https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vynosy-z-obchodovani-s-emisnimi-povolenkami-nemaji-slouzit-k-zalepeni-statniho-rozpoctu-prohlasil-hladik
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Výnosy z obchodování s emisními povolenkami nemají sloužit k zalepení státního rozpočtu, prohlásil Hladík

10.1.2024 06:24 | PRAHA (Ekolist.cz)
Ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) na včerejší tiskové konferenci.
Ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) na včerejší tiskové konferenci.
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz
V úterý 3. 1. měla vláda projednat návrh novely zákona o obchodování s emisními povolenkami. Návrh však vláda neschválila a jednání o bodu přerušila. Podle všeho vznikl rozpor v tom, jak s výnosy s povolenek naložit, zda je poslat na adaptaci a mitigaci klimatické změny, jak požaduje evropská směrnice, nebo na sanaci státního rozpočtu. Na včerejší tiskové konferenci ministr životního prostředí Petr Hladík prohlásil, že debata k novele bude na vládě pokračovat a že prostředky z obchodování s emisními povolenkami nemají sloužit k zalepení státního rozpočtu.
 
Předloženou novelu zákona o obchodování s emisními povolenkami připravilo ministerstvo životního prostředí. Obchodování s emisními povolenkami do roku 2030 vynese cca 300 miliard korun.

Ministerstvo navrhovalo, aby se výnosy z prodeje povolenek použily na snižování emisí, podporu obnovitelných zdrojů energií a rozvoj distribučních sítí, modernizaci průmyslu a teplárenství, adaptaci na změny klimatu, čistou mobilitu a na sociálně citlivá opatření, která by ochránila zranitelné domácnosti před následky klimatické změny. Tak to ostatně Česku i dalším členským zemím ukládá i evropská legislativa.

Na vládě se ale objevil záměr použít výnosy z obchodování s emisními povolenkami pro krytí výdajů státního rozpočtu. To by velmi pravděpodobně bylo v rozporu s požadavky Evropské unie a příslušné směrnice a Česko by se v takovém případě vystavilo riziku sankcí ze strany Evropské unie.

„Nejde teď ani tak o to, v jakém rezortu budou peníze z povolenek alokovány, ale jak budou využívány,“ řekl k tomu včera ministr životního prostředí Petr Hladík. „A tady jako ministr životního prostředí říkám, že abychom prošli modernizací průmyslu a energetiky, abychom adaptovali volnou přírodu a krajinu, řešili sociální dopady, pak potřebujeme finanční prostředky z povolenek využít na tyto účely,“ říká Hladík s tím, že v tomto má například s kolegy z ministerstva průmyslu a obchodu naprostou shodu.

„A musím jednoznačně říci, že tyto prostředky nemají sloužit k zalepení díry státního rozpočtu,“ konstatoval Petr Hladík.

Lhůta pro transformaci unijní směrnice byla do konce loňského roku. Podle ministra velká většina členských zemí včetně ČR lhůtu nestihla. Novela je přichystána a byla předložena do vlády, vláda jednání o ní přerušila. „V následujících týdnech o návrhu ještě povedeme debaty,“ uzavírá Hladík.


reklama

 
foto - Mach Ondřej Martin
Martin Mach Ondřej
Autor je šéfredaktorem serveru Ekolist.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (84)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

10.1.2024 07:41
ale vyhazovat peníze z povolenek do černé díry dočasných OZE taky ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2024 20:25 Reaguje na Jaroslav Řezáč
V Německu dělají OZE už 55% spotřeby celé ekonomiky a všichni lidi na celém světě to chápo, kromě našich ropáčků. Dost děsivá představa.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 10:12 Reaguje na Pavel Hanzl
V Německu nedělají OZE už 55% spotřeby celé ekonomiky, Hanzle. Podíl obnovitelných zdrojů na konečné spotřebě energie byl podle předběžných údajů loni v Německu 19,6 %:
https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-energy-consumption-and-power-mix-charts
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 14:13 Reaguje na Emil Novák
Spotřeby elektřiny celé ekonomiky, každý normální jedinec to chápe.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2024 14:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne Hanzle, spotřeba celé ekonomiky není spotřeba el. energie celé ekonomiky.

Co ale čekat od analfabeta Hanzla
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 17:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Celá ekonomika nespotřebovává zdaleka jen elektřinu, každý normální jedinec to chápe, kachňále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 20:43 Reaguje na Emil Novák
OZE vyrábí především šalinu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 21:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste pro změnu něco česky a k věci, kachňále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 08:17 Reaguje na Emil Novák
Já su betálné borec z Olteca a gómu aj ten cajzlovské hantec.
Vy mě taky dáváte články v angličtině.
Ale pro nevzdělané jedince překlad:
Jsem dobrý chlapík ze Starého Brna a ovládám i češtinu.
A odpověď to byla pro hnidopicha, co OZE vyrábí - elektřinu.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2024 08:24 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Tak až budete mít nějaké relevantní články k tématu v hantecu, můžete se na ně odkázat. Do té doby to zkuste česky jako já, dost do usnadní komunikaci.
2) To je právě ten problém, že OZE vyrábí převážně jen elektřinu, ale celá ekonomika si jen s elektřinou ani zdaleka nevystačí, takže logicky nedělají "55% spotřeby celé ekonomiky", jak jste tvrdil.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

10.1.2024 10:40
Pro efektivní dekarbonizaci je třeba jednotně zpoplatnit VEŠKERÝ fosilní uhlík a nedeformovat trh dotacemi. Jen tak bude trh vybírat ta v danou dobu nejvhodnější dekarbonicační opatření a nic nebude opomenuto. Současný systém propagovaný pamen ministrem dělá přesný opak a dle mého názoru funguje způsobem: oberme bezpranné lidi a nacpěme peníze do kapes vyvolených subjektů, které by se asi na nedeformovaném trhu neprasadili. Nechť administrativa vytvářející podhoubí pro korupci bují!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2024 20:26 Reaguje na Jiří Svoboda
Člověče nešťastná, zkuste napřed vysvětlit, jak vyberete uhlíkovou daň třeba z Ruska. Dokud tohle nevysvětlíte, nemá cenu kolem toho pořád pindat.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

10.1.2024 11:28
Jednoznačně, do státního rozpočtu! Žádné dotace, které za žadatele za provizi zpracovávají účelově založené poradenské firmy, a o kterých pak rozhodují úředníci. Jen to svádí ke korupci, zvyšuje ceny investic a služeb na trhu! A pokud pan ministr ty peníze z prodeje těch povolenek tak moc potřebuje, ať mu úměrně o výnos z povolenek, zkrátí roční rozpočet pro jeho ministerstvo!
Odpovědět

Radek Čuda

10.1.2024 12:33
Tyto výnosy by měly být primárně použity na úhradu příspěvků na podporu OZE a dále pak na investice do přenosové sítě, které si vyšší využití OZE vyžádá.

A pokud něco zbyde, tak na garance úvěrů(+dotaci úroků z nich), pokud tyto souvisejí s realizací úsporných opatření.
Rozhodně ne na nejrůznější idiotské dotační programy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.1.2024 20:28
Nevím, co tam řeší. Tyhle peníze použité tak, jak chce EU, bychom stejně museli zaplatit ze státního rozpočtu, takže nula od nuly.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 10:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemuseli bychom je zaplatit ze státního rozpočtu, Hanzle, přestaňte neustále lhát!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 14:12 Reaguje na Emil Novák
Tak z čeho? Zacáloval by to Jyrka Plyskéř?
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 17:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Zacáloval by je logicky ten kdo by se do takové investice pustil. Není žádný důvod, aby mu na to přispíval dotacemi státní rozpočet.
Odpovědět
RA

Robert Axamit

11.1.2024 00:45
A co takhle povolenky prostě zrušit. Nebo zůstat u stávajícího systému, nejdříve tuto daň vybrat a z jejích výnosů částečně zmírňovat škody, která tato daň způsobila. A zbytek peněz nechat promrhat fanatiky jako je Hladík na nesmyslné dotace ztrátových OZE a pitominy jako dům po bábě ? A nebo to nejde, protože by to popudilo spekulanty s povolenkami ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2024 08:01 Reaguje na Robert Axamit
NE. Emisní povolenka je daň za špinění ovzduší. Je to příjem státu a má být použitý na podporu čisté energie, která je investičně náročná. Samozřejmě tam je i širší použití, sociální pomoc, adaptace krajiny atd. atd. Prostě normální, moderní Evropa, nikoliv ropácky zaprděný čecháčkistán.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.1.2024 08:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Emisní povolenka není daň Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2024 09:02 Reaguje na Jaroslav Studnička
Fakt ne? Tak co to je? Zapomněl jsi dodat kachňála.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

11.1.2024 16:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Daně nejsou předmětem obchodování jako emisní povolenky kapitační kachňale.

Zjistěte si nejprve, co mezi daně patří, než budete opět plácat bláboly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.1.2024 23:26 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale může být. Daň je povinná platba, obchod neobchod.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.1.2024 07:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Vaše dojmologie mají zcela nulovou vypovídající hodnotu.
Faktem je, že emisní povolenka se mezi daně nepovažuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

12.1.2024 09:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
A co já s tym? Já za to nemožu. Jaký význam tohle sdělení má, kromě píchání hnid?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.1.2024 10:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Co vy s tím?
Příště se místo kvantity příspěvků zaměřte na kvalitu příspěvku.
Odpovědět

Radek Čuda

12.1.2024 16:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Uvádí na pravou míru další z kravin, které jste sem napsal, konkrétně tuto ... "Emisní povolenka je daň za špinění ovzduší.".

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.1.2024 09:32 Reaguje na Radek Čuda
Tak co to je?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.1.2024 09:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Co je to emisní povolenka, když ne daň?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.1.2024 12:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Dle zákona č. 695/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů se povolenkou rozumí „majetková hodnota odpovídající právu provozovatele zařízení vypustit do ovzduší v daném kalendářním roce ekvivalent tuny CO2“.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 09:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Muhehhehe "majetková hodnota odpovídající zisku společnosti" se jmenuje daň ze zisku.
Té stejné hodnotě za vypouštění emisí se říká daň za špinění atmosféry.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2024 14:21 Reaguje na Pavel Hanzl
Smějete se vlastní hlouposti?

Emisní povolenky nepatří mezi daně, v daňových zákonech nejsou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 17:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
Určitě? A proštrachal jste je všechny? I ty pachtovní od Marie Terezie, tam by mohly být uvedené.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2024 17:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Já mám jasno, pokud nesouhlasíte uveďte zdroj, kde je emisní povolenka klasifikována jako daň. Nejlépe tedy příslušný zákon.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 20:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Já vím, jak není škatulka, není láska.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2024 21:55 Reaguje na Pavel Hanzl
To tak obyčejně při argumentaci bývá. Dojmologii a dezinformací si provozuje se svými dezoláty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 17:35 Reaguje na Jaroslav Studnička
Casnovat se s hnidopichem o hnidy mě baví vždycky jen chvílu, ale vy jste umanutý zcela ukázkově.
Odpovědět
JO

Jarka O.

11.1.2024 16:18 Reaguje na Robert Axamit
Ty ekonomické škody z emisních svolenek budou tak vysoké,že výnosy je snad ani zmírnit nemohou. Určitě by kamarády popudilo, kdyby si domy museli opravit za své tak jako to dělá většina lidí. Měli by za povolenky postavit PVE na bývalém dole ČSLA u Krusek, jsou na ni staré plány, dají se použít domácí technologie a výsledkem je stabilní energie bez používání vzácných nebo nebezpečných kovů, zvýšení nezávislosti a rekultivace části krajiny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.1.2024 09:30 Reaguje na Jarka O.
Emisní povolenky má zavedené i Čína a my máme problém postavit naprosto cokoliv. Bábova vláda profrcala za 3 roky BILIÓN korun na dluh a roztočila dluhovou spirálu. To je asi 5 temelínských bloků. Pokud máte 250 mld. strukturálního deficitu, 95 mld. ročně platíte jen úroky za ty šílené dluhy, tak co chcete stavět?
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.1.2024 16:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Na to zná vláda skvělou odpověď. Ještě větší dluh, plýtvat pro sebe, nakoupit drahý nebezpečný šrot, prestavět své domy za dotace, zdražit, okrást lidi, firmy zničit, půdu prodat na zničení krajiny a hlavně nerůst - jen namátkou. Podporit domácí stavby a technologie? O to nejde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 09:57 Reaguje na Jarka O.
Co to melete? To vám nakukal Vrábel?
Odpovědět
JO

Jarka O.

15.1.2024 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdybyste uměl číst, tak zjistíte, že hladik řekl, že MF teď už nebude používán na maskování dluhů, které dělají, nýbrž na stavby. Navrhla jsem stavbu PVE z domácích zdrojů. Ještě lepší by byla JE od spolehlivého výhodného dodavatele, nani by MF taky stačil. Když nechápete psaný text, stává se z vás hloupý hulvát a blábola.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 10:26
Pro Nováka a Studničku: našel jsem tu vaši zbytkovou kapacitu a pro kachňála mi fakt nesedí. V 6,00h mám spotřebu 10 MW, v 8,00 30, v 10. už 90. Čím víc spotřeby, tím vyšší zbytková kapacita? To fakt nedávám.
Ale napadlo mě něco přímo kacířského. Nejsou vy vaše pojmy ne o kachní křivce, ale o DŮSLEDKU jejího působení na tradiční zdroje? Nevzniká vám ta disbalance mezi zbytkovou kapacitou, která je nachystaná, ale nedá se realizovat (prodat) a právě těmi OZE, nejen FVE? Je to sice trochu iluzorní, bo se v grafu vůbec neobjeví, (navíc VE se vůbec netýká) ale třeba je to tak myšleno?
Potom by to dávalo logiku celé a při vašem hnidopišení jste si toho jen nevšimli. Přes stromy nevidíte les, normálka.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 10:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Pro kachňála Hanzla: o zbytkové "kapacitě" nikdo z nás nic nepsal, řeč byla o zbytkovém zatížení. Když nejste schopný ani dvě slova opsat správně, tak není divu že "To fakt nedáváte".
Zkuste to nezměrné úsilí, které věnujete plácání nesmyslů o kachní křivce, vymýšlení vlastních (špatných) definic a zpochybňování běžně používané definice na základě svých výmyslů, pramenících z neznalosti základních pojmů, věnovat studiu těchto pojmů, určitě to bude užitečnější.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 14:11 Reaguje na Emil Novák
Dobře. Dejte si do mého příspěvku zbytkové zatížení. Význam se nijak nezmění. Pořád je to elektřina, které ty elektrárny neprodají, bo není odběr.
Je ta vaše definice DŮSLEDKEM kachní křivky, nebo ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2024 14:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Grafař kachňál Hanzl se opět předvádí.

Graf je z pohledu provozovatele soustavy, nikoliv z pohledu provozovatele elektrárny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 17:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
Graf je křivka v drojrozměrném prostoru, zcela nezávislá na jakýchkoliv pohledech. Co je teda ta křivka?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2024 17:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejprve si grafaři dostuduje učivo druhého stupně ZŠ, kde se na grafech nachází osa X a kde osa Y.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 20:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste mistr v pindání o ničem, že? Geodeti mají ty osy naopak. Co je to kachní křivka?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.1.2024 21:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli jste si nevšiml, tak graf kachní křivky s geodézii nemá absolutně nic společného.

Umíte chápat psaný text? Evidentně ne, protože kachní křivku jsem vám vysvětloval mnohokrát.
A ne jenom já.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 08:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nevšiml. Napište tu definici znovu a načisto.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2024 08:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to se nechte vyšetřit grafaři kachňále. I když co od takového analfabeta Hanzla čekat.

Graf zobrazuje zatížení (zbytkové) el. soustavy v průběhu zobrazované doby.

Tak jednoduché to je.

Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 17:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Definice není důsledkem kachní křivky, je to definice kachní křivky samotná. Že vy nejste schopný tuto jednoduchou definici pochopit není vina definice ale jen vaše.
Kachní křivka naopak ukazuje elektřinu, kterou (disponibilní) elektrárny prodají, přesněji řečeno jejich výkon. Takže ani po desítkách hodin diskusí jste zjevně nepochopil podstatu kachní křivky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 20:50 Reaguje na Emil Novák
Píšete o zbytkovém zatížení, teď je to prodaná disponibilní. Fakt nevím. Nemůžete to napsat celé a jednoduše znovu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.1.2024 20:54 Reaguje na Emil Novák
Já z vašeho anglickém odkazu zjistil, že je to zbytkové zatížení, které zůstává v elektrárně. Asi by se dalo i prodat, kdyby byl odběr. A protože to nikdo nechce (má vlastní fve) vzniká ta disbalance.
Odpovědět
EN

Emil Novák

14.1.2024 21:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to jste "zjistil" úplně blbě a vůbec jste to (opět) nepochopil. Žádné zatížení v elektrárně nezůstává, je to zatížení soustavy (pro vás zjednodušeně spotřeba, stejně nepoznáte rozdíl) po odečtení občasných zdrojů. Krásně je to např. vidět na tomto grafu, jestli to ani z něj nepochopíte, tak předem hlásím že to vzdávám:
https://energy-charts.info/charts/power/chart.htm?l=en&c=DE&interval=week&legendItems=0111111111110111111000&year=2023
Jinými slovy, protože výroba a spotřeba musí být v každém okamžiku rovnováze, je to z druhé strany výkon, který je potřeba pokrýt disponibilními zdroji, tj. např. plynovými elektrárnami. Obojí ukazuje graf kachní křivky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 08:29 Reaguje na Emil Novák
To je fakt neskutečný. Tohle přece nemá s kachní křivkou VŮBEC NIC SPOLEČNÝHO!!!
Vy jste fakt totálně mimo téma? Vypadalo to, že to půjde....
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2024 08:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Samozřejmě že má, kachnále, podívejte se na graf zbytkového zatížení libovolnou neděli v Německu třeba v dubnu a uvidíte tam krásný graf kachní křivky. Jak jsem předpokládal, vůbec nic jste stále nepochopil.
https://energy-charts.info/charts/power/chart.htm?l=en&c=DE&year=2023&interval=week&legendItems=000000000000000001000&week=17
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 10:49 Reaguje na Emil Novák
Ani tohle nedáváte?
https://oze.tzb-info.cz/14848-10-zpusobu-jak-se-vyporadat-s-kachni-krivkou-u-obnovitelnych-zdroju
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 10:51 Reaguje na Emil Novák
Cha cha to máte celé hejno kachen, z nichž žádná jako kachna ani nevypadá, natož aby to byla.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2024 11:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Dojděte si k očnímu, kachňále. Není tam žádné hejno, pro neděli je tam vidět jedna krásná kachní křivka, která přesně odpovídá té kalifornské.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 14:31 Reaguje na Emil Novák
A co já s tym? Tak je. A to něco řeší? Přečtěte si ten můj odkaz, o tom se přece celou dobu bavíme.
Studnička už asi padl za vlast.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2024 14:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, řeší to důkaz nepravdivosti vašeho dalšího tvrzení, tentokrát, cituji: "To je fakt neskutečný. Tohle přece nemá s kachní křivkou VŮBEC NIC SPOLEČNÝHO!!!"
Sám teď uznáváte že má. Nevím proč bych si měl číst nějaký váš odkaz, celou dobu se bavíme o tom že kachní křivka je graf zbytkového zatížení, nejdřív jste vůbec nevěděl co to je, pak tvrdil že je to úplně něco jiného, pak jste zpochybňoval že odpovídá grafu zbytkového zatížení a teď pro změnu tvrdíte že se prý bavíme o něčem jiném.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 18:28 Reaguje na Emil Novák
Je to graf spotřeby. Když tomu říkáte zbytkové zatížení, já za to nemožu. V tom článku to vysvělují, ale je to vám stejně nanic, že?
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2024 18:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to graf spotřeby a v článku nic takového netvrdí, kachňále. Už jsme zase u toho vašeho problému s chápáním psaného textu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 19:25 Reaguje na Emil Novák
Tak co to je? Fakt nejste schopen napsat normálním jazykem, co je to kachní křivka? To mě hlava fakt nebere.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.1.2024 19:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Každý se v diskusi může přesvědčit, kdo z nás dvou tu píše normálním jazykem a kdo píše jako tatar. Už minimálně půl roku se vám snažím normálním jazykem vysvětlit co je kachní křivka, ale je to naprosto marné, protože jak sám píšete, hlava vám to nebere.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2024 08:52 Reaguje na Emil Novák
Vysvětlení jsem nezaznamenal, jen citace z článků, které byly o DŮSLEDCÍH kachňála a to pak fakt sedí. Ale tam tu definici nemají, bo nikdo vůbec nepředpokládá, že ani tohle někdo nechápe.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2024 08:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Každým dalším příspěvkem jen potvrzujete, že cokoliv vám vysvětlovat je naprosto marné. Snažil jsem se vám to vysvětlit už snad desetkrát, ale vy jste to prý "nezaznamenal". Definici jsem vám rovněž psal několikrát, nechápete ji stále jen vy. Protože pochopit ji je nad vaše mentální schopnosti, označujete ji za složitou a vymýšlíte místo toho definice vlastní, které sice většinou nejsou o nic jednodušší, ale ještě k tomu jsou špatně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2024 19:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Výše jsem vám to uvedl.

Graf zobrazuje zatížení (zbytkové) el. soustavy v průběhu zobrazované doby.

Dokážete takto jednoduchou formulaci pochopit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2024 08:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jaký je vztah mezi tím "zatížením (zbytkové) el. soustavy" a spotřebou?
Co je to zbytková el. soustava?
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2024 09:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Zbytková není el. soustava ale zatížení, co to je jsme se vám už rovněž snažili několikrát vysvětlit, i odkaz na definici jste dostal, opět všechno marné.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.1.2024 09:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Zbytková el. soustava nic není. O tom taky nikdo nic nepsal, tak nevím, kde jste si to vymyslel.

Nejdříve pochopte, co znamená ten graf, potom je možné diskutovat nad souvislostmi, které z grafu vycházejí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2024 14:18 Reaguje na Jaroslav Studnička
"Graf zobrazuje zatížení (zbytkové) el. soustavy v průběhu zobrazované doby".
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.1.2024 14:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, tam se nepíše nic o "zbytkové el. soustavě" ale o zbytkovém zatížení. Už jsme zase u toho vašeho problému chápat psaný text. Závorka patří ke slovu zatížení. Opět jste jediný kdo to nepochopil.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.1.2024 15:18 Reaguje na Pavel Hanzl
To zase používají geodeti nebo kdo?

Jinak je zvykem, že slovo v závorce doplňuje slovo před závorkou a nikoliv za závorkou.

Navíc výraz "(zbytkové)" bylo použito čistě pro vás, jelikož jste jediný, kdo graf není schopen pochopit.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2024 14:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vás by v Černovicích neměli pouštět z klece.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.1.2024 18:29 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vaše argumentace měla vždy úroveň.....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.1.2024 19:35 Reaguje na Pavel Hanzl
A toto je co za úroveň argumentace? "Studnička už asi padl za vlast."

Na hrubý pytel hrubá záplata kachňále.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.1.2024 08:44 Reaguje na Jaroslav Studnička
Padnout za vlast považuji za vrcholně morální čin a obávám se, že budeme mít možnost ho uskutečnit.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

16.1.2024 08:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Nic vám v tom nebrání.
Již jsem vám psal dříve, ať se zvednete z gauče svého zaprděného bytu a vyrazíte na svém el. kole směr Rusko.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.1.2024 13:34
Já si myslím, že to stačilo. Samozřejmě chápete, co je kachní křivka, ale z uražené ješitnosti musíte hnidopišit a kličkovat. Je to sice dětinské, ale vás to evidentně baví. S tím Štěpánem je to to samé, musíte být vždy a zásadně cha cha proti, ať jde o co jde. Toho taky není možno nepochopit.
Odpovědět
EN

Emil Novák

17.1.2024 13:43 Reaguje na Pavel Hanzl
1) Já si zase myslím že je každému úplně ukradené co si myslíte, kachňále. Jestli si myslíte že to stačilo, prostě o tom přestaňte neustále mlít a budete mít klid, uvidíte že si na kachní křivku nikdo ani nevzpomene.
2) Všimněte si že kachní křivku pomalu do každé diskuse taháte vy sám, dávno by se tu o ní nikdo nebavil, nebýt toho že ji neustále vytahujete vy.
3) My chápeme co je kachní křivka už od začátku, problém je že to stále nechápete vy a ještě se evidentně vyžíváte v tom, dávat svoji neznalost patřičně na odiv.
4) Přestaňte plácat nesmysly, ať už o křivce nebo o Štěpánovi nebo o čemkoliv jiném a nikdo "zásadně proti" nebude, takhle je to jednoduché.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist