co fyzicky napadl jednoho z občanů, který s kácením nesouhlasil
Odpovědět
Jakub Graňák
19.3.2021 18:34 Reaguje na Jiří DanešMíním státní správu jako celek, premiérem počínaje
Odpovědět
JD
Jiří Daneš
19.3.2021 18:28Viníci jsou jasně uvedeni v článku "starosta Kubrický fyzicky napadl jednoho z občanů, který s kácením nesouhlasil." a „Ten kdo ty stromy poškodil, jednal v naprostém souladu se zájmy investora a realizátora akce. Konec vegetačního období se blíží, tohle byla zákeřná a odporná možnost, jak celý problém 'vyřešit',“ tedy starosta, investor a realizátor akce, tedy někdo z firmy (nebo ten, koho si firma zaplatila), která to měla kácet. Nevím, co by měla policie vlastně vyšetřovat, ale nedivil bych se, pokud by případ odložila, nejde o podporu terorismu, jako údajně spáchal třeba ten nešťatník, co se tak hloupě vyjádřil k masakru muslimů na Novém Zelandu, že policie z toho, zřejmě v intencích známých podporovatelů muslimů pirátů, či ministra vnitra a jeho spolustraníků z ČSSD, udělala zločin podpory terorismu a "objektivní" soudce pachatele odsoudil na 6 let natvrdo... Toto byl terorismus proti každému, kdo tudy mohl jít na procházku, ale nebyl tam zřejmě žádný muslim v té Zašové.
Odpovědět
Jakub Graňák
19.3.2021 18:33 Reaguje na Jiří DanešPřestaňte do toho tahat vaše rasové předsudky a politické preference. Policajti nikoho nechytli za ruku a tak s největší pravděpodobností nikdy nezjistí, kdo to udělal, stejně jako v případě těch otrávených ptáků
Odpovědět
JD
Jiří Daneš
19.3.2021 19:49 Reaguje na Jakub GraňákJde o analogii, nikoliv o rasové předsudky. Muslimové nejsou rasa, a pokud si to myslíte, pakto svědčí o velké mezeře ve Vašem vzdělání. A nepleťte do do toho otrávené ptáky.
Odpovědět
MK
Majka Kletečková
19.3.2021 21:37 Reaguje na Jiří DanešAnalogie s otrávenými ptáky je zde zcela na místě. Muslimové jsou naopak off topic.
Odpovědět
JČ
Jirka Černý
20.3.2021 05:31Toho je špatný postup, ALE. Z druhé strany to vypadá takhle, parta chlapů se někam tahne přes půl republiky protože pro tu kontroverzi to místní raději nevezmou, přijedou na plac a místo práce se začne řešit banda pošuků co se vážou ke stromu (ano pošuků protože obvykle předvedou chování za které by je na ulici hned sebrala policie) a volá se zodpovědné osoby (obvykle najednou nemají čas) přijede to řešit policie obvykle Městská čímž šance na vyřešení klesne na nulu protože světe div se najednou nemají pravomoci a tak situaci tzv monitorují. Standardní výsledek je proježděný nezaplacený pracovní den, takže takovéhle unáhlené jednání neschvaluju ale chápu. Samozřejmě popisuju situaci kterou máte papírově pevně v rukou ale to najednou nemá žádnou váhu.
Odpovědět
PK
Pavel Karel
21.3.2021 11:28 Reaguje na Jirka ČernýPane Černý, pro Vás "banda pošuků", pro mě "skupina disidentů z řad ochránců přírody" před několika lety způsobila, že se ze Šumavy nestaly Lysé hory a už po několika letech stav v bezzásahových zónách s tlející biomasou uschlých stromů prokazatelně 1) pomohl zastavit přemnožení kůrovce 2) vedl k přirozené obnově lesa ... Nic z toho by se nestalo, nebýt těchto hrdinnů novodobých disidentů, kteří riskovali i svoje zdraví - dřevařské lobby reprezentované exministrem ODSs Stráským navzdory.
Ovládat klávesnicí informační hnojomet z tepla domova zásobovaného doslova vraždícími hnědouhelnými elektrárnami v rukou oligarchů formátu Tykače/Křetínského dokáže kde kdo. Ale já k lidem, kteří mají odvahu čelit i trestnímu stíhání (viz aféra transparentu ve Chvaleticích) proti bezpraví zprivatizované státní moci, chovám obdiv a bezmeznou vděčnost. Nebýt jich, je tady kvalita života ještě horší než aktuálně je. Kácet, bourat nebo stavět je otázka chvilky, ale obnovit ztracené hodnoty trvá mnohem déle a mnohdy je i nemožné. Kde jinde bychom se měli řídit po staletí agregovanou moudrostí našich předků formulovano v přísloví "dvakrát měř, jednou řež"?! Mch. všichni kdo zde jakýmkoliv způsobem schvalují jednání starosty Kubrického a jím najatých teroristů-dřevokazů musí počítat s tím, že jejich názory jsou jen vodou na mlýn dalším psychicky nemocným jedincům, kteří se příště nezastaví jen u mlácení aktivistů z řad občanské společnosti. V Brazílií jsou jejich popravy v souvislosti s kácením amazonského pralesa již na denním pořádku...opravdu chceme i nadále žít ve společnosti kde rozhoduje moc, peníze a ostré lokty ?!
Odpovědět
Ovládat klávesnicí informační hnojomet z tepla domova zásobovaného doslova vraždícími hnědouhelnými elektrárnami v rukou oligarchů formátu Tykače/Křetínského dokáže kde kdo. Ale já k lidem, kteří mají odvahu čelit i trestnímu stíhání (viz aféra transparentu ve Chvaleticích) proti bezpraví zprivatizované státní moci, chovám obdiv a bezmeznou vděčnost. Nebýt jich, je tady kvalita života ještě horší než aktuálně je. Kácet, bourat nebo stavět je otázka chvilky, ale obnovit ztracené hodnoty trvá mnohem déle a mnohdy je i nemožné. Kde jinde bychom se měli řídit po staletí agregovanou moudrostí našich předků formulovano v přísloví "dvakrát měř, jednou řež"?! Mch. všichni kdo zde jakýmkoliv způsobem schvalují jednání starosty Kubrického a jím najatých teroristů-dřevokazů musí počítat s tím, že jejich názory jsou jen vodou na mlýn dalším psychicky nemocným jedincům, kteří se příště nezastaví jen u mlácení aktivistů z řad občanské společnosti. V Brazílií jsou jejich popravy v souvislosti s kácením amazonského pralesa již na denním pořádku...opravdu chceme i nadále žít ve společnosti kde rozhoduje moc, peníze a ostré lokty ?!
BM
Břetislav Machaček
21.3.2021 14:59 Reaguje na Pavel KarelVšechny vámi popsané "hrdinské činy" jsou medvědí
službou ochraně přírody a návodem, že nezákonnost ze
strany aktivistů oplácejí nezákonně zase jejich odpůrci.
Místo zákona a demokratických rozhodnutí propagujete
nátlak těch, kteří nemají demokratický mandát a divíte
se tomu, že se i oni brání nezákonně, když hrozí
prodlení a nedodržení smluv a závazků. Například ten
zvolený starosta plní volební slib, za který byl zvolen
a oponenti se to snaží zmařit. Nelíbí se to pouze tomu
starostovi, ale i jeho voličům a nasmlouvaným firmám.
Ty si už naplánovaly práci, zisk, platy zaměstnancům
a náhle nic, protože to někdo zablokuje. To pak může
být už celé plejáda lidí, kteří mají důvod to vzít do
svých rukou a mají příklad v těch aktivistech s řetězy
a transparenty, kteří tímto bránili zákonu. Má to
společného jmenovatele a tím je nerespektováni zákona,
demokracie a je to obyčejný anarchizmus. Stejně si to
často vysvětlují i odpůrci demokratický zvolených vlád
a začíná to vejci, rajčaty a končí střelbou a bombami.
No a tady to je pila. Demokracie je o prosazení vůle
většiny a menšina musí buď usilovat o většinu a nebo
se podřídit. Protestovat mohu, ale fyzicky něčemu bránit
je trestné vždy.
Odpovědět
službou ochraně přírody a návodem, že nezákonnost ze
strany aktivistů oplácejí nezákonně zase jejich odpůrci.
Místo zákona a demokratických rozhodnutí propagujete
nátlak těch, kteří nemají demokratický mandát a divíte
se tomu, že se i oni brání nezákonně, když hrozí
prodlení a nedodržení smluv a závazků. Například ten
zvolený starosta plní volební slib, za který byl zvolen
a oponenti se to snaží zmařit. Nelíbí se to pouze tomu
starostovi, ale i jeho voličům a nasmlouvaným firmám.
Ty si už naplánovaly práci, zisk, platy zaměstnancům
a náhle nic, protože to někdo zablokuje. To pak může
být už celé plejáda lidí, kteří mají důvod to vzít do
svých rukou a mají příklad v těch aktivistech s řetězy
a transparenty, kteří tímto bránili zákonu. Má to
společného jmenovatele a tím je nerespektováni zákona,
demokracie a je to obyčejný anarchizmus. Stejně si to
často vysvětlují i odpůrci demokratický zvolených vlád
a začíná to vejci, rajčaty a končí střelbou a bombami.
No a tady to je pila. Demokracie je o prosazení vůle
většiny a menšina musí buď usilovat o většinu a nebo
se podřídit. Protestovat mohu, ale fyzicky něčemu bránit
je trestné vždy.
os
orb slavík
21.3.2021 16:59 Reaguje na Pavel KarelSouhlasím s Vámi. Pamatuji tu hysterii kdy odborník zeman a myslím i klaus hystericky křičeli, že pokud se nevykácí kůrovci napadené stromy na šumavě, že nebude již nikdy zelená ale jen hnědá. Asi před rokem jsem se zajel podívat k Plešnému jezeru, všude kam oko dohlédlo krásný mladý různověký les. Viděl jsem tam mimo smrku i jeřáby a javory. Kdybych měl tu moc dovlekl bych tam tyto hlupáky, přehrál ze záznamu jejich promińte mi to - plky, zajímalo by mne, jak by se z toho vykroutili. Pokud si vzpomínám mezi těmito experty byl i hejtman zahradník.
Jsem zastupitel střední obce a máme naštěstí osvíceného starostu, který se snaží být k přírodě ohleduplný. Obnovujem polní cesty, vysazujem kolem nich stromy. V mém soukromém lese hospodařím výběrným způsobem, obnovil jsem pár tůní pro obojživelníky.
Myslím, že starosta měl získat co nejvíce informací a z nich vybrat tu nejlepší, aby si ji obhájil tak říkajíc v boji. Pokud by bylo nezbytné a alej by bylo nutné vykácet, třeba by mohl vyčlenit nějaké náhradní obecní pozemky na výsadbu nové aleje. Takhle to ukazuje na burana nebo naopak zákeřného člověka, samozřejmě pokud to byla jeho práce
Odpovědět
Jsem zastupitel střední obce a máme naštěstí osvíceného starostu, který se snaží být k přírodě ohleduplný. Obnovujem polní cesty, vysazujem kolem nich stromy. V mém soukromém lese hospodařím výběrným způsobem, obnovil jsem pár tůní pro obojživelníky.
Myslím, že starosta měl získat co nejvíce informací a z nich vybrat tu nejlepší, aby si ji obhájil tak říkajíc v boji. Pokud by bylo nezbytné a alej by bylo nutné vykácet, třeba by mohl vyčlenit nějaké náhradní obecní pozemky na výsadbu nové aleje. Takhle to ukazuje na burana nebo naopak zákeřného člověka, samozřejmě pokud to byla jeho práce
JČ
Jirka Černý
21.3.2021 20:14 Reaguje na Pavel KarelMáte štěstí že nemusíte řešit situace kdy máte vše papírově ošetřeno, na místě čeká parta lidí s pronajatou technikou kdy vám běží 5000 každou hodinu za techniku a další tisíce za lidi a s tlupou samozvaných ochránců není ani policie schopná hnout, demokracie nastane až tu celou srandu nebudu platit já ale ti co to nezákonně blokují. Ochránci přírody jsou obecně něco "nad systémem" tedy můžou protestovat, blokovat a obsazovat co je napadne bez reálného postihu, protože ať to dopadne jak chce je to nic nestojí. Takový disident by zvládl být každý.
Odpovědět
LK
Lukáš Kašpárek
22.3.2021 13:34 Reaguje na Jirka ČernýDo takové situace se dostanete pouze tehdy, když ignorujete okolní svět a zajímáte se jen o sebe a svůj osobní prospěch.... lidé dobré vůle se vždy domluví na rozumném řešení...
Odpovědět
JČ
Jirka Černý
22.3.2021 15:42 Reaguje na Lukáš KašpárekŠlo být konkrétnější v oboustranně akceptovatelném řešení mnou popsané situace, vím že je ostudné živit se prací a mít z toho osobní prospěch, ale dělá nás to tak hodně že dostáváme peníze za to že pracujeme.
Odpovědět
LK
Lukáš Kašpárek
23.3.2021 09:23 Reaguje na Jirka ČernýJeden z návrhů na řešení zazněl i přímo ve videu.... a způsobů jak ochránit obec před povodněmi je vždy víc než jedna.... takže asi tak... nevím co ještě člověku jako vy napsat, aby to pochopil...
Odpovědět
VŠ
Viktor Šedivý
22.3.2021 19:56 Reaguje na Lukáš KašpárekMožná jste nepostřehl, že J.Č. píše "máte vše papírově ošetřeno" - tedy interagoval s okolním světem a domluvil se na řešení.
Přesto si i v takových případech osobují někteří "aktivisté" právo působit plánovaně a v organizované skupině (typické přitěžující okolnosti této trestné činnosti) nemalé škody.
Odpovědět
Přesto si i v takových případech osobují někteří "aktivisté" právo působit plánovaně a v organizované skupině (typické přitěžující okolnosti této trestné činnosti) nemalé škody.
LK
Lukáš Kašpárek
23.3.2021 09:21 Reaguje na Viktor ŠedivýCo to zase blábolíte? Tak kdo tady porušil sakra zákon?????
Mít na něco papíry znamená se domluvit????
To vaše relativizování je nemocné a společensky nebezpečné....
Odpovědět
Mít na něco papíry znamená se domluvit????
To vaše relativizování je nemocné a společensky nebezpečné....
VŠ
Viktor Šedivý
23.3.2021 10:32 Reaguje na Lukáš KašpárekAno - skutečnost, že mám všechna potvrzení a povolení znamená, že jsem se předepsaným způsobem domluvil se všemi zúčastněnými.
Naopak aktivistické "přivazování ke stromům" a podobné skutky pasivní agrese znamenají, že odmítám uznat domluvená pravidla a svůj soukromý názor zpupně a drze nadřazuji konsensu ostatních.
Odpovědět
Naopak aktivistické "přivazování ke stromům" a podobné skutky pasivní agrese znamenají, že odmítám uznat domluvená pravidla a svůj soukromý názor zpupně a drze nadřazuji konsensu ostatních.
LK
Lukáš Kašpárek
23.3.2021 11:57 Reaguje na Viktor ŠedivýNo asi vám to nedochází, ale tímto se doznáváte k vlastní pokřivenosti a bezcharakternosti....
Odpovědět
AM
Anežka M
23.3.2021 12:33 Reaguje na Jirka ČernýPokud "Inspekce životního prostředí povolení ke kácení pro nesrovnalosti v celém projektu pozastavila" tak papírově vše v pořádku nebylo, ne-li, milý Watsone?
Z článku mně vyplývá, že stěžovatelé nebyli nijak nad systémem, ale součástí systému. Chápu že pro Vás může být těžké spolknout představu, že právo se vztahuje i na zájmy někoho jiného než těžařů a betonářů. Ale jak pravil Zmikund, liška ryšavá: se s tím smiř.
Odpovědět
Z článku mně vyplývá, že stěžovatelé nebyli nijak nad systémem, ale součástí systému. Chápu že pro Vás může být těžké spolknout představu, že právo se vztahuje i na zájmy někoho jiného než těžařů a betonářů. Ale jak pravil Zmikund, liška ryšavá: se s tím smiř.
JČ
Jirka Černý
25.3.2021 05:22 Reaguje na Anežka MPři vašem excelentním postřehu vám unikla drobná maličkost a to že popisuju osobní zkušenost, tedy ne případ z článku.
Odpovědět