https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zeme-eu-chteji-omezit-ceny-plynu-ek-chysta-mozna-reseni-rekla-komisarka
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Země EU chtějí omezit ceny plynu, Evropská komise chystá možná řešení, řekla komisařka

1.10.2022 02:01 | BRUSEL (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Omezení cen plynu požadované řadou evropských států je legitimní možností v boji proti vysokým cenám energií a Evropská komise hodlá pracovat na jeho proveditelné variantě. Po pátečním jednání s ministry energetiky zemí Evropské unie to prohlásila eurokomisařka Kadri Simsonová. Upozornila ale zároveň na rizika a finanční náklady spojené se stanovením maximální ceny veškerého plynu, kvůli nimž se k němu komise dlouhodobě staví skepticky. Podle českého ministra průmyslu Jozefa Síkely, který zasedání v rámci českého předsednictví vedl, se pro další energetická opatření nad rámec dnes schváleného balíku vyslovila velká část zástupců vlád.
 

Unijní ministři se shodli na sadě krizových zásahů obsahující zdanění nadměrných zisků elektráren a producentů fosilních paliv či omezení spotřeby elektřiny. Řada z nich však volala po dalších krocích, které by pomohly vyřešit zejména vysokou cenu plynu a její vliv na drahou elektřinu.

"Všichni souhlasíme, že trh nefunguje normálně a je nutný zásah,“ prohlásila Simsonová, podle níž se ovšem státy liší v navrhovaných řešeních. Komise by příští týden měla přijít s akčním plánem, jak se vypořádat s cenami hnanými vzhůru zejména ruskou agresí proti Ukrajině a nestabilitou dodávek z Ruska.

Více než polovina států včetně Francie, Itálie či Slovenska požaduje stanovení stropu na velkoobchodní ceny veškerého plynu v EU. Další země v čele s Německem ale tento nápad nepodporují a tvrdí, že by mohl Evropu připravit o část dodávek zkapalněného plynu, jímž chtějí unijní země nahradit výpadky plynu ruského.

Podle Simsonové by všeobecný strop vyžadoval radikální zásah do trhu a bylo by nutné jej doplnit řadou podmínek. Státy by se například musely zavázat k větším úsporám než dosud stanovených 15 procent, aby případné snížení cen plynu nepodpořilo jeho větší spotřebu. Ve hře je podle ní řada možností, například stanovit maximální ceny pouze u plynu využívaného k výrobě elektřiny.

Simsonová prohlásila, že spíše než pevný strop by mohl být zaveden "cenový koridor" umožňující pružněji reagovat na vývoj na trhu.

Řada ministrů také hovořila o společných nákupech plynu, které by mohly posílit vyjednávací pozici evropského bloku a snížit ceny při nákupech od prodejců jako je například Norsko. Simsonová podotkla, že EU musí přistupovat jinak k těmto důvěryhodným partnerům a k Rusku, jehož zisky chce limitovat v zájmu pomoci Ukrajině. Cenový strop na ruský plyn, který komise dlouhodobě prosazuje, však podle ní ani dnes potřebnou podporu členských zemí nezískal.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (62)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.10.2022 05:57
"Všichni souhlasíme, že trh nefunguje normálně a je nutný zásah,“ prohlásila Simsonová.

Kadri Simson - eurokomisařka pro energetiku má perfektní odborné předpoklady pro tuto oblast, studium politologie v Londýně, stáž v NATO a asistentka starosty Talinu.

Nerozumí absolutně ničemu a je to pouze nastrčená loutka, kde za provázky tahá skutečný tvůrce hry.
S velikým jásotem uvalila sankce na ruská fosilní paliva - embargo EU - a teď se diví, dohromady s ostatními jantary z EK , že jsou energie drahé.
To je objev !!
A v pekelném pracovním rytmu se přijímají administrativní opatření na "zkrocení" cen energií - je to až groteskní boj s větrnými mlýny , tržní zákony nepřemůžou bruselské dekrety , i kdyby celá EK začala poslušně panáčkovat.

Je to stejný nesmysl jako OZE , v podání ekomagora Timmermanse, komisaře pro klimatickou politiku EU , které nás ,doslova bosé ,teď nutí chodit po strništi zjevně potrhlé EU energetické politiky.
A ta nás dotáhla až sem, tedy k počátku žebroty unijních domácností.


Dodavatelé kvůli zdražování energií zvyšují zálohy svým odběratelům. To je případ také 88leté seniorky z jižní Moravy, které přišlo na konci září nové vyúčtování. Měsíčně má platit o téměř 19 tisíc korun více.
88letá seniorka z Vlasatic na jihu Moravy, která žije v jednopatrovém domě. Dosud platila zálohy za elektřinu u společnosti Lama energy ve výši 4 700 korun. Nyní jí Lama oznámila zdražení a předepsala nové zálohy, a to ve výši 23 600 korun.
-----------------------------------
Ale Hanzlové a spol. jsou nadšení, utlučeme Putina čepicemi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 08:06 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Všichni souhlasíme, že trh nefunguje normálně a je nutný zásah,“ prohlásila Simsonová.
Tohle si myslí taky prakticky všichni odborníci, jejichž názory jsem četl. Takže nechápu tu vaši eskapádu urážek.
Evropa uvalila embargo pouze na uhlí a to postihlo jen Polsko které mělo dost času se na to připravit a tím, že mají minimálně OZE (na Baltu přitom fučí skoro pořád) tak pálí co jde. Takže jen lžete.
A proč jsou energie tak drahé?
Ruské zaškrcení plynu na naprosté minimum, (schází přes 100 MILIARD kubíků), který jde ale jen na jih Evropy a výpadek francouzských jaderek v rozsahu asi DESETI celých Temelínů.

Tohle je příčina a všechny vaše kecy o OZE a Timmermansovi a "klimatické politice EU", atd. jsou jen lži a fantasmagorie proruských ropáků a vohnoutů.

Že dodavatelé zdražují je přece zcela nutné a nebýt "groteskního boje s větrnými mlýny" začne společnost skutečně kolabovat. Což je cílem Putinova snažení.

Nechápu, proč bába platila 4700 kč za elektřinu, když domácnost s dětma to měla do dvou tisíc.
A právě proto, aby se daly energie zaplatit, se dělají ty boje s větrnými mlýny, ani tohle nechápete?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.10.2022 08:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle , jedním ze základních přírodních principů , je princip kauzality.

Ten říká, že nejdříve musí dojít k příčině a teprve za ní následuje důsledek.

Příčinou všech našich problémů je zcela chybně uchopená politika dekarbonizace v podání ekomagorů v Bruselu.

Od samého počátku jsem konzistentně uváděl, že to skončí špatně, ale vy jste jako nadšený osel hýkal blahem jak nás OZE vytrhnou a ruský plyn nepotřebujeme.

Teď ,když sám vidíte kam to vše vedlo, kopete kolem sebe a svádíte vinu na všechny okolo, stejně jako pomatené bruselské trubky.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

1.10.2022 09:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 09:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy pořád melete mantru, o příčinách ve "špatně uchopené dekarbonizaci". To omíláte pořád dokola a já se pořád ptám, co si pod tím mám představit, jaké konkrétní kroky tu kritzi způsobily. A to se nikdy neráčíte.

Já mám naopak ty příčiny zcela jasné a konkrétní: Putinova dlouhodobě připravená válka o ovládnutí Evropy. Konkrétně zaškrcením plynu a vytvořením až fatální energetické krize. K tomu napadení Ukrajiny.
Navíc měl z pekla štěstí, že na Jihu je sucho a vodní elektrárny dávají méně proudu a hlavně: Francouzi odstavili v jádru výkon 10 - 13 Temelínů.
A tohle jsou zcela konkrétní příčiny téhle krize.

Zkuste tak jasně vysvětlit tu "chybnou politiku".
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 10:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Chybná energetická politika a příčiny energetické krize vám tu byly vysvětleny mnohokrát.

Problém nepochopení je ovšem u vás, tak tu neustále netrollujte!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 10:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nebyla. Pořád melete dokola různé neurčité kecy a výkruty, ale NIKDY jste nenapsal nic konkrétního, ani vy, ani Vinkler:
A) tohle a tohle EU udělala a mělo to takový a takový dopad.
B) tohle optření vyřadilo takový objem (přibližně) výkonu bez náhrady.
C) tohle způsobilo celkový dramatický nárůst spotřeby plynu atd. atd. atd.
D) celkově tahle opatření způsobila tuhle energetickou krizi.

Tohle bych považoval za vysvětlení, samozřejmě ve vašem vlastním provedení.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 12:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Vše co tu uvádíte, vám je po celou dobu energetické krize mnohokrát vysvětlováno a dokladováno zdroji s grafy, statistikami apod.

Myslím relevantními zdroji na rozdíl od vaší dojmologie založené na "asi, snad, možná".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 13:07 Reaguje na Jaroslav Studnička
Cluster C21. Vše už tady bylo.
Nebylo.
Zkuste to nějak jednoduše sesumírovat a napsat do pár vět. Nic na tom není.
Vaše odkazy jsou dobré, vždy tam najdu potvrzení svých názorů, nikoliv vašich.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 18:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Přesně toto jsem vám klystýre zhruba před 3 týdny sesumíroval a uvedl.

Že nic nepochopíte, nic si nepamatujete je váš problém.
Tyto vaše hry si hrajte s vašim psychiatrem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 18:30 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak to sem dejte znovu. Už si to uložím.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 09:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy pořád melete o tom, že vše skončí špatně, jenže nevíte proč. Vaše názory jsou založeny na nesmyslech, proto vaše konstrukce je nesmylná celá.

Podle vás se situace bude jen zhoršovat, protože EU svoji "chybnou" politiku nemění, naopak, budování OZE se zrychluje.

Já naopak tvrdím, že krize rychle pomine, jakmile se podaří odstranit příčiny. Jakmile Frantíci spustí všechny reaktory a Němčouři zprovozní LNG terminály.
Někam si to uložte a v lednu se můžem podívat, jak to celé dopadlo - teda dopadá, ten proces poběží pořád.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 10:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, v lednu se můžeme podívat.

Nicméně situace zatím vypadá zcela jinak, než nám tu maluje dojmolog Hanzl...

https://oenergetice.cz/plynarenstvi/bez-uspor-v-domacnostech-nemusi-mit-nemecko-dostatek-plynu-varoval-ministr
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 10:20 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nevypadá. Jsme uprostřed té krize a tohle varování je zcela legitimní a realistické. Spíše pesimistické, ale i to patří ke zdravému fungování ekonomiky.
Ovšem dobré je podívat se na ceny plynu a elektřiny, pořád nenápadně klesají, pro hnidopichy samozřejmě s výkyvy. Navzdory zničení NS1 i NS2, vyhrožováním zablokování TurkStream i předčasným nástupem zimy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 10:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Tohle může znamenat, že z nejhoršího jsme venku, ovšem vyhrané to není. Zoufalý Putin může provádět zoufalé tahy, nikdo neví jaké.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 12:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy už si musíte psát i sám se sebou :-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 13:12 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jsou to dva názory, které na sebe navazují.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 12:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže jste uznal, že uvedený odkaz je legitimní a realistický, tedy potvrzuje to, že váš předchozí příspěvek je dojmologický blábol.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 13:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ne. Váš přepínač ano - ne na většinu diskuse prostě nestačí.
Píšu, že se krize začíná vyvíjet dobrým směrem, jenže to neznamená, že nemůžou nastat problémy, na které ti Němčouři upozorňují.
Já vím, je tam ještě další prvek, nejistota. A to tuty nedáte, na to cluster není.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 18:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Vždyť vy si už ani nepamatujete, co jste napsal a ani si to nejste schopný znovu po sobě přečíst.

Tedy, uvedl jste toto: "Já naopak tvrdím, že krize rychle pomine"

To je zcela odlišné tvrzení než: "Píšu, že se krize začíná vyvíjet dobrým směrem".

Zkuste někoho požádat, aby vám vysvětlil tyto rozdíly ať se tu zbytečně neztrapňujete...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 18:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
To není přece nic proti ničemu.
Krize rychle pomine. Počítám, že to rychle nebude víc, jak dva roky. Dnes jsme v polovině a myslím, že se to vyvíjí dobře. Tak čemu se čemu?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 22:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak že jednou to bude v lednu, pak zase do dvou let....

No tak to bez komentáře:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 08:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
V lednu se to zlomí, odhaduji. Tj. narůstající dopravní kapacity pro zemní plyn nasytí trh a cena začne trvale klesat.
Ten proces začal už dnes (cena je 188 eur, maximum byo 260), ale je to ještě velmi labilní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 08:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Zkuste napsat svými slovy názor (ne sérii odkazů), jak se bude tahle krize do budoucnosti vyvíjet a v lednu si to porovnáme.
K tomu jsem vyzval i Vinklera, ale nenapsal samozřejmě nic.

Já sem dávám názory, které považuji za správné a obhajuji je, vy jen kritizujete, otáčíte se na slovíčku a hnidopišíte, ale váš názor bych tu fakt pohledal.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.10.2022 10:22
Existují dvě základní varianty zastropování cen plynu.
1.Zastropovat výši ceny pro odběratele= dodavatel cenu dál šroubuje a
rozdíl kryje stát z daní a nebo se zadlužuje.
2.Zastropovat výši ceny od dodavatelů= dodavatel přesměřuje tankery jinam
a vyčká na to, až odběratelé "přijdou k rozumu"(vyměknou a zaplatí co
žádá).
Po likvidaci potrubní konkurence má mobilní přeprava s možností přesměrovat zásilku v půli cesty nástroj k vydírání stejný, jakým bylo zavření ventilů a EU přešla od jedné závislosti ke druhé. Potlesk tak nesdílím, protože u
varianty č. 1 to bude plyn za všechny peníze a u varianty č.2 rovněž,
neboť po prvém pokusu dojde k variantě č.1. Solidarita v EU dopadne tak,
že ti bohatší přeplatí ty chudší a dodavatelé budou záměrně udržovat na jimi řízeném "trhu" nedostatek, aby udrželi požadovanou cenu. Tož si politici zatleskejte, jak jste to vymysleli a hlavně, jak pro koho!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 10:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Ad 1) Dodavatel může cenu šroubovat, protože komodity je nedostatek a odběratel ji zoufale potřebuje. Pak mu to stát částečně dorovná.
Ad 2) Zastropování u dodavatele musí být uděláno chytře. Na světě je plynu přebytek a cena v Evropě je násobně vyšší, než kdekoliv jinde. Takže zastropovat na cenu vyšší, než ve světě, ale nižší, než je současná u nás. Tím nebude ani dodavatel tratný a nikam nic nepřesměruje.

A jak to funguje dnes? Všechne plyn máme z Německa a nikdo nás nepřeplácí a máme ho dost.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.10.2022 15:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Pročpak to tak nefunguje už nyní? Co nám brání nenakoupit
plyn levněji, než nyní v EU a přeplatit zbytek světa?
Já vám povím co! Jsme rádi za jakoukoliv dodávku a bude
tomu tak i nadále. Dodavatelů je sice více, ale všichni
táhnou za jeden provaz maximalizovat zisky, protože ví,
že EU nic jiného nezbývá, než kupovat za cokoliv. Chytračit
mohou dodavatelé, kteří se zbavili potrubní konkurence a
nikoliv odběratel, kterému zbyli pouze dodavatelé LNG a
zlomek plynu z Norska. Jsme pane pod novou kuratelou,
která zavětřila příležitost a jen tak se ji nevzdá. To už
ví i ti "odborníci" a varují před zastropováním, neboť
dodavatelé nejsou charita zachraňující ekonomiku EU, ale
tvrdí obchodníci snažící se o maximální zisk, pokud je tu
taková příležitost se napakovat. Při nedostatku komodity
na trhu nemůže být o stropování ani řeči, protože kdo ji
potřebuje a má na to, tak ji koupí a zbytek se musí pouze
více zadlužit, aby mohla při nákupu konkurovat. Nevěřím,
že ti bohatší se vzdají příležitosti nakoupit třeba za víc,
ale nakoupit a mít plynu dostatek. Povíme si o tom, až
proběhnou jednání, ale rozdíl stropu plyny je pro státy
jako my jiný, než třeba pro Portugalce a Španěly, kteří
z něho vyrábějí elektřinu a nebo Němce, kteří s ním lepí
výpadky OZE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 15:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Plynu je dost, tankerů taky, problém jsou LNG terminály. Proto tak Němci i ostatní tak finišují.
Nějaké konspirace o klanu dodavatelů je cypovina jak čapa, v koronáči se podbízeli až na 4.8 eura!! I ropný OPEC, který vytváří superdomluvený kartel, musí vždy s cenou dolů. Systém burzy je naprosto otevřený a transparentní, vyvažuje vždy nabídky a poptávky a používá se nějaké století. Nic lepšího lidé nevymysleli.
Není ale nastavený na náraz typu energetická válka, v takovém případě je potřeba ho na nejnutnější dobu zregulovat stropováním a jak bude plynu dost (do konce roku mají jet další terminály), vše se vrátí do normálu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.10.2022 13:02
ANALÝZA. Obnovitelné zdroje v dohledné době energii pro střední Evropu nezajistí. Ani přes ambiciozní zelené plány Německa se v roce 2030 bez fosilních paliv neobejdeme. Dokládá to podrobný model webu Fakta o klimatu.

Článek
Co se v analýze dočtete
Solární a větrné elektrárny nedokáží v Česku a v Německu ani při jejich výrazném růstu nejméně do roku 2030 nahradit tradiční zdroje energie.
I při splnění svých zelených plánů se Německo koncem dekády plně obejde bez fosilních zdrojů jen asi pětinu roku, tedy kolem 70 dní.
Jaroslav Čížek ze spolku Realistická energetika a ekologie proto tvrdí, že jakýkoliv další rozvoj obnovitelných zdrojů je slepou uličkou, smysl má jen budování dalších jaderných reaktorů.
==========================================================

Tak tento příspěvek bych právem nazval Hanzlovo Waterloo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 13:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy to máte zase naopak, jak je to možný??
Samozřejmě, že se do roku 30 bez fosilu neobejdeme. A někdo tvrdil, že obejdeme? Já určitě ne.
Vůbec bych nepovažoval za tragédii, kdyby třeba 10 - 20% elektřiny vyráběly špičkové - záložní plyňáky, i jeden - dva moderní uhláky ve studené záloze by se hodily.
Proč?
Protože do té doby určitě nepostavíme žádného jaderného mastodonta a se SMR radši moc nepočítám.
Ale jádro je pro nás nutné a obávám se, že bude potřeba hejno SMR i tlustokožec, samozřejmě i maximum OZE i vodíku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 13:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Komický názor je, že když OZE neudělá VŠECHNU elektřinu za celý rok, je to harapak nahouno a je nutno to vyhodit. Jedem přece odzdi kezdi, ne?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.10.2022 17:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Odkaz na daný a velmi povedený článek zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-konec-zelenych-snu-bez-plynu-a-uhli-se-do-zacatku-30-let-neobejdeme-215675

Musím uznat, že paní Kubátová odvádí velmi dobrou a objektivní práci ohledně informovanosti o dění v energetice!

Jinak zajímavý posun u FoK. Dříve publikované převzaté studie, jak se ČR v roce 2030 obejde bez uhlí byly šílené, zvláště když to přebírali všechny nátlakové "ekologické" organizace.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.10.2022 19:55
20 procent. Tolik plynu potřebuje Německo ušetřit, jinak mu reálně hrozí nedostatek dodávek, prohlásil německý ministr hospodářství Robert Habeck.

Situace v zásobování Německa energiemi je stále mimořádně vážná a bez úspor v domácnostech hrozí, že země nebude mít v zimě dostatek plynu.
----------------------
Už jsem na twitter ministra hospodářství Habecka poslal kontakt na pana Hanzla, který ví jak Německu pomoci. Snad to vyjde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 20:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Není to přece vůbec složité a nemít v hlavě koblihu, věděl byste to taky.
Ale vy se radujete z jakého neúspěchu naší vlády, radujete se, když jdou ceny energií nahoru, radujete se, když nepřítel dokáže oblbovat naše občany, aby vbytvářeli zmatky, shazovali vládu a prostě páchali kolektivní sebevraždu.
Co jste proboha za člověka?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.10.2022 20:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Kritický racionalismus - vyznačuje se důrazem na omezenost každého poznání, na kritičnost a racionalitu, které mohou vést k toleranci a názorovému pluralismu. Usiluje o oddělení vědy od pseudovědy a vytyčení pravidel vědecké metody.
To je můj profil, stačí obskurní bruselský hrdino ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 20:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Máte to prostě naopak.
"Člověk, který je demoralizovaný, není schopen vyhodnotit pravdivé informace. Fakta mu nic neříkají. I kdybych ho zasypal informacemi, autentickými důkazy, dokumenty či fotografiemi."
Jurij Bezmenov, sovětský propagandista z 80. let

Tohle na vás sedí nejlépe. Neuznáváte argument, to není racionalismus, tím jste zcela nepolíbený. Názory máte čistě emotivní, založených na životně zažitých dogmatech.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

1.10.2022 21:05 Reaguje na Pavel Hanzl
No vidíte, místo tématu řešíte kádrový profil diskutujících , což prokazuje vaši zoufalou neodbornost a absenci alespoň obecného přehledu o problematice evropské energetiky.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

1.10.2022 21:47 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pane Vinklere, ten citát "Člověk, který je dezorientovaný..." je anfas jeho původce. Prostě šachistovi jsme naběhli, a teď nevíme, kudy kam. Ale konečně ty rozbité trubky dají prostor solárům, dva svetry to jistí:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 22:15 Reaguje na Karel Zvářal
Demoralizovaný, to je zcela jiný pojem. Račte správně číst.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 22:16 Reaguje na Karel Zvářal
Naštěstí víme kudy kam a už se na tom rok dělá. Jinak by ani 10 svetrů nepomohlo.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.10.2022 01:48 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-polske-domacnosti-ceka-zima-uzkosti-40410301#dop

Jeszce Polska nezgynula.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 08:30 Reaguje na Karel Zvářal
Polsko prostě nemá ve vedení země Fialovu vládu a velmi schopného Síkelu.
Na kterou právě ruští vohnouti nejvíce útočí, protože bojuje za naši energetiku velmi úspěšně.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.10.2022 09:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Velmi schopného Síkelu :-))))
Většího politruka jsem ještě neviděl, je vidět že doba předlistopadová vám je stále velmi blízká.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 09:58 Reaguje na Jaroslav Studnička
Kdo dokázal v téhle šílené době, kdy se všichni drápou po kubíku plynu, sehnat celých 100% (9mld m3) vypadnutých dodávek z Ruska?
Paroubkovi Marťani, nebo estébák s okamůrou?
Není to spíš na státní vyznamenání??
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.10.2022 13:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to plácáte???
Vláda žádné nákupy plynu nezajišťuje.
Neoddiskutovatelná zásluha je pouze zajištění kapacity v terminálu v Holandsku.
Za pozdní řešení energetické krize žádné vyznamenáni nezaslouží.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 13:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
To je mi pořád nejasné, nikdo to neráčil vysvětlit.
"Česko však omezení zatím nepocítilo, do země nadále proudí v jednotlivých dnech 60 až 90 procent obvyklých dodávek, v průměru 34 milionů kubíků denně. Jde o plyn z Norska, Nizozemska a Belgie, který částečně kryje nižší letní spotřebu, částečně jde do zásobníků jako rezerva na zimu."
Kdo tohle zajistil a dohodnul?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.10.2022 15:46 Reaguje na Pavel Hanzl
No, vláda rozhodně ne.

Nákupy plynu zajišťují dodavatelé na český trh.

Vy opravdu nemáte absolutně ponětí, jak funguje energetický trh.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 16:21 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak napište:
Kdo nasmlouval všechen plyn, který místo z Ruska jde k nám z EU.
Proč stát rezervuje terminály, řeší zásobníky atd., jak v tom stát vůbec figuruje.
Proč po něm chtějí, aby udělal smlouvu s Gazpromem. Proč stát finacuje rozšíření TALu, proč chce stavět STORK2.
Pan Novák by to vysvětlil, ale dlouho jsem ho to neviděl.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.10.2022 16:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte to výše, umíte číst?

Plyn nakupují dodavatelé plynu pro český trh na burze, tedy soukromé společnosti.
V tomto případě pouze vláda zajistila pronájem kapacity v terminálu LNG.

TAL je ropovod.

STORK 2 nebude stavět stát, ale provozovatel tranzitních plynovodů v ČR, tedy NET4GAS. Stát v tomto případě zajišťuje podporu pro získání finančních prostředků z EU.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 20:43 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře. Takže naše vláda zajistila kapacity, dopravu rourami, tanker atd. a předala to RWE, aby pomocí toho sem dopravila a prodala nám plyn.
Dobře.
Kdyby to neudělala, stalo by se co? RWE by řekla, do Česka plyn nedodáme a německé firmy v Česku necháme řachnout? Necháme pomrznout půl populace?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.10.2022 21:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Vláda zajistila pouze pronájem podílu v terminálu.
První dodávku (tanker) si nakoupil ČEZ za spotové ceny na burze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 20:46 Reaguje na Jaroslav Studnička
TAL je ropovod a vůbec nevede u nás. To zkapacitnění má řešit a platit náš stát? Když obě rafinerie patří Polákům? Jen se ptám.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

2.10.2022 21:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Nedávno vám sem byl vložen článek s novým ředitelem MERO, tam bylo mnohé uvedeno.

Společnost MERO vlastní podíl v TAL.
Společnost MERO bude řešit a platit případné zkapacitnění ropovodu TAL.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.10.2022 11:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Dobře. Předpokládám, že za přepravu ropy si MERO účtuje kačákym Polákům. A plyn koupil ČEZ. Co s ním udělá? Má nějaké rúry a distribuční společnost?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2022 13:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
A není to jen Holandsko, ale máme i rezervu v ještě nespuštěných terminálevch v Německu, to by nás mělo saturovat komplet.
Pořád málo? Srovnejte s Maďarskem, Slovenskem Rakouskem atd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.10.2022 22:14 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste tu uvedl svůj profil, já reagoval na něj a ne na evropskou energetiku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.10.2022 06:28 Reaguje na Miroslav Vinkler
🤣🤣🤣 Tak ten byl dobrý. Kdyby jsi měl takový profil, tak tu nepíšeš ty tvoje debilni články a nevěřil bys takovým saskum jako je Kalenda. Ty bys nepoznal vědeckou metodu ani kdyby tě chytla za sourek. 😅
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.10.2022 09:14 Reaguje na Petr Eliáš
Když jsem za bouřky uviděl Eliášovy ohně, tak jsem si vzpomněl na vás. Byly to pouze takové "plamínky" bez nějakého významu maximálně tak pro efekt. Je to jako s vašimi příspěvky. O ničem, kopnout do jiného a neodpovědět na konkrétní dotaz. Prostě zbytečné výlevy bez nějakého významu a dopadů na cokoliv stejné, jako Eliášovy ohně. Poskakovaly po kříži na věži kostela a jak přišly, tak odešly. Všimnul
jsem si jich možná pouze já, který takové jevy
rád pozoruji, ale zbytku světa jsou tyto jevy
ukradené stejně, jako ty vaše bláboly o ničem
a kopání do oponentů. Prostě zbytečné to i to.
Na příspěvky p. Vinklera lze odpovídat a taky
je kritizovat, ale na ty vaše nemá smysl ani
reagovat. Zcela zbytečné bláboly jako 90% keců
p. Hanzla, ale hlavně, že vás to baví a máte
možnost ukazovat své "plamínky" alespoň někde.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.10.2022 09:53 Reaguje na Břetislav Machaček
Je mi úplně jedno co jsi dědku viděl. :D Buď potichu a šoupej nohama. :d
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.10.2022 10:15 Reaguje na Petr Eliáš
Někdo je dědek, někdo je blb, který tím
dědkem taky jednou bude, ale bude pouze
dědkem-blbem. Dočkáš se svazáku, neboj!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.10.2022 10:20 Reaguje na Břetislav Machaček
Ty jsi obojí. A to celý život.
Odpovědět
sv

s v

2.10.2022 14:45 Reaguje na Miroslav Vinkler

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist